sisällön alkuun
25.9.2017 19.52 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Suomalaisten fanien palvelemista jo vuodesta 2002"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

äänestys
Kysymys: Piirrätkö sarjakuvaa?
Kyllä, aktiivisesti - 2 (4.7%)
Kyllä, silloin tällöin - 17 (39.5%)
En osaa - 13 (30.2%)
En - 11 (25.6%)
äänestäjiä yhteensä: 43

« edellinen seuraava »
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Piirrätkö sarjakuvaa?  (Luettu 4110 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
neji
himono-onna
vastuuhenkilö

Profiili
« : 10.08.12 klo 11:49 »

Aika astua esiin Kupolin mangakat.

Kupolin oma impromanga näyttää jäätyneen pystyyn, mutta mites kupolilaisten omat sarjakuvat, onko niitä?

Tykkäisitkö tehdä sarjakuvia, mutta taidot uupuvat? Vai oletko näppärä sarjakuvanpiirtäjä vailla aikaa/mielenkiintoa?

Onko kokeneemmilla kenties vinkkejä aloitteleville sarjakuvataiteilijoille?
tallennettu
Sipulikeitto
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 10.08.12 klo 16:12 »

En osaa, muuten kyllä ois mukava päästä kuvittamaan jokin tarinanpätkä. Mulla lähinnä on vaikeuksia eri kuvakulmien kanssa ja on kauheen hankalaa pitää hahmoja samannäköisinä koko ajan. :--D Toinen mikä on, niin on se itse juoni. Saatan ehkä keksiä jonkin pätkän, mutta en sitten osaa siitä enää jatkaa suuntaan enkä toiseen.

Joskus muinoin aloitin muutamat sarjakuvat, jotka sitten jäi parin sivun pituisiksi ihan vain koska aloitin ne tuosta vaan lennosta sen pahemmin miettimättä tarinaa ja suunnittelematta. Näin ajan myötä sitten oon tajunnut että eihän se ihan noin mene.

Mutta joo, kyllä semmoset muutaman ruudun stripit ehkä menee vielä jotenkin, mutta mitään isompaa ei musta saa puristettua irti. c:
tallennettu

Remember to eat nakki
VampireNaomi
foorumisti

Rochefort

Profiili
« Vastaus #2 : 10.08.12 klo 17:56 »

Olen aikoinani ollut mukana muutamassa impromangassa, mutta jo silloin oli selvää, etten yksinkertaisesti osaa, varsinkaan mitään mangatyylistä.

En myöskään hallitse tarinankerrontaa sarjakuvissa. Juonta ja dialogia tulisi kyllä vaikka kuinka, mutta en osaa hahmottaa, millaisia ruutuja, kuvakulmia yms. pitäisi käyttää, jotta kaikki toimisi kokonaisuutena. Sorrun yleensä siihen, että on puhuva pää ja valtava puhekupla, jossa kaikki selitetään tekstinä sen sijaan, että kerrottaisiin sama asia kuvin.
tallennettu

AreraChan
Unelmoiva
foorumisti

My Love For You Is Eternal

Profiili
« Vastaus #3 : 10.08.12 klo 23:14 »

Voi kyllä.

Olen kirjoittanut pitkät pätkät sarjakuvistani topicciin "Minkälaisia sarjakuvia piirrät?".

Vastasin aktiivisesti, vaikka todellisuudessa siitä on jo jonkin aikaa, kun olen piirtänyt. Minä olin jo piirtämässä päätarinaani, eeppistä Hoshi no Yakusokua ja käsikirjoitus oli täysin valmis viimeistä piirtoa myöten. Sitten annoin sen levätä hetken ja luin uudestaan. Uusia ideoita ja parannuksia alkoi pyöriä päässä koko ajan, joten nyt käsikirjoitus on jälleen kesken. Loppu on kirjoitettu, samoin keskiosa, mutta alku on vielä auki, uskomatonta kyllä.

En koe ongelmia juonen, hahmojen tai piirtämisen kannalta. Tarinankerronta on minulle helppoa, samoin ruudut tulevat päähäni ihan itsestään, ei niitä tarvitse paljoa miettiä. Olen tehnyt paljon piirroksia ja tutkielmia hahmoistani, jotta he pysyvät tunnistettavina ja suunnittelen tällä hetkellä taustoja tärkeisiin paikkoihin. Koiria ja hevosia olen piirtänyt koko ikäni ja niitäkin pitää tähän kyseiseen sarjaan harjotella... Tämä on siis vain yksi tarinani.

Päänvaivaa aiheuttaa vähän se, että piirränkö A4:lle vai A5:lle ja millä tekniikalla. Lyijykynä on tietysti ehdoton, mutta tussaamista mietin viela ja se vaatiikin sitten erikoispaperia. Lisäksi olen miettinyt, että haluanko vain piirtää tarinan lyijykynällä "nopeasti" vai teenkö tarkempaa työtä. Tarina on kuitenkin ollut olemassa jo yli 6 vuotta, joten todella haluaisin sen vain piirretyksi ja hyllyyni... Ehkä kallistun kuitenkin nopeaan tekniikkaan.

Minulla no useita tarinoita lisää, jotka pitäisi vain suunnitella pidemmälle, että voisi alkaa miettiä piirtämistä. Ensin pitää tehdä yksi valmiiksi.

Vinkiksi ei kai voi muuta sanoa, kuin harjoitella ja harjoitella ja vielä vähän harjoitella. Itse olen ainakin hyötynyt "hahmotutkielmista", jossa piirtää hahmoa eri ilmeillä ja kuvakulmista, ja miettii silmien, nenän, suun yms muotoa ja mistä erottaa onko tämä hahmo tämä vai tämä. Kaiken ei tarvitse kuitenkaan olla täydellistä (taiteessa perfektionistin hyvä sanoa...).
tallennettu

...what good is Hiten mitsurugi ryuu...
...what good is Himura Kenshin..?
Again, I... I failed to protect the one person who is most important to me... Kaoru-dono...
Kaoru.

~Kenshin~
neji
himono-onna
vastuuhenkilö

Profiili
« Vastaus #4 : 12.08.12 klo 17:01 »

Olen pienen ikäni aikana tehnyt sarjakuvaa muutamia kertoja, mutta eipä omat taidot yksinkertaisesti riitä. Ja puhun nyt piirtämistaidoista. 8)
Tarinaa ja ideoita kyllä tursuaa pursuaa, mutta en osaa toteuttaa päässä olevia visioitani, turhauttavaa.

Tosin, olen jo alistunut osaani. :D Kirjoittelen sitten ficcejä ja muuta ja jätän sarjakuvat taitavammille.

tallennettu
K-haza
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 13.08.12 klo 21:37 »

En.

Haluaisin kyllä, mutta oma pitkäjänteisyyteni ei kestä siinä hommassa.
Joskus nuorena tein 10 sivua kuvakäsistäkin jo crack KuroSyaoFai "doujiniin" ja aloin piirtää, mutta en vain jaksanut enää kahden sivun jälkeen. Olen muutenkin aina aloittanut jotain, mutta se aina jää kesken. Sama ongelma on pelkissä kuvissakin! Pitää saada melkein yhdeltä istumalta valmiiksi, muuten kärsivällisyys loppuu!

Minulla on mahtava hahmokokoelma yhdessä joukossa. Se olisi eeppistä, joskin hieman kliseistä. Haluaisin jakaa sen muiden kanssa, mutta kun ei nyt vaan kykene. Tiedän sen jo.
Hieman masentavaa tämä on, mutta yritän deal with it.
tallennettu

"I don't give a crap about any of this, er.. crap!"
Fukairi
Vieras
« Vastaus #6 : 29.12.12 klo 22:13 »

Piirrän joo, ja sitäkin teen melko surkeesti joten ei siitä sitten enempää.

Mutta on sitä aina tullut rustattua, enimmäkseen varmaan ylä-asteen jälkeen kun minä ja Elyas tehtiin jotain ihmeellistä The Worms peliin pohjautuvaa fancomiccia missä madot oli ihmisiä ja sit oli kissanoitakeijuja ja kyllä kyllä oli melko mahtava teos.

Vinkkinä voin sanoa että varmaan kannattaa tehdä muutama luku tai vaikka koko sarjakuva valmiiksi ennenkuin alkaa sitä minnekkään päivittelemään, säästyy paljon lukijoiden raivoa kun katoat melkeen vuodeksi hupsista.
tallennettu
Haamu
oekakisti

Tulkaa puhumaa mulle mangasta

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 04.01.13 klo 01:09 »

Sarjakuvista se piirtoharrastus lähtikin, joten kyllä. En tosin kovinkaan aktiivisesti.

En oikein koskaan ole arvostanut länsimaista sarjakuvaa, vaan suosikkeja ovat olleet lähinnä tytöille suunnatut sarjakuvat, joita siis oli vain muutama hassu lehti. Mangan löysin vasta n. pari vuotta piirtelyn aloittamisen jälkeen.

Koskaan en ole julkaissut missään mitään, vaikka nyt on suunnitteilla että voisi katsoa. Ongelmana vaan juuri se, että en kovinkaan aktiivisesti jaksa sivuja piirrellä ja se, että käsikirjoituksia en ole koskaan aikaisemmin harrastanut. Nykyisen yrityksen käsikirjoitusta on 19 sivua, eikä se taida olla vielä edes puolivälissä... Ideat vain loppuvat kesken.  Olen etsinyt aina välillä käsikirjoittajaa mutta jostain syystä kukaan ei vain ole suostunut hommaan... :D
tallennettu

Hei siis, ihkuu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.023 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste