sisällön alkuun
18.11.2017 17.26 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Minä menen aina comilla :D"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

äänestys
Kysymys: Oletko koskaan taiteillut Kupolin joulukalenteriin?
Kyllä - 27 (60%)
En - 13 (28.9%)
En, mutta tahtoisin - 5 (11.1%)
äänestäjiä yhteensä: 42

« edellinen seuraava »
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Oletko koskaan taiteillut Kupolin joulukalenteriin?  (Luettu 3753 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
neji
himono-onna
vastuuhenkilö

Profiili
« : 16.11.12 klo 16:43 »

Jokavuotisen Kupolin joulukalenterin luukkujen varaukset ovat lähteneet jo vauhdilla käyntiin.
Oletko päässyt osallistumaan joulukalenterin tekoon aiempina vuosina?
Vai ovatko luukut menneet aina nenäsi edestä?

Tällä hetkellä taitaa pari vapaata luukkua vielä olla, nopeat syö hitaat. :)
 Mutta onneksi varakuvat/extrakuvat ovat aina tervetulleita ja jopa toivottuja!

tallennettu
froggybunta
peruskäyttäjä

Kiitos proffasta Lime! ♥

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 16.11.12 klo 16:55 »

Kyllähän sitä voisi jotakin joskus raapustaa sinnekkin.:) Tänä vuonna ei ainakaan, koska on kiire kavereiden joulukorttien tekemisessä ja sitten tietokoneella piirtämistä pitäisi harjoittaa ihan hirveesti! O.O Kun se ei _IHAN_ ole mun alaa. :D
tallennettu

Heissulivei! :D
kaeru
kupoliitti

bambi boi

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 16.11.12 klo 18:29 »

Joskus alkuaikoina ujostutti niin, etten edes olisi uskaltanut osallistua. :D Sitten vähän myöhemmin olin aina liian hidas ja vuonna 2010 kun olin kerrankin riittävän nopea, kävi niin huonosti että mun kone hajosi samana päivänä kun mun ois pitänyt lähettää kuvani. :---D Viime vuonna sitten osallistuin viimein ja tänä vuonnakin oon osallistumassa! :) Viimeksi tuli vähän kiire, jospa sitä olisi tällä kertaa ajoissa liikenteessä. :D
tallennettu

~Watashi no naka no yami ka?~
~Yami no naka no watashi ka?~

http://kaeruteru.tumblr.com/
Sipulikeitto
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 16.11.12 klo 20:51 »

Tänä vuonna vasta ensimmäinen kertani! Sopivasti olen joulukuun vapaalla niin on oikein rutosti aikaa piirtää ja tehdä muutakin ylimääräistä niin ajattelin että jos tässä kerrankin olisi tilaisuus.
Aiemmin olen ollut ihan liian ujo enkä uskonut raapustuksieni olevan kovinkaan laadukkaita verrattuna näiden muiden taideteoksiin. Muutenkin huomasin koko ilmoittautumisen joka kerta vähän liian myöhään kun nuo luukuthan tosiaan tuntuu menevän suht nopeasti. :D Ja olinhan minä jonkun aikaa täältä poissakin niin se vähän sitten jäi aina.
tallennettu

Remember to eat nakki
K-haza
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 17.11.12 klo 01:00 »

Olin mukana tuossa... 2009? Noh, päädyin vain unohtamaan luukkuni, ja jonkun muun varakuva sitten koristi omaa kohtaani :D Mutta pistin kuvan silti mukaan, ja sain olla sitten myöhemmin jonkun toisen varakuvana.

Tänä vuonna en osallistu, koska on koulua ja stressiä ja säätöä. Ajattelin kuitenkin ehkä piirtää jonkun pienen yksinkertaisen jutun - varakuvaksi :)

Edit:
Ja tässähän se kuva onkin!
http://www.kupoli.net/kuvat/joulukalenteri2009/15[
tallennettu

"I don't give a crap about any of this, er.. crap!"
Xinadra
Höpönaatti
ylläpitäjä

*TIRSK*

Profiili
« Vastaus #5 : 17.11.12 klo 11:27 »

Neljästi. 2007., 2008, 2009 ja 2011. 2010 oli abivuoteni ja uskomattoman opintokiireen takia kalenteriluukku jäi sillioin tekemättä. Tänä vuonna osallistun taas joulukalenteriin luukulla 20, joten tämä mukaanlukien luukkuni ovat olleet: 20,19,20,19,20... Näillä mennään! :)
tallennettu

Roses are red.
Wololoo!
Roses are blue.
mezzo
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 17.11.12 klo 15:53 »

Tänä vuonna olen kolmatta kertaa mukana, kiitos edellisvuosia jotenkin hitaammin menneiden luukkujen. Olisin kyllä jo 2009 halunnut osallistua, mutta en silloin sitten ehtinytkään.

Olen yrittänyt joka kerta tehdä jotain aika erityyppistä kuvaa, joten saa nähä mitä tänä vuonna keksin. Pikselitaide ja copicit jo nähty, niin ehkä seuraavaksi jotain...semirealismia photarilla? :D
tallennettu

"Aargh, a tiger!! Well, at least it's not my mum."
luonnosblogi
Phalene
peruskäyttäjä

Elämä on

Profiili
« Vastaus #7 : 17.11.12 klo 19:00 »

En, koska liityin about vuosi sitten enkä silloin vielä piirrellyt. Ja nyt haluaisin kyllä, mutta en kehtaa. Sitten kun saan piirtolaudan (toivotaan joulupukilta) ja piirrokset ovat pikkuisen laadukkaampia.
tallennettu

Sanat hukkuu, ajatus katkeaa ja muutenkin hukassa.
suola
foorumisti

swägä on niin mehu

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 18.11.12 klo 10:25 »

Luukut on mennyt aina suht järkyttävän nopeasti, etten ole lainkaan huomannut niitä, ennen kuin kaikki luukut ovat varattu ja varojakin löytynyt millä mitalla! Ja taiteeni ei oikein parhainta luokkaa koskaan ole ollut, joten en ihan uskaltautunut :/ Tällä kertaa voisi kokeillakin, ehdinkö vai en~ (toivottavasti ehdin, vaikka hiljentyminen harmittaakin, niin ainakin antaa jonkin sortin mahdollisuuden osallistua hitaalle neidille, nuolen osoittaessa itseäni)
tallennettu
Red Mage
Vieras
« Vastaus #9 : 18.11.12 klo 15:02 »

Ja taiteeni ei oikein parhainta luokkaa koskaan ole ollut, joten en ihan uskaltautunut :/
Tämäntapaisia kommentteja näyttää tulleen useammaltakin. Vaikka tietty itsekritiikki onkin terveellistä, mielestäni Kupolin joulukalenteriin osallistumisen ei pitäisi olla kiinni siitä, ettei uskalla, koska ei koe olevansa tarpeeksi hyvä piirtäjä. Tämän kaltaisissa yhteisprojekteissa on nimenomaan hienoa se, että kuka tahansa voi osallistua ja että siinä pääsee näkemään monenlaisia töitä eri tyyleillä ja toteutustavoilla. Jokainen varmasti näkee vaivaa, joten omia töitään ei suinkaan tarvitse hävetä. :)

Itse olen osallistunut Kupolin joulukalenteriin jo neljästi, eli ensi kuun 13. päivä oma kädenjälkeni näkyy kalenterissa jo viidettä kertaa. Pari vuotta sitten en saanut varsinaista luukkua, mutta kuvani pääsi mukaan varasijalta, joten mahdollisten luukutta jääneiden taiteilijoiden kannattaa pitää se vaihtoehto mielessä. Yksikään kuva ei mene hukkaan: viimeistään jouluaattonahan ylimääräisetkin kuvat paljastetaan.
tallennettu
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #10 : 18.11.12 klo 17:21 »

Hoh, piti ihan ruveta laskemaan ja tutkimaan, että minkäs verran olen ollut joulukalenterin kanssa tekemisissä. Äkkiseltään sanoisin, että olen ollut kuutena vuotena mukana pystyttämässä joulukalenteria. Tänä vuonna en aikataulullisista syistä ole päävastuussa kalenterin päivittämisessä, mutta varmasti teen kyllä taas taustahommia.

Mutta taiteilemassakin olen ollut. Varakuvia on tullut tehtyä joka vuosi, ja useimmiten joku on päätynyt varsinaiseen luukkuun, kun alkuperäisen tekijän kuvaa ei ole kuulunut. Ja viimeistään sitten bonusluukkuun on saanut kuvansa. Kannen olen tehnyt yhteistyönä kerran, ja osana ylläpidon kollektiivimieltä on tullut monena vuonna väsättyä päiväkohtaisia spesiaaleja kanteen. Ja ihan alkuaikoina on tullut tehtyä jopa virallisesti omalla vuorolla kuva kalenteriin.

Ja kaikella tällä kokemuksella voisin sanoa, että älkää ihmiset hävetkö taitojanne joulukalenterin kanssa! On hienoa, kun projekti toteutetaan yhteistyönä, ja tyylit vaihtelevat luukusta toiseen, ja vähän tuntemattomammatkin kupolistit tulevat mukaan. Ihan oikeasti, ei me haluta kalenterista mitään ylläpidon leikkikenttää, johon kukaan muu ei pääse mukaan, tai jossa vaadittaisiin tietty "taso" kuvilta. Ei sillä väliä, kuinka taitava kuva on teknisesti, vaan sillä, että sitä on haluttu tehdä ja yrittää. Juuri siksi ohjeistuksessakin korostetaan, että kuka tahansa saa osallistua, ei tarvitse olla oekakisti tai muutenkaan suuri taiteilija. Hyvästä esimerkistä käyn minä itse. En osaa piirtää puoliksikaan niin hyvin kuin keskiverto oekakitaiteilija, mutta olen sitten toteuttanut luukkuja muilla tavoin, muun muassa valokuvilla. Älkää hävetkö taitojanne! Jos itse osaatte olla tyytyväisiä kuviinne, niin kyllä muutkin ovat.

Ja sitten varakuvia kaikki tehtailemaan! Joku kuitenkin unohtaa oman luukkunsa.
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.028 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste