sisällön alkuun
21.9.2017 22.40 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Pelkoa tunneta ei, kun rohkeutemme pimeyden valtiaat jo vei!"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

äänestys
Kysymys: Haluaisitko Suomeen koulupuvut?
Kyllä - 143 (19.8%)
Olisihan se ihan ok - 174 (24.1%)
En - 276 (38.2%)
En osaa sanoa - 80 (11.1%)
Joo, pinkit ja kaikille hame! - 50 (6.9%)
äänestäjiä yhteensä: 639

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Haluaisitko Suomeen koulupuvut?  (Luettu 84980 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Zaru
peruskäyttäjä

Profiili WWW
« Vastaus #180 : 14.08.09 klo 17:17 »

No, olisihan se ihan kiva. Ei minunkaan sitte tarvitse mietiskellä mitä laitan päälle, kun kaikki vaattet on likaisia.
tallennettu
Tamameru
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #181 : 20.10.09 klo 22:16 »

Sittenhän kaikki haisis ihan hirveiltä. >_<'''
tallennettu
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #182 : 21.10.09 klo 17:06 »

Sittenhän kaikki haisis ihan hirveiltä. >_<'''

Kyllä koulupukujakin kuule pestään. Eikä niitä vähänkään varakkaammissa maissa ole varmasti missään vain sitä yhtä kappaletta, jota käytetään koko ajan ja pestään vain viikonloppuisin, kun ei ole koulua. Myös arkiset ei-kouluvaatteet ovat olemassa, niin että jos sitä koulupukua pitää päällä kahdeksan tuntia eikä käytännössä liiku (luokassa istumine ei ole erityisen hikistä ajanvietettä), niin aika puhtaana se pysyy.
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
Candice
kaukana täältä oleva
kupoliitti

Profiili
« Vastaus #183 : 21.10.09 klo 17:22 »

En haluaisi, että Suomeen tulisi koulupukuja, sillä silloin kaikilla olisi samanlaiset vaatteet.
Minusta on mukavaa, kun jokaisella on omanlaisensa, omaperäiset vaatteet, jotka myös kertovat käyttäjästään aikalailla.
Kaikki sekoittuisivat massaksi, ja eihän sitä tiedä, jos sattuisi vaikka inhoamaan koulupukuaan. Nehän saattaisivat olla vaikka kirkkaanpunaisia (jota väriä minä inhoan syvästi...) enkä haluaisi niistä ainakaan vaaleanpunaisia tai pinkkejä, sillä niistä tulee etova olo. Kuka on sitäpaitsi päättänyt, etä tyttöjen väri on pinkki? Koko väri etoo minua, ja ärsyttää, kun kaupoissa myydään kaikki urheiluvaatteet aina valleanpunaisina.
Mutta juuh, nyt eksyin aiheesta...
En siis missään nimessä haluaisi Suomeen koulupukuja, sillä ne piilottaisivat ihmisen persoonan kokonaan, ja hiukan turhamaisena saatan tähän todetakkin, että milloin sitten voisi pitää uusia, hienoja vaatteitaan? *u*
tallennettu

ava (c) erkki the mustekala
Inku
foorumisti

Profiili
« Vastaus #184 : 24.10.09 klo 12:40 »

En osaa sanoa. Onhan se ihan hyvä että oppilaat saavat pukeutua kouluun melkein kuinka haluavat. Toisaalta pukeutuminen on yksi yleisimpiä syitä joutua (huonossa mielessä) muiden silmätikuksi.

Jos kaikilla olisi koulupuvut, ei kenenkään ainakaan tarvitsisi kuunnella muiden nälvimistä siitä, kuinka on rumat/oudot vaatteet. Kaikki lähtisivät ehkä enemmän samalta viivalta ja oppilaat kiinnittäisivät tutustumisvaiheessa huomionsa toisten käytökseen ja persoonallisuuteen pukeutumisen sijaan. Vältyttäisiin ainakin niiltä "Toi pukeutuu oudosti, ei olla sen kaa~".

En nyt mitenkään fanaattisesti koulupukuja puolusta tai alkaisi ajaa läpi, mutta ihan mielenkiintoistahan sitä olisi nähdä mitä tapahtuisi, jos vaikka sellainen kokeilu joskus tulisi.
tallennettu
Mirikikituki
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #185 : 23.12.09 klo 14:55 »

En haluaisi, että Suomeen tulisi koulupukuja, sillä silloin kaikilla olisi samanlaiset vaatteet.
Minusta on mukavaa, kun jokaisella on omanlaisensa, omaperäiset vaatteet, jotka myös kertovat käyttäjästään aikalailla.
Kaikki sekoittuisivat massaksi, ja eihän sitä tiedä, jos sattuisi vaikka inhoamaan koulupukuaan. Nehän saattaisivat olla vaikka kirkkaanpunaisia (jota väriä minä inhoan syvästi...) enkä haluaisi niistä ainakaan vaaleanpunaisia tai pinkkejä, sillä niistä tulee etova olo. Kuka on sitäpaitsi päättänyt, etä tyttöjen väri on pinkki? Koko väri etoo minua, ja ärsyttää, kun kaupoissa myydään kaikki urheiluvaatteet aina valleanpunaisina.
Mutta juuh, nyt eksyin aiheesta...
En siis missään nimessä haluaisi Suomeen koulupukuja, sillä ne piilottaisivat ihmisen persoonan kokonaan, ja hiukan turhamaisena saatan tähän todetakkin, että milloin sitten voisi pitää uusia, hienoja vaatteitaan? *u*

Komppaan Candicea täysin.

Tai sitten Suomen koulupuvut olisivat Suomen lipun värein sinivalkoisia. Yh.
tallennettu
miki
peruskäyttäjä

duiji na koto hontou no koto

Profiili
« Vastaus #186 : 23.12.09 klo 15:20 »

ehkä ainakaan kukaan ei vois kiusata vaatteiden perusteella. mutta yksilöllisyys menis. tosin mä en usko että suomes tarttis tyttöjen pitää hameita koulussa talvellakin sen verran kylmä sää on ulkona.
tallennettu
Nahkahuuli
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #187 : 23.12.09 klo 15:49 »

En osaa sanoa. Tavallaan se olisi ihan ok ettei tarvitsisi aina miettiä aamulla paniikissa mitä laittaa kouluun. Mutta sitten ei voisi ilmaista itseään mitenkään pukeutumisen kautta ja itse en kesätsi hillua viitenä päivänä viikossa hameessa ja olla klooni muutamasta sadasta toisesta ihmisestä. Poikien koulupukuja minulla ei olisi mitään vastaan. Anteeksi.
tallennettu
Sukkahousutaro
oekakisti

Profiili
« Vastaus #188 : 26.12.09 klo 20:34 »

Olen suuresti koulupukuja vastaan, sillä minusta yksilöllisyys on äärimmäisen tärkeää.
Onhan se totta, että kun on koulupuvut niin ainakin vaatteitten perusteella kiusaaminen vähentyisi huomattavasti, mutta silloin todennäköisesti kiusattaisiin enemmän ylipainon ja hiusmallin takia.
Itselleni yksilöllisyys on kaikki kaikessa. Nautin oikeen siitä kun saan ympärillä olevat massamuodin mukana kulkevat ihmiset spekuloimaan esim. omalla hiustyylillä :DD
Ja itse kiinnitän ihmisjoukossa ensimmäisenä huomiota siihen henkilöön, joka pukeutumisellaan pistää silmään.

Sitäpaitsi voisihan sen massamuodinkin jo melkein laskea koulupuvuksi. Mitä nyt olen tuolla omassa opinahjossani katsellut niin kaikilla plikoilla ompi
 farkku legginsit
 Perseenpäälle ulottuva paita (harmaa, musta tai valkoinen jossa on tai ei ole printtiä)
neuletakki (yleensä harmaa)
fUgit
nuttura (takana korvien kohdalla tai korkeammalla)
Hiusten väri tuhkan vaalean sävyinen tai ruskean eri sävyt

::----------------D
tallennettu
Hachikat
foorumisti

pentu

Profiili
« Vastaus #189 : 11.04.10 klo 15:49 »

Lainaus
Mutta jos ne olis omasta mielestä hienot nii mikäettei.Eipä minua juurikaan haittaisi joka päivä tallustella kouluun samanlaisessa koulupuvussa kuin kaikilla muilla :D
Aina on toki niitä, joiden mielestä juuri se väri tms. olisi aivan kamala ja en tiedä, saattaisihan se laskea opiskeluintoakin, kun joutuisi rumat kuteet vetämään päälleen joka päivä. Toiset tykkäis, toiset ei. Kaikkia ei voisi millään miellyttää yhdellä ainoalla värillä, ja jos kaikki saisi valita just sen lempivärinsä, niin sitten koulusta tuliskin sateenkaarikoulu. Pahimmassa tapauksessa värin mukaan laskettaisiin klikkiin tms. Kovin pahaa klikkeytymistä en täällä Suomessa ainakaan vielä ole havainnut.

Lainaus
Ainakaan ei voitaisi haukkua ja mulkata joka välissä, niinku tällähetkellä...

Niin, mutta toisaalta jos haluat pukeutua erikoisesti tai olla muuten vain erikoisempi, niin etköhän ole ihan itse sen tien valinnut. Siitähän pitäisi olla ylpeä, eikä häpeissään. Toisaalta eihän erikoinen ulkonäkö oikeuta ketään mulkkaamaan toista, mutta silti. Ihmisluonto, minkäs me sille mahdamme.

Lainaus
Mutta tuosta hame asiasta en myöskään ole ihan varma, vaikka ei siinä sinänsä mitään (nimimerkillä: hilluilempahan muutenki jokatoinen päivä hameella koulussa talvellaki XD) mutta entäs sitten ne tytöt jotka ei eivät noi sietää hameita...en usko et ne ois kamalan ilahtuneita.

(itse kuulun samaan kategoriaan ;3) Nykyäänhän jo ainakin Iso-Britanniassa ja Amerikassa tytöt saavat valita hameen ja housujen väliltä. :) Japanista en tosin tiedä, mutta luulisi nyt, että niin pitkälle kehittynyt maa antaisi kuitenkin tyttöjen valita housut jos nämä niin tahtovat? Ollaan vain niin tottuneita näkemään aina tytöt hameissa ja pojat housuissa noissa anime- ja mangasarjoissa... mutta toisaalta, onhan naisten asema melko huono tuollapäin.
tallennettu

"Televisio kiellettävä. Ja musiikki. Ja taide. Ja kirjat. Joku voi saada vaikutteita jostakin."
Kasumi
karismaattinen
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #190 : 12.04.10 klo 01:09 »

Sitäpaitsi voisihan sen massamuodinkin jo melkein laskea koulupuvuksi. Mitä nyt olen tuolla omassa opinahjossani katsellut niin kaikilla plikoilla ompi
 farkku legginsit
 Perseenpäälle ulottuva paita (harmaa, musta tai valkoinen jossa on tai ei ole printtiä)
fUgit

Meinaat varmaan tuolla "fUgit" noita Ugg-saappaita? Itse näet omistan kyseiset kengät, enkä tunne olevani mikään massassa eläjä. Nuo samaiset kengäthän olivat muodissa joskus muutamia vuosia sitten ja silloin en saanut sellaisia (huonon rahatilanteeni vuoksi) ostetuksi, mikä harmittaa kyllä nyt, koska juuri kun itse talven alussa ostin sellaiset, niistä tuli joku helvein teinipissiskusiliisaangstiämmä-kengät...

ETTÄ VOIKIN PISTÄÄ VIHAKSI!!!

Ei olisi kannattanut kertoa että olet leimattavissa pissikseksi kenkäbrändin vuoksi. Nyt me tiedetään.
tallennettu

Modern Life Is Rubbish
levanti
Vieras
« Vastaus #191 : 12.04.10 klo 02:28 »

Yhdestoista sivu tästä jo?

Suomeen ei tule KOSKAAN koulupukuja ellei jokin totalitäärinen hallinto iskeydy tänne. Suomalaiset inhoavat yleensäkin samaan muottiin laittamista, joten vastustus olisi niin kova ja ottaen huomioon suomalaisen koululaitoksen lempeyden niin vaikka koulupuvut olisikin niin kaikki eivät niitä käyttäisi.

Itse haluaisin tosin koulupuvut, yksinkertaisesti siitä syystä että se olisi helpoin ratkaisu, eipä tarvitsisi koululaisten miettiä mitä päälleen laittaa.

Antakaa olla jo.
tallennettu
Kasumi
karismaattinen
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #192 : 13.04.10 klo 14:07 »

farkku legginsit
fUgit

Meinaat varmaan tuolla "fUgit" noita Ugg-saappaita? Itse näet omistan kyseiset kengät, enkä tunne olevani mikään massassa eläjä. Nuo samaiset kengäthän olivat muodissa joskus muutamia vuosia sitten ja silloin en saanut sellaisia (huonon rahatilanteeni vuoksi) ostetuksi, mikä harmittaa kyllä nyt, koska juuri kun itse talven alussa ostin sellaiset, niistä tuli joku helvein teinipissiskusiliisaangstiämmä-kengät...

ETTÄ VOIKIN PISTÄÄ VIHAKSI!!!

Ei olisi kannattanut kertoa että olet leimattavissa pissikseksi kenkäbrändin vuoksi. Nyt me tiedetään.

Anteeksi kovasti, mutta minut on jo pienestä asti opetettu jättämään teidän helsinkiläisten mielipiteet omaan arvoonsa. :)
Ehkä meillä on vaan poikkeava huumorintaju, ei nyt niin tosissaan tarvitse ottaa. Minusta tuo oli aika läpinäkyvästi läppä. :D
tallennettu

Modern Life Is Rubbish
Hachikat
foorumisti

pentu

Profiili
« Vastaus #193 : 14.04.10 klo 15:40 »

Lainaus
Suomeen ei tule KOSKAAN koulupukuja ellei jokin totalitäärinen hallinto iskeydy tänne. Suomalaiset inhoavat yleensäkin samaan muottiin laittamista, joten vastustus olisi niin kova ja ottaen huomioon suomalaisen koululaitoksen lempeyden niin vaikka koulupuvut olisikin niin kaikki eivät niitä käyttäisi.

Itse haluaisin tosin koulupuvut, yksinkertaisesti siitä syystä että se olisi helpoin ratkaisu, eipä tarvitsisi koululaisten miettiä mitä päälleen laittaa.

Antakaa olla jo.
Uesugi, kysehän ei ollut siitä tuleeko Suomeen koulupuvut, vaan siitä halutaanko niitä. Montaa tämä kysymys tuntuu askarruttavan. ;) Mutta tottahan tuo on, mitä sanoit. Niitä ei ole, eikä ikinä tule olemaan. Ja olen kyllä ihan iloinen siitä.
tallennettu

"Televisio kiellettävä. Ja musiikki. Ja taide. Ja kirjat. Joku voi saada vaikutteita jostakin."
Flarona
kovin pötkyläinen
suomimangusti

A, nandemo nai.

Profiili WWW
« Vastaus #194 : 17.04.10 klo 23:55 »

Kaikkia ei voisi millään miellyttää yhdellä ainoalla värillä, ja jos kaikki saisi valita just sen lempivärinsä, niin sitten koulusta tuliskin sateenkaarikoulu.

Tjaahas. Tuntuu siltä, että meidän koulussamme kaikki olisivat valinneet mustan. Abihuppareita valitessa suurin osa luokasta valitsi mustan, ja loputkin olisivat melko varmasti erilaisuuden pelossa valinneet mustan, jos olisivat joutuneet pitämään sitä useinkin samassa paikassa muiden kanssa. Mustan kanssa olisi tietenkin myös valkoista, ettei luokkakuvista tulisi yhtä ankeita kuin meidän abivuoden kuvastamme.
tallennettu

On laitonta ajatella, että Death Note: How To Read julkaistaisiin Suomessa.
Fukairi
Vieras
« Vastaus #195 : 19.04.10 klo 17:45 »

Kaikkia ei voisi millään miellyttää yhdellä ainoalla värillä, ja jos kaikki saisi valita just sen lempivärinsä, niin sitten koulusta tuliskin sateenkaarikoulu.

Tjaahas. Tuntuu siltä, että meidän koulussamme kaikki olisivat valinneet mustan. Abihuppareita valitessa suurin osa luokasta valitsi mustan, ja loputkin olisivat melko varmasti erilaisuuden pelossa valinneet mustan, jos olisivat joutuneet pitämään sitä useinkin samassa paikassa muiden kanssa. Mustan kanssa olisi tietenkin myös valkoista, ettei luokkakuvista tulisi yhtä ankeita kuin meidän abivuoden kuvastamme.

/off

Meidän abihuppareiden värivaihtoehtoja oli kaksi; musta ja epämääräinen likainen sininen. Olisin itse halunnut vaikka oranssin tjsp mutta minkäs teet. Että oltiin mekin aika gootteja :D
tallennettu
RowrChan
Vieras
« Vastaus #196 : 19.04.10 klo 19:56 »

Vastaisin ''En osaa sanoa'' ja ''Olisihan se ihan ok.'' mutta valitsin tuon toisen vaihtoehtoni. En oikein tiedä voisiko Suomeen tulla koulupukuja, ku en ite tykkää pitää jokainen koulupäivä samaa asua. :s
tallennettu
Hachikat
foorumisti

pentu

Profiili
« Vastaus #197 : 21.04.10 klo 14:52 »

Lainaus
Itse en valitsisi mustaa mistään hinnasta, kun siihen pitäisi muutenkin pukeutua joka päivä. Mutta toisaalta, jos toisena vaihtoehtona on joku epämääräinen likainen ruma sininen, tai valkoinen, niin kyllä se mustan puolelle kallistuisi kuitenkin. Mulle ei valkoinen sovi lainkaan.
tallennettu

Ay umi
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #198 : 21.04.10 klo 16:24 »

Koulupukujen saanti Suomen kouluihin olisi kiusaamisen kannalta ihan hyvä , koska silloin ei ainakaan vaatteiden puolesta voisi kiusata.. :D Mutta entä mitkä värit? Musta ja valkonen ois perus. Tuskin mitään kirkkaan pinkkiä ja turkoosia.. Se olis kylläkin aika hauska näky.. Suomi tuskin haluaa kylläkään pukeutua samoihin asuihin ja näyttää kaikki samoilta. Kamujen kaa tuli joskus puhuttua asiasta , jotkut tykkäs jotkut ei. Toiset sano et ei pukis koulupukuu koska näyttäis samalta ku muut. Oma tyyli häviäs..
tallennettu
Saiyajin
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #199 : 19.05.10 klo 19:23 »

Ihan sama mulle, kunhan ei mitään ihmeen lolita tyylistä, vaan sellainen kuin japanissa ja siinä ei olisi mitään minihametta. Eikä mitään räikeän väristä tai hirveän värikästä, saisi valita mitkä värit.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.039 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste