sisällön alkuun
19.11.2017 13.56 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Jaskakin tietää että suoralinkitys on väärin"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

äänestys
Kysymys: Saako anime sinut itkemään?
Kyllä - 304 (42.3%)
Todella harvoin - 265 (36.9%)
Ei - 58 (8.1%)
Vain huonoudellaan - 37 (5.1%)
En osaa sanoa - 55 (7.6%)
äänestäjiä yhteensä: 647

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Saako anime sinut itkemään?  (Luettu 70564 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Minizy
Vaaleanpunainen
tintti

"Sallikaa minun naamioitua omaksi itsekseni"

Profiili WWW
« Vastaus #120 : 17.02.10 klo 19:10 »

Nauran todella harvoin ääneen animelle tai mangaa lukiessani - sitä varten tulee olla hyvin väsynyt.
Itkeminen kyllä onnistuu varsin mallikkaasti. Itken hieman enemmän iloisissa kuin surullisissa kohdissa.
tallennettu
lykos
foorumisti

Profiili
« Vastaus #121 : 21.02.10 klo 17:44 »

IIIIso kyllä jotenkin vaan tuntuu että erityisesti anime saa kyyneleet silmiin en juuri muista että olisin asiasta vihannekseen itkenyt milloinkaan ihmisillä esitetyllä elokuvassa okei sitten esimerkkeihin:

Hopeanuoli
Spoileri (vie kursori päälle näytääksesi)

Planetes

Dual! Parallel Trouble Adventure

toradora
tallennettu

"I think I know, I don't think I know, I don't think I think I know, I don't think I think." - Ed (Cowboy Bebop)
Tehilla
oekakisti

Profiili
« Vastaus #122 : 22.02.10 klo 20:29 »

Lukiessani tai katsoessani One Piecea, itken kyllä. Ja nauran myös ääneen.  Uuden numeron ilmestyessä olen jo niin tunteet pinnassa, että melkein itken. :D
tallennettu

And so, I broke into the Palace
With a sponge and a rusty spanner
She said:
"Eh, I know you
And you cannot sing"
I said:
"that's nothing
You should hear me play piano"

Morrissey ♥
DL
oekakisti

kosteaa ja nihkeää

Profiili WWW
« Vastaus #123 : 16.03.10 klo 08:54 »

Kyllä, harvemmin kyllä mangan kanssa. Animessa kun äänet ja liikkeet tehostaa vaikutelmaa, itken yleensä silmät päästäni, vaikken samassa kohdassa itkisi niin paljoa mangaa lukiessani.
Erityisesti FMA:ssa ja OP:ssa itken paljon. Varsinkin juuri Water Seven/Enies Lobby -arceissa itkin kamalasti ja se on noloa, kun perhe tunkee koputtamatta sisään, aina kun katson animea -_-'.
ja kun katsoin Joulutarinaa, niin... ...voi pojat O_O'. Se ei ole anime, mutta harvoin itken elokuvaa katsoessani ekasta viidestä minuutista loppuun saakka. ja se oli vaikeaa, hei! Katsoin sitä koulussa kahden muun luokan kanssa. Onneksi kukaan ei tainnut huomata~ -w-.
tallennettu

"Minulla on vain kaksi kättä ja kumpikin on vattu"
Noroi
Muhku
kupomuumio

Eksyin jännän äärelle

Profiili
« Vastaus #124 : 17.03.10 klo 10:35 »

Saahan se.. Joudun myöntämään että itketysanimet minun osaltani on suurimmaksi osaksi yaoita, mutta joo.
Etenkin Winter Cicadan loppu on sellainen, että ihan sama luenko mangan vai katsonko animen, itken.
tallennettu

Is there a future for someone like me?
Will I still exist in a world like this?
Ainis
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #125 : 21.03.10 klo 21:23 »

Onhan sitä pari kertaa tullut itkettyä One pieceä lukiessa tai katsoessa. Ekana tulee mieleen Water seven/Enies Lobby-arcit ja Brookin menneisyys. En kyllä kauheasti viitsi pillittää, kun porukat ovat koko ajan selän takana kyyläämässä.:D
tallennettu
noldo
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #126 : 12.04.10 klo 04:25 »

Kyllä tulee itkettyä enemmän tai vähemmän. Ainakin Clannad.. Clannad after story tiputti kyyneliä useampaan otteeseen,
lisäksi Kimi ni todoke, Hikaru no go ja Fruits basket tulee heti mieleen sarjoina.
Muutama kohtaus myöskin muistuu mieleen: One Piecen Robin arc loppu, mr x is dead Naruto Shippuuden, Kimi ga nozomu eien loppu,
samoin Ga rei Zeron loppu ainakin kostutti silmät. Anime suosikki listan kärkeen ei mahdu kuin Maria-sama ga miteru josta en muista
onko tullut sitä katsoessa itkettyä.
tallennettu
varjushka
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #127 : 12.04.10 klo 17:00 »

Neon Genesis Evangelionia katsellessa tekisi mieli itkeä useaan otteeseen. Eipä voi sarjaa kovin iloiseksi sanoa ylipäätään, mutta päähenkilöistä, varsinkin Shinjistä, tuli sarjan varrella nopeasti todella läheisiä... Osa heistä muistuttaa paljon itseäni/erästä tuntemaani henkilöä, joten senkin takia tuntuu kuin olisi itse hahmotkin "tuntenut".
Lisäksi eräs evasta tehty AMV saa meikäläisen aina lähes kyynelten partaalle, biisinä Nightwishin Everdream, joka sopii selkäpiitä karmivan hyvin sarjaan. Itse video ei ole paras mahdollinen, mutta kappaleen ja sarjan yhtenäinen tunnelma on jopa pelottavan saumaton.
Ahh, niin, toinen anime, jota katsellessa aina pillitän on Henkien kätkemä. Siinäkin myös kaunis musiikki lisää herkistymisen riskiä aika tehokkaasti :)
tallennettu
Sussie
peruskäyttäjä

no niinku jee

Profiili WWW
« Vastaus #128 : 22.05.10 klo 23:35 »

Vastasin ehdottomasti kyllä. Jos ei nyt kysytä mikä anime, mutta niitä on monia, jos miettii niiden jaksojen tarkoitusta ja jne. Mangassakin mua alkaa joskus itketyttää, varsinkin kun luen Fushigi Yuugia. Se vika osa on nii onnellinen, että itken iloitkua.
tallennettu

Oh, get your mind over me. I'm just a girl, so? I like you, i hate you, i love you. So what? I got feelings too.
ReHaru
kupoliitti

Re: Re: Re: Infinite

Profiili
« Vastaus #129 : 23.05.10 klo 09:42 »

Ei saa, eikä kyllä mangat tai elokuvatkaan. Mutta ei se animeiden vika ole, satun vain olemaan tällainen tunteeton murikka. Lapsena muistan tasan kerran itkeneeni erästä kirjaa lukiessani ja siihen se sitten jäikin. Vaikka pidän kyllä koskettavista animeista (ja useimmiten surulliset kohdat ovat lempikohtiani), eivät ne vain saa minua kyyneliin asti. Ja sitten kun katson näiden animeiden arvosteluja joissa lukee "jos et itke tätä ja tätä katsoessasi niin olet joko hirviö tai kivenmurikka"... (<---näin on käynyt useammin kuin kerran) Kiitosta vain, taidan kuulua jälkimmäiseen kategoriaan.
tallennettu
Jalle
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #130 : 23.05.10 klo 14:12 »

Onhan miut saanut, en nyt muista kuin yhden, mutta siskoni muistaa parikin.

Tämä on myös siskoni yksi.

Siskoni  on saanut itkemään myös..

Hopeanuoli on joissain määrin itseäni, en nyt vain muista kohtauksia, mutta sekin(en laittanut spoilia, koska tuollain yleisesti).
tallennettu
Kogamori
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #131 : 24.05.10 klo 14:14 »

Juu, saahan se jotkut kohdat on vaan niin surullisia :''D
tallennettu
Tamasaburou
foorumisti

Eeppistä

Profiili WWW
« Vastaus #132 : 04.06.10 klo 21:25 »

Saa.

Ah, kuinka monta kertaa olenkaan itkenyt - pääasiassa

Myös muille kohdille (ja aika samankaltaisille) on samassa animessa tullut itkettyä paaaa-aaa-ljon.

Juuri nyt ei sitten muista animeista vastaavia kohtauksia muistu mieleen - varmaan siksi, etten juuri katsele muita animeja.
tallennettu

"Tai sitten minä olen väärä orava! Huh, eivät kai asiat voi niin hullusti olla!"
Jaketteable
Vieras
« Vastaus #133 : 12.07.10 klo 23:51 »

Hmm... no, toisinaan, riippuen tilanteen/tapahtuman herkkyydestä. Ei nyt suoranaisesti itkemään, mutta muutama kyynel saattaa ilmestyä silmäkulmaan... :3 Sitä en muista, milloin viimeksi olisin alkanut vetistelemään.
tallennettu
Surise
foorumisti

Lu lu la la lu~

Profiili
« Vastaus #134 : 10.09.10 klo 21:39 »

Mun täytyy nyt viime postin jälkeen Clannadin katsoneena sanoa että tiettyjen jaksojen jälkeen (katso spoileri jos haluat nähdä) saatoin viettää tunteja vaan sängyssä ja parkua. Tai no After Storyssa ehkä enemmän mutta Clannadissakin. Seriously... Mikään anime ei oo ikinä saanu mua niin masentuneeksi!

Ja Elfen Liedissä sen verran vaan, että se opening tuo palan kurkkuun. Itse sarja oli aika mmeh mutta opening... Yksi parhaista mihin olen törmännyt.
tallennettu
Minsvo
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #135 : 11.09.10 klo 00:05 »

Saa, aivan kuin mikä tahansa muukin TV-sarja, elokuva, kirja tai manga joka jotenkin minua koskettaa. Minä itken helposti mutta en kuitenkaan niin helposti. Sen täytyy jollain tavalla koskettaa tai pistää ajattelemaan, tai kenties järkyttää tai kauhistuttaa, tai sitten vain ihastuttaa niin koskettavasti, että autuaasti (typerästi) hymyillessä vierähtää poskelle kyynel tai kaksi (tai kymmenen). Minun pitää olla syvällä koko hommassa mukana, muuten ei itku tule vaikka siltä tuntuisikin. Ja aikaisemmin sanomani koskee vain animea lähinnä, sillä itken suht erittäin helposti kaikennäköisissä tv-sarjoissa ja elokuvissa. Viimeksi itkin katsoessani Toy Story kolmosta... Mutta Titanic ei saa minua itkemään, anteeksi nyt vain.

ASIAAN! Anime jonka aikana olen itkenyt eniten on Fullmetal Alchemist. Ja mitähän siihen nyt sanoisi. FMA on kaikin puolin ihana anime, ja minua itkettävät kaikkien hahmojen surulliset tarinat ja taustat. Eniten itken siinä kohtaa, kun se eräs alkemisti käyttää tytärtään ja koiraansa luodakseen kimeran päästäkseen läpi tarkastuksesta. Alphonse on myös usein itkuni aiheuttaja.

Niin anime kuin mangakin saa minut itkemään, mutta enemmän olen itkenyt mangan parissa. Pahimmat itkettäjät ovat Fruits Basket ja Rave. Olen huomannut että itken eniten niissä sarjoissa missä minulla on paljon lempihahmoja. Heh.
tallennettu
Logan
foorumisti

Kaptenski

Profiili
« Vastaus #136 : 11.09.10 klo 15:14 »

Virallinen kantani tähän tietysti on, että tosimies ei itke, mutta kyllä sitä välillä saattaa tulla silmiä pyyhittyä kun joku animesankari heittää veivinsä tai sarjassa tapahtuu jotain muuta karua/koskettavaa [taitaa olla ensimmäinen kerta elämässäni, kun käytän sanaa "koskettava", ja parempi olisi jäädä viimeiseksikin]. Animessa on tosin se paha puoli, että yleisesti ottaen katson sellaisia sarjoja, joissa hahmot valekuolevat, mutta mönkivät hiukan myöhemmin jostain täysissä voimissa. Riittävän monta kertaa nähtynä tuo kuvio syö tehoa oikeilta kuolemakohtauksilta, koska itse ainakin suostun yleensä vasta parin jakson päästä uskomaan, että kyllä siltä päähän ammutulta oikeasti lähti nirri pois, ja siinä vaiheessa itse kuolinkohtaus on kaukana takana.

Kuolemien lisäksi saattavat itkettää kummallisen mahtipontiset kohdat [etenkin mahtipontiset loput], joihin yleisesti ottaen porukan reaktio on enemmän myötähäpeän luokkaa. Harvemmin kuitenkaan surullisena kyynelehdin animua tuijottaessa, todennäköisemmin nauran jollekin säälittävälle vitsille niin paljon että jo itken.
tallennettu
naoot★
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #137 : 12.09.10 klo 00:16 »

Enkö ole todellakaan vastannut tähän? No! Muutan asian! : D

Siis kyllä itken ja aika paljon. Kun katson animea/elokuvia taikka kuuntelen musiikkia taikka luen sarjakuvaa eläydyn ihan liikaa sen tarinaan ja se aiheuttaa ylireagointia.

Nabari no oussa

X/1999

Toward the Terra

Clannad

Brave Story

Gintama

Rose of Versailles

Lista on aivan liian pitkä, enkä edes muista kaikkea sillä itken niin herkästi. Mutta listaan kuuluu mm. Princess Tutu, Gurren Lagann, Gankutsuou jne.
tallennettu

"We had found the stars, you and I. And this is given once only."
marew
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #138 : 17.09.10 klo 00:35 »

Kyllä, aina silmät kostuvat kun Hopeanuolessa
Se on niin surullista. En muista nyt muita, jossa olisi tullut tippa linssiin, mutta ainakin sarjakuvissa on tullut usein.
tallennettu
kuroneko
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #139 : 04.11.10 klo 08:40 »

Itse en itke lähestulkoon koskaan mitään sarjoja katsoessani/lukiessani, mutta jos jokin sarja on erityisen lähellä sydäntäni (tämmöisiä sarjoja on vain pari), niin sitten on suurempi mahdollisuus. Animen puolella olen itkenyt vain yhden sarjan aikana ja  se on Rose of Versailles.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.037 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste