sisällön alkuun
20.11.2017 11.33 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"KUntaPOliittisten nuorten LIitto"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Japanilainen musiikki  (Luettu 53703 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Nanashibito
foorumisti

Profiili
« Vastaus #80 : 19.06.10 klo 11:21 »

Nyt on Ylen uutiskynnys ylittynyt k-popinkin osalta.

Jaa että k-popista puuttuu androgynia? :D
tallennettu

心の師とはなるとも心を師とすることなかれ。
AkaiHayate
oekakisti

Aistit tylsinä mut hampaat veressä

Profiili
« Vastaus #81 : 01.08.10 klo 11:14 »

Japani musiikissa on kauniin kuuloinen kieli, ja yleensä japanilaisessa musiikissa on seikkoja mitä ei löydä länsimaisesta musiikista.

Itse tulee kuunneltua pääasiassa rockia ja metallia, mut popahtava ja teknoki menee.

Kuuntelen mm.
The Gazette
Girugamesh
Dir en Grey
D'espairsRay
Kagrra,
Nightmare
Miyavi
Voc@loid
(LM.C
MUCC)
Openingit ja endingit

JJa nyt huomasin väkisin et kaiuttimista kuuluu Plastic Treetä, vaikka en eka kuuntelulla hirveenä tykännykkää.
tallennettu

"The rush of battle is often a potent and lethal addiction, for war is a drug."
- Chris Hedges
Senkou
foorumisti

*Q* syön teijät kaikki~

Profiili WWW
« Vastaus #82 : 01.08.10 klo 21:55 »

Itse kuuntelen pääasiassa jrockia, joten lempibändini/laulajani ovat japanista siis.
Kuuntelen myös joskus vocaloideja/randomisti soundtrackeja yms. mutta jrockista se musamakuni kooostuu pääosin.

Lempibändejäni/laulajiani ovat mm.
-Ayabie
-LM.C
-the GazettE
-alice nine.
-An Cafe
-D=out
-Kra
-SuG
-Miyavi
-D'espairsray
-Girugamesh
-MUCC
-NoGod
-HITT
etc.
Rakastan jrockia erittäin paljon ja voisin jatkaa tuota listaa melkeen loputtomiin.~hehz
tallennettu

nolife</3
naoto
foorumisti

Profiili
« Vastaus #83 : 14.08.10 klo 19:20 »

En muista tarkalleen, millon aloin kuuntelemaan japanilaista musiikkia, mutta kyllä siitä reilusti aikaa on ja musamaku niin japanilaisen kuin muunkin suhteen on siinä ajassa muuttunut moneen otteeseen, lukuunottamatta kaikkein rakkaimpia bändejä, jotka on ihan ehdottomasti Versailles, exist trace ja Matenrou Opera. ♥ En tiedä mikä siinä on, mutta nää bändit vaan tekevät yksinkertaisesti mahtavaa musiikkia.
Näiden kanssa hyvinä kakkosina tulee varmaan Kiryu, Dolly, D'espairsRay ja Danger Gang.
Muita joita kuuntelen myös aktiivisesti: SCREW, aicle., Dollis Marry, vistlip, HIZAKI grace project, Aikaryu, girugamesh (vaikka nää on menossa huonompaan suuntaan...), DELUHI, R-15, D=OUT ja Ayabien Ryohein aikainen tuotanto lukuunottamatta paria poikkeusta uudesta tuotannosta, sillä esimerkiks nyt vaikka Yubisaki on vaan niin ihana kappale, samoin kun Kimi no Koe to Yakusoku. Mutta näitä lukuunottamatta lähinnä vaan vanhempi tuotanto menee.
An Cafe oli kuitenkin se eka kosketukseni jrockiin ja japanilaiseen musaan ylipäänsä, tosin nykyisin bändistä on tullut mulle j-musiikin saralla varmaan suurin vihankohde e__e' En tiiä mikä siinä on, Mikun ääni vaan jaksaa repiä hermoja ja musiikki... no en suoraan sanottuna tajua, mikä siinä alun perin edes iski. SuGista ja Zip.eristä en myöskään kauheesti tykkää, Takerua en kestä jostain syystä ja Zip.er taas on muuten vaan ärsyttävä :<.
J-popin kohdalla en kauheesti tykkää söpöilystä (jos ei lasketa Ai Otsukan paria biisiä), vaan enemmän sellasesta tanssittavasta musiikista, esim. vaikka Koda Kumi joka osaa tehdä kans ihania balladeja ♥ Tykkään myös muutamasta Ayumi Hamasakin biisistä.
Varsinkin nykyisin näiden lisäksi oon ruvennu kuuntelemaan myös monia länsimaisia artisteja, vaikka japanilaista silti tulee kuunneltua enemmän.
tallennettu
kaeru
kupoliitti

bambi boi

Profiili WWW
« Vastaus #84 : 15.08.10 klo 17:51 »

Köhköh, poistin vanhan viestin kun se sisälsi niin vanhaa tietoa jo :D Mutta edelleen japanilaista musiikkia kuuntelen kyllä. :) Pääasiassa j-rockia, poppiakin toisinaan. Kaikki alkoi kaksi vuotta sitten kun löysin kirjastosta An cafen levyn. An cafea kuuntelen nykyäänkin silloin tällöin, mutta lempibändeihini japanilaisten yhtyeiden joukosta kuuluu ainakin: Versailles, The GazettE, Kagrra, Matenrou opera, SuG, D=out, Aicle ja D.

Jostain syystä en ole kuitenkaan ikinä innostunut monista megasuosituista ja arvostetuista japanibändeistä/artisteista kuten MUCC, Gackt, D'espairsRay, Dir en grey ja hide yms, vaikka olen myös kyseisiä bändejä kuunnellut.

J-rockissa viehättää ehkä se mystinen energia joka kappaleista kumpuaa. :> Rakastan myös visual kei tyylisiä vaatteita.<3 Lisäksi monet j- bändit vaan tekee yksinkertaisesti niin upeaa musiikkia että esim monet amerikkalaiset massabändit kuulostaa sen jälkeen totaalisen tylsiltä. Joo en tiiä mikä siinä on :D
« Viimeksi muokattu: 23.01.11 klo 12:55 kirjoittanut kaeru » tallennettu

~Watashi no naka no yami ka?~
~Yami no naka no watashi ka?~

http://kaeruteru.tumblr.com/
VallatonVompsu
oekakisti

Kaikkien sukkien äiti

Profiili WWW
« Vastaus #85 : 16.08.10 klo 19:23 »

Nyökkäilen kaerun viimeiselle kappaleelle. Olen jo ohittanut japani-ihkutuskauteni täysin, mutta silti se musiikki iskee yhä paremmin kuin länsimaalainen. Melodiat on jotenkin niin kivoja ja tarttuvia, emt.

Kuuntelen musiikkia aika laidasta laitaan, enkä erityisesti mitään bändejä .. Miho Fukuharan ja Jasminen äänet ovat aivan mahtavat ja rakastan paljonn heidän biisejään. Ja voisin myös mainita tämänkin, vaikka eivät japanilaisia olekaan ( laulavat tosin usein japanikss ), suloiset korealaispojat DBSK/TVXQ/Tohoshinki. Aaaw. :3
Muita hyvii on esim GReeeeN ja mr.children
Muistaakseni ensikosketukseni jpoppiin oli Morning Musume.

iPodini on myös täynnä character songseja ja BGM:ja eri animeista. @A@ <3 Suuurta viihdettä.
tallennettu

Start living before you start dying.
marew
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #86 : 20.09.10 klo 01:37 »

En muista kuinka kauan olen kuunnellut japanilaista musiikkia. Olisiko kuusi vuotta? No kuitenkin, olen kuunnellut sitä jo aika kauan. Ja kuuntelen yhä, vaikken enää kovin paljoa. (Olen hurahtanut korealaiseen musiikkiin.) Versailles on kyllä vieläkin minun lempibändini. Aina pitää ostaa sen levyjä ja tavaraa jos tulee jotain uutta. Ensimmäinen japanilainen bändi, jonka kuulin oli Malice Mizer. Muistan vielä kappalenkin; Gekka no Yasoukyaku. Muita joita kuuntelen myös ovat mm. Nightmare, Moi Dix Mois, HIZAKI grace project, LAREINE, Juka, GACKT ja Klaha. Naislaulajista en ole kovin paljoa pitänyt, mutta onhan sentään joku löytynyt, nimittäin Kanon Wakeshima. Löysin sen joskus Vampire Knight animen alku- ja loppumusiikista.

Johnny poikien musiikkia kuuntelen myös. Arashi, KAT-TUN, NEWS, Yamapi ja Shuji to Akira. Kun kuuntelee Arashia enemmän ja enemmän se musiikki paranee koko ajan (ainakin minun mielestä).
tallennettu
naoot★
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #87 : 21.09.10 klo 19:32 »

Nojuu, kuuntelen, mutten ehkä niin paljon ja en niin monia bändejä kuin ennen.

Suurin rakkauteni on ollut jo vuoden RADWIMPs. En vain kyllästy kuuntelemaan kyseisen bändin musiikkia ja kun pojat osaavat tehdä niin monenlaisia biisejä. Jotkut itkettävät ja jotkut saavat hyppimään musiikin mukana ja laulamaan mukana (tosin ilman ääntä) vaikka kesken luennon.

Exit trance on nyt tullut minun kesän uutuutena kovaan suosioon.

The back horn, oi tämä bändi on täysi win!

ELLEGARDEN tutustuin tähänkin bändiin vasta tänä keväänä, mutta tykkäilen erittäin paljon musiikista !

Utada Hikaru on ihan rakkautta. Monesti löydän itseni kuuntelemasta Be my lastia taikka Stay goldia kun on paha olla tai haluaa takuuvarman inspiraation : D

jos olisin vastannut tähän pari vuotta sitten olisi listassa ollut mm. D'espairsRay, Ayabie, Miyavi etc. mutten enää kuuntele heiltä oikeastaan yhtään mitään niin ei sitten. Tosin joskus on pakko kuunnella Ayabieta pelkän nostalgian takia : D Onhan siitä Ayabien ekasta Suomen keikasta jo vähän aikaa, joka oli muuten ihka eka keikkani.
tallennettu

"We had found the stars, you and I. And this is given once only."
Nippon97
peruskäyttäjä

Frog

Profiili
« Vastaus #88 : 01.03.11 klo 22:11 »

Kuuntelen itse enimmäkseen Miyavia,Ayumi Hamasakia ja An Cafea (joo outo yhdistelmä O_o')Mut oon kuullu myös musiikkia mm.Gagktilt,Hideltä(+X-Japan),öh...hyde, ää... Vanilla(joo en osaa kirjottaa sitä nimee oikein ku en muista),The Gazette ja ne monet monet muut
tallennettu

''Sä oot ihan möö möö!!''
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.023 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste