sisällön alkuun
21.9.2017 22.41 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Ota Kupoliisi, Otakupoliisi"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

äänestys
Kysymys: Olisitko halunnut syntyä japanilaiseksi?
Tietenkin! - 14 (5.9%)
No vaikkapa - 39 (16.4%)
Aivan sama... - 56 (23.5%)
En mielelläni - 63 (26.5%)
En! - 66 (27.7%)
äänestäjiä yhteensä: 209

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 [3] 4  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Olisitko halunnut syntyä japanilaiseksi?  (Luettu 40803 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Laus
foorumisti

Profiili
« Vastaus #40 : 16.12.07 klo 20:28 »

Ei kyllä liity aiheeseen, mutta huomautanpa vaan. Suomen kieltä pidetään ilmeisesti maailmalla ruman tai omituisen kuuloisena, koska siinä on paljon kaksoiskonsonantteja ja -vokaaleja eikä äänenpaino juurikaan muutu puhuttaessa. Kun taas vertaa vaikka ranskan kieleen, niin siellä on hirveästi poikkeussanastoa, koska jos ne menisivät kieliopin mukaan, niin ne kuulostaisivat rumalta, ja ranskan kielessä on tärkeää kuulostaa hyvältä.

Muuten, kun aiemmin ketjussa on puhuttu Japanin huonommasta elintasosta Suomeen nähden, niin aika vasta tulleen tutkimuksen mukaan Japanissa on parempi asua kuin Suomessa. (Tutkimuksessa mitattiin kaikkien maiden järjestys, Suomi taisi olla 12.-14. ja Japani 7.-10. Jos kiinnostaa, niin ensimmäiseksi sijoittui Norja.) Tutkimuksessa muistaakseni mitattiin mm. terveydenhuollon tasoa, luonnonmaantieteellisiä olosuhteita, palkkatasoja jne.
tallennettu
Èlewyn
erakoitunut
kupomuumio

pssst

Profiili WWW
« Vastaus #41 : 19.12.07 klo 09:41 »

Enpä oikeastaan. Tai no, itselleni sillä ei ole paljon merkitystä, kaikkialla varmasti on hyvät ja huonot puolensa. Olen sinänsä kuitenkin ylpeä kansalaisuudestani, enkä ymmärrä miksi suomalaisuuttaan pitäisi hävetä.

Olisi tietysti mielenkiintoista kokea miltä tuntuisi olla syntynyt Japanissa, sen kulttuurin ja tapojen mukaan, mutta toisaalta - maa kuulostaa paljon mielenkiintoisemmalta ulkopuolisen silmissä. Mutta en nyt sanoisi että se japanilaisuus olisi sen ihmeellisempää ja hienompaa. Suomessa on kuitenkin sen verran hyvä elintaso, että sen puitteissa en ajattelisi että olisi mukavampi olla syntynyt japanilaiseksi.(Vaikka tosiaan Lootuskukan mukaan Japani olisikin tässä edellä)

Tuli vain mieleen;  yleistäen väitän että japanilaiset ovat saamarin ylpeitä itsestään:  maastaan, sen tuotoksistaan ja kansastaan.

Joo no onhan se niinkin. Mutta enpäs voi tietää kun en japanilainen ole enkä sellaiseksi tule :D Mutta puhunkin näin yleisesti ottaen suomalaisen näkökulmasta. Sitä kiina-korea inhoa en kyllä ymmärrä.
« Viimeksi muokattu: 02.02.08 klo 23:40 kirjoittanut Èlewyn » tallennettu

gnawing,biting,breaking,hacking,burning !
Maryel
foorumisti

O RLY?

Profiili WWW
« Vastaus #42 : 22.01.08 klo 19:54 »

Naah. Jostain kumman syystä tahtoisin olla venäläinen. Hehhistä

Hassua, yksi kaverini (tai oikeastaan ehkä kaksi) on osittain venäläinen.
No, olisin ehkäpä halunnut syntyä japaniin, mutta siellä on kuulemma kovin rankkaa koulunkäyntiä, esimerkiksi lukioihin on todella vaikea päästä. Mutta tietysti olisin halunnut syntyä mangan kotimaahan, tai ainakin luulisin niin...
tallennettu

''Raistlin majere, the asshole of DL, but we ladies always have a droll ready for bad boys.''

Kasumi
karismaattinen
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #43 : 22.01.08 klo 23:32 »

Enpä oikeastaan. Tai no, itselleni sillä ei ole paljon merkitystä, kaikkialla varmasti on hyvät ja huonot puolensa. Olen sinänsä kuitenkin ylpeä kansalaisuudestani, enkä ymmärrä miksi suomalaisuuttaan pitäisi hävetä.

Olisi tietysti mielenkiintoista kokea miltä tuntuisi olla syntynyt Japanissa, sen kulttuurin ja tapojen mukaan, mutta toisaalta - maa kuulostaa paljon mielenkiintoisemmalta ulkopuolisen silmissä. Mutta en nyt sanoisi että se japanilaisuus olisi sen ihmeellisempää ja hienompaa. Suomessa on kuitenkin sen verran hyvä elintaso, että sen puitteissa en ajattelisi että olisi mukavampi olla syntynyt japanilaiseksi.

Tuli vain mieleen;  yleistäen väitän että japanilaiset ovat saamarin ylpeitä itsestään:  maastaan, sen tuotoksistaan ja kansastaan.

Japanilaiset ovat parempia kuin korealaiset ja kiinalaiset. Korealaiset vielä alampiarvoisempia kuin kiinalaiset.
Ei voi kuvitellakkaan hyväksyvän tyhmien ulkomaalaisten kunniaa loukkaavia väitteitä, että Japanin historiankirjat kauniselisivat Japanin osuutta toisessa maailmansodassa. Tyhmien ulkomaalaisten pitää perua sanansa väittäessään että japanilaiset olisivat olleet julmia miehittäessään Korean, ja Kiinaa ja alistaneet paikallisia yms.

Kaikkihan taitaa kouluhistoriasta tuosta tietää mutta minä en koska meillä skipattiin toi. Luin itse joskus yksityiskohtaisemman selityksen noiden kolmen maiden välisistä suhteista, paikallisista kulttuureista ja historiasta. En itsekään ihmettele, jos suurin osa Korealaisista ja Kiinalaisista ovat japanilais-vihaisia. Sanon suurin osa, koska varmasti sieltä löytyy paljon niitäkin jotka pitävät Japanista ja jopa japanilaisista.
« Viimeksi muokattu: 23.01.08 klo 15:14 kirjoittanut Kasumi » tallennettu

Modern Life Is Rubbish
Flarona
kovin pötkyläinen
suomimangusti

A, nandemo nai.

Profiili WWW
« Vastaus #44 : 23.01.08 klo 19:53 »

No, olisin ehkäpä halunnut syntyä japaniin, mutta siellä on kuulemma kovin rankkaa koulunkäyntiä, esimerkiksi lukioihin on todella vaikea päästä.

Tuo olisi yksi suurimmista syistä, miksi olisin halunnut syntyä japanilaiseksi. Ah, ehkä keskiarvoni olisi vieläkin 9,5 tai enemmän eikä mikään surkea 8,7 tjsp. Täällä juuri kukaan ei tehnyt lukion alussa läksyjä, ja minusta tuntui siltä, että muut katsoivat minua kieroon, kun minä tein ne aina. Aloin siis tahallani jättää läksyt joskus tekemättä, ja nyt en enää tee niitä juuri koskaan, vaikka tahtoisin kuinka. (En tajua itseäni. Ehkä minulla vain on niin kova halu olla samanlainen kuin muutkin, mikä olisi ollut omiaan japanilaisessa koulussa, jossa [melkein] kaikki yrittävät parhaansa.)

Toivoin pienenä käyväni koulua sisäoppilaitoksessa, jossa olisi koulupuvut. Vieläkin tuo ajatus tuntuu aivan ihanalta.

En olisi halunnut syntyä japanilaiseksi, koska heidän/siellä on vaikeampaa oppia englantia. Tosin luulen, etten kielipääni vuoksi olisi sielläkään aivan sitä huonointa tasoa. Kielten kauneus riippuu enemmän käytetyistä sanoista ja etenkin puhujasta kuin kielestä itsessään.

Olen kuitenkin niin kiintynyt Suomeen, etten vaihtaisi suomalaisuuttani mihinkään.
tallennettu

On laitonta ajatella, että Death Note: How To Read julkaistaisiin Suomessa.
eddie
foorumisti

You dare to hug me?

Profiili
« Vastaus #45 : 24.01.08 klo 14:49 »

En olisi halunnut. Kova elämä, paljon itsemurhia ja Suomessakin on muutenkin turvallisempaa. Täällä ei riehu esimerkiksi kammottavia tsunameja tms.
 Japanilaisena olisi silleen kiva olla, koska he ovat niin kauniita ja laihoja, kulttuurista puhumattakaan.
tallennettu

Tampere Kuplittelen piakkoin. Edward kuittaa.
Marle-täti
foorumisti

"Kultaseni, sinä olet aasi." -Muumimamma-

Profiili WWW
« Vastaus #46 : 21.04.08 klo 09:49 »

Jotkut luulevat, että "Ne japanilaiset on rumia ja niillä on hassu ääni!".
Japanilaiset eivät ole rumia D: päinvastoin!

En ehkä itse olisi halunnut syntyä japanilaisena. Ei minulla varsinaista syytä ole, mutta olen enemmän ylpeä siitä, kun olen suomalainen.
tallennettu

Sellainen henkilö, joka syö pannukakkua ja hilloa, ei voi olla kauhean vaarallinen.
-Muumi-
ShadowGirl
foorumisti

>:3

Profiili
« Vastaus #47 : 21.04.08 klo 14:36 »

Japanilaisena olisi silleen kiva olla, koska he ovat niin kauniita ja laihoja, kulttuurista puhumattakaan.
Mutta eipä se kauneus pelkästään japanilaisen leimasta tule 0_o. Siis, voihan siellää olla vaikka 7/8 timmiksiä, mutta ei sen takia ole laiha että on japanilainen.
tallennettu
francesc
Vieras
« Vastaus #48 : 21.04.08 klo 17:03 »

Mutta eipä se kauneus pelkästään japanilaisen leimasta tule 0_o. Siis, voihan siellää olla vaikka 7/8 timmiksiä, mutta ei sen takia ole laiha että on japanilainen.

Niin, ei se ehkä iitä rodusta tai kansalaisuudesta johdu, mutta jos oletetaan japanilaisen olevan Japanissa asuva henkilö, niin se ruokakulttuuri kyllä vaikuttaa. Ymmärtääkseni Japaninmaalla ei läskeillä ihan yhtä aktiivisesti kuin esim. suomessa.
tallennettu
Kasumi
karismaattinen
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #49 : 21.04.08 klo 20:46 »

Niin, ei se ehkä iitä rodusta tai kansalaisuudesta johdu, mutta jos oletetaan japanilaisen olevan Japanissa asuva henkilö, niin se ruokakulttuuri kyllä vaikuttaa. Ymmärtääkseni Japaninmaalla ei läskeillä ihan yhtä aktiivisesti kuin esim. suomessa.

Ei kai niin, mutta siellä on paljon rikkaampi ruokakulttuuri kuin Suomessa ja itseasiassa käsittääkseni halvempaa riippuen raaka-aineista ja muusta. Ulkona syöminen raamen/yakisoba/karee raisu/takoyaki/muuta-ravintolassa on edullisempaa kuin, no vaikka täällä vähän vastaavan kebab-paikan ruoka. Mäkkärissäkin on siskon poikaystävän mukaan halvempaa kuin Suomessa. :D

Tosiaankin, siellä on laajasti eri ruokia ja rikas ruokakulttuuri ja japanilainen ruoka on hyvää~

Kyllä siellä niitä vähän pullukoitakin on mutta kauneusihanteena taitaa olla tytöillä joku laihahko tai laiha. Se on tiheästi asutettu maa ja kaikki tietävät että siellä on paljon ihmisiä. Sinne mahtuu vaikka minkälaisia ihmisiä joten ei kaikki japanilaiset ole todellakaan laihoja. Kauneusihanne on vähän semmonen.

// francesc: no joo, tietenkin. :) Halusin vain sanoa että AIVAN kaikki eivät olisi super laihoja :D
« Viimeksi muokattu: 22.04.08 klo 00:35 kirjoittanut Kasumi » tallennettu

Modern Life Is Rubbish
francesc
Vieras
« Vastaus #50 : 21.04.08 klo 20:52 »

Se on tiheästi asutettu maa ja kaikki tietävät että siellä on paljon ihmisiä. Sinne mahtuu vaikka minkälaisia ihmisiä joten ei kaikki japanilaiset ole todellakaan laihoja. Kauneusihanne on vähän semmonen.

Oon ymmärtänyt kuitenkin, että Japanissa pn suhteellisesti esim. Suomea vähemmän ylipainoisia?
tallennettu
Elysion
foorumisti

Internet is serious business

Profiili
« Vastaus #51 : 30.04.08 klo 13:50 »

Oon ymmärtänyt kuitenkin, että Japanissa pn suhteellisesti esim. Suomea vähemmän ylipainoisia?
Mitä muutakaan voi olettaa, kun vertailukohde (Suomi) pitää hallussaan titteliä "Euroopan kolmanneksi lihavin kansa"? ^^

Mitä nyt poikaystävän kaveri kertoi, niin opiskelijat elää lähinnä Mc Donald's ruoalla ja nuudeleilla, halvimpia kun ovat.
tallennettu
Sekoleptikko
foorumisti

ruts

Profiili WWW
« Vastaus #52 : 30.04.08 klo 15:40 »

No hei Daaah!11 Tietty oisin halunnu!!!11!! NiinQ six, ku siellä sais niitä magnoja helposti!

En, samoja perusteluja kuin edellisilläkin. Ja vaikka haluaisinkin ja olisin syntynyt, en olisi tyytyväine ja haluaisin varmaan olla joku jenkki tai svedu >.< (ei niin, että niissä olisi jotain yli-ihanaa)

Suomessa on hyvä elää, tietysti olisi terveydellisesti ja kultuurillisesti mahtavaa asua Japanissä jonkin aikaa. Siis ei välttämättä koko ikäänsä, mutta puolesta vuodesta vuoteen vaihtarina olisi aika mielenkiintoista ja hyödyllistä kielellisesti ja muutenkin.
tallennettu

Ota minut mukaan sun kanssasi
Junan alle mahtuu kaksinkin
Kädet ratista irti
Ja nyt mennään
laittikola
foorumisti

fuckbeats ☆

Profiili
« Vastaus #53 : 05.05.08 klo 11:55 »

Kyllä vaan mulle kelpais olla jaappanilainen. Jos olisin hyvännäköinen sellainen. Japanilaisessa kulttuurissa olisi ollut hienoa kasvaa, vaikka työmoraali onkin tiukkaa. Olisin kumminkin ollut varmasti jokin kapinallinen muusikkonuori. : D

Ja japanilainen ruokakulttuuri oijoi. Miksen syntynyt japanilaiseksi? ;_;

Vaikka onhan siinäkin etunsa, kun on suomalainen. Ainakin turkkilaiset miehet pitävät seksikkäänä. Köh.
tallennettu
ShadowGirl
foorumisti

Profiili
« Vastaus #54 : 05.05.08 klo 15:06 »

Japanilaisessa kulttuurissa olisi ollut hienoa kasvaa, vaikka työmoraali onkin tiukkaa.
Ja jos olisi syntynyt Japaniin, harmittelisi että miksei ole syntynyt Suomeen...
tallennettu
Kasumi
karismaattinen
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #55 : 05.05.08 klo 17:08 »

Japanilaisessa kulttuurissa olisi ollut hienoa kasvaa, vaikka työmoraali onkin tiukkaa.
Ja jos olisi syntynyt Japaniin, harmittelisi että miksei ole syntynyt Suomeen...
Olisi kiva kuulla niitä perusteluitakin välillä. Miksi olisit halunnut syntyä Suomeen syntyessäsi Japaniin? Miksi et muualle? Ruotsissahan on vielä parempi sosiaalihuolto kuin täällä mutta siellä on korkeammat verotkin.
Japanissa käyvät ulkomaalaiset jotka ovat tietämättömiä paikallisesta tapakulttuurista, ovat japanilaisten silmissä epäkohtelijaita moukkia.
tallennettu

Modern Life Is Rubbish
ShadowGirl
foorumisti

Profiili
« Vastaus #56 : 09.05.08 klo 14:23 »

Olisi kiva kuulla niitä perusteluitakin välillä. Miksi olisit halunnut syntyä Suomeen syntyessäsi Japaniin? Miksi et muualle? Ruotsissahan on vielä parempi sosiaalihuolto kuin täällä mutta siellä on korkeammat verotkin.
Laittikolalle vain totesin. Aina jonkun pitää ruikuttaa, että miksei olisi voinut millään syntyä vaikka johonkin lämpimämpään maahan, tai nyt vaikka Japaniin. En siis osaa perustella, koska olen niin tyytyväinen että olen syntynyt Suomeen. Mutta viittasin siihen ,että jos toisella on jotain muuta uutta ja erilaista, ei ehkä omaansa osaa arvostaa.
tallennettu
Poola
foorumisti

Justin is my lööv <3

Profiili
« Vastaus #57 : 29.05.08 klo 22:18 »

Luinpa kaikki keskustelut tästä ja rupesin niin paljon pohtimaan asiaa takaraivossani, että koitan nyt kirjoittaa oman mielipiteeni selkeästi.

En mielelläni olisi halunnut syntyä Japanilaiseksi, ehkä ulkomuodon vuoksi. Toki japanilaiset ovat kauniita, mutta jotenkin ihmisten "samankaltaisuus" hieman vieroiksuttaa. Tietänette varmasti mitä tarkoitan.

Mikä tulee Japanissa asumiseen niin osittain se olisi ihanaa. Toki maassa on omat haittapuolensa, mutta hei onha niitä muissakin maissa. Tai ainakin minä koen Suomessa huonoksi puoleksi tämän alkoholin kanssa läträämiseen. Tai ainakin minun paikkakunnallani saa pelätä humalaisia ihmisiä, kun ei oikein tiedä aina mitä niitten päässä liikkuu. Mutta yksinkertaisesti ei mikään maa ole täydellinen.

Vaikka suomessa on hyvät elinolosuhteen on tukia, hyvät ruuat jne. niin silti vieroksun myös Suomea jonkun verran. Ehkä osa syynä "tylsät" ihmiset. Mutta en kyllä olisi valmis lähtemään ulkomaillekaan asumaan. Osittain syy, että olen myös aikalailla vainoharhainen luonnonkatastrofien suhteen. Suomessa sentään ei ole niitä kuin korkeintaan trombit.

Palaten Japaniin vielä niin ainakin minua kiehtoo se kieli todella paljon. Jos olisin syntynyt japanilaiseksi, niin kielen suhteen se olisi täydellistä. Japani sattuu nyt vain olemaan yksi lempikielistäni. Ja jos olisin syntynyt japanilaiseksi niin olisin aika varmasti tottunut näihin pitkiin työpäiviin jne. Lisäksi Japanin kulttuuri ja taiteet ovat kiehtovia, joten olisi ihana olla osa sitä. Ja se, että yliopistoihin ja lukiohin vaaditaan hyviä arvosanoje on minusta hyvä juttu. Mieluummin minä ahkeroisin kovasti ja olisin "fiksu" kuin olisin sortunut tähän laiskotteluun ja kaapinut keskivertonumeroita, vaikka olisin saanut parempia numeroita.

Joten ehkä mielestäni minulle ihaninta olisi ollut syntyä ihan suomalaisena, mutta päästä asumaan Japaniin lapsena oppia kielet ja kaikki ja palata sitten takaisin tänne synnyinmaahan, joka on loppujenlopuksi ihan hyvä paikka elää.
tallennettu

I wanna rock your body, please stay dance with me!
OnnaRanma
Vieras
« Vastaus #58 : 02.07.08 klo 02:02 »

Ihan sama. Minua ei paljonkaan haittaa minkä maalainen olen. Olisi ehkäpä kiva olla japanilainen? Sitä ei voi tietää. Jos olisi japski tuskin minä mitenkään erilainen olisi. Kyllä minä mielummin olen suomalainen ja asun Suomessa.
tallennettu
DoctorMacky
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #59 : 06.07.08 klo 15:34 »

En, sillä silloin en olisi kiinnostunut japanista ja en olisi löytänyt kupolia.

Olipas lyhyt ja ytimekäs vastaus...
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.046 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste