sisällön alkuun
22.11.2017 14.38 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Todellista rohkeutta on suojella elämänsä pelimerkkiä tilanteessa kuin tilanteessa!"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

äänestys
Kysymys: Saako anime sinut itkemään?
Kyllä - 304 (42.3%)
Todella harvoin - 265 (36.9%)
Ei - 58 (8.1%)
Vain huonoudellaan - 37 (5.1%)
En osaa sanoa - 55 (7.6%)
äänestäjiä yhteensä: 647

« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2 3 ... 8  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Saako anime sinut itkemään?  (Luettu 70731 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ubba
kupoliitti

Profiili WWW
« : 31.12.07 klo 19:24 »

Tai vaihtoehtoisesti manga, mutta pidettäkööt tämä nyt tässä muodossa.

Itse kukin ottaa fiktion omalla tavallaan joko viihteenä, taiteena tai jonain muuna. Harva meistä katsoo vain ja ainoastaan poikkeuksettoman iloista materiaalia, joten se hieman surullisempi tai liikuttavampi tavara vastaavalla tavalla koskettaa joitain ihmisiä enemmän kuin toisia: Toiset pillittävät minkä kerkeävät, osa ei itke kertakaikkiaan millekään - ehkä korkeintaan sille, mille tasolle idän ihmemaan animaatiotuotanto voi pahimmillaan langeta. Kuinka usein sinä kaipaat nenäliinaa animen ja mangan parissa?
tallennettu
piiipau
peruskäyttäjä

hih

Profiili
« Vastaus #1 : 31.12.07 klo 19:47 »

Minusta Naapurini Totoro on sellainen elokuva jossa voisi ruveta itkemään :)
tallennettu
Red Mage
Vieras
« Vastaus #2 : 31.12.07 klo 19:56 »

Vastasin kyllä. Varsin monesti suosikkihahmon kuolema tai kärsimys tai muulla tavoin vahvoin surun/menetyksen tuntein ladattu kohtaus saa minut liikuttumaan kyynelten partaalle, ja aina silloin tällöin jouduin oikeastikin pyyhkimään silmistäni jotain kosteaa pois. Varsinaisesti vollottomaan en ole mielestäni kertaakaan sortunut, mutta olettaisin liikutuksen ja silmien kostumisen riittävän tähän kyselyyn (itse asiassa olen melkoisen varma, että vain harva todellakin purskahtaa itkuun animea tms. katsoessaan).

Huonoudesta en ole itkenyt millekään, sen sijaan pari kertaa on tullut naurettuakin jollekin animen kohtaukselle niin kovin, että kyyneleet ovat kihonneet silmäkulmiin :D
tallennettu
Iaikaa
kupoliitti

Dodgepilvi

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 31.12.07 klo 20:21 »

Vain harvoin, mutta yleensä liikutun sitten kovastikin. Ja sarja saa siitä aina isot plussat. Muistelisin nyyhkineeni ainakin Elfen Liedin vikajaksoa.

Katson kuitenkin animea niin vähän, ettei kannata suhteuttaa määrään. Itken kyllä, jos itkettää ja veljeni saa pitää minua pösilönä.
tallennettu

Puhuu vähän, muttei siltikään asiaa.

Tunturipalmu // dA // LJ // Hyi, taas mangaa
naoot★
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 31.12.07 klo 20:46 »

Vastasin kyllä, koska niin monessa animessa olen itkenyt vain senkin takia,koska hahmo jota kuvassa näytetään voi pahoin etc.
Esim. Ainakun katson Chrono Crusaden viimeisen jakson, itken, vaikka olisin päättänyt,etten ala itkeä. Tai X/1999.
tallennettu

"We had found the stars, you and I. And this is given once only."
Marie Loue
peruskäyttäjä

Oottekste iha siänis hej?

Profiili
« Vastaus #5 : 31.12.07 klo 20:57 »

Kyllä, ainakin Liikkuva linna, koska Hauru on niin suloinen ja kun se vaan on niin liikuttavaa mitä se on kokenut. Esim. Jos jossain näkyy Liikkuvasta linnasta joku kohtaus, jossa Hauru on, siinähän on pala kurkussa.
tallennettu

The ceilingcat is watching you.. O_O'
Murrwelo
oekakisti

Potoot!

Profiili
« Vastaus #6 : 31.12.07 klo 20:58 »

Meikän kohdalla se riippuu mistä roikkuu... Olen mää itkenny animea kahtellessa.. Nöö.
tallennettu

Tissiliiveilläni on oma tahto.
Micchi
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 31.12.07 klo 20:59 »

Kyllä, ja hyvin monta kertaa anime on saannut itkemään. Kaikkien hyvien animesarjojen lopussa itken(surusta tai ilosta, riippuu), tai jos lempihahmolle tapahtuu jotakin. Ja olen itkenyt monta kertaa niin paljon että silmät on ollut aivan punaiset, viimeksi Clannad teki niin(Fuko~ ;__;)
tallennettu

Nice bananas!
sorafune
Vieras
« Vastaus #8 : 31.12.07 klo 21:02 »

Vain harvoin. Se lähinnä riippuu senhetkisestä olosta ja siitä, onko sarja muutenkaan kolauttanut minua mitenkään suuresti. Enemmän minua ihan näytellyt doramat ja elokuvat (mm. j-dorama Summer Snow) ovat itkettäneet.
tallennettu
Masokistinen apsi taco
ylennetty
kupoliitti

Bella <3

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 31.12.07 klo 21:33 »

Kyllä, ja usein. Varsinkin Hopeanuolen ensimmäisessä jaksossa nyyhkin oikein kunnolla, kun Riki kuolee. Ja usein viimeiset jaksot animeissa ovat myös kovin liikuttavia ja saavat minut pillittämään.
tallennettu

Saako olla pissaa pyrstöön? on se myrkky siinäkin!
Cyrax
Vieras
« Vastaus #10 : 31.12.07 klo 21:34 »

Ei, ainakaan tähän mennessä ei ole tullut vastaan kohtausta joka olisi saanut itkemään. Tokihan se on surullista jos joku lempihahmoista kuolee tai sille sattuu jotakin muuta ikävää, mutta en kuitenkaan jää itkemään sellaisen takia. Hahmojahan ne vaan on.
Ja mitä suloisiin, tai muuten vaan liikuttaviin hahmoihin tulee, niin niiden takia nyt en ainakaan ala itkemään. Useimmat sellaiset hahmot on tähän mennessä lähinnä ärsyttänyt mineä olemassaolollaan ^__^''
tallennettu
VampireNaomi
foorumisti

Rochefort

Profiili
« Vastaus #11 : 31.12.07 klo 21:47 »

Itken herkemmin animelle yms. kuin millekään oikeassa elämässä tapahtuvalle. Esim. yhden suosikkihahmoni hautajaiset FMA:ssa tuovat aina kyyneleet silmiin, mutta mummoni viimevuotinen hautaaminen ei saanut aikaan mitään läheskään samanlaista. Fiktiivisille asioille on mielestäni paljon helpompi ja turvallisempi itkeä, koska mitään pahaa ei kuitenkaan oikeasti ole tapahtunut. Samasta syystä varmaan ihastun aina kuvitteellisiin hahmoihin, en oikeisiin ihmisiin.

Kaikkein eniten olen varmaan vollottanut katsoessani sitä Pokémonin jaksoa, missä Butterfree lähtee. Joidenkin animesarjojen pelkkä alkutunnari on niin eeppinen, että se saa silmät kostumaan, mutta mitään esimerkkiä en nyt keksi.
tallennettu

Jaoi
kupoliitti

Profiili
« Vastaus #12 : 31.12.07 klo 23:44 »

Harvoin, mutta kyllä olen muutamille itkenyt.
NARUTOSPOILERI
Spoileri (vie kursori päälle näytääksesi)
Ja Naruto shippuudenin ensimmäinen loppubiisi sai minut  itkemään aina kun kuulin sen ;___; . (ei tosin enää)
tallennettu
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #13 : 01.01.08 klo 00:32 »

Siinä missä länsimainenkin elokuva.
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
Tsukada
leipova
shabranigdo

legends never die

Profiili
« Vastaus #14 : 01.01.08 klo 11:31 »

Noh, olen yleisestä kovanaamaisuudestani huolimatta aika liikuttuva persoona. Enkä vain animen tai mangan suhteen, kyllä kirjat ja länsimaisetkin elokuvat saavat tipan linssiin. Yleensä en pillitä täyttä kurkkua vaan valutan nyyhkien muutaman kyynelen, mutta on yksi nimeltämainitsematon anime, joka saa minut itkemään kuin vauva joka kerta samoissa kohdissa. Mikä on jo aika hyvin se!
tallennettu

"Minäkin tahdon uskoa teidän niinsanottuun ystävyyteenne." -Ankoku Dragon, Saint Seiya

"Sinä, joka uskoit tyhmään oppilaaseeni loppuun asti, olet juuri voittanut." -Hiko Seijuurou, Rurouni Kenshin
Cineya
★ suriseva ja sininen
oekakivalvoja

aaaaaamphiooon!

Profiili WWW
« Vastaus #15 : 01.01.08 klo 12:34 »

Erittäin paljon. Liian paljon. Itken kuin vesiputous.
Mutta pidän siitä, että anime tai manga saa minussa tuntemaan jotain, sillä silloin se on onnistunut tarinana. Itken sekä surullisissa että iloisissa kohdissa.
En kuitenkaan pidä siitä, jos tarina yrittää epätoivoisesti saada katsojan tai lukijan valuttamaan kyyneleitä.
tallennettu

Lepa2793
Vieras
« Vastaus #16 : 01.01.08 klo 13:07 »

Aina kun jotain todella surullista tapahtuu, varsinkin jos se on yhelle mun lempi hahmoista.
Spoileri: FMA (vie kursori päälle näytääksesi)
Joo...
Spoileri: FMA (vie kursori päälle näytääksesi)

//Spoilerit piiloon, kiitos. -Sorafune
« Viimeksi muokattu: 01.01.08 klo 15:01 kirjoittanut sorafune » tallennettu
Fukairi
Vieras
« Vastaus #17 : 01.01.08 klo 14:05 »

Vastasin kyllä, koska itken aika helposi : D
...Mutta huomasin tosin että animet joissa olen itkenyt olen yleensä katsonut alusta loppuun saman päivän aikana. Joten aivojen sulaminen sekä väsymys saattavat vaikuttaa asiaan : D
tallennettu
Nieidanine
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #18 : 01.01.08 klo 15:03 »

Kyllä itkettää, mikä sinänsä on harvinaista, mutta joissain animessa on sitä jotain. Viimeksi kyynel ja toinenkin vierähti poskelle katsoessani Ookiku Furikabutten toista jaksoa... on se poikien välinen ystävyys niin herttasta. Ja sitte kun itketään niin itketään kaikki yhdessä, minä mukaanlukien. xD
tallennettu

Mannytsu
kupoliitti

Mandariini

Profiili WWW
« Vastaus #19 : 01.01.08 klo 15:53 »

No todella harvoin. En nyt ole kuin tiettävästi vähän itkenyt  kerran animea katsellessa (Full Moon wo Sagashiten loppu). Välillä tulee semmoinen olo, että nyyh onpas tämä surullista, mutta itken oikeastikin todella harvoin mitään animea/elokuvia katsellessa (toinen poikkeus joka vahvistaa säännön: Titanic). Mutta on yksi asia joka saa minut taatusti itkemään FFVII: Crisis Core-pelin loppu. Siis ihan järkyttävän surullinen.... nyyh
tallennettu

The Nightmare Begins. And You Can Hear the Cry of the Planet
Sivuja: [1] 2 3 ... 8  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.035 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste