sisällön alkuun
20.11.2017 11.35 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"まさか。。。あの人?!"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

äänestys
Kysymys: Kiinnostaako Korean kulttuuri?
Kyllä - 13 (36.1%)
Vähän - 9 (25%)
En ole perehtynyt - 11 (30.6%)
Ei - 3 (8.3%)
äänestäjiä yhteensä: 36

« edellinen seuraava »
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kiinnostaako Korean kulttuuri?  (Luettu 22595 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
neji
himono-onna
vastuuhenkilö

Profiili
« : 20.07.12 klo 14:52 »

Joku taisi mainita korealaisen musiikin tuolla pollissa, jossa kyselin kuuntelevatko Kupolilaiset japanilaista musiikkia.

Siitä tuli sitten mieleeni tämä kysymys eli, kiinnostaako Korean kulttuuri?

Esimerkiksi musiikki, draama, kieli, ruoka? Joku muu?

Mites käy Korea vs Japani?
tallennettu
Kipsi
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 20.07.12 klo 17:31 »

Haha, minut näköjään bustattiin. XD

Vastasin kyllä. Viime vuodesta lähtien aloin kiinnostua enemmän korealaisesta kulttuurista, kun kaverini suositteli minulle erilaisia bändejä. Nyt sitten kuuntelen enemmän korealaista kuin japanilaista musiikkia.

Myös draamoihin on tullut tutustuttua - niin japanilaisiin kuin korealaisiinkin. Onkin niitä nyt tullut aika paljon katsottua viime aikoina.. jopa enemmän kuin animea. :D

Mutta jos pitäisi valita Japanin ja Korean välillä niin kyllä sanoisin varmaankin, että Japani. On tullut oltua enemmän tekemisissä japanilaisen kulttuurin kanssa (se on kuitenkin myös näin jo tutumpi), ja edelleenkin yhtenä toiveenani on päästä joskus Japaniin matkustamaan.
Tykkään kielestä myös enemmän, koska sitä on mielestäni helpompi hahmoittaa (kuultuna) enemmän kuin koreaa, joka ei ole itselleni vielä kauhean selvää - sanat tuntuvat välillä niin sekavilta. xD
tallennettu
kaeru
kupoliitti

bambi boi

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 21.07.12 klo 20:37 »

Kyllä. :D

Joskus puolitoista vuotta sitten löysin k-popin ihmeellisen maailman ja olin hetken ihan fanaattinen sen suhteen, mutta siltikään kuuntelu ei ole vielä tähänkään päivään mennessä levinnyt paria bändiä edemmäs, j-rock on edelleen enemmän mun juttu. c: Mun soittolistoilla näiden kahden maan musiikkitarjonta kulkee aikalailla käsi kädessä, mutta tuntuu että silloin kun k-pop alkoi rantautua Suomeen, monet japsimusiikin fanittajat siirtyivätkin yhtäkkiä kokonaan k-popin puoleen. Petturit...

K-dramaa sit oon tuijotellut toistakymmentä kokonaista sarjaa, aika monta tuntia siis. :D Mun mielestä korealaiset draamat voittaa japanilaiset draamat, mutta musiikissa on sitten taas toisinpäin. Näin muuten kallistun edelleen enemmän Japanin puolelle, enimmäkseen juurikin tuon musiikin takia (+manga/anime ♥).
Kielenä tykkään myös japanista enemmän, vähän samasta syystä kuin mitä Kipsi tuossa maintisi. Ja mun mielestä korea on sellaista ihme hönkimistä. :---D
« Viimeksi muokattu: 30.07.12 klo 23:06 kirjoittanut kaeru » tallennettu

~Watashi no naka no yami ka?~
~Yami no naka no watashi ka?~

http://kaeruteru.tumblr.com/
Lollie
kupoliitti

-('•w•')- Duu duu (8)

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 30.07.12 klo 21:35 »

Kyllä kiinnostaa!

Viime vuosina on tullut tutustuttua siihenkin paremmin. Vaikka kyllä minäkin aivan aluksi olin enemmän Japanin kannalla.

Eka kpop kappale jonka kuulin oli Bigbangin ja 2NE1:in Lollipop. Linkitin sen kaverille ja siitä lähtien sekin kuunnellut kpoppia. En aluksi muista kappaleista sitten innostunut, mutta vähitellen aloin sitten niitäkin kuunnella. Nykyään kuuntelen lähinnä näitä: 2NE1, Bigbang, Nu'est, Boyfriend ja satunnaisesti muita.
 Korealaisesta kulttuurista sitten tiedän vähemmän, kuin japanilaisesta. Jotain juttuja kaveri kertonut ja näin, mutten siltikään ole ihan perillä.
 Kieli on mielestäni kiinnostava yhtälailla, kuin japanikin. Sitä vähän opettellut olen kyllä. Eikä se minusta niin hönkimiseltä kuulosta : D

Enkä ole katsonut yhtäkään k-draamaa taikka j-draamaa XD Aikomuksena kyllä ollut mutt mutta...
En oikeen tiädä mistä aloittaa.

Mutta juu en osaa päättää kumman valitsen ;;_;; Molemmat niin hienoja maita! * v *
tallennettu
Haamu
oekakisti

Tulkaa puhumaa mulle mangasta

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 16.01.13 klo 20:41 »

Jossain määrin se kiinnostaa.

Osa musiikista on ihan ok, ja toisaalta kiinnostaisi tietää eroaako koreassa tavat kuinka suomalaisesta ja japanilaisesta kulttuurista. Toisinaan kiinnostaa jotkut ruuat ja historialliset vaatteet, mutta muuten ei oikeastaan.

En tiedä mistä se johtuu, mutta jostain syystä enemmän iskee se Japanin kulttuuri. Onko se sitten ollut enemmän esillä erikoisuutensa takia vai häiritseekö minua niin paljon koko korean niemimaa vai mikä juttu siinä on, sen vain Luoja tietää. Jos Hänkään...
tallennettu

Hei siis, ihkuu
Sipulikeitto
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 17.01.13 klo 16:01 »

Oikeastaan Pohjois-Korea kiinnostaa, lähinnä se että miten ne ihmiset siellä elelee ja millaista siellä on. Kiinnostaa juurikin näiden paenneiden tarinat, mitä kaikkia kauheuksia siellä harrastetaan ja muut sellaiset mutta sitä tässä ei taidettu hakea... :D

Kieli kyllä kuulostaa jännältä, mutta tässä asiassa japani kyllä vie voiton. Se on jo ennestään  vähän tuttua ja jotenkin helpompi hahmottaa, kun taas korea muuten vaan kuulostaa kivalle, mutta on täyttä hepreaa...

Myös toinen mikä aina kulttuurissa ensimmäisinä kiinnostaa on ruoka! En tiedä mikä siinä on, minusta vaan on kivaa nähdä mitä missäkin syödään ja sitten miettiä itsekseni "hyyi, tuota en haluaisi maistaa, ooh tuo näyttää/kuulostaa ihanalta!". :D Ööh, juu. Korean ruokakulttuuriin en kylläkään ole ehtinyt perehtyä, mutta Japanissa toki on paljonkin mitä haluaisin maistella! Siitä taisikin olla oma topicinsa täällä jossain niin en nyt uudestaan viitsisi samoja sepustaa tänne.
tallennettu

Remember to eat nakki
metuusa
oekakisti

Syö minut

Profiili
« Vastaus #6 : 17.01.13 klo 19:57 »

Jee jee oon lähössä keväällä Souliin pariksi viikoksi ja oon iha ylisuper innoissani. Varmaan just tän matkan takia Korea on alkanut kiinnostamaan enemmän kuin Japani. Voisin listata tähän miljoona eri asiaa mut en jaksa, joten sanot nyt vaa ELOKUVAT.

Beibet kattokaa korealaisia elokuvia, ne on ihania. Kim Ki-duk ja Park Chan-wook ovat iha huippuohjaajia, ja heidän elokuviaan löytyy varmasti iha lähi videovuokraamostakin.
tallennettu
Minizy
Vaaleanpunainen
tintti

"Sallikaa minun naamioitua omaksi itsekseni"

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 27.01.13 klo 14:16 »

Oikeastaan Pohjois-Korea kiinnostaa, lähinnä se että miten ne ihmiset siellä elelee ja millaista siellä on. Kiinnostaa juurikin näiden paenneiden tarinat, mitä kaikkia kauheuksia siellä harrastetaan ja muut sellaiset mutta sitä tässä ei taidettu hakea... :D

Pakko kompata tätä - itseäkin kiinnostaa lähinnä juuri Pohjois-Korea.
Satuin lukaisemaan kirjan nimeltä "Sujlettu maa" joka kertoo Etelä-Koreaan loikanneiden Pohjois-Korealaisten elämäntarinoita. Ihan käsittämättömiä juttuja kyllä! :o ...Että voikin Korea jakautua niin poliittisesti kuin viihdeteollisestikin täysin erilaisiin puoliskoihin.
Seuraan aktiivisesti Pohjoista koskevaa uutisointia, mielenkiintoista tavaraa.

Sitten taas Japani ja Etelä-Korea - kyllä Japania on edelleen se ykkönen :) Tähän vaikuttaa se, että harrastukseni koostuu lähinnä animen tapittamisesta eikä niinkään musiikin kuuntelusta - poikkeuksena iki-ihana teknopoppitrio Perfume, sekin Japanista.

Korealainen muoti on toki inspiroivaa, tulee toisinaan otettua vaikutteita. Musiikkikin on usein jopa absurdin hyvin tehtyä... lisäksi melko ylivertaista aasian musiikkimarkkinoilla. Tästä syystä en ole siitä kovinkaan kiinnostunut - haluan olla hierman hipster ja kuunnella hieman epätäydellisimpia artisteja, jos näin nyt voi sanoa :'D
tallennettu
frobishounen
foorumisti

666

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 07.07.13 klo 20:37 »

Vastasin kyllä. Koreoista kumpikaan ei kiinnosta minua samalla lailla kuin esimerkiksi Japani, josta olen kiinnostunut lähinnä median ja kulttuurin takia, siis hyvin pitkälti musiikin, elokuvien, mangan ja animen vuoksi. Pohjois- ja Etelä-Koreassa kiinnostaa ennemminkin historia ja poliittinen tilanne, poliittinen tausta ja se, mitä konfliktien takana on.

Kulttuuri kiinnostaa jossain määrin myös, muttei samalla tavoin kuin monen muun maan, esimerkiksi juuri Japanin. Koreoissa kiinnostaa ehkä eniten eroavaisuudet niiden välillä, historian ja viihdeteollisuuden suhde ja se, miten poliittinen tilanne heijastuu median tuotteissa.
tallennettu

ruoja
xyz
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.024 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste