sisällön alkuun
22.11.2017 05.28 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Li oli koli - kuoli Kupoli"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] 3 4  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Huomiota nimimerkkeihin, avatarikuviin sekä allekirjoituksiin!  (Luettu 52568 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Iwa
Vieras
« Vastaus #20 : 11.03.08 klo 22:06 »

Jo Kavahtavi Kansa Hyinen - time for another HOLOKAUSTI

Nyt siivotaan nikeistä kaicki turhat erikoismerkkylät pois. Eli viivat, miukumaukut sun muut sellaiset. Jos ette itse sitä tee, me teemme. Jeppistä jee.
tallennettu
Ynne
oekakien
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #21 : 11.03.08 klo 22:22 »

Jo Kavahtavi Kansa Hyinen - time for another HOLOKAUSTI

Nyt siivotaan nikeistä kaicki turhat erikoismerkkylät pois. Eli viivat, miukumaukut sun muut sellaiset. Jos ette itse sitä tee, me teemme. Jeppistä jee.

Eli keksikää mieluiten omaperäisempiä nimimerkkejä, ettei tarvitse laittaa jotain tavuviivoja sanan eteen ja jälkeen. Nimimerkkien muutos ei vaikuta sisäänkirjautumiseen; jos siis olet rekisteröitynyt esimerkiksi nikillä "-anneli-" ja nimimerkkisi onkin yhtäkkiä muuttunut "anneli":ksi, on sisäänkirjautumisnimesi yhä edelleen "-anneli-".

(nimimerkki kuvitteellinen, emme ole täällä sortamassa anneleita, vaan teitä kaikkia)

Lisäksi; jos huomaat että nimimerkkisi onkin yhtäkkiä "anneli2", se johtuu siitä että meillä on jo rekisteröityneenä joku toinen anneli eikä ylläpito kehdannut keksiä mitään hölmöjä nimiä tavumerkkien tilalle erottamaan anneleita toisistaan. Voit kuitenkin vapaasti käydä vaihtamassa nimimerkkisi johonkin mieluisampaan oman profiilisivusi kautta.
tallennettu

| deeAa | GRAAAAGH!  Varför en banan?
Oekakivastaava | Piirtisvainoaja | MMO-olmi
tAni
foorumisti

愛息

Profiili
« Vastaus #22 : 11.03.08 klo 23:07 »

Eiii! Riistitte minulta minun viivani! :D

Eli mun pitää vielä kirjautua sillä tAni- ja tuo pelkka tAni ei käy?
tallennettu
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #23 : 12.03.08 klo 23:17 »

Eli mun pitää vielä kirjautua sillä tAni- ja tuo pelkka tAni ei käy?

Juuri näin. Ja kuten ehkä huomasit, niin sillä tAni- -muodolla pääsit sisään silläkin kerralla, kun kirjoitit tuon viestisi...
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #24 : 26.03.08 klo 15:54 »

Huomio ihmiset! Meillä on jonkinlainen pyrkimys estää kymmenien lähes identtisten nimimerkkien syntyminen, joten jos nickisi on ollut sääntöjen mukainen, mutta rekisteröintisi on silti hylätty, syynä voi olla liian samanlainen nimimerkki jo olemassa olevan nickin kanssa.

Samaten ihmiset, jotka ovat jo rekisteröityneet, voisivat hieman käydä vilkuilemassa jäsenlistaa.  Meillä on tällä hetkellä useita väännöksiä ainakin Empusta, iitusta ja Inuyashasta, ja varmasti monista muistakin, mutta nuo nyt ovat tähän mennessä sattuneet silmään. Suurin osa käyttäjistä on (lähes) nollapostaajia, joten varsinaista sekoittumisen vaaraa ei yleensä ole, mutta mahdollisuus kuitenkin on. Nimimerkin vaihtamista suosittelisin varsinkin silloin, jos löydätte lähes-kaimanne listasta, ja olette molemmat kohtuullisen aktiivisia käyttäjiä.
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
kakapo
foorumisti

Profiili
« Vastaus #25 : 30.03.08 klo 10:38 »

Itse olen ainakin bongannut täältä Mint ja Mintt -nimiset käyttäjät. 
Molemmilla vieläpä samankaltaiset avatarit, joten väärinkäsityksiä on odotettavissa.
tallennettu

Or maybe I'll just take an excursion to Spain
And buy a revolver and blow out my brains
uuki
foorumisti

Profiili
« Vastaus #26 : 05.04.08 klo 21:02 »

itse löysin tuolta melko samanlaisen nimimerkin kuin itselläni, Uuhi. Tosin se alkaa isollakirjaimella ja tuo h-kirjain on eri, muuta eroa siinä nimessähän ei ole.

// Tosin Uuhi on rekannu tänne minua noin vuoden aijemmin, mutta minä en ikinä menisi matkimaan toisten nimimerkkejä, tahdon että nimimerkki on omaperäinen ja siitä tunnistaa käyttäjän. Ja minulla on tämä sama nimimerkki myös käytössä monessa muussakin paikassa. :>
tallennettu

アイノ.
ReijjoKeijjo
foorumisti

Nähdään 13.8 :D<3

Profiili
« Vastaus #27 : 06.04.08 klo 20:52 »

Minua jotenkin häiritsee kun Kikkasella ja Candylla on sama avatar, muistan tyypit avojen perusteella nääsnääs. Eipähän se tietenkään minun asiani ole (varsinkaan jos jotakin ovat sopineet), mutta häiritsee se silti jotenkin.
tallennettu

All these words they have lost their meaning~
Maeve
foorumisti

Kiitos Fukairi ♥

Profiili
« Vastaus #28 : 15.06.08 klo 19:11 »

Tämä aihe on aika ajankohtainen. On aika vaikeaa joskus tunnistaa niitä, jotka ovat vaihtaneet nimen ja avatarin. Kun kummastakaan ei voi tunnistaa, kuka on kyseessä. Olisi kuitenkin kohtuutonta, että ei saisi vaihtaa ollenkaan nimeään tai avataria.

Mieleeni tuli ajatus, että olisiko mahdollista, että joutuisi valitsemaan vaikka 5d, 10d tai 15d (d = vuorokausi)nimimerkin vaihtoon. Eli jos valitsen 5d, joudut pitämään samaa nimimerkkiä ainakin sen 5 vuorokautta, ennenkuin saat taas vaihtaa sen. Ajat voivat toki olla pidempiäkin. Olisi paljon helpompaa, että nimimerkkejä ei vaihdeltaisi koko ajan. Joillakin kun on tapana vaihdella nimimerkkiään viiden minuutin välein, on aika vaikeaa tunnistaa piirtäjä/kirjoittaja.

Allekirjoituksia näkee nykyään aika monia, ja kovin erilaisia. On aivan oikein, että sen pitää pysyä hyvän maun rajoissa, koska muutenhan pienemmiltä saattaisi tulla vanhemmille outoja kysymyksiä.. Itse en ole mitään allekirjoitukseen kirjoittanut, kun en oikein siihen keksi mitään, ja toiseksi, jos alkaisin jaaritella, siitä tulisi ylipitkä.

Avatarista vielä sen verran, että minua joskus häiritsee se, että Kupoli on laittanut valmiiksi valmiita avatareja, joista voi valita, jos omalta koneeltaan ei löydä mitään. Joillekin voi nimittäin tulla huomaamatta sama avatar, ja ne jotka tunnistavat avatarin perusteella, eivät enää muistakaan toista. Mutta sitten onneksi on nimet! Minulla on avatarina panda, joka hiukan hyppii ylös alas. Ainakaan tietääkseni tämä ei ole liian iso, mutta mietin, että tuleeko animaatiosta jotain haittaa vaikka Kupoliin tai muuhun?

Toivottavasti tähänkin saadaan joku vastaus, eikä kaikki jää vain puheeksi!
tallennettu

Jee ♥
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #29 : 15.06.08 klo 19:59 »

On aika vaikeaa joskus tunnistaa niitä, jotka ovat vaihtaneet nimen ja avatarin. Kun kummastakaan ei voi tunnistaa, kuka on kyseessä.

Toisaalta pitää olla mahdollisuus "nollata" historiansa. Kaikki eivät halua silloin luoda uutta tunnusta tms.

Joillakin kun on tapana vaihdella nimimerkkiään viiden minuutin välein, on aika vaikeaa tunnistaa piirtäjä/kirjoittaja.

Kuka tekee näin? Itse en ainakaan ole törmännyt. Meikä vaihtaa titteliään (sitä, joka on ennen "ylläpitäjää") kuin paitaa, ja joillakuilla vaihtuu ava lähes päivittäin, mutta nickit vaihtuvat kovin harvoin ainakin omien havaintojeni mukaan. Jos ei oteta lukuun modejen aprillitempausta, niin mieleeni ei tule kuin puolen tusinaa nickinvaihtoa tältä keväältä. Siis kaikkien käyttäjien osalta.

Joillekin voi nimittäin tulla huomaamatta sama avatar, ja ne jotka tunnistavat avatarin perusteella, eivät enää muistakaan toista. Mutta sitten onneksi on nimet!

Ei me ehditä kaikkien avoja vahtimaan, että keillä on sama kuva. Onhan se helpompaa, jos kaikilla on eri ava, mutta loppujen lopuksi nick on erottava tekijä. Ja lisäksi avat tuppaa vaihtumaan, joten jos kahdella käyttäjällä on hetkellisesti sama avatar, niin sitten pitää vain muiden olla tarkkoina ja muistaa lukea se nick.

Minulla on avatarina panda, joka hiukan hyppii ylös alas. Ainakaan tietääkseni tämä ei ole liian iso, mutta mietin, että tuleeko animaatiosta jotain haittaa vaikka Kupoliin tai muuhun?

Ei siitä varsinaisesti ole vahinkoa, eikä se ole tiedostokooltaan kovin iso, mutta yleisesti ottaen animoituja avatareja ei suositella. Ihan vain siitä syystä, että erilaiset hyppivät, heiluvat ja välkkyvät avatarit vievät huomion itse asiasta, eli kuvista ja viesteistä. Animoidut avatarit ovat yksi syy siihen, etten tykkää kauhean usein käydä piirtolaudoilla. Siellä tuntuu saavan yliannostuksen heiluvia ja hyppiviä avoja. Välillä koko näkyvä kommenttiketju on täynnä pelkästään animoituja avoja, ja se saa silmät kyllä pomppimaan päässä.
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Maeve
foorumisti

Kiitos Fukairi ♥

Profiili
« Vastaus #30 : 16.06.08 klo 16:29 »

Joillakin kun on tapana vaihdella nimimerkkiään viiden minuutin välein, on aika vaikeaa tunnistaa piirtäjä/kirjoittaja.

Kuka tekee näin? Itse en ainakaan ole törmännyt. Meikä vaihtaa titteliään (sitä, joka on ennen "ylläpitäjää") kuin paitaa, ja joillakuilla vaihtuu ava lähes päivittäin, mutta nickit vaihtuvat kovin harvoin ainakin omien havaintojeni mukaan. Jos ei oteta lukuun modejen aprillitempausta, niin mieleeni ei tule kuin puolen tusinaa nickinvaihtoa tältä keväältä. Siis kaikkien käyttäjien osalta.

Tarkoitin tietysti vain niinkuin esimerkin kannalta. Eräs kupolilainen jopa itsekin sanoi, että kun itsellään on tapana vaihdella tuota nickiä.

Kiitos kun vastasit, Andromeda. Pitäisi varmasti harkita avan vaihtoa.
tallennettu

Jee ♥
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #31 : 22.06.08 klo 13:55 »

Jatkakaamme ikuista valitusta avatar-kuvista. Poistin juuri kymmenkunta liian isoa avataria, eikä ollut ensimmäinen kerta. Joka ikinen kerta, kun lähtee avoja tarkastelemaan, niin aina sieltä löytyy kourallinen poistettavia. Isot (siis yli 15kB) avatarit rohmuavat turhaan Kupolin kaistaa, ja siksi avatareille on asetettu kokoraja. Älkää valittako, että 15kB on liian vähän, esim. Vuotiksessa raja taitaa olla 3kB.

Kun olette laittamassa itsellenne (uutta) avataria, niin muistkaa nyt vilkaista sen tiedostokoko. Tiedostokoon selvittäminen ei ole kovin iso juttu, ja xhii kertoikin jo peräti kuvan kanssa, mistä tiedostokoon näkee. Kuka tahansa voi tarkistaa kenen tahansa avatarin koon, myös omansa. Ja varsinkin te, joiden ava on kadonnut ja tilalla on "käytin liian isoa avataria " -ava, niin pitäkää huoli siitä, että avanne jatkossa ovat alle 15kB. Kun ylläpitäjät huomaavat kerta toisensa poistavansa samalta käyttäjältä yli-ison avan, se alkaa hiljalleen ärsyttää, ja käyttäjä kerää itselleen vain pahaa karmaa jatkamalla liian isojen avojen käyttöä.

Niin, ja sitten vielä nippelitietoa: tietokoneohjelmat saattavat näyttää vähän eri tavoin tuon tiedostokoon, mutta käytännössä 1kB = 1kt = 1024 tavua (t / B). Älkää hämääntykö siitä, että erikieliset ohjelmat näyttävät tiedostokoon eri muodossa.

//Päivitystä:
"Vältäthän villisti animoituja kuvia", lukee profiilissa siinä kohdassa, missä säädetään avatareja. Ottakaa se tosissanne. Olen kyllästynyt vilkkuviin, kieppuviin, heiluviin ja hyppiviin avoihin, jotka vievät huomion pois itse asiasta, eli viesteistä tai kuvista. Hillitty animointi ei häiritse ketään, mutta liika on liikaa. Aion vastedes poistaa näkyvistä kaikki räikeästi animoidut avatarit, oli niiden tiedostokoko mikä tahansa.

Ja motkotetaan nyt saman tien myös liian isoista allekirjoituskuvista. Olen viimeaikoina poistanut valtavia kuvia, tiedostokoko on ollut välillä reilusti yli 100kt. Ja ainakin yksi kuva oli niin leveä, että se rikkoi leiskan. Kohtuus tässäkin mukaan, plz.
« Viimeksi muokattu: 16.07.08 klo 21:41 kirjoittanut Andromeda » tallennettu

Aina on toivoa.
---
Cha-Cha
Vieras
« Vastaus #32 : 28.07.08 klo 23:01 »

Heh, olet tainnut joutua kerran minunkin avatarille antamaan kyytiä (8 tuo merkki on minulle hieman liiankin tuttu. Silloin kun liityin kupoliin ( ei kauan aikaa ) liitin tuon samaisen kuvan avatarikseni, mutta jos oikein muistan sen koko oli 100x100. En löytänyt avatarien pixeli määriä, joten arvelin että se on kai se 100x100. Sen kokoisia avatareja oli jossain foorumilla? en voi muistaa niin kauas >'3 Katsoppas kun on tämä kahden päivän muistikortti 833 Sain asian avatarini sitten kuitenkin korjattua kun silmiini törmäsi kuva, jonka joku oli tehnyt itselleen avaksi, ja viestin , jossa kerrottiin että avan olisi hyvä olla siinä 60x60 paikkeilla.
tallennettu
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #33 : 29.07.08 klo 00:43 »

No, piirtolautapuolellahan avat kutistuvat siihen 50x50 pikseliin, joten jos liikkuu enimmäkseen sillä puolella, on ihan järkevää pitää pienempää avaa, ettei kuva mene ihan suttuiseksi, kun se kutistuu.
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Kasumi
karismaattinen
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #34 : 12.08.08 klo 14:37 »

Olen taas näitä tietokoneajan ihmelapsia, että ilahtuisin, jos neuvottaisiin mistä/millä ohjelmalla saan helposti kuvamuodot vaihdettua? =) Pixelit saan kohdilleen, mutta siihen se sitten jääkin..

Mitään ihmeempiä ohjelmia ei ole tällä hetkellä koneella, että lataan mieluusti uutta. (uudehko kone niin jäivät kaikki vanhalle)
Samalla ohjelmalla kuin muutat pikselit? Esimerkiksi photoshopissa tai muussa, vaatimattomammasakin ohjelmassa "save as" tai "tallenna nimellä" voit samalla muuttaa tiedoston muodon JPEG, GIF, PNG -muotoihin.
tallennettu

Modern Life Is Rubbish
Ynne
oekakien
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #35 : 12.08.08 klo 15:11 »

Olen taas näitä tietokoneajan ihmelapsia, että ilahtuisin, jos neuvottaisiin mistä/millä ohjelmalla saan helposti kuvamuodot vaihdettua? =) Pixelit saan kohdilleen, mutta siihen se sitten jääkin..

Esimerkiksi GIMP on ilmainen kuvanmuokkausohjelma, jolla pitäisi onnistua niinkin monimutkaiset toimet kuin avatarien rajaaminen ja tallentaminen :).
tallennettu

| deeAa | GRAAAAGH!  Varför en banan?
Oekakivastaava | Piirtisvainoaja | MMO-olmi
Roiga
kupoliitti

Ennen valistin kansaa nimellä Ninryoga...

Profiili WWW
« Vastaus #36 : 12.08.08 klo 18:11 »

Mitään ihmeempiä ohjelmia ei ole tällä hetkellä koneella, että lataan mieluusti uutta. (uudehko kone niin jäivät kaikki vanhalle)

Kaikkein paras kuvien muunteluun (kuvakoot, värit ja aikalailla kaikkiin kuvatiedostomuotoihin sillä saa tallennettua) on IrfanView. Ei tarvitse mitään höpölöpöshoppeja.
tallennettu

...mutta päätin vaihtaa sen uskolliseen nimimerkkiini.
AlphaOmega
Vieras
« Vastaus #37 : 01.09.08 klo 07:52 »

Miksei avatarini pysy? Kooltaan se oli 12.5 kiloa, ja 100x88 pikseliä.
tallennettu
Kriel
Irkkaava
ameeba

Profiili
« Vastaus #38 : 01.09.08 klo 11:03 »

Pistäppä vaikka vielä uusiksi, niin vilkaisen. Tosin muistikuvani mukaan se tosin oli reilusti ylisuuri.
tallennettu
AlphaOmega
Vieras
« Vastaus #39 : 01.09.08 klo 16:35 »

Pistäppä vaikka vielä uusiksi, niin vilkaisen. Tosin muistikuvani mukaan se tosin oli reilusti ylisuuri.
Pahoittelen, lataamani oli väärä versio. Tein kaksi, toisessa oli käytetty hieman lisättyjä efektejä. Nyt latasin sen joka siellä piti olla, paljon pienempi.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.041 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste