sisällön alkuun
21.9.2017 22.42 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Muikeaa :3"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 23
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Uuden ajan esittäytymisketju - keitä olemme?  (Luettu 129371 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Èlewyn
erakoitunut
kupomuumio

pssst

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 26.12.06 klo 13:37 »

Hei.

Kupoliin ilmestymistäni en muista, mutta vanhoille piirtolaudoille rekisteröidyin 2006 vuoden alussa, aikaisemminkin olin tosin täällä käynyt. Olen ollut enemmän ja vähemmän aktiivinen kuluneen vuoden aikana, lähinnä olen ehkä pyörinyt piirtolaudoilla kuin foorumilla.

Olen 92(helmikuussa) syntynyt tyttönen Keski-Suomen pakeilta, jonka harrastuksiin kuuluu mm. piirtäminen, lukeminen, netissä surffailu ja muusikin kuuntelu. Animen ja mangan taisin löytää joskus ala-asteella, luultavasti 5-6 luokalla, Hopeanuolen ja Henkien kätkemän avulla. Lempisarjoja en ole yleensä kovin innostunut kertomaan, kun innostukset vaihtelee. Mutta yleisesti ottaen voisin sanoa että samurai ja lääkärisarjat ovat parhautta <3.

Musiikista pidän myös kovasti, tämän hetken suosikkeja on esimerkiksi Entwine ja monet randomit aasialaiset/suomalaiset musisoijat. Musiikkia kuuntelen melkolailla laidasta laitaan.

Pelien hakkaus on myöskin lempipuuhaa(FF,Devil May Cry...) ja kaikenlainen näprääminen koneella. Uusi innostuksen aihe on esimerkiksi amv:iden-teko. Piirtäminen on myös yksi joka on lähellä sydäntä.

Luonteeltani olen...Vaikeaa arvioida itse, mutta ainakin ystävällinen, joskus melko ärsyttävä(koskee perheessä tai läheisten ystävien keskuudessa olemista :D) ja ehkä hieman ujo. Huumorintajuakin riittää, vaikka perheenjäsenet ehkä pitävätkin turhan tosikkona. Lisäksi olen melko sinisilmäinen. Yritän aina ensimmäiseksi ajatella ihmisestä jotain hyvää, ennen kuin hän itse vaikuttaa siihen pidänkö kantani. Eli yritän hyväksyä kaikenkarvaiset toverit.

Lisäilen lisää jos tulee mieleen~

/muokkista :)
« Viimeksi muokattu: 03.02.08 klo 11:57 kirjoittanut Èlewyn » tallennettu

gnawing,biting,breaking,hacking,burning !
Nemuska
foorumisti

Aktiivinen laiskamato Ry Toimitusjohtaja.

Profiili
« Vastaus #21 : 26.12.06 klo 13:40 »

Kansalaiset, ja ihan kaikki muutkin.

Nemuska esittäytyy. Olen vielä varsin epäkypsä, vaikkakin lain mukaan jo vastuullinen teoistani. Itse en luottaisi kyseiseen...

Sydäntäni lähellä ovat musiikki, sarjakuvat yleensä, ulkoilu ja pianon soitto. Animea tulee katsottua...jahas, miltein ei koskaan, mutta mangaa ja muita sarjakuvia kulutan kuin hullu puuroa. Suosikkejani ovat mm. FLCL, Death Note, Pet Shop of Horrors ja Yotsuba.
Kuuntelen lähes kaikkea musiikkia, tosin jazz, blues ja ska vievät järjen mennessään. Kaikki menee, tunnelmasta riippuen. Joitain listatakseni tässä muutama: Solomon Burke, The Reel Big Fish, Panic at the Disco, Denis Leary, YUP et Ismo Alanko...juu.
Piirrän usein. Erikoisalaani pelkät yksinkertaiset lyijykynätyöt. Öljyvärit ovat myös kovassa käytössä vaikka niistä höyryistä meneekin pää sekaisin. Ei hyvä. Ei ollenkaan. Tässä on hyvä muistaa: "Imagination is more important than knowledge."

Olen huono kirjoittamaan itsestäni jotakin millä olisi oikeasti merkitystä. Eiköhän tulla tutuiksi jälleen näin Kupolin uudistuttua.

Tsau.

tallennettu

Tämä on vain normaali kasvaimen aiheuttama psykoosi.
Ei paniikkia.
Saraneth
foorumisti

CAKELOCKED

Profiili WWW
« Vastaus #22 : 26.12.06 klo 14:23 »

Krhm.
Kupolissa on tullut hypeltyä (siis taas kerran siinä entisessä) n. vuoden verran. Ja nyt:
Saraneth (entinen Mooncat)
esittäytyy:
Olen tavallinen 14v. tyttö täältä Varkauden perukoilta (jossain siellä Kuopion alla...)
Harrastan japanilaisen kulttuurin lisäksi myös taitoluistelua, ratsastusta ja olen himolukija... Fantasia kirjat ovat parasta luettavaa :) Tällä hetkellä addiktoitunut Terry Pratchettin Kiekkomaailma kirjoihin... Koneella tulee oltua enenmmän kuin laki sallii. Lempi animeita ovat mm. kaikki .hack// sarjat, Negima, Rozen Maiden, Fate/Stay Night ja Crest of the Stars.
Lempi mangalista seuraa aika tarkasti tuota anime listausta.
Olen erittäin puhelias ja yleensä erittäin iloinen ihminen (tosin se on niin, että jos en ole hyvällä tuulella kannattaa olla kaukana...  -_-) Vanhempien ja luokanohjaajan sanoin:"helppohoitoinen"
Tulipas teksti... ;)
« Viimeksi muokattu: 03.12.07 klo 13:41 kirjoittanut Saraneth » tallennettu

Rainbows die like insignificant breezes
Suibel
kupoliitti

Profiili
« Vastaus #23 : 26.12.06 klo 19:42 »

Hei! Olen 14-vuotias tyttö Helsingistä, joka keräilee Pullip nukkeja, katsoo animea ja lukee mangaa :D Olen huono esittelemään itseäni, mutta täytyyhän sitä nyt yrittää edes. Piirtelen enemmän oekakeilla kuin kirjoittelen foorumille. Olen välillä aika ujo (ainakin tuntemattomien seurassa), mutta ei anneta sen häiritä.
Lempi animeihini kuuluu Chrono Crusade, Mai Otome ja Rozen Maiden. Lempi mangoihin taas Chrono Crusade, Rozen Maiden ja Pita Ten.
Liikuskelen Neopetsissä ja Gaiaonlinessä samalla nimimerkilläkin, joissain paikoissa taas eri nimellä.

Tulipa sekava viesti..
tallennettu
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #24 : 26.12.06 klo 20:28 »

Salut!

Kielillä kikkailu on aina välillä kivaa, mutta japania en osaa, joten en kikkaile sillä. Mutta pääasiassa pysyttelen suomen kielessä. Sattuneista syistä (äidinkielisyys, kiinnostus kirjallisuuteen) hallitsen kotimaamme enemmistökielen sen verran mainiosti, että kaikkein mieluiten leikittelen juuri suomen kielellä. Tervehdys tosin tuli tällä kertaa ranskaksi, osaamisen puolesta se olisi voinut tulla myös englanniksi tai ruotsiksi, mutta mitäs erikoista siinä olisi ollut?

Pakollinen Kupoli-historiikkini: Rekisteröidyin joskus alkuvuonna 2004. Eka Impromanga pyöri silloin toisella kierroksellaan. Kait. Foorumilla pyörin aktiivisesti, oekakeille rekkasin paljon myöhemmin ja jäin siellä enempi satunnaiskäyttäjäksi. Oeoen myötä piirtointo tosin kasvoi. Hierarkiassa tuli noustua, joten tällä foorumilla pyörin shabrana. ylläpitäjänä. On noustu edelleen.

Opiskelen Helsingin yliopistossa teologiaa, mutta en aio papiksi enkä uskonnon opettajaksi. Tällainen outolintu kun olen. Ja kyllä, outolintu yhteen. Luennoilla tehdään, kuten on kautta aikain tehty, kaikkea muuta paitsi opiskellaan aktiivisesti: pelataan ristinollaa kaverin kanssa, kirjoitetaan tekstareita, syödään, kerätään talteen opettajan kielisammakot ja suunnitellaan illan valmennusta. Niin, valmennan taitouintia. Se ei ole missään tapauksessa sama asia kuin kuviokellunta, älkää edes kuvitelko väittävänne niin.
« Viimeksi muokattu: 07.07.08 klo 21:12 kirjoittanut Andromeda » tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
nekorin
Raivotar
vastuuhenkilö

Amanda <3

Profiili WWW
« Vastaus #25 : 26.12.06 klo 20:36 »

Hei. Mie oon nekorin, entisellä foorumilla alkuaikoina tunnettiin nimellä Koori ja silloin olin adminina enfant terriblen puolella. Nyt en enää ole jaksanut kauheasti terripölöön keskittyä ja foorumeillakaan en ihan kauheasti kirjoittele, pitäisi kai aktivoitua. Tämänhetkisenä arvoasemanani kupolissa, jaan ihmisille käyttäjäoikeuksia foorumin puolelle ja toimin shabra-asiana.

Olen 24-vuotias neitihenkilö Helsingistä. Vuosiahan tulee tietysti jokavuosi lisää, niin lisättäköön maininta, että syntynyt -84. Harjoitan paljon eläimienihoitoa. Perheeseen kuuluu 2 koiraa, jotka on tuotu Venäjältä koiratarhalta. Molemmat ovat siis sekarotuisia söpöläisiä. kuva Ja on minulla tuo avopuolisokin. Animehörhö hänkin, myöskin teekkari ja roolipelien suurkuluttaja.

Ja sitten sen sijaan että kertoisin perheestäni voin kertoa jotain myös itsestäni. Eli olen ammatiltani lähihoitaja. Animen ja mangan ohella myös roolipelejä, aktiivista netissä notkumista ja lukemista.
« Viimeksi muokattu: 07.07.08 klo 21:14 kirjoittanut nekorin » tallennettu

Noroi
Muhku
kupomuumio

Eksyin jännän äärelle

Profiili
« Vastaus #26 : 26.12.06 klo 20:45 »

Noora U. A. Nurminen on suotu nimekseni jokin aika sen jälkeen, kun synnyin 13. kesäkuuta 1990. Kotipaikkanani on koko elinikäni ajan ollut Hämeenlinnassa, ja näillä näkymin asun täällä pari seuraavaakin vuotta. Myönnän olevani hidas hämäläinen ja ajoittain varsin kärttyinen sellainen.
Opiskeluni puksuttavat tällä hetkellä eteenpäin KaLussa (Kaurialan Lukio) ja tulevaisuuden haaveena olisi päästä eläinlääketieteelliselle linjalle.
Harrastuksena 1 - 3krt. viikossa tapahtuva ratsastus. Sen lisäksi piirrän, nörttään, pelaan StepManiaa ja lenkkeilen tässä opiskelun ohella.

Foorumikirjoittelijana ole kovin epäaktiivinen ja laiska mutta piirtolautojen puolella minuun törmää törmäsi useammin (kyllä, palaan sinne kyllä kunhan taas kerkeän).
Oekakivalvojana Kupolissa pyörin, ja minua saa tulla nykimään hihasta kuvasiirtojen sun muiden kanssa, mutta kaikki tekninen puoli suoraan Vehille, joohan.

Lemmikkejä on ollut perheessä kautta aikain (sisaruksia ei lasketa, koska olen ainoa lapsi), mutta tällä hetkellä kattomme alla majailevat kaksi Hovawart -rotuista koiraa sekä kaksi gerbiiliä.

Minut voi löytää erilaisista tapahtumista (= lanit, conit ja LAG Allnighterit) ja osa Kupolin käyttäjistä minut tietävätkin ihan IRL (halusivat tai eivät).
Animecon IV olin KH2'sen DiZ'inä, jotenka jos näit, niin näit juuri minut (kiviäkin kiinnostaa).
Yleensä minut voi nähdä nahkatakkiin, maihareihin tai kävelykenkiin, ruskeaan kaulahuiviin ja harmaasävyiseen H&M'n lakkiin(Jossa Tsukiain pinssi) pukeutuneena, vino otsatukka lipan alta vilkkuen.

Eiköhän tämä nyt hetkeksi riitä.
Kiitos ja näkemiin.
« Viimeksi muokattu: 17.10.08 klo 13:57 kirjoittanut Noroi » tallennettu

Is there a future for someone like me?
Will I still exist in a world like this?
elina
kärtty
kupomuumio

DERP

Profiili WWW
« Vastaus #27 : 26.12.06 klo 20:46 »

Päivää, pirpanat \o/

Minä olen Elina, 25-vuotias täti Jyväskylästä, joka roikkuu epäsäännöllisen säännöllisesti myös pk-seudulla. Vastuualueenani täällä Kupolissa ovat piirtolaudat, joille en itse kyllä enää hirveästi piirtele piirtikseni hajoamisen takia. Muutenkin olen siirtynyt piirtorintamalla kynään ja paperiin, tjeu vaikka kotskasivujeni galleria.

Piirtämisen lisäksi harrastan tietysti animua (ja lupaan silloin tällöin kirjoitella tännekin previkoita ja arvosteluja!), kirjoittamista ja erinäisten asioiden keräämistä. Yksi suurimmista pakkomielteistäni ovat aasialaiset BJD-nuket, joista yksi pällistelee avatarassanikin. Mitäs muuta vielä...käyn töissä, hengaan netissä ja nukun. Elämäni on aika tasaista. Pandan Juhlapöydän konvehdeista syön ne kukanmalliset kermatoffeet ja minttukonvehdit enkä oikein muuta. Minulla on pehmoleluna lihansyöjätautimikrobi nimeltä Ismo. Olen härski Jigoku Shoujo-fanityttö. Kiva tavata!
tallennettu

Puoliksi nainen, puoliksi hylje
Ynne
oekakien
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #28 : 26.12.06 klo 20:53 »

Minä olen xhii, entinen Zhenoa ja foorumin perustaja, nykyinen hämäräpiirteinen varjo-olio. Asun pääkaupunkiseudulla, opiskelen graafista suunnittelua, pidän piirtämisestä ja juustosta ja pukuhistoriasta.

En oikeastaan muista milloin viimeksi katsoin animea, se kun on jäänyt nyt omg!amerikkalaisten draamasarjojen varjoon. House<3<3. Oikeastaan tuo animeharrastus on taas väistynyt peli-innostuksen tieltä (josta se alunperin lähtikin, joskus vuosituhannen vaihteessa). Pelailen tällä hetkellä vaihtuvalla riemulla Guild Warsia ja FFXI:tä, sekä satunnaisia pleikka-ropeja.

Mangaa tulee luettua silloin tällöin, mutta oma maku on vuosien myötä mennyt niin nirsoksi että harvemmin tulee enää tutustuttua uusiin sarjoihin. Odottelen lähinnä jatkoja vanhoille suosikeilleni.
tallennettu

| deeAa | GRAAAAGH!  Varför en banan?
Oekakivastaava | Piirtisvainoaja | MMO-olmi
Piips
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #29 : 26.12.06 klo 21:21 »

Heipohei.
Olen naispuolinen henkilö Helsingistä ja käyn Oulunkylän ylä-astetta nyt. Olen tiennyt kupolista kauan aikaa, mutta aktiiviseksi kävijäksi aloin vasta tänä vuonna. Foorumeille en ole kyllä paljon viestejä laitellut. Esiinnyn internetissä joko Piips tai Freakpiips nimellä.

Minä pidän animesta ja mangasta, joihin tutustuin noin viitisen vuotta sitten enkä ole pahemmin sitä katunut. Lempimangakat ovat muunmuassa Kaori Yuki, Kazuya Minekura ja Miwa Shirow. Heidän teokset kuuluvat myös lempimangat-listalle, jossa tällä hetkellä on aika monta teosta. TyttöXpoika romanssi mangat eivät ole minun makuuni, koska ovat mielestäni aivan liian sekavia. Muut(yaoi/shounen-ai taikka shoujo-ai) romanssit menevät.

Voisi sanoa, että harrastan piirtämistä mutta minkäänlaisilla kursseilla en ole käynyt. Musiikin suhteen pidän ambientista ja psykedelista ja harvat japanilaiset pop tai rock biisit pääsevät suosikki listalleni. Rakastan fantasiaa ja kauhua.
Jepjep. Minuun saa tutustua, uudet kaverit ovat aina tervetulleita. Haha.
tallennettu
teempee
Vieras
« Vastaus #30 : 27.12.06 klo 00:52 »

Saavuin kupoliin 2003 kesällä, joskus tämän jälkeen myös risuaitaversioon. Kontribuutioni kupolille ovat olleet sangen vähäisiä, merkkipaalujani kupoliurallani  lähinnä höpötyksestä seurannut ensimmäinen paikka irkkistatseissa (2004?) ja hämärähkö viittaus tässä kuvassa. Vanhoilla laudoilla vastailin eniten offtopikkeihin, musiikkia koskeviin aiheisiin ja annoin murentavaa kritiikkiä Taide-alueella. Irkissä vaikutan nykyisin Rei_Kold-nimen takaa. Teen musiikkia. Jostakin syystä sanani ärsyttää merkittävän suurta osaa väestöstä. Tämä ei kuitenkaan ole tahallista. (!)

Syy miksi olen ylipäätään kupolissa on suurehko mysteeri. Japani-harrastuneisuuteni rajoittuu nimittäin pitkiltä osin animen tölläämiseen, jota tekee nähtävästi jo joka kulman ameeba. Mangaa en raaski lukea.
tallennettu
Shiwori
foorumisti

i will come back tomorrow / and try living again

Profiili
« Vastaus #31 : 27.12.06 klo 11:59 »

Olen 14-vuotias tyttö pk-seudulta. Liityin Kupoliin kai joskus reilu vuosi sitten. Nickini oli silloin ¤pullonkorkki¤. Silloin en ollut vielä kovin kiinnostunut mangasta enkä varsinkaan animesta, mutta uusien kavereideni myötä aloin lukea mangaa. En ole ollut vuoden aikana Kupolissa kovin aktiivinen, sillä tietokoneeni on vanha (käyttöjärjestelmäni on windows 98) eikä ole toiminut kunnolla, ja Kupoliin kirjautumisen kanssa on ollut ongelmia. Nyt tilanne onneksi näyttää korjaantuneen. :D Aikaisemmin kävin katsomassa uusia kuvia, vaikka sisään en päässyt kirjautumaan.

Tällä hetkellä luen mangaa vain suomeksi, sillä englannintaitoni on niin huono, että en ymmärtäisi puoliakaan. Se harmittaa, koska englanniksi valikoima olisi paljon laajempi. Luen mm. Time Stranger Kyokoa, Kamikaze Kaitou Jeannea, Princess Aita, Kill Me Kiss Metä, Neon Genesis Evangelionia ja joskus Inuyashaakin. Katson vain Naruto-animea, ja sitäkin laiskasti kielen vuoksi.

Mangan lisäksi luen romaaneja koko ajan. Tällä hetkellä menossa Rei Shimura, samurain tytär. Rei Shimurat ovat hyviä! Lempikirjani on ainakin toistaiseksi Annina Holmbergin Punainen kyynel. Lempileffojani ovat: Titanic (ensimmäinen ja ainoa leffa, joka on aiheuttanut silmiini outoja kosteusvaurioita), White Oleander, Van Helsing ja Pirates of Caribbean I & II.

Aloitin tänä syksynä jujutsun (jiujitsu, jujitsu yms.. mitä kaikkia nimityksiä lajille onkaan). Soitan myös rumpuja bändissä.

Minulla on kaksoissisko, joka seikkailee Kupolissa nickillä mai-chan, jos en väärin muista. Onneksi emme ole identtisiä.

Pidän New Yorkista, kavereistani, suklaasta, piirtämisestä, valokuvaamisesta, soittamisesta, sanoitusten kirjoittamisesta yms. Musiikkimakuuni kuuluu mm. heviä ja rockia.

//edit: Aloitin mangan lukemisen enkuksi! Elikkäs nyt luen D.N.Angelia myös...
« Viimeksi muokattu: 13.01.07 klo 10:09 kirjoittanut Shiwori » tallennettu

today is my life now here / yesterday i lived somewhere / i don't remember where / tomorrow / now i don't really know / where i am
mai-chan
foorumisti

Profiili
« Vastaus #32 : 27.12.06 klo 16:44 »

Pöö. Päätin siis kiusata teitä esittelemällä itseni.
Eli juu, se on 14-vuotias tietokoneaddikti. Se käyttää kaiken mahdollisen ajan (plus vähän yli) koneella tai lukemassa (useimmiten mangaa). Sen kaikki aika joka jäi jäljelle (eli ei paljon) menee piirtämiseen ja randomiin sähellykseen. Ja nukkumiseen. Se rakastaa muumitikkareita. Se rakastaa mangoista eniten Fruits Baskettia, Death Notea ja Nanaa. Ja animeista Ourania ja Furubaa, seuraa myös Narutoa mutta jumittui episodeen 182 kun fillerit on tylsiä.
tallennettu

Muumitikkarit on rakkaus.
kalamushenki
kupoliitti

d_o kalamushenki

Profiili WWW
« Vastaus #33 : 27.12.06 klo 17:18 »

:D Loistava nimi tällä ketjulla.

Nii-in. Olen 18-vuotias mies-puolinen henkilö Itä-Suomesta.
Olen esiintynyt aiemmassa kupolissa nickillä  draicon_ociard ja netissä käytän yleisesti kolmea nickiä; d_o, kalamushenki tai draicon_ociard.

Käyn IB-lukiota, joka oli ehkä elämäni huonoin idea. Nörttään aina kun ehdin. Harrastan enemmän mangaa kuin  animea hyvien anime-sarjojen puutteen vuoksi.
Suosikkisarjani on Serial Experiments Lain, se on myös raamattuni, elämäni, yms... :J
Tyksin todella paljon konsoliRPG:stä, mitä vanhempi sen parempi. Mielestäni parhaat pelit tehtiin SNES-aikaan. Suosikkipelihahmo ehdottomasti Amarant (Salamander) Coral Final Fantasy 9:stä. 
Teen omia rpg-yritelmiä rm2k:lla (RPGmaker 2000) ja toivon kovasti, että jos joku muukin harrastaa kyseistä kuolevaa ohjelmaa ois kiva olla yhteydessä (en tunne oikein ketään).
Muuta? Olen hujoppi (yli 190 cm), pidän kissanpennuista ja chilisuklaasta.
Harrastan myös erittäin paljon fanarttia, fancomicceja, webcomicceja ja muuten vaan piirtämistä.
tallennettu

Arrogance - The only dependable thing about future is uncertainty.
Shaya
foorumisti

Profiili
« Vastaus #34 : 27.12.06 klo 20:43 »

Päivääpäivää.
Olen siis Shaya, kuten olin vanhankin foorumin puolella. Kupoliin eksyin vuoden 2004 alkupuolella, ja rekisteröintini tapahtuikin tuon vuoden tammikuun 31. päivä. Nimimerkkiä ehdin vaihtaa kahteenkin kertaan, mutta nyt Shaya on ja pysyy.
Kuitenkin, itse olen vuonna 1990 syntynyt lukiolainen tyttö Hyvinkäältä, jonka kiinnostus animeen pongahti esiin todennäköisesti Pokémonin myötä, ja myöhemmin Sailor Moonin. Sarjakuva tuli kehiin Ranma½ vol. 3 myötä vuoden 2004 tienoilla, ja siinä sitä sitten oltiinkin ^-^/

Kupolin foorumien puolella olen ollut suhteellisen aktiivinen, pitkään tämä aktiivisuuteni tosin kävi ilmi ainoastaan topiceja lukemalla. Oekaan puolella minua näkee valitettavan satunnaisesti, vaikka olenkin yrittänyt kohotella aktiivisuutani piirtolautojen puolella. Kenties tulevan vuoden aikana minua tullaan näkemään sielläkin useammin.

Harrastuksiini kuuluvat sarjakuvien ja animaatioiden lisäksi piirtäminen ja kuvataide yleensä, kielet kirjeenvaihto, tanssi ja erittäin moni muu. Sarjakuvista erityisesti Sailor Moon, Furuba, Fushigi Yûgi, Salapoliisi Conan ja liian moni muu iskevät loistavasti \^-^ Suurin osa sarjakuvistani koostuukin tästä iki-ihanasta tyttömangasta, joka on minuun henkilökohtaisesti uponnut täysin. Mutta myös sellaisetkin sarjat kuin Inuyasha ja Conan toimivat mainittavan mainiosti.
Myös internetissä oleskelu onnistuu ja muu vapaa-ajan vietto. Tulevissa coneissakin tulen todennäköisesti pyörimään, joten nähdäänhän siellä!
tallennettu
Kasumi
karismaattinen
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #35 : 27.12.06 klo 21:28 »

Olen tunnettu nimellä Kasumi. Nimellä Jannica minut tuntevat he jotka tietävät minut alun alkaen muualta kuin netistä. Olen ollut Kupolin käyttäjänä vuodesta 2003. Vuoden 2005 vuoden alusta olen ollut moderaattori tähänkin asti.

Koulutuksestani sen verran, että opiskelen Vantaan ammattiopistossa viimeistä vuotta ja valmistumiseni on lähellä. Alani on viestintä ja kuvataide. Tarkemmin sanottuna minusta valmistuu graafikko ja tavoitteeni on päästä jatkamaan opintoja ammatti-korkeakouluun mutta töihin pääseminenkin olisi mieluisaa.

Pidän suhteelisen kevyestä ruokavaliosta ja sen lisäksi kohtuudella nauttittuna suklaasta.

Pidän Japanilaisista sarjakuvista, animaatioista, musiikista, kulttuurista, ruuasta ja elokuvista. Pidän myös hurjasti Korealaisista elokuvista.
Rakastan musiikin kuuntelua ja minulle tärkeän ihmisen läheisyyttä.

Ihmisenä tunnen olevani suvaitsevainen ja ennakkoluuloton, hyväntahtoinen huumorintajuinen, empaattinen ja vähän tosikko.
tallennettu

Modern Life Is Rubbish
Micchi
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #36 : 27.12.06 klo 23:18 »

Eli olen Ringo-chan ja monet varmasti tunsivat minut ennen nikillä Yuki Moon.Ja olen pyörinnyt täällä 2005 syksystä alkaen.Olen tälläinen 12-vuotias anime hörhö joka on tietokoneensa orja.

Olen tälläinen pieni hukkapätkä ja toiseksi lyhyin luokastansa,pituutta hienot 148 cm.Painoa en viitsi muille kertoa ^^'

Minun lempi anime sarjani on Naruto ja mangoista ehkä Othello.Musiikki maku on enemmän suuntautunut japaniin päin ja lempparit on Ai Otsuka,Asian kung fu Generation ja Minimoni.Sitten harvemmin kuuntelen Gorillazia.

Lempipelini on Ape Escape 3,ja sitten kaikki Final Fantasyt.Tappelupelitkin on kivoja ^3^
tallennettu

Nice bananas!
Flarona
kovin pötkyläinen
suomimangusti

A, nandemo nai.

Profiili WWW
« Vastaus #37 : 27.12.06 klo 23:46 »

On se sitten vaan kivaa voida sanoa olevansa 17-vuotias lukiolaistyttönen. Se saa olon tuntumaan niin vanhalta, ah. Toista kertaa nimittäin itseni tämän ikäiseksi esittelen. ^-^ Etelä-Suomen pohjoisimmassa kunnassa asun. Ja sitten muihin aiheisiin. :3

Kupoliin rekisteröidyin muistaakseni vuoden 2005 keväällä. Tulin tänne alun perin vain piirtääkseni arvosteltavaksi pääseviä kuvia. Tämä tarkoittaa sitä, että olitte merkittävä osasyy koko Japani-innostukseni syntymiseen ja Naruto-jaksojen lainaamiseen kaverilta viime vuoden syyskuussa. Nyt koko harrastus on kasvanut osaksi minua, muahhahhaa.

No joo. Lempisarjojani ovat Gravitation, Hikaru no go, Death Note (vain mangana), Naruto, NGE ja aika moni muukin. Tähän mennessä paras manga lienee Hiroshiman poika. Vaikka piirtotyyli ei ole niin hirveän taitavaa, sarjan juoni ja aihe on minulle mieleen. Miyazakin elokuvista ja shoujosta pidän myös, vaikka äskeisessä listassa ei oikein sen tyylin sarjoja näkynytkään. Niitä vain tulee luettua vähemmän.

Kupolin osista käsitykseni mukaan vain Enfant Terrible on jäänyt täysin käyttämättä, vaikka sielläkin olen muiden puuhia käynyt vähän tirkistelemässä. Ensin liikuskelin pelkästään piirtolaudoilla, mutta ehkä vajaa vuosi sitten rekisteröidyin myös foorumille. Viime aikoina olen piirtolaudoilla katsonut vain Oekakiin tulleet uudet kuvat ja joskus kommentoinut niitä. Foorumilla ja irkissä olen käynyt useammin.
Olen piirtopöydän uusi, onnellinen omistaja, joten ainakin tässä seuraavan parin viikon aikana varmaan ainakin hiukan useammin Oekaassa harjoittelemassa.

Ai niin, tavallinen elämä. Pitäisiköhän siitäkin jotain kertoa? :D Harrastuksiini kuuluu animen ja mangan lisäksi lähinnä laulaminen, piirtäminen IRL, galleriairkkaaminen (anteeksi termi) ja netissä oleilu.
Musiikista mieleistä on vähän kaikki, mutta Britney Spears ja sellaiset eivät todellakaan ole herkkua. Mainittakoon Gackt, Asian Kung-Fu Generation, Kaija Koo, HIM, Apulanta, Savage Garden, Vinett ja vaikkapa Juha Tapio (jolta minulla ei ole yhtään levyä, livenä ja radiossa vain olen kuullut).
Parikkalan lukiossa olen nyt puolisentoista vuotta opiskellut. Rakastan kieliä. Osaan suomea, englantia, ruotsia, ranskaa, vähän venäjää ja japania (jota olen vain netissä itsekseni opetellut).

Kun vielä luin kirjoja enemmän, luin lähinnä fantasiaa. Etenkin Pottereista pidän vieläkin.

Sellainen omituisuus vielä itsestäni, että oman elämänkatsomukseni olen erinäisistä sarjoista ja omista oivalluksistani koonnut. Oih se kaikki alkoi Naruton toisesta alkutunnuksesta, "sousa kanashimi o yasashisa ni"... oi niitä aikoja. :'D
Niin, ja kirjoitan aina aivan liian pitkästi. En osaa lopettaa lausekoukeroitani. Anteeksi. ;_;
tallennettu

On laitonta ajatella, että Death Note: How To Read julkaistaisiin Suomessa.
RS
foorumisti

Uutistäti ja satunnainen sarjakuvailija

Profiili WWW
« Vastaus #38 : 29.12.06 klo 11:56 »

Heips vain. Olen RS alias Raichu Saana, vuonna -88 syntynyt tyttö/nainen. Kupolissa olen pyörinyt jo useamman vuoden, ensikäynnilläni sivu oli vielä viimeisiä viikkoja Otakupolis-nimellä. Vanhalla keskustelualueella kirjoittelin lähinnä uutisia ja huhuja, ehkäpä innostun taas uudelleen. Opiskelen tällä hetkellä saksan kääntäjäksi, mutta japaniakin olisi tarkoitus lukea ihan yliopistotasolla parin vuoden kuluttua. Harmi vain, ettei erillistä japanin kääntäjän koulutusta ole vielä olemassa Suomessa.

Harrastan (yllätys yllätys) animea ja mangaa, piirtämistä, kesäisin pyöräilyä ja talvisin lenkkeilyä, videopelejä (ts. Nintendoa) ja sivujen päivittelyä. Kirjojakin tulee luettua muutaman kirjan vuosivauhdilla, ristikoita ja sudokuita on mukava ratkoa pitkillä bussimatkoilla. Musiikista en ole koskaan ollut pahemmin innostunut, lähinnä kuuntelen mitä radiosta sattuu tulemaan. Lempiyhtyettäkään minulla ei oikeastaan ole saati cd:itä, muutamaa anime- ja pelijuustoa lukuun ottamatta. Musiikkimakuni on laaja, melkein kaikki klassisesta j-poppiin käy.

Suosikkejani anime- ja manga-sarjoista ovat mm. Azumanga Daiou, Yotsubato!, Death Note, Wolf's Rain, Kino no Tabi, Fruits Basket ja Gankutsuou. Siis sekä komedia että draama purevat. Ensimmäinen animeksi tietämäni sarja oli Pokémon, jota en tosin ole katsonut aikoihin. Sarjan pelit ovat kuitenkin täyttä timanttia.
« Viimeksi muokattu: 16.02.08 klo 22:27 kirjoittanut RS » tallennettu

Red Mage
Vieras
« Vastaus #39 : 29.12.06 klo 12:21 »

Tervehdys siis kaikille kupolistitovereille nyt uudenkin foorumin puolella. Viettäkäämme mukavaa ja rauhaisaa yhteiseloa unohtamatta kuitenkaan hauskanpitoa, ja onni ja hyvät tuulet suosikoon kaikkia.

Mukamahtipontiset ja tekohienot alkulausahdukset kuitenkin sikseen, jotta pääsen itse asiaan.
Teitä siis tervehtii Red Mage, joka joskus vuonna miekka-ja-kypärä tunnettiin myös nimimerkillä Red_Mage, koska en tuolloin vielä tajunnut, että nimimerkkiin saa välilyönninkin. Olen ollut Kupolin jäsen jo suhteellisen kauan: tarkkaa liittymisajankohtaani en muista, mutta tuolloin Kupoli kulki vielä nimellä Otakupolis ja logossa komeilivat Star Ocean 2:n Claude ja Rena. Olen haahuillut pääasiassa foorumin off topic -puolella ja vastaillut harvakseltaan viesteihin, mutta muutaman kerran olen eksynyt IRC:n puolellekin enkä ajatellut lopettaa ennen kuin totean, ettei minun sinne kannata mennä - mikä ei välttämättä tule koittamaan koskaan. Joskus muinoin piirtelin myös Oekakin puolelle (muistan olleeni jäsen jo silloin, kun KupOekaki syntyi), mutta nyt viimeisimmästä kuvasta on kulunut jo puolitoista vuotta ja epäsopivan hiiren vuoksi en ole viitsinyt edes yrittää piirtämistä yhtä puolitiehen jäänyttä kokeilua lukuun ottamatta. Kaiken kaikkiaan olen satunnaisvakinainen jäsen, joka käy läpi pitkähköjäkin hiljaiselon kausia vain innostuakseen taas uudelleen ja kirjoittaakseen muutaman viestin putkeen.

Animen ja mangan suhteen kuljen paljolti superotakuksi muuttuneen isoveljeni talutusnuorassa, mutta omaa mielipidettä ja makua minulla on sen verran, etten ihan mitä tahansa verimättöä tai fanipalveluväkerrystä suostu katsomaan. Olen enemmänkin anime- kuin mangaihminen, mutta jos tarina on hyvä, käyn läpi mieluusti molemmat. Omaksi lempigenrekseni olen havainnut toimintaa ja/tai seikkailua sisältävän fantasian - ja oikeastaan tässä tapauksessa fantasialla tarkoitan melkein mitä tahansa yliluonnollisia tai epätodellisia aineksia sisältäviä tarinoita. Juonenkiemurat, angstaus ja bishounenit ovat aina plussaa, mutta jokaisen annostelussa on tietysti omat rajansa ja liika on aina liikaa. Suosikkisarjoihini lukeutuvat muun muassa Gundam SEED, Fushigi Yuugi sekä Slayers, ja tällä hetkellä seuraan Bleachia. Lisäksi minulla on kummallinen kiintymys Star Ocean EXiä kohtaan, sillä vaikka tunnustankin sarjassa olevan useampia puutteita, pidän silti siitä melkoisesti ja omistan sen jopa DVD:illä.

Verkon tällä puolen olen teoreettisesti aikuisuuden kynnyksen ylittänyt fantasianörtti, joka opiskelee Turussa ranskan kääntämistä. Se on varsin yllättävää, kun ottaa huomioon kielitaitoni keskikertaisuuden, mutta jos toistaiseksi olen selvinnyt sillä ihan hyvin ja kivaa on, niin en käy valittamaan. Ammattihaaveenani on kirjallisuuden kääntäjä (huolimatta alan epätodennäköisyydestä), mutta vieläkin suurempi haaveeni on kirjan kirjoittaminen ja sen painetun version käsissä piteleminen. Typerä haave kenties, mutta itselleni jo ikivanha ja suurin piirtein elämäni tarkoitus. Siihen on hyvä uskoa.
Kaiken muun puoliepätodellisen haahuilun ohella olen hurahtanut live-roolipelaamiseen eli larppaamiseen, ja larppaamisen virtuaalisena korvikkeena/lisukkeena pelaan myös massamättömelskettä alias World of Warcraftia (roolipelipalvelimella tietysti). Muutenkin pidän roolipeleistä, vaikka itse useamminkin katson pelaamista kuin itse pelaan, ja pidän niin Final Fantasyistä (miksi muuten edes olisin punainen maagi?) kuin Baldur's Gateistä. Viimeisen puolen vuoden aikana olen koukkuuntunut kovin konsolipuolella .hack-sarjoihin ja etenkin niistä uudempaan G.U.:hun.
Haluaisin kovin olla 2000-luvun renessanssinero ja siksi piirrän, tarinoin, runoilen, soitan sekä sävellän, mutta tuloksena taitoni eivät liene yhdelläkään alalla keskinkertaista parempia ja muutamalla ne jäänevät sen keskinkertaisuudenkin alapuolelle. Se ei tietenkään estä minua harrastamasta luovaa toimintaa, mutta vähentänee muiden intoa tarkastella niitä ja kommentoida - satun olemaan tietyllä tavalla melko huomionkipeä ihminen, joten monet tuotoksistani päätyvät jonnekin bittiavaruuteen muiden ihmeteltäväksi ja odotan jokaista kommenttia kuin kuuta nousevaa.
Luonnollisesti harrastan myös joitain arkielämän välttämättömyyksiä kuten hyvin monenlaisen kirjallisuuden lukemista, sekalaisen musiikin kuuntelua, satunnaista Internet-surffailua sekä itsekeskeistä ironiaa, mutta ne eivät liene sen verran kiinnostavia asioita, että niistä kannattaisi lähteä romaania tähän kirjoittamaan. Pohjimmiltani olen puolisosiaalinen ihminen, jonka mielialat ovat epävakaampia kuin Suomen ilmasto, mutta verkossa nuo piirteet jäävät usein kiemuraisten lauseiden varjoon. Kaiken kaikkiaan minusta tuntuu, että olen varsin erilainen ihminen kirjoittaessani kuin puhuessani.

Ai niin. Kukaan ei varmaankaan huomannut, että minulla on taipumusta jaaritteluun ja ylipitkiin viesteihin? Sitä minä ajattelinkin.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 23
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.037 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste