sisällön alkuun
18.11.2017 17.31 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Todellista rohkeutta on suojella elämänsä pelimerkkiä tilanteessa kuin tilanteessa!"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 20 21 [22] 23
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Uuden ajan esittäytymisketju - keitä olemme?  (Luettu 134488 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hachikat
foorumisti

pentu

Profiili
« Vastaus #420 : 14.04.10 klo 16:14 »

Olen Elli hei, viisitoista vuotta plakkarissa. Olen Kupolin päätoimittaja eli Ylitintti, vapiskaa. Hurr. En kuitenkaan pure ja olen todella (ehkä hieman liikaakin) mukava ja avulias ihminen. En kuitenkaan ole millintarkka sääntöjen noudattaja, vaikka tällainen eräänlainen ylläpitäjä olenkin. Kupoliin liityin joskus muutama vuotta (tai ... pari) sitten, mutta kovin paljon olen hiljaiseloa viettänyt. Viestejä kirjoitan melkoisen vähän, mutta silloin, kun kirjoitan, niin kirjoitan asiaa. Eli laatu korvaa määrän. ;)

Minun rakkauteni ovat kissat ja kaikenlainen luominen, piirtäminen, askartelu, kirjoittaminen jne. Olen kova piirtämään ja hyvin innostunut erilaisista taiteen muodoista, ja ajatuksissa olisikin pyrkiä taidepainotteiseen lukioon. Lukioon haku tosin on vasta ensi vuonna tiedossa, mutta sitä odotellessa.

Lempisarjoihin kuuluu ehdottomasti Loveless, kaunis sarja kun on (niin animena kuin manganakin, toisaalta manga peittoaa animen mennen tullen), ja Fullmetal Alchemist, jota seuraan tällä hetkellä vain mangana. Olen kirjaston vakiasiakas ja mukaan tarttuu usein niin animea, mangaa, vanhoja suomalaisia elokuvia, kirjoja kuin dokumenttielokuviakin. Joskus ajattelin sen valtavan alkuperäisen Kalevalankin lukaista. Asun Hyvinkäällä, ja vaikken ensinnä arvostanut ko. kaupunkia lainkaan, olen oppinut pitämään siitä. Nyt tuntuu kuin en haluaisikaan täältä pois ollenkaan, vaikka aluksi ajatus oli että 'pois niin pian kuin mahdollista'. Lempiaineeni koulussa ovat, yllätys yllätys, äidinkieli, englanti ja kuvaamataito. Asun äidin, veljen ja kahden hölmön karvapallon (=kissan) kanssa kerrostalossa. Pursuan ideoita ja intoa päästä niitä toteuttamaan, ja näin huoneeni (vaikka pieni onkin) on täynnä kaikenlaista säilytysmenetelmää, kuvia, muistoja ja väliseinää, joka erottaa soppeni käytävästä. Tykkään höpöttää asioita jotka ei muita varmasti edes kiinnosta, hih. Nauran paljon ja kovaa = oon saletisti noloa seuraa. :V

Lainaus
Olen myös protu! <3 Protu on rakkaus. Purrr<3 Kahdesti apparoinut, nyt meneillään välivuosi. Tosin olisi tarkoitus mennä syysleiritiimeilemään, ja ensivuonna sitten kesäleirin uudeksi ohjaajaksi. Huii, siinä vasta vanhaksi itsensä tuntee.
Olen itsekin menossa protuleirille nyt kahdeksannen ja yhdeksännen luokan välissä, jes. Ajattelin kanssa ruveta apparoimaan, jos vain siis homma innostaa.
tallennettu

"Televisio kiellettävä. Ja musiikki. Ja taide. Ja kirjat. Joku voi saada vaikutteita jostakin."
Tamasaburou
foorumisti

Eeppistä

Profiili WWW
« Vastaus #421 : 04.05.10 klo 15:40 »

^ Tervetuloa sinullekin - arvaan. :) Itsekin olen uusi.

Tulin tänne mainostaakseni nettisivujani - olenko paha?

Omat mielenkiinnonkohteeni: Indy, Han, ruoka ja Sailor Moon. Nämä muodostavat elämäni emouden ympyrän.

Muualla minut tunnetaan lähinnä Mimi-chanina - se nic nyt vaan oli varattu. :( Olen mukana mm. Ai no Senshi! dubbausryhmässä ja myös kansainvälisellä Sailor Moon Forumilla.
tallennettu

"Tai sitten minä olen väärä orava! Huh, eivät kai asiat voi niin hullusti olla!"
Candycoffee
peruskäyttäjä

Profiili WWW
« Vastaus #422 : 03.06.10 klo 13:12 »

Hei kaikki!

Olen Candycoffee. Oikea nimeni on Jutta. Olen iältäni 12 vuotta, ja syntymäpäiväni on 7.4. Minua voi kutsua vain Candyksi.
Harrastan piirtämistä ja tanssimista, mutta vain kotona, etten ole missään seurassa. Isosiskoni on seurassa ja hän opettaa minulle tanssimista.
Minulla on perheessäni isosisko joka on 15 vuotta ja isä ja äiti. Minulla on myös koira, jonka nimi on Rose.

Olen tullut kupoliin vasta aika lähiaikoina, mutta olen ennen piirrellyt aina sumopaintissa. Mutta kupolin piirtoohjelmat ovat paljon parempia, shipainter on todella hyvä!

Pidän mangasta, ja luen Karinia, ja se on lempisarjani. Luen myös mm. Princess Aita.
En pidä joistakin mangasarjoista, esim. Tokyo mew mewistä. Olen pahoillani jos joku tykkää.
En ole katsonut paljoa animeita, luen mielummin. Olen kuitenkin katsonut jotain.
Pidän myös musiikista, ja lempimusiikkini on rock. Lempibändi on Hanoi rocks.

Kirjoittelen vielä jotain, että lisää tulee jossain vaiheessa!
tallennettu

*hali*
Joka kymmenes saa kuvan <3
Tamasaburou
foorumisti

Eeppistä

Profiili WWW
« Vastaus #423 : 03.06.10 klo 17:21 »

En pidä joistakin mangasarjoista, esim. Tokyo mew mewistä. Olen pahoillani jos joku tykkää.

Hahah... hahahaaa... HAHHAAHAAA!!! Joku ei tykkää TMM:stä!! JIPPII!!

Pidä tuo linja.
tallennettu

"Tai sitten minä olen väärä orava! Huh, eivät kai asiat voi niin hullusti olla!"
naoto
foorumisti

Profiili
« Vastaus #424 : 14.08.10 klo 17:37 »

Terve !
Olen siis naoto, 14-vuotias tyttö Helsingistä vaikka monet sanookin että vaikutan vanhemmalta, tiiä sitten miksi.
En muista tarkalleen millon ekan kerran Kupoliin rekkasin, mutta pidin kumminkin piiitkän tauon minkä takia unohdin tunnuksen, salasanan ja sähköpostiakin olin ehtinyt vaihtamaan sinä aikana, joten toisin sanoen en omistanut mitään mahdollisuuksia saada tunnusta takasin käyttööni. No, tehtyäni sitten lopulta uuden tunnuksen eli tämän (tosin nickiä olen vaihtanut pariin otteeseen...), niin tääkin jäi aika nopeasti unholaan, mutta nyt oon ajatellu alottavani täällä käymisen kokonaan uudestaan. :>

Mangaa ja animea en hirveästi lue / katso, mutta piirtäminen (melkein minkätyylinen tahansa) on silti lähellä sydäntä. Piirtämisen lisäksi muita harrastuksia on musiikin kuuntelu, ihan vaan ajanvietto kavereiden kanssa ja dataus. Lempibändejä en jaksa tähän listata, mutta sen verta voin sanoa että kaikki menee jrockista länsimaiseen tusinapoppiin, pääasia että kuulostaa hyvältä ♥

Koneella piirtämistä ei oo tullu harjoiteltua aikoihin, mutta koitan silti aina kehittyä, joten kaikenlaiset kommentit on tervetulleita !
tallennettu
alliM
foorumisti

Profiili
« Vastaus #425 : 28.08.10 klo 21:14 »

Juups, hei vaan kaikille!

Täällä nimimerkin takana -96 syntynyt tyttönen. Itseasissa, täyttelen juuri huomenna sen 14 :) Tässä herättelen Kupoli-innostustani, täällä muutama vuosi sitten olin ihan aktiivisestikin.

Asustelen nyt Itä-Savossa, keskellä ei mitään (positiivisesti ajatellen, keskellä kaikkea). Käyn seitsämännettä luokkaa uudelleen, omasta tahdostani koska tässä on ollu vähän kaikkea nyt viime aikoina. Eli vuotta nuorempien kanssa oleskelen, mutta näytän kuulema parikymppiseltä. Aika hmm.. jännä kun uimahallissa ja bussissa pyydetään todistamaan aina ikä. Ulkonäöstä sen verran että titaania löytyy oikealta alahuulesta ja vasemmasta silmäkulmasta. Ja niin, ruskeat lyhyet hiukset ja lasit. Minua on pidetty usein poikana (öhm, vaikka rintavarustukseni sanookin aika vahvasti toista..). Pidän poikamaisia vaatteita, aika usein käyn veljeni vaatekomerolla. Pukeudun sekoittaen tyylejä.

Luonne taas..on vaikea :D Hyvin vaikea. Olen kuulema "taiteellinen perfektionisti". Piirrän (käsin ja nyt toivottavasti enemmänkin koneella), kuuntelen ja soitan musiikkia, luen, kirjoitan ja runoilen. Lisäksi tykkään värkätä kaikkea käsilläni, siis neulon ja virkkaan paljon. Näpräilen myös kaikkea kivaa kirjeisiin joita lähettelen paljon kirjekavereilleni (juu, ihanaa etanapostia <3). Perfektionisti taas on vahva osa minua, yritän aina parastani. Joskus symppikseks sanottu, olen suvaitsevainen ja kuulema myös liian kiltti.

Mutta, nyt voisin mennä inisemään tuonne foorumistin oikeuksia :) -->

Elikkä nykäses hihasta jos tulee jotain kysyttävää tai tylsää (tahi mieli tekee avautua), olen käytettävissänne

*kumarrus ja hatunnosto*
tallennettu

Se se on.
OHW
foorumisti

Profiili
« Vastaus #426 : 29.08.10 klo 10:29 »

Hei kaikille!

Olen 80-luvun puolivälin jälkeen syntynyt kaksilahkeinen olio Espoosta. Kirjoittelin vanhaan Kupoliin vuosia sitten (nimimerkkiä en valitettavasti enää muista) jokusen viestin.

Anime ja manga harrastus on noista ajoista hiipunut reilusti, oikeastaan voisi sanoa sammunut kokonaan. Japanilainen kulttuuri (joihin toki anime ja mangakin lukeutuvat populaarikulttuurin muodossa) ja japaninkieli kiehtovat kuitenkin edelleen kovasti.

Varsinainen syy tälle ex-otakun avautumiselle on se, että nurkkiini on jäänyt jokunen lehti ja dvd pölyttymään ja haluaisin päästä näistä eroon. Tarvitsisin siis foorumistin oikeudet kaubamaja-alueelle kirjoittamista varten. :)
tallennettu
lilycase
peruskäyttäjä

öhöömmm.....toasted?

Profiili
« Vastaus #427 : 06.09.10 klo 15:57 »

Terve vaan kaikille :)!!!
 Olen lyhyt, nuori ja (unissani)kaunis nainen. Asun junamatkan päässä helsingistä ja olen siitä tosi onnellinen!
  Luonteestani en voi oikein kertoa itse koska en tiedä mimmoinen se oikein on. Sen kyllä tiedän että pääni on erittäin tyhjä ja unohdan kaiken näkemäni ja kuulemani ellen ota valokuvaa tai kirjoita muistiin :3
 Ykkös mangani on jo pitkään ollut Yotsuba! Ja ykkös anime on Ponyo koska Fujimoto on niin isällinen hahmo.
 Ja siinä oli tärkeimmät tiedot lilycasesta ja toivon että minua tullaan näkemään tulevaisuudessa kaikilla mahdollisilla foorumeilla ja piirtolaudoilla!

Hienoa että olen päässyt kupoliin C:
tallennettu
Logan
foorumisti

Kaptenski

Profiili
« Vastaus #428 : 11.09.10 klo 21:13 »

Hyvää iltaa ja hatunnosto. Olen Logan ja aion nyt yrittää onnistua eräässä tempussa, jossa olen tähän mennessä aina epäonnistunut: itseni esittelemisessä lyhyesti.

Olen virallisesti aikuinen ja henkisesti sen ikäinen, että aina on kivaa ja helkkarinmoinen kohellus päällä. Asun sotkuisessa kenkälaatikossa pelikonsoleiden, tietokoneen, kynien ja vihkojen kanssa [vaikka jonain päivänä hankin vielä kissat nimiltään Vincent ja Shax] ja reagoin netissä nimiin Logan, Hirvi ja Taisto. Mitään nimeä en tottele. Harrastuksia ei suuremmin löydy, noista kenkälaatikon kanssani jakavista tavaroista voi suunnilleen päätellä, mitä meikäläinen vapaa-ajalla puuhaa. Animesta nyt tietysti tykkään [suosikkina Tengen Toppa Gurren Lagann], mikä voipi Kupolissa olla sangen ennalta-arvattavaa, ja lisäksi japanilaisia pelejä tulee hakattua ja coneissa juoksenneltua kummallisissa asuissa. Haluaisin isona ilmalaivan kapteeniksi, mutta koska elän hiukan väärällä vuosisadalla, minusta tulee todennäköisesti automekaanikko, pelisuunnittelija tai hyödytön pummi. Näytän sekoitukselta tuota kapteenia ja pummia ja kuulostan.. en tiedä tarkalleen, miltä, mutta joka tapauksessa lähestymiseni voi havaita jo kaukaa sen kummemmin painamatta korvaa kiskoihin. Luonteeltani olen rento ja vapaamielinen henkilö, jonka ykköspäämäärä on pitää hauskaa ja lisäksi pirun kovapäinen, pahasuinen ja vaikka mitä [vähemmän] jännää.

Kiitos. Temppu on ilmeisesti suoritettu. Törmäilkäämme keskusteluissa.
tallennettu
Etnalover
foorumisti

Come closer I promise not to bite..hard..XD

Profiili
« Vastaus #429 : 28.10.10 klo 20:17 »

Etnalover tässä hei^w^!

Oon ihan uusi kasvo Kupolissa(liityttyäni siihen ihan vastikään), enkä oo vielä aivan perillä kaikesta mitä täällä voi tehdä, mutta rakastan mangaa ja animea joten päätin liittyä joukkoon tummaan. Liityin pääasiassa siksi että saan lisä tietoa harrasteestani ja infoa manga/anime sarjoista jotka ilmestyvät suomeen yms.

Manga harrastukseni alkoi Ranma½ sarjan ensimmäisestä pokkarista ja siitä pitäen olen keräillyt omaan makuuni sopivia sarjoja ja kokoelma onkin karttunut jo ihan pienen kirjaston kokoiseksi. Sen lisäksi että kaverini suosittelevat tästä syystä minua muuttamaan kirjastoon, pöytäni notkuvat myös piirroksista eikä Pleikkarinikaan välty tuntikausien animen töllötykseltä, RPG anime tyylisistä pelien pelaamisesta nyt puhumattakaan.

Olen myös hullaantunut Itasha harrastukseen ja autoni onkin pienimuotinen itasha-auto Miku Hatsune konepelti/kylki -tarroineen ja pinkein penkin päälisineen eikä edes takalasi ole välttynyt manga-sarjojen chibiversio-pehmoilta, etuikkunalla komeilevasta Miku figmasta nyt puhumattakaan..
Muita harrastuksiani on valokuvaus, Karaoke, koiran hoito, ja kahden gerbiilin kaitseminen. Kesäisin sukeltelen mielelläni uima-altaassamme tai kylpylöissä..tuttuni sanovatkin ettää siitä lähtien kun opin sukeltamaan, minua tuskin nykyään pinnalla näkeekään vedessä ollessaniXD

Rahoitan harrastuksiani työskentelemällä avustajana..

Musiikkimakuni on aika laidasta laitaan menevää ja muuttuu ihan mielialan mukaan. Enimmäkseen kuitenkin kuuntelen poppia ja rockia sekä japanilaista että muuta ulkomaista.. Kotimainen ,hevi, ja metalli ovat viimeisellä sijalla jos sielläkään jos multa kysytään.. lempi bändeistä/artisteista nyt mainittakoon vaikka An Café, mennä vuosien poikabändit kuten esim BSB ja N'sync, Anastacia, Kylie Minogue ja Brian Adams. Kun ajan autolla, "nupit kaakossa" soittimessa pauhaa yleensä menevää rockia kuten An Café n kakusei heroism yms.

Oon tällainen erilainen ikäiseni "nuori"..rakastan käyttää hymiöitä teksteissäni ja ihmiset usein käsittävät huumorini väärin..mulla on kai niin outo huumorin taju-.-'
Kiroilen paljon varsinkin silloin kun olen vihainen itselleni tai pettynyt itseeni myös silloin jurppii kun en voi olla avuksi vaikka haluaisin..
En pidä ihmisistä jotka ovat liian teennäisiä(mite ikinä se ny sit kirjotetaanki), eivätkä omaa minkäänlaista empatiakykyä/kohteliaisuutta vanhempia ihmisiä kohtaan.

Olen kerrassaan huono tietokoneiden kanssa..kun tulee joku ongelma menee peukalo suuhun..tai jtn.. mutta jos on kyse autoista osaan vaikka mitä ja varmasti enemmän kuin muut ikäiseni naiset ikinä..(isäni on autokorjaaja).

noh..siinäpä jotain sekavaa musta..
tallennettu

Pastellisoturi
foorumisti

Kyllä.

Profiili WWW
« Vastaus #430 : 29.11.10 klo 18:14 »

Ajattelin minäkin jonkinmoista esittelyä tänne tehtailla, joten hyvää iltaa vain.

Olen 13-vuotias tyttö. Asun jossain päin Suomea, joka ei ole kovinkaan suuri yllätys. Voin kuitenkin sanoa, että pääkaupunkiseudulle on täältä matkaa jonkin verran yli sadan kilometrin. Harrastan ehkä enimmäkseen datailua, piirtämistä, nukkejen keräämistä ja valokuvaamista. Datailemassa yleensä tulee hilluttua ympäri nettiä, esimerkiksi täällä, aapelissa ja youtubessa. Myös mese on suuri ajanviettokohde.

Liityin Kupoliin, koska oletin että täällä on samanlaisia mangan ja animen perässä juoksevia, tai ei ehkä ihan kuitenkaan. Joka tapauksessa samoista asioista kiinnostuneita henkilöjä. Keräilen siis erilaisia mangasarjoja ja katselen animea suurimmalta osalta netistä. Välillä myös itse yritän väkertää jonkinmoisia sarjakuvia. Tällä hetkellä teenkin yhtä sarjaa, jonka ovat tosin nähneet vain kolme henkilöä; isoveli ja kaksi parasta kaveria.
Piirtäminen on myös suuri tänne liittymisen syy. Rakastan piirtämistä suoraan sanoen. Tyylini sijoittuu lähinnä mangavaikutteiseen piirtämiseen.

Ja sitten en ole vielä maininnut, että rakastan musiikkia. Kuuntelen enimmäkseen J-rockia tai muuta rock-musiikkia. Jonkinmoinen pop saattaa myös mennä, mutta ei kaikki. Lempibändejä on vaikea sanoa, kun niitä on niin monia.

Enpäs keksi lisää. Tai en viitsi kirjoittaa enempää, etten ala höpisemään kaikesta turhasta niin että kaikkien päät räjähtää. Näkemiin, nähdään piirtolaudoilla ♥
tallennettu

Soturoin pastelliliiduilla
Ikirouta
foorumisti

Profiili
« Vastaus #431 : 16.12.10 klo 21:28 »

Heipä hei.

Olen Ikirouta, 23-vuotias poikanen Espoosta.
En varsinaisesti tunnistaudu anime- tai mangafaniksi. Minä vaan yleisesti ottaen olen todella kiinnostunut sarjakuvista, animaatiosta ja vastaavasta, joten tottakai haluan tutustua muihinkin kuin länsimaalaisiin tuotoksiin. :3 Lisäksi animessa ja mangassa on tiettyjä erityispiireitä, joista pidän kovasti. Siksi tulee coneillakin käytyä. Olen myös kiinnostunut Japanin kulttuurista ja kulttuurista yleensä. Japanin lisäksi olen kiinnostunut mm. Vietnamista, Kiinasta, Venäjästä, Ranskasta, Englannista ja Suomen esikristillisestä ajasta. Olen hirmuinen kimono- ja geishafani ja olen omistanut/omistan useita aitoja kimonoja ja japanilaisia kankaita. Minusta japanilainen silkki on maailman kauneinta. Muita minua kiinnostavia asioita Japanin kulttuurissa ovat samurait, sushi ja sake. :3 Olen myös kiinnostunut joistakin Japanin muotityyleistä ja cosplaysta. Olen vaate- ja muotifriikki ja minulla on vaatturin koulutusta. Puku tekee miehen jne.

Muuta minusta:
Olen aivan pikkuisesta lähtien harrastanut kuvataidetta ja olen ollut kuvataidepainotteisessa koulussa. Osaan siis piirtää jotenkuten ja haaveenani on ollut vuosikausia sarjakuvan julkaiseminen. :3 Työstän tällä hetkellä sarjakuvaa, jonka toivon voivani julkaista parin vuoden sisällä. Osaan lisäksi myös ommella vaatteita ja pehmoleluja. Olen joitakin tilaustöitä myös tehnyt. Taiteen ja kulttuurin lisäksi olen kiinnostunut tieteestä, aivan erityisesti biologiasta ja psykologiasta. Erityinen suosikkini on näiden kahden yhdistelmä eli zoologia eli "eläinpsykologia". Olen hyvin kiinnostunut eläimistä ja luonnosta ja luonnon toiminnasta. Unelma-ammattini on napaseutujen tutkija. Arktisten alueiden luonnolla ja kulttuurilla on sydämessäni aivan erityinen sija. Kun toiset unelmoivat hiekkarannoista, niin minä unelmoin kovasta pakkasesta ja revontulista. :3

Olen hoikka ja atleettinen. Harrastan painonnostoa ja lenkkeilyä. Minulla on pitkä vaalea tukka ja vihreät silmät.

Olen täällä Kupolissa pyörinyt joskus vuosia sitten, mutta minulta unohtuivat kaikki foorumit joksikin aikaa. Mutta nyt halusin tulla takaisin. Yksi iso syy tänne tulemiseen oli myös se, että toivon tapaavani täällä monta hienoa uutta ihmistä. :3 Sosiaalinen elämäni on mielestäni liian laihaa. Kävin joskus muinoin animeharrastajien miiteissä ja olin yllättynyt siitä, miten uskomattoman hyväntuulisia ja mukavia ihmisiä te olette!

Yritän tälä hetkellä lukea yliopiston pääsykokeisiin (biologia). Pitäkää peukkuja, että pääsen tällä kertaa, sillä tämä on jo kolmas hakukerta!
tallennettu
Jeneable
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #432 : 18.12.10 klo 15:23 »

Aamua, päivää mikä ikinä nyt onkaan,
siis täältä Helsingin suunnalta. :)

Olen Jeneable, villasukat jalassa ja hampaat kolisten tietokoneella linnottautuneena (kuin mikäkin datis), kirjoittelemassa teille itsestäni.
 14 vuotta on tullut elämää tutkailtua, milloin mistäkin suunnasta, nyt täältä kupolin puolelta. Tai aloitin kupolissa notkumisen 10-11 vuotiaana, epäsäännöllisen säännöllisesti täällä on tullut käytyä. Kunnes unohdin tunnuksen ja salasanan, tein uudet; ja olen back to busines. Toivottavasti edes himpun viisaampana ja aktiivisempana

Intohimoinani pandat, piirtäminen, netissä häröily, valokuvaus ja muutenvaan toimettomana läskeily tietokoneelta jääkaapille - ja takaisin.

Ei, en lue mangaa tai seuraa animea, en omista minkäänlaista omistautumista Japanilaiselle kulttuurille. Mikä siis ei selitä yhtään miksi pyörin japaniharrastajien yhteisössä.. 8(  Ehkä mä vielä löydän sen sisäisen ernuni. Tai sitten en.

No mutta asiasta rasiaan, se miksi pyörin täällä on piirtäminen. Piirtänyt olen niin pienestä kun kynä on kädessä pysynyt paperille saakka ( no okei on se kynä varmasti seinässäkin ja ties missä muualla käynyt). Ja sitten tekniikan mukana piirtikseen siirtynyt. Tyylisuuntaa en osaa sanoa, se kai vaihtelee fiilisten mukana. 8D

Musiikkimakua en varmaan edes omista, en kuuntele mitään tiettyä alalajia tai edes mitään tiettyä bändiä, hittimusiikista lastenlaulauhin, niin tylsältä kun se kuulostaakin niin kaik käy!

Otan kaikki uudet tuttavuudet avosylin vastaan, oikeen lämpimin halauksiin kiedon :)

So long, Jeneable kuittaa!

EDIT//  vähän näköjään aivot laginut, kirjotusvirheitä tässä deletoin 8D
« Viimeksi muokattu: 19.12.10 klo 08:52 kirjoittanut Jeneable » tallennettu

HUNGALA BUNGALA
Shinigami
foorumisti

Profiili
« Vastaus #433 : 20.12.10 klo 22:56 »

Olen siis Shinigami. ( Aikaisemmin Mitsuki )
Kovin moni ei ole kyllä minua tunnistanut, kun en paljoa piirrä. Olen nuori, lyhyt vaalea hiuksinen tyttö.
Tykkään tietysti Japanista ja kaikista oudoista pikku asioista. Asun keski-suomessa. Ei kovinkaan tunnetussa paikassa. Minulla on tosiaan pakkomielle eläimiin ja kaikkeen röyhelöiseen ja söpöön.
Kuuntelen vähän kaikenlaista musiikkia, mutta hevistä ja raskaammasta en oikein perusta. Olen kai ihan pirteä ja ystäväni mukaan joskus ehkä pelottava. En tiedä miksi? Näytän ehkä sweetille mutta käytän pääosin jotain aika goottia. Mustia vaatteita vaikka värikkäistä tykkäisinkin. Eivät vain sovi minulle. Oikeaa nimeä en taida kertoa. Se on aika...outo. Tai ei, mutta en vain tykkää siitä. Saatan olla myös joskus todella rasittava. Minulla on niin sanotusti ''monta persoonaa'' joista toinen on vähän kuin kitisevä lapsi ja toinen on... no minä. Inhoan sitä kun eläimiä / ihmisiä tapetaan. Minusta se on jokin idioottimainen sairaus. Olen jollain tavalla koulukiusattu. Oikeastaan todella kiusattu. Ja sitten tosiaan minulla on pieni valkoinen koira jonka nimi on ''Pause''. Isoveli keksi nimen pienenä. Se on kuitenkin jo 11 vuotta vanha, mutta silti leikkisä. Eipä sitten varmaan muuta minusta. : 3
« Viimeksi muokattu: 16.01.11 klo 11:30 kirjoittanut Shinigami » tallennettu

Tsundere
peruskäyttäjä

yayitsmee

Profiili
« Vastaus #434 : 30.12.10 klo 01:16 »

No asda. En oo varma oonko vastannu tänne, mut njaaihasama.
Alotetaan vaikka siitä että mun oikee nimi on Jeannette, mut jostain kumman syystä, kun pieni oon niin kaikki sanoo Tsundereksi. (: Hiukset on ennen ollu ihQ siniset, mutta pari päivää sitten värjäsin osan mustaks. Fantsaan Japania, ja olen 16-vuotias. Tyyli on enemmän scene-puolella, kun en oikeestaan oo sellanen ''emo''. Seurustelen(<3) ja käyn aina välillä(kun kerkeän) Japanin kielen kursseilla Jyväskylässä. En tiedä onko kovinkaan moni tavannut, mutta minut saattaa nähdä tsittaamassa jossain Kotkassa, jos on sieltä päin.
Ciao my honeys~
tallennettu

DISCORD恋して★
Falgeir
foorumisti

Profiili
« Vastaus #435 : 05.01.11 klo 18:31 »

Hei vaan :)

Olen vuonna 1994 syntynyt lukiolaistyttö ja tätä viestiä kirjoittaessani vielä aivan uusi täällä Kupolissa (rekisteröidyin 30.12.2010). Kiinnostukseni mangaan ja animeen heräsi ollessani ala-asteikäinen, mutta nyt vuosien jälkeen ennen niin ilmiselvä innostus on päässyt vähän laantumaan ja aika useita aihepiirejä on mielenkiinnonkohteitteni listalta karsiutunut. Olen aika nirso näiden mangasarjojen suhteen, ja tällä hetkellä on vain pari kappaletta sellaisia sarjoja, joita seuraan aktiivisesti ja joista olen todella kiinnostunut.

Taiteen ja sarjakuvien ohella minua kiinnostaa melkeinpä kaikenlaisen historian tutkiminen, erityisesti sota-, kulttuuri- ja pukuhistoria kiehtovat. Muita suuria intressejäni ovat kielten opiskelu sekä myyttiset taruolennot, taikuus ja mytologia.

Vapaa-ajallani piirrän ja maalaan mielelläni, ja olen pitänyt piirtämisestä niin kauan kuin vain muistan. Maalaamisen aloitin nyt noin kolme vuotta sitten (henkilökohtaisia suosikkejani ovat akvarellit, guassit ja akryylit). En piirtele tietokoneella juuri ollenkaan enkä omista piirtopöytää, vaan olen huomannut tämän "perinteisen" taiteilun olevan minulle se mukavin ja paras tapa itseni ilmaisuun.

Kuuntelemani musiikki on enimmäkseen aika raskasta, mutta kuuntelen sen lisäksi kyllä aika lailla muutakin, eikä minulla taida olla oikeastaan mitään tiettyä musiikkigenreä josta yksinomaan pitäisin.
« Viimeksi muokattu: 05.01.11 klo 20:24 kirjoittanut Falgeir » tallennettu
Seraphine
foorumisti

Kaik lutviutuup!

Profiili WWW
« Vastaus #436 : 19.02.11 klo 21:04 »

Heipähei!

Olen 21-vuotias tyttönen Suomen Tampereelta. Olen rekisteröitynyt tänne Kupoliin jo ajat sitten, mutta nyt vasta uskaltauduin kirjoittamaan foorumille. :')

Elän parhaillaan jokseenkin jännittäviä aikoja; olen nimittäin kuukauden päästä lähdössä lähes vuodeksi vaihto-opiskelemaan Japaniin, Saitaman perfektuurissa (tunnin junamatkan päässä Tokiosta) sijaitsevaan yliopistoon! Olen samanaikaisesti tavattoman innoissani ja tavattoman peloissani. Japania olen opiskellut vasta puolentoista vuoden verran, joten luulisin ainakin alkuajan olevan hässäkkää - opetus tapahtuu kohdeyliopistossani nimittäin pääasiassa japaniksi...

Jonkin sortin animangakeke olen ollut jostakin yläasteesta lähtien, tosin nykyään katselen/luen sarjoja huomattavasti vähemmän kuin alkuaikoina. Japanilainen populaarikulttuuri kuitenkin tuntuu edelleen kiinnostavalta ja viihdyttävältä, joten en ihan täysin ole ympyröistä kadonnut. (...jos niissä nyt erityisesti olen koskaan ollutkaan...)

Että dozo yoroshiku onegaishimasu! :)
tallennettu

Vaito
foorumisti

Myrrysmies

Profiili WWW
« Vastaus #437 : 22.02.11 klo 13:35 »

Tervehdys.

Olen vuosimallia -92 edustava yo-kirjoitusten kanssa painiva nuorimies eteläisestä Suomesta. Kupolitunnukseni on ollut olemassa jo pidemmän aikaa, mutta vasta nyt ajattelin ihan tosissani aktivoitua täällä.

Harrastelen piirtämistä, lukemista ja ajoittain myös kirjoittamista. Mangasta ja animesta en enää hirveämmin ole kiinnostunut, vaikka muutamaa sarjaa seuraan yhä. Kupolissa ajattelin pyöriä lähinnä aktiivisten piirtolautojen takia, joskin saatan kirjoitella jonkinlaisia epämääräisyyksiä tänne fooruminkin puolelle epätasaisin väliajoin.

tallennettu

- - Tuli ei polta tuttuansa - -

deviantART - Harhakuva - Blogi
Kenraali Darkkis
Vieras
« Vastaus #438 : 13.03.11 klo 00:58 »

Tööt!

Täällä näytön toisella puolella istuu siis vuonna 1989 syntynyt (poika)tyttö, Kenraali Darkkis -nimellä parhaiten tunnettu sekopää.
Harrastuksiini kuuluu piirtäminen, sarjakuvat, maailmanvalloitus-suunnitelmien tekeminen, laiskottelu ja sekoilu. Pidän myös tietokoneista, eläimistä ja goottityylistä (minut usein luokitellaan industrial gootiksi pukeutumiseni, miesmakuni ja musiikkimakuni takia).

Animesta ja mangasta tykkään luonnollisesti. Ensimmäinen anime mitä olen katsonut on varmaan Pokémon, siitä siirryttiin sitten Digimoniin ja niin edelleen. Nykyään suosikkisarjojani kumminkin ovat Elfen Lied, Transformers Armada, Rozen Maiden, Neon Genesis Evangelion , Chobits (tosin Chobitsissa on se huono puoli että se sisältää ällöttävää rakkauslässytystä D:) ja.. olikohan niitä muita? En koskaan muista kaikkia kerralla.

Japanilaisesta musiikista sen verran että kuuntelen lähinnä suosikkisarjojeni tunnareita. :D Rozen Maidenin tunnarit ovat parhaita! Muuten musiikkimakuni onkin enemmän sitten länsimaista industrial metallia ja aggrotechiä (Deathstars, Combichrist, Wumpscut, Gothminister..)

Piirtämisestä vielä.. olen harrastanut piirtämistä jo ihan vaahtosammuttimen kokoisesta vaikkei sitä kyllä uskoisi sillä piirustusjälkeni ei ole kummoista. Tyylini on jotain länsimaisen ja animen välimaastosta, ainakin niin minulle ollaan usein sanottu. Ja mitä se tykkää piirtää?
Kaikki vähänkin yliluonnollinen scifi-, fantasia-, ja muut örvelöt käyvät. Useimmiten ne ovat joko demoneita tai anthroa. Joskus tykkäsin piirtää Transformereita mutta nyt fan arttien tekoon kyllästyneenä väsään mielummin niitä edellämainittuja omia hahmojani (jotka eivät kiinnosta sitten ketään! :<).

Nykytilanteesta voisin mainita sen verran, että olen hakemassa opiskelemaan taas pitkän sairasloman (pipi pää?) jälkeen ja toivon tietenkin pääseväni kouluun ettei tarvitse ihan tyhjänpanttina olla. Unelma-ammattini on jo lapsesta asti ollut taistelulentäjä, mutta rasitusastmani takia en voi koskaan saavuttaa sitä unelmaani, joten keskityn sitten graafiseen suunnitteluun vaikka se onkin huonosti työllistävä ala. Silti, olen sitä mieltä että pitää tehdä semmoisia töitä josta pitää sillä vastenmielinen työ ajaa kumminkin burnouttiin.

Tämä taisikin olla tässä. Nyt on kai syytä painua pehkuihin jotta jaksan taas tehdä maailmanvalloitus-suunnitelmia .. herätä huomenna ja piirtää jotain tuonne piirtolaudoille.
tallennettu
Siro
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #439 : 20.03.11 klo 11:48 »

Tididididii~ eiku mitä..

Eli siis joskus tänne toisella tunnuksella rekisteröidyin, mutta se katosi etc. ja ajattelin nyt alkaa käydä täällä uudestaan.

Eli olen 15 vuotias tyttö Lahdesta ja harrastelen piirtämistä ja maalailua vapaa ajalle itsekseni. Suurin osa ajasta menee kotona ollessa, koska minulla on vain yksi ystävä. Luotto ihmiseen: ei ole. Käyn tällä hetkellä kahta koulua samaan aikaan, mutta silti en käy koulua ollenkaan. Ai häh? No, en ole itsekkään varma!
Sairastan lukuisia sairauksia ja miten sairaalta tuntuukin yksi ihminen sairastutti minut näihin kaikkiin. Olen kuitenkin jo parempaan päin ja melkein kaikki sairaudet ovat hallinnassa vaikka 50% ajasta menee sairaalassa.
Olen silti liian tavallinen ja epäkiinnostava ihminen :D heivaan!
tallennettu

Best memories come from bad ideas
Sivuja: 1 ... 20 21 [22] 23
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.039 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste