sisällön alkuun
21.9.2017 22.38 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"And sanskrit ain't got hoot to say 'bout uncut! Oohh!"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

äänestys
Kysymys: Haluaisitko Suomeen koulupuvut?
Kyllä - 143 (19.8%)
Olisihan se ihan ok - 174 (24.1%)
En - 276 (38.2%)
En osaa sanoa - 80 (11.1%)
Joo, pinkit ja kaikille hame! - 50 (6.9%)
äänestäjiä yhteensä: 639

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 9 10 [11]  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Haluaisitko Suomeen koulupuvut?  (Luettu 84979 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Tamasaburou
foorumisti

Eeppistä

Profiili WWW
« Vastaus #200 : 04.06.10 klo 22:09 »

Vaikea kysymys - päätin kuitenkin vastata "En osaa sanoa."

Sanotaan, että koulupuvut tasa-arvoistaisivat (vaiko tasapäistäisivät?) oppilaat, jos kaikilla olisi samanlaiset vaatteet, ketään ei kiusattaisi. Okei, ihan hyvä pointti. Onko todellisuus toinen?
Voi hyvinkin olla. En ole tähän mennessä koskaan kuullut ketään kiusattavan vaatteistaan (huom. nyt saa tulla huomauttamaan minua pisteliäästi, jos sinua on.) Siksi toisekseen, koulupuvuthan tosiaan riistäisivät oppilailta vapauden pitää millaisia vaatteita he itse haluavat. Ja, toisena idea miinuspuolena: koulupuvuthan tulisi maksaa. Tulisiko niistä uusi rahareikä valtion budjettiin vai pakotetaanko vanhemmat maksamaan? Kumpikaan ei kuullosta houkuttelevalta. Mitäs nyt, jos se tyttö/poika, jota ennen olisi kiusattu nuhjuista kirpputorivaatteista, ei saisikaan ostettua koulupukua?

Itselleni: ihan sama, minulla ei muutenkaan ole sellaisia vaatteita kuin haluan. Koulupuku saattaisi olla hyvän näköinen, ja jos hiuksille ei olisi mittään "pukukoodia" niin tervetuloa vaan minulle yksinäni.
tallennettu

"Tai sitten minä olen väärä orava! Huh, eivät kai asiat voi niin hullusti olla!"
Zaru
peruskäyttäjä

Profiili WWW
« Vastaus #201 : 07.06.10 klo 17:41 »

Mutta nyt ku miettii, niin eihän tyttöjä niihin hameisiin tarvitsi aivan välttämätää tunkea (niin kuin tässä ollaan jo sanottu moneen otteeseen), tai etenkään niihin pojille tarkotettuihin suoriin housuihin. Jos minä saisin päättä, saisivat kaikki hameita karttavat tytöt valita joko ne pitkät housut tai, tei sitten jotkut polviin asti ulottuvat housut (jotka minä itse kyllä valitsisin).
    Eli, minä ainakin antaisin oppilaille mahdollisuuden valita näistä vahtoehdoista (tottakai pojatkin saisivat valita noista kahdesta housumallista). Ja tietenkin, talviaikaan onkin sitten tarkoitetut lämpimämmät asusteet. Ja kun suomalaiset koulut tunnetaan siitä huonota kurinpidosta, en ainakaan usko että sen kummoisempia kriteerejä tulis esim. meikkaamisen, korujen käytön tai hiusten värjäämisen suhteen.

Mutta, itse ainakin kuitenkin miettisin kaksi kertaa tämän koulupuku homman suhteen. Vaikkakin en voi kiistää ettenkö olisi niihin kiinnostunutkin.
tallennettu
Shinigami
foorumisti

Profiili
« Vastaus #202 : 19.12.10 klo 14:59 »

Kyllä minä ainakin haluaisin. Se helpottaisi esimerkiksi sitä kun on kiire valita vaatteet ja ovathan ne tietysti tosi suloisia. Joten eipä siitä ainakaan haittaa olisi, mutta koulukaverit eivät ehkä kannattaisi ideaa..
tallennettu

Nippon97
peruskäyttäjä

Frog

Profiili
« Vastaus #203 : 01.03.11 klo 21:55 »

Mulle se olis ihan ok.ei ainakaan aamul kiirees tarttis sitäkää miettii c: ja kerkeis syömäänki kunnol aamupalan ehkä mut jos ne tulis nii haluisin khyll jonkun sellasen aika neutraalin värin(musta,ihan tummansininen tai jot.)
tallennettu

''Sä oot ihan möö möö!!''
elizabeth
foorumisti

huomenta ^..^

Profiili
« Vastaus #204 : 02.03.11 klo 15:06 »

En osaa sanoa. Ajatus kuulostaa houkuttelevalta jos saisi valita asun mallin ja värin itse. Ja se saattaisi vähentää myös vaateista johtuvaa kiusaamista. Mutta loppujen lopuksi tahtooko kukaan mennä joka päivä kouluun samoissa vaatteissa vuodesta toisee?
tallennettu
Sivuja: 1 ... 9 10 [11]  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.02 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste