sisällön alkuun
19.11.2017 17.58 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Ota Kupoliisi, Otakupoliisi"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2 3 ... 21
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä kirjaa luet nyt?  (Luettu 83331 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
francesc
Vieras
« : 25.10.07 klo 21:28 »

Olen tällaista nähnyt jossain (iik, en ole orsinaali!) ja kai se nyt täälläkin voisi toimia.

Mitä kirjaa luet nyt? Mitä kirja koskee? Mitä mieltä olet kirjasta? Kenelle suosittelisit kirjaa? Kerro vähän. Mua ainakin kiinnostaa.

Ja koska länttään tuotapikaa keskustelun olohuoneeseen, niin annankin itselleni kunnian aloittaa...

Luen tällä hetkellä Gonzo-journalisti Hunter S. Thompsonin koottuja kolumneja, kirjaa nimeltä "Suuri hainmetsästys — outoja tarinoita oudolta ajalta". Kyseessä on mielestäni aivan huikean sana-akrobaatin gonzo-mäiskintää. Aloitin kirjan eilen, joten pitkälle en ole pääsyt, mutta H.S.T.:n aiemmasta tuotannosta ja tähän asti luetusta voin sanoa, ettei jätkä ollut aivan turha jätkä. Esipuhekin on jo komea. Jos ei ole arka, niin on hyvä ja lukee. Tämä jätkä osaa kuvailla asioita ihan omalla tavallaan...

Noh. Älkees jättäkö mua sitten yksin tämän kanssa, se ei olisi yhtään kivasti tehty :(
tallennettu
Kometae
!
kupomuumio

sun maa mustikka

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 25.10.07 klo 21:43 »

Luen Väinö Linnan Täällä pohjantähden alla -romaania, epäilemättä arvaattekin että koulun velvoittamana.

Itse asiassa ensimmäiset sata sivua ovat musertaneet ennakkokäsitykseni täysin. Mitään taustatietoja tuntematta oletin, että opus lähtee liikkeelle jostain sodasta. Se kertoikin normaalin torpparin elämästä ja vieläpä ihan hyvin - Koskela sai heti sympatiapisteeni rujoudellaan.
Kieli on silti hankalaa, enkä ymmärrä ihan kaikkea niistä keskusteluista. Välillä juoni ei tunnu oikein etenevän, tai haluaisi ainakin itse skipata osan. Paljoapa enempää en osaa vielä sanoa, mutta toivon että loppua kohden tulisi jotain actionia.

Täytyy sanoa, että olen pitänyt suurimmasta osasta pakollisista luku-urakoista. Seitsemän veljestä oli hulvaton ja luen aika varmasti sen vielä uudelleenkin. Sinuhe egyptiläinen ei ollut lainkaan niin kova pala purtavaksi kuin olisi uskonut, mutta ehdin lukea sitä vain päälle 200 sivua, kunnes tunneilla spoilattiin loput tapahtumat - onko siinä sitten mieltä lukea enää loppuun.

Periaatteessa minun pitäisi lukea tällä hetkellä kolmea kirjaa, mutta ei oikein skulaa. Ei ole aikaa.
tallennettu

Lukemalla tämän tekstin sitoudut vastaanottamaan lämpimän virtuaalihalin :-)

* /o/ \o\ *
Roiga
kupoliitti

Ennen valistin kansaa nimellä Ninryoga...

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 25.10.07 klo 22:45 »

Douglas Adamsin Linnurata kirjaa tällä hetkellä. Kyseinen teos sisältää trilogian kaikki viisi osaa, kyllä viisi osaa ja ne ovat Linnunradan käsikirja liftareille, Maailmanlopun ravintola, Elämä, maailmankaikkeus - ja kaikki, Terve, ja kiitos kaloista, sekä Enimmäkseen harmiton Näin siis takakannessa lukee.

Tähän mennessä kirja on ollut hauska ja mukaansa tempaava, siinä on paljon verbaalista tykitystä että moneen otteeseen on joutunut laittamaan kirjan syrjään maikoisien naurujen takia. Välillä tosin Adams kaatuu omaan nokkeluuteensa jonka takia on tullut hypittyä muutama sivu kokonaan kun on ollut niin tylsää ja jonninjoutavaa hölötystä.

Ne jotka ovat nähneet sen Linnunradan käsikirja liftareille elokuvan niin suosittelen lukemaan tämän kirjan, paljon parempi, hauskempi ja huomaatte että se elokuva on kyhätty aika löyhästi kirjaa mukaillen.
tallennettu

...mutta päätin vaihtaa sen uskolliseen nimimerkkiini.
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #3 : 25.10.07 klo 23:46 »

Lainaus käyttäjältä: Ninryoga
Kyseinen teos sisältää trilogian kaikki viisi osaa

Maailman ainoa viisiosainen trilogia. Ja naurua riittää varmaan tusinaan kirjoja. Jes.

Mutta siis, mitä minä luen nyt. Meneillään on yliopistolla suomalaisen kirjallisuuden klassikkokurssi. Siihen pitää lukea 32 kirjaa \o/ (listaan äkkiseltään joitakin, jotka tulee mieleen: Kalevala, Kanteletar, Runebergilta Hirvenhiihtäjät ja Vänriki Stoolin tarinat, Leinon Helkavirsiä, Jotunin Kun on tunteet, Seitsemän veljestä, Tuntematon sotilas, Sinuhe, Noitaympyrä, Canthilta Hanna ja Työmiehen vaimo, Vaaralla, Papin rouva, Manillaköysi, Putkinotko, Nummisuutarit...)

Pari tuntia sitten sain luettua Työmiehen vaimon. Se on näytelmä, ja jotenkin aika järkyttävä. Ei niinkään sisältönsä vuoksi, vaan asenteensa takia. Aihe voisi yhtä hyvin olla nykypäivää, mies juo vaimonsa rahat ja meinaa lähteä toisen naisen kelkkaan, mutta pettää sitten sen toisenkin naisen. Ei siinä mitään. Mutta kun kyseessä on 1800-luvun loppu, jolloin mies oli perheen pää ja määräsi kaikesta. Hurjaa lukea, kuinka naista pidetään kelvottomana, kun hän ei halua viimeisiä (kovalla työllä ansaitsemiaan) rahoja saa pitää ostaakseen edes vähän leipää pienelle lapselleen. Ei, mies omistaa naisen, ja niin myös naisen rahat. Nainen on lähes esine, hänellä ei saa olla omaa tahtoa. Eikä kukaan tuomitse miestä vaimon rahojen viemisestä, koska "miehellehän ne rahat kuuluvat, ei nainen kuitenkaan osaisi järkevästi rahaa käyttää".

Jotenkin järkyttävää, kuinka itsestäänselvyytenä ja hyväksyttävänä miehen käytöstä pidetään. Mutta jos nainen tekee pienenkin virheen (tai jos mies tuhlaa rahansa viinaan), niin on se aina naisen vika. Koskaan ei ole miehessä vikaa.

Ihan kauhealta tuntui lukea välillä, vaikka en edes ole mikään intomielinen tasa-arvon puolestapuhuja. Välillä pikemminkin päinvastoin...

Mutta suosittelisin silti lukemaan kirjan. On se omana aikanaan ollut kuitenkin melkoinen paukku (kuten lähes kaikki Canthin teokset), ja nyt vasta tunsin ensimmäistä kertaa ymmärtäväni, kuinka suuria skandaaleja Canth saattoi teksteillään aiheuttaa.
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
Flarona
kovin pötkyläinen
suomimangusti

A, nandemo nai.

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 26.10.07 klo 01:21 »

Nyt en ole enää lukemassa mitään, mutta vielä viitisen tuntia sitten olin Harry Potter and the Deathly Hallows -kirjan viimeisiä sivuja lukemassa.

Kaikki varmaan tietävät, mistä sarja kertoo, eivätkä siitä kiinnostuneet varmaankaan tahdo spoilaantua. (Tämän kirjan juonen osittainenkin kertominen voidaan katsoa spoilaavaksi. Ei sillä, että osaisin selittää suomeksi mistään Slughornista, Grimmauld Placesta ja Buckbeakistä. Edellisen suomenkielisen Potterin lukemisesta on kulunut kai jo kaksi tai kolme vuotta. :'D)

Seitsemäs osa on kyllä ehdottomasti lukemieni kirjojen parhaimmistoa, minkä takia lukunopeuteni oli n. 150 sivua päivässä. Tulin tuossa miettineeksi, onko Death Note vai Harry Potter parempi, enkä osaa vieläkään päättää. (Kyllä: nämä kaksi ovat vertailukelpoisia keskenään!)
tallennettu

On laitonta ajatella, että Death Note: How To Read julkaistaisiin Suomessa.
Skut
foorumisti

Generalfeldmarschall

Profiili
« Vastaus #5 : 26.10.07 klo 02:37 »

Tällä hetkellä on luettavana John Birminghamin Weapons of Choice, world war 2.1. Kirja on teknotrilleri(paljolti Clancyn kirjoja mukaillen) ja kertoo 2021 tapahtuvasta sotilaskokeesta jonka seurauksena sen ajan monikansallinen taistelulaivasto siirtyy ajassa taaksepäin vuoteen 1942, suoraan Yhdysvaltain laivaston taisteluosaston tielle joka on matkalla Midwaylle, joka muuttaa sodan kulun totaalisesti.

Kirja on osa Axis of Time trilogiaa, josta tämä on ensimmäinen kirja. En ole kirjaa hirveästi lukenut mutta näin ensituntumalta kirja vaikuttaa hirveän epäselvältä, käsiteltäviä hahmoja on liki parikymmentä ja kirja hyppii hahmojen välillä hieman liian holtittomasti. Alussa kyllä on luettelo kaikista hahmoista ja kuka kuuluu mihinkin laivaan, mutta sen opettelu vie aikaa. Kirja on noin muuten hyvin kirjoitettu ja juoni pitää hyvin otteessaan. Pienenä jekkuna kirjassa on hyvin paljon olemassa olevien henkilöiden, pääasiassa kirjailijoiden, mutta myös toimittajien nimiä, myös aitoja henkilöitä toisen maailmansodan ajalta on mukana oikeilla paikoillaan, ja hyvä niin.
Kirjan alkupuoliskolla on vähän hankala sanoa mutta odottaisin tämän olevan varsin hyväkin kirja ja aion muutkin osat lukea. Jos tämän tyyppisistä kirjoista pitää niin suosittelisin vilkaisemaan.
tallennettu

I love the smell of napalm in the morning.
Kasumi
karismaattinen
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 26.10.07 klo 03:20 »

Jäänyt vähän kesken, eikä tämä ole edes kaunokirjallisuutta, mutta kirja nimeltä Perinteen taika. Kertoo Kiinan, Etelä-Korean ja Japanin välisistä suhteista, historiasta ja kulttuurista. Sivistävää ja mielenkiintoista. Sain sen aikoja sitten kun sain muutaman vuoden takaiset joulu- ja syntymäpäivä-lahjani hyvältä ystävältäni.

Viimeksi ja ihan äskettäin luin Kellopeli Appelsiinin ostettuani sen hetken mielijohteesta ja suuresta halusta. Olen nähnyt elokuvan lukuisia kertoja ja ensimmäisen kerran 14-vuotiaana. Tykkäsin elokuvasta ja vielä enemmän kirjasta. Suosittelen!
tallennettu

Modern Life Is Rubbish
merlin
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 26.10.07 klo 08:18 »

Haa! Kiinnostava keskustelu.. Minä olen tällä hetkellä lukemassa Michelle Paverin Suden veljeä, eli se kai on trilogia ja minulla on ensimmäinen osa. Luen sitä, koska meille annettiin ennen syyslomaa lista, kirjoista, joista voi valita yhden ja siinä oli suden veli, jonka olin saanut syntymäpäivälahjaksi. Kirja on yllättävän hyvä ja seuraavaksi aionkin hankkia sen henkivaeltaja kirjan..

Tässäpä on pieni takakannen pätkä:
"Torak oli elänyt kaksitoista kesää kahdestaan isänsä kanssa Metsässä, kaukana omasta klaanistaan ja muista ihmisistä. Äkkiäarvaamatta kaikki muuttuu, kun Ison kimppuun hyökkää valtava, silmitöntä tuhoa tekevä karhu. Torak jää yksin. Karhun raatelema Iso kertoo Torakille ennen lähtöään kuolonmatkalle, että karhu on pahan hengen riivama ja väkevä kuin mikä. Torakin on tehtävä kaikkensa, niin Iso vannottaa, jotta Metsä ja sen klaanit pelastuisivat vimmaisen karhun kourista."

tallennettu

Feeling Super! Super! Super! Suicidal.
JeBaZ
mallasvastaava
shabranigdo

Kill them mr. B!

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 26.10.07 klo 08:20 »

H.P. Lovecraftin Temppeli ja muita kertomuksia on tällähetkellä lukemisen alla. Tosin olen lukenut vasta ensimmäiset 20 sivua, mutta Lovecraft -mainen tunnelma on jo virittynyt. Kirjailijan tietää varmaankin aika moni, mutta tarkistukseksi vielä.

H.P. Lovecraft oli siis kirjailija, joka eli vuosina 1890 - 1937. Kirjoitti kauhua, scifiä ja fantasiaa ja sai aikaan aikalaisen kulttimaineen myöhemmin. Loistava kirjailia, johon itse tutustuin vasta kesän alussa. I'a Cthulhu!

Olen lukenut 2 romaania ja yhden novellikokoelman tähän asti ja nyt on menossa taas yksi novellikokoelma, jonka edellä mainitsin. Tarinat ovat taattua lovecraftin loppuun asti jatkuvaa, jännitystä ja mystistä ilmapiiriä ylläpitävää, kauhulla ja kosmisilla viittauksilla tursuavaa tekstiä. Ensi viikolla ei paljoa ehdi nukkumaan, kun on 2 novellikokoelmaa lainassa ja eräpäivä 8.11. Olen erittäin hidas lukemaan lukihärön takia, mutta toivottavasti ehdin nuo lukaista ennen eräpäivää.

tallennettu

Tsukada
leipova
shabranigdo

legends never die

Profiili
« Vastaus #9 : 26.10.07 klo 09:39 »

Vähän aikaa sitten luin kirjallisuusdiplomia varten Johanna Sinisalon Ennen päivänlaskua ei voi. Ja ehtaa Finlandia-kamaa se olikin, äärimmäisen kiehtova teos. Sen jälkeen imaisin alkuperäiskielellä yhden P.G.Wodehousen legendaarisista Jeeves-kirjoista, ja nyt on toinen menossa. Tuskin sivuakaan voi lukea naurahtamatta, kieli on niin vekkulia ja toiminta päätähuimaavaa. Loistavaa komiikkakirjallisuutta.
tallennettu

"Minäkin tahdon uskoa teidän niinsanottuun ystävyyteenne." -Ankoku Dragon, Saint Seiya

"Sinä, joka uskoit tyhmään oppilaaseeni loppuun asti, olet juuri voittanut." -Hiko Seijuurou, Rurouni Kenshin
Red Mage
Vieras
« Vastaus #10 : 26.10.07 klo 10:58 »

Andromedan tavoin itsellänikin lukemistoni osasyynä on yliopisto, joskin klassikkolitanian lukeminen tekee ihan hyvää muutenkin yleissivistykselle. Homeroksen Odysseia on siis tällä hetkellä piirun verran kesken, mutta olen itse asiassa lukenut sen jo kerran aiemmin ja voinen sanoa pitäväni siitä ihan kohtuullisesti. Tyyli on kovin erilainen nykykirjallisuuteen verrattuna, ja mytologian kanssa tekemisissä olevat romaanit ovat harvoin huonoja.

Odysseian juoni lienee monille pääpiirteissään tuttu: Troijan sodan sankari Odysseus yrittää päästä monien vuosien jumalten epäsuosion jälkeen takaisin kotiinsa Ithakalle, jossa kosijat jo piirittävät hänen kaunista vaimoaan Penelopeiaa. Mielenkiintoiseksi teoksen tekevät mielestäni se, miten ailahtelevaisia tarinan sankaritkin oikeastaan ovat (Odysseuskin tuntuu vuoronperään kiittävän jumalia ja vollottavan, kuinka nämä hylkäsivät hänet) sekä Kreikan mytologian läsnäolo (huvittavaa, miten paljon Pallas Athene viitsii tehdä yhden kuolevaisen hyväksi!).
Pentti Saarikosken suomennosta lienee kiittäminen hauskoista sanavalinnoista; toivoisin osaavani kyllä kreikkaa, että pääsisin vertaamaan lähdekielistä versiota käyttämääni käännökseen ja katsomaan, miten paljon siinä on omaa ja miten paljon alkuperäistä noudatettua.
tallennettu
Sdall
sekarotuinen
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 26.10.07 klo 11:41 »

En lue oikeastaan kirjoja, ainoastaan sarjakuvia ja graafisia novelleja.
Kahlattuani Neil Gaimanin Sandmanit viikossa läpi siirryin samaisen kirjailijan teokseen Dream Hunters. Sitä olen tässä nyt sitten nautiskellut.

Seuraavana on vuorossa Don Rosa-kausi, jonka jälkeen siirryn mitä ilmeisimmin Luupäihin. Kuns sarjakuvahyllyni vihdoin loppuu kesken siirryn Turun ah-niin-ihanan kirjaston tarjontaan. Ja pian mun pitääkin sitten lukea jo oikeita kuvittamattomia kirjoja! Kai ne mahdollisuuden ansaitsee.
tallennettu

Nieidanine
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #12 : 26.10.07 klo 12:15 »

Aloitin eilen Stephenie Meyerin New Moon -kirjan.  Luin hänen ensimmäisen kirjansa "Houkutus" pari viikkoa sitten, ja koukkuunnuin aika pahasti.

Houkutus kertoo nuoresta tytöstä nimeltä Isabella, joka muuttaa isänsä luo, sateiseen pieneen Forksiin. Siellä hän tutustuu mystiseen nuorukaiseen nimeltä Edward, joka myöhemmin paljastuu vampyyriksi. Ja yllätys yllätys he rakastuvat toisiinsa.

Tuota kirjaa lukiessa minulla oli pitkästä aikaa sellainen tunne, etten halunnut laskea kirjaa käsistäni hetkeksikään, vaan halusin vain lukea eteenpäin ja eteenpäin. Meyer kuvaa tunteita ja keskusteluja todella hyvin, ja kirjassa tapahtuu koko ajan. Ensiksi minua "toivottomana romantikkona" häiritsi se, ettei Edward ollut "perinteinen" vampyyri, joka ei kestä auringonvaloa ja niin edelleen, mutta nyt ajatus erilaisesta vampyyristä jo kiehtookin.

Luin eilen ensimmäiset 100 sivua tuosta New Moonista, joka jatkaa Bellan ja Edwardin tarinaa, ja siinä on jo nyt tapahtunut niin paljon, ja jälleen Meyerin kirjoitustyyliä hämmästellen huomasin oppineeni ymmärtämään erästä tunnetta, (en kehtaa spoilia), jota en monista elokuvista ja tv-sarjoista huolimatta ole pystynyt kovin hyvin sisäistämään, omien kokemuksieni puutteen vuoksi. Kirja on nytkin minulla mukana opistolla, ja odottelen tässä vapaata tuntia, että pääsen taas jatkamaan lukemista.

Kirjat on suunnattu nuorille aikuisille, ja jos vähänkin tunnet olevasi romantiikan(ja äksönin)nälkäinen, suosittelen hankkimaan kirjat välittömästi.
tallennettu

Sambi
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #13 : 26.10.07 klo 12:31 »

Arturo Pérez-Reverten Merikartta. Tosi hyvä kirja. Nappasi mukaansa, eikä siitä haluais nyt päästää irti ollenkaan.
tallennettu

Sekkosiki
kupoliitti

Sekkosiki

Profiili WWW
« Vastaus #14 : 26.10.07 klo 13:09 »

Luen John Griffinin Black like me -kirjaa. Kirja kertoo Yhdysvaltain etelävaltioiden harjoittamasta rotusorrosta 1950- ja 1960-lukujen taitteessa. Kirjoittaja muuntautui tummaihoiseksi pigmenttilääkkeillä ja soluttautui tummaihoisena tummaihoisten joukkoon kirjoittaakseen kirjan rotusorrosta. Uskomattomalta kuulostaa ja uskomaton tuo kirjakin on. Pistää miettimään kyllä asioita.
tallennettu
jelden
kupoliitti

rahalla saa ja hevosella pääsee

Profiili WWW
« Vastaus #15 : 26.10.07 klo 14:04 »

Luen tällä hetkellä Stephen Kingin Piinaa. En yleensä lue paljon kirjoja kuin pakon edessä (koulun vuoksi siis kerran kuukaudessa >__>), mutta tämä kirja jäi käteen vähän pitemmäksi aikaa. Kirja on niin piinallisen yksityiskohtainen, hidas ja kauhea, että sitä on vain pakko luea eteenpäin. Pakko. Kirjan päähenkilö, kirjailija Paul Sheldon on joutunut auto-onnettomuuteen, ja herännyt jalat murskana lantiosta alaspäin hänen "ykkosfaninsa" kotona. Suosittelen kokeilemaan. 8D
tallennettu

se parhaiten nauraa joka koiraa karvoihin katsoo ja joka toiselle kuoppaa kaivaa se villakoirana veräjästä pääsee
Iwa
Vieras
« Vastaus #16 : 26.10.07 klo 16:31 »

Itse luen Stephen Kingin Kuulolla a.k.a. Cell. Kännyköiden välityksellä leviävä pulssi tekee ihmisistä zombiemaisia otuksia kollektiivisella älyllä, mutta pikku hiljaa niistä kehittyy jotain vielä kamalampaa...

Suosittelen Kingin kirjoja jo melkein pelkästään Ilkka Rekiaron käännösten takia, I.R. is the man!

Uh, Misery a.k.a. Piina on hyvä; suosikkini Kingiltä on ehdottomasti SE <3

Kuulolla jälkeen voisin tarttua Parkkola-Repo -kombinaation teokseen Ruttolinna, luin viimeksi Jalostamon ja tuli hinku lukea muutkin P-R -kirjat, Ruttolinnan ja Susitoden.
tallennettu
Jeris
kupoliitti

Profiili
« Vastaus #17 : 26.10.07 klo 19:47 »

Nyt on ollut jo pidemmän aikaa kesken Peter Hoegin (saako tuohon jotenkin tanskalaista öötä) esikoinen Kuvitelma 20. vuosisadasta. Aiemmin olen lukenut saman kirjailijan teokset Lumen taju sekä Nainen ja apina, joista pidin kovasti. Nyt tämä kesken oleva teos kyllä tökkii hiukan, se on sen laatuinen opus, että vaatisi kovempaa ja pidempää keskittymistä kerrallaan kuin mihin minulla juuri nyt on aikaa (opiskelukiireiden takia). Ehkä pitäisi olla tanskalainen ymmärtääkseen sen täysin. Itse asiassa jopa niin on jäänyt tauolle välillä, että olen lukenut muita, helppolukuisempia (ja ennen kaikkea lyhyempiä) romaaneja, kuten Gaimanin Tähtisumua (taas kerran).

Mutta jos jotain sanoisin tästä Hoegin esikoisesta, niin se on aika erikoinen. Se kertoo tavallaan Tanskan historiaa 1900-luvulla, unelmien ja muutamien sukujen kautta. Ei siis todellaakaan mitenkään realistisesti, vaan siellä on kaikkea outoa mukana. Unelmia. Tai jotain.

Ja on muuten aika mielenkiintoinen ketju. Monia noista muilla kesken olevista kirjoista olen lukenut (hyviä valintoja!) ja toisia taas tahtoisin lukea.
tallennettu
ikuta
foorumisti

Profiili
« Vastaus #18 : 27.10.07 klo 17:45 »

Charles Hampden-Turner & Fons Trompenaars: Building Cross-Cultural Competence

Kouluun liittyvää lukemista olisi nyt työn alla. Kulttuurierot ja niistä johtuvat ongelmat ovat kyllä mielenkiintoisia, mutta tuo kirja on melkolailla teoriapainotteinen ja liittyy lähinnä yritysympäristöihin.. Hiukkasen hitaanlaisesti on edennyt miun lukeminen, mutta porkkanana siellä täällä esiintyy esimerkkejä ja vertailuja Japanin kulttuurista. On siellä myöskin hupaisia kuvia eri teorioista, mutten ole kyllä onnistunut tuota lukemaan kovin pitkiä aikoja kerrallaan, kun rupeaa ajatus harhailemaan tai unetuskohtaus iskee. :T Jospa mie sen saisin kahlattua läpi ennen kurssin loppua, tai sopii ainakin toivoa niin.
tallennettu
choutarou
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #19 : 27.10.07 klo 18:08 »

Nick Hornby: About a Boy
Ostin tänään pokkariversion. Yritän muka harjoitella kirjoituksia varten... joskus luin pätkän kyseisestä kirjasta ja päätin haalia sen omaan hyllyynikin.
Tähän mennessä olen lukenut takakannen. Sinänsä edistyksellistä, sillä luin viimeksi elokuussa Tuntemattoman Sotilaan koulua varten. Hyvä tahti.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 21
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.036 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste