sisällön alkuun
25.9.2017 05.39 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Portti on auki!"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 3 ... 5 [Kaikki]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Japanilainen musiikki  (Luettu 52047 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sorafune
Vieras
« : 24.10.07 klo 20:15 »

Varmaan jokainen sitä kuuntelemmekin, eikös?
... Tai ainakin joskus kuulleet.

Nykypäivänä ei vain voi estyä siltä, etteikö jossain elämänvaiheessaan nykynuori olisi kuullut tästä Suomessakin rajusti jylläävästä ilmiöstä. Bändejä pukkaa melkein joka kuulle, mutta pelkästään raskaammalta puolelta. Jokainen meistä on varmasti törmännyt bändeihin Dir en grey, MUCC, D'espairsRay... Mutta entäs muut? Onko kukaan koskaan kuullutkaan lähes kaikkia J-pop artisteja, ainakaan näitä ihan oikeasti Japanissa tunnettuja ja suosittuja? Johnny's Entertainmentin ihanat poikabändit (mm. KinKi Kids, NEWS, Kanjani8), japanilaisen popin kuningatar Utada Hikaru, Koda Kumi sekä suosiotaan nostava afrojapanilainen Crystal Kay.

Olen laiska enkä jaksa enempää vielä höpötellä. Suosittelen kuitenkin aloitteville ja ihan muillekkin Gacktia, Johnny's Entertainmentin poikabändejä, m-flo'ta, Kumi Kodaa, abingdon boys schoolia ja Zwei'ta.
tallennettu
francesc
Vieras
« Vastaus #1 : 24.10.07 klo 20:40 »

Sitä lukuunottamatta, että minulla oli 2004 noin puoli vuotta kestänyt Deg-vaihe ja pari kesää sitten joku hiivatin Morning-Musume -on-söpöä -vaihe, en ole ikinä ihan tajunnut tätä pinnalla olevaa japanilaista populäärimusiikkia. Näin yleistäen, korvaa ei vain miellytä mongolidiääni. Sanoi kuka tahansa mitä tahansa, mielestäni aasialaisilla on usein häiritsevän honottava ääni. Ja se popmusiikkikulttuuri siellä päin on niin siis-ei-ei-pois-minusta.

Fuusiojatsibändi Casiopea on iskenyt kevyesti. Yellow Magic Orchestra on hulvaton. Kuunneltiin tässä eräänä päivänä. Se on mainio se "I speak engrish.. a... little little". Sakamoto on muutenkin aika menevää :)
tallennettu
Kometae
!
kupomuumio

sun maa mustikka

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 24.10.07 klo 20:41 »

Kumman kauan kesti tämänkin topikin ilmestymiselle, tätä olisi odottanut heti tavallisen musatopsun jälkeen.

En ole enää hirmuinen j-rockisti, ja taannoin tutustuin bändeihin lähinnä vain messengerin ja emulen välityksellä. Kuuntelen lataamiani kappaleita toki edelleen, eikä musiikinkuuntelun väheneminen johdu siitä ettenkö enää niistä pitäisi, vaan olen löytänyt suomalaista tilalle.

Makuni seuraa massaa, joten ensimmäinen kosketukseni oli Diru, joka rokkaa varmaan vieläkin eniten japsuista. Yhden levyn tilasin ihan Japanista, Vulgarin, jota voisin soittaakin Mukavaa kuunneltavaa. Lempikappaleittani en osaa nimetä, Dirulla on oikeasti todella monta hyvää biisiä.

Kanalta olen kuullut ehkä kuutisen kappaletta, mutta pari kappaletta ja itse ääni ovat jotain todella rakastettavaa. Toraboruta ja Hebi Ichigo <3

Muita miellyttäviä sitten ovat Gackt (Vanilla, Oasis), deadman, Nightmare. En jaksa listata muita :D Harmi, että bôA on korealainen, ettei sitä voi niinkään listata.

Olen niin newbie (ja luultavasti todella kauan :D). 
tallennettu

Lukemalla tämän tekstin sitoudut vastaanottamaan lämpimän virtuaalihalin :-)

* /o/ \o\ *
Saya
foorumisti

Profiili
« Vastaus #3 : 24.10.07 klo 21:30 »

Soittolistaltani löytyy muun muassa aloitusviestissä mainitut tunnetuimmat bändit, mutta nykyään ne vain lojuvat harvemmin kuunneltujen orkestereiden joukossa. Ennen oikein etsimällä etsin uusia j-rockbändejä, mutta nykyään löydän uusia tuttavuuksia oikeastaan ainoastaan animeiden alku- ja loppubiisien kautta.

Viime keväästä asti suosikkina on ollut Maximum The Hormone, jonka löysin Death Note animen kautta. Varsinkin alussa se iski melkein tajun kankaalle. Tätä bändiä kuuntelen edelleen päivittäin. Yksi suurimmista ja epätodennäköisimmistä haaveistani on joku päivä vielä nähdä Maximum livenä... Nimimerkillä: Kaksi kertaa olen toteuttanut jo tuon haaveen unessani (ja veto oli pirun kova kummassakin unessa).

Olen aina ollut sellaisten bändien ystävä, joissa nainen laulaa "omalla tyylillä", kuten räkäisesti, huutamalla tai käheästi (esimerkkeinä lempibändeistäni toimikoon Guano Apes, Animal Alpha ja suomalaisista Bitch Alert). Sen vuoksi olin aivan myyty, kun kuulin Code Geassissa Jinn:n openingbiisin. Laulajaan rakastuneena etsin luonnollisesti heti käsiini lisää Jinn:a. Pettymys oli karvas: laulajassa olisi hirveästi energiaa ja potentiaalia vahvoihin kipaleisiin, mutta musiikki on kevyttä ja tasaista humppaa. Silti Jinn on jäänyt vakituiseksi vieraaksi soittolistalleni, mutta kaikki kunnia siitä menee naislaulajalle.

Sopivan tunnelman sattuessa kohdalle, kuuntelen myös Nanasta bongattua poppista, kuten Mika Nakashimaa, Oliviaa ja Anna Tsuchiyaa. Näistä en tosin myönnä pitäväni. Ne vain tuovat ihanan nanamaisen olotilan...

Lähes joka ilta kuuntelen rauhoitusmusiikkina joko Nobue Uematsun Final Fantasy sävellyksiä tai Death Noten mahtavaa OST:a.
tallennettu
Ubba
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 24.10.07 klo 21:53 »

Olen kaiketi jonkin luokan suurkuluttaja. Valitettavasti minkään sen suuremmin kuuntelemani artistin levyjä ei oikein julkaista Suomessa, joten saan aina taistella levyt itse idän ihmemaasta asti netin kautta. Niitä onkin kertynyt hyllylle noin 20 kappaletta, jos singlet - joita noista on varmaan hieman alle puolet - lasketaan mukaan. Löytyy mm. I'veä, Liaa, YURIAa, Ali Projectia ja Sachi Tainakaa, eli kutakuinkin vaihtelevasti, mutta pääosin poppiin päin ja lähes poikkeuksetta naisartisteja. Kuuntelen vähän sitä mikä nyt korvaa sattuu kutittamaan, sen voin sanoa, että j-rock harvoin niin tekee. Haluaisin kyllä laajentaa levykokoelmaani vielä paljon, mutta taloudellinen tilanteeni ei aina ole suotuisin mahdollinen tätä ajatellen.

Lempiartistini lienee aiemmin mainittu Lia. Hänellä on minusta hyvin kaunis ääni, jota käytetään monipuolisesti erilaisissa kappaleissa, jotka voivat vaihdella aina hitaista ja tunnelmallisista kappaleista happy hardcoreen. Lisäksi täytyy tehdä sivuhuomautus, että Lian englanti on vaikkei täydellistä, niin selkeästi Englishiä eikä engrishiä, eli rutkasti parempaa kuin mitä japanilaisilta yleensä uskaltaa odottaa. Lisäksi sanoitukset ovat - niin pitkälti kun niitä vallan puutteellisilla japanintaidoillani osaan tulkita - kauniita. Pitäisikin kaiketi yrittää hamstrata Lian kaksi uusinta kokoelmalevyä käsiini. Ensimmäinen komisteleekin jo hyllyllä. :3
tallennettu
Mysha
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 25.10.07 klo 05:23 »

Mulla oli jossain vaiheessa sellainen j-rock-huuma meneillään että oksat pois, mutten päässyt alkua pidemmälle kun jo kyllästyin. Olen kuullut useilta bändeiltä kappaleen sieltä ja toisen täältä, mutta ainoat mitä nykyään jaksan kuunnella enää on Gackt ja Laruku, muita tulee välillä kuunneltua nostalgiamielessä.
tallennettu

JeBaZ
mallasvastaava
shabranigdo

Kill them mr. B!

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 25.10.07 klo 09:40 »

Jaa a. Enpä tuohon pop -puoleen ole pintaa syvemmälle mennyt... Tottakai Gaktit ja Muccit ja muut on kuunneltuna, mutta sitten on japanilainen punk.

Ikkashinju, Mobsters, Kuro, Gastunk, Laukaus, G.I.S.M jne. Näitä artisteja on vain hieman hankala kaivella, mutta joidenkin livemateriaalia löytyy eräältä suositulta videosivustolta.

Japanilaiset ovat vieneet punkin sen varsinaisessa merkityksessä (en nyt puhu siittä muotina ja pintapuolen asiana, vaan sen syvimmästä olemuksesta) hyvin pitkälle. Lavalla Japanilainen punk bändi on parhaimmillaan ja erityisesti G.I.S.M:n keikat huokuvat hulluutta ja kakofoniaa. Tunnen punkkareita täältä kyläpahasesta tosi paljon ja sitä kautta olen tutustunut kulttuuriin pintaa syvemmältä.

Tonkiminen on vielä kesken punkin kohdalta, mutta sen jälkeen otan taas jonkun alakulttuurin käsittelyyn. Konemusiikin saralta olen tutustunut nyt pariin artistiin ja sekin vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta.
tallennettu

LilyAngel
foorumisti

Jos masentaa, kissa piristää!

Profiili
« Vastaus #7 : 29.10.07 klo 18:55 »

D'espairsRay on ollut ja on suosikkini. Sen paikkaa ei kukaan vie. Ihmisiin, jotka sitä kuuntelevat törmää suhteellisen usein mutta sitten onko kukaan koskaan kuullut seuraavia Rentrer en Soi, ELLEGARDEN, Phantasmagoria, Girugames, DuelJewel tai exist†tracea? Harva tutuistani on koskaan kuullutkaan noista.

Soittolistalta löytyy yllämainittujen lisäksi sitten Utada Hikarua, abingdon boys schoolia, Gazettea, Vidollia sekä Pierrotia. Tuokin on vasta pintaraapaisu siitä mitä sieltä sitten löytyy. Ei jaksa kaikkea listata kun vielä ensi viikolla tässä istuisin listaamassa.

Aika paljon olen tuolla rock-linjalla mutta en pistä pahakseni j-poppia jos sellaista on tarjolla. Joskin tykkään näyttävistä asuista. Toinen joka vetoaa minuun on laulajan ääni ja sen käyttö. Rentrer en Soin laulaja laulaa korkealta(joissakin kappaleissa), että ihan itkettää. Miksen minä osaa... exist†trace ei muuten uskoisi, että se on "naisyhtye"´. Ensimmäisellä kuuntelukerralla en edes tajunnut laulajan olevan nainen. Englannin lausunta on jollain yhtyeillä hukassa mutta Takanori Nishikawan (mm. T.M.Revolution) sekä ELLEGARDENIN Takeshi Hosomin englanti on jotain mistä todella pidän. Missähän ovat oppineet lausumaan niin hyvin?
tallennettu

Zetsubou-san
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 29.10.07 klo 19:34 »

Kuuntelen paljon japanilaista musiikkia, etenkin raskaampi tarjonta miellyttää kovasti. Pidän näistä yleisistä suosituista bändeistä kuten Dir en greystä, D'espairsRaysta, ym (Gazetesta en niinkään), mutta eniten pidän muutamasta vähän vähemmän tunnetusta.
Lempibändini on tällä hetkellä Sadie, pidän laulaja Maon äänestä kovasti. Biisit ovat sopivassa tasapainossa rankkoja sekä melodisia samaan aikaan. Soittajat osaavat asiansa, ja nättejä poikiakin ovat, noin niinkuin bonuksena ;). Suosittelen kovasti! (hyviä biisejä tsekattavaksi vaikka YouTubesta; Meisai, Silent eve)

Muita mainitsemisen arvoisia ovat:

UnsraW, joka on raskaan musiikin ystävälle todellinen helmi. Ah, ne tuplabasarit! Eniten unskeissa tykkään taas kerran laulaja Yukin äänestä, mutta rumpujen raakuus ja monipuolisuus on rakkautta. Kitarat usein raskaan melodisia, vingutteluakin kuuluu silloin tällöin. (YouTuben reissu: Gate of Death)

-OZ- ihan mahtava, ihan mahtava. Mukavan kuuloista, upean synkkiä, raastavia biisejä, tykkään ihan possuna. Kauniita ovat nämäkin ;). (YouTube: Zenith)

Suicide Ali vähän 'omituisempi' bändi. Käyttää musiikissaan upeasti tietokoneääniä, osaa sekoittaa yhteen perinteisiä rock elementtejä erikoisen kuuloisiin kone-instrumentteihin todella hienosti. Laulajan viekas ääni on hypnoottinen~ (YouTubessa on vain huonolaatuisia livejä, mutta suositeltavia biisejä THIS NEW ORDER, kaze no slave, sekä Ko o egaku -Yamai-)

12012: Tämä on jo tunnetumpi bändi, mutta kukaan ei ole vielä maininnut sitä ^^. Pidän laulaja Watarun metallinkaikuisesta, tunteikkaasta äänestä. Osaavat tehdä hienosti meneviä, raskaita sekä todella herkkiäkin biisejä, ja kuulostavat silti aina itseltään. (YouTube: icy cold city, PISTOL)

Ohoh, millainen mainos tästäkin tuli XD No, pitäähän sitä lempibändejään tukea! Sadie Suomeen!
[ylempänä mainittu Rentrer en Soi on myös lähellä sydäntäni *pienempikuinkolme*]
tallennettu

Galleriassa se liikkuu nimimerkillä Oningyou. DAsta sen löytää guutti-nimen takaa, ja Hartsilapsissa se on Zetsubou. Blogailuja osoitteessa http://www.mimis-kaleidoscope.blogspot.com/
AreraChan
Unelmoiva
foorumisti

My Love For You Is Eternal

Profiili
« Vastaus #9 : 29.10.07 klo 21:34 »

Morning musumea isse kuuntelen silloin kun olen pirteällä päällä tai tarssen pientä piristystä. Se jos mikä on piristävää musiikkia! Yossie on ihana<3

Utada Hikarua tulee kuunneltua myös eikä tietenkään sovi unohtaa iki-ihanaa Ayumi Hamasakia, J-popin laululintua. Namie Amuroa kuuntelen myöskin.

Seiyuuista kuuntelen Megumi Hayashibaraa, Kappei Yamaguchia ja Noriko Hidakaa.

Rurouni Kenshinin soundtrackit on nyt kovaa kamaa!
« Viimeksi muokattu: 28.07.09 klo 13:21 kirjoittanut AreraChan » tallennettu

...what good is Hiten mitsurugi ryuu...
...what good is Himura Kenshin..?
Again, I... I failed to protect the one person who is most important to me... Kaoru-dono...
Kaoru.

~Kenshin~
Tuonenkalla
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 01.11.07 klo 21:39 »

Vielä kuukausi sitten ja siitä taaksepäin, kuuntelin Japanilaista musiikkia vähemmän aktiivisesti. Yleisesti se tarkoitti animeiden OSTeja, sekä hyvin satunnaisesti Dir en Greytä.

About kuukausi sitten aloin kaivata täysin uutta musiikkia mp3:selleni, jonka musiikkivalikoima oli kokenut kovan alastiputuksen liikakuuntelun ansiosta. En tiedä millä yhtälöllä YouTubesta kuuntelin jotain Dir en Greyn kappaletta, ja siellä vierellä nökötti eräs the GazettEn kappaleen linkki: Reila. Kuuntelin sen kerran, eikä kappale iskenyt. Videosta kuitenkin pidin, tyyppien vaatetusesta, joten pistin äänet mykäksi ja jäin pyörittämään videota. Samaisena iltana nukkumaan mentyäni huomasin että se kappale oli jäänyt minulle päähän soimaan.
Seuraavana päivänä kuuntelin kappaleen uudestaan, ja totesin ettei se niin paha ollut. En muista montako kertaa kuuntelin sen peräjälkeen, mutta sain siitä sitten inspiraation etsiä lisää... ja siitä se ajatus sitten lähti.

The GazettEn jälkeen syttyi pienessä mielessä idea, voisinko yrittää etsiä lisää Japanilaista tuotantoa, ja kiitos Altavistan äänihaun, löysin useammallekin luvattomalle sivustolle, jolta sain kahmittua uusia tutustumiskohteita. Tätä kautta löytyi mm. Kozi, joka vain on hyvää, vaikken sitä sen paremmin osaa määritellä.

Toinen unelmatajuaminen the GazettEn ohella oli Moi dix Mois. Kummastelin miksi törmään nimeen joka paikassa, mutten kummastellut testikuuntelun jälkeen. Se tunne on tajuton, kun metallista ja klassisesta pitävä ihminen löytää musiikkia joka yhdistää niitä molempia. Täysi kymppi!

Phantasmagoria vakuutti minut Actuate Edenillään, vaikkeivat kaikki kappaleet kolahdakaan. Sekin on tullut musiikkilistoilleni silti jäädäkseen.

Yritinpä sitten kuunnella Dir en Greytäkin uudestaan. Tämä suoritus vaati sinnikkyyttä, alun perin en pitänyt Dirun musiikista juuri yhtään, syynä etten päässyt jyvälle kappaleiden rytmistä. Rytmi tuntuu olevan minulle yksi tärkeä pointti musiikissa. Tuhottoman monen kuuntelukerran jälkeen aloin kuitenkin päästä kiinni ja löysin lopulta kaipaamani rytmin Dirultakin... joten. Ei parhaimmistoa, mutta nykyisin kuunneltavien listalla tämäkin.
tallennettu

Tiedän, että uskot, että ymmärrät, mitä luulet minun
sanoneen, mutta en ole varma siitä oivallatko, että se
mitä kuulit ei ollut se mitä tarkoitin.
Futoi yatsu
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 15.12.07 klo 14:59 »

Olen itse Beatles-ikäinen, joten rock oli aina jonkin verran minua vanhempien ihmisten juttu (^-^). Samoin on käynyt j-puolella: j-rock ei ole koskaan sytyttänyt, mutta j-popista löytyy mukiinmenevää kuunneltavaa.

Takako Matsun sokeripoppi on kivaa, samoin Kobukuron ja Hanako Okun. Ai Otsukallakin on muutama hyvä kappale. Ayumi Hamasakia ja Kumi Kodaa ei sentään jaksa, ei millään.

Sen sijaan enka on kummasti viehättänyt. Hibari Mizora (Kanashii sake, Tokyo kiddo, Kawa no nagare no youni...) on rautaa ja Teresa Teng herttainen (vaikka onkin oikeastaan Taiwanista, mutta lauloi myös japaniksi). Kyu Sakamotolta, Saburo Kitajimalta ja Sen Masaolta olen kuullut vain muutaman kappaleen, mutta niiden perusteella haluaisin kuulla lisää. Myös enkahtava Miyuki Nakajima on hyvää.
tallennettu
Kitayama
foorumisti

さぁ、ぼうしやさん?

Profiili WWW
« Vastaus #12 : 16.12.07 klo 00:20 »

Onko kukaan koskaan kuullutkaan lähes kaikkia J-pop artisteja, ainakaan näitä ihan oikeasti Japanissa tunnettuja ja suosittuja? Johnny's Entertainmentin ihanat poikabändit (mm. KinKi Kids, NEWS, Kanjani8), japanilaisen popin kuningatar Utada Hikaru, Koda Kumi sekä suosiotaan nostava afrojapanilainen Crystal Kay.

Utada on nykyään tosi loistava (minusta tuli fani 'Ultra Blue'-albumin myötä) ja Kumi Koda on yksi suosikkiartisteistani! Aivan loistava naisartisti, erokawaii jotenkin iskee minuun tyylinä, joskin kyseisen neidin videoista osa on liian mauttomia edes minun makuuni. Ja Crystal Kaylta olen kuullut joitain biisejä ja pidän, pidän melko paljon. Ei ihan omaan makuuni, mutta kyllä sitä ihan kuuntelee. Entäs SMAP? Kukaan kuullutkaan? (olisi nimittäin pitänyt) Aivan loistava poikabändi ja "Sekai ni hitotsu dake no hana" on ehkä yksi maailman puhuttelevimmasta kappaleista. Sitä on soitettu avaruudessakin! Pidän SMAPista vaikken paljon biisejä tiedäkään.

Myös Japanissa hyvin suosittu klassista musiikkia opiskellut monilahjakkuus Ayaka Hirahara on vienyt sydämeni. Kun kuulin hittisinkun Jupiter, olin ihan myyty ja nyt haluaisin neidin kaikki albumit. Heti. Saman tien plz. Hänellä on lukuisa määrä upeaa, persoonallista ja aidosti koskettavaa musiikkia. Hän on myös hyvä säveltäjä, propsit siitäkin!

Entäs Yuna Iton fanit, löytyykö heitä joukostamme? Yuna julkaisi tänä vuonna ensimmäisen albuminsa, ostin sen ja olen rakastunut. Loistava uusi artisti, korealaisjapanilainen ja Havaijilla kasvanut. On siinä eksotiikkaa kerrakseen. Kuulin singlet ENDLESS STORY ja Precious enkä tarvinnut muuta tullakseni faniksi. Upea, vahva ääni ja kauniita balladeja, ihan kuin Japanin Céline Dion ja se on suuri kunnianosoitus minulta, Célineä kun olen fanittanut pikkulapsesta asti. Yunasta tulee vielä todella suuri tähti.

Sitten on myös Rie fu: aivan loistava laulaja ja loistava sanoittaja-säveltäjä, joka laulaa monet biiseistään puoliksi tai kokonaan englanniksi. Omistan uusimman albumin 'Tobira album' jota on PAKKO suositella kaikille hyvän musiikin ystäville. Loistavan raikasta ja aidosti hyvää poppia, yksi parhaista omistamistani levyistä!

Mutta lista ei ole täydellinen ilman rakasta, rakkaista rakkainta Ayumi Hamasakia. Minulle on yksi ja hailee mitä muut hänestä ajattelevat, minulle hän on se kirkkain kiintotähti ja inspiraation lähde, suunnilleen Jumalasta seuraava. Kukas se olikaan, joka itki nojatuolissaan kun näki Countdown Live 2005-2006:n ensikertaa? Minähän se. Ayumi on aivan loistava live-esiintyjä ja hänen äänensä on voimistunut vuosien saatossa. (Ayu ei laula playbackinä!) Omistan jokikisen albumin A Bestejä lukuunottamatta ja en osaa eläytyä kenenkään muun kappaleisiin yhtä vankasti. Tämä on rakkautta! <333 Ei edes kannata yrittää ymmärtää ellei ole yhtä suuri fani kuin minä. Se menee kaikkien maailman rajojen yli.

Kyllähän näitä hyviä artisteja riittää. Paljonkin. Mutta tässä nyt tiivistelmä omasta kärjestäni, suosittelen lämpimästi mutta tietyllä varaukselle, pop ei vain sovi kaikille vaikka se sopiikin minulle. Minä taas en välitä rockista juuri ollenkaan, en vain lämpene sille.
tallennettu

Mannytsu
kupoliitti

Mandariini

Profiili WWW
« Vastaus #13 : 23.12.07 klo 13:10 »

Kyllähän musiikkimakuni sisältää suurimmaksi osaksi J-rockia/popia. Suurin suosikkini on Ayabie, Sitä kuuntelen kaikkein eniten. Ovat niin hemmetin ihania ja musiikki ei ole liian raskasta eikä liian kevyttä(?). Joskus kauan sitten fanitin Ayumi Hamasakia ja Utada Hikarua, mutta Ayu on nyt mennen talven lumia ja Utata on vielä hyvä. Koda Kumi on kyllä yksi suosikki naisartisteista Kanan lisäksi, mikä onkin hassua kun en oikein muuten Kodan kaltaisesta musiikista sen kummemmin pidä.

J-rockin puolelta suosikkejani ovat myös Serial⇔NUMBER ja Danger*Gang. Sitten tulee kuunneltua joiltakin bändeiltä ihan vain yksittäisiä kappaleita, kuten esimerkiksi Nightmaren the WORLD kappaletta ja Gacktin Storya ja Vanillaa. Animetunnareita kuuntelen myös aikas paljon.

Muita kuuntelemiani bändejä (joita kuuntelen enemmän tai vähemmän) ovat myös Kagrra, , Changin´ My Life, Morning Musume (Älkääs nyt, Momusu on oikeasti hyvä!) ja Megamasso. Aika paljon bändejä on joo, mutta en edes siis kaikilta kuuntele kuin 1-5 biisiä. Mutta ne joita kuuntelen ihan kunnolla ovat tietysti Ayabien lisäksi Kana, Serial⇔NUMBER ja Megamasso.

Mutta en siis kuuntele ainoastaan japsi poppia vaan kuuntelen myös suomalaista heviä. Sonata arctica ja Nightwish ovat parhaat. Muunmaalaista musiikkia en sitten kuuntelekkaan sen kummemmin paitsi vähän the Black Eyed Peasia (!!!)

En ole muuten koskaan pitänyt Dir En Greystä sen kummemmin. Pidin Dirun Cage kappaleesta yhteen aikaan, mutta siihen se jäikin. xD
tallennettu

The Nightmare Begins. And You Can Hear the Cry of the Planet
francesc
Vieras
« Vastaus #14 : 23.12.07 klo 21:05 »

Olen muutes aina miettinyt, että miksi japsibändit niin usein änkee jotain mahdollisimman omituisia merkkejä nimiinsä ja miksi isot ja pienet kirjaimet ovat niin hirmu iso juttu? :o
tallennettu
Laus
foorumisti

Profiili
« Vastaus #15 : 27.12.07 klo 13:14 »

Olen muutes aina miettinyt, että miksi japsibändit niin usein änkee jotain mahdollisimman omituisia merkkejä nimiinsä ja miksi isot ja pienet kirjaimet ovat niin hirmu iso juttu? :o

Olen itsekin miettinyt ihan samaa asiaa. En ymmärrä mikä idea on laittaa bändin nimeksi esim. L'arc~en~Ciel tai Kagrra,. Olisi helpompaa kirjoittaa vain L'arc-en-Ciel tai Kagrra. (kirjoitin noitakin nimiä vaikka kuinka kauan :D)

(Muuten, Girugamesh kirjoitetaan a:lla. Ne pisteet ovat pelkkä design, ei ä-kirjain.)

tallennettu
francesc
Vieras
« Vastaus #16 : 27.12.07 klo 14:45 »

Olen itsekin miettinyt ihan samaa asiaa. En ymmärrä mikä idea on laittaa bändin nimeksi esim. L'arc~en~Ciel tai Kagrra,. Olisi helpompaa kirjoittaa vain L'arc-en-Ciel tai Kagrra. (kirjoitin noitakin nimiä vaikka kuinka kauan :D)

Joo... En vieläkään unohda niitä jokusen vuoden takaisia hirveitä flamewareja, kun joku, olisiko ollut lehti, kirjoitti Dirun jotenkin että Dir En Grey. :D Joku siinä kai oli pielessä. Myös japanilaisten aaltoviivan viljeleminen on hassua :)
tallennettu
Iwa
Vieras
« Vastaus #17 : 27.12.07 klo 17:45 »

(Muuten, Girugamesh kirjoitetaan a:lla. Ne pisteet ovat pelkkä design, ei ä-kirjain.)

Mutta mitäpäs jos se onkin erokepisteillä varustettu a, kuten esim. Eärendil! Muheh. :)
tallennettu
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #18 : 27.12.07 klo 22:29 »

Mutta mitäpäs jos se onkin erokepisteillä varustettu a, kuten esim. Eärendil! Muheh. :)

Erokepisteet laitetaan vain silloin, jos myös edeltävä kirjain on vokaali, ja halutaan osoittaa, että kirjaimet kuuluvat eri tavuihin eivätkä muodosta diftongia (siis: joulu -> [joulu], joülu -> [jo-ulu]). Merkittävää varsinkin silloin, kun samaan tavuun kuuluvat peräkkäiset vokaalit sulautuvat yhdeksi äänteeksi, tyyliin joissain kielissä "ea" lausutaan "ee".

Offtopicin offtopic, pitäkää hauskaa. Japanilainen musiikki ei iske mitenkään erityisemmin, joten en osaa sanoa siitä mitään hienoa. Saati sitten kirjoittaa oikein bändien nimiä, joihin tungetaan randomisti kivoja tilpehöörimerkkejä ja isoja kirjaimia.
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
Èlewyn
erakoitunut
kupomuumio

pssst

Profiili WWW
« Vastaus #19 : 28.12.07 klo 21:02 »

Noh, vastaillaanpas nyt tännekkin päin.

Juu, tosiaan on tullut tutustuttua niin MUCCuun, Despaan, Diruun ym. mutta en tällä hetkellä kuuntele noista mitään kovinkaan intohimoisesti. MUCCua silloin tällöin.

Eniten minuun iskee sellainen "rauhallisempi" rockki sekä pop-musiikki. Japanissa suosittu Ellegarden, Arashi ja KAT-TUN ovat kaikki ainakin silloin tällöin mieluusti soittimessa. Myös esimerkiksi The Pillows, Janne Da Arc, Mr. Children ovat mukavaa kuunneltavaa ynnämuita tuohon tyyliin sijoittuvaa bändiä.

Kuuntelen musiikkia laidasta laitaan, niin myös japanilaisen musiikin kanssa. Hiphop genreäkin on tullut kuunneltua, mutta ne menevätkin sitten lähinnä korealaisen musiikin puolelle. (äyh, taidan perustaa sille vielä oman ketjun :B)

En kuuntele nykyisin niin paljon japanilaista musiikkia kuin ennen, paitsi no - jos lasketaan pelimusiikit niin ehkä sitten. Mutta Visual Kei puoli on mennyt jotakuinkin ohitse. Pop kylläkin menee, mutta sillekkin on rajansa :D. Joskus vuosi takaperin sitä kuunteli vielä paljon enemmän, nyt taas musiikinkuunteluni on taantumaan päin.
« Viimeksi muokattu: 13.01.08 klo 19:44 kirjoittanut Èlewyn » tallennettu

gnawing,biting,breaking,hacking,burning !
Maria
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 28.12.07 klo 22:47 »

Joo... En vieläkään unohda niitä jokusen vuoden takaisia hirveitä flamewareja, kun joku, olisiko ollut lehti, kirjoitti Dirun jotenkin että Dir En Grey. :D Joku siinä kai oli pielessä. Myös japanilaisten aaltoviivan viljeleminen on hassua :)

Taisi olla Suosikki, ja taisi kirjoittaa vielä hiden nimen isolla alkukirjaimella. Siitäkös vasta äkäiset jiirufanit laittoivat lehdelle äkäistä asiakaspalautetta. Myönnän kyllä että itse tykkään nipottaa Dirun nimen väärinkirjoituksesta, koska Dir En Grey ei näytä yhtä hyvältä kuin DIR EN GREY tai Dir en grey. ah kuinka ihanan turhaa

Osalle japanilaisista bändeistä visuaalisuus on suuri asia ja silloin myös nimen täytyy olla hyvältä kuulostava ja -näyttävä.

Öhöm, jos olen jo vastannut tänne niin suokaa anteeksi ja lyökää mudkipillä. Omiin suosikkeihin kuuluvat alice nine., girugamesh, MUCC, the GazettE, D'espairsRay, Kiyoharu, Nightmare, the studs, Plastic Tree, Dir en grey ja jos tuo Miyavikin nyt alkaisi uppoamaan.
tallennettu

"Tiedän. Vaarallista on myös nousta aamulla sängystä ylös, ylittää katu ja työntää naama tuulettimeen."
Iwa
Vieras
« Vastaus #21 : 19.02.08 klo 14:12 »

Denki Groove! <3

Heti kun saan rahaa niin HMV:stä ostan ainaskin sata DG:n levyä. Ihan päällikkö~
tallennettu
Kaori-chan
Vieras
« Vastaus #22 : 19.02.08 klo 15:29 »

Kuuntelen j-poppia ja j-rokkia(miinus visuaaliset keit).
Esimerkiksi Mika Nakashima, ERIKA, YUI,  Ayumi Hamasaki, OLIVIA, Aya Kamiki, Tommy february7, sekä Yuna Ito ovat hehkeitä suosikkejani ja mukaan mahtuu myös monia muita, puhumattakaan vähän urbaanimmasta musiikista.
J-rokkia on nyt  vähemmän tullut kuunneltua, kuin j-pop(rock)ppia, mutta en väheksy sitäkään musiikin suuntausta.

Ensimmäisiä japanilaisia artisteja ja bändejä joihin tutustuin, olivat An Cafe ja Morning Musume. Nykyään molempia kuuntelee ihan silloin tällöin, lähinnä nostalgiafiiliksiä hakiessa. :')
« Viimeksi muokattu: 25.09.08 klo 17:52 kirjoittanut Kaori » tallennettu
yuho
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #23 : 20.02.08 klo 00:25 »

Eikös täällä kukaan kuuntele sellaista mestarillista New Age ambient säveltäjää kuin Kitaro. Herra on tehnyt nyy eizziä jo 70-luvulta asti, ja taitaa ainakin japanin osalta olla alansa arvostetuimpia tekijöitä. Itse en niinkään New Agesta välitä mitä nyt Tangerine Dreamia joskus pelaillessa, mutta Kitaron äänimaailma ja aasialainen tunnelma iskivät heti. Nykyään laitan lähes aina kitaroa soimaan kun luen kirjoja tai kun pitää vain ajatella. Tuleepa jopa monesti soitettua Kitaroa unimusiikiksi :D
(Ei se tylsää siis ole, mutta rauhoittavaa)
<a href="http://www.youtube.com/v/N2M0K9i5q9w&amp;ap=%2526fmt%3D18&amp;rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/N2M0K9i5q9w&amp;ap=%2526fmt%3D18&amp;rel=0</a>

Kuuntelen myös sellaista power metal bändiä kuin Galneryus (kirjoitinkohan oikein..). Taitaa olla mahdollisesti parasta metallia mitä Japanista tulee.
<a href="http://www.youtube.com/v/kGYcUcd1iFM&amp;ap=%2526fmt%3D18&amp;rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/kGYcUcd1iFM&amp;ap=%2526fmt%3D18&amp;rel=0</a>

Japanista löytyy myös eräs äärimmäisen lahjakas naispuolinen jazz-kosketinsoittaja, Hiromi Uehara. Ihastelen myös hänen live-esityksiään kun hän oikeasti näyttää siltä että todella on hauskaa soittaa. Ja söpö tyttö on. Ja on tuo Nord Lead -synakin tosi suloinen ^^
<a href="http://www.youtube.com/v/ZDWskc_f-jI&amp;ap=%2526fmt%3D18&amp;rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/ZDWskc_f-jI&amp;ap=%2526fmt%3D18&amp;rel=0</a>

Mainstream j-musiikista uppoaa ainakin Moi Dix Mois, Malice Mizer, Mucc, Ellegarden ja L'Arc En Ciel. Muitakin kelvollisia on mutta kun nämä todella ovat niin samankaltaista ja pidemmän päälle tylsää musiikkia että enhän niitä muista.
tallennettu

madu
foorumisti

Profiili
« Vastaus #24 : 07.03.08 klo 15:24 »

Kuuntelen myös sellaista power metal bändiä kuin Galneryus (kirjoitinkohan oikein..). Taitaa olla mahdollisesti parasta metallia mitä Japanista tulee.
http://www.youtube.com/watch?v=kGYcUcd1iFM

Sigh on eri mieltä kanssasi. Se onkin oikeastaan animetunnareiden ulkopuolelta ainoa Japanilainen bändi josta diggaan, mutta niistä tykkäänkin sitten tosi paljon. Sydäntä lähinnä on Imaginary Sonicscape-levy, missä miedot vivahteet black metallista yhdistyy erikoiseen progeiluun, koskettimet vinkuu ja Kivaa On. Muu materiaali vaihtelee rankemmasta bläkkiksestä poweriin.
tallennettu

last.fm | katsotut animet | type-moon faggotry 4 life | MOU IKKAI! | ざわ・・・・
neji
himono-onna
vastuuhenkilö

Profiili
« Vastaus #25 : 14.03.08 klo 10:48 »

Kiva keskustelu, ehkä bongaan täältä joitakin uusia bändejä kun kotia pääsen!

Lähinnä kuuntelen animeiden kautta tutuksi tulleita biisejä, joskus tykästyn artistiin enemmänkin.
Pidän ertityisesti Kokiasta ja jonkun verran Utada Hikarusta
Semmoinen raskaampi musiikki ja rääkyminen ei iske. :D
tallennettu
ShadowGirl
foorumisti

>:3

Profiili
« Vastaus #26 : 14.03.08 klo 13:52 »

Kuuntelen just J-poppia. Hitomi Shimatani ja Ayaka Hirahara on ainakin hyviä. Kazami on ihan ok.
tallennettu
Maria
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #27 : 14.04.08 klo 20:43 »

Ah, petollista, niin petollista. Kuuntelen tällähetkellä tuon Galneryusin (hankalia nimiä ne nipponit keksii) EVERLASTING-biisiä. Täähän on tarttuvaa, jea. Ja aika hyvältä kuulostaa toi rumpali ja kitaristit nyt on aika äijiä !

Piti tulla vielä esittelemään uusin ihastukseni Maximum the Hormone. Joojoo, kaikki ne Death Note-biisit tietää, mutta kuunnelkaapas niiden muita biisejä!

<a href="http://www.youtube.com/v/KvL9xiVq7UI&amp;ap=%2526fmt%3D18&amp;rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/KvL9xiVq7UI&amp;ap=%2526fmt%3D18&amp;rel=0</a>
Bassot ei siis heranjumala ja tossahan on nainenkin ja se laulaa ja oho sehän on rumpalikin! Uhratkaa edes tuolle biisille se 3:54 minuuttia, se on sen arvoista.
tallennettu

"Tiedän. Vaarallista on myös nousta aamulla sängystä ylös, ylittää katu ja työntää naama tuulettimeen."
reiji
foorumisti

Profiili
« Vastaus #28 : 15.04.08 klo 09:30 »

Itse aloin kuuntelemaan japanilaista musiikkia joskus vuonna 2004, eikä hurmio ota laantuakseen (varmasti vielä moneen vuoteen. )

Ensimmäinen artisti oli (yllätys, yllätys) Gackt ja biisi Another World. Siitä se sitten lähti. Melko pian kuvioon astui Porno Graffitti, T.M Revolution. Miyavi, hide, Malice Mizer, L'Arc~en~Ciel, Psycho le Cému, HYDE ja muutama muu. Välillä tuli/tulee myös kuunneltua Utada Hikarua. Popista en oikein ainoikaan erityisemmin välittänyt, mutta pikkuhiljaa sekin on löytänyt paikkansa syrämessäni.

Uusimpia ihastuksiani on bändi nimeltä La'cryma Christi, joka on ehdottomasti yksi suosikeistani. Aloin kuunnella kyseistä bändiä tosin heidän hajoamisen jälkeen, mutta ehdottoman ihana. Pidän musiikista, laulajan äänestä... ihan kaikesta. Lempikappaletta ei voi nimetä, kun ne kaikki ovat mielestäni niin valloittavia.

abingdon boys school ilmastyi elämääni joskus viime vuoden puolella D.Grey-man animen myötä. (en ollut vielä nähnyt animea, mutta mangaa olin lukenut) Pitihän se kokeilla: bändi jossa Takanori Nishikawa on laulaa. Täytyy kyllä sanoa, että tästäkin tuli yksi lemppareistani.

the GazettE ja An Cafe astuivat kuuntelukuvioon vasta, kun olin käynyt keikalla. (the GazettE siis vuoden 2007 loppumetreillä ja An Cafe vuoden 2008 alkupäässä) Pidän molemmista.

Lisäksi on tullut kuunneltua vähän Plastic Treeta, Közia, Nightmarea, Akeboshia (vastuussa esim. Naruton ensimmäisen tuotantokauden lopputunnarista), Yasushi Ishiita (Hellsing), Imitation PoPs 宇宙戦隊 NOIZ, Iceman,  ja muita satunnaisia. KENICHI ITOsta myös pidän jonkin verran sekä Hirai Kenistä (Strawberry Sex -kappale pistää hymyilyttämään)
tallennettu
Èlewyn
erakoitunut
kupomuumio

pssst

Profiili WWW
« Vastaus #29 : 15.04.08 klo 20:16 »

Eikös täällä kukaan kuuntele sellaista mestarillista New Age ambient säveltäjää kuin Kitaro. Herra on tehnyt nyy eizziä jo 70-luvulta asti, ja taitaa ainakin japanin osalta olla alansa arvostetuimpia tekijöitä. Itse en niinkään New Agesta välitä mitä nyt Tangerine Dreamia joskus pelaillessa, mutta Kitaron äänimaailma ja aasialainen tunnelma iskivät heti. Nykyään laitan lähes aina kitaroa soimaan kun luen kirjoja tai kun pitää vain ajatella. Tuleepa jopa monesti soitettua Kitaroa unimusiikiksi :D

Täältä löytyy. Sattumalta n. vuosi takaperin lainasin kirjastosta Kitaroa, ja vallan miellyttävää kuunneltavaa. Loistava inspiraation lähde, ainakin mitä piirtämiseen tulee. Muutenkin sellaiset tunnelmalliset aasialaishenkiset sävelet ovat valloittavia. Tätä tulee kuunneltua silloin, kun haluaa rauhoittua, tai kun haluaa lepuuttaa korviaan.

Nyttemmin kuuntelen lähinnä pelien ja animuiden musiikkia, esimerkiksi Akihiko Matsumoto on soinut taas tauon jälkeen mukavasti soittimessa (joka on muuten syntynyt samana päivänä kuin minä, näin kaikkia kiinnostavana tietona). Suosittelen myös Kemuria, muutama vallan mainio kappale löytyy tältä ska-punk henkiseltä yhtyeeltä :).
tallennettu

gnawing,biting,breaking,hacking,burning !
neo-shaman
foorumisti

rockpoliisi

Profiili WWW
« Vastaus #30 : 25.05.08 klo 23:51 »

Jes jes, kiva aihe ^___^

Itse olen aikamoinen japanilaisen rockmusiikin fani. Löysin "j-rockin" kait... vuosia sitten Aural Vampiren ja Malice Mizerin kautta. Nykyään kuuntelen monia, monia bändejä.
Lemppareihini lukeutuvat: Malice MIzer, X-JAPAN, BUCK-TICK, Kaggra,, Miyavi, MUCC, Közi, hide (Spread Beaver), Aural Vampire, the GazettE, the Candy Spooky Theater. Lareine, Gackt, Sito Magus, Yellow Magic Orchestra...
D'espairsRay on uusin addiktioni j-musiikin suunnalla.
Käyn myös suomalaisella Japsirokki -nimisellä foorumilla, joka on hyvä paikka jokaiselle aiheesta kiinnostuneella (mainos-mainos). Onko täällä muista kyseiseen paikkaan rekanneita? ^__^
tallennettu

se on neo || I'm So Modern that Everything is Pointless.     ~ Nicky Wire
Lupin
kupoliitti

bassosoolo

Profiili
« Vastaus #31 : 12.06.08 klo 10:21 »

Ensimmäisen kerran kuulin ylipäätään mistään j-rockiin liittyvästä astuessani Kupoliin, mutta silloin suhtautumiseni asiaan oli suunnilleen "lol joku j-rock".
Siitä ajasta sitten erittäin kauan aikaa myöhemmin, tuli kaverini kanssa j-rock puheeksi, ja päätin kokeilla. En silti saanut mitään aikaiseksi, kun en tiennyt erityisemmin mitään bändejä (muutamia kyllä), enkä varsinkaan kappaleita joita olisi kannattanut kuunnella.
Hieman myöhemmin löysin itseni kuuntelemasta jotain randomia eiJ-rokkia Youtubessa, josta lähti linkki Gazen Cassis-kappaleeseen. Ei se ihan ensimmäiseksi sytyttänyt, vaikka pidinkin Rukia syötävän hyvännäköisenä.
Onnettomien sattumuksien kautta eksyin samana päivänä vielä lafiin, josta - kappaskappas - löytyi myös linkki Gazen Cassikseen. Kuuntelin kappaleen toistamiseen, se alkoi kuulostamaan jo siedettävältä. Huudatin loppujen lopuksi sitä noin viitisentoista kertaa, kunnes päätin kuunnella jotain muutakin samalta bändiltä, ja mun the GazettE-fanitukseni alkoi, eikä innostukseni ole vieläkään laantunut. :--D

Gazen kautta tutustuin muihinkin bändeihin: Miyavi, Dir en Grey, D'espairsRay, Serial⇔NUMBER, MUCC ym. Jostain syystä en sietänyt Antikkua, johtuen Mikun lauluäänestä ("korkealla nasaaliäänellä nenästä ruotsalaisittain"), ja samasta syystä jäi myös Ayabie kuuntelematta.
Nykyään myös Ayabie menee, kuten An Café (Kakusei Heroism! o/), vaikken heitä kulutakkaan sellaisella vauhdilla kuin Gazettea ja Miyavia. Nykyään musamakuuni kuuluvat myös mm. 12012, hide, heidi., Kra, Vidoll, Nightmare, Phantasmagoria, R-15, UnsraW, the studs, Kaggra,, nobodyknows+ (vaikka se nyt onkin jotain hiphoppia, mutmut..), lynch., Maximum the Hormone , 9GOATS BLACK OUT, Berry, 【_Vani;lla】, Sendai Kamotsu, RENTRER EN SOI, Yuzu, BUMP OF CHICKEN ja niin edelleen lista jatkuu ja jatkuu ja jatkuu eteenpäin.
Ja vielä, Dir en Grey ei ole koskaan ollut mikään lempibändini, pidän vain  muutamasta kappaleesta heiltä. (Yokan, Obscure ja Dozing Green) Mut kylhän heitä kuuntelee.

Kaiken kaikkiaan, en ole koskaan katunut sitä, että kuuntelen j-rockia, vaikka sukulaisilta kuulee vähän väliä typerää kommenttia siitä. ;---''D

ps Super Junior ei varmaan kuulu tähän ketjuun? No mainitsen kuitenkin, että kulutan sitä bändiä enemmän kuin laki sallii.

Rokkuguh!

//typoooon~~~
« Viimeksi muokattu: 09.10.08 klo 18:47 kirjoittanut Lupin » tallennettu

out of the blue.
Silvia
kupoliitti

Profiili
« Vastaus #32 : 20.06.08 klo 16:09 »

Japanilaista musiikkia....sitä kuuntelen joo.

Mun mp3 on laitetty täyteen japanilaista musiikkia (ei mahdu kyllä oikeestaan mitään siihen, vaan jotakin yli 40 kappaletta). Orange range on nyt se ehdoton suosikki kyllä juu....Asterisk on aivan mahtava, ja niin on Chest, Hana, o2, city boy, locolotion ja viva rock. Mutta asterisk....niiin ihana
<a href="http://www.youtube.com/v/4R02Ae1I300&amp;ap=%2526fmt%3D18&amp;rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/4R02Ae1I300&amp;ap=%2526fmt%3D18&amp;rel=0</a>
.
Miyavin kappaleet ovat myös aivan ihania ja erikoisia nekin. Ehkä eniten olen kuunnellut Pop is dead ja Jibun kakumei kappaleita.
Ja Porno Graffiti kans...On siltä paljon hyviä kappaleita, muitakin kuin Melissa (fma:n versiossa siitä oli pätkäisty alusta pois yksi tahti jota ihmettelin kyllä..).
Sitten on the Gazette, Alice nine ja an cafe joita ihan randomisti välillä kuuntelen.

Ja joskus kuuntelen joitan randomeja J-pop kappaleita ilman mitään fanituksia.
tallennettu
neo-shaman
foorumisti

rockpoliisi

Profiili WWW
« Vastaus #33 : 22.06.08 klo 13:26 »

Tällä hetkellä oon onnistunu addiktoitumaan LUNA SEAn musiikkiin. Katselin erästä videota YouTubesta, X-JAPANin YOSHIKIn levy-yhtiön Extasyn keikkaa, jossa soittivat mm. ZI:Kill sekä LUNA SEA.
Varsinkin nyt kun Sugizo on YOSHIKIn kanssa S.K.I.Nissä niin pitihän se nyt katsastaa.
Ja Sugizo on täydellinen hide-klooni. <3
tallennettu

hibiki
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #34 : 22.06.08 klo 17:38 »

Tuossa viitisen vuotta sitten, kun Japanin maailmaan uppouduin oikein enemmän, tuli kuunneltua miltei pelkästään jrockia. Nyt taas viimeisen parin vuoden sisään olen alkanut kyllästyä, kun elitistiporukat alkavat ottaa päähän. Ensinnäkään ei missään nimessä saisi kuunnella mitään muuta kuin jrockia, koska "muu musiikkihan nyt on aivan pashaa, eikä sellaista voi kuunnella".

Monesti olen huomannut, että (etenkin täällä) j-miittiporukoilta saa kuulla kommentteja tyyliin "Kuunteletko sä enää ollenkaan jrockia, ku sä et yhtään näytä siltä? 8((" Tämä ulkonäköjuttu kiusaa ainakin itseäni myös suunnattomasti, mikä ihmeen pakko sitä on niin kamalasti päästä näyttämään kuuntelevansa ihkua jiirokkia? Ja toiseksi, en jaksa pysyä joka ikisen uuden pikku bändin perässä heti alusta saakka, saati sitten tietäisin jokaisen mahdollisen bändin. Kolmanneksi ärsyttää tämä kamala ulkonäköpalvonta. Tuntuu, että välillä ihmiset unohtavat sen musiikin kokonaan ja keskittyvät vain ja ainoastaan bändin jäsenten ulkonäköön.

Kuitenkin, kuuntelen edelleen tiettyjä bändejä hyvinkin aktiivisesti, esimerkiksi ensimmäinen j-bändini, X Japan, on edelleenkin hyvin lähellä sydäntäni ja bändin musiikkia tulee luukutettua miltei päivittäin. Sen verran tärkeä bändi minulle on, että tarkoituksena oli lähteä Ranskaankin miltei pelkästään keikan takia, mutta... Tulin kenties järkiini, kun tuota keikkaakin lykättiin.

Viime aikoina olen pahasti alkanut ajautua jpopin puolelle. Kaverini (tarkemmin sanottuna yksi tietty) ovat saaneet minut jumittamaan mm. KAT-TUNin muutamaa biisiä, NEWSiä sun muita. Mutta niistä ei puhuta.
tallennettu
Hinako
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #35 : 22.06.08 klo 17:51 »

Joops..onhan sitä tullut kuuneltua Dir en Greyta, Despaa, MUCCua, deadmania, Moi Dix Moisia, Nightmarea jne...Mutta noin vuosi sitten meni tuo rankempien bändien kuunteluvaihe ohitse. Ainakin japanilaisten bändien osalta.

Sitten alkoi kiinnostaa B´z, KAT-TUN, A RA SHI ja muut vastaavat. Mutta kiinnostukseni alkoi sammua joidenkin näidenkin bändien osalta..

MUCCua kuuntelen vieläkin, en edes muista kuinka kauan olen kuunnellut. Ja livenäkin olen heidät nähnyt, vieläpä kotoisen Suomen maalla ProvinssiRockissa viime vuonna. Oli kyllä mahtava kokemus:DD En varmasti unohdan ikinä, ellen sitten saa dementiaa..lol. MUCCun lisäksi on jäänyt soimaan B´z, BoA ja Orange Range. Näiden lisäksi satun toisinaan pimahtamaan joihinkin satunnaisiin bändeihin vähän vaihtelevasti.

Japanilaisen musiikin lisäksi soivat Rain/Bi, SE7EN, Big Bang etc...

tallennettu

Thought I'm standing by your side
I feel so lonely I could cry
Never say die
Leave me alone in the night
Keep me away from the light
Razorblade cuts the line
Never say never say die
neo-shaman
foorumisti

rockpoliisi

Profiili WWW
« Vastaus #36 : 22.06.08 klo 19:09 »

Monesti olen huomannut, että (etenkin täällä) j-miittiporukoilta saa kuulla kommentteja tyyliin "Kuunteletko sä enää ollenkaan jrockia, ku sä et yhtään näytä siltä? 8((" Tämä ulkonäköjuttu kiusaa ainakin itseäni myös suunnattomasti, mikä ihmeen pakko sitä on niin kamalasti päästä näyttämään kuuntelevansa ihkua jiirokkia? Ja toiseksi, en jaksa pysyä joka ikisen uuden pikku bändin perässä heti alusta saakka, saati sitten tietäisin jokaisen mahdollisen bändin. Kolmanneksi ärsyttää tämä kamala ulkonäköpalvonta. Tuntuu, että välillä ihmiset unohtavat sen musiikin kokonaan ja keskittyvät vain ja ainoastaan bändin jäsenten ulkonäköön.
Visual kein suhteenhan voisi antaa kaikille pikku säännön: kuuntele ensin, katso sitten ;D
Olen aivan samaa mieltä kanssasi hibiki, todellakin törmää välillä erityisen elitistiseen porukkaan, joiden mielestä on jotenkin wnb-ihkuttaja jos ei omista jokaista cali=garin minialbumia...
Myös tää ulkonäkökysymys on vähän naurettava. Itsestäni ei ainakaan muuten näy ulos se että kuuntelen japanilaista musiikkia (miten sen edes pitäisi muka näkyä?), kuin bändipaidoista.
Onneksi olen tavannut kuitenkin enimmäkseen hyvin hauskoja ja mukavia ihmisiä j-rock "skenestä" ja mittit ovat olleet rentoja, eikä toisten nokkimista tai mollaamista ole ollut.
tallennettu

Hinako
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #37 : 23.06.08 klo 13:22 »

Samoin olen minäkin hyvin ärsyyntynyt niihin jotaka tulevat kyselemään ja lähinnä 'pilkkaamaan', että ''eihän tollasen näkönen voi kuunnella diruu!''.

On aivan sama minkä näköinen on.
Kuuntelenhan mihäkin kaikenlaista melkein jazzista ja soulista metalliin:)
Ja pukeutumiseni on mitä on..hehe
tallennettu

Thought I'm standing by your side
I feel so lonely I could cry
Never say die
Leave me alone in the night
Keep me away from the light
Razorblade cuts the line
Never say never say die
DoctorMacky
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #38 : 06.07.08 klo 15:31 »

Japanilaisen musan suhteen ensirakkauteni oli Ayabie, jota kuuntelen edelleen. Siitä kuulin ensimmäisen kerran muistaakseni kaverini luona jossa hän soitti minulle kyseisen bändin musaa ja silloin rakastuin. Ennen sitä olin vain ihmetellyt, että "mikä ihmeen J-musa???"

Lempibändeihini kuuluu muunmuassa Ayabie, Moi Dix Mois, the GazettE, An Cafe, MUCC, Larc~en~Ciel, Gackt, Miyavi, Dir en Grey, D'espairsRay ja Utada Hikaru (en kuitenkaan mitenkään aktiivisesti fanita näitä kaikkia). Eipä juuri nyt tuu muita mieleen.

J-popin suhteen en ole vielä lämmennyt, mutta eiköhän sekin aika joskus koita.. tai sitten ei.

Omistan ipodillani myös random anime-sarjojen tunnareita että silleen..
tallennettu
Raunis
kupoliitti

*kop kop*

Profiili
« Vastaus #39 : 23.07.08 klo 21:30 »

Hm. Japanilaista musiikkia en pahemmin kuuntele. Ihastuin kuitenkin musiikkiluokkien konsertissa Nakabayashi Mien  Akai hana shiroi hanaan. Nyt pitäisi metsästää sen lyriikat. Kappale löytyy Youtubesta nimellään.
tallennettu
Rikotin
foorumisti

Nawww~

Profiili WWW
« Vastaus #40 : 24.07.08 klo 00:10 »

Ehdottomasti kuuntelen. Aivan, mihin ovat kadonneet muutkin bändit. Minä kuuntelen mielelläni Ayabie nimistä bändiä, vaikka se ei olekaan noussut Suomen musiikkitaivaalla läheskään yhtä korkealle, kuin esim. An Café. Vaikka bändi on tuntematon, ei minusta silti pitäisi ensimmäisen sävelten kuuluessa tuomita sitä. Suurin osa ystävistäni, siis niistä jotka eivät Ayabietä tunteneet, kuuntelivat erästä tunnetuimmista biiseistä noin viisi sekuntia, kunnes paiskasivat kuulokkeet nurkkaan ja haukkuivat bändin lyttyyn. Miksi kulkea massan mukana, kun voi olla myös omaperäinen? Ottakaa riskejä ja kuunnelkaa ihmiset. Ei ole mitään hävittävää :)
tallennettu

Vaikkukorvainen karvasaurus.
kissamaki
foorumisti

Profiili
« Vastaus #41 : 16.09.08 klo 21:40 »

Kuuntelen jrockia jonkin verran, lemppareitani ovat mm. Malice Mizer, Dir en Grey, Blood, X Japan...

An cafelta olen kuullut vain pari biisiä. Ayabieta olen taas kuunnellut vähän enemmänkin, mutta laulajan ääni ja musiikki muutenkin ei oikein iskenyt. Makunsa kullakin, varmaan monen mielestä Mana on ihan pervo. :)

Musiikkimakuni ei näy ulkonäössäni oikein millään lailla, olen kai aika tavis. Keikat ovat ainoa paikka missä erotun joukosta. :D
tallennettu

I never drink... wine.
Siria
Vieras
« Vastaus #42 : 23.09.08 klo 14:45 »

An Cafea on tullut kuunneltua, mutta jostain syystä en ole saanut itseäni raahattua youtubeen kuuntelemaan mitään muuta. Tiedän siis kyllä kaikki Miyavit, Dir en Greyt, the GazettEt ja muut, mutta laiska kun olen^^

Kuitenkin japanilaisissa bändeissä on (olisi kuinka vakavamielistä musiikkia tahansa) sitä jotain järjetöntä hyväntuulisuutta:D
tallennettu
Flarona
kovin pötkyläinen
suomimangusti

A, nandemo nai.

Profiili WWW
« Vastaus #43 : 28.09.08 klo 23:00 »

Musiikkimakuni ei näy ulkonäössäni oikein millään lailla, olen kai aika tavis. Keikat ovat ainoa paikka missä erotun joukosta. :D

Sama täällä, vaikket luultavasti tarkoittanutkaan samaa kuin minä. Pukeudun tavallisiin vaatteisiin ja juuri niiden ansiosta erotun keikoilla kaikkien ernujen joukosta. : D

(Ka-gu-ra! Ka-gu-ra! Ka-gu-ra! Ihana keikka, vaikka olen niin lyhyt, että lavalle oli hankala nähdä. Pääasia kuitenkin oli, että näin bändin jäsenten päiden osia ja Isshin viuhkan keikan aikana ja kokonaiset vartalot allekirjoitustilaisuudessa. Se viuhka oli nätti, olen kateellinen sen napanneelle suomalaiselle. Tunnen itseni lapselliseksi, naa~ %D)
tallennettu

On laitonta ajatella, että Death Note: How To Read julkaistaisiin Suomessa.
Kasumi
karismaattinen
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #44 : 29.09.08 klo 04:59 »

Ai en ole vastannutkaan tähän ketjuun...

Nooh~ Nykyään en noita visual-gay bändejä kuuntele niin paljon kuin ennen. Silti edelleen iskevät ovat ainakin: Gackt, Electric Eel Shock ja SADS/Kiyoharu.

Gackt on aina hyvää. Mies on niin tajuttoman lahjakas säveltäjä ja laulaja. Gacktilla ehkä on samanlainen paikka sydemessäni kuin Blurilla, jota pitkienkin taukojen jälkeen kuuntelee yhä innoissaan.

Electric Eel Shockiin sain ensikosketuksen 2005 kun kuulin tältä biisin Rock'n'Roll Can Rescue the World. Vuotta myöhemmin näin Stupido Recordsissa  tämän albumin Go USA! Livenä näin ensimmäistä kertaa tänä vuonna vaikka olin kuunellut tätä jo jonkin aikaa. Ehkä parhaimpia rock-keikkoja ikinä.

SADS ja Kiyoharu (清春) samassa tulee kuunneltua mielellään taustamusiikkina kun sitä iTunesista soi. Kyoharun persoonallinen lauluääni mukavalla tavalla parantaa tämän seksikästä rokkia. (mulle tulee siitä tyylistä mieleen sanat seksikäs ja glamour, puuhkat ~)

Pizzicato Five, anyone? Tämän löysin 2004 syksyllä lainatessani kirjastosta levyjä. Söpöä jazzin ja popin sekoitusta tjtn. Katamarin pelaamista sivusta seuratessani huomasin että sen pelin musiikki on aivan kuin Pizzicato Fivea! Nopea Googlettaminen kertookin että sen bändin laulaja, Maki Nomiya, laulaa sen pelin jossain biisissä.

En mitenkään erityisemmin kuuntele Miyavia mutta sillä on kivoja biisejä kuten Are You Ready To Rock. Aaaa se kitara siinä! -gagaku- tuli kuuneltua just joskus 3 vuotta sitten ja siinä on edelleenkin hyvii biisejä.

Korea, off topic: Deli Spice: indie rokkia, Jaurim: naisvokalistilla rokkia, Seo Taiji: erittäin tuottoisa artisti, Bi/Rain: ar än biitä ja ihan sairaan suosittu Aasiassa. (
<a href="http://www.youtube.com/v/mnBnmZRoDkU&amp;ap=%2526fmt%3D18&amp;rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/mnBnmZRoDkU&amp;ap=%2526fmt%3D18&amp;rel=0</a>
:---D ) Jos tykkää noista mukkuista, diruista ja muista niin tykkäätte ehkä linkin bändeistä: http://en.wikipedia.org/wiki/Korean_rock

// X Japan, Miten saatoinkaan unohtaa :---D Sain piirustusta vastaan albumit best of ja Blue Blood joskus kolme vuotta sitten. Tää kaveri tilas ne kun niiden yhdeinen hinta olisi jotenkin vastannut sitä piirustusta vaikkei minusta se ollut ihan 50€ arvoinen :----D
« Viimeksi muokattu: 29.09.08 klo 19:39 kirjoittanut Kasumi » tallennettu

Modern Life Is Rubbish
Hectigo
poliittinen
vastuuhenkilö

Profiili WWW
« Vastaus #45 : 29.09.08 klo 11:02 »

Hämmentävää, ettei kukaan ole vielä maininnut Corneliusta. Kyseessä on oikeastaan ainoa japanilainen artisti, jota aktiivisesti kuuntelen. Soolouralla 90-luvun alusta ollut muusikko tekee vähän kokeellisempaa, kitaravetoista ja pitkälti instrumentaalista musiikkia, jossa minuun vetoavat varsinkin energisyys sekä uniikki äänimaailma. Jos genreä lähtisi hakemaan, se löytyisi jostain Shibuya-kei-popin ja taiderockin välimaastosta.

Toinen melkoisen omaperäinen japaninmaalta vastaan tullut artisti on Koenjihyakkei, jonka musiikkia on vielä vähän hankalampi kuvailla. Jos Ranskasta liikkeelle lähtenyt zeuhl-genre (esim. Magma) sanoo yhtään mitään, niin sieltä löytyvät vahvimmat esikuvat ja vertailukohdat. Bändi tekee päällekäyvää ja pitkälti toistoon perustuvaa musiikkia, ja instrumenttivalikoima on lähempänä jazzia kuin perinteistä rockia. Koenjihyakkein toiseksi uusinta levyä ei jaksanut loputtomasti, mutta uusin vaikutti ensimmäisen biisin perusteella hiotummalta, joten ehkä voisi antaa sillekin mahdollisuuden.
tallennettu
kissamaki
foorumisti

Profiili
« Vastaus #46 : 29.09.08 klo 16:43 »

Sama täällä, vaikket luultavasti tarkoittanutkaan samaa kuin minä. Pukeudun tavallisiin vaatteisiin ja juuri niiden ansiosta erotun keikoilla kaikkien ernujen joukosta. : D
[/quote]

Itse asiassa tarkoitin juuri tuota. ^_^

Tietääkö kukaan, löytyisikö suomesta X Japanin levyjä alle 30 eurolla mistään? Ainoa kauppa missä olen nähnyt niitä on Mirrimusic, ja siellä ne tosiaan ovat aika hintavia...

edit:

Kiitos, neo-shaman, pitää käydä katsomassa.
« Viimeksi muokattu: 11.10.08 klo 00:45 kirjoittanut kissamaki » tallennettu

I never drink... wine.
neo-shaman
foorumisti

rockpoliisi

Profiili WWW
« Vastaus #47 : 29.09.08 klo 20:44 »

Tietääkö kukaan, löytyisikö suomesta X Japanin levyjä alle 30 eurolla mistään? Ainoa kauppa missä olen nähnyt niitä on Mirrimusic, ja siellä ne tosiaan ovat aika hintavia...
Levykauppa Äxästä saa X:n sinkkuja kympin hintaan, mutta albumit on luultavasti halvinta tilata joko CDJapanilta tai YesAsialta. Hinnat siellä ovat kohtalaisen halvat, ja esim. YesAsialta ei tule postikuluja ollenkaan.
tallennettu

Elemental
foorumisti

Profiili
« Vastaus #48 : 21.10.08 klo 16:01 »

Jaa'ah, J-rock ja -pop eivät minulle kyllä kolahda (eipä tosin muutkaan rock-rap-pop-electronic -linjaa vetävät kappaleet). Sen sijaan Japanista tulee paljon loistavaa orkesterimusiikkia, mm. anime-sarjojen taustoilla. Nobuo Uematsu, Kosuke Yamashita ja Yoko Kanno ovat ainakin huippuluokan artisteja. Uematsun kappaleista To Zanarkand, One-winged Angel ja FFVII Main Theme edustavat täydellistä parhautta.
tallennettu
Shancus
kupoliitti

Frábært!

Profiili WWW
« Vastaus #49 : 24.10.08 klo 08:38 »

No jaa, minä olen tällä hetkellä niiiiin kyllästynyt japanilaiseen musiikkiin, tuntuu että ne ovat kaikki jotain toistensa kopioita. Kun löytää yhden bändin josta pitää, niin kaikki saman genren edustajat kuulostavatkin sitten ihan samalta (paitsi An Cafe ei kuulosta samalta, mutta sekinä ärsyttää). Tosi rasittavaa. Pitäisi kai lähteä taas 'tubeen löytöretkelle, mutta en oikein tiedä mistä aloittaisin.

Jossakin vaiheessa minulla oli ihmeen vaihe, että kuuntelin vaan jiirokkia ja -poppia. Ehkä tuo on juuri se syy, että olen nyt niin kyllästynyt. Ainoat jiibändit, joita jaksan tällä hetkellä ovat kai MUCC, Orange Range, Maximum the Hormone ja Lareine. Jos nyt Lareinea ei lasketa, niin kaikkia noita yhdistää se, että niiden tyylissä on jotakin omaa (vaikka oikeastaan melko tavis-rokkia ovatkin).

Lisäksi kuuntelen nykyään paljon animetunnareita (ja Teru no utaa, Maameren tarinoista <3) sekä pelimusiikkeja (KH-tunnarit!!) Olen surukseni huomannut että kaikki se, mitä ennen kuuntelin ihan innoissani on menettänyt hohtonsa ja jäänyt yhden, tai korkeintaan parin kappaleen rakkauksiksi (esim: Miyavi, Gackt, Malice Mizer, Laruku, Hyde, Tackey&Tsubasa, D, jne... Lista lienee loppua vailla.)

Kesällä olin Roskilde-festareilla, siellä oli jotakin jaappaninmaalta tulleita DJ:tä. Kaipaisin lisää sellaista ylipirteää puoliksi lastenohjelmilta ja puoliksi horror-musalta kuulostavaa miksiä, jota ehkä vartin sain kuunnella (kavereista vaan yksi on, joka tykkää tuollaisesta, joten eipä voitu hyljätä niitä muita ja jäädä kuuntelemaan >>: ) Se oli välistä niin absurdia sekoitusta että sitä kuunteli mielellään, sellainen vaan ei kuulosta lähimainkaan niin hyvältä joltakin levyltä kuultuna, joten antaapa olla, en edes viitsi etsiä.

P.s. Kiitos Hectigolle, Koenjihyakkei (huh miten vaikea nimi o__O') on perin mielenkiintoisen oloista näin parin kipaleen perusteella. Täytynee tutustua enemmänkin jahka aikaa riittää.

//Editto: Nykyään ei enää ärsytä japanimusiikki, olen alkanut kuunnella sitä uudelleen. Ja uusia bändejä/artisteja kivunnut suosikkilistalle. Näistä mainittakoon vaikkapa Showtaro Morikubo, Porno Graffiti ja -niin kamalaa kuin tämän myöntäminen onkin- An Cafe. Ja sitten tietysti kuuntelen nykyään ihan tosi paljon kaikkea epämääräistä, koska nettiradio soittaa mitä soittaa : D. Lisäksi olen alkanut kuunnella erinäisien seiyuuiden (Huh miten hankala sana) tekemiä musiikkeja -No kuinkas muuten tuo Morikubokaan ^___^.

Olen kyllä enemmän sellainen, että tykkään kappaleista, en niinkään bändeistä/artisteista.

// Asian Kung-Fu Generation !!! Voi mahtavuus ^___^
« Viimeksi muokattu: 05.04.09 klo 18:27 kirjoittanut Shancus » tallennettu

-Lattialla kaikkien tärkeitten laitteitten joukossa, totesi AU kun löysin mp3-soittimeni.
jelden
kupoliitti

rahalla saa ja hevosella pääsee

Profiili WWW
« Vastaus #50 : 02.11.08 klo 16:58 »

Heivasin edellisen viestin, sillä enää ei tule japanilaista kuunneltua lähes lainkaan. Vaikka noita jrokkilevyjä on useampi tässä kertynyt, aikalailla pölyttyvät laatikostossa. Oon kasvanut ohi! Nykyään tulee kuunneltua sitten pelkästään jotain Dirun ja MUCCun parhaita, että satunnaisia kappaleita satunnaisilta yhtyeiltä. Enää en jaksa kuunnella Miyavia tai Antikkua, kuuntelin itseni ähkyyn ja alkoi pursuta korvista ulos.
Tällä hetkellä kuuntelen paljon suomalaista (esimerkkinä Zen Cafe, YUP, Tuomari Nurmio jne). Japanimusiikki oli aalto josta jäi rippeet rannalle C:
tallennettu

se parhaiten nauraa joka koiraa karvoihin katsoo ja joka toiselle kuoppaa kaivaa se villakoirana veräjästä pääsee
Nanashibito
foorumisti

Profiili
« Vastaus #51 : 07.01.09 klo 18:46 »

Enpä ole erityisemmin erikoistunut japanilaiseen musiikkiin. Kuuntelin muutama vuosi sitten aika paljon Hamasaki Ayumia ja Utada Hikarua, mutta se jäi...

Nyt törmäsin puolivahingossa tällaiseen artistiin kuin Pushim. Reggaetyyppistä poppia. Ei kuulosta yhtään pahalta, naisella on oikein kiva ääni. Täytyy katsoa, löytyisikö levyä Koreasta (nimestä päätellen kyseessä on japaninkorealainen artisti).

Tässä sample:
<a href="http://www.youtube.com/v/6IBlLiJBBu0&amp;ap=%2526fmt%3D18&amp;rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/6IBlLiJBBu0&amp;ap=%2526fmt%3D18&amp;rel=0</a>

Katselen tässä nyt erästä K-dramaa, jossa on pääosassa Koreassa ilmeisesti erittäin kovassa huudossa oleva - ja täälläkin jo edellä mainittu - Bi/Rain. Täytyy varmaan tutustua hänen musiikkiinsa.

EDIT: Niin tosiaan, enpä tullut ollenkaan maininneeksi peli- ja elokuvasoundtrackien säveltäjiä (kuten Uematsu Nobuo, Iwadare Noriyuki, Joe Hisaishi, jne. jne. jne., joita tulee kuunneltua jonkin verran. Ne kuitenkin ehkä eri keskustelussa...
tallennettu

心の師とはなるとも心を師とすることなかれ。
Kasumi
karismaattinen
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #52 : 08.01.09 klo 22:59 »

Katselen tässä nyt erästä K-dramaa, jossa on pääosassa Koreassa ilmeisesti erittäin kovassa huudossa oleva - ja täälläkin jo edellä mainittu - Bi/Rain. Täytyy varmaan tutustua hänen musiikkiinsa.
Onko Bi:n sarja kenties Love to kill? ;) Kai se näyttee muuallakin mutta tuo tuli ensimmäisenä mieleen ja sitä kautta Bi/Rainiin ensin tutustuin.
tallennettu

Modern Life Is Rubbish
Nanashibito
foorumisti

Profiili
« Vastaus #53 : 09.01.09 klo 11:14 »

Onko Bi:n sarja kenties Love to kill? ;) Kai se näyttee muuallakin mutta tuo tuli ensimmäisenä mieleen ja sitä kautta Bi/Rainiin ensin tutustuin.

Sepä juuri. Vaikuttaa kolmen ensimmäisen jakson perusteella ihan hyvältä. Bi on näytellyt sen lisäksi parissa muussakin sarjassa, kuuluisimpana kai Full House. A Love To Kill on myös minun ensitutustumiseni kyseiseen herraan.
tallennettu

心の師とはなるとも心を師とすることなかれ。
Miyu
peruskäyttäjä

NYAPPY o(≧∀≦)o

Profiili
« Vastaus #54 : 21.02.09 klo 16:04 »

aah J-rock <3

Niin siis kuuntelen enimmäkseen An Cafea *33* myös Ayabieta on tullut hieman kuunneltua juutuubista. J-pop ei ole iskenyt ikinä, vaikka en ole kyllä paljon kuunnellutkaan.

Olen kuunnellut myös muita satunnaisia bändejä, joita en edes muista...

Mutta kyllä vaan, japanilainen musiikki on ihanaa<3
tallennettu

pööööööööööööööööööööööööö~~
Skulljuice
kupoliitti

The allmighty king of tentacle monsters

Profiili
« Vastaus #55 : 23.02.09 klo 17:20 »

Joskus... neljä vuotta sitten fanitin ahkerastikin Gacktia ja Dir en Grayta, ja hieman myöhemmin Morning musumea ja Hinoi teamia.

...Kaikki roskiin playlisteiltä. Hyi olkoon. Siitä lähtien kun kaikki bändit alkoivat sekä näyttää että kuulostaa samoilta, alkoi tursua korvista ja pahasti. Ei se sen kummempaa ole kuin joku jenkkiläinen pissispop tai suomalainen kurkkusalaattihevi, samaa massamömmöä sanon minä. Ei mitään tarpeeksi energistä, dynaamista ja kuitenkin raavasta ja hardcorea minun makuuni ole löytynyt, vaikka ties miten monet bändit olen jo yrittänyt käydä läpi... Irkkumusiikki ja pornahtava industrial iskevät jotenkin paljon kovemmin hermoon.

Joku Moi dix mois (joiden keikalla olin silloin vuonna nakki) menee vieläkin jotenkuten Gacktin ohella. Mutta vain muutamat kappaleet, vain muutamana hassuna päivänä kuukaudesta.

Voi kuulostaa rujolta, mutta näin asian laita minun kohdallani on. :D
tallennettu

"Hunt as a pack or not at all!"
Masuko
Vieras
« Vastaus #56 : 27.02.09 klo 18:12 »

Japanilainen musiikki on kaunista ja kiehtovaa *w*
Varsinkin J-pop ! ^^ Lemppari japanilaiset laulajat ja bändini ovatkin: BeForU, Kusumi Koharu ja Kotoko :3 ~
Jeii <3

« Viimeksi muokattu: 01.03.09 klo 16:18 kirjoittanut Kipichu » tallennettu
shinnnju
oekakisti

Profiili WWW
« Vastaus #57 : 27.02.09 klo 18:22 »

No, kuunteleen An cafea ja Morning Musumea ehkä eniten. Samoin myös Ai Otsukaa ja Vocaloidia, mutta sehän ei silleen ole mikään pändi tai silleen...

<3
tallennettu

oh bby
SÄMEI
peruskäyttäjä

PETTAN, PETTAN, TSURUPETTAN !♥

Profiili
« Vastaus #58 : 11.03.09 klo 15:53 »

Aww, jotain niin ihanaa ♥

Omat suosikit on Miyavi, An Cafe, The GazettE ja Versailles ♥

Ayabie menee, mutta en suuri fani ole ;< 8D
tallennettu
Tsunayoshi
Vieras
« Vastaus #59 : 11.03.09 klo 16:49 »

Jälleen kerran herää kysymys - millä tavalla japanilainen musiikki on muuta parempaa? Moni tuntuu nykyään olevansa sinne päin kallellaan mikä on täysin käsittämätöntä. Ja tulee sieltä Japanista muutakin kuin Ayabie ja An Cafe. Voi hyvänen aika sentään.
tallennettu
franskanleipa
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #60 : 11.03.09 klo 17:00 »

Jälleen kerran herää kysymys - millä tavalla japanilainen musiikki on muuta parempaa?

Kai se on joillekin edelleen jotenkin poikkeavaa ja erilaista. Ja kun japanin kielin niii-iii-iiin kaunista. Kuten myös japanilaisten epämääräinen englanninsolkotus. Tai sitten japanilaiset vain tekevät kaiken jotenkin niin paljon paremmin kuin muut, mutta minulla ei riitä korvia sen tajuamiseen.

Itse kuuntelen yhtä japanilaista yhtyettä, Yellow Magic Orchestraa, sekä joitain hyviä animusoundtrackejä... Tai siis lähinnä monokkeli-rinsessa ost:ia. Eipä ole löytynyt siltä suunnalta kamalasti innostavia yhtyeitä.

Muok. typo
« Viimeksi muokattu: 12.03.09 klo 12:41 kirjoittanut milldullmoll » tallennettu

Silmä on katsojan päässä
Kitayama
foorumisti

さぁ、ぼうしやさん?

Profiili WWW
« Vastaus #61 : 14.03.09 klo 23:10 »

Jälleen kerran herää kysymys - millä tavalla japanilainen musiikki on muuta parempaa?

Ei mielestäni mitenkään, mutta etenkin nuorten fanien mielestä se on kai jotenkin jännää ja eksoottista.

Henkilökohtaisesti kuuntelen ihan mitä lystään maasta ja kielestä riippumatta, kunhan se kolahtaa minuun. (eksoottisena esimerkkinä malesialainen pop, kuinka moni täällä tykkää Siti Nurhalizasta?) Tosin japanilaista musiikkia kuuntelen hyvin paljon, koska ymmärrän kieltä jo ihan sujuvasti ja se tuo hommaan ylimääräistä mielekkyyttä. Suurin syy j-popin suurkulutukseeni on tosin se, että Japanissa vain tuotetaan enemmän sellaista musiikkia josta pidän ja suosikkilistalleni on vuosien varrella vakiintunut tuotteliaita artisteja, joiden musiikista en vain pääse irti. Minun on myös helppo lähteä mukaan johonkin idolihypetykseen, se maailma joka popidolien ympärille luodaan on äärimmäisen kiehtovaa. Se tuo piristävän irtioton normielämään ilman että itse tarvitsee tehdä mitään radikaalia elämälleen - sitä pop-unelmaa voi elää palvomiensa idolien kautta.

Aah, rakas, rakas j-pop, sua koskaan en hylätä mä vois~
-teinisytämiä-
tallennettu

Samadhi
foorumisti

Profiili
« Vastaus #62 : 25.03.09 klo 22:14 »

Japanilaista musiikkia tulee kuunneltua jonkin verran, eli vähemmän kuin länkkärimusiikkia. Pidän artisteista Acid Mothers Temple & The Melting Paraiso U.F.O.sta  ja joistakin random anime character songeista. Erityiseti Rie Kugimiyan kappaleista.

Olettekos kuunnelleet japanilaista perinnemusiikkia? Pidän Gagakusta vaikka se kuullostaakin aluksi vähän ininältä, se on mukavaa kuunneltaa. Pidän myös Shamisenilla, eli japanilaisella kolmikielisellä banjolla soitetusta musiikista.

Musiikkimakuni on laaja, lähes kaikki mahdollinen menee.
tallennettu

“Sänky ja kaksi yöpöytää hyökkäävät julmasti sellon kimppuun”
koopee
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #63 : 04.04.09 klo 13:06 »

Japanilainen musiikki on ihanaa 8)♥ Hmm. Eka bändi jota rupesin kuuntelemaan taisi olla Plastic tree.Joskus 3 vuotta sitten.Siitä sitten innostuin ja rupesin kuuntelemaan muitakin.Nykyään kuuntelen mm. D'espairsRay,LM.C,Dir en grey,the GazettE,12012,RENTRER EN SOI,Arashi,UnsraW,MUCC,DEATHGAZE,9GOATS BLACK OUT,bis,alice nine.,girugamesh,Lolita23q,SCREW,10-feets (ihana bändi,suosittelen *--* en ole nimittäin törmännyt yhteenkään tätä bändiä kuuntelevaan tyyppiin missään,harmi. ) Japanilaista perinnemusiikkia ei oo tullu kuunneltua ...8D
Ei oikein luultavasti olisi edes mun juttu, kun tykkään enemmän vähän raskaamman puoleisesta musiikista, lukuun ottamatta muutamia j-pop bändejä (Arashi,v6)
An cafesta en ole koskaan tykännyt o__o en tiedä. Mikun ääni on jotenkin..noh,annetaampa olla.

Mutta kuten monien muidenkin, lempibändini on tällä hetkellä the GazettE. Se bändi on vaan niin täydellinen :_D kiitos.
tallennettu

~
Usudas
kupoliitti

usu

Profiili
« Vastaus #64 : 04.04.09 klo 16:43 »

Ja tulee sieltä Japanista muutakin kuin Ayabie ja An Cafe. Voi hyvänen aika sentään.
Tuo oli minusta todella pöhkösti sanottu. Jos tykkää Ayabiesta, niin miksei saisi kuunnella sitä? Siksi, koska japanista tulee muutakin? Nuo Ayabie ja An Cafe ovat suosittuja, koska ihmiset pitävät heidän musiikista. Ei siksi, etteivät he tietäisi muuta japanilaista. Jos oma mielipide sanoo, että nuo ovat parhaimmat, niin miksi kuunnella sitten jotain huonompaa? Oikeasti, ihmisillä on omat mielipiteet. Jokaisen ei tarvitse olla Lefance.

Edit: Selvennän, jos joku ei nyt ihan ymmärtänyt: ihmisten mielestä nuo ovat parhainta, mitä japanista tulee. Miksi kuunnella huonompaa?
tallennettu
Kasumi
karismaattinen
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #65 : 04.04.09 klo 17:11 »

Ja tulee sieltä Japanista muutakin kuin Ayabie ja An Cafe. Voi hyvänen aika sentään.
Tuo oli minusta todella pöhkösti sanottu. Jos tykkää Ayabiesta, niin miksei saisi kuunnella sitä? Siksi, koska japanista tulee muutakin? Nuo Ayabie ja An Cafe ovat suosittuja, koska ihmiset pitävät heidän musiikista. Ei siksi, etteivät he tietäisi muuta japanilaista. Jos oma mielipide sanoo, että nuo ovat parhaimmat, niin miksi kuunnella sitten jotain huonompaa? Oikeasti, ihmisillä on omat mielipiteet. Jokaisen ei tarvitse olla Lefance.

Edit: Selvennän, jos joku ei nyt ihan ymmärtänyt: ihmisten mielestä nuo ovat parhainta, mitä japanista tulee. Miksi kuunnella huonompaa?
Heh. Eikai kukaan kieltänytkään kuuntelemasta kyseisiä bändejä vaan sanottiin, että on paljon muutakin hyvää musiikkia kuin ne Suomessa tunnetuimmat pisual-kei ja oshare-bändit.

IMO on aika rajoittunut maku jos kuuntelee bändejä vaan sen takia että kaverikin tykkää tästä. Koska ne ovat täällä suosittuja, takuuvarmasti ovat samalla hyviä bändejä? Tuo taitaa olla vain makuasia, mikä on hyvää ja mikä huonoa.

On tyhmää sanoa että muu musiikki on huonompaa kun ei tiedä muuta musiikkia.
Itse en ole perillä noista bändeistä ja viimeisin saman lokeron bändi oli Alice Nine. Huomaa kyllä että kaikki kuulostaa samalta.

Hyvä musiikki ei ole genrekohtaista.
tallennettu

Modern Life Is Rubbish
franskanleipa
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #66 : 23.05.09 klo 21:23 »

Että oikein ihmisten.

Kalahtiko pahasti, vai mistähän moinen purkaus... Kuuntele toki ajabiita, tulee sieltä silti muutakin. Itse kuuntelen japseista vain YMO:aa, ja siltikin se fakta on ja pitää, että sieltä tulee muutakin. Hei tittidii.

Kyllä minun mielestäni kaikkien tulisi olla löfänsejä : )
tallennettu

Silmä on katsojan päässä
Surise
foorumisti

Lu lu la la lu~

Profiili
« Vastaus #67 : 28.07.09 klo 23:50 »

Hmm.. Japanilainen musiikki ei ole ikinä oikein kolahtanut, paria poikkeusta lukuunottamatta. Anteeksi nyt vain, mutta minulla on aina ollut sellainen käsitys, että suurin osa j-rockbändeistä on suureksi osaksi pelkkiä imagobändejä ._. En erota bändejä tai laulajien ääniä toisistaan, enkä näe ulkonäöllisestikään hirveästi eroa bändien jäsenissä. Ainoa kenet erottaisin kuvasta on Reita, ja sekin sen minkälie räkäliinansa takia mikä sillä on nenänsä edessä. Kestonuha..? Nojoo, en ole asiaan perehtynytkään, tosin ei hirveästi edes houkuta perehtyä, j-rockfanit ovat pelottavaa porukkaa o_o'

Kuten tuossa mainitsin, pari poikkeusta on toki. L'Arc~en~Ciel pieninä annoksina on yksi niistä. Toinen on Ali Project. En oikeastaan pidä yhtään J-popista, suurin osa on pelkkää päänsärkymusaa. Mutta Ali Projectissa on se joku joka kolahtaa sisäiseen, piileskelevään japanimusiikki-intoilijaani. Ehkä se on se kokeilevuus? En tiedä. Mutta Ali Project komeilee last.fm artistilistallani sijalla 6 =D Kyllä se siitä vielä nousee ylemmäksi..
tallennettu
Marionetten
foorumisti

shamelessly a fangirl

Profiili
« Vastaus #68 : 29.07.09 klo 00:09 »

Hyvä musiikki ei ole genrekohtaista.
Agreed.

Mutta asiaan siis.. Joo kuuntelen japsimusiikkia, joitain bändejä/artisteja; D'espairsRay & BUCK TICK noin yleisesti, mutta Gackt ja Miyavi menee kanssa. Ayumi Hamasakilla ja Utada Hikarulla on kaunis ääni, kuten Olivia Lufkinilla ja Anna Tsuchiyalla (joista viimeiseksi mainittua kuuntelen aika ahkerasti <3 ). 
Ayabiet, the GazettEt ja An Gafet on kuunneltu ja hmm.. no Ayabie + the GazettE menee, mutta An cafen kohdalla alkaa tärykalvot valittamaan. Ei, ei, se ei mene miulla läpi.
OrangeRANGE on kanssa aika loistava.
Mutta kuten jo tuolla epäsuorasti mainitsinkin, niin en katso genreen vaan siihen onko se musiikki oikeasti hyvää.
Näin täällä tänään : 3
tallennettu

"So if you've got something to say, say it from the rooftops." - Tom Hiddleston

[ent.kokorilo]
imnoftal
peruskäyttäjä

Profiili WWW
« Vastaus #69 : 29.07.09 klo 18:23 »

nyt on pakko sanoa jotakin. suurin osa japanilaisesta musiikista mitä olen kuullut on ollut jotain kummallista kolmen soinnun post-punk rämpyttelyä ilman minkäänlaista soittotaitoa tai "taidemusaa" ja ei se kyllä kovin ihmeelliseltä kuulosta. varsinkaan kun nykyään levyt tuotetaan niin muovisen kuuloisiksi.
pointtini siis on, että eivät ne japanilaiset  mainstreampändit ole juurikaan erilaisia kuin muiden maiden.
tallennettu
Inku
foorumisti

Profiili
« Vastaus #70 : 17.10.09 klo 23:09 »

Kyllähän sitä on melkein kaiken muun ohella tullut tutustuttua myös japsimusiikkiin. Ensimmäisten joukossa minulle esiteltiin Dir En Grey, Gackt, Plastic Tree, Moi Dix Mois, Blood yms. Mikään ei kuitenkaan erityisemmin kolahtanut. Useimmista j-rock-bändeistä en pidä yhtään, koska laulu/musiikki ei vain jostain syystä miellytä korvaa yhtään. Moi Dix Moisilla ja Bloodilla on poikkeuksellisesti pari hyvää biisiä joista on jäänyt jopa nimetkin muistiin.

J-popin puolelle olen lämmennyt rockia enemmän, kun voi jo nimetä bändejä/artisteja joista voi jopa sanoa pitävänsä: Kotoko, Horie Yui, Kajiura Yuki ja M.O.V.E. Siihen kuitenkin jää sitten sekin, ellei lasketa joidenkin harvojen animeiden soundtrackeja. Se etten ymmärrä sanoista juuri mitään, ei haittaa kovinkaan paljon, koska kuuntelen musiikkia yleensä taustalla kun teen jotain ja keskityn enemmänkin melodiaan. Joistakin biiseistä joissa on ollut tarttuva melodia, olen käynyt lukemassa lyriikatkin, mutta yleensä en kummemmin tiedä mistä porukka lauleksii. ^^'

Yleensä musiikkimakuni on hieman, ööh, laajanpuoleinen ja japsimusiikki on vain pieni osa sitä. Eniten kallistun melodisen metallin puoleen ja suurin osa lempibändeistä on kotoisin Pohjoismaista tai Euroopasta. Power-luikutuksia lukuun ottamatta ei useimmiten ole hajuakaan mörinän aiheista: ainoastaan sillä on väliä että syntikka ja kitara kuuluu ja murina on miellyttävää. :D
tallennettu
Laura-kun
peruskäyttäjä

Justice will prevail

Profiili WWW
« Vastaus #71 : 18.10.09 klo 13:28 »

Suhtaudun japanilaiseen musiikkiin samalla tavalla kuin mihin tahansa muuhunkin musiikkiin.
Kuuntelen kaikkea, mikä mielestäni kuulostaa hyvältä ja Gazette, Girugamesh, D ja Miyavi nyt vaan sattuvat olemaan helkkarin hyviä (imo) ! 
Ihan hyvin ne sopii sinne kännykän soittolistalle kasarimusiikin, amispopin ja Apocalyptican joukkoon. :P
tallennettu
Sento
foorumisti

olen punanen omena

Profiili
« Vastaus #72 : 30.10.09 klo 21:39 »

En kuuntele japanilaista musiikkia mitenkään erityisesti mutta nopeasti muutama suosikki pulpahtaa mieleen.

Xenogearsin albumi Creid on aivan loistava, hieno tunnelma. Xenogears saattaa olla peli jota varten tuo musiikki on tehty, tai sitten bändi mutta kuitenkin.

X Japan. Blue Blood.
tallennettu

Azunyan
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #73 : 01.11.09 klo 15:43 »

No itse kuuntelen enimmäkseen heviä eikä kovin paljoa japanilaisia Black tai Death Metal bändejä ole :< Mutta esim Sigh on aika kova ja Casbah Thrash Metallissa.

J-corea, J-trancea ja jonkin verran myös J-poppia kuuntelen kylläkin. Aika oikeastaan vastakohdat nämä genret joita kuuntelen :V
« Viimeksi muokattu: 01.11.09 klo 17:28 kirjoittanut Azunyan » tallennettu
Jonako
Vieras
« Vastaus #74 : 05.12.09 klo 11:19 »

J-rockia kuuntelen. ;3
Joskus yli vuosi sitten kuuntelin kuuntelin J-popia, lähinnä Hello!Projectia, mutta sittemmin musiikkimakuni on muuttunut lähes kokonaan J-rockiksi. Lempibändit ja artistit ovat An Cafe, Versailles, Kiyoharu, Kuroyume ja hide. Perfumea kuuntelen joskus, vaikkakin se kallistuu enemmän popin puolelle. Moon kana:a myös tulee kuunneltua. :3
tallennettu
Vee-chan
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #75 : 07.01.10 klo 22:27 »

Ihan kivaahan tuo j-musa on^^
Aluksi jumitin An cafeen enkä oikein muuta osannut kuunnella,, mutta nyt kuuntelen NEWS, an cafea, L'Arc en Cieliä, Janne da Arcia, Ayabie menee, SuGia, Kra:ta, Abingdon Boys Schoolia, Arashia, the kiddietä, girugameshia yms
« Viimeksi muokattu: 08.01.10 klo 17:03 kirjoittanut Vee-chan » tallennettu
Puuti
oekakisti

Profiili WWW
« Vastaus #76 : 07.01.10 klo 22:38 »

Nääh, en enää oikein välitä japski musasta, kun korealainen on vienyt täysin sydämeni<3 Mutta silloin tällöin vielä tulee kuunneltua alice ninea, No regrettiä, Muccua, One ok rockia ja Aqua Timezia. Ja tietty TVXQ:ta<3
tallennettu
Hachi-san
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #77 : 09.01.10 klo 21:50 »

Japanilaista musiikkia on nyt tullut kuunneltua kolmisen vuotta. Tällä hetkellä ehdottomat suosikkini ovat Yuki Kajiura (anime soundtrackejä tekee)Akiko Shikata ja abingdon boys school. Myös Moi dix Mois, BUCK-TICK ja Nightmare ovat  hyviä. Ja myös Versailles'ssa on omanlaistansa hienoutta, vaikken sitä enää juurikaan kuuntele. Lukuisia muita hyviä löytyy tottakai myös, mutten jaksa ruveta luettelemaan enempää.

Paria edellä mainittua lukuun ottamatta visual kei ei uppoa sitten yhtään. Kyllähän sitä tuli joskus kuunneltua paljonkin, mutta minua ärsyttää erityisesti sellaiset teennäisen söpöt bändit, joiden jäsenien sukupuolta ei voi päätellä millään ja minkään sorttista lahjakkuutta ei löydy ja kuitenkin ko. bändit ovat suurimman teinihysterian kohteena. Sama monien örinä vk-bändien kanssa.

Itse kuitenkin olen sitä mieltä, että animen kautta löytää ne parhaat kappaleet. Anime-sarjojen tekijät kun eivät mitä tahansa sontaa ota (ainakaan usein) sarjan tunnuskappaleiksi.

Laulettuna japani kuullostaa kivalta. Oikeastaan kivemmalta, kuin puhuttuna.
Japanilaisten huono englanti muuten on jotain, mitä allekirjoittaneen korvat eivät kestä. Englantia saa sotkea sanoituksiin ainoastaan silloin, jos sitä oikeasti osataan lausua.  Ymmärrän kappaleiden sanoituksista yleensä melkoisen paljon (siis japanista), eikä enää tarvitse vaivautua hakemaan käännöksiä kovin paljoa. Minua häiritsee kuunnella musiikkia, jonka sanoista minulla ei ole harmainta aavistustakaan.
tallennettu
Hectigo
poliittinen
vastuuhenkilö

Profiili WWW
« Vastaus #78 : 22.04.10 klo 00:19 »

Täydennetäänpä ketjua taas pitkän tauon jälkeen miellyttävillä alternative-bongauksilla.

Gipsy Didje tuli vastikään tutuksi niinkin hämärää reittiä kuin webbidesignsivulla olleen linkin kautta. Joku oli nauhoitellut blogiinsa yhtyeen esiintymistä Yoyogin puistossa, ja pianhan siitä eksyi jo MySpace-sivuille, josta löytyy näytemateriaalia: http://www.myspace.com/gipsydidje Etnovaikutteista, menevää settiä soittelevat.

<a href="http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=10914064&amp;server=vimeo.com&amp;fullscreen=1&amp;show_title=1&amp;show_byline=1&amp;show_portrait=0&amp;color=01AAEA" target="_blank">http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=10914064&amp;server=vimeo.com&amp;fullscreen=1&amp;show_title=1&amp;show_byline=1&amp;show_portrait=0&amp;color=01AAEA</a>

Viime vuoden japaninreissulla vastaan tulleen Euphorian voisi myös mainita -instrumentaalirockia tuottava kolmikko on vastikään saanut aikaan uuden albumin, ja oli livenäkin timanttista tavaraa. Materiaalia löytyy taas MySpacesta: http://www.myspace.com/euphoriamyspace

Mai Mishio oli myös livenä parasta ikinä, Intternetistä hänestä ei harmi kyllä löydy oikein mitään maininnan arvoista materiaalia. Tulkaa käymään jos haluatte kuunnella EP:tä, tarjoan teetä.

Jos taas käytte Tokiossa, Yoyogin aseman vieressä sijaitsevaa Zher The Zoota ( http://www.ukproject.com/zherthezoo/ ) voi ainakin suositella katsastamisen arvoisena keikkapaikkana. Sieltä nuo kaksi edellistäkin löytyivät - onnekas sattuma jos mikä, vai osoitus japanilaisen indieskenen uskomattomasta tasosta? Mieli tekisi tutkia joskus asiaa tarkemminkin.
tallennettu
haplo
Uutisankka
foorumisti

Profiili
« Vastaus #79 : 10.06.10 klo 20:22 »

Nyt on Ylen uutiskynnys ylittynyt k-popinkin osalta.
tallennettu

Nanashibito
foorumisti

Profiili
« Vastaus #80 : 19.06.10 klo 11:21 »

Nyt on Ylen uutiskynnys ylittynyt k-popinkin osalta.

Jaa että k-popista puuttuu androgynia? :D
tallennettu

心の師とはなるとも心を師とすることなかれ。
AkaiHayate
oekakisti

Aistit tylsinä mut hampaat veressä

Profiili
« Vastaus #81 : 01.08.10 klo 11:14 »

Japani musiikissa on kauniin kuuloinen kieli, ja yleensä japanilaisessa musiikissa on seikkoja mitä ei löydä länsimaisesta musiikista.

Itse tulee kuunneltua pääasiassa rockia ja metallia, mut popahtava ja teknoki menee.

Kuuntelen mm.
The Gazette
Girugamesh
Dir en Grey
D'espairsRay
Kagrra,
Nightmare
Miyavi
Voc@loid
(LM.C
MUCC)
Openingit ja endingit

JJa nyt huomasin väkisin et kaiuttimista kuuluu Plastic Treetä, vaikka en eka kuuntelulla hirveenä tykännykkää.
tallennettu

"The rush of battle is often a potent and lethal addiction, for war is a drug."
- Chris Hedges
Senkou
foorumisti

*Q* syön teijät kaikki~

Profiili WWW
« Vastaus #82 : 01.08.10 klo 21:55 »

Itse kuuntelen pääasiassa jrockia, joten lempibändini/laulajani ovat japanista siis.
Kuuntelen myös joskus vocaloideja/randomisti soundtrackeja yms. mutta jrockista se musamakuni kooostuu pääosin.

Lempibändejäni/laulajiani ovat mm.
-Ayabie
-LM.C
-the GazettE
-alice nine.
-An Cafe
-D=out
-Kra
-SuG
-Miyavi
-D'espairsray
-Girugamesh
-MUCC
-NoGod
-HITT
etc.
Rakastan jrockia erittäin paljon ja voisin jatkaa tuota listaa melkeen loputtomiin.~hehz
tallennettu

nolife</3
naoto
foorumisti

Profiili
« Vastaus #83 : 14.08.10 klo 19:20 »

En muista tarkalleen, millon aloin kuuntelemaan japanilaista musiikkia, mutta kyllä siitä reilusti aikaa on ja musamaku niin japanilaisen kuin muunkin suhteen on siinä ajassa muuttunut moneen otteeseen, lukuunottamatta kaikkein rakkaimpia bändejä, jotka on ihan ehdottomasti Versailles, exist trace ja Matenrou Opera. ♥ En tiedä mikä siinä on, mutta nää bändit vaan tekevät yksinkertaisesti mahtavaa musiikkia.
Näiden kanssa hyvinä kakkosina tulee varmaan Kiryu, Dolly, D'espairsRay ja Danger Gang.
Muita joita kuuntelen myös aktiivisesti: SCREW, aicle., Dollis Marry, vistlip, HIZAKI grace project, Aikaryu, girugamesh (vaikka nää on menossa huonompaan suuntaan...), DELUHI, R-15, D=OUT ja Ayabien Ryohein aikainen tuotanto lukuunottamatta paria poikkeusta uudesta tuotannosta, sillä esimerkiks nyt vaikka Yubisaki on vaan niin ihana kappale, samoin kun Kimi no Koe to Yakusoku. Mutta näitä lukuunottamatta lähinnä vaan vanhempi tuotanto menee.
An Cafe oli kuitenkin se eka kosketukseni jrockiin ja japanilaiseen musaan ylipäänsä, tosin nykyisin bändistä on tullut mulle j-musiikin saralla varmaan suurin vihankohde e__e' En tiiä mikä siinä on, Mikun ääni vaan jaksaa repiä hermoja ja musiikki... no en suoraan sanottuna tajua, mikä siinä alun perin edes iski. SuGista ja Zip.eristä en myöskään kauheesti tykkää, Takerua en kestä jostain syystä ja Zip.er taas on muuten vaan ärsyttävä :<.
J-popin kohdalla en kauheesti tykkää söpöilystä (jos ei lasketa Ai Otsukan paria biisiä), vaan enemmän sellasesta tanssittavasta musiikista, esim. vaikka Koda Kumi joka osaa tehdä kans ihania balladeja ♥ Tykkään myös muutamasta Ayumi Hamasakin biisistä.
Varsinkin nykyisin näiden lisäksi oon ruvennu kuuntelemaan myös monia länsimaisia artisteja, vaikka japanilaista silti tulee kuunneltua enemmän.
tallennettu
kaeru
kupoliitti

bambi boi

Profiili WWW
« Vastaus #84 : 15.08.10 klo 17:51 »

Köhköh, poistin vanhan viestin kun se sisälsi niin vanhaa tietoa jo :D Mutta edelleen japanilaista musiikkia kuuntelen kyllä. :) Pääasiassa j-rockia, poppiakin toisinaan. Kaikki alkoi kaksi vuotta sitten kun löysin kirjastosta An cafen levyn. An cafea kuuntelen nykyäänkin silloin tällöin, mutta lempibändeihini japanilaisten yhtyeiden joukosta kuuluu ainakin: Versailles, The GazettE, Kagrra, Matenrou opera, SuG, D=out, Aicle ja D.

Jostain syystä en ole kuitenkaan ikinä innostunut monista megasuosituista ja arvostetuista japanibändeistä/artisteista kuten MUCC, Gackt, D'espairsRay, Dir en grey ja hide yms, vaikka olen myös kyseisiä bändejä kuunnellut.

J-rockissa viehättää ehkä se mystinen energia joka kappaleista kumpuaa. :> Rakastan myös visual kei tyylisiä vaatteita.<3 Lisäksi monet j- bändit vaan tekee yksinkertaisesti niin upeaa musiikkia että esim monet amerikkalaiset massabändit kuulostaa sen jälkeen totaalisen tylsiltä. Joo en tiiä mikä siinä on :D
« Viimeksi muokattu: 23.01.11 klo 12:55 kirjoittanut kaeru » tallennettu

~Watashi no naka no yami ka?~
~Yami no naka no watashi ka?~

http://kaeruteru.tumblr.com/
VallatonVompsu
oekakisti

Kaikkien sukkien äiti

Profiili WWW
« Vastaus #85 : 16.08.10 klo 19:23 »

Nyökkäilen kaerun viimeiselle kappaleelle. Olen jo ohittanut japani-ihkutuskauteni täysin, mutta silti se musiikki iskee yhä paremmin kuin länsimaalainen. Melodiat on jotenkin niin kivoja ja tarttuvia, emt.

Kuuntelen musiikkia aika laidasta laitaan, enkä erityisesti mitään bändejä .. Miho Fukuharan ja Jasminen äänet ovat aivan mahtavat ja rakastan paljonn heidän biisejään. Ja voisin myös mainita tämänkin, vaikka eivät japanilaisia olekaan ( laulavat tosin usein japanikss ), suloiset korealaispojat DBSK/TVXQ/Tohoshinki. Aaaw. :3
Muita hyvii on esim GReeeeN ja mr.children
Muistaakseni ensikosketukseni jpoppiin oli Morning Musume.

iPodini on myös täynnä character songseja ja BGM:ja eri animeista. @A@ <3 Suuurta viihdettä.
tallennettu

Start living before you start dying.
marew
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #86 : 20.09.10 klo 01:37 »

En muista kuinka kauan olen kuunnellut japanilaista musiikkia. Olisiko kuusi vuotta? No kuitenkin, olen kuunnellut sitä jo aika kauan. Ja kuuntelen yhä, vaikken enää kovin paljoa. (Olen hurahtanut korealaiseen musiikkiin.) Versailles on kyllä vieläkin minun lempibändini. Aina pitää ostaa sen levyjä ja tavaraa jos tulee jotain uutta. Ensimmäinen japanilainen bändi, jonka kuulin oli Malice Mizer. Muistan vielä kappalenkin; Gekka no Yasoukyaku. Muita joita kuuntelen myös ovat mm. Nightmare, Moi Dix Mois, HIZAKI grace project, LAREINE, Juka, GACKT ja Klaha. Naislaulajista en ole kovin paljoa pitänyt, mutta onhan sentään joku löytynyt, nimittäin Kanon Wakeshima. Löysin sen joskus Vampire Knight animen alku- ja loppumusiikista.

Johnny poikien musiikkia kuuntelen myös. Arashi, KAT-TUN, NEWS, Yamapi ja Shuji to Akira. Kun kuuntelee Arashia enemmän ja enemmän se musiikki paranee koko ajan (ainakin minun mielestä).
tallennettu
naoot★
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #87 : 21.09.10 klo 19:32 »

Nojuu, kuuntelen, mutten ehkä niin paljon ja en niin monia bändejä kuin ennen.

Suurin rakkauteni on ollut jo vuoden RADWIMPs. En vain kyllästy kuuntelemaan kyseisen bändin musiikkia ja kun pojat osaavat tehdä niin monenlaisia biisejä. Jotkut itkettävät ja jotkut saavat hyppimään musiikin mukana ja laulamaan mukana (tosin ilman ääntä) vaikka kesken luennon.

Exit trance on nyt tullut minun kesän uutuutena kovaan suosioon.

The back horn, oi tämä bändi on täysi win!

ELLEGARDEN tutustuin tähänkin bändiin vasta tänä keväänä, mutta tykkäilen erittäin paljon musiikista !

Utada Hikaru on ihan rakkautta. Monesti löydän itseni kuuntelemasta Be my lastia taikka Stay goldia kun on paha olla tai haluaa takuuvarman inspiraation : D

jos olisin vastannut tähän pari vuotta sitten olisi listassa ollut mm. D'espairsRay, Ayabie, Miyavi etc. mutten enää kuuntele heiltä oikeastaan yhtään mitään niin ei sitten. Tosin joskus on pakko kuunnella Ayabieta pelkän nostalgian takia : D Onhan siitä Ayabien ekasta Suomen keikasta jo vähän aikaa, joka oli muuten ihka eka keikkani.
tallennettu

"We had found the stars, you and I. And this is given once only."
Nippon97
peruskäyttäjä

Frog

Profiili
« Vastaus #88 : 01.03.11 klo 22:11 »

Kuuntelen itse enimmäkseen Miyavia,Ayumi Hamasakia ja An Cafea (joo outo yhdistelmä O_o')Mut oon kuullu myös musiikkia mm.Gagktilt,Hideltä(+X-Japan),öh...hyde, ää... Vanilla(joo en osaa kirjottaa sitä nimee oikein ku en muista),The Gazette ja ne monet monet muut
tallennettu

''Sä oot ihan möö möö!!''
Sivuja: 1 2 3 ... 5 [Kaikki]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.132 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste