sisällön alkuun
21.9.2017 22.37 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Suuri Pallo"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

äänestys
Kysymys: Haluaisitko opiskella japanin kieltä?
Kyllä - 10 (28.6%)
Ehkä - 4 (11.4%)
En - 3 (8.6%)
Käyn japanintunneilla - 7 (20%)
Olen opiskellut joskus - 11 (31.4%)
äänestäjiä yhteensä: 33

« edellinen seuraava »
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Haluaisitko opiskella japanin kieltä?  (Luettu 4208 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
neji
himono-onna
vastuuhenkilö

Profiili
« : 08.02.13 klo 22:36 »

Löytyykö halua oppia japanin kieltä?

Missä ja miten olet opiskellut/aiot opiskella/opiskelet?

Mikä japanin kielessä kiehtoo? Mikä on haastavaa?

Jos löytyy vinkkejä japanin opiskeluun niin jaa se kanssamme! :)

Esimerkiksi yle teemalta tulee lauantaipäivisin Japania Erinin kanssa opetusohjelma.
Youtube on myös hyödyllinen väylä oppia alkeita. Itse katselin aikoinaan Japan society language centerin opetusvideoita.

Itse käyn paikallisen aikuisopiston japanin kurssilla ja kirjoina käytämme Michi - tie japanin kieleen (Otava) ja Hiragana ja katakana (Kumi Araki-Masonen). Mielestäni hyvät kirjat!

tallennettu
kaeru
kupoliitti

bambi boi

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 09.02.13 klo 00:14 »

Ah, halua löytyy paljonkin mutta viitseliäisyyttä ei.

Oon yrittänyt opiskella japania itsenäisesti nyt viitisen vuotta, eikä siitä tule oikein mitään kun en saa ruoskittua itseäni riittävästi. :D Tarvitsisin jonkun ohjatun kurssin, mutta mulla ei ole hajuakaan missä sellaiselle pääsisi, paljonko se tulisi maksamaan tai järjestetäänkö niitä ylipäätään missään lähettyvillä.

Mulla on muutama japanin alkeiskirja (mm. juurikin tuo Michi) ja sanakirja, mutta en ole saanut aikaiseksi kahlata edes niitä kunnolla läpi. D: Hiraganat ja katakanat sekä kourallinen kanjeja on tullut kyllä opeteltua, ihan vaan siksi että helpottaa huomattavasti mystisten j-rockbiisien nimien selvittämistä youtuben ihmemaassa. Osaan myös aika paljon sanoja (juurikin syystä jrock), mutta esim kielioppijutuista olen pihalla kuin lumiukko.

Haluaisin oppia japania, koska mun mielestä se on älyttömän kivan kuuloista, ja kun nyt satun katsomaan animea/jdoramaa ja kuuntelemaan japanilaista musiikkia melkolailla päivittäin, niin olisi tietty ihan hienoa ymmärtää kuulemansa. :d Aion myös ehdottomasti käydä tässä hienossa maassa joskus, ja silloin olisi tietty enemmän kuin mahtavaa osata edes vähän asioida japaniksi, varsinkaan kun japsien yleisessä englannintaidossa ei juuri kehumista ole.

Mulle haastavinta on ihan oikeasti se, että saan itseni hommiin. Opin kieliä yleensä kielioppia myöten suht helposti, mutta ongelmana on, että olen aivan toivottoman laiska. Ehkä vielä joskus. :(
tallennettu

~Watashi no naka no yami ka?~
~Yami no naka no watashi ka?~

http://kaeruteru.tumblr.com/
froggybunta
peruskäyttäjä

Kiitos proffasta Lime! ♥

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 09.02.13 klo 10:08 »

Kyllä

Minunhan piti mennä Hiiden opiston japanin kielen kanji-kurssille, mutta eipäs onnistunut, kun oli vain kaksi osanottajaa! Sillä hetkellä mietin vain, että miten ihmeessä se on edes mahdollista? Yleensähän noista kursseista joudutaan heittämään puolet hakijoista veks. Mikä teitä vaivaa!? D:
      No, ensi vuonna sitten yritetään uudelleen, ja jos ei muuten, vedetään kaikki kaverit sekaan.
tallennettu

Heissulivei! :D
Sipulikeitto
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 09.02.13 klo 10:45 »

Vastasin ehkä, koska haluaisin kyllä mutta en millään jaksaisi alkaa opiskelemaan uutta kieltä kun olen jo pelkästään englannissa niin surkea. :D

Joskus aikoinaan kun vielä animea katselin paljon, niin innostuin opettelemaan jonkin verran hiraganoja sun muita, mutta näin ajan myötä nekin päässyt vähän unohtumaan. Jokusen sanankin osasin, mutta kielioppia taas en ollenkaan.

Ehkä vielä joskus otan itteeni niskasta kiinni. Japani kaikin puolin kuulostaa erittäin kivalle ja jännälle kielelle, jota voisi olla ihan mukava osata.
tallennettu

Remember to eat nakki
Xinadra
Höpönaatti
ylläpitäjä

*TIRSK*

Profiili
« Vastaus #4 : 09.02.13 klo 12:12 »

Olen opiskellut joskus. Opiskelin japania pari kurssia lukiossa ja totesin että riittää mulle. Ihan kivaa se oli - mutta  kun tuskin aion koskaan jaappanlandiin mennä, tai jos aionkin, niin en kovin pysyvästi, - on kielitaidon hiominen alkeista sen paremmiksi aivan turhaa työtä.
Siirryin siitä sitten opiskelemaan arabian perusteita ja nyt ois suunnitelmissa aloittaa kiinan kielen taitaminen. Preferoin laajaa skaalaa peruskommunikointiin mahdollistavien kielten osaamista, kuin yhtä tai kahta täydellisesti puhuttua.
tallennettu

Roses are red.
Wololoo!
Roses are blue.
Mihu
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 10.02.13 klo 00:23 »

Olen opiskellut Japania jonkun verran. Aloitin aikuisopiston tarjoamalla, hyvin lyhyellä alkeiskurssila keväällä 2011. Hiraganat, itsensä esitteleminen ja muutama sana jäi siltä kurssilta mieleen. Saman vuoden syksynä menin kansanopistoon opiskelemaan Englannin kieltä ja valitsin sitten Japanin valinnaiseksi aineeksi kerta se oli tarjolla. Mukavan Japanissa syntyneen opettajan johdolla tulikin sitten opittua jo vähän enemmän. Kun opiskelu kansanopistossa päättyi viime vuoden keväänä, oli tarkoitus jatkaa opiskelua itsenäisesti, mutta eihän siitä oikein tullut mitään. Kesällä en vain yksinkertaisesti jaksanut ja syksyn aikana kertailin kielioppia vain muutaman kerran. Tämä alkukevät on taas mennyt koulutöiden parissa, ettei aikaa tai jaksamusta ole jäänyt mihinkään ylimääräiseen.

Nyt olen muutenkin alkanut kiinnostua ehkä hitusen enemmän Etelä-Koreasta ja sen kulttuurista ja kielestä. Yritin Koreaa opiskella viime syksynä itsenäisesti, mutta sekin sitten jäi itsekurin puutteen takia. Motivaatiota kyllä olisi opiskella niin Japania kuin Koreaakin, mutta jotenkin se ei onnistu muuten kuin kurssien avulla näemmä. Olin toivonut, kun Tampereen yliopistoon pääsin, että täällä olisi ollut tarjolla Japanin kursseja, mutta näin ei ollut. Otinkin sen sijasta sitten Kiinan, mitä on oikeastaan ollut erittäin hauskaa opiskella.

Muttajuu. Vaikka kiinnostus Japania kohtaan on ehkä hitusen laskenut viimeisen vuoden aikana ja tilalle on tullut suurempi kiinnostus Koreaa kohtaan, haluaisin silti osata Japania sen verran, että kun joskus pääsen Japanissa käymään, pystyisin kieltä käyttämään siellä asioidessani. Japani on muutenkin hauskan kuuloinen ja kaikin puolin mielenkiintoinen kieli, että sen opiskelua täytyy taas joskus jatkaa.

tallennettu

"You must not be afraid to dream a little bigger darling"
VampireNaomi
foorumisti

Rochefort

Profiili
« Vastaus #6 : 17.02.13 klo 10:47 »

Luin japania vuoden yliopistossa ja sen jälkeen on ollut tarkoituksena jatkaa itsenäisesti, mutta hieman kangertaen se on mennyt. Pidin pitkän tauon ja sen jälkeen oli pakko kerrata kaikki aiemmin opittu, sillä kielitaito ruostuu niin nopeasti jos sitä ei käytä.

Nyt on taas ollut vähän taukoa työkiireiden takia, mutta eiköhän sitä kohta taas jatketa. Itselläni on käytössä Shin Bunka Shokyû Nihongo, jonka loppuun kahlattuani olisi jatkan Michi 2:lla.

En ole aikeissa matkustaa Japaniin tai muutenkaan oppia käyttämään kieltä käytännön tilanteissa. Oma päämääräni on vain oppia lukemaan kotiini kasaantuneita doujinsheja ja katsomaan animesarjoja, joita ei ole saatavilla millään jo osaamallani kielellä. Perusnörtteilyä siis.
tallennettu

frobishounen
foorumisti

666

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 07.07.13 klo 15:54 »

Perusnörtteilyn vuoksi muakin kiinnostais opiskella kieltä... Niin ja toki sen, et oon kai jossain määrin kielinörtti muutenkin, tykkään kyl opiskella kieliä ja näin. Se vaan, että aika ja jaksaminen on ollut kortilla, joskin mietin että nyt voisin taas jossain vaiheessa yrittää aloitella opiskelua uudelleen.

Joskus pari vuotta sitten kävin jotain alkeiskurssia ja sieltä on jäänyt jonkin verran kirjoitusmerkistöä ja sanoja, mut ei kyllä kauheasti mitään, mistä olisi laajempaa hyötyä. Olin vähän huono opiskelija silloin ja kävin siinä samalla lukiota, jonka olin vähällä jättää kesken, joten sille ylimääräiselle kurssille ei ollut hirveästi energiaa. Ei mulla silloin ollut mitään oikeita syitä opiskellakaan, paitsi nyt kieli-innostus ylipäätään.

Nykyään ois ehkä enemmän motivaatiota paitsi sen takia, että on elämä ehkä vähän paremmin järjestyksessä, myös siksi, että tiedän ihmisiä jotka varmaan jossain vaiheessa muuttavat Japaniin tai ainakin viettävät siellä pitempiä aikoja, jolloin voisin ehkä itse matkustaa siellä ja kielen osaaminen olisi toki siinä tilanteessa enemmän kuin mukavaa ja käytännöllistä. Lisäksi kulutan japaninkielistä mediaa nykyään enemmän, siis on painavampia nörtteilysyitä. Mäkään en kyl aio ottaa ainakaan nyt alkuun mitään kovin extremejä tavoitteita ihan siks etten oo varma mihin mun itsekuri riittää ja mul on tässä sivussa pari muutakin kieltä, joita ois tarkoitus lukea omikseen. (Ranska ja saksaa ois kans kiva parantaa, vaikka sitä jossain määrin osaankin jo.)

// 25.11.2013
Oon palannu sorvin ääreen eli itseopiskelu jatkukoon. Kertasin siis hiraganat ja tulin siihen tulokseen et otan itseäni niskasta kiinni ja alan nyt sit opettamaan itselleni tätäkin kieltä, noiden muiden edellämainittujen lisäksi. Jee.
« Viimeksi muokattu: 25.11.13 klo 20:38 kirjoittanut Ruoja » tallennettu

ruoja
xyz
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.024 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste