sisällön alkuun
20.9.2017 22.56 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Suomalaisten fanien palvelemista jo vuodesta 2002"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: NaNoWriMo  (Luettu 8502 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
nekorin
Raivotar
vastuuhenkilö

Amanda <3

Profiili WWW
« : 31.10.07 klo 22:27 »

Olenpas myöhään liikkeellä. Annan teille aikaa peläti puolitoistatuntia. Eli puolentoistatunnin kuluttua alkaa NaNoWriMo eli national novel writing month. Kuukauden aikana osallistujilla on tehtävä kirjoittaa 50 000 sanan romaani. Aihealue on vapaa, kirjoituskieli on vapaa. Tästä ei saa muuta kuin mainetta ja kunniaa ja nimimerkkinsä nanowrimon sivuston etusivulle. Miksi kukaan siis tekee tätä? No koska siten voi todistaa itselleen, että pystyy siihen. Hyvä tavoite kaikille jotka harrastavat kirjoittamista.

www.nanowrimo.org
tallennettu

Red Mage
Vieras
« Vastaus #1 : 31.10.07 klo 23:00 »

Minun piti - ja kovin ehdin jo muille uhkaillakin, että vihdoin pidän sanani - osallistua WriMotukseen tänä vuonna, mutta... näyttää siltä, että puheet kuivuivat taas kasaan. Luova suoni ei ole oikein tykyttänyt, opiskelukiireitä piisaa ja olen epävarma, millä osallistua (alun perin ajattelin yrittää muuntaa yhden ideatasolla olleista tarinoistani vihdoinkin konkreettiseksi tekstiksi), eikä kovin hyvää puhu se, etten ole pitkään aikaan saanut aikaiseksi edes toista tuhatta sanaa tekstiä päivässä.
Tiedän, että pitäisi kait vain aloittaa tyhjästä ja antaa inspiraation hoitaa loput (tai ainakin toivoa niin), mutta omalla kohdallani kynnys tuntuu liian korkealle. Pelkään kirjoittavani paperille vain monta kertaa peräkkäin "ei ole mitään mielessä, mistäs sitä nyt kirjoittaisi" tai ainakin lopullisen tuotoksen olevan täysin epälooginen ja -koherentti - jos siitä ylipäätään edes likimain yhtenäistä tarinaa tulisi :P

Voi olla, että laimennan ideaa itselleni mahdollisemmaksi ja 50 000 sanan sijaan pyrin kirjoittamaan jotain joka päivä. Sekin olisi jo hieno saavutus takkuilleelle kirjailijamielelleni sekä mannaa trubaduurisielulleni. Toivotan kuitenkin onnea jokaiselle, joka uskaltaa ottaa NaNoWriMon haasteen vastaan. Jo pelkkä yritys on ihailtavaa, ja vielä kateellisempi olen niille, jotka pystyvät tosissaan suorittamaan urakan. Lykkyä tykö :)
tallennettu
nekorin
Raivotar
vastuuhenkilö

Amanda <3

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 01.11.07 klo 15:08 »

Hehe. Itselläkin tuntui vähän epätoivoiselta tuo ajatus kun mietin, että muutto tapahtuu tässä kuussa ja on niin paljon asioita mitkä pitää tehdä. Aloitin kuitenkin kirjoitusurakkani viimeyönä kello kahdeltatoista ja kello kahteen mennessä olin saanut kolmetuhatta sanaa kasaan. Alkoi tuntua siltä, että ehkä tästä sittenkin tulee jotain. Tosin se on taas tätä alkuinnostusta. Ensimmäisen kymmenentuhen sanan jälkeen alkavat ne todelliset vaikeudet. Mutta kuitenkin, kannustan kovasti täältä kotisohvalta sinua Red Mage osallistumaan myöskin. Aloitat vain, etkä anna turhan itsekritiikin häiritä, niin hyvä siitä tulee.
tallennettu

naihtmae
foorumisti

cuttlefish

Profiili
« Vastaus #3 : 01.11.07 klo 23:12 »

Pakkohan sitä on taas yrittää, pari vuotta sitten viimeksi olen nanowrimoillut ja osoittautui varsin mielenkiintoiseksi haasteeksi~ Edellisen osallistumiseni aikana saavutukseni oli vaivaiset 9000 sanaa. Nyt tänä vuonna tavoite olisi kirjoittaa enemmän kuin viimeksi. Toki olisi hienoa, jos saisi sen 50 000 sanaa aikaan, mutta epäilen~ Tämä olisi voinut alkaa paremminkin, vasta 500 sanaa kasassa ja seuraava viikonloppu menee kaikkeen muuhun kuin kirjoittamiseen. Yritän kyllä vielä huomenna kirjoittaa ainakin toiset 500 sanaa ja sitten sunnuntaista lähtien joka päivä edes jonkun verran (500-1000 sanaa/päivä olisi aika ihanne tilanne, mutjoo).

Viimeksi suurin osa ajastani tuhlaantui siihen, että kääntelin ja pyörittelin sanamuotoja ja pilkkujen paikkoja, joten luonnollisesti sanamäärä jäi aika vähäiseksi. Jos nyt sitten tällä kertaa onnistuisin sitomaan pienen sisäisen, söpön perfektionistisen pilkuttajani tiukasti johonkin nurkkaan ja keskittyisin yksinkertaisesti *gasp* kirjoittamaan.

Jos sitä ei pidetä liian suurena ammattisalaisuutena, niin olisi kiva kuulla, minkä tyyppisistä aiheista muut ovat ajatelleet kirjoittaa~
Itse päätin tehdä kaiken täysin päinvastoin kuin viimeksi, eli en suunnittele juonta ollenkaan etukäteen. Se ei toiminut,  lipsuin silloin alkuperäisestä ideasta jatkuvasti. Tällä kertaa strategiani oli vain keksiä mahdollisimman mielenkiintoinen henkilö, jonka elämästä voisi saada irti pidemmänkin jutun. Ja kas, syntyi Halla, elämäänsä kyllästynyt ja siihen sisältöä etsivä kakskytjotain vanha transsukupuolinen.
...Näin ilmaistuna se kuulostaa kyllä aika hiton tylsältä. Mut, tähän asti ainakin kirjoittaminen on ollut hauskaa. ^^;

Onnea kaikille osallistujille minunkin puolestani~
tallennettu

– Simply impassible.
– You mean impossible?
– No, impassible. Nothing's impossible.
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #4 : 01.11.07 klo 23:51 »

Ei tänä vuonna. Olisihan tuota kiinnostava kokeilla, mutta suoraan sanottu toinen keskeneräinen projekti kiinnostaa nyt paljon enemmän: 50x40cm ristipistotyö, jonka sain joululahjaksi sellaiset kolme vuotta takaperin, eikä se edelleenkään näytä oikein miltään. Kun saisi yhdenkin langan ommeltua päivässä, niin sillä se jo etenisi, mutta kun tuppaa unohtumaan. Nyt olen taas kaivanut työn esiin ja jatkanut sitä.

Mutta ehkä joku vuosi tulee tartuttua tuohon NaNoWriMoon, kun on yksi tarina-aihe jo alullaan ja itänyt mielessäni. Mutta ei sillä ole kiirettä, hiljaa hyvä tulee.
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
nekorin
Raivotar
vastuuhenkilö

Amanda <3

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 03.11.07 klo 23:11 »

Minä kirjoitan psykologista trilleriä. Jossa on kameleonttimies, joka on sydämetön *piip*, no mitä voi odottaa ihmiseltä joka tappaa työkseen. Sillä on oma lemmikkiuke, ja niillä on söpöjä pinkkejä kohtauksia ja yaoiseksiä. Sit niillä on mopsi jonka nimi on Guil. Hieno nano, ellen itse sano.
tallennettu

Veh
positiivinen
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #6 : 04.11.07 klo 02:03 »

Olen tainnut yrittää vastata tähän ketjuun ainakin kolme kertaa jo, ja aina jättänyt lopulta kirjoittamisen kesken. Noh, onhan sentään ollut muitakin paikkoja, mihin käyttää kirjoitusintoa...

Itse kirjoitan matalafantasiaa - eli siis fantsua, joka sisältää melko vähän yliluonnollisia elementtejä ja pyrkii siinä samassa olemaan vähän uskottavampaa kuin perinteinen Dungeons & Dragons -korkeafantasia. Juonesta en uskalla aivan kauheasti kertoa (vaikka poikkeuksellisesti se onkin jo suurelta osin mietittynä!), mutta mainittakoon että alkupuoli keskittyy buddhalaistyylisessä luostarissa tapahtuneen murhamysteerion selvittämiseen.

Julkaisen tekstiä luku tai pari kerrallaan Livejournalissa. Tässä ensimmäiset kaksi pätkää:
http://veh.livejournal.com/13223.html
http://veh.livejournal.com/13475.html
tallennettu
Red Mage
Vieras
« Vastaus #7 : 04.11.07 klo 11:13 »

Päätinpä sitten kuitenkin kokeilla... Myönnettävä on, jos mieleni vähänkin tekisi toteuttaa jotain ja saan kannustusta, teen usein sen - tässä tapauksessa siis nekorinin viesti sai minut lopulta epäröinnin jälkeen kokeilemaan ja rekisteröitymään NaNoWriMoon. Aloitin kirjoittamisen lopusta ja olen jo tavoitteista jäljessä jokseenkin, mutta eipä kirjoittamisyritys ainakaan voi haitata... etenkään, kun huomasin vaihteeksi todella nauttivani tarinoinnista.

Wannabe-futuristinen action-tarina on siis työn alla. Saa nähdä, miten paljon sorrun loppujen lopuksi tuskastelemaan maailman kanssa (tai kiusaamaan sitä vähän angstista pitkätukkaista teinineroa, joka on tarinan yksi pääsivuhenkilöistä) ja miten pitkälle siinä pääsen, mutta idea on pääpiirteittäin mielessä ja vähän tekstiäkin jo kasassa. Alea jacta est ^__^
tallennettu
nekorin
Raivotar
vastuuhenkilö

Amanda <3

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 18.11.07 klo 11:27 »

Sain oman työni valmiiksi viimeyönä kolmen aikoihin. Lupaan ja vannon pyhästi etten enää koskaan innosta ketään osallistumaan nanowrimoon, koska se on hullun hommaa.
tallennettu

nekorin
Raivotar
vastuuhenkilö

Amanda <3

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 20.10.08 klo 20:01 »

Haluaisin taas mainostaa että NaNoWriMo eli national novel writing month on alkamassa jälleen. Lisää tietoa aiheesta saat tämän ketjun aloitusviestistä. Nyt kaikki innokkaat kanssakynäilijät mukaan.

Petin pyhän lupaukseni. Voihan kökkö...

Jos haluat keskustella muiden nanowrimottajien kanssa niin se on mahdollista nanowrimo.orgin foorumin lisäksi b2ircissä kanavalla #nanowrimo
tallennettu

filthy
oekakisti

Profiili
« Vastaus #10 : 21.10.08 klo 18:44 »

Osallistuminen on kieltämättä ollut mietinnän alla jo jonkin aikaa. En ole ennen osallistunut, mutta viime vuonna seurailin NaNon foorumilla ihmisten edistymistä. Muutenkin tämä kuulostaa tarpeeksi hullulta idealta toteutettavaksi.

Tarinan suhteen on jo parikin ideaa mielessä, toinen jotain perusfantasiaa ja toinen femmeilevää ihmissuhdedraamaa. Fantasiasta voisi saada enemmän sanoja vaikka kuvailemalla maailmaa ja sen outouksia mutta toisaalta... Ehkä on vain parempi, etten mieti turhan pitkälle. Tavoitteeni on nimenomaan vähentää kriittisyyttä omien tuotosten suhteen ja saada se tietty määrä sanoja ylös vaikka väkisin.

Marraskuu on kieltämättä pahin mahdollinen kuukausi tällaiselle, sillä olen jotenkin onnistunut järjestämään kuukauden jokaiselle viikonlopulle jotain toimintaa koeviikosta ja muusta puhumattakaan. Tämän vuoksi harkitsen myös nuorempien versiota Nanosta, jossa siis käsitykseni mukaan voi itse asettaa itselleen tavoitteen. Tuolloin tavoitteeni olisi puolet eli 25 000 sanaa. Mutta, mietin vielä. Aion kuitenkin tänä vuonna osallistua edes jotenkin. Unettomien öiden ja järjettömän stressin uhallakin. ;)
tallennettu
Maeve
foorumisti

Kiitos Fukairi ♥

Profiili
« Vastaus #11 : 21.10.08 klo 19:08 »

Haluaisin osallistua, mutta en osaa kirjoittaa romaania. En edes tiedä millainen kirjoitelma/kirja se on.. Tuskin edes onnistuisin, ja tuo on englanninkielinen, joten pitääkö sinne kirjoittaa englanniksi vai suomeksi? - Hmm.. En edes luultavasti onnistuisi, joten yritän varmasti vanhempana.
tallennettu

Jee ♥
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #12 : 21.10.08 klo 21:12 »

pitääkö sinne kirjoittaa englanniksi vai suomeksi?

Kirjoita vaikka herpeaksi. Perusideahan on kirjoittaa x sanaa (olen huono, en muista lukumäärää) pitkä tarina kuukaudessa. Kielellä ei ole väliä, ja olis aika kohtuutonta vaatia kirjoittamaan mitään tuollaista ei-äidinkielellään.
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
Shancus
kupoliitti

Frábært!

Profiili WWW
« Vastaus #13 : 22.10.08 klo 08:26 »

Pst, Maeve: Idea tosi lyhyesti:
50 000/kk

Eli ihan sama mitä kirjoitat, kunhan se nyt on suunnilleen yhteneväinen tarina, joka käsittää 50 000 sanaa ja jonka kirjoitat kuukauden aikana.

Joopa, itsekin ajattelin tänävuonna koettaa. Joskus pari vuotta takaperin yhteen kertaan aloitin, mutta tympäännyin tarinaani heti alkuunsa, enkä kirjoittanut sitä loppuun (no, en edes alkuun, tuskin montaakaan tuhatta sanaa siinä oli). Tänä vuonna aion yrittää ihan oikeasti, vaikkakin minulla on myös oma, hiukan vaatimattomampi tavoitteeni: 25 000 (=puolikas nano), sillä en ole ihan varma, pystynkö 50 000 kirjoittamaan. Mutta yritän.

Tänävuonna sitäpaitsi on hieman paremmat lähtökohdat kirjoittaa kuin silloin jokunen vuosi takaperin; tänävuonna minulla on tarina valmiina mielessäni :D

Joten... Pitäisi kai rekisteröityä tuonne nanon sivuille jossakin välissä.
tallennettu

-Lattialla kaikkien tärkeitten laitteitten joukossa, totesi AU kun löysin mp3-soittimeni.
nekorin
Raivotar
vastuuhenkilö

Amanda <3

Profiili WWW
« Vastaus #14 : 22.10.08 klo 12:30 »

Miun tänvuoden nanoidea on aika eeppinen. Voin koittaa selittää sen jotenkin jännästi ja lyhyesti tähän. Eli siinä tarinassani yhdistelen kolmea ideaa.
1) Arthurin legenda ja sille irvaileminen
2) Päälaelleen käännetyt perus fantasiahahmot kuten kääpiö joka ei juo ja pelkää kaikkea.
3) Erilaiset internetmeemit. Kuten hassua epäkieltä puhuvat kissat.

Ja sitten lisäksi käytän apuvoimanani Once upon a time pelin kortteja. Jos en keksi mitä tehdä seuraavaksi otan kortin ja ymppään sen tarinaan jotenkin.

Eli siis luvassa täydellistä sekasortoa.
tallennettu

Cyrax
Vieras
« Vastaus #15 : 23.10.08 klo 15:06 »

Ites olin aikeissa osallistua jo viime vuonna kun tämän ketjun näin, mutta se sitten jotenkin jäi. Nyt kuitenkin aion yrittää uudestaan ilman että nukun marraskuun ohi. (Mikäs sitä estää pitämästä jotain omaa henkilökohtaista NaNo kuukautta silloin kun itselle parhaiten sopii, mutta kun tällaisena se on paljon kivempaa... Samaan aikaan kuin muutkin :D)

Mutta joo, itselläni ei ole mitään hajua mitä kirjoitan. Mielessäni on muotoutunut jonkinlainen idea scifi tarinaa varten, mutta se idea alkoi kuitenkin vaikuttaa niin hyvältä, että sitä on melkeinpä pakko kypsytellä ajan kanssa ja kirjoittaa joku romaanin mittainen tuotos. Kuka tietää, ehkäpä uskaltautuisin sen scifitekstin lähettämään peräti jollekin kustantajalle. Päähenkilö voisi olla vaikka jonkinlainen palkkamurhaaja tai palkkionmetsästäjä... (Joo, tuo nekorinin viime vuonna(?) pistämä postaus kameleonttimiehestä toi jostain syystä palkkinometsästäjän mieleeni.)
Mutta jos en kirjoita scifiä niin en tiedä mitä kirjoitan. Jonkun ylipitkän ficin jostain omasta hahmosta ehkä? En tosiaankaan tiedä. Sen näkee sitten mitä saan aikaan.

Mutta, mutta... Tuo nekorinin idea korttien hyötykäytöstä kuulostaa kiinnostavalta. Pystyykö muiden tekstejä lukemaan sivustolta jotenkin vai pitääkö se julkaista erikseen vielä jossain toisaallakin, että muutkin päsäevät nauttimaan tutoksistani? En oikein tajua miten tuo homma toimii :'D
tallennettu
nekorin
Raivotar
vastuuhenkilö

Amanda <3

Profiili WWW
« Vastaus #16 : 23.10.08 klo 15:27 »

Sivustolla itsessään ei voi lukea toisten tekstejä. Joten jos haluat julkaista tarinasi sinun pitää tehdä se jossain muualla. Jos ei esimerkiksi omaa nettisivutilaa ole, niin itse ainakin viimevuoden tekstini julkaisin livejournalissani.

www.livejournal.com
tallennettu

Lazu
sneaky-bastard-sword-hiiviskelijä
tintti

miu

Profiili WWW
« Vastaus #17 : 31.10.08 klo 22:28 »

Eilen kaveri suostutteli minutkin mukaan tähän. Vielä ei ole mitään ideaa mistä sitä kirjoittaisi.
Jospa tästä selvitään, kyllä sitä inspiraatiota ilmestyy . Sillä periaatteellahan se 24h-sarjakuvaa hommakin onnistui. :'D

Huomenna, ts. noin puolentoista tunnin kuluttuahan se alkaa, joten ei huolta!
tallennettu

Invisible, invincible.
VampireNaomi
foorumisti

Rochefort

Profiili
« Vastaus #18 : 01.11.08 klo 00:48 »

Viime vuonna kirjoitin Muskettikoirat-ficin ja olin erittäin tyytyväinen kokemukseen. Tänä vuonna yritän kirjoittaa Kim Possible -tarinan, mutta olen liikkeellä todella huonoin eväin. Tarinasta ei nyt ole selvillä vielä muuta kuin pääparitus ja muutama juonenkäänne. Tämä yhdistettynä opiskelukiireisiin luultavasti johtaa siihen, että en pääse tänä vuonna tavoitteeseen.

Kirjoitatteko kaikki omien ideoiden pohjalta vai löytyykö täältä muitakin fanficcaajia kuin minä?
tallennettu

Cyrax
Vieras
« Vastaus #19 : 04.11.08 klo 09:02 »

Täältä löytyy ficcaaja. Kaikista alkuperäisistä suunnitelmistani huolimatta, tarina muokkautui nyt kirjoitusvaiheessa jonkinlaiseksi Tähtiportti ficiksi, jonka pääosasssa tosin on muutama itse keksitty hahmo. Toki SG-1 esiintyy tarinassa myös, mutta vain sivuosassa, joten on siinä tarinassa sentään jotain omaakin.
tallennettu
Sivuja: [1] 2  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.033 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste