sisällön alkuun
21.9.2017 22.41 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Kotimme on liikkuva linna."

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

äänestys
Kysymys: Haluaisitko Suomeen koulupuvut?
Kyllä - 143 (19.8%)
Olisihan se ihan ok - 174 (24.1%)
En - 276 (38.2%)
En osaa sanoa - 80 (11.1%)
Joo, pinkit ja kaikille hame! - 50 (6.9%)
äänestäjiä yhteensä: 639

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 11  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Haluaisitko Suomeen koulupuvut?  (Luettu 84982 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Viikuna
foorumisti

Profiili
« Vastaus #20 : 31.01.08 klo 11:53 »

En.

Se on kyllä kivan näköistä, kun tytöt käyttää hameita mut mut. Jos olisi koulupuvut niin minäkin joutuisin pukeutumaan hamoseen. Joka päivä. Ach, ei ikinä. *hyperventilointia*
tallennettu

"Everything about me is turning hard..."
-Eragon
--
Brom fingered his staff. = Brom sormeili henkilökuntaansa?
naoot★
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #21 : 31.01.08 klo 13:27 »

"Olisihan se ihan ok" ,koska olen aina pienestä pitäen saanut ilkeää kritiikkiä vaateistani ja olen ollut koulukiusattu useammankin vuoden vaatteiden etc. vuoksi. Ja olen aina ihaillut englantilaisten ja japanilaisten koulupukuja (kyllä, pienestä pitäen vaikken silloin mitään japanilaisesta kulttuurista tiennytkään).
Varsinkin ala-asteella ja päiväkodissa ne olisivat hyvät, jos joku pieni lapsi sattuu hukkumaan tiedetään mihin pitäisi viedä.
Ja tietty se on seikka joka on jo sanottu, että silloin tulisi tällainen "kaikki näyttävät samoilta". Minusta asia ei ole niinkään niin paha. Kaikilla on itsensä näköiset hiukset ja kasvot? Ja kyllä ihmiset tunnistavat Japanissa ja Englannissakin toisensa, vaikkakin niitä koulupukuja käyttävät.
tallennettu

"We had found the stars, you and I. And this is given once only."
francesc
Vieras
« Vastaus #22 : 31.01.08 klo 13:42 »

Tuosta koulukiusaus/syrjintä vaatteiden perusteella -jutusta vielä, että ei koulupuvut sitäkään täysin kumoaisi. Kiusaaminen ei tarvitse mitään isoja syitä, uskoisin esimerkiksi sen, että oppilas joutuu käyttämään isoveljen/siskon vanhaa pukua perheen taloudellisen tilan takia riittävän kiusaajien hampaisiin joutumiseen.

Heh, jos ei olisi vaatteita, mistä kiusata, niin sittenhän alettaisiin kiusaamaan jakauksesta tai hiusten väristä tai puhetyylistä... Kyllä noita löytyy. Mua kiusattiin aikanaan vaikka siitä, että vastasin oikein matikan tunnilla. Että ei se vaatteista kiinni ole.
tallennettu
Fukairi
Vieras
« Vastaus #23 : 31.01.08 klo 14:10 »

Lol kaikkia kiusataan kaikesta eikä sitä voi muuttaa, eikä se tule muuttumaan.

Mutta en.
Koska ensinnäkin yli polvipituiset vekkihameet on rumia, ja kyllä ne olisi luultavasti yli polvipituisia jos täällä olisi koulupuvut, ei mitään 30 cm minihameita niinkuin animessa.

Ja koska me ollaan suomessa niin ne todennäköisesti olisi tylsästi suunniteltu ja mahdollisimman yksinkertaiset. Ei mitään Straw Berry panic! meininkiä.

Kun tästä muutama vuosi takaperin mediassa puhuttiin ajatuksena oli että saman paikkakunnan kouluilla olisi sama väri. Vantaan väri oli ORANSSI. Helsingin väriä en muista.Eri värin oli tarkoitus auttaa pitämään järjestystä lintsaavista oppilaista tjsp. Ei mitään hajua miten se sitten edes toimisi.

Mielummin laitan erillaisia ja mukavan tuntuisia vaatteita päälle kuin jonkun ruman oranssin tai mintunvihreän koulupuvun. Hyi yäk.
tallennettu
Murrwelo
oekakisti

Potoot!

Profiili
« Vastaus #24 : 31.01.08 klo 14:14 »

No kaksi vuotta sitten olisin kiljunut että tod iik iik iik. Ja viimekin vuonna olisin ollu sellai; joo iihkuu, tahdon koulupuvut suomeen. Mutta en enää. Olisi se varmaan ihan kiva mutta ei kumminkaan niin kiva että haluaisi sellaiset kouluun asti. ^^;
tallennettu

Tissiliiveilläni on oma tahto.
Myyako
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #25 : 31.01.08 klo 14:33 »

En.

Koulupukuhan olisi ihan... mielenkiintoinen, mutta haittoja on luultavasti enemmän, kuin etuja. Olisi etu jos tietäisi mitä koulua ihmiset käyvät, mutta ylä-aste on edessä, mitäs sitten siellä joka A, B, C jne. luokalle omat? Ei, kaikilla olisi samanlaiset asut joten ei se mitään hyödyttäisi. Ja täällä Suomessa koulupuvut olisivat varsin ankeita, talven takia. Pitäköön japanilaiset omat pukunsa minä en niitä kaipaa.
tallennettu
azuza
oekakisti

<3

Profiili
« Vastaus #26 : 31.01.08 klo 14:52 »

En.
Jos meidän koululle tulisi koulupuvut niin se olisi paniikki! Ensinnäkin täällä on sen verran kylmä, ettei se mikään hame olisi vaan luultavasti olisi jotkut mauttomat korviin asti ulottuvat kangashousut sekä ylileveä villaliivipaitasysteemi.Yäk.
Toiseksi erilaiset persoonat/tyylit eivät siihen soveltuisi. Mietin nyt jotain hevaria tungettuna johonkin koulupukuun... Ei se oikein kävisi mielestäni.
tallennettu

Mikä on mörköooppera?
cherry
oekakisti

~

Profiili WWW
« Vastaus #27 : 31.01.08 klo 15:54 »

Siinä olisi monia hyviä ja huonoja puolia. Hyviin puoliin kuuluisi ainakin se, ettei ketään morkattaisi vaatteiden perusteella, kuten itselleni käy lähes joka päivä. Sitten saattaisi ilmentyä se ongelma, että puvut tietenkin ostettaisiin itse ja niistä sitten uutena juttuna revittäisiin paljon rahaa.
Suomessa ei ole samanlaista koulujen omaa väri teema hommaa kuten jenkeissä. Ei meillä ole mitään omia värejä mitkä olisi kaikilla urheilujokkueilla sun muilla. Itse äänestin että ei, sillä en pidä ajatuksesta. Ennemmin jokaisella sitä mitä haluaa, kuin joku räikeän ihanan pinkki, jollekkin muuten hyperemogootille, joka pukeutuu vain mustaan.
tallennettu

Dolce for niente~
Matsuo
foorumisti

Jos unohdat pipon kotiin...

Profiili
« Vastaus #28 : 31.01.08 klo 16:06 »

Vastasin: en osaa sanoa.
----
Kaipa se tunutisi alkuun hassulta, jos ne tulisivat, mutta ei minulla ainakaan mitään sitä vastaan ole.
tallennettu

A~♥
sokeri91
peruskäyttäjä

KakaIrua sydämen täydeltä XP

Profiili
« Vastaus #29 : 31.01.08 klo 16:13 »

ihan ok se ois, mutta en suostuis piettää sellasta pientä hametta, enkä liikuntatunnilla sellasia titynlaisia vaatteita... ei ei.. mutta jos niistä vaatteista äänestettäis kouluittain.. annettais vaihtoehdot ja koululaisten äänestää...
mut minusta suomessa tavallaan jo on koulupuvut, katos kaikilla melkein on farkut ja huppari, mikä kyllä raivostuttaa minua... vaikka välillä itsekkin olen farkuissa ja hupparissa, mutta vain silloin jos vaatteidenvalinta laiskuus iskee...
tallennettu

aikaa ei koskaan ole tarpeeksi...
Mannytsu
kupoliitti

Mandariini

Profiili WWW
« Vastaus #30 : 31.01.08 klo 16:17 »

En. Olisihan semmoiset kyllä hian kivat, mutta en pystyisi kuvittelemaan, että SUomessa käytettäisiin koulupukuja. Näin on siis ihan hyvä

Vaikka semmoset pinkit olisi ihan kivat... ja semmonen hamonen
tallennettu

The Nightmare Begins. And You Can Hear the Cry of the Planet
Hamajo
foorumisti

Profiili
« Vastaus #31 : 31.01.08 klo 16:28 »

Ei, vaikka ne ovat nättejä. Ensinnäkin täällä paleltuu talvella koulupuvussa ja kaikki olisivat samannäköisiä. Jos minut pakotettaisiin pitämään koulupukua, valitsisin poikien puvun. Briteissähän saa päättää kumpaa pitää.
tallennettu

I reject your reality and substitute my own!
Yuffu
oekakisti

Profiili WWW
« Vastaus #32 : 31.01.08 klo 16:34 »

Kyllä Pitäisin mielummin koulupukua, kuin olisin lissujen haukuttavana vaatteiden perusteella.
Minihameita ei varmaan Suomessa pidettäisi, mutta eihän housutkaan paha juttu ole.
Ja jos koulupuvut tulisi ja sen jälkeen haukuttaisiin vielä kampauksesta yms. haukkuisitte takaisin! ^_^
tallennettu
Kaisla
foorumisti

Profiili
« Vastaus #33 : 31.01.08 klo 16:43 »

Olisihan se ihan ok
Jos tästä nyt päätettäisiin, että Suomen kouluissa tullaan käyttämään koulupukuja, en olisi pahemmin vastaan, sillä voisihan koko hanke onnistuakin. Mutta en tosiaan ole aktiivisesti sen puolestakaan, sillä en usko sillä olevan mitään erityisen hyviä (tai huonoja) vaikutuksia. Melkeinpä ihan sama minulle siis.

Koulupuvut voisivat näyttää hyviltä, mutta se tuskin on todennäköistä. Eivät ne olisi mitään vesirajaa hipovia hameita (joiden alta pantsut säännöllisesti vilahtelisivat...) ja läpinäkyviä kauluspaitoja kuten animessa, vaan jotain todella tylsää. Kauluspaidat ja vekkihameet toki kelpaisivat minulle, kun niitä muutenkin käytän, mutta tuskinpa tänne mitään mielekästä saataisiin.

Lyhyesti sanottuna siis: ihan sama minulle, jos mahdollinen asu on kivannäköinen (mistä voidaan tietenki olla montaa mieltä).

Kun tästä muutama vuosi takaperin mediassa puhuttiin ajatuksena oli että saman paikkakunnan kouluilla olisi sama väri. Vantaan väri oli ORANSSI.
No yäk, muutin mieleni. Kokonaan oranssiin en varmasti pukeutuisi.
Ei sittenkään koulupukuja tänne :D
Taikka sitten minut voi tavata opiskelemasta Espoossa tai Helsingissä sen jälkeen.
tallennettu

Yay!
Flarona
kovin pötkyläinen
suomimangusti

A, nandemo nai.

Profiili WWW
« Vastaus #34 : 31.01.08 klo 17:08 »

Kyllä.
Olisin niin tahtonut koulupuvun edes lukioajaksi. Nyt se kyllä tuntuisi jo vähän hassulta, kun on enää vajaa koeviikko ja kirjoitukset jäljellä. Olen aina ihannoinut kaikenlaisia oppilaitoksia, ja oma kouluni ei ole koskaan tuntunut kovin laitosmaiselta. Olisin myös tahtonut peruskoulusta välitunnit pois tai ainakin muuttaa ne viiden minuutin siirtymätauoiksi.

Ja koska me ollaan suomessa niin ne todennäköisesti olisi tylsästi suunniteltu ja mahdollisimman yksinkertaiset.
- - -
Mielummin laitan erillaisia ja mukavan tuntuisia vaatteita päälle kuin jonkun ruman oranssin tai mintunvihreän koulupuvun. Hyi yäk.

Tuo yksinkertaisuus olisi hyvä etenkin sen rahapuolen suhteen. Olisiko se sitten vähän vähemmän "ei", jos pukuun saisi lisätä juttuja tiettyyn rajaan asti, eivätkä esim. korut ja meikki olisi kiellettyjä?

Jotenkin minusta tuntuu, että vain pääväri olisi kirkas (vai olisiko se edes kirkas oranssi? Silloinhan joku voisi kauempaa luulla koulupuvussa kävelevää vaikkapa liikenteenvalvojaksi). Minulle on aivan sama minkä värisiä vaatteita pidän. Kaikki käy. Nyt on vaikeuksia keksiä järkevä yhdistelmä joka päivä mutta olla silti toistamatta itseäni. Olisin tahtonut koulupuvun edes viimeiseksi vuodeksi, koska vaatteiden valitseminen on puuduttavaa ja vie liikaa aikaa.

vaateyhdistelmä olisi esimerkiksi:
- hikinen harmaa pusakka (tai mahdollisesti tasainen peruspunainen tai perussininen), ehkä tylsä kravatti ja paksut tavalliset, normaalilahkeiset (ei missään nimessä timmit) housut.

Ujui, tuo kuulosti vallan herkulliselta! Lisätään vielä pusakan alle kauluspaita ja otetaan annetaan pusakalle joku muu väri kuin harmaa, niin ollaan lähellä ihannekoulupukuani. Lämpimällä säällä sitten joku lyhythihainen kauluspaita. (Ei kai kukaan ole niin ilkeä, että pakottaisi 25 asteen helteellä pitämään pitkähihaista?) Vielä päälle se, että ei olisi kovin tiukkoja sääntöjä mm. sille, kuinka tiukalla kravatin pitää olla.

niin sittenhän alettaisiin kiusaamaan jakauksesta tai hiusten väristä tai puhetyylistä... Kyllä noita löytyy.

Tuo sai minut tajuamaan, että jos täällä olisi käytetty niitä kovasti kaipaamiani koulupukuja, minulle olisi todennäköisesti alettu huomautella hiusteni epäsiisteydestä. No jaa, olisinpahan sitten vähän aiemmin ruvennut pitämään huolta ulkonäöstäni. Hiuksilleni en kyllä kamalasti mahda, ellen sitten ala tuhlata kaikenlaisiin aineisiin rahaa. Nykyisin kompensoin sitä joskus laittamalla tavallista siistimmät vaatteet, olkoon kuinka tyhmää tahansa.

Jos jotain englantilaisesta/japanilaisesta koulumaailmasta tahtoisin Suomeen, se olisi iltapäiväaktiviteetit koulussa (en keksinyt parempaa sanaa extracurricular activitesille). Kuviskerho, kaikenlaisia peli- ja urheilukerhoja ja sellaista veloituksetta tai pientä maksua vastaan. Minusta tuntuu, että osallistumiskynnys ei olisi kovin suuri ja alkaisin harrastaa edes jotain liikunnallista.
tallennettu

On laitonta ajatella, että Death Note: How To Read julkaistaisiin Suomessa.
Punakylkirastas
biologinen
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #35 : 31.01.08 klo 17:29 »

En. Ihmiset ovatkin tässä ketjussa jo ehtineet sanomaan pari asiaa jotka minulle tulivat mieleen. En ensinnäkään usko että koulukiusaaminen loppuisi siihen, että kaikilla olisi samanlaiset vaatteet. Toisekseen:
Kuten joku jo otti huomioon, niin käymme koulua pääasiassa vuoden kylmempänä puoliskona joten vaateyhdistelmä olisi esimerkiksi:
- hikinen harmaa pusakka (tai mahdollisesti tasainen peruspunainen tai perussininen), ehkä tylsä kravatti ja paksut tavalliset, normaalilahkeiset (ei missään nimessä timmit) housut.
Word. Ulkonäkö on aika tärkeä asia minulle ja ilmaisen itseäni vaatteiden kautta (mikä ei kuitenkaan tarkoita että olisin pinnallinen), joten en todellakaan haluaisi pukea samaa asua joka koulupäivä.
tallennettu
Cyrax
Vieras
« Vastaus #36 : 31.01.08 klo 18:41 »

Ehdottomasti en. Itse haluan kyllä mieluummin valita ihan itse vaatteeni, sen koulupuvun sijaan, varsinkin kun itselläni on sellainen mielikuva, että tytöiltä vaaditaan koulupuvun tapauksessa jonkinlaisen hameen käyttöä. Minä en hametta päälleni pistä ja sillä selvä. Mieluummin vaikka sitten vaihdan sukupuoleni tai hankin transun leiman otsaani käyttämällä sitä pojille tarkoitettua pukua. Lisäksi vaatteet kuvastaa jossakin määrin persoonallisuuttani. Mieluummin näytän tällaiselta poikatytöltä kuin nytkin, enkä joltakin kiltiltä ja ahkeralta koulutytöltä xP

Ja joku tuolla aiemmin mainitsi ne kauppojen myyjät... Ne on ihan eri asia, sillä niiden nyt on vähän pakkokin pitää niitä erityisiä työvaatteita sellaisissa isoissa paikoissa kuin Prisma ja Citymarket. Eihän asiakkaat tunnistaisi myyjiä silloin muiden asiakkaiden joukosta, jos ne siellä siviileissä liikkuisi, varsinkin kun tällaisissa isoissa paikoissa tuppaa liikkumaan huomattavasti enemmän ihmisiä kuin jossakin pienessä divarissa tai muussa pikku putiikissa, jossa sen myyjän tunnistaa muutenkin.
tallennettu
ShadowGirl
foorumisti

>:3

Profiili
« Vastaus #37 : 31.01.08 klo 19:00 »

Mä en ikinä haluaisi O_O.
 Olisi ihan jännää, jos jokaisella pitäisi olla vaikka kahdesti viikossa koulupuku, mutta se menisi pelkäksi venkslaukseksi, eivät kaikki sitä muistaisi kuitenkaan.
tallennettu
nekorin
Raivotar
vastuuhenkilö

Amanda <3

Profiili WWW
« Vastaus #38 : 31.01.08 klo 19:43 »

Jännä juttu muuten... Monella täällä tuntuu olevan sellainen mielipide, että jos Suomeen tulisi koulupuvut niin tytöillä olisi automaattisesti hame. Mistä tämä käsitys mahtaa saada alkunsa?

Itse olen enemmänkin vakuuttunut siitä, että kaikilla olisi samanlaiset puvut, siis housut myös tytöillä. Ensinäkin tämän meidän ilmaston takia ja muutenkin... Suomen valtiolla ei olisi pokkaa mennä tekemään sellaista koska se olisi "eriarvoistamista" ja se ei olisi "seksuaalista tasa-arvoa".
tallennettu

Veh
positiivinen
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #39 : 31.01.08 klo 19:48 »

Itse olen enemmänkin vakuuttunut siitä, että kaikilla olisi samanlaiset puvut, siis housut myös tytöillä. Ensinäkin tämän meidän ilmaston takia ja muutenkin... Suomen valtiolla ei olisi pokkaa mennä tekemään sellaista koska se olisi "eriarvoistamista" ja se ei olisi "seksuaalista tasa-arvoa".

Jos enää mitään omalta peruskouluajaltani muistan, niin tyttöjen joukossa oli sekä ihmisiä jotka halusivat käyttää hameita, että paljon enemmän ihmisiä jotka eivät olisi iki kuuna päivänä hametta jalkaansa laittaneet. Yläasteopettajien mielenterveyden säästämiseksi olisi ehkä helpointa suunnitella koulupuku, jonka kanssa sekä tytöt että pojat voivat valita että käyttävätkö hametta vai housuja.

Pinkkiys olisi lisäksi kiva bonus.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 11  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.035 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste