sisällön alkuun
22.11.2017 14.49 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Kurkisteleva sopuli - sorkisteleva Kupoli"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kupolin oekakiuudistus 2013  (Luettu 9748 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Xinadra
Höpönaatti
ylläpitäjä

*TIRSK*

Profiili

« : 21.12.12 klo 19:02 »

Kupolin piirtolautoja uudistetaan alkuvuodesta 2013. Useita lautoja tullaan poistamaan ja toisille tehdään pienempää remonttia. Kerro oma mielipiteesi avausviestissä esitetyistä muutoksista ja tuo omat ideasi esille. Tehdään yhdessä kivempi Kupoli!

Oekaki, Oeoe. Oekaa, Oeoe Jr. ja Badgekaki: Näille laudoille ei ole muutoksia kaavailtu. Jos kuitenkin mieleesi tulee jotain, jota laudoissa voisi kehittää, kerro toki.

Oeteema ja Fanikaki: Näille laudoille on ehdotettu joko lautojen yhdistämistä tai niiden poistamista kokonaan. Teemojen ehdotusketjut huutavat tyhjyyttään ja teemakierrot ovat päässeet sen johdosta pidenemään kuukausienkin pituisiksi. Kannattaako vaihtuvan teeman lauta säilyttää ja keksiä uusia tapoja pitää teemakiertoa yllä vai pitäisikö Oeteemasta luopua?

Oetarina, Oedoojoo ja Oeluonto: Näistä laudoista luovutaan. Oetarina on ideana hieno, mutta lauta on enemmän tai vähemmän kuollut pystyyn. Luontokuvat sen sopivat aivan hyvin muillekin laudoille. Oedoojoo ei puolestaan ole aikoihin toiminut kritiikkilautana, vaan se on toiminut lähinnä suuremman kuvakoon ja pidemmän kuvakierron Oekaana.

Uusia lautoja? Vanhojen lautojen väistyessä voidaan tilalle tehdä uusia lautoja. Aiemmin on ehdotettu muunmuassa pikselitaidelautaa ja ns. keskitason lautaa, joka olisi kaikille käyttäjille avoin, mutta jonka tasovaatimukset olisivat oekaata korkeampia. Kaikenlaiset ehdotukset uusista laudoista otetaan vastaan ja uusista laudoista päätetään ennen lautauudistusta.

Jos pidät Kupolin piirtolaudoilla taiteilusta, on sinulla nyt hyvä tilaisuus vaikuttaa niiden tulevaisuuteen!
tallennettu

Roses are red.
Wololoo!
Roses are blue.
hemulium
oekakisti

Profiili
« Vastaus #1 : 21.12.12 klo 20:15 »

Jos lautojen määrää vähennettään, niin voisiko samalla laudalla olla useampi kuin yksi työ kesken? Eli vaikka yksi olisi jo turvatallennuksessa, voisi silti aloittaa uuden jne. (saatan olla ainoa joka saa satunnaisia inspiraatiopuuskia kesken kaiken...) Muuten näistä lautojen poistoista, että Oeteemassa ja -tarinassa on tosiaan aika hiljaista, joten ei niitä kai kovin moni jäisi kaipailemaan. Uutena lautana useamman kuin kahden henkilön yhteistyölauta voisi olla aika jännä, en tiedä miten toimisi käytännössä.
tallennettu

Näätsä hatun? Mä oon täti Moonika!
neji
himono-onna
vastuuhenkilö

Profiili
« Vastaus #2 : 21.12.12 klo 23:04 »

Oetarina on ihana lauta, mutta eipä se oikein ole toiminut enää aikoihin. :<

Entäpä jos teemalaudalle nimitettäisiin joku(jotkut) vastuuseen teemojen pyörittelystä? Jos ongelmana on tällä hetkellä ylläpitäjien ajanpuute/ideoidenpuute. Eipä luulisi teemojen pyörittelyn olevan kovin haastavaa hommaa jollekin innokkaalle. :) Pollitkin pyörii ilman, että ehdotusketju on aktiivinen, hoho!

Tälläisiä mietteitä tällä kertaa!

tallennettu
Sipulikeitto
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 22.12.12 klo 00:18 »

Teemalauta on oikein kiva yleensä kun ei itsellä mitään erityisempää aihetta ole, mutta kovin ikävää ettei aiheita enää ole saatu kasaan. Voisihan kokeilla kierrättää teemoja, vai kävisikö liian tylsäksi? Kävi mielessä myös sama kuin nejillä, että voisi antaa tämän teemalautojen ylläpitopestin joillekin ahkerille, jotka jaksaisi vaihtaa teemaa ja vastaanottaisi ehdotuksia.

Uusia lautoja ei mielestäni kannata ainakaan toistaiseksi väsätä (ellei ole joku superhyvä idea) ja homma voisi toimia ihan pelkillä peruslaudoillakin (oekaa, oeoe + jr ja oekaki) kuten silloin aikoinaan. :3 Mutta toisaalta kun näitä useampia lautoja on jo iät ja ajat ollut erilaisia niin tuntuisiko se sitten liian tylsältä näin jälkeen päin mennä ihan muutamilla?

Ei mulla sen erityisempää sanottavaa tähän ole. :/ Ehkä jälkeenpäin saattaa tulla jotain vielä mieleen.
tallennettu

Remember to eat nakki
Xinadra
Höpönaatti
ylläpitäjä

*TIRSK*

Profiili
« Vastaus #4 : 22.12.12 klo 15:05 »

Oetarina on ihana lauta, mutta eipä se oikein ole toiminut enää aikoihin. :<

Entäpä jos teemalaudalle nimitettäisiin joku(jotkut) vastuuseen teemojen pyörittelystä? Jos ongelmana on tällä hetkellä ylläpitäjien ajanpuute/ideoidenpuute. Eipä luulisi teemojen pyörittelyn olevan kovin haastavaa hommaa jollekin innokkaalle. :) Pollitkin pyörii ilman, että ehdotusketju on aktiivinen, hoho!

Tälläisiä mietteitä tällä kertaa!

Ongelmana ei ole ylläpidon ajan tai ideoiden puute vaan se, että teemaideat on otettu käyttäjien ehdotuksista niitä varten olevasta ketjusta. Ongelma on, että tähän ketjuun ei ole tullut uusia viestejä ikuisuuksiin, ja teemat ovat pyörineet vain siten, että olen päästäni uusia teemoja tempaissut. Tämä ei ole kovin hyvä tapa teemojen pyörittelyyn, sillä idea joka on yhden ihmisen mielestä hyvä teemaidea ei välttämättä inspiroi piirtäjiä. Tapa, jossa ehdotetuista teemoista äänestettiin parhaat toteutettavaksi takasi, että teemalaudalla oli aina piirtäjiä kiinnostava teema.

Boar: vanhoja teemoja on laitettu uusintakierrätykseen aina kun joku on sanonut että tuo tai tämä teema olisi kiva saada uusiksi. Vastaavia ehdotuksia ei vaan olu tullut ainakaan viimeisen vuoden aikana..
tallennettu

Roses are red.
Wololoo!
Roses are blue.
metalmiku
Serious fun!
oekakivalvoja

kuvanveiston opiskelija

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 22.12.12 klo 15:34 »

Musta toi teemalaudasta vastaava henkilö olis hyvä idea. Tulis sinne eloa ainakin aiheiden puolesta, eikä se on niin vaarallista että yksi henkilö päättää teemat(voihan sitä katsella ympärilleen ja päätellä mikä vois olla IN- sillä hetkellä tai jotain). Ja myös piirtäjä tietää, että omasta mielestä haukotuttava teema ei jökötä siellä ikuisuutta kun parin viikon päästä aihe vaihtuu.
tallennettu
suola
foorumisti

swägä on niin mehu

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 22.12.12 klo 19:33 »

Kannatan tuota yhden tyypin teemojen pyöritystä, samoin tuo monien kuvien turvatallennus!
Ja voishan aina olla niin, et koko kupolis olisi joka kuukausi yksi yhteinen teema, minkä perusteella voi piirrellä, ei tarvitsisi olla erikseen teemalautaa tai mitään? EMT.
Mutta melko hiljasta oeoessa ja sen juniorissa on, kun sitä "spämmiä" ei junnulle enää tule, niin mietin onko järkeä pitää molemmat pystyssä, vai...? Varmaan, emmä tiiä, ehkä siinä on joku juju jota en nyt siis vaan tajuu.
Varsinaisia lauta idiksiä mulla ei oikeen ole kylläkään, mutta teidän kaavailunne on kyllä kivan kuulosia!!
tallennettu
velonika
kupoliitti

hi there

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 23.12.12 klo 18:25 »

Oeteema on ihana, ei vaan tule sinne piirreltyä koska tosiaan teemat vaihtelee kovin harvoin eikä tunnu kovin innostavilta. Kannattaisin myöskin tuota yhtä tai kahta ihmistä vastaamaan siitä, elkää kokonaan poistako :c
tallennettu
Phalene
peruskäyttäjä

Elämä on

Profiili
« Vastaus #8 : 27.12.12 klo 14:07 »

Minä en haluaisi luopua tarinasta. Vaikka en sinne  voikkaan piirrellä, mutta tarkoitus olisi heti kun vain voin. Nyt sain laudankin ja kehtaisin lähettää piirroksia (kun vain saisin sen ensin toimimaan).
 Kun minulla tuppaa tulemaan aina ihan ihme tarinan poikasia ja olisi kiva saada ne jonnekkin muiden luettavaksi. Vieläpä tälleen tuntemattomana. Fanikaki on myös kiva... enkä siitäkään haluaisi luopua, mutta ei ole minun päätösvallassani.
tallennettu

Sanat hukkuu, ajatus katkeaa ja muutenkin hukassa.
kaeru
kupoliitti

bambi boi

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 28.12.12 klo 21:58 »

Tarinalauta oli hurjan kiva, silloin kun siellä oli jotain eloa vielä. D: Nyt tuota ei kyllä hyvällä tahdollakaan kutsua kovin eläväksi. En kyllä oo ikinä edes piirtänyt sinne koska en ole erityisen kirjoittajatyyppiä. Mutta niin, mulle on periaatteessa ihan sama miten tälle laudalle käy. Onhan se ideana kiva, mutta jos aktiivisuus on mitä se nykyään on niin eihän ko. lautaa kannata pitää pystyssä.

Teeman kokonaista poistoa vastaan olen ! Hyvä lauta silloin kun ei keksi aihetta kuvilleen. :'D Ja tosiaan olisi hyvä jos saataisiin yksi tai useampi henkilö vastaamaan teemojen pyörittämisestä. Fanikakille en ole varmaan piirtänyt...koskaan? Joten sen tulevaisuus on meikäläisen kannalta se ja sama. :D

Oedoojoosta oon myös aina tykännyt kovasti, mutta tuo on ihan totta ettei sitä oikein enää kritiikkilaudaksi voi kutsua kun jengi piirtää sinne lähinnä isomman kuvakoon takia. :( Harmi sinänsä.
Joku ns. Oekaan ja Oekakin välimuoto olisi mielestäni kuitenkin hyvä olla, sellainen jossa olisi at least isompi kuvakoko kuin oekaassa, ja kuviin pyrittäisiin panostamaan hieman enemmän kuin luonnoslaudalla ! :)
tallennettu

~Watashi no naka no yami ka?~
~Yami no naka no watashi ka?~

http://kaeruteru.tumblr.com/
Haamu
oekakisti

Tulkaa puhumaa mulle mangasta

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 03.01.13 klo 16:05 »

Itsekin olen tuon oeteeman säilyttämisen kannalla. Ei sinne välttämättä ketään vastaavaa henkilöä tarvita, ja voi joitakin teemoja uusia? Itse ainakin muistan aloitusajoiltani pitäneeni paljonkin joistain aiheista, mutta kun ei mahollisuuksia ollut päästä piirtämään itse laudalle, niin jäi homma vähän sikseen.

On hiukan harmi kun oedoojoo on kuollut kuten se on. Itse olen lähinnä tykännyt siitä kritiikin antamisen kannalta. Ei sitä jotenkaan uskalla oekaalle yms. mennä antamaan kritiikkiä kenellekkään :D
tallennettu

Hei siis, ihkuu
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #11 : 04.01.13 klo 15:43 »

Jos lautojen määrää vähennettään, niin voisiko samalla laudalla olla useampi kuin yksi työ kesken?

Tätä on ylläpidonkin kesken aina välillä väläytelty, ja ajatus on ilmeisesti ollut se, että seuraavaan suureen sivustopäivitykseen voisi koodata tuen useammalle turvatallennukselle. Toistaiseksi ongelmana on kuitenkin ollut se, että kaikki Kupolia pyörittävät henkilöt tekevät tätä harrastuksena monen muun hommansa ohella, eikä koodaukseen tarvittavaa aikaa juurikaan löydy. Mutta katsotaan, jos jossain vaiheessa saisi tilannetta paremmaksi.
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
Minizy
Vaaleanpunainen
tintti

"Sallikaa minun naamioitua omaksi itsekseni"

Profiili WWW
« Vastaus #12 : 07.01.13 klo 12:45 »

Sinänsä sääli menettää Oetarina, sinne tuli kuitenkin aikoinaan piirreltyä ja tarinoitua aika muikeita kokonaisuuksia teidän kaikkien kanssa. Mutta niin, painosanalla aikoinaan... tärkeintä on tietysti että laudalle riittää piirtäjiä. Oetarina on sen tyyppinen lauta, että se vaatii jopa keskivertoa enemmän ajatusta ja aktiivista panostusta useilta eri käyttäjiltä.

Samanhenkiset harmitukset Oedojoon kohtalolle, sekin oli erittäin hieno ja hyödyllinen lauta. Silloin kun se toimi oikein.

Ikävästi tulee käytettyä imperfektejä tässä. Noh, aina tapahtuu jotain mikä johtaa muutokseen.

Aloin pohtia tuota Oeteemaa - olisiko mahdollista esimerkiksi ideoida porukalla pitkä lista varteenotettavia teemoja, joita lauta vaihtelisi tietyin väliajoin automaattisesti (tai ainakin säästäisi niitä vaihtavan vastaavan ideoidenpuutteelta)?
Teema on hyvä lauta. Kaikille tulee niitä hetkiä kun ei oikein tiedä mihin ryhtyä. Tykkään myös ajatella, että valmiit aiheet saattavat inspiroida piirtämään itselle ei-niin-ominaisia asioita.
tallennettu
K-haza
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #13 : 08.01.13 klo 04:29 »

Sinänsä minua on häirinnyt kommentittomuus kuviin. Tiedän kyllä, että ei kuvien tarkoitus ole saada kommenttivyöryä, tai ei niitä edes piirretä kommenttien takia, mutta pienikin kommentti rohkaisee piirtämään uudestaankin.

Koska olen hieman synkkyyteen vajoavainen, niin piirrettyäni jotain toivon saavan kuvan laatuun nähden tietyn määrän kommentteja, ja kun niitä ei tule, niin tulee sellainen tietty olo, ettei tällä ole merkitystä ja ei kukaan edes huomaa kuvaa. Se vähentää innokkuutta tänne piirtelyä kohtaan.

En tietenkään ole itsekään mikään huikea kommenttifloodaaja, mutta koin tarpeelliseksi huomauttaa tästä. Osittain omakin kommenttien pihtailu johtuu siitä, ettei aina kehtaa kommentoida koko doojoota täyteen omia huomioitaan, etenkään, jos muiden käyttäjien kommentteja ei ole. Tuntuu vain oudolta, kun sivu onkin täynnä oman avatarin pärstää.
tallennettu

"I don't give a crap about any of this, er.. crap!"
Sato
kupoliitti

Qué?

Profiili
« Vastaus #14 : 08.01.13 klo 19:14 »

Oedoojoolle piirretään myös kuvakoon takia. Tai että laudat olivat täynnä muuten, joten kannatan myös useampaa tallennuspaikkaa ja toivon että ylläpito saisi joskus aikaa sille :s  Ymmärrän toki, jos ei vain ehdi.

Keskitason lauta voisi olla ns. uudistettu oedoojoo... Siinä mielessä, että peruskäyttäjille olisi mahdollisuus tehdä niin hyvä työ kuin mahdollista ja saada siitä kritiikkiä jäämättä ahkerampien piirtäjien jalkoihin kuten oekaassa käy sillontällöin ja kuva pysyisi ensimmäisellä sivulla kauemmin.

Ja toivon myös että ihmiset rohkaistuisivat kommentoimaan,  K-hazan kanssa olen samaa mieltä että kommentit rohkaisevat jatkamaan eikä yksin kommentoiminen ole kovin lohduttavaa.
tallennettu

I'd much rather be hated for who I am than loved for who I'm not.
Sipulikeitto
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #15 : 08.01.13 klo 22:20 »

Olen samaa mieltä kommentoinnista, tekisi mieli kirjoittaa jotain vaikka jokaiseen kuvaan mutta joskus se tuntuu vähän itsekseen höpöttämiseltä. Mutta ihan jokaisesta itsestäänhän se kiinni on, pitäisi vaan yrittää kommentoida (ja ylipäätään piirtää laudoilla ja herätellä keskustelualuetta) sillä periaatteella että ehkä ne muutkin sitten rohkaistuu kun huomaa että hei, täällähän on muitakin. Itse ainakin pyrin antamaan kommenttia, mutta kun se on aina vähän sellaista "Nätti kuva, tykkään hahmon silmistä<3" tmv. eikä ihan sellaista viitsisi joka ikiseen kuvaan laittaa, varsinkin jos kyseessä on sama taiteilija. :D

Ja lisäystä tuohon aiempaan viestiini, kannatan sittenkin jonkin sortin keskivertolautaa, koska eräs päivä aloitin uuden kuvan doojoolle siinä pelossa ettei se olekaan tarpeeksi hyvä oekakille (ja ihan myös kritiikin toivossa...). Kuitenkin ajattelin käyttää siihen sen verran aikaa etten haluaisi sen heti tippuvan oekaalta. Tällaista vaan tuli siinä sivussa sitten mieleen.
tallennettu

Remember to eat nakki
K-haza
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #16 : 09.01.13 klo 04:16 »

Keskitason lauta voisi olla hyvä idea kyl kyl! :D Kun joskus tekee mieli piirtää paljon, mutta ei ihan niin keskittyneesti, ja se on sitten vähän surullista, että jos toisten kuvat tippuilevat vaan oman spämmin takia. Ja joskus sitten keskittyy yhteen kuvaan enemmänkin.
Etenkin, jos tämä "Oesemi" olisi kaikkien käytettävissä, niin se voisi olla Oedoojoon jatkaja, mutta toimisi sitten ehkä vähän siinä, millaiseksi se on nyt muuttunut. Peruskäyttäjien Oekaki, ikäänkuin.

Voisihan Oeteemankin vapauttaa kaikkien käyttöön, niin sinne voisi saada vähän elämää? Se ehkä laskisi jonkin verran laudan tasoa, mutta sanoisin kuitenkin sinne piirtävien ihmisten määrän noustessa sen elävyyden herättävän sen kuolleista :) Eihän täällä nyt kuitenkaan ole mitään kovin aktiivisia piirtäjiä oikein missään, ja pelkän Oekaankin taso on mielestäni riittävän korkealla, kun katselee sinne piirrettyjä kuvia.
tallennettu

"I don't give a crap about any of this, er.. crap!"
neji
himono-onna
vastuuhenkilö

Profiili
« Vastaus #17 : 10.01.13 klo 00:23 »

Kommenttiasiasta tuli mieleen tämmönen facebookmeininki, eli tykkäykset! Monesti tekisi mieli täälläkin tykkäillä. :D

En tiedä onko tommonen mahdollista, mut olis siistiä semmonen tykkäys mahdollisuus! Laiskemmatkin vois välittää terkut piirtäjälle, että kuva on jees ja huomattu, hehs.

/päättömät ideat.
tallennettu
hemulium
oekakisti

Profiili
« Vastaus #18 : 10.01.13 klo 14:25 »

Kommenttiasiasta tuli mieleen tämmönen facebookmeininki, eli tykkäykset! Monesti tekisi mieli täälläkin tykkäillä. :D

Kannatan! :) Saattaa tosin käydä niin että kommenttien puuttumisen sijaan joku surkuttulee kun kukaan ei tykkää. Tai syntyy laiskuusepidemia ja kommentin sijaan kaikki vaan klikkaavat sitä tykkäysnappia :'D
tallennettu

Näätsä hatun? Mä oon täti Moonika!
Yuziko
oekakisti

Its summer time!!

Profiili
« Vastaus #19 : 16.01.13 klo 17:31 »

Sinänsä minua on häirinnyt kommentittomuus kuviin. Tiedän kyllä, että ei kuvien tarkoitus ole saada kommenttivyöryä, tai ei niitä edes piirretä kommenttien takia, mutta pienikin kommentti rohkaisee piirtämään uudestaankin.

Minuakin se häiritsee hieman, eikä motivoi uudelleen piirtämiseen. Tosin omassakin kommentoimisessa on parantamisen varaa.

Lautojen taso on laskenut todella paljon. Pitäisikö olla sellainen Oekakiakin vielä tasokkaampi lauta? 

En haluaisi luopua tarinalaudasta, koska idea se on ihana. MIelestäni tarinat ovat hieman jääneet kesken, eikä vanhat ideat enää inspiroi. Mutta jos se vain puhdistettaisiin? Aloitettaisiin tarinat  alusta, ja sitten kun menee jumiin, niinkuin nyt, niin puhdistettaisiin taas? Tuli sitten mieleen sellainen ajatus, että olisi sellainen oma lauta tarinoille, joihin saa pieniä tarinoita jokainen kirjoittaa ja siihen yhteyteen piirtää kuvan?

Tuo fanikaki on ihan kiva, mutta mikään aihe ei ole minulle ollut läheinen. Miten olisi vain sellainen fanilauta, jonne voisi piirtää mitä vain kuvia esim, jostain animesarjasta tai mangasta yms. mistä pitää? Ei siis olisi sellaista teemaa...
tallennettu
Sivuja: [1] 2  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.032 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste