sisällön alkuun
25.9.2017 02.08 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Muikeaa :3"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

äänestys
Kysymys: Pidätkö Pottereista?
Ehdottomasti!
En paljoakaan...
Vain elokuvina
En oikein tiedä.
Vain kirjoina.

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2]  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Harry Potterit  (Luettu 14429 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Solanine
foorumisti

Profiili
« Vastaus #20 : 19.03.08 klo 19:35 »

Pidän itse enemmän kirjoista kuin elokuvista. Mutta valitsin äänestyksessä vahingossa väärän enkä voi enää vaihtaa sitä >_< 
Olettekos nähneet tämän
<a href="http://www.youtube.com/v/Tx1XIm6q4r4&amp;ap=%2526fmt%3D18&amp;rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/Tx1XIm6q4r4&amp;ap=%2526fmt%3D18&amp;rel=0</a>

Naureskelen tuolle aina kun näen tuon^^ ja se jää vielä kaiken lisäksi soimaan päähän^^
tallennettu
Kirsikkamehu
kupoliitti

All we need is fantasy

Profiili
« Vastaus #21 : 20.03.08 klo 14:35 »

Minä en pitänyt viimeisestä kirjasta ollenkaan, mutta luin sen kuitenkin jo kesällä.

Siinä kuolivat kaikki lempihahmoni, ja tarina oli vain liian ennalta-arvattava. Rowling olisi voinut yllättää fanit, repäistä ja kirjoittaa jotain... uskaliasta. Tapahtumat menivät kuitenkin juuri niin kuin aavistelinkin.
Metsäkohtaus oli uskomattoman tylsistyttävä, kituutin sen kanssa monta päivää.

Tämän kirjan kohdalla itkin kuitenkin toisen kerran sarjan aikana.
Spoileri (vie kursori päälle näytääksesi)

Toisen kerran itkin kunnolla

Olen pyöritellyt tuota uusinta viime perjantaista lähtien ympäriinsä, mutta en ole saanut aloitetuksi. Ei innosta.
Olen kuitenkin ollut fani kuusivuotiaasta lähtien, ja totesin että olen kuusitoista viimeisen elokuvan ilmestyessä. Ympyrä sulkeutuu.
tallennettu

毎日大好きなの。

18.9. ~This is the sound of my remedy~
Sensored
kupoliitti

Profiili
« Vastaus #22 : 28.03.08 klo 14:24 »

Mitäpä tässä voisi sanoa, muutakuin että: Rakastan.
Kaikissa muodoissa, Kirjoina, elokuvina, fanarttina, fanfictionina, päiväunina.. Kyllä, olen nähnyt unia missä Harry ja Draco harrastelivat niitä K-18 juttuja.

Kaikki muut kirjat paitti viimeisen, olen lukenut vähintään viiteen kertaan. Kolmannen, Azkabanin vangin, jopa 15 kertaa. Osaan siis melkein poikkeuksetta (kirjojen) vuorosanat ulkoa, tiedän suht tarkkaan mitä missäkin kappaleessa tapahtuu jne. :D Sen vain on huomannut että mitä useamman kerran läpi kirjat lukee, niistä löytää aina kaikkia pieniä yksityiskohtia mitä ei ole aiemmin huomannut. Myös 7. kirjasta tiedän melkein kaiken oleellisimman, pikkusisko on (pyynnöstä) kertonut juonen suurinpiirtein, sen ketkä kuolevat yms.

Elokuvat taas. Jumankauti mitä *piiiiiiiiiiiiiip*. Viisasten kivi vielä menetteli, Salaisuuksien kammio vähän vähemmän (kuvittelin nuoren Voldun vielä vähän paremman näköiseksi :D), Azkabanin vanki.. Nojoo, Draco on söpö siinä, samoin Hiinokka, muuten se onkin täyttä kuraa. Sirius olisi pelastanut JOS olisi ollut samannäköinen kuin mielikuvissani. Elki pitkä, atleettinen, komea, pitkähiuksinen kuuma uros. En siis tietenkään ajatellut että 12 vuotta vankilassa voi tehdä ulkonäölle pieniä muutoksia. Myös Remuksen ulkonäköön olin hyvin pettynyt. Kuka idiootti meni keksimään että sillä pitää olla viikset :( Liekehtivä Pikari taasen.. No, sen olen nähnyt vain kaksi kertaa. Ja en tykännyt. Vauhkomieli on aivan eri näköinen mitä kuvittelin, luulin sitä vähän Voromaisemmaksi. Ja Krumia luulin saman näköiseksi (suurinpiirtein) mitä kirjan kannessa. Elokuvasta oli myös jätetty joitain olellisia kohtia pois, samoin Feeniksin Kilta- elokuvasta. Olen nyt kaksi kertaa nähnyt sen ja no. Tuskin tulen kolmatta kertaa katsomaan. Enkä välttämättä tahdo edes tietää millaisia ovat kaksi seuraavaa elokuvaa, varsinkin Kuoleman Varjelukset- elokuvaa odotan suurella pelolla. Jos aiemmista elokuvista on jätetty NIIN monta tärkeää kohtaa pois, niin miten 828-sivuisesta kirjasta voi saada hyvän elokuvan aikaiseksi, olettaen tietysti että se on tiivistetty kahteen tuntiin. Myös Puoliverisen Prinssin toteutus pelottaa, varsinkin

Fanarttia ja fanfictionia en edes viitsi lähteä miettimään sen syvällisemmin, varsinkin fanfiction kun on niin erilaista kuin kirjat ja elokuvat. Suurimmilta osin.

Olettekos nähneet tämän http://youtube.com/watch?v=Tx1XIm6q4r4
Naureskelen tuolle aina kun näen tuon^^ ja se jää vielä kaiken lisäksi soimaan päähän^^

Kyllä se Neil Cicierega osaa! Hänhän on siis tehnyt nuo PotterPuppetPalsit, samaten hänellä on myös yhden miehen bändi, Lemon Demon. Tekee tässä siis kaikki musiikit itse, laulaa itse kaikki osuudet.. Taitavaa. Itsellä löytyy pari PotterPuppetPalsia koneelta, samoin varmaan 20 Lemon Demonin biisiä. Jos jostain niitä joku löytää, niin suosittelen varsinkin kappaleita nimeltä Telekinesis, Kitten is angry, Mr. Porta-Potty man sekä Ultimate showdown. Mainostusta? Kyllä. :D

Muttasiis, takaisin asiaan: Vastasin Ehdottomasti! sillä vaikka elokuvat hieman pissivätkin silmään niin kyllä niistä saa käsityksen tapahtumista, vaikkei olisikaan kirjoja lukenut. Lukeneille taas elokuvat voivat olla suurikin pettymys (kuten minulle), mutta kyllä niitä katsoo, jossei muuten niin sitten kun on niin tylsää ettei koneellakaan jaksa istua.
« Viimeksi muokattu: 28.03.08 klo 16:19 kirjoittanut Andromeda » tallennettu

Love me for the beauty within..
madu
foorumisti

Profiili
« Vastaus #23 : 28.03.08 klo 14:50 »

Tykkäsin kovin paljon seiskaosaan asti, enkuksi taisin vaihtaa viitososassa enkä ole sen jälkeen suomenkielisiä käännöksiä lukenut, vaikka nekin olivat varsin mainioita.

Viimeisimmän ostin kun sattumalta löysin itseni kirjakaupasta julkaisupäivänä, ja ihan kiva kasa niillä oli sitä ja sain sen ostettua ilman mitään ennakkovarauksia, haha. Siitä kuitenkin mielestäni jotenkin vaan puuttui se mukaansatempaavuus mikä aikaisemmissa kirjoissa oli. Jotenkin kaikki meni vaan ihan liian ilmiselvästi ja muutenkin horcruxien järjestelmällinen metsästys vaan tuntui jotenkin niin naiivilta konseptilta. Meh.

Elokuvista olen katsonut neljä ensimmäistä ja ne on "ihan kivoja", mutta ei niin kivoja että olisin jaksanut teatterissa asti juosta tai edes katsoa useampaan kertaan vaikka niitä telkkarissakin näytetään suht useasti. Mielestäni Potterien viehätys on pitkälti juuri siinä mielenkiintoisessa juonessa, ja leffoissa ei ole niin hirveästi pointtia kun tietää mitä tapahtuu. No, brittienglantia on aina kiva kuunnella ja Alan Rickman on hyvä näyttelijä, mutta siihen se sitten jääkin.

Toivottavasti Rowling antaa sarjan levätä rauhassa eikä lähde enää herättelemään sitä henkiin missään muodssa, kaikkea aikansa ja sitten riittää. Jotain huhua olen jossain kuullut mikä olisi viitannut siihen että lisää olisi vielä tulossa, mutta en niistä muista nyt yhtään mitään.
tallennettu

last.fm | katsotut animet | type-moon faggotry 4 life | MOU IKKAI! | ざわ・・・・
Èlewyn
erakoitunut
kupomuumio

pssst

Profiili WWW
« Vastaus #24 : 28.03.08 klo 17:01 »

Harry Potterit ovat rakkautta.

Joskus ala-asteella kirja-sarjaan tutustuin, ja silloin olinkin kova fani :D. Ilmestyneet leffat tuli napitettua, julisteet ostettua, taikasauvat väkerrettyä kaverin kanssa(hups, ei tuota saanut paljastaa...sori Hinako :--D), ja aina vain jaksoin innostua. Kait se johtui siitä, että pidin(tai no pidän) kaikenmaailman fantasiajutuista, ja Harry Potterhan oli kuin kultasuoni, kun sen löysin.

Eniten luultavasti olen pitänyt kakkoskirjasta. Silloin ei vielä tapahtunut mitään kovin traagista. Mutta sitten kun päästiin vitoseen...olen vieläkin katkera. Mutta kaikki ovat olleet omalla tavallaan nautinnollisia lukukokemuksia.

Seiskaa odottelen kädet syyhyten, ja on hirveä homma yrittää olla kuulematta ainoatakaan spoileria. En ole lukenut Pottereita vähään aikaan, mutta silti ne ovat ehdottomasti yksi suosikeistani. Luultavasti aloitan sarjan lukemisen uudestaan jossain vaiheessa, ehkäpä tuon seiskan jälkeen.
tallennettu

gnawing,biting,breaking,hacking,burning !
Sekoleptikko
foorumisti

ruts

Profiili WWW
« Vastaus #25 : 28.03.08 klo 20:06 »

Potterit = Rakkaus <3

Polisen tässä nytten SPOILEREITA seiskasta, eli älkää lukeko!

Spoileri: SPOILER SPOILER SPOILER (vie kursori päälle näytääksesi)

Weasleyt on iiiso rakkaus, specially Percy <3
tallennettu

Ota minut mukaan sun kanssasi
Junan alle mahtuu kaksinkin
Kädet ratista irti
Ja nyt mennään
Fukairi
Vieras
« Vastaus #26 : 30.07.09 klo 21:30 »

Potterit meni. Ei enää. Pienempänä olin iha hardcorefani, sittemmin kiinnostus fantasiaan vähän lopahti ja lopullisen irtautumiseni tästä sarjasta teki sitten tuo seiska. Ennalta arvattavaa ja se koko loppukohtaus oli ihan tönkkö. "Ja sitten nämä kaikki kuolivat juuri tässä järjestyksessä kun ne on listattu" + The epilogue of fail. Ugh : (

Leffat on ihan viihdyttäviä, hienot efektit yms. Välillä jurppii kaavuttomuus ensimmäisen ja toisen leffan jälkeen, ja myös lihavan leidin muotokuvan vaihdos kesken sarjan o_o En koskaan pääse siitä yli että minusta se oli täysin turhaa.

//
Metuusan mainitsema Lipetitin vaihdos unohtui :D Eka oli parempi kun se oli sellainen traditional welhomainen höppänä, se toinen näytti vähän hitleriltä :D
« Viimeksi muokattu: 31.07.09 klo 19:59 kirjoittanut Fukairi » tallennettu
metuusa
oekakisti

Syö minut

Profiili
« Vastaus #27 : 30.07.09 klo 23:45 »

Filius Lipetitin näyttelijäkin muistaakseni vaihtuu, siinä ekassa se oli semmonen vanha valko partainen pikku-ukkeli, muistaakseni jo toisella osassa sille oli kasvanut musta tukka? Whaat?? Tai sitten olen aivan väärässä. Tuli vain tuosta Fukaisin mainitsemasta muotokuvasta mieleen.
Aloitin juuri lukemaan jälleen kerran potterit läpi, kolmosen loppuvaiheessa tällä hetkellä ollaan. Ihan kivoja nämä vieläkin on. Ei niit raskasta luettavaa, aivot tyhjentyy. : )

Hih kävin tänään katsomassa Harry Potter ja puolivernen prinssi leffan, siinä ei ollu mitään muuta hyvää kuin Malfoy :D Ahhaha..
tallennettu
Kometae
!
kupomuumio

sun maa mustikka

Profiili WWW
« Vastaus #28 : 01.08.09 klo 14:35 »

Tykkäsin seiskakirjasta! =) Sain sen viime joululahjaksi ja nyt ehdin lukemaan.

Siinä oli mukavasti toimintaa ja etenkin tarpeeksi sitä pahan läsnäoloa aikaisempiin kirjoihin nähden. Tapahtumat etenivät sopivaa vauhtia ja loppudraamassa oli

Kutosleffa sen sijaan oli pienoinen pettymys. Viihdyin koko elokuvan ajan ja olisin helposti katsonut sitä pari tuntia kauemminkin - sen verran hyvin se ylläpiti koukutusta. Tapahtumat vain etenivät liian nopeasti eivätkä traagisetkaan tapahtumat saaneet osakseen kuin ehkä 10 minuuttia, mikä oli aivan liian vähän. Myös medaljonki-hirnyrkin hankkiminen oli aivan liian nopeasti ohitettu, aivan kuin tapahtuneella ei olisi ollut paljonkaan merkitystä. Niin Harryn kuin Dumbledorenkin elämässä tapahtui paljon muutoksia, mutta se ei juuri näkynyt tunteiden ilmaisussa. Ei ollut tarpeeksi epätoivoa, tuskaa eikä hämmennystä, mitä elokuva olisi ehdottomasti kaivannut!  Suhdedraamalla oli ehkä koko elokuvaan nähden liian suuri painoitus, mutta ratkaisu ei todellakaan olisi ollut niiden vähentäminen, vaan leffan pidentäminen reilusti.

Yksi sarjan parhaista pienistä trikeistä myös oli
tallennettu

Lukemalla tämän tekstin sitoudut vastaanottamaan lämpimän virtuaalihalin :-)

* /o/ \o\ *
Siria
Vieras
« Vastaus #29 : 02.08.09 klo 17:06 »

Potterit on rakkaus<3
Parasta lukemista maan päällä.

Kirjoista tykkään ehkä eniten kakkosesta,kolmosesta ja seiskasta. Vähiten ehkä nelosesta. (aargh Rita Luodiko.Meinasi mennä hermot sen ämmän kanssa :'D)
 Pottereissa koukuttaa niiden selkeä fantasiamaailma,joka on kuitenkin helppo liittä omaan mailmaan. Se on realistista fantasiaa (mitä höpisen?Toivon mukaan joku ymmärtää). Kirjasarja synkkenee ja juoni syvenee vähitellen,mikä on myös hyvä juttu.Vaikka seiska olikin surullinen D':
Mutta juoni oli tehty hyvin,vaikka vaatikin useamman lukukerran sen tajuamiseen.(Itse olen lukenut Potterit läpi sen neljä kertaa)Mutta olisin mielelläni lukenut enemmän siitä kun hahmot ovat jo aikuisia. Ja pakko myöntää,että lapsien nimemäinen tuttujen nimillä oli aika....no,itse en olisi ihan niin kirjoittanut.Mutta onneksi Rowling on kertonut näistä hahmoista lisää,ja ehkä saamme sen hakuteoksenkin joskus:D

Hih,olin muuten jonottamassa kutosta ja seiskaa silloin klo 00.01,jolloin niitä myytiin yöllä. Oli aika siistiä olla ainut alle 15w jonottamassa arki-iltana.

Elokuvat kolmosesta ylöspäin ovat surkeita!En tykkää yhtään. Ykkösessä Tylypahka on kuvattu juuri sellaiseksi kuin kuvittelin,mutta mihin ne liikkuvat portaat ja muotokuvat ovat sen jälkeen kadonneet!?Muutenkin ykkösen jälkeen elokuvat ovat kovin synkkiä...Ja Harryn hiustyyli kutosessa..pff:'D Lisäksi tämä edesmenneen Dumbliksen tilalle otettu Dumblis ei osaa näytellä oikein D: Se näyttää ja kuulostaa koko ajan siltä kuin olisi vihainen. Ja kuten aikaisemmat huomauttivatkin,entinen Lipetit oli parempi kuin nykyinen.
Kutosen elokuvassa oli muuten se hassu juttu,että Ginny oli Harrya pitempi .''D Sille repesin,vaikkei se eräs kohtaus muuten ihan "oikein" mennytkään.Rupert Grint on kuitenkin paras näyttelijä koko elokuvassa!Näin meinaan minä.

tallennettu
kaeru
kupoliitti

bambi boi

Profiili WWW
« Vastaus #30 : 02.08.09 klo 18:14 »

Voi, pidän kovasti Harry Pottereista. Etenkin kirjoista tietysti, elokuvatkin menettelevät. Kaikki Harry Potterit olen lukenut ja katsonut, jotkut useampankiin kertaan. Omistan myös kirjat 1, 2, 6 ja 7, haluaisin tosin ne kaikki. Sekä elokuvat 1-5 minulla on myös.

Viimeisimmät kirjat ovat minunkin mielestäni niitä parhaimpia, sama pätee jonkin verran myös leffoihin.(Mutta viitonen oli aika kökkö D8) Se voi tosin johtua siitä että nuo ensimmäiset on tullut katsottua niin monta kertaa. :D Innolla odottelen viimeistä elokuvaa.

Kirjojen juoni on hyvä, tapahtumat kietoutuvat toisiinsa ja arvoituksiin tulee vastauksia viimeisessä kirjassa. En kylläkään usko, että ymmärtäisin tapahtumakulusta puoliakaan jos olisin lukenut kaikki kirjat vain kerran. Minäkin olisin lukenut enemmän siitä kun Harry ja muut olivat jo aikuisia. Viimeinen kirja loppui siltä osin jotenkin töksähtäen.

En oikein tiedä ketkä ovat suosikkihahmojani, ehkä Weasleyn kaksoset.
« Viimeksi muokattu: 04.08.09 klo 18:00 kirjoittanut kaeru » tallennettu

~Watashi no naka no yami ka?~
~Yami no naka no watashi ka?~

http://kaeruteru.tumblr.com/
Appelsiinityttö
kupoliitti

Profiili
« Vastaus #31 : 02.08.09 klo 19:53 »

Pienenä olin ihan kovan luokan Potter- fani, myöhemmin innostus onkin lopahtanut. Kirjat ovat aina olleet se ykkösjuttu, elokuvat ovat olleet .. mielenkiintoisia. Olen tosin nähnyt ne kaikki, se on edelleen "must". Nykyään käyn tosin katsomassa ne vitsillä.

Luettuani kaikki Potterit englanniksi, en ole enää kyennyt lukemaan niitä suomeksi. Tuntuvat ihan eri kirjoilta. Suosittelen siis kaikille lukemaan kirjat englanniksi, mielestäni menettää muuten paljon. Kirjat tuntuvat aidommilta. Omistan kaikki kirjat ja elokuvat.
tallennettu
AreraChan
Unelmoiva
foorumisti

My Love For You Is Eternal

Profiili
« Vastaus #32 : 08.08.09 klo 15:17 »

Laitoin muutaman spoileritagin, ettei tule epätoivottuja tietoja joillekin.
Tykkään tosi paljon Pottereista. Naapurissa asuvat serkkuni höynäyttivät minut lukemaan Viisasten Kiven ja olen iloinen, että he niin tekivät. Olen lukenut muutamat kirjat useampaan otteeseen ja kakkonen ja vitonen taitavat olla suosikkini. Tietysti kaikki kirjat ovat tavallaan yhtä hyviä, sillä ne muodostavat niin tärkeän kokonaisuuden. Pääkolmikosta olen pitänyt aina ja
Lempihahmoni olivat aina Fred ja George ja vanhoja leffoja katson vain ja ainoastaan heidän vuokseen <3

Muistan kun spekuloimme serkkujeni kanssa sitä, että kuka kuolee seiskakirjassa ja

Viimeinen luku oli yllätys, en odottanut mitään sellaista. Niin joo ja muuten:

Elokuvista vielä sen verran, että kaikki on aina pakko katsoa, vaikka olenkin pettynyt usein niiden aikana. Pitäisi päästä katsomaan kutosleffa... Pimento oli pohjanoteeraus.

// Joo ja Lipetitin vaihto! Voi miksi miksi...
tallennettu

...what good is Hiten mitsurugi ryuu...
...what good is Himura Kenshin..?
Again, I... I failed to protect the one person who is most important to me... Kaoru-dono...
Kaoru.

~Kenshin~
Lupin
kupoliitti

bassosoolo

Profiili
« Vastaus #33 : 08.08.09 klo 16:28 »

Potterit, toki.

Joskus nuorempana tykkäsin Pottereista ihan kamalasti, mutta nykyjään fanitus ei ole niin rankkaa. Lempihahmoni kirjoista/elokuvista ovat Draco Malfoy, Voldemort ja Kalkaros. Vaikka Remus Lupin on myös yksi ehdottomista lempihahmoistani, silti samaistun pahiksiin enemmän. paitti kalkkis ei lopulta mikää pahis ollukkaa mut nevermind Itse Harrya olen aina lähes vihannut, kun hän sattuu olemaan sellainen puhtoinen ja persoonaton maailmanpelastaja. En pidä myöskään Ronista ja vielä vähemmän Hermionesta.

Jokainen kirja löytyy hyllystä, jokainen tähän mennessä DVD:nä ilmestynyt elokuvakin. Kävin myös katsomassa Puoliverisen prinssin elokuvissa, ja pakko sanoa että siinä elokuvassa ainoat kivat asiat olivat Draco, Kalkaros, Lupin of course ja muutama kohtaus joissa oli hienot erikoistehosteet. Siitä elokuvasta ei tosiaan itselleni jäänyt oikein mitään käteen. :--/ Ja niin, Lipetit, oi miksi.
Lainaus
Metuusan mainitsema Lipetitin vaihdos unohtui :D Eka oli parempi kun se oli sellainen traditional welhomainen höppänä, se toinen näytti vähän hitleriltä :D
indeed

Odotan vähän kauhulla, että mitä seiskaleffasta oikein tulee... Tai siis, kahtia jaetusta seiskaleffasta.

tallennettu

out of the blue.
Inku
foorumisti

Profiili
« Vastaus #34 : 03.09.09 klo 08:56 »

Tykkäilen kovasti. Kirjoista huomattavasti enemmän kuin leffoista, jotka lakkasivat olemasta hyviä toisen osan jälkeen. Vaikka kuinka olen yrittänyt pitää kirjat kirjoina ja leffat leffoina, se leffojen hirveä kiireellisyys ja kohtauksesta toiseen pomppiminen häiritsee siinä määrin liikaa, että se vaikuttaa jo katsomiseen. Ikävä kyllä en pysty kirjojakaan lukemaan kuvittelematta leffahahmoja siihen.

Gan -- eikun Dumbledorea olen inhonnut siitä saakka kun se ekaa kertaa nähtiin Azkabanin vanki -leffassa: liian nuhjuinen ja aggressiivinen. Harrykaan ei ole ollut enää niin Harrymainen kun sen tukka kynittiin ylilyhyeksi ja siistiksi kuin olisi ollut armeijaan menossa. Ronista lakkasin pitämästä kakkosleffan jälkeen, koska sen typerä naamanvääntely oli vain niin ärsyttävää ja... tarpeetonta. Hermione puolestaan on ihan liian meikattu ja käyttäytyy minun silmääni ylimielisesti muita kohtaan. Lupinilla on rumat viikset ja tämä nyt on vain minun oma ongelmani, mutten näyttelijästäkään ole järin pitänyt Dragonheartin jälkeen. Näin sen leffan ekaa kertaa ihan pienenä ja inhosin sitä niin mahdottomasti, kun oli sellainen m*lkku. Ainoat tyypit joista pidän leffoissa ovat Snape, Draco, Lucius ja Voldemort, ja totta kai niillä on kaikista pienimmät roolit.

Kirjoja rakastan (englanniksi) enkä kovin selvää lempparia osaa mainita. Ehkä Prisoner of Azkaban tai Half-blood Prince nousevat ihan vähän ylitse muiden. Viimeisestä osasta puuttui jotenkin se jokin, ihan kuin siihen olisi tarttunut tuo leffojen kiire: pitää mennä nopeasti eteenpäin ja mahdollisimman ryminällä. Tuntui että kaikki kuolemat oli väkisin yritetty ahtaa juuri tähän viimeiseen osaan, ja kun porukkaa lakosi kuin heinää niin minua ei edes järkyttänyt muut kuin yksi kuolema

ja se miten se tapahtui. Ja sekin vain siksi että se oli lempihahmoni. Muiden kohdalla olin vain "jaha, toikin kuoli". Ei oikein jaksanut enää järkyttyä kun sitä tapahtui koko ajan. Loppukohtaus oli muutenkin todella imelä. En tiedä mitään niin kamalaa lopetusta kuin

Mutta eniveis, kirjat rulettaa. Pitäisikin aloittaa taas lukeminen alusta ja koittaa sulkea ne leffahahmot pois päästä ja kuvitella ne sellaisina kuin aikoinaan itse ne näki. Hyvin kirjoitetuista fanficeistä pidän myös, mainittakoon ainakin Draco-trilogia ja Zsanyan hauskanhärskit slash-ficit. Sitten oli joku todella pitkä ficci, missä Snape ja Harry joutuivat Voldemortin ja kuolonsyöjien kidutettaviksi, mutten muista enää mikä sen nimi oli. Hrmh. :s // Ah, Happy Days in Hell!
tallennettu
Maseru
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #35 : 06.07.12 klo 13:23 »

Potteristi täällä! o/ Rakastan Pottereita, onhan noiden tahtiin kasvettu. Tosin olen niin hidas lukemaan, niin olen lukenut kirjat vasta kahdesti... :D Olen tässä kaksi vuotta lukenut niitä englanniksi. (y) Mutta tosiaan, koulu vie paljon lukuaikaa, niin ei oikein aina ehdi. Ja se kirjaan tarttuminen on niin vaikeaa.

Tahtoisin katsoa elokuvat yhdeltä istumalta, kaikki. (vessatauot yms tietty :D) En vaan omista kuin muutaman leffan, ei ole pystynyt ostamaan niitä kun ne on julkaistu, mutta täytyypä hankkia se koko boksi ekstroineen kaikkineen. Ehkä se sitten syksyllä kun on taas rahaa.
tallennettu

~Tervetuloa Lihisbingoon~

Genshiken Helsinki - sinulle, joka tahdot mukaan joukkoomme kummaan.
Sipulikeitto
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #36 : 18.07.12 klo 02:15 »

Jotenkin tätä keskustelua lukiessa automaattisesti yritti vältellä mahdollisia "spoilereita", vaikka viimonen osa tuli jo aikoja sitten. :D

Oi kyllä, Potterin tahtiin on täälläkin kasvettu! Lähinnä leffojen kautta, olen ollut liian laiska lukemaan. Itse asiassa Azkabanin vanki on ainoa kirja joka on tullut luettua sen tsiljoona kertaa, suomeksi tietenkin. Veli sai aikoinaan synttärilahjaksi joten se on ollut ihan kivaa mökkilukemista kesäisin.

Mutta joo, leffoja katsoessa on loppua kohden tullut vähän fiilis että niihin ei ole jaksettu panostaa. :| Kunhan nyt vähän pelleillään efekteillä ja parit eeppiset taistelut sinne ja tänne niin hyvä tulee, mutta ei. Ja sitten nämä hahmojen vaihdokset, aikoinaan häiritsi aika kovastikin tuo Lipetitin katoaminen.

Varsinkin lopetukseen petyin todella! Ja aarggh niiden muksujen nimet, ei sopinut ei yhtään.

Joku tuolla aiemmin mainitsi, ettei varmaan koskaan voi lukea kirjoja alusta nyt kun tietää kaiken tuon mitä loppua kohden on tulossa. Itse voin myös samaistua tähän, etenkin kun katsoo näitä ensimmäisiä leffoja niin ajattelee nyt vaan että jotenkin tyyliin "ai tässä se on vielä elossa, no kohta se sit kuoleekii". Tai siis kun ei osaa enää nauttia samalla tavalla kuin ennen, en osaa selittää. D:

Ja nyt on kyllä ihan pakko sanoa, että suureksi inhokiksi koko sarjasta on noussut Viisasten kivi. Se vain näytetään telkusta AIVAN liian usein ja sen vielä useimmiten eksyy katsomaan paremman tekemisen puutteessa. Kuten olen myös samaiset pelit ainakin kolmella eri alustalla pelannut (PC, PS1 ja GBC) turhan moneen otteeseen (lue: lähes koko lapsuus), että alkaa tulla jo korvista. :D Tämähän johtuu toki siitä kun Harry Potter oli vielä niin uusi juttu ja ei muista osista vielä oheistuotteita ollut, niin piti tästä sitten ahmia ihan kaikki materiaali, ainoastaan kirja enää puuttuu. XD
tallennettu

Remember to eat nakki
K-haza
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #37 : 23.07.12 klo 16:16 »

Hauska keskustelu, osallistun hieman erilaisella tarinalla :)

Noh, kaikki olivat silloin 4-5 luokalla kovia Harry Potter faneja. Se ärsytti ihan suunnattomasti, sillä MINÄ olin luokkamme lukutoukka, MINÄ luin niitä paksuja kirjoja! (Tai siis, aika pitkälle ajattelin noin silloin. Hipsteri-lapsi :'D) Olin lukenut Sormusten Herran 3 otteeseen, joten joku tällainen pyh, nuorten kirja olikin ihan tyhmä! :D Etenkin, kun jengi fanitti sitä suuntaan ja toiseen, niin oma innostukseni asiasta laski ihan miinuksen puolelle!

Äitini sitten oli jouluna ostanut minulle Viisasten kiven, koska tiesi minun lukevan fantasiaa ja varmasti sitä oltiin suositeltu hänelle kirjakaupassa. Olin ÄÄRETTÖMÄN vihainen hänelle, sillä 11-vuotiaan tunneskaalalla! Häpesin sitä kirjaa, ja piilotin sen hyllyn alle. Kokeilin lukea sitä kerran väsyneenä, mutta nukahdin sen pariin lattialle. Se olikin ensimmäinen perustelu, minkä sanoin aina, jos joku kysyi, mitä minulla oli niitä vastaan: "Yritin kerran lukea, mutta nukahdin samantien! Niiiiiiiiiiiiiiin tylsä!"

Mutta, sattuipa kerran niin, että päätin antaa sille toisen mahdollisuuden! Aloin lukea.... ja en vain voinut laskea sitä käsistäni! Häpesin koko ajan, että luin sitä ja että olin kehittänyt ennakkoasenteen! Luin sitä piilossa peiton alla, ettei kukaan perheenjäsenistänikään tiennyt, että luen sitä! Se oli ihana, ja rakastin sitä! <3
...mutta ongelmaksi nousi se, kuinka saisin käsiini Salaisuuksien Kammion.
Minun piti sitten naamapunaisena tunnustaa äidilleni, että olin lukenut sen kirjan, ja rakastin sitä, ja pyysin häntä lainaamaan sen toisen osan, jotta voisin itsekin lukea sen :')

Olen siis lukenut vain kaksi kirjaa, kolmatta en kehdannut enää pyytää lainaksi. Salaisuuksien kammio on niistä lempparini.
Luin vuosia myöhemmin (9 luokalla, jos muistan oikein) hieman myös Azkabanin vankia, kun siskoni lupasi lukiokaverilleen lukea kaikki Potterit. Silloin hän selitti niiden kaikkien juonet pienintäkin kohtaa myöten minulle, niin osaan kyllä kertoa, mitä missäkin kirjassa tapahtuu ja miksi tapahtumat menevät näin. Luin niitä myös hänelle ääneen, koska hän on laiska lukija ja minä pidän ääneen lukemisesta :) (Tosin teinille kun antoi käsiin Liekehtivän Pikarin ja minun piti lukea se Harryn kylpykohtaus.... "Pistä muna veteen!" *tirsk* Siskolla meni hermot! :'D)

Nyt olen siis tullut ulos kaapista Harry Potterin suhteen. Rakastan sitä maailmaa. Siinä olisi potentiaalia moneen muuhunkin juttuun, esimerkiksi kavereiden kanssa analysoimme muita sarjoja aina, että millaisia hahmot olisivat Tylypahkassa. Mitä heidän suosikkiaineensa olisivat, olisivatko he jästisyntyisiä vai suuresta velhosuvusta, missä tuvassa jne. Se on todella hauskaa touhua, muttemme koskaan kirjoita mitään näistä AUista ylös. Fandomien analysoiminen on vain niin kivaa! Eilen keskustelimme siitä, miltä nämä velhokarkit maistuvat tai näyttävät mielestämme.
tallennettu

"I don't give a crap about any of this, er.. crap!"
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #38 : 18.11.12 klo 17:43 »

Mutta joo, leffoja katsoessa on loppua kohden tullut vähän fiilis että niihin ei ole jaksettu panostaa. :| Kunhan nyt vähän pelleillään efekteillä ja parit eeppiset taistelut sinne ja tänne niin hyvä tulee, mutta ei.

Itse sanoisin pikemminkin niin, että loppupään leffoissa ongelma on se, että kerrottavaa asiaa olisi ainakin kolminkertaisesti siihen nähden, mitä valkokankaalle on mahdutettu. Vaikea panostaa mihinkään, jos on kauhea kiire vain saada juoni rullattua kokonaisuudessaan läpi aivan liian lyhyessä ajassa. Joskus ihmettelen, onko leffoja edes mahdollista ymmärtää kunnolla, jos ei tunne tarinaa valmiiksi kirjoista, niin kauheaa kyytiä leffoissa hypitään tilanteesta toiseen.

Pidän kyllä Pottereista, ja neloskirjasta alkaen olen lukenut kaikki niin pian, kuin alkuperäinen teos on ilmestynyt, jäämättä odottamaan käännöstä. Tosin en kyllä ole mennyt mihinkään yökukkujaisiin ostamaan kirjaa vuorokauden vaihteessa, vaan vasta sitten päivää tai paria myöhemmin. Spoilereiden välttelystä tuli kehitettyä lähes taiteen laji, ja parhaiten asia tuntui sujuvan niin, että vältteli paikkoja, joissa Potter-faneja oli runsain mitoin. Ei niinkään siksi, että fanit spoilaisivat, vaan siksi, että irvileuat osasivat hyödyntää kokoontumisia ja mennä spoilaamaan. Kuulemma kutoskirjan ilmestyessä fanien jono oli ollut kirjakaupan ulkopuolella odottamassa vuorokauden vaihdetta, jolloin kirjan myynti aloitettaisiin, ja joku porukka oli ajanut autolla koko jonon ohitse, ja kailottanut täysillä kirjan loppuratkaisua (koska olihan se jo toki vuotanut nettiin).
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
Sivuja: 1 [2]  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.037 sekunnissa. 23 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste