sisällön alkuun
18.11.2017 19.46 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Li oli koli - kuoli Kupoli"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

äänestys
Kysymys: Oletko koskaan pukeutunut cosplay asuun?
Kyllä - 15 (35.7%)
Kyllä, monesti - 9 (21.4%)
En vielä, mutta aion - 6 (14.3%)
En - 12 (28.6%)
äänestäjiä yhteensä: 41

« edellinen seuraava »
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Oletko koskaan pukeutunut cosplay asuun?  (Luettu 4664 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
neji
himono-onna
vastuuhenkilö

Profiili
« : 31.08.12 klo 13:29 »

Cosplay -aiheinen polli on täällä Kupolissa joskus nähtykin, mutta nyt ei kysytäkään harrastatko cosplayta vaan oletko joskus tai vähän useamminkin uskaltautunut cosplay asussa ihmisten ilmoille? :)

Traconkin lähestyy, onko cosplay asu jo valmiina?
Ketä olet cossannut tai haluaisit tulevaisuudessa (tai haaveissa) cossata?
tallennettu
Phalene
peruskäyttäjä

Elämä on

Profiili
« Vastaus #1 : 31.08.12 klo 16:14 »

Aion cossata ensimmäisen cossini tuolla traconissa ^_____^
Ja henkilö on Kairi, Kingdom Hearts 2. (avatarini ei anna yhtään mitään vihjeitä sen suuntaan)
Mietin pitkään Kairin ja Pelonan (one piece) välillä, mutta tulin siihen tulokseen että Kairi saattaisi olla helpompi näin ensi cossaukseen, ainakin hiusten kannalta. en nimittäin halunnut ruveta ostamaan peruukkia, eivätkä hiusteni pituus riitä pelonaan, en olisi varmaan edes saanut värjätä hiuksiani vaalean punaiseksi.
Mutta Kairin puku on viittä vaille valmis, enään oikeastaan vain hieno säätöä jäljellä. Mutta en olisi selvinnyt siitä mitenkään ilman äidin apua, ja olen ihan tyytyväinen tulokseen. Kun otetaan huomioon että en ole koskaan ommellut mitään kellohametta kummempaa, ja että äitikin on enemmän leivonta ja kuvataide/keramiikka ihminen kuin ompelija. Olisin kyllä voinut pyytää apua parilta kaverilta, jotka ovat kupikin kovia käsityö ihmisiä, mutta äiti oli paremmin saatavilla aina kun tuli ongelmia.
Mutta cossaus on kyllä yllättävän kallista puuhaa, jo pelkät vetoketjut Kairin pukuun maksoivat viistoista euroa, puhumatta kankaista, pitsistä, kengistä ja kampaajalla käynnistä. Mutta siitä tulee kyllä sen arvoista ^^
tallennettu

Sanat hukkuu, ajatus katkeaa ja muutenkin hukassa.
Marionetten
foorumisti

shamelessly a fangirl

Profiili
« Vastaus #2 : 31.08.12 klo 17:06 »

Kyllähän tota on tullu cossi päällä tullut hypeltyä, lähinnä kyllä conien yhteydessä. :D
Olen cossannut.. öö.. KHn Zexionia, FFn Renoa, xxxHolicin Yuukoa (siskon puvulla), DOGSin Giovannia pariin otteeseen, Pandora Heartsin Gilbertiä tän vuoden a-conissa med pikkusisko-Oz ja öö.. Siihen tais loppua.

Suurin cossi-haave olis Loki Avengers ja Thor elokuvista, mut ulkonäköpaineiden takia taitaa sittenkin jäädä tekemättä (paitsi jos teen Jotun-Lokin johokin talven coniin, koska sininen ihomaali niin kukaan ei tunnista minua, mwaha)... Jossain välissä varmasti toteutuvia cosseja on TWEWYn Neku, Tales of Symphonian Zelos, RG Vedan Ashura ja Nabari no Oun Yoite.. Jossain välissä. Ehkä ens vuoden puolella.

Traconiin varmaan cossaan omaa hahmoa, jos saan källittyä isosiskolta peruukin :B
Tarkotus oli tehä Amaimon (Blue Exorcist) sinne, mutta laiskuus yllätti... :D Peruukkihan miul on ollu jo aika kauan, mut en saa vaan pukua valmiiksi, lol.
tallennettu

"So if you've got something to say, say it from the rooftops." - Tom Hiddleston

[ent.kokorilo]
neji
himono-onna
vastuuhenkilö

Profiili
« Vastaus #3 : 01.09.12 klo 00:30 »

Itse en ole pukeutunut, vielä.

Vasta ensimmäinen conikin tulossa eli Tracon. :D
Haaveissa olisi kyllä cossata, olen jo aloittanut suunnittelun Kuroshitsujin Cielin asuun. En varmaan ole kauhean uniikki tällä idealla, en tiedä. ;)

Olisi kivaa cossata jotain ihania herkku-bishouneja, mutta olen auttamattomasti mm. liian lyhyt... :D
tallennettu
K-haza
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 01.09.12 klo 13:26 »

Njäh, olen aina ollut huono kankaiden kanssa, olinkin sen takia puukäsitöissä koulussa. Unelmana oisi joskus kyllä päästä cossaamaan Tales of Innocencen Spada Belformaa, koska hahmo on mahtava, vaatteet upeat ja sillä on lätsä :)

Suurin cossi-haave olis Loki Avengers ja Thor elokuvista, mut ulkonäköpaineiden takia taitaa sittenkin jäädä tekemättä (paitsi jos teen Jotun-Lokin johokin talven coniin, koska sininen ihomaali niin kukaan ei tunnista minua, mwaha)... Jossain välissä varmasti toteutuvia cosseja on TWEWYn Neku, Tales of Symphonian Zelos, RG Vedan Ashura ja Nabari no Oun Yoite.. Jossain välissä. Ehkä ens vuoden puolella.

Näitä supporttaan kybällä! :D Mystisesti tota Zelosta eniten, siis, ihan vain mystisesti! Ja Jotun-Loki, oijoi! :D Mutta oikeesti, täysi henkinen support on myös Nekuun ja Ashura-cossiin!
tallennettu

"I don't give a crap about any of this, er.. crap!"
froggybunta
peruskäyttäjä

Kiitos proffasta Lime! ♥

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 01.09.12 klo 17:21 »

Lasketaanko Kigurumi cossiksi?

Traconiin olen tulossa Pikachu-Kigurumissa, jos se cossiksi lasketaan. :) Innostuin cosplaysta n. vuosi sitten, ja nyt vasta olen tehnyt ekan cossin. Ensi vuonna luultavasti Desuconiin Vocaloidin Len Kagaminena, jos jaksan tehdä asun. : /
tallennettu

Heissulivei! :D
Sipulikeitto
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 01.09.12 klo 18:42 »

En. Oon vaan niin mahottoman surkee näissä ompelujutuissa ym. askarteluissa että ehei, ei multa sellainen onnistu, enhän omista edes ompeluvälineitä. :DD Toisaalta onhan näitä olemassa valmiitakin cosseja..? Pelkään myöskin näyttäväni ihan idiootilta toisten upeiden asujen rinnalla ja luultavasti tyytyisin vaan laittamaan kissankorvat päähän. Niin ja sitten tullaan siihen, että enhän mä edes tiedä mitä cossaisin! Muuten kyllä olisi ihan kivaa kokeilla jotain tommosta. cc:

Mutta sitten taas kun en ole koskaan yhdessäkään conissa käynyt, koska ei ole kavereita jotka haluais miun kanssa lähtee tai joita ylipäätään kiinnostaisi tuollaset ja tuntuisi jokseenkin säälittävältä lähteä yksin ja vielä cossin kanssa. :( Ja minä kun niin ahdistun ihmisjoukoista yksin ollessa.

Toivottavasti en nyt pilannut kaikkien fiiliksiä tällä angstaavalla postauksella... :'D Mutta joo taitaa tulevaisuudessakin jäädä nämä ilot multa pois, höh.
tallennettu

Remember to eat nakki
suola
foorumisti

swägä on niin mehu

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 03.09.12 klo 17:21 »

Niin mieluustikkin kun sen tekisin niin ei, en ole koskaan cosplay-asuun pukeutunat. Valitettavaahan se on, mutta jaksamiseni ei vain riitä sellaseen säätämiseen mitä siihen tarttee.
Ja kangaski nii perhanan kallista.
Mutta kummiskin varmaan esim. kierrätyskeskuksesta menen ns "pihistämään" vaatteita joista sitten kai ratkon jonkin asteen käyttökelposta materiaalia kossia varten. Tai jos on ihan valmiina vaatteita jotka sellasenaan menis jostaki kossin osasta. :'D
Ehkä sitten tulevaisuudessa, jos vaikka olisin onnistunut voittamaan lotossa lottoamatta. Emmä tiiä, ku sais motivoitua nii en olis näin järjettömän laiska kone-addikti, ainakin vaihteeks vähä aikaa.
Innostuta kyllä varmaan löytyis enkä nyt niin kamala olis tollasessa ompelussa jos olisin kärsivällinen enkä kokoajan hosuis. Aika iso nou-nou on mulle etten missää hameissa, mekoissa ynnä muissa shortseissa ja topeissa oikeen mielellään kuljeskelis, ei kiitos täl kropalla
Mut hyh mun laiska asenne! Pitäis kyllä jotaki rakentavaa tehä jossaki vaiheessa ja ottaa niskasta kiinni. >:/
tallennettu
AreraChan
Unelmoiva
foorumisti

My Love For You Is Eternal

Profiili
« Vastaus #8 : 05.09.12 klo 14:16 »

En vielä, mutta haluaisin ja ehkä joskus aionkin.

Olen monta vuotta haaveillut siitä, mutta aina on tullut jotain muuta, ettei ole ehinyt. Tälläkin hetkellä vapaa-aikani on melko aikataulutettua ja silloin kun ei ole mitään, en mitään jaksa mitään tehdäkään.

Joskus jo yläasteaikoina (n. miljoona vuotta sitten) haaveilin Chichin cossaamisesta ja se taisi jäädä ainoaksi konkreettiseksi suunnitelmaksi. Nykyään haluaisin pukeutua Kaoru Kamiyaksi, joka tosin ei kovin vaikeaa olisi. Musta peruukki ja kimono vaan niskaan, niin täydestä menisi.

Sitten vielä se, etten varmaan tuntisi oloani täysin mukavaksi cossatessa, koska itsetunto häilyy tuolla jossain nollan ja täyden rajamailla. Joo, aika outoa kyllä.

Ehkä sitten kun olen kaunis ja ihana, niin voin cossata yhtä kaunista ja ihanaa hahmoa. Sitten kun olen tyytyväinen.
tallennettu

...what good is Hiten mitsurugi ryuu...
...what good is Himura Kenshin..?
Again, I... I failed to protect the one person who is most important to me... Kaoru-dono...
Kaoru.

~Kenshin~
Red Mage
Vieras
« Vastaus #9 : 05.09.12 klo 21:24 »

Olen tehnyt yhden cosplay-asun, jota käytin kolmessa eri conissa (joka kerta pienten parantelujen saattelemana). Kenties hivenen ironisesti kyse sattui tosin olemaan World of Warcraftin verihaltia-warlockista, joka ei edes varsinaisesti ollut yksilöitävä, persoonallinen hahmo, mutta hauskaa oli silti ja pukuni keräsi myös kiitettävästi huomiota ja kehuja.

Mielelläni cossaisin kyllä uudelleenkin, jos vain olisi rahaa ja keksisin sopivan hahmon. Suurin osa ideoistani kun sattuu olemaan joko varsin monimutkaisia tai sitten niin tuntemattomia, ettei kovinkaan moni jos kukaan välttämättä tunnistaisi minua. :< Ryhmä-cosplaytä olisi myös hauska kokeilla joskus, mutta ensin pitäisi löytää se ryhmäkin ja keksiä jokin sopiva cosplay-kohde...
tallennettu
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #10 : 12.11.12 klo 22:20 »

Kaksi cosplay-asua olen väsännyt. Tai no, jälkimmäisessä ei ollut kovastikaan väsäämistä, sen kuin kaivoi kaapin perältä sopivat mustat vaatteet ja laittoi meikit naamaan jä värin hiuksiin. Kyseessä oli Sandmanin Death, hahmo joka vinkkaa teille silmää avassani. Ei sillä juuri kommentteja kerännyt, paitsi yhden legendaarisen: "Kuolema, saako halata?" Tavoite saavutettu, hahmoni oli tunnistettu. :)

Aiempi cosplayni on ollut Kupolin oma maskotti Atchan. Mekkoa oli kiva tehdä, mutta kyllä siinä joutui monia luovia ratkaisuja tekemään, jotta asun sai toimimaan kuten oli tarkoitus. Valitettavasti kangas on täysin joustamatonta, joten hyvin istuvaksi tehty mekko ei enää ole mukava päällä, kun kiloja on tullut kaksi tai kolme lisää. Ja varsinkin, kun itselleni tärkein ominaisuus cosplay-asulle on se, että siinä pystyy liikkumaan ja toimimaan mahdollisimman vapaasti. Kirppispöydän pyörittäminen ei onnistu, jos puku ottaa vastaan tai on tiellä.
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.028 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste