sisällön alkuun
18.11.2017 17.35 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"23:59 <Veh> Nokkahuilukaksintaistelu on monimutkainen laji!"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 [3] 4  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Huomiota nimimerkkeihin, avatarikuviin sekä allekirjoituksiin!  (Luettu 52523 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #40 : 28.12.08 klo 23:45 »

Muistuttelenpa taas, että väärissä paikoissa olevia erikoismerkkejä (tavuviivat, pisteet, tähdet jne.) ei kelpuuteta nimimerkkeihin. Foorumisofta ei kuitenkaan estä teitä sellaisia nickeihinne laittamasta, joten ylläpito siivoaa käsin erikoismerkkejä pois.

Ja vielä huomiona lainausta edelliseltä sivulta:

Lisäksi; jos huomaat että nimimerkkisi onkin yhtäkkiä "anneli2", se johtuu siitä että meillä on jo rekisteröityneenä joku toinen anneli eikä ylläpito kehdannut keksiä mitään hölmöjä nimiä tavumerkkien tilalle erottamaan anneleita toisistaan. Voit kuitenkin vapaasti käydä vaihtamassa nimimerkkisi johonkin mieluisampaan oman profiilisivusi kautta.
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
Mikio
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #41 : 19.02.09 klo 18:50 »

Oijoi... Löysin tuolta listasta nimimerkin Mikiko ja kyseinen Kupoliseeraaja on myös foorumisti.

Onkos nyt meikän luovuttava tästä nimimerkistä, vai voinko jatkaa tällä?
tallennettu
Caranraug
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #42 : 18.04.09 klo 14:46 »

Itse olen pyrkinyt kirjaamaan mahdolliset nimimerkin/avan vaihdot piirtämieni kuvien kommentteihin (esimerkiksi silloin, kun vaihdoin nimeni Michikosta Sayuriksi, Sayurista Arweniksi ja taas takaisin Sayuriksi). Siitä oli aika kivasti hyötyä: minua ei sekoitettu kovin helposti uusiin käyttäjiin ja pidin saman avatarin aika pitkään nimen vaihdon jälkeen. Nyt olen vaihtanut avani mutta olen edelleen Sayuri, enkä sitä luultavasti mene enää muuttamaan. Myös allekirjoitukseni on pysynyt melko samana: pientä viilausta olen kyllä tehnyt.

//Jes! Tsekkasin nykyisen avatarini koon: 1,51kt. Sehän on ihan sopivan kokoinen? :)
tallennettu

ˎ͓͜٨͓ˏ Laa shay'a waqi'un moutlaq bale kouloun moumkine

http://sayuri-zumi.deviantart.com
かずみ さゆり
Usudas
kupoliitti

usu

Profiili
« Vastaus #43 : 18.04.09 klo 15:40 »

Oijoi... Löysin tuolta listasta nimimerkin Mikiko ja kyseinen Kupoliseeraaja on myös foorumisti.

Onkos nyt meikän luovuttava tästä nimimerkistä, vai voinko jatkaa tällä?
Ehdottaisin, että Mikiko vaihtaa nimimerkkinsä, sinä olet sentään pitänyt tuota nimeä pidempään. Itseänikin on tuo vähän häirinnyt.
tallennettu
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #44 : 19.04.09 klo 14:01 »

Ja sitten huomasin että Chomiu ei ole ollut ikinä paikallla :_: Täytyykö minun sitten vaihtaa nimimerkkiä, en haluaisi.

Niin sanottuja nollapostaajia (ei viestejä, ei kuvia, ei kommentteja) tai muuten vain hyvin epäaktiivisia tyyppejä (ei koskaan kirjautunut / viimeisin kirjautuminen vuoden takaa / koko Kupolissa vain yksi tai kaksi viestiä/kuvaa/kommenttia vuodelta jotain eKr...) ei lasketa. Eihän niihin voi tulla sekoitetuksi, jos ne eivät edes näy muualla kuin käyttäjälistalla, ja kukapa sitä kovin usein tutkisi?
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #45 : 22.05.09 klo 14:32 »

Bumpataanpas tätä hieman.

Muistakaahan taas, että kaikenlaiset erikoismerkit (aksentit, pisteet, tavuviivat jne.) "väärissä" paikoissa eivät kelpaa nimimerkkeihin. Syitä on kaksi: Ensinnäkin on mahdotonta tietää, miten -nick- pitäisi lausua (onko se "viiva nick viiva" vai pelkästään "nick"). Toisekseen ylimääräiset krumeluurit tekevät nimimerkistä levottoman oloisen, ja varsinkin, jos erikoismerkkien käyttö vapautettaisiin, koko foorumi alkaisi vaikuttaa levottomalta erilaisten ~~minä~~ ja .\sinä/. -nickien takia.

Jos kuitenkin ehdottomasti haluat esiintyä juuri sillä nimellä, joka on jo käytössä foorumilla (mahdollisesti eri väännöksinä hyvinkin monena versiona), niin voit esimerkiksi tuplata loppuvokaalin tai laittaa numeroita perään. Itse ainakin siivoan ylimääräisiä merkkejä pois nickeistä, ja jos "krumeluuriton" nick on jo käytössä, laitan nickin perään joko kakkosen (nick -> nick2) tai tuplaan loppuvokaailn. Jos huomaat tällaista tapahtuneen nimimerkillesi, voit joko tyytyä tilanteeseen tai yrittää keksiä omalaatuisemman, täysin uuden nimimerkin. Mutta älkää lisätkö enää niitä erikoismerkkejä, jookos?
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Minizy
Vaaleanpunainen
tintti

"Sallikaa minun naamioitua omaksi itsekseni"

Profiili WWW
« Vastaus #46 : 26.06.09 klo 21:18 »

Vau, luin koko ketjun läpi ja sanoisin, että sinähän olet ihan korviasi myöten uponnut aiheeseen, Andromeda.
Kiitän tästä paneutumisesta ihan yleisellä tasolla :)
tallennettu
Noroi
Muhku
kupomuumio

Eksyin jännän äärelle

Profiili
« Vastaus #47 : 26.06.09 klo 22:09 »

Itseäni ehkä lievästi häiritsee se, että Kupolissa pyörii myös nimimerkki Yoroi - mutta kaiketi asian voi antaa olla ku olen itse niin epäaktiivinen kirjoittelija/piirtelijä nykyisellään (istun Prisman kassalla suurimman osan viikkoa ja loppuviikon yritän sosialisoida - Iltaisin/yöllä kyllä kyttään kakit ja foorut) :P
tallennettu

Is there a future for someone like me?
Will I still exist in a world like this?
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #48 : 28.06.09 klo 17:43 »

Vau, luin koko ketjun läpi ja sanoisin, että sinähän olet ihan korviasi myöten uponnut aiheeseen, Andromeda.
Kiitän tästä paneutumisesta ihan yleisellä tasolla :)

Kiitos. :) Kiva kuulla, että joku on tyytyväinen tekemisiini.
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Yuziko
oekakisti

Its summer time!!

Profiili
« Vastaus #49 : 20.08.09 klo 18:18 »

Hei... Tuota luin tätä ketjua. Eikö olisi mahdollisuutta vaihtaa nimimerkkiä, vaikka onkin tullut tutuksi sillä nimimerkillä, jos siitä ilmoittaisi jonnekkin?? Siis jos olisi joku sellainen ketju, jonne ilmoittaisi vaihtavansa nimimerkkiä esim vaihdan nimimerkkini (siihen ja siihen) tai avataria, vai onko jo sellainen ketju jo siis olemassa? Ja onko pienten animaatioiden olevan sallittua avoissa, olen nimittäin muutamia nähnyt vieläkin?? (Vai onko se kokonaan kiellettyä)
tallennettu
Red Mage
Vieras
« Vastaus #50 : 20.08.09 klo 19:11 »

Eikö olisi mahdollisuutta vaihtaa nimimerkkiä, vaikka onkin tullut tutuksi sillä nimimerkillä, jos siitä ilmoittaisi jonnekkin?? Siis jos olisi joku sellainen ketju, jonne ilmoittaisi vaihtavansa nimimerkkiä esim vaihdan nimimerkkini (siihen ja siihen) tai avataria, vai onko jo sellainen ketju jo siis olemassa?
Nimimerkin vaihtaminen onnistuu varsin vaivattomasti profiilin perusasetuksista. Siellä pitäisi olla tunnuksen alla erikseen Nimi-kenttä, jonka sisältöä vaihtamalla voi muuttaa nimimerkkiään. Kirjautumiseen vaadittava tunnus pysyy siis samana, mutta foorumeilla ja piirtolaudoilla näkyvää nimeä voi muuttaa mielensä mukaan miten usein ikinä haluaakin.
Erikseen nimimerkin muutoksesta ei tarvitse ilmoittaa, koska avatar, viestit yms. säilyvät ennallaan (ellei tietysti lähde niitäkin kopeloimaan), ja vähänkin tutummat henkilöt tuppaa tunnistamaan kirjoitus- tai piirtotyylistä :) Kovin tiuhaan ei kuitenkaan kannata nimeään vaihdella, sillä se koetaan helposti hämmentävänä ja jopa turhauttavana.

Ja onko pienten animaatioiden olevan sallittua avoissa, olen nimittäin muutamia nähnyt vieläkin?? (Vai onko se kokonaan kiellettyä)
Hillityt ja tiedostokooltaan pienet animaatiot avatareina sallitaan yhä, mutta niidenkään tekemistä ei suositeltane(?), koska etenkin "hillitty" voi olla kovin suhteellinen käsite.
tallennettu
Yuziko
oekakisti

Its summer time!!

Profiili
« Vastaus #51 : 21.08.09 klo 15:18 »

Juu. Kiitos tiedosta.
tallennettu
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #52 : 13.09.09 klo 13:37 »

Kyllä Saki ja Saki-chan ovat selvästi erilaiset nickit. Saa olla minun puolestani noin, mutta jos itse häiriinnytte asiasta, niin joudutte neuvottelemaan keskenänne.
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Homotomaatti
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #53 : 28.09.09 klo 21:23 »

Keksimpäs kivan nimimerkin ja samantapaista ei näyttäisi kenelläkään olevan, vai? (Olen siis entinen Mushroomcake, mutta kyllästyin siihen)
tallennettu

Kun toisia nuoria angstattaa ne vetää etanolia suoneen,
kun sua angstattaa nappaat pari nallekarkkia ja taas kulkee!
Mangopiirakka
kupoliitti

Profiili
« Vastaus #54 : 30.12.09 klo 15:05 »

Nimeni oli yhdessä vaiheessa Mew-Ichigo, joten muokkasin sen Mew Ichigoksi, kun olin lukenut että ei kannata olla paljon merkkejä nimessä.
Onko nyt siis parempi?
tallennettu
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #55 : 30.12.09 klo 18:07 »

Väliviiva nickissä on yleensä ok, mutta jos haluaa siistiä sen pois, niin sopiihan sekin. Oikeasti turhia sen sijaan ovat nickin alussa tai lopussa olevat ylimääräiset merkit, tai merkit, jotka eivät kuulu luonnollisesti kieleen. Toisin sanoen aksentit esim. ranskalaissorttisissa nimissä ovat ok, mutta ylimääräiset tähdet nimen keskellä(kään) eivät.
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Mangopiirakka
kupoliitti

Profiili
« Vastaus #56 : 03.01.10 klo 10:57 »

Mikä on avatarkuvien kokoraja?
Itselläni on tietääkseni 4,79kilotavun kokoinen kuva.
tallennettu
levanti
Vieras
« Vastaus #57 : 03.01.10 klo 19:27 »

15  muistaakseni joten tuo omasi on ihan OK
tallennettu
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #58 : 06.06.10 klo 20:54 »

Olen nyt viimeisen viikon sisään poistanut useita yli-isoja allekirjoituskuvia, joten lienee syytä muistuttaa, että allekirjoituksen maksimipituus on viisi tekstiriviä tai vastaavan korkuinen kuva. Suuremmat kuvat poistetaan heti kun ne havaitaan. Myös pienikokoisemmat, mutta hyvin räikeät ja/tai tiedostokooltaan valtavat poistetaan. Ja kyllä, sama sääntö koskee myös halilaskureiden kuvia. Tähän mennessä olen tyytynyt poistamaan laskureista pelkät kuvat ja jättänyt linkit paikoilleen. Älkää kaivako niitä jättimäisiä kuvia uudestaan siguihinne netin syövereistä, tai päätän poistaa halilaskurit kokonaan.
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Sekoleptikko
foorumisti

ruts

Profiili WWW
« Vastaus #59 : 06.06.10 klo 21:53 »

Olen nyt viimeisen viikon sisään poistanut useita yli-isoja allekirjoituskuvia, joten lienee syytä muistuttaa, että allekirjoituksen maksimipituus on viisi tekstiriviä tai vastaavan korkuinen kuva.
Saisko tän saman pikselimittoina? Kun ite oon ainakin ihan hirmu huono arvioimaan, onks tää nyt viis riviä vai kuus.
tallennettu

Ota minut mukaan sun kanssasi
Junan alle mahtuu kaksinkin
Kädet ratista irti
Ja nyt mennään
Sivuja: 1 2 [3] 4  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.033 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste