sisällön alkuun
22.11.2017 14.52 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Suomalaisten fanien palvelemista jo vuodesta 2002"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

äänestys
Kysymys: Oletko rusketusaddikti?
Kyllä - 1 (2.9%)
Jonkin verran - 3 (8.8%)
Rusketun jos rusketun - 15 (44.1%)
En viihdy auringossa - 15 (44.1%)
äänestäjiä yhteensä: 33

« edellinen seuraava »
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Oletko rusketusaddikti?  (Luettu 2737 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
neji
himono-onna
vastuuhenkilö

Profiili
« : 16.06.13 klo 19:10 »

Kesällä törmää näihin 'rusketusaddikteihin', joiden on pakko ottaa aurinkoa aina kun vaan on vähänkin aikaa. Siitä tulee ihan ahdistus, kun on pakko päästä grillaamaan itseään, pakko näyttää mahdollisimman tummalta (tai ainakin tummemmalta kuin kaveri). :D

Kuulutko tähän truu auringonpalvojien jengiin vai pysytteletkö mielummin varjossa?
tallennettu
Lazu
sneaky-bastard-sword-hiiviskelijä
tintti

miu

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 16.06.13 klo 20:15 »

Itse rusketusaddiktion saamisen mahdollisuutta vähentää tämä kalpean suomalainen kompleksi, joka aiheuttaa sen, että auringossa joko palaa ja on sitten pinkki, tai vain saa pisaman tai pari. Perus nörttinä tietenkin muutenkin on hankala jaksaa raahautua ulos ja silloin kun sen tekee kovin aurinkoisella säällä, täytyy varulta laittaa paksu kerros aurinkorasvaa, lipallinen lakki päähän ja aurinkolasit.
tallennettu

Invisible, invincible.
Sipulikeitto
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 16.06.13 klo 21:38 »

Hahah, varjossa (tai sisällä) olen ja pysyn. Makaaminen auringossa on musta vaan maailman tylsintä puuhaa (joojoo voihan siinä lukea ja kuunnella musaa yms. mutta ei ole mun juttu), enkä oikein muutenkaan tykkää hikoilusta ja kuumuudesta, varsinkin kun mun hikoilu etenkin kainaloista on sitä luokkaa kuin olisin istunut saunassa joten ei kiitos. Kuulun itsekin kalkkilaivan kapteeneihin ja nykyään palan herkästi, oli kaiken maailman rasvoja tai ei.

Lapsena tosin rusketuin hyvinkin helposti kun viihdyin vielä koko päivän rannalla, mutta sen ensimmäisen kerran kun menin palamaan niin siitä lähtien olenkin aina palanut ruskettumisen sijaan. :( Mutta eipä tuo haittaakaan, mielestäni tietynlainen kalpeus sopii itselleni paremmin! Saan kyllä pisamia senkin edestä sitten.
tallennettu

Remember to eat nakki
K-haza
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 17.06.13 klo 14:08 »

Jonkin verran olen rusketusaddikti, eli pidän auringonottamisesta ja rusketus on ihan kivaa. Ongelma on vain se, että olen kalpea ja väri ei tartu minuun melkein millään! Tarkoitus sitten onkin olla vain vähän päivettynyt kesän jälkeen, ettei ihan kuolleista nousseelta näyttäisi :)

Auringonottaminen on niin kivaa, kun voi vaan maata paikallaan lämpimässä auringossa ja nauttia <3 Tosin pitää kans kattella, ettei ole liian kauan ilman rasvaa, koska palan herkästi.

Hieman pistää kateeksi kyllä siskoni ja sen poikaystävä, kun ne pyörähtävät pihalla vartin verran ja on heti tosi nätti kiva rusketus! :D Mäkin haluun!!
tallennettu

"I don't give a crap about any of this, er.. crap!"
Xinadra
Höpönaatti
ylläpitäjä

*TIRSK*

Profiili
« Vastaus #4 : 17.06.13 klo 15:57 »

Nope.
Ensinnäkin en pidä rusketuksesta, se ei ole minusta mitenkään erityisen viehättävän näköistä (päinvastoin). Toisekseen olen pisamoituvaa sorttia, eli pisamoitun ja palan, en rusketu. Kolmannekseen preferoin vesisadetta auringonpaisteeseen verrattaessa. Neljännekseen en halua ihosyöpää. Jos ulkona paistaa aurinko ja sinne pitää mennä niin vuoraan itseni suojakertoimilla ja pysyttelen varjoissa. :)
tallennettu

Roses are red.
Wololoo!
Roses are blue.
neji
himono-onna
vastuuhenkilö

Profiili
« Vastaus #5 : 17.06.13 klo 17:56 »

En pahemmin viihdy auringossa, alkaa ahdistamaan se kuumuus. Ja auringonotto on tylsää.
Joskus rusketuin helposti, nykyään olen kalpea ja ihan tyytyväinen kalpeuteen.
Joillakin rusketus on ihan nättiä, mutta kaikille se ei sovi ja liika on aina liikaa...

Välillä vaan naurattaa/ärsyttää nää addiktit, itsensä grillaus on elämä! :--D
tallennettu
Lollie
kupoliitti

-('•w•')- Duu duu (8)

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 26.06.13 klo 15:05 »

Rusketun jos rusketun.

En tajua mikä siinä itsensä polttamisessa niin kiehtoo. Tietenkin on kivaa vaihtelua, jos on välillä vähän tummempi kuin ennen mutta äärimmäisyyksiin ei kannata ruveta. Kaiken maailman solariumit ja rusketusvoiteet vain pilaavat kauniin ihon. Solariumissa saa vielä pahemmin haitallista säteilyä kuin tavallisessa auringon otossa ja ne voiteet pilaavat lakanat ja vaatteet (tai no melkein mihin vaan kosket, jää sitä väriä). Viimeksi rannallakin huomasin sen eron nuoren ja vanhemman auringon palvojan välillä. Vanhempi nainen oli ihan kaakaopavun värinen ja naama oli ihan ryppyinen ja väsyneen näkyinen. Että kiva kiva...

Itselläni taas on niin vaalea iho, että se palaa melkein heti. Jos haluan jonkin sortin rusketuksen täytyy minun polttaa itseni ensin ja sen jälkeen odottaa ihon parantumista. Tämän jälkeen iho on ruskettunut sävyn tai pari tummemmaksi. Eli en kannata ihon rääkkäämistä rusketuksen saavuttamiseksi. Punapigmentti vielä tehostaa palamista.

Syksyllä kouluun mentäessä on silti inhottavaa kuulla niitä kaikkia kommentteja. ''Oot ihan haamu! Kävitkö sä edes ulkona kesälomalla?'' Oi kyllä kävin, tietäisitpä vain. Miksi jokaisen ihmisen pitäisi tulla kouluun/työpaikkalle kesäloman jälkeen aivan tummana? En minä nyt missään etelässä kesälomaani sentään vietä ja ihosyöpää en halua.
tallennettu
neji
himono-onna
vastuuhenkilö

Profiili
« Vastaus #7 : 26.06.13 klo 23:07 »

Hyvä pointti, harvempi nuori ihminen ajattelee sitä miltä tulee näyttämään esimerkiks jo 10 vuoden päästä. Onse sitte hauskaa olla ikäisiään vanhemman näkönen rusina... Kaikki vaan sen takia, että on pitäny olla niiiiin grillattu nahka.

"Ihan sama vaikka tulis syöpä" Tarvis näiden ihmisten varmaan käydä katsomassa syöpäpotilaita ja sanoo sama uudestaan. Ei oo leikinasia mun mielestä, mutta jokainen toki päättää itse miten omaa kehoaan kohtelee. :) Onhan noita muitakin asioita jotka vahingoittaa kallisarvoista terveyttä...

tallennettu
frobishounen
foorumisti

666

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 07.07.13 klo 02:17 »

Kaukana rusketusaddiktista... En kauheasti tykkää rusketuksesta muutenkaan ja kaiken hyvän lisäksi en edes rusketu kauheasti, vaikka viihtyisinkin auringossa. Onneks en sentään pala. Yleisestiottaen välttelen aurinkoa jos vaan voin, ihan vaan siks etten tykkää kovin lämpimästä säästä ja mul on sen verran valonarat silmät et tulee pää kipeäksi jos aurinkolasit unohtuu messistä kirkkaammalla kelillä.
tallennettu

ruoja
xyz
Kasumi
karismaattinen
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 09.12.13 klo 20:38 »

Ihosyöpä. Yes please.

Kyllä se on kaunista katseltavaa kun on terveellisen ruskea päivetys. Mitä ruskeampia muut ovat sen kateellisempi minä olen. Eikun karoteeni/tomaatti-kuurille seuraavaa päivetys-mahdollisuutta varten tarpeeksi varhain. Solariumia harkitsin mutta työkaverin kertomuksen perusteella ei ole enää vaihtoehto. Sieltä lähtee kuulemma palaneen hajuisena...

Suomessa on mahdottoman tuskaista kyllä yrittää saada väriä ihoon ja siihen nähden vaarallisen korkeat säteilylukemat. Muutama päivä kunnon etelänmaan auringon alla ruskettaa helpommin kuin se 60 päivää tuskaa Suomen auringon alla. Liian kuuma eikä väriä tule.
tallennettu

Modern Life Is Rubbish
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #10 : 27.12.13 klo 01:00 »

Animunörtteily kun on tunnetusti ulkoilmaharrastus niin täältä animunörttien laudaltahan rusketusaddikteja luulisi löytyvän pilvin pimein. Eiku olikos se justiinsa päinvastoin?

En varsinaisesti pyri hankkimaan rusketusta, enkä pidä auringon ottamisesta. Voihan sitä hetken lekotella auringossa ja nauttia lämmöstä, mutta silloinkin luen/teen käsitöitä/valokuvaan/lämmittelen seuraavaa uintipulahdusta varten. On kuitenkin kiva vähän saada väriä pintaan, mutta hankin sen yleisellä ulkona olemisella, en auringonpalvonnalla. Välttelen parhaani mukaan rusketusrajojen syntymistä käsivarsiin, ja sen takia keväällä/alkukesästä rullaan t-paitojen hihat hartioille, mikäli ei ole laittaa täysin hihatonta paitaa tai toppia päälle. Myös kellon ja rannekorujen käyttöä välttelen.

Olen tarkka siitä, ettei iho pääsisi palamaan, ja aika hyvin ovat voiteiden suojakertoimet pitäneet. En tosin ole erityisen herkästi palavaa sorttia muutenkaan. Mutta silti ehkä kerran kesässä onnistun toisinaan polttamaan nahkani. Melko lievästi ja rajatulta alueelta, kylläkin, mutta silti harmittaa. En halua sairastua ihosyöpään vanhemmiten. Juuri pari viikkoa sitten kuulin tuttavasta, jolla on vanhalla iällä tullut syöpämuunnoksia ihoon, juurikin sellaiselle alueelle joka usein altistuu auringolle, kun vaatteet eivät kuitenkaan kokonaan ihoa peitä.
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.026 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste