sisällön alkuun
19.11.2017 16.11 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Luke, minä olen Kupolisi!"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

äänestys
Kysymys: Pidätkö Pottereista?
Ehdottomasti!
En paljoakaan...
Vain elokuvina
En oikein tiedä.
Vain kirjoina.

« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Harry Potterit  (Luettu 14819 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
ShadowGirl
foorumisti

>:3

Profiili
« : 08.03.08 klo 17:05 »

Eilenhän ilmestyi 7 Potter suomeksi. Oli siispä aivan pakko pistää tällainen äänestys käyntiin, koska Potter on ainakin oma lempikirjasarjani.
  Mitä mieltä olette uusimmasta? Omasta mielestäni se on mahtava. Varsinkin lopputaistelu. ÄLKÄÄ AVATKO SEURAAVAA SPOILERIA, JOS ETTE HALUA TIETÄÄ,
Spoileri: OLEELLISIA asioita seiskakirjan juonesta (vie kursori päälle näytääksesi)
Oli hyvä juttu, että tarinoita oli kiedottu toisiinsa kiinni, niin siitä tuli todellisemman ja yhtenäisemmän oloinen sarja. Yhteen kietomisella tarkoitan sitä, että siinä kuutosessa kerrottiin esim. Lomen Kolkosta ja Pevell oli jotain sukua heille. Tai no anti olla, en minä osaa selittää kunnolla.
 Sain sen eilen, perjantainta, sain loppuun tänään. Kesti jotain seittemän, kuus, kahdeksan tuntia.
//Parempi?
« Viimeksi muokattu: 09.03.08 klo 18:28 kirjoittanut Andromeda » tallennettu
Kometae
!
kupomuumio

sun maa mustikka

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 08.03.08 klo 17:20 »

ARGH. SPOILERIT spoilereiden piiloitusominaisuuden taakse varsinkin, jos kyse on vieläpä uusimmasta kirjasta! :(

Pidän Harry Potterista jonkin verran. Onhan miljöö ja tarina itsessään mielenkiintoinen hahmoja myöten. Intoni Harry Pottereihin tosin laantui, kun huomasin että Rowling räikeästi mällää kuolemantapauksilla. Aivan kuin hän ei saisi lukijoiden tunteita liikutettua millään muulla tavalla?

Minusta kuulostaa aika naurettavalta, jos lukijoita kalastellaan mainostamalla näitä viimeisimpiä kirjoja: "Keskeinen henkilö kuolee....mutta kuka..." :-) On jo melko klisee, että lukija ohjaillaan pitämään jostain hahmosta, joka myöhemmin kuolee. Ainakin, jos näin tapahtuu monta kertaa saman tarinan sisällä.

Elokuvat olen käynyt katsomassa, en mitenkään sen takia, että pääsisin kirjoihin vertailemaan, vaan tuollaiset elokuvat tuovat muuten vain hyvän mielen. Lavastuksesta olen kyllä pitänyt paljon.

Kirjat 1-3 ja 5-6 olen saanut joululahjaksi. Neljännen ostin eurolla tai kahdella. Minusta se oli aika kohtuu hinta =D
« Viimeksi muokattu: 08.03.08 klo 18:02 kirjoittanut Kometae » tallennettu

Lukemalla tämän tekstin sitoudut vastaanottamaan lämpimän virtuaalihalin :-)

* /o/ \o\ *
Iwa
Vieras
« Vastaus #2 : 08.03.08 klo 17:21 »

KÄYTTÄKÄÄ SITÄ SPOILERI-TAGIA. Mikäli EN olisi jo ollut lukenut Kuoleman varjeluksia ennen tuota viestiä, niin...

Ovathan ne hyviä kirjoja, mutta itselleni HP:eiden suurin ansio on siinä että ne ovat saaneet tuhannet ja taas tuhannet ihmiset (nuoret) lukemaan. Itse tein kierosti kun sain tietää että sarja tulisi olemaan seitsenosainen ja välttelin Pottereita kunnes niitä oli muistaakseni viisi, sitten vaan jostain syntyi innostus että luenpas nyt Potterit - en jaksanut odottaa enää :). Kirjastosta sitten niitä lainailin ja luin ja lopputulos on se että kuudennen ostin julkaisupäivänä (Suomen) ja seitsemännen ennakkotilasin englanniksi heti kun sen sai. Joten kaikki on luettuna ja onhan se hyvä kirjasarja, joskin pari ensimmäistä ovat vielä vähän suuntaansa hakevia, kolmannesta eteenpäin alkaa meno. Viimeinen kirja, Kuoleman varjelukset, on muuten hyvä mutta aivan loppu on melkoinen antikliimaksi :o Elokuvista mainitaan vain kaksi asiaa - Emma Watson ja Evanna Lynch. :) No ok ok, ovat ne muutenkin ihan ok!

tallennettu
Flarona
kovin pötkyläinen
suomimangusti

A, nandemo nai.

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 08.03.08 klo 18:58 »

Ei kai Tom Riddle ole suomeksi Tom Kolkko? Eww.
Elokuvia en ole nähnyt kuin osat 1, 2, 4 ja 5 eivätkä ne pahemmin kiinnosta.

Kirjat sen sijaan olen lukenut alusta loppuun asti. Mitä vanhempi kirja, sitä useammin olen sen lukenut. (Viidenteen osaan asti tein niin, että luin kaikki edeltävät osat ennen uusinta.) Nämä kaksi viimeistä olen lukenut vain kertaalleen englanniksi - käännöksille en ole jaksanut järjestää vielä aikaa. Niiden suomenkieliset nimet kuulostavat tosi hassuilta, ja horcrux- ei kun hirnyrkeissäkin on vielä totuttelemista. (Vrt. narutardien valitus siitä, kuinka "varjokloonaus" kuulostaa tosi tyhmältä.) Olen silti lukenut viidennen muistaakseni puolitoista kertaa suomeksi ja kaksi ja puoli kertaa englanniksi, koska itselläni on alkuperäisteos.

Sanon vielä, että Deathly Hallows on paras ja Feeniksin kilta tulee hyvänä kakkosena, vaikka sen aikana itkin enemmän kuin viimeisen. Yleensä se menee siis niin, että pidän eniten siitä, jonka aikana itken enemmän. Ehkäpä se menee tällä kertaa näin päin, koska seiska piti minut paremmin otteessaan. (Minulta ei saanut vastauksia mihinkään, kun luin sitä, ja hädin tuskin huomasin, että puolet linja-autosta oli jo tyhjänä.)

Kirjoihin tutustuin kai joskus kolmannella luokalla. Satuin näkemään kirjastossa ykkösosan ja mietin, että jossain olin sen kannen joskus nähnyt (se oli äidinkielen kirjassa, btw). Pakkohan se oli lainata ja lukea. Meni varmaan viikko ennen kuin pääsin ensimmäisten 30 sivun yli, mutta sen jälkeen minua vietiin ja viedään varmaan yhä, jos niihin satun koskemaan. Opin aika pian, että ensimmäiset parikymmentä sivua ovat ne vaikeimmat. :D

En ole enää varma, luinko fantasiaa jo ennen Pottereita vai en.

// Efanan viestiin viitaten sanon seiskakirjan lopusta näin:
Spoileri (vie kursori päälle näytääksesi)
Enempää en uskalla nyt sanoa, koska muistan kyseisen kirjan enää pääpiirteittäin.
« Viimeksi muokattu: 11.03.08 klo 13:04 kirjoittanut Flarona » tallennettu

On laitonta ajatella, että Death Note: How To Read julkaistaisiin Suomessa.
Kaisla
foorumisti

Profiili
« Vastaus #4 : 08.03.08 klo 20:47 »

Ei kai Tom Riddle ole suomeksi Tom Kolkko? Eww.
Ei ole. Nimi Riddle on suomennettu Valedroksi. Kolkot taas ovat Voldemortille sukua tämän äidin puolelta, eivät isän.

Mutta juu, sain tänään käsiini sen kauan kaivatun viimeisen osan, ja toivon saavani sen luettua tämän viikonlopun aikana. Olen oikeastaan niin kärsimätön ihminen, että tykkään lukea juonipaljastuksia etukäteen, joten tiedossa on jo aika paljon juonesta, vaikken ole itse kirjassa kovinkaan pitkällä.

Pottereista lempikirjani on ehdottomasti Azkabanin vanki. Enpä tiedä mikä siinä erityisen hyvää on. Varmaankin Siriuksen mukaan tuleminen. Sirius onkin lempihahmoni Kalkaroksen lisäksi.

Pottereita saa kiittää siitä, että löysin fantasiakirjallisuuden.
tallennettu

Yay!
Lakuta
kupoliitti

Profiili
« Vastaus #5 : 08.03.08 klo 20:48 »

EI! Hiiri vilahti spoilerin päälle ja kerkesin lukea
D:
Kirotut spoilerit!

Kirjoista pidän todella paljon, mutta elokuvat eivät minua pahemmin kiinnosta. Varsinkin Feeniksin kilta oli tosi sekava, en olisi kuvitellutkaan ymmärtäväni siitä kaikkea ellen olisi lukenut kirjaa ensin.
Toki olen kaikki vähintään kolmeen kertaan lukenut, ne on niin yksityskohtaisia. Erityisesti Feeniksin kilta miellyttää Pimennon puuhailun takia.

En malta odottaa että saan uusimman käsiini. Olen kirjaston jonotuslistalla kahdestoista. :3
Ihan niin fani en silti ole, että maksaisin siitä parikymppiä. x3
Huono fani en silti ole. :D

//Pimennon näyttelijä on todellakin surkea! Elokuvaan olisi pitänyt raahata samannäköinen akka kuin kirjan kannessa. Hyh sitä lastentarhantätiä.
« Viimeksi muokattu: 09.03.08 klo 18:30 kirjoittanut Andromeda » tallennettu
Laus
foorumisti

Profiili
« Vastaus #6 : 08.03.08 klo 23:35 »

Vielä pakko nipottaa tuosta Riddlen suomentamisesta. (spoileri kakkososasta)

Pidän erittäin paljon Harry Pottereista. Ykkösosa oli ensimmäinen "oikea" lukemani kirja, ja vaikka se vaikutti silloin seitsemänvuotiaana äärettömän tylsältä, se tempaisi minut heti mukaansa henkilöhahmojen, Rowlingin loistavan juonensuunnittelun ja kirjan miljöön ansiosta. Kakkoskirjan olen lukenut varmaankin kolmetoista kertaa läpi. Eniten pidän ehkä viidennestä kirjasta, ja kunhan saan seiskan kahlattua loppuun, niin aavistelisin sen nousevan top kolmoseen, ainakin sen perusteella, millainen se on noin 550 luetun sivun jälkeen.

Elokuvista sen sijaan en juurikaan pidä. Niihin ei vain ole saatu kirjojen fiilistä kunnolla mukaan. Lisäksi monet näyttelijävalinnoista ovat niin kauheita, että en pysty kunnolla mieltämään henkilöitä samoiksi kuin kirjoissa.
Onnistuneita valintoja ovat mielestäni Ronin, Kalkaroksen ja Lupinin näyttelijät, mutta Fleuria, Pimentoa ja Vauhkomieltä en pysty sulattamaan. Pimennon pitäisi näyttää sammakolta, sen sijaan mieleeni tulee tarhan täti tai äidinkielenopettaja D:

//Tänään neljältä aamulla sain seitsemännen kirjan luettua ja päätin tulla mielipiteeni siitä kertomaan teillekin :D
« Viimeksi muokattu: 09.03.08 klo 16:26 kirjoittanut Lootuskukka » tallennettu
Wishu
foorumisti

"Suuri Kritisoija"

Profiili
« Vastaus #7 : 09.03.08 klo 11:49 »

Kyllä, olen pitänyt Pottereista kirjoina siitä asti kun luin ensimmäisen osan. Muistan, kun ensimmäisellä luokalla pelkäsin silmät päästäni sitä kohtaa, kun Harry ja muut menevät kiellettyyn metsään Hagridin tykö (Viisasten kivi). Kun ekan kirjan sain luettua loppuun, oli pakko lukea seuraavatkin osat. Ensin lainasin isän naapuirilta, sitten sain omaksi. Englanniksi en ole Pottereita lukenut, kielitaitoni ei riitä siihen (sanakirjoista huolimatta). Nyt kaikki kirjat 1-7 nököttävät onnellisena hyllyssäni.

Kaikki ilmestyneet elokuvat olen nähnyt. Ykkösleffaan olen erityisen tyytyväinen, siinä oli sitä taikuutta, mitä muissa ei ole. Toinen elokuva on ihan ookoo myös, joskin ei niin hyvä kuin ykkönen. Loput elokuvat ovat jääneet hieman vajaiksi, ja jotkut hyvin tärkeät kohdat on jätetty pois. Olen siis enemmän kirjalinjalla.

Rowlingilla on varmasti hyvät syyt tappaa hahmoja. Liika hahmojen kuolleisuus ei tosin tee hyvää :(
tallennettu

Puilla lehdet, taivaalla tähdet, mullei oo mitään, jos sä Pähkinäin <3 lähdet!

Olet aina kaikkeni, elämäni, ilon tuojani. Jos huomaan silmiesi kadonneen, pimeyteen vajonneen. Sinua en koskaan unohda, rakasta Pähkinä-pojua <3

"Suuri Kritisoija"
Xinadra
Höpönaatti
ylläpitäjä

*TIRSK*

Profiili
« Vastaus #8 : 09.03.08 klo 11:56 »

Kirjoja... Minä rakastan. Uusimmankin luin heti englanniksi, ettei minua vaan kukaan saisi spoiloattua.
Leffat taas... No sinänsähän ne on ihan hyviä, mutta minua ärsyttää nuo juonenmuokkaukset ja huonot näyttelijävalinnat. D:
Siriuksella, Remuksella, Kalkaroksella, Minervalla ja Harryllä on ainakin ihan vääränlaiset näyttelijät. phyi.
Minusta parhaat kirjat ovat juurikin ne kolme viimeistä, jota kaikki tuntuvat haukkuvan kovasti. :P
tallennettu

Roses are red.
Wololoo!
Roses are blue.
sorafune
Vieras
« Vastaus #9 : 09.03.08 klo 12:14 »

Muistan, kuinka ala-asteella oli aivan haltioissani kirjoista. Kahmin kaikkea, ja kun kuvioihin tuli Harry Potter, koko lukumaailmani muuttui. Lastenkirjat väistyivät kokonaan, aloin lukemaan paksua fantasiakirjallisuutta - Potterit tietenkin pääpainopisteenä. Olin totaalisen ihastunut kaksosiin, Harryyn, jokaiseen mieshahmoon vuorollaan. Viidennellä luin vielä ahkerasti, kolme kirjaa jo englanniksikin. Kuudennella kuitenkin kiinnostus vain lopahti ja lopahti, viidennen kirjan vielä luin molemmilla kielillä, mutta sen jälkeen ainoa tapa, miten olen nauttinut Harryn elämästä, ovat doujinit. Sarjakuva (ja parittaminen) syrjäytti kirjallisuuden melkein kokonaan. Kasvoin Harry Potter -sarjasta ulos aikanani, mutta päätin nyt, että yritän kesän aikana lukea Puoliverisen prinssin. Pala kerrallaan, en minä kokonaisena osaa mitään kahmia. Etenkään Pottereita.

Minua ei enää kiinnosta melkein mikään noissa kirjoissa. Tiedän vain spoilerit, se riittää minulle. Jossain vaiheessa päätin, että katson kirjojen sijaan elokuvat, mutta nekin ovat jääneet katsomatta. Kun ei kiinnosta, niin ei.
tallennettu
Kyorko
foorumisti

A KIVWESSYÄP'Ä'Ä

Profiili
« Vastaus #10 : 09.03.08 klo 12:54 »

No minähän en ole mikään Harry Potter suurintoilia, olen lukenut kaikki kirjat viitoseen asti, ja kuutosen olen aloittanut. Mutta kirjoista alkaa lähteä maku, koska niihin on alettu tunkemaan liikaa kaikkea.

Elokuvista on paras ehdottomasti Salaisuuksien kammio, elokuvat ovat muuten aivan surkeita, koska niistä jätetään liikaa tärkeitä asioita pois ja näyttelijät ovat surjeita. Kuten viitos  elokuvasta huomaamme, kirjassa sanotaan, että Pimento on sammakon näköinen, mutta elokuvassa han on kuin, en tiedä mikä..
tallennettu
ShadowGirl
foorumisti

Profiili
« Vastaus #11 : 09.03.08 klo 18:04 »

//Pimennon näyttelijä on todellakin surkea! Elokuvaan olisi pitänyt raahata samannäköinen akka kuin kirjan kannessa. Hyh sitä lastentarhantätiä.

Se on omalla tavallaan se Pimennon näyttelijä mahtava siinä, mutta sitten taas... No, voisi se hieman enemmän sammakolta näyttää.

Miksihän kaikki tosiaan haukkuvat nelosta, vitosta ja kutosta??? Nehän ovat juuri kaikkein parhaat!! Kuolemia on tarpeeksi kyllä.
tallennettu
Vigly
Kalaisa
oekakivalvoja

HAAHAA

Profiili WWW
« Vastaus #12 : 09.03.08 klo 18:12 »

En pidä yhtään Potter-elokuvista. Elokuva tuhoaa ne omat kuvitelmat hahmoista, enkä pidä vastineista joita elokuva yrittää tyrkyttää. :< Erityisen onnistuneena pidin kuitenkin ykkösen elokuvassa esiintynyttä matami Huiskua ( Zoë Wanamaker ), joka sitten ikävä kyllä erotettiin liian korkean palkkavaatimuksen vuoksi :<
Ostin eilen uuden Potterin suomeksi ja olen siitä lähtien istunut ja nukkunut nenä kiinni kirjassa :D
tallennettu
ShadowGirl
foorumisti

Profiili
« Vastaus #13 : 09.03.08 klo 18:24 »

En pidä yhtään Potter-elokuvista. Elokuva tuhoaa ne omat kuvitelmat hahmoista, enkä pidä vastineista joita elokuva yrittää tyrkyttää. :<
Pakko nyt tähänkin on minun jotain sanoa. :>
 Villisilmä Vauhkomieli ei vastannut yhtään silloin nelosessa ajatteluitani. Ja ykkösessä sanottiin ihan selvästi, että McGarmiwalla on musta tukka eikä harmaa. Ja että Kyyryn pojalla on oljenkeltainen tukka.
tallennettu
neji
himono-onna
vastuuhenkilö

Profiili
« Vastaus #14 : 09.03.08 klo 18:56 »

Kirjat on hyviä, leffat.. no jaa ihan siedettäviä.
Alotin pottereita lukee joskus 5.luokalla ja kolmonen oli eka jonka luin. =)
Leffoja oon käyny kattoo nelosesta lähtien ennakko ensi-illoissa, vaikka tuskin enää seuraavia... :------------D
Vikaa en oo vielä ostanu, mutta innollaa oottelen että sais rahaa, et pääsee ostamaan sen 8)

Vitonen on ollu paras pottereista. Itkin siinä ihaaaan mielettömästi. Kutonenki oli ihan jees, siinäki tuli lopussa kunnon vetistelyt.
tallennettu
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #15 : 09.03.08 klo 18:59 »

Ovathan kaikki Potter-fanit tietoisia Vuotiksesta? Toki täälläkin saa keskustella :)
« Viimeksi muokattu: 09.03.08 klo 20:29 kirjoittanut Andromeda » tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
Renee
kupoliitti

While My Guitar Gently Weeps~

Profiili WWW
« Vastaus #16 : 09.03.08 klo 20:21 »

Pidän pottereista todella paljon. Taitaa olla myös ensimmäinen kirjasarja jonka olen kokonaan lukenut. Pidän tosi paljon kirjoista, koska Rowling osaa kuvailla eri asioita ja käyttää kuvailujaan sen verran taidokkaasti, että on helppo rakentaa esim. vikasta potterista ihan omanlaisensa harry potter maailma. Harmittaa tietysti kun katsoo elokuvia niin elokuvan mielikuvistus ja oma sekoittuvat keskenään eikä suurtasalia esim pysty miettimään sellaiseksi kuin haluaisi. En ole ikinä lukenut yhtään englannin kielistä potteria enkä tiedä sen paremmuudesta paljoakaan, koska olen huono enkussa.
Potterista tehdyt elokuvat ärsyttävät joskus todella paljon, ei kolme ensimmäistä mutta sitten kummatkin uusimmat. Niistä on jätetty paljon tärkeitä kohtia pois ja vitos elokuvassa tuntui, että Lupinia näytetään liian vähän. Nelos elokuvassa taas tuntuu, että paikat ja asiat vaihtuvat liian nopeasti.

Eli pidän todella paljon Harry Potterista ja olen iloinen, että olen lukenut niitä kirjoja. Rowlingin taikamaailma on todella mielenkiintoinen ja oli mukava kuulla aikaisemmista sukupolvista kuten Peverelleistä (tämä nyt ei varsinaisesti spoilaa, mutta olen pahoillani jos eivät ole vielä lukeneet vikaa kirjaa)
tallennettu
Kaisla
foorumisti

Profiili
« Vastaus #17 : 09.03.08 klo 20:49 »

Ja että Kyyryn pojalla on oljenkeltainen tukka.
Tämä on vaivannut minua varmaan eniten Potter -leffoissa! Kyyry nuorempi oli Liekehtivässä pikarissa (elokuvassa siis) ihan vääränlainen. Hänen piti olla nuori ja luonteeltaan sellanen pelokas, eikä ollenkaan niin röyhkeä, itsevarma ja ylimielinen, kuin leffa antaa olettaa. Tuo hiustenväri nyt ei niin kamalasti vaivaa, mutta luonne kylläkin.

Sainpas muuten luettua Kuoleman varjelukset vuorokauden sisään, yay!
tallennettu

Yay!
Cyrax
Vieras
« Vastaus #18 : 09.03.08 klo 20:53 »

Itse pidän Pottereista enemmän kirjoina kuin elokuvina. Kaksi ensimmäistä leffaa kyllä menetteli, mutta kolmannessa alkoikin sitten se alamäki. En pitänyt yhtään Siriuksen näyttelijästä ja nelosen ilmestyessä alkoi ärsyttää kun niin paljon hyviä juttuja jätettiin pois. Varmaan periaatteen vuoksi katson vielä jäljellä olevat leffat kun ne ilmestyy, mutta enpä usko, että pidän niistä yhtään jos taso on samaa kuin viimeisimmissä elokuvissa.

Kirjat taas. En nyt voi sanoa itseäni miksikään ykkösfaniksi, mutta pidän kuitenkin niistä huomattavasti enemmän. Kakkonen oli varmaan tylsin mielestäni ja ykkönen kyllä menetteli. Kolmosesta meno kuitenkin lähti paranemaan ja tähän asti ne parhaat lukemani kirjat on kyllä ehdottomasti olleet nelonen ja vitonen. Kuudennen osan loppu oli ihan hyvä, mutta se kirja tuntui olevan hieman rauhallisempi (käyttäkäämme tuota sanaa paremman puutteessa) kuin nelonen ja vitonen. Tuon viimeisen kävin nyt sitten perjantaiaamuna ostamassa samalla kun menin kouluun ja nyt päätin että luen ne aiemmat ennen kuin luen loppuratkaisun.

Ainoa asia, mikä nyt häiritsee, on se, että miällä nuo nelosen kannet, poikkeaa muista kirjoista. x__x Äiti meni tyhmyyksissään ostamaan jonkun sellaisen painoksen, missä on sellainen ärsyttävä irtoläpyskä kansien päällä. Jossakin vaiheessa on kyllä pakko tehdä tuolle neloselle jotakin ja ostaa oikeanlainen painos, kun tuo alkaa ottaa päähän aina kun vilkaisen kirjahyllyn suuntaan D:
tallennettu
Efana
unissa kulkeva
kupomuumio

Kaikkien janoisten sankari

Profiili WWW
« Vastaus #19 : 10.03.08 klo 23:27 »

Sain tänään juuri seiskan luettua, nyt on varsin outo olo kyllä. Seitsemäs kirja jotenkin lopetti sarjan suhtautumalla kaikkeen juuri niin lopullisesti, että nyt tuntuu todella vaikealta palata sarjan aiempiin kirjoihin. Miten voin ikinä lukea enää hahmojen lapsuudesta ja huolettomista alkuajoista, kun tiedän mihin kaikki päättyy? Miten osaan suhtautua enää mihinkään, hahmoihin joiden tiedän kuolevan, vihjailuihin tulevista tapahtumista... Ehkäpä tarvitsen vain sulatteluaikaa.

Seitsemäs kirja itsessään oli vallan mainio, yksi sarjan parhaimpia epäilemättä. Nelosen ja kutosen rinnalla yksi omia suosikkejani. Ainoa häiritsevä tekijä oli, kuten Iwa jo mainitsikin, kirjan antiklimaattinen lopetus. En todella olisi kaivannut niitä muutamaa kirjan viimeistä sivua, tuntuivat jotenkin muovisilta. Ei ei ei. Se jotenkin tuhosi minulta sarjan loppumisen fiilikset täysin.

Oma Potter-historiani ylettyy ala-asteelle jonnekin neljännen luokan tienoille: Lainasin kolme ensimmäistä kirjaa kaveriltani, ja sain kolmannen luettua juuri sopivasti neljännen suomennoksen julkaisupäivään mennessä. Sopivasti vielä kävi niin (hauska tarina Efan lapsuudesta tähän loppuun), että silloinen luokanvalvojamme oli myös koulumme kirjastonhoitaja, ja julkaisupäivänä (juuri ennen pitkää hiihtolomaa) kouluumme oli saapunut kaksi upouutta neljättä Harry Potteria. Hän sitten ekslusiivisesti meidän luokkamme kesken arpoi halukkaiden kesken kahdelle kyseiset kirjat loman ajaksi lainaan, ja kappas, arpaonni suosi! <3 Moni pitempään uutta kirjaa odottanut oli aika katkera voitostani. :|
tallennettu

weightless
bare
faithless
scared
Sivuja: [1] 2  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.04 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste