sisällön alkuun
20.11.2017 11.30 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Suomalaisten fanien palvelemista jo vuodesta 2002"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

äänestys
Kysymys: Olisitko halunnut syntyä japanilaiseksi?
Tietenkin! - 14 (5.9%)
No vaikkapa - 39 (16.4%)
Aivan sama... - 56 (23.5%)
En mielelläni - 63 (26.5%)
En! - 66 (27.7%)
äänestäjiä yhteensä: 209

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 3 [4]  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Olisitko halunnut syntyä japanilaiseksi?  (Luettu 42418 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Cadow
kupoliitti

yay

Profiili WWW
« Vastaus #60 : 24.08.08 klo 12:36 »

No en. Olen ihan tyytyväinen siihen, että olen suomalainen.
Ja jos olisin syntynyt japanilaiseksi olisin tyytyväinen siihen. Ja niin edespäin.
tallennettu
pikku-pichu
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #61 : 09.03.09 klo 20:53 »

En.
Mielestäni on kivaa olla suomalainen, eikä japanilaisena oleminen olisi mielestäni niin merkittävää. Miksikäs en olisi asemaani tyytyväinen, suomalaisena on kivaa olla, vaiikka toki pari päivää japanilaisena voisi olla ihan kivaa. :D
tallennettu

Siria
Vieras
« Vastaus #62 : 13.03.09 klo 17:49 »

Ei, en olisi halunnut. Olen oikein tyytyväinen siihen että asun Suomessa. Joskus muistan kuulleeni (monta vuotta sitten) että Suomi olisi ollut Maailman viiden turvallisimman maan joukossa. Saatan toki olla väärässä, mutta joskus olen tainnut tälläista kuulla jostain:)Se on ehkä hieman harmi, että Suomessa on  paljon tylyjä ja ei-niin-sosiaalisia ihmisiä. No, onhan niitä toki muuallakin maailmaa ihan yhtä paljon...

Mutta jossain muualla Euroopassa olisin kyllä myös voinut syntyä mielelläni. Esim. Espanjassa , Kreikassa tai Ranskassa olisi ollut kiva syntyä. Ehkä siksi että varsinkin Kreikassa on niin kauniit maisemat mielestäni, lämmin ilmasto ja leppeä tunnelma. Ihmiset ovat iloisia ja avoimia. Ja Kreeta on ihana paikka! Ne valkoiset kivitalot sinisine ovineen ja.... okei, meni vähän ohi aiheen:D

Mutta toisaalta, jos olisin syntynyt Japaniin, niin pitäisin sitä varmaan  maailman parhaana paikkana asua, koska en ole muita paikkoja nähnyt, ja siellä olen aina asunut ja elänyt...

Se hyvä puoli Japanissa asumisesta olisi, että kaikki Japani- krääsä ja mangat ja oheistuotteet ja vastaavat olisivat ihan lähellä eikä tarvitsisi pohjois-euroopassa yrittää kalastaa jotain jota Japanissa olisi joka lähikaupassa...

Tuli hieman pitkä viesti, ja meni kyllä aika offiksi, anteeksi^^
tallennettu
Ai-nyomin
peruskäyttäjä

Profiili WWW
« Vastaus #63 : 28.03.09 klo 17:15 »

Ylipäätään Japani ei olisi harrastuksena enää mitenkään mielenkiintoinen jos olisin siinne syntynyt. On hyvin jännää, että on joku niin erilainen kulttuuri, joka jaksaa kiehtoa ja panostaa niin vahvasti estetiikkaan : ) Sitäpitsi ei tähän kroppaan sovi koulupuku, muutenkin etenkin koulut ovat hieman liian laitosmaisia ja en  jaksaisi käyttäytyä hyvin kokoajan :---P
tallennettu

Ain't raccoons eatable?
Jalle
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #64 : 28.03.09 klo 18:42 »

Itse mielelläni olisin japanilainen, mutta tällä kropalla ei tosiaankaan, kuten Ai-nyomin jo oman mielipiteensä antoikin, koulupuvuissa hilluta. Suorastaan kammoksun ideaa, että hameelliset koulupuvut tulisivat käytäntöön siellä koulussa, missä käyn. XD Mutta olisi se kauneudenkin takia ollut ihanaa olla sellanen japanilainen. :33 Ihannoin mm. Ayumi Hamasakin ja Olivian ulkonäköjä ja kasvon piirteitä. ^^ Rakastan Olivian ulkonäköä niin, lauluääntä jaja * hykertelee *
tallennettu
Petsura
kupoliitti

Suattaapa olla, vuan suattaapa olla olemattakin.

Profiili WWW
« Vastaus #65 : 09.04.09 klo 09:30 »

Mielipiteeni olisi varmaan erilainen, jos olisin ihan syntynyt sinne. Siihen kaikkeen olisi tottunut. Mutta jos pitäisi muuttaa sinne, sanoisin todellakin ei! Varsinkin jos päätyisin Tokioon... Siellä on niin paljon ihmisiä. Tulen hulluksi jo Helsingissäkin ihmispaljouden takia, joten Tokio ei olisi oikea paikka minulle. Ympärillä todella korkeita kerrostaloja ja niiden seinillä välkkyviä mainostauluja, hirveä meteli, samannäköisiä ihmisiä... Argh.
Koulupuvut olis ihan ok, mutta en niiden perään kyllä hingukkaan. Vaikea kieli, hirveästi eri merkkejä teksteissä, katanat ja hiraganat (en sitten ole varma kirjoitettiinko ne noin/ onko ne edes nuo...)

Kaipaan rauhaa ja hiljaisuutta. Hulluksi tulisin katsoessani ylipirteitä ja värikkäitä mainoksia, kuullessani japania kaikkialla ja sitä kamalaa tididi musiikkia, joka kuuluisi hirvittäväksi pelin taustamusiikiksi.

Ja täällä on turvallisempaa elää. Siellä varmaankin veisin lapsiani itse kouluun ainakin siihen asti, kun he olisivat 5-6 luokkalaisia, koska en uskaltaisi päästää heitä Tokion kaduille.

Siis no way. Suomi on juuri oikea paikka minulle. Muita vaihtoehtoja en osaa ajatellakaan, kun tänne kerran synnyin, ja maa on muokannut minut sellaiseksi kuin olen.
tallennettu
Inku
foorumisti

Profiili
« Vastaus #66 : 19.10.09 klo 13:03 »

Heh, en. Ajatusleikit siitä, millaista elämä olisi jos olisi syntynyt muualle, ovat mielenkiintoisia, mutta en kyllä vaihtaisi nykytilannetta tai Suomessa asumista mihinkään. Eivätkä japanilaiset minusta ole mitenkään kauniimpia kuin muut; ihan yhtä rumia ollaan kaikki! Ihanat hiukset niillä kylläkin (useimmilla) on.

Suomesta tykkään eniten siksi, että tämä on rauhallinen paikka asua. Ei mitään älyttömän suuria kaupunkeja tai luonnonkatastrofeja. Tietysti Suomessakin epäkohtansa on, mutta paremmin täällä on asiat kun vertaa moniin muihin maihin. Lisäksi Japanissa opiskelu ja työnteko pyörii kunnian, häpeän ja stressin ympärillä ja itsemurhia tehdään harva se päivä. Jos olisin syntynyt japanilaiseksi, olisin oppinut siihen systeemiin ja tuskin kirjoittaisin tätäkään viestiä. ^^'
tallennettu
Miyabi
peruskäyttäjä

サソデイ, カクヒダン, キサイタ<33

Profiili WWW
« Vastaus #67 : 19.10.09 klo 16:50 »

Helppoa. En. Vaikka haluan Japaniin, niin en silti haluaisi syntyä. Kivampi sitä on fanittää täältä Suomesta käsin. Silloin siitä on kivampi pitää, kuin itse asuisi siellä. Ehkä sillon fanittaisi jotain muuta, esim. Amerikkaa
tallennettu

"Cower in awe! Cry your heart out! Because my art ... is an EXPLOSION!"
"Art is a moment's beauty ... fragile ... fleeting ... hmmm!"
"Art is an explosion!"

Instead of saying "Master Sasori." the VIZ translation has Deidara saying "Sasori my man."

"You're one hundred years too young to be giving me orders, hmm ..."
Caranraug
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #68 : 19.10.09 klo 17:21 »

Kyllä olisin. En tiedä, olisinko japanilaisena yhtä tyytyväinen kuin olen nyt, mutta olen kyllä miettinyt ja kuvitellut itseäni japanilaisena. Se olisi itse asiassa ihan mukavaa. Olen kyllä tyytyväinen itseeni suomalaisena ja olen ylpeä suomalaisuudestani! Mutta olisin kyllä myös ylpeä japanilainen :D
tallennettu

ˎ͓͜٨͓ˏ Laa shay'a waqi'un moutlaq bale kouloun moumkine

http://sayuri-zumi.deviantart.com
かずみ さゆり
Azunyan
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #69 : 01.11.09 klo 15:50 »

Aina välillä tuntuu että KYLLÄ ja sitten välillä EI mutta loppujen lopuksi tulen siihen tulokseen ettei Suomi ole ollenkaan huono maa asua.
tallennettu
Hachikat
foorumisti

pentu

Profiili
« Vastaus #70 : 13.11.09 klo 17:32 »

No enpä kyllä todellakaan olisi halunnut syntyä Japaniin. Olen erittäin ylpeä ja tyytyväinen siihen, että synnyin juuri Suomeen. Suomen olen aina kokenut turvallisempana ja parempana kuin muut maat, liekö tuo sitten totta vai ei. Mutta esimerkiksi jos vertaa amerikkalaisten sosiaaliturvaan tai sairaanhoitoon, niin taitaa siinä Suomi pitemmän korren vetää. Lisäksi Suomi on sopivan pieni, ei ole miljoonakaupunkeja kuten esimerkiksi Tokio. Pieni on kaunista, liika väkimäärä aiheuttaa yleensä vain ongelmia (joukossa tyhmyys tiivistyy, niinhän?).

Pidän Suomesta, suomen kielestä ja kulttuurista, enkä ikinä, mistään hinnasta ellei olisi aivan ehdottoman pakko, muuttaisi pois Suomesta, saati toivoisi syntyneeni muualla. Sillä tämä on minun paikkani, tai ainakin siltä minusta tuntuu. Joskus kun kuuntelen kaverien unelmia Kreikkaan muuttamisesta aikuisena ja muuta, en ymmärrä, miksi he haluavat niin tehdä, sillä itse en voisi kuvitella meneväni minnekään. ...anteeksi, harhauduinko aiheesta? Olen vain niin kova tyttö selittämään kuinka suomalainen oikeastaan olenkaan, anteeksi.

Vastaus oli siis En!
tallennettu

"Televisio kiellettävä. Ja musiikki. Ja taide. Ja kirjat. Joku voi saada vaikutteita jostakin."
Mihu
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #71 : 14.11.09 klo 19:34 »

Tarkoitetaanko tässä Japaniin syntynyttä japanilaista vai voidaanko esimerkiksi Suomeen syntynyttä yksilöä, jolla on japanilaiset vanhemmat kutsua japanilaiseksi? Vai lasketaanko hänet siitä huolimatta suomalaiseksi?

Japanissa olisi ollut ehkä ihan mielenkiintoista syntyä ja siellä kasvaa, kuten melkein missä tahansa muussa valtiossa tai vaikka jossakin muusta maailmasta eritystyksissä olevassa heimossa, mutta olen kyllä ihan tyytyväinen siihen, että olen suomalaiseksi syntynyt ja täällä kasvanut. Oikeastaan jos rehellisiä ollaan, olisin ehkä kaikkein mieluiten syntynyt brittiläiseksi. En osaa sanoa miksi, mutta näin nyt vain on.

Mutta siis, takaisin asiaan. Mielestäni japanilaiset ja oikeastaan aasialaiset ihmiset yleensä ovat hyvin kauniita. Kulttuurista en ole niin kovin perillä, joten siitä en osaa sanoa mitään. Ulkonäöllisistä syistä olisin hyvin mielelläni syntynyt japanilaiseksi, vaikka olenkin omaan nykyiseen ulkonäkööni suht tyytyväinen. Ja tuota. En oikein osaa sanoa olisinko vai enkö olisi halunnut syntyä japanilaiseksi. Eli kai se on aivan sama.
tallennettu

"You must not be afraid to dream a little bigger darling"
Jonako
Vieras
« Vastaus #72 : 04.01.10 klo 22:58 »

En. En osaa kuvitella syntyneeni minnekään muualle kuin suomeen, joten ei. Haluaisin kyllä Japaniin matkalle, mutta siinäkin että se on jotain kaukaista on oma viehätyksensä. Mutta en haluaisi muuttaa syntyperääni vain sen perusteella mistä pidän.
tallennettu
Yosuke
Vieras
« Vastaus #73 : 22.02.10 klo 09:51 »

Vastasin, En mielelläni. Olisihan se varmasti erilaista ja kiehtovaa, mutta olen kyllä ihan tyytyväinen että olen suomalainen. Japanin koulupaineet ja koulupuvut ei oikein innosta minua. Ei kai sitä sitten sitä suuremmin harmittelisi jos olisi japanilaiseksi syntynyt. Vähän vaikea vastata :D
tallennettu
Motoko
peruskäyttäjä

Well hello my darling!

Profiili
« Vastaus #74 : 08.03.10 klo 00:53 »

Empä olisi pahakseni laittanut jos olisin syntynyt japanilaiseksi. Mutta ei mahda mitään :D
tallennettu

I was only watching you
I was forever gazing into your eyes
Even now I watch only you
Without changing anything.
Rikotin
foorumisti

Nawww~

Profiili WWW
« Vastaus #75 : 04.05.10 klo 20:50 »

'No vaikkapa'. Mikäs siinä?

Jos elämäni olisi siellä helpompaa ja kaikin puolin parempaa niin eipä siinä mitään valittamista olisi. Satuin kuitenkin nyt syntymään tänne pohjolaan, eikä tässä paikassa ole niinkään valittamista, mutta että elämässä..

Sanotaanko nyt, että olisin halunnut syntyä minne vaan, jos perhe-elämä olisi helpompaa.
tallennettu

Vaikkukorvainen karvasaurus.
Yuffu
oekakisti

Profiili WWW
« Vastaus #76 : 05.05.10 klo 18:34 »

Poistin edellisen viestin, anteeksi siitä...

Vastaukseni on vieläkin aivan sama.
Olen tyytyväinen siitä, että olen suomalainen~
En pidä Japania mitenkään hirmuisen tärkeänä asiana(enää). On ärsyttävää kuunnella, kun jotkut selittävät siitä, kuinka vihaavat Suomea ja haluaisivat olla japanilaisia tai muuttaa Japaniin aikuisena.. Itseltäni on sellainen japanihulluus mennyt jo ohi.

En jaksaisi olla japanilainen.. Koko maailma tietäisi kaiken kotimaani kulttuurista, eikä sitten olisi mitenkään hienoa vaikkapa näyttää ulkomaalaisille kavereille, että "meilläpäin tehdään näin". Disney-leffoista tehtyjen multilanguage-videoiden(niitä on kiva katsoa >w<) kommenttien lukeminenkaan ei olisi kivaa, kun puolet kommenteista sanoo japanilaisen version olevan paras/söpöin, varmaankin siksi koska se vaan on Japani. On kivempaa olla ylpeä maastaan ja kielestään oikeista syistä...  Olisi myös ärsyttävää kun kaikki vastaantulijat käyttäisivät sanaa 'kawaii' ja kaikkea muuta sellaista. Taidanpa lopettaa kirjoittamisen, ettei mene ihan otakuiden kritisoimiseksi koko homma~

Syyt miksi haluaisin olla japanilainen:
• Pääsisi todennäköisemmin seiyuukouluun ja ääninäyttelijäksi.
• Saisin tietää miltä suomen kieli kuulostaa sitä taitamattoman korvissa.
tallennettu
Shinigami
foorumisti

Profiili
« Vastaus #77 : 19.12.10 klo 14:58 »

En ainakaan mielelläni. Se ei kuitenkaan johdu siitä että he olisivat mielestäni rumia, mutta en ehkä haluaisi elää siellä esim. tällä hetkellä. He ovat tietysti nättejä ja haluaisin olla itsekkin, mutta en ehkä kuitenkaan haluaisi asua siellä.
Ja tietysti jos olisin japanilainen en olisi varmaankaan mikään fani. Minä en myöskään haluaisi sinne muuttaa, mutta kyllä siellä olisi ihana käydä. Ja no ei siinä mitään vikaa mielestäni ole jos sinne sitten ihan tosissaan haluaa muuttaa, mutta en itse kyllä menisi.
tallennettu

Ikirouta
foorumisti

Profiili
« Vastaus #78 : 19.12.10 klo 23:28 »

En. Elämän perusasiat ja niiden helppous/vaikeus ovat kaikissa maissa ja kaikkina maailmanaikoina samat.

Minun koko nykyinen identiteettini on rakentunut sille, että olen suomalainen ja että olen asunut ja käynyt koulua koko elämäni Suomessa. Jos olisin syntynyt johonkin toiseen maahan (kuten vaikka Japaniin) niin identiteettini olisi rakentunut sille maalle. Jos olisin japanilainen ja minulta kysyttäisiin, että olisinko halunnut syntyä Suomeen/maahan X, niin sanoisin varmaan, että en.

Ja btw, onneksi täällä suurin osa on vastannut tähän ketjuun järkevästi. :D Voi että, kun naamapalmutin joskus yhdellä foorumilla, kun porukka siellä bawwasi, että eivät ole japanilaisia ja sanoivat jopa oikeasti ITKENEENSÄ sitä, etteivät ole japanilaisia. Ja voi että ne  ihmiset, jotka luulevat, että kun he muuttavat Japaniin, niin heidän elämästään tulee välittömästi parempaa...
tallennettu
Nippon97
peruskäyttäjä

Frog

Profiili
« Vastaus #79 : 01.03.11 klo 21:51 »

Kyllä se mulle olis ihan ok vaik viihyn myös hyvin suomes eikä koulupuvun pitäminen nyt välttis niin kauhiatakaan ois tosin viihyn tääl Suomes ku ei ole mitään koulu pukui ja voi pukeutuu sellasiin vaatteisii mist tykkää, mut Japanis olis kans varmaa helpompi päästä eri artistien keikoille...Mut khyll mä varmaan mielummin Suomes kuitenki asuisin...
tallennettu

''Sä oot ihan möö möö!!''
Sivuja: 1 2 3 [4]  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.034 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste