sisällön alkuun
21.9.2017 22.37 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Mikä lepsakka sää!"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

äänestys
Kysymys: Olisitko halunnut syntyä japanilaiseksi?
Tietenkin! - 14 (5.9%)
No vaikkapa - 39 (16.4%)
Aivan sama... - 56 (23.5%)
En mielelläni - 63 (26.5%)
En! - 66 (27.7%)
äänestäjiä yhteensä: 209

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] 3 4  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Olisitko halunnut syntyä japanilaiseksi?  (Luettu 40801 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
nekorin
Raivotar
vastuuhenkilö

Amanda <3

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 28.10.07 klo 02:39 »

Itseasiassa tuohan ei ole vähimmässäkään määrin totta. Kouluissa tarkastetaan se, tetä puvut ovat "oikeanlaiset" ja asiaankuuluvat aamuisin. Eli tyttöjen hameiden tulee olla sinne polviin asti. Ja sitten kun opettaja on huultanut kyseisen nimen ja "tarkistanut" asun niin tyttö vetää sen oikean kouluhameen pois ja sen alla on toinen hame joka rullataan sitten ihan minimittaiseksi. Vika ei ole siis koulupuvussa, vaan tytöt haluavat tehdä niistä miniminejä.

Tota, mikä siis oli pointti? Onko ne oikeesti vöitä (yattaaa!!) vaiko jotain tylsiä pitkiä hameita?

Pointti oli se, että ei ne koulupuvut oikeasti ole mallia vyö. Vaan ne on ihan normaalipituisia hameita, joita sitten tytöt rullaavat lyhyemmiksi. Siis tarkoitukseni oli vain korjata virheellinen käsitys, että esim animessa nähtävät miniminihameet olisivat se virallinen koulupuku.
tallennettu

Amira
foorumisti

Kahvi ja muffe.

Profiili WWW
« Vastaus #21 : 28.10.07 klo 13:14 »

Itseasiassa tuohan ei ole vähimmässäkään määrin totta. Kouluissa tarkastetaan se, tetä puvut ovat "oikeanlaiset" ja asiaankuuluvat aamuisin. Eli tyttöjen hameiden tulee olla sinne polviin asti. Ja sitten kun opettaja on huultanut kyseisen nimen ja "tarkistanut" asun niin tyttö vetää sen oikean kouluhameen pois ja sen alla on toinen hame joka rullataan sitten ihan minimittaiseksi. Vika ei ole siis koulupuvussa, vaan tytöt haluavat tehdä niistä miniminejä.

Tota, mikä siis oli pointti? Onko ne oikeesti vöitä (yattaaa!!) vaiko jotain tylsiä pitkiä hameita?

Pointti oli se, että ei ne koulupuvut oikeasti ole mallia vyö. Vaan ne on ihan normaalipituisia hameita, joita sitten tytöt rullaavat lyhyemmiksi. Siis tarkoitukseni oli vain korjata virheellinen käsitys, että esim animessa nähtävät miniminihameet olisivat se virallinen koulupuku.
Hameet yltävät ihan nilkkoihin saakka. Ne ovat oikeastaan aika painavia ennenkuin niihin tottuu ja todella hiostavia (tosin, Japanin ilmastossa, mikä nyt ei olisi). Ei siis todellakaan ole sellaisia kusirajahameita mitä nuo manga-kirjat pursuavat pantsut vilahdellen. Opiskelijat itse rullaavat mekkoja sitten ylös, pistävät vyön jotta se edes jotenkuten pysyisi paikallaan ja sitten kun kouluun päästään ja opettajia tulee vastaan niin hirveällä kiireellä rullataan takaisin alas ettei tule sanomista.

Oma vastauksenikin on, että ei, en olisi halunnut syntyä japanilaiseksi. Olen ihan tyytyväinen siihen, että synnyin täällä Suomessa ja osaan ajatella ja toimia itsenäisesti. En nyt mitenkään japanilaisia mollaten, mutta olisihan ne maailman arvot vähän erilaiset jos olisi Japaniin syntynyt. Hyvin rajoitteisesti tietäisi urbaaneista 'ulkomaalaisista', tekisin hirmu pitkää työtäpäivää/koulupäivää, jossa ei itse pysty tekemään valintoja (mm. verrattuna Suomen lukioihin) ja nukkuisin tyyliin 2h/vrk:ssa.

Olen puoliksi aasialainen ja olen siitä ihan ylpeä ja onnellinen, kun on juuria siellä täällä ja tuntee erilaisia ihmisiä eikä ole vain tylsä suomalainen, mutta silti mieluummin asun Suomessa kuin aasiassa. Täällä on kuitenkin kaikki niin mukavasti ja hyvin, että maailmanmatkustelu innostani huolimatta tänne on aina ihana palata ja tietää, että on jokin paikka jossa kaikki on mukavan turvallista ja hyvin noin yleisesti.
tallennettu
Usudas
kupoliitti

usu

Profiili
« Vastaus #22 : 28.10.07 klo 16:53 »

Hameet yltävät ihan nilkkoihin saakka. Ne ovat oikeastaan aika painavia ennenkuin niihin tottuu ja todella hiostavia (tosin, Japanin ilmastossa, mikä nyt ei olisi). Ei siis todellakaan ole sellaisia kusirajahameita mitä nuo manga-kirjat pursuavat pantsut vilahdellen. Opiskelijat itse rullaavat mekkoja sitten ylös, pistävät vyön jotta se edes jotenkuten pysyisi paikallaan ja sitten kun kouluun päästään ja opettajia tulee vastaan niin hirveällä kiireellä rullataan takaisin alas ettei tule sanomista.
Ahaa siksi joillain mangahahmoilla on koulupuvussa vyö.
tallennettu
LilyAngel
foorumisti

Jos masentaa, kissa piristää!

Profiili
« Vastaus #23 : 29.10.07 klo 18:34 »

Totta puhuen minulle olisi ihan sama olisinko ollut japanilainen vaiko en. Olisin kumminkin ruvennut valittamaan, että miksi olen syntynyt tänne enkä muualle. Ihan hyvin voisin olla puoliksi aasialainen ulkonäköni puolesta, niin ihmiset luulevat. Miten olisi britti, ja sitten puoliksi japanilainen? Haluan olla aina puoliksi jotain...

Jos olisin syntynyt Japanissa niin mieluusti haluaisin geishaksi tahi sitten japanilaiseen musiikkibisnekseen. Ei tulisi elämäni olemaan helppoa, ei todellakaan.
tallennettu

forte
Vieras
« Vastaus #24 : 29.10.07 klo 21:07 »

Jos olisin syntynyt Japanissa niin mieluusti haluaisin geishaksi tahi sitten japanilaiseen musiikkibisnekseen. Ei tulisi elämäni olemaan helppoa, ei todellakaan.

Ainakin minun tietojeni (jotka rajoittuvat Geishan muistelmiin) mukaan Geishat kuuluvat kiinalaiseen kulttuuriin.
Itse kyllä olen sen verran haltioitunut elokuvan takia (olkoonkin vain elokuvaa), että jos olisin syntynyt muutama vuosikymmen (miksei nytkin, mieluummin silloin) kiinalaisena, tahtoisin geishaksi. Tietysti aiheeseen kuuluu vaikka mitä kurjuutta ja kuria, mutta puolensa silläkin.
tallennettu
Kasumi
karismaattinen
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #25 : 29.10.07 klo 21:28 »

Ainakin minun tietojeni (jotka rajoittuvat Geishan muistelmiin) mukaan Geishat kuuluvat kiinalaiseen kulttuuriin.

Perustuuko tuo tietosi siis pelkästään elokuvaan? Olen lukenut kirjan kauan sitten, eikä siinä muistaakseni mainittu mitään sellaista, eikä elokuvassakaan. Ihmettelin hetken että miten tuo tieto on voinut mennä minulta totaalisesti ohi... Olen kuitenkin joskus ottanut selvää geishoista.
Sen ainakin tiesin että ensimmäiset geishat olivat miehiä.

Elokuvan katsomisen jätin viimetinkaan, koska petyin siihen kuullessani elokuvan tekemisestä että se on hollywood-elokuva ja päähenkilöitä näyttelevät kiinalaiset naiset. Odotin muutenkin että se olisi huono mutta ei se mikään aivan surkea ollutkaan kun lopulta katsoin sen. Kirjasta tykkäsin paljon

Katsoin nopeasti Wikipediaa ei siellä mainittu mitään tuosta, mitä väitit.

Elokuva että kirjan tapahtumat perustuvat ihan Japaniin.
tallennettu

Modern Life Is Rubbish
forte
Vieras
« Vastaus #26 : 29.10.07 klo 21:34 »

Ai kuuluuko? :o

Mistä ihmeestä olen saanut koko jutun päähäni...
Minun moka.

[/turhuus]
tallennettu
Amira
foorumisti

Kahvi ja muffe.

Profiili WWW
« Vastaus #27 : 31.10.07 klo 14:23 »

Perustuuko tuo tietosi siis pelkästään elokuvaan? Olen lukenut kirjan kauan sitten, eikä siinä muistaakseni mainittu mitään sellaista, --Olen kuitenkin joskus ottanut selvää geishoista.
Sen ainakin tiesin että ensimmäiset geishat olivat miehiä.
Erään kiinalaisen ystäväni mukaan Geishat kyllä ovat peräisin Kiinasta. En muista nyt tarkalleen oliko se niin, että nuo puvut olivat perua Kiinasta vai koko Geisha-ideana, mutta kyllä se tuolta Kiinan puolelta on jossain määrin lähtenyt. Japanissa tuntuu olevan todella paljon vaikutteita eri maista ja kulttuureista, joista he ovat sitten rakentaneet tämän oman kulttuurihaaransa.
tallennettu
forte
Vieras
« Vastaus #28 : 31.10.07 klo 16:07 »

Nyt äkkiä googlattuna ja yksinkertaisesti wikipediasta katsomalla kaikki voivat saada selville, että geishojen alkuperä ainakin internetin mukaan on Japanista.

Eli, jos olisin japanilaissyntyinen ja asuisin siellä, ja jos minulla olisi mahdollisuus ns. opiskella/päästä/pyrkiä, mitä vain, geishaksi, käyttäisin sen.
tallennettu
Skut
foorumisti

Generalfeldmarschall

Profiili
« Vastaus #29 : 01.11.07 klo 01:23 »

Geishat, kimonot saatikka mitkään japanilaiset historiaan liittyvät asiat eivät oikeastaan ole suoraa kopiota mistään. Japanilaisilla on usein ollut tapana ottaa muilta hyväksi havaittuja ideoita ja muokata niistä itselle sopiva kokonaisuus. Kiinalaisesta kulttuurista ei myöskään löydy suoraan verrattavaa ammattia geishaan.

On kyllä totta että kimonoon on vahvasti vaikuttanut kiinanalisten käyttämä hanfu vaatetus, joka on ilmeisesti joskus yli vuosituhat sitten japaniin rantautunut. Yhtäläisyyksiä Hanfuun voi myös löytää korean ja vietnamin kansallisvaatetuksistakin.
Ylipäätään aasiassa ei oikein voi välttyä törmäämästä kiinan kulttuurin vaikutuksiin, johtunee kiinan monituhatvuotisesta kulttuurista.
tallennettu

I love the smell of napalm in the morning.
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #30 : 01.11.07 klo 23:40 »

Eiköhän geishojen alkuperästä ole keskusteltu tarpeeksi tässä ketjussa. Jatketaan aiheesta, eli siitä, olisitko halunnut syntyä japanilaiseksi. Geishoille voitte perustaa oman ketjun.

300!
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
Hinako
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #31 : 02.11.07 klo 18:24 »

laitoin No vaikkapa. Mutta minulle kyllä riittää että näytän luonnostani 'hieman' aasialaiselta. Sopivalla meikkaustylillä saan itseni näyttämään vielä enemmän aasialaiselta. :)
tallennettu

Thought I'm standing by your side
I feel so lonely I could cry
Never say die
Leave me alone in the night
Keep me away from the light
Razorblade cuts the line
Never say never say die
choutarou
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #32 : 03.11.07 klo 19:17 »

Ei, en usko että olisin tyytyväisempi elämääni jos olisin syntynyt japanilaiseksi. Ja mistäpä sitä tietää?
Itse pidän pohjoismaalaisesta kulttuurista ja tavoista erittäin paljon, enkä usko että osaisin arvostaa japanilaista kulttuuria samalla tavalla kuin siitä ajattelen siitä itse pohjoismaalaisena.
Ja itselläni on tällainen kuva että koska Japani on nyt niin in Suomessa niin varsinkin monet pikkutytöt saattaisivat vastata kyllä. En haasta tällä riitaa tai mitään, mutta sellainen on käsitykseni eräiden kokemusten perusteella.
tallennettu
bigcitydreams
foorumisti

piupokspum.

Profiili
« Vastaus #33 : 08.11.07 klo 15:36 »

En ehkä, mutta olisi kiva jos vaikka toinen vanhemmista olisi alunperin japanilainen, ja olisi sukua siellä jne. ja käytäisiin siellä(ja ehkä olisin perinyt häneltä ulkonäköni...).
tallennettu

[MY HEART WAS STOLEN BY THE OWL OF THE NIGHT]
Elysion
foorumisti

Internet is serious business

Profiili
« Vastaus #34 : 23.11.07 klo 22:04 »

En todellakaan, mutta olisin halunnut syntyä Pohjois-Koreaan. Rakas Johtaja pitäisi minustakin huolen.

Itseasiassa olen tyytyväinen Suomeen vaikken olekaan isänmaallinen. Japanissa haluaisin käydä kerran. Kuulin muuten että Japanissa voi huomata kuinka kohteliaita japanilaiset ovat turisteille (ja huomata sivusta kuinka makeilu jätetään väliin japanilaisen asiakkaan kohdalla.)
« Viimeksi muokattu: 24.11.07 klo 02:22 kirjoittanut Kasumi » tallennettu
Viper7
foorumisti

>_>

Profiili
« Vastaus #35 : 14.12.07 klo 16:14 »

Vaikka animea katsonkin, olen sen verran ylpeä omasta suomen kansalaisuudestani ja elin oloistani etten usko että ruoho olisi juurikaan vihreämpää maapallon kääntöpuolella.  En myöskään lajittele itseäni japani hulluksi johon moni animen katsoja on sortunut joten vastus on simppelisti:

En

Kivaa kansaa japanissa silti varmasti on ja elinolotkin varmaan kohtuu mukavat. Suomen "sukulais" kansaksikin on jossain povattu.
tallennettu

We cannot become what we want to be by remaining what we are.
ShadowGirl
foorumisti

>:3

Profiili
« Vastaus #36 : 15.12.07 klo 11:30 »

Jos olisin syntynyt, olisin tyytyväinen. Mutta en haluaisi ikänä kylläkään muuttaa sinne. Yh. Olen kai rasistinen, mutta kuolisin ennemmin kuin muuttaisin sinne Hinga hanga-kielen keskelle.
tallennettu
Kasumi
karismaattinen
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #37 : 15.12.07 klo 17:02 »

Jos olisin syntynyt, olisin tyytyväinen. Mutta en haluaisi ikänä kylläkään muuttaa sinne. Yh. Olen kai rasistinen, mutta kuolisin ennemmin kuin muuttaisin sinne Hinga hanga-kielen keskelle.
Mitäh? :D En minäkään mielelläni juuri japanilaiseksi, mutta en kuolisi sen takia kuitenkaan. Joku voisi ajatella aivan samaa Suomesta. Täällä on aina kylmää, ihmiset ovat tylyjä ja "talvisin" harmaata ja sataa vettä. Lisäksi ruoka ja kaikki muu on kalliimpaa Japaniin verrattuna. :D
Kielikin on paljon kauniinpaa kuin suomi joka ulkomaalaisten korvissa kuulostaa mutinalta. En ymmärrä tuota "Hinga hanga" esimerkkiäsi myöskään. Noh, japanilaiset on yhtä rasistisia kuin suomalaiset, tai enemmän naapurimaan kansalaisia kohtaan näin yleistäen. "hyi, korealainen, kiinalainen" mutta niinhän mekin täällä tykätään sveduist, eestiläisistä ja venäläisistä. *sarkasmi* En itse ole rasisti kylläkään.

Etelä-Koreaan olisi ehkä ollut kiva syntyä mutta suomalaiseksi syntyneeksi olen tyytyväinen meidän sosiaalihuollon vuoksi. ^^; Korean kieli on minusta hyvin kaunis ja kulttuuri hyvin kiehtova. Japanista juuri nyt en osaa sanoa kun tämän päivän jälkeen olen täynnä Suomen japanilaisten asennetta. En tietenkään kaikkien mutta osan. ^^;
tallennettu

Modern Life Is Rubbish
Kitayama
foorumisti

さぁ、ぼうしやさん?

Profiili WWW
« Vastaus #38 : 16.12.07 klo 00:39 »

Kaikki varmaan jo arvaavat minun mielipiteeni, mutta sanon kuitenkin: en! Japani on varmasti hieno maa, jolla on hyviä puolia siinä missä muillakin mailla, mutta olen hyvin onnellinen suomalaisuudestani enkä halua muuttaa muualle. Tuntuu lottovoitolta, joten miksi täältä poiskaan haluaisi. Sen sijaan vaihto-oppilaaksi olisi kiva mennä, haluaisin kokea japanilaisen kulttuurin ihan itse ja nähdä mitä tavallinen elämä on siellä (japaninopettajani mukaan ei loppujen lopuksi niin hirveän erilaista Suomen menosta - ja tässä asiassa luotan japanilaisen sanaan).

Enpäs oikeastaan edes haluaisi näyttää japanilaiselta, mutta myönnän, että olisi kiva olla sellainen pieni, hento ja hoikka niin kuin monet japanilaistytöt. Mutta tuollainen perfektionismi on perin masentavaa, joten unohdetaan se.
tallennettu

ShadowGirl
foorumisti

>:3

Profiili
« Vastaus #39 : 16.12.07 klo 10:13 »

Lainaus
Kielikin on paljon kauniinpaa kuin suomi joka ulkomaalaisten korvissa kuulostaa mutinalta. En ymmärrä tuota "Hinga hanga" esimerkkiäsi myöskään.

En ole kyllä ihan samaa mieltä varsinkaan tuosta kielestä. Kai jotkut voisivat ajatellakin sitä kauniina, ja soljuvan ihanana kielenä, mutta itse en. Suomi on kaunista, kaikkein kauneinta omasta mielestäni, eikä siinä ole mitään vikaa. Japani on... en sanokaan! tai ihan pienellä kirjoitan maailman kamalin kieli mielestäni. Tai ruotsi.
No, ei kau tuota hinga hanga-ilmaisua kukaan tajunnut. Mutta se vain kuulostaa ihan siansaksalta
Sry, että leikin fonteilla. ;)
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.042 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste