sisällön alkuun
25.9.2017 05.33 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Ota Kupoliisi, Otakupoliisi"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Anime, jota seuraat tällä hetkellä  (Luettu 16406 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
neji
himono-onna
vastuuhenkilö

Profiili
« : 06.06.12 klo 13:08 »

Olisi kiva lueskella mitä sarjoja porukka seuraa juuri nyt ja tulevaisuudessa. :D
Seuraatko uusia sarjoja vai katseletko mielummin jo kokonaan ilmestyneitä? Vai etsitkö käsiisi vanhoja klassikoita?
Katsotko montaa sarjaa samanaikaisesti vai keskitytkö vain yhteen?

Mulla itselläni on jonossa kasa animea, jotka pitäis katsoa, mutta nyt on menossa elämässä joku drama-kausi, joten animet odottakoot. :--)
Listassa ykkösenä on Kuroshitsuji, se on kai aika pakollinen nähtävä, kun se tulee jotenkin joka paikassa vastaan...
tallennettu
Herkko
foorumisti

Suuri Johtaja

Profiili
« Vastaus #1 : 06.06.12 klo 14:58 »

Rohkenen luoda ja esille tuoda olettamuksen varsin itsekkään. Ja olettaa itserakkaasti ettei Teille, arvoisat foorumimme lukijat ja lurkkarit, tule yllätyksenä jos kerron katsovani varsin usein ja varsin runsaasti erinäisiä nipponin mediateollisuuden animoituja tuotantoja.

Tällä nimenomaisella hetkellä, olen saanut päätökseen Slayers Try- kauden. Aloittanut katselemaan Initial D:n ensimmäistä ”kierrosta”. Jotta sivistyksessäni mitä tulee nk. genresarjoihin, ei olisi niiden mentäviä aukkoja.
Ja saattelemassa animaatiokaarensa päätökseen teoksia:
Tasogare Otome x Amnesia ja Nazo no Kanojo X. Viimeksi mainittujen ollen sellaisia teoksia joihin minun oli ilo tutustua ja ihastua, niiden alkuperäisessä sarjakuvamuodossa. Vai jotta ne minua huvittaisivat, ollen vain typerän romanttisen hattaraista haalean vaaleapunaista ajanvietettä.

Koska virallisesti, virallisen ja vakavan, arkkiarvostelijan roolissa minun pitäisi katsella viimeistä puoliskoa SaiKano animaatiosarjasta. Ah, mutta jos ensimmäiset kuusi jaksoa kertovat minulle jo kaiken tarpeellisen, onko pakko katsoa sarja loppuun asti, jos ei aivan tahdo? Onhan se katsottava, rampauttavasta drastisuudesta, melankolisesta draamasta aina melodraamaan asti, niiden tähden ja niistä huolimatta. Oi, voi.
Vain jotta saisimme aikaan kontrasteja saman tarinateknisen idean eri puolista. SaiKano verrattuna hilpeän monisävyiseen fanipalvelulliseen kokoelmakomediaan Sora no Otoshimono- saagaan.

Ja miten muistiinpanoissani, muistilapuissani työpöydälläni ruusuisella, on monia aloitettuja ja kesken jätettyjä sarjoja. Niin paljon animaatiota, miten moni näistä onkaan arvostelujeni arvoisia, miten terabittiluokan kokoelmani onkaan kattava ja alati laajeneva.
« Viimeksi muokattu: 06.06.12 klo 15:36 kirjoittanut Herkko » tallennettu

Kupolin Virallinen Kriitikkomestari (Valtaapitävän ylentämä)
Phalene
peruskäyttäjä

Elämä on

Profiili
« Vastaus #2 : 11.06.12 klo 20:32 »

Minä katselen milloin mitäkin, yleensä niitä joita olen lukenut/luen, sillä tällä kielipäällä on paha koittaa saada selvää englannin kielisistä teksteistä.

Tällä hetkellä katselen one pieceä (se on huippu hyvä sarja >:3). Koitan katsoa myös Umineko no naku koro ni'tä, joka oli kyllä vähän epäselvä ja josta minulle selvisi myöhemmin että se on tainnut olla alun alkaen peli, eli ei ihme.
 Aikomukseni on lainata kirjastosta DVD:nä FMA'ta kun niissä on suomen kielinen tekstitys :D Jes

On kyllä monia sarjoja joista olen nähnyt openingin tai jotain trailereita ja joista tulee sellainen wau olo, että tahtoisin katsoa sitä, mutta niin kuin jo aiemmin sanoin, se on aikasta haasteellista kun osaa englantia kutosen arvoisesti. Ja ei mitään hajua Japanin puhumisesta.
 (En ole pahemmin perehtynyt animeen, sillä lueskelen mielummin kuin katson niitä koneelta)
tallennettu

Sanat hukkuu, ajatus katkeaa ja muutenkin hukassa.
VampireNaomi
foorumisti

Rochefort

Profiili
« Vastaus #3 : 17.06.12 klo 14:24 »

Ostan kaikkein mieluiten bokseja tai muuten koko sarjan kaikki levyt yhdellä kertaa, sillä innostun välillä pitämään maratoneja ja tahdon silloin nähdä kaiken kerralla. En yleensä katso montaa sarjaa yhtä aikaa vaan keskityn vain yhteen.

Tällä hetkellä minulla taitaa olla viisi sarjaa hyllyssä odottamassa korkkaamista (Cat's Eye, FMA: Brotherhood, Sindbad, Little Women sekä Ohayo! Spank ), mutta en opiskelujen ja kesätöiden takia yksinkertaisesti ehdi/jaksa katsoa nyt animea.

Kesken on Nippon Animationin Tom Sawyer, josta olen saanut katsottua viisi jaksoa. Ihan mukava lastensarja, mutta kaipaan sitä draamaa, mitä monesta muusta World Masterpiece Theater -sarjasta löytyy.
tallennettu

AreraChan
Unelmoiva
foorumisti

My Love For You Is Eternal

Profiili
« Vastaus #4 : 19.06.12 klo 11:25 »

Animen katsomiseen minulla on kolme luokkaa: ne, mitä haluaisin katsoa; jo kerran katsotut, mutta haluan katsoa uudelleen ja ikuisuusprojektit.

Minulla on jossain paperilapulla, mitä haluaisin katsoa. Muistaakseni listalta löytyy ainakin Clannad, Kimi ga nozomu eien, Chrono Crusade ja Wolf's rain. Monia näitä olen jo aloittanutkin, mutta sitten tulee niin pitkä väli, että on pakko katsoa uudestaan alusta asti. Näihin sarjoihin kuuluu myös kaikki, jotka olen lukenut mangana.

Jo kerran katsotut, joita haluaisin katsoa uudelleen ja uudelleen, ovat ainakin Ginga Nagareboshi Gin, Rurouni Kenshin ja Nana. Saatan katsoa aina välillä jonkin suosikkijaksoni.

Ikuisuusprojekteihini kuuluu ainakin Sailor Moon, Neon Genesis Evangelion ja kaikki Dragonballit. Tähän sarjaan kuuluu sitten ylipitkät animet tai korkean aloituskynnyksen vaativat sarjat.

Tällä hetkellä en varsinaisesti seuraa mitään, mutta NGE olisi tarkoitus aloittaa ja kenties myös Clannad, jotta saa kyynelkanavat taas kunnolla auki.
tallennettu

...what good is Hiten mitsurugi ryuu...
...what good is Himura Kenshin..?
Again, I... I failed to protect the one person who is most important to me... Kaoru-dono...
Kaoru.

~Kenshin~
kokore
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #5 : 20.06.12 klo 10:07 »

Tällä hetkellä on katselussa Blue Exorcist, johon ihastuin mangaa lukemalla. Animeversiokin on oikein hyvä ja uskollinen alkuperäisteokselle.
tallennettu

Working @ Tilitoimisto Jyväskylässä | Sinkut täällä | Verkossa [urlhttps://plus.google.com/114818658432626467466/posts]Uunisepät[/url]
K-haza
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 21.01.13 klo 02:35 »

Katsoin jakson jotain animea, jonka nimi oli K. En siis suoranaisesti seurannut, mutta katsoin siis taas pitkästä aikaa jakson yhtään mistään, eli yay :)

Noh, mitäs siitä sanois. Vaikutti ekan jakson perusteella aika vahvalta fandom-sarjalta. Cooleja poikia, nättejä poikia, rajuja poikia, söpöjä poikia. Muutama nainenkin joukossa, yksi söpö lolita, toinen rinnakas sotilas. Eihän siitä juonestakaan mitään tajunnut ekan jakson perusteella :D
Mutta siis, ei ollut kuitenkaan sellainen että olisi ihan täysin lyönyt yli ja oisi iskenyt vastareaktio, vaan ajatus, että kai tätä nyt paremman puutteessa voisi katsoakin :)

Pahin miinus oli se, että päähenkilön ääninäyttelijäksi oltiin valittu Daisuke Namikawa.
En vain enää yhtään jaksa hänen ääntään. Olin hullu Tsubasa-fani, ja hän oli Fai. Ja olin hulluna Hetaliaan, ja hän oli Ita-chan. Ja kummassakin roolissa hänen äänensä oli TISMALLEEN saman kuuloinen (ja parissa muussakin produktiossa, jossa hän esittää edes vähän tyhjäpäistä tyyppiä).
Sama juttu tässä animessa. Namikawan ääni on edelleen tismalleen samanlainen kuin Fain ja Ita-chanin roolissa. En pysty muodostamaan päähenkilöstä kunnollista kuvaa, kun kuvittelen hänen olevan vaihtelevasti välillä homomaagi, välillä alkavan itkemään ja pissaavan housuunsa! Todella rasittavaa, etenkin, koska tämä päähenkilö vaikuttaa hieman erilaiselta kuin nuo kaksi muuta hahmoa...

Mutta joo, voisihan sitä koittaa katsoa muutaman jakson lisääkin tätä, ellei muuten niin todella hienon animaatiojäljen takia :) Ehkä siihen Namikawaan turtuu jossain välissä...
tallennettu

"I don't give a crap about any of this, er.. crap!"
kaeru
kupoliitti

bambi boi

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 21.01.13 klo 17:30 »

Vähän sama tilanne kun nejillä, mullakin on pitkät listat sarjoja jotka pitäisi katsoa, mutta kun töllään korea/japani-draamaa niin paljon niin anime jää sitten vähemmälle. :D

Tällä hetkellä kesken on ikuisuusprojekti Kuroshitsuji, josta oon kattonut muutaman jakson, sekä ihan äskettäin aloitettu Kimi ni Todoke, jonka päätin tsekata kun katsoin leffan ihan vastikään ja tykkäsin siitä.

Tärkein must-see-kunhan-joskus-sais-aikaiseksi on varmaankin FMA, joka mun on pitänyt kattoa jo pidemmän aikaa. Katoin sitä silloin kun se tuli telkkarista joskus vuonna peruna, mutta useita jaksoja jäi välistä ja jossain vaiheessa sarjan katselu jäi muutenkin, eli siitä jäi vähän repaleinen kuva. Death Note olisi myös kiva kattoa uusiksi pitkästä aikaa ! D: Ehkäpä käytän piakkoin alkavan lukuloman siihen, että katson läpi kaikki sarjat mitä oon aikonut, hoh hoh.
tallennettu

~Watashi no naka no yami ka?~
~Yami no naka no watashi ka?~

http://kaeruteru.tumblr.com/
Yoker
oekakisti

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 25.01.13 klo 12:51 »

Katson harvoin animeita, ei ole oikeen mun makuun sopivia kovinkaan monta (tai en ole löytänyt ainakaan). Narutosta en koskaan ole jaksanut kiinnostua, mutta nyt kiinnostuin siitä hieman, onhan se niin kehuttukin. En ole paljoa kuitenkaan jaksanut sitäkään töllöttää, mutta ehkä saan sen joskus loppuun vedettyä.
tallennettu
Sipulikeitto
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 04.09.13 klo 14:35 »

Yleensä tykkään katsoa sarjat vasta sitten kun ovat tulleet kokonaan niin ei ole sitä odotuksen tuskaa (kuten kävi nyt SNK:n kanssa kun en malttanut odottaa...).

Juuri nyt seuraan Shingeki no Kyojinia, joka on ensimmäinen anime jota katson kun ei ole tullut vielä kokonaan ulos. En vain malttanut olla katsomatta kun tiesin että uusien jaksojen odottamisesta tulee yhtä kidutusta, mutta minkäs teet kun porukka hypetti ja veti minutkin mukaan.

Toinen mitä seuraan on Dangan Ronpa, mutta animena en pidä tästä yhtään. Jättää ihan liikaa yksityiskohtia ja juonen kannalta tärkeitä asioita pois. Luin aikaisemmin yhden let's playn jonka innoittamana päätin katsoa animenkin kun se alkoi samoihin aikoihin. Päätin nyt kuitenkin että vien loppuun asti kun kerta aloitinkin, vaikka sitten tällaisena "kertauksena".

Nyt sitten tässä odotellessa on tullut vähän tylsää joten aloitin Cyborg 009:n. Sain tämän päähäni jostain ihan puskista, kun mietin onko mulla koskaan ollut kunnon animeihastuksia ja sitten muistin tämän, voihan nolous. No, toivottavasti kukaan teistä kupolilaisista ei muista niitä noloja piirroksia. Taisin juuri keksiä mistä olen repäissyt itselleni univormufetissin.
tallennettu

Remember to eat nakki
Herkko
foorumisti

Suuri Johtaja

Profiili
« Vastaus #10 : 12.06.14 klo 23:59 »

Aivan on pakko, nousta mun hiljaisuuteni haudasta,
palata takaisin vuosien tauolta.
Tähän ketjuun.
Unhoituksen syvissä vesissä uinuvaan.
Ovathan tähdet jo konjuktiossaan,
aikani on siis kertoa,
mitä kummaa animuu mahdankaan katsella.

Genresarjoissa kirjoittajanne, kriitikkonne suosioonne sulkeutuva, on vuosien saatossa edennyt aina Kimagure Orange Road animaatiosarjaan. Teoksen jonka katselu- urakka vei minulta koko kevään ja osan kesästäkin. Omahyväisesti hykerrellen, ilmoitan katsovani neljä viimeistä jaksoani, kunhan saan lähetettyä tämän viestini. Ja sitten olen vapaa! Haaa!

Allekirjoittaneen omakohtainen kokemus kehottaa kärsivällisyyteen lähestyttäessä KOR- animaatiosarjaa, sillä sarjan mielenkiinto kolahti kovaan kallooni vasta jakson 20 aikana. Sen jälkeen ymmärsin lopettaa kriittisen huomioinnin, ajattelunkin, kokonaan ja opin rakastamaan KOR- animaatiosarjaa. Mestari Iwan mitä mainioin, osuvin ja kattavin esittely & arvostelu löytyy KOR- saagasta arvosteluarkistostamme hyvin helposti. Vaikkapa hakusanalla, sivun hakukenttään, kuin ”orange”.

Hupisarjoista olen nauttinut suuresti kuluvana keväänä. Space Dandy on avaruuden dandy, joka pulp-viihteen variaattorina iski mielenkiintooni syvään kiilan.

Genresarjojen puolelle lipsahtaa hupisarja seuraavakin, nimittäin You are Under Arrestin ensimmäinen kausi. Joka jaksoi kantaa minut yli KOR:n katselu- urakan hetkisempien hetkien. Ah.

Mushishin toinen kausi sihisee sinisen taloni sinertävässä hississä. Ja on kesän suosikkini, onhan aivan ensimmäisestä kaudesta jäljellä jopa arvosteluni. Arvannette jo miten tuon voi löytää, laajoista arkistoista Kupolin arvosteluiden. Samoista syistä, suosikkini, kuin ensimmäinenkin. Kesän kiinnostavin valinta, leimaa kriitikkonne teoksen tämän.

Sidonia no Kishi, on tuttu kirjoittajalle tälle mangavariaatiosta, jonka piirtäjä on tuttu tälle myös vaikkapa mestariteoksesta BLAME!.
Hauska nähdä vanha tuttu, vaikka käsittelyssä onkin vanha juttu.

Sinisen hissin sihisijään, suhisijaan ja Ritareihin Sidoniasta, aijon tarkemmin paneutua vasta kokonaisuuden saavutettua täydellisyyden. Seuraan niitä, mutten montaakaan jaksoa tätä ennen katsele, paradoksaalisesti. Ja kuten pari päivää sitten kokonaan katselemani Suisei no gargantia:n tavoin ne lopulta ahmaisen.

Tietenkin jotakin muutakin parhaillaan katselen, mutta siitä pitkän arvosteluni teen. Sen sitten näette, perästä ajatukseni siitä kuulette.

Lopuksi, vaikkakaan ei ketjun aiheeseen sopivasti. Mainostan korealaista sarjakuvaa – pyhähäväistystäkö, raastakaa pois kaikki kuvat! - kuin the Pale Horse. Nätti kuvitus, kelpo draama – toistaiseksi – kelvot hahmot. Mikä todellakin parasta tämä mielenkiintoinen teos, omanlaisena kauhistuttavana jännitysteoksena sekä pääosin varsin traagisen romanttisena, on mielestäni osuva juuri siihen oletettuun kiinnostuksen kettään Kupolin käyttäjäin pääkohderyhmän. Johon kriitikkonne ei itse itsensä katso kuuluvan. Suosittelen tätä mieluisin mielin. Siis siten, käyttäjäin pääjoukkoa paremmin palvelen.
tallennettu

Niptumiini
foorumisti

Tuolit ovat taas menossa epäkuntoon...

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 18.06.14 klo 22:36 »

Animen katsomisen olen jättänyt jo kauan aikaa sitten paljon vähemmälle ja siirtynyt youtuben let's play:den pariin, mutta vähän aikaa sitten sain(/minut saatiin) aikaiseksi alkaa katsoa uutta anime-sarjaa..

Tällä hetkellä menossa on siis "Attack on Titan" -niminen sarja, jota pikkuveljeni suostutteli katsomaan. Näin muutaman jakson jälkeen en ole oikein saanut kiinni sarjasta ja odotan vielä semmoista "tätä on pakko katsoa"-tunnetta. Juoni ja sarjan aspektit ovat ainakin erilaisia perusanimeen verrattuna, mutta vielä en osaa sanoa onko sarja kokonaisuudessaan toimiva taikka innostava.

Kuitenkin, vain aika näyttää miten hahmot ja tapahtumat "Attack on Titan":issa kehittyvät ja,että voittaako se tämän katselijan puolelleen :)
tallennettu

Defeating a sandwich only makes it tastier!
Herkko
foorumisti

Suuri Johtaja

Profiili
« Vastaus #12 : 03.07.14 klo 00:24 »

Nyt on väki kummissaan!
Mitä kummaa se Herkko puuhaakaan?
Näin usein foorumille kirjoittaa,
liekö järjissään veikkonen, tuo parka?

Jäi mainitsematta, hatarapäältä, että luonnollisesti hatarapää tää myös seuraa Ghost in the Shell- saagan rebuuttia.

Toistaiseksi, varauksella, jokainen uusi jakso on ollut edellistä parempi. Uusvanha näkökulmanmuutos panmedialliseen GitS-versumiin on ollut hyväksi, uudet ideat miellyttäneet suoraan tai tyydyttäneet vasta pureskelun jälkeen. Eikä hampaankoloon jää, tälle mentaalisen purukalustonsa ainutlaatuisen omaavalle, kovinkaan hankalia objekteja. Ientäni painamaan, tulehduttamaan.

Summa Summarum: Herkko suosittelee.

« Viimeksi muokattu: 03.07.14 klo 23:27 kirjoittanut Herkko » tallennettu

Flarona
kovin pötkyläinen
suomimangusti

A, nandemo nai.

Profiili WWW
« Vastaus #13 : 05.09.14 klo 19:48 »

Ennen tykkäsin katsoa juuri meneillään olevia tai jotain sellaista, mistä kukaan ei ollut koskaan kuullutkaan. Nyt katson seuran kanssa sitä, mitä seura suosittelee, riippumatta siitä onko sarja vanha vai uusi. Tai sitten vihjaisen, että tahtoisin katsoa sen ja sen sarjan, ja sitten katsotaan.

Viimeksi katsoimme ajokortillisuuden kunniaksi Initial D:n ensimmäisen kauden. (Toisella on ollut kortti jo pitkään, minä vasta väliaikaisella kortilla ajelen, mutta kortit on yhtä kaikki.) Se oli harvinaisen hyvä ja koukuttava. Kumpikin meistä oli aika pihalla, kun puhuttiin autoista ja niiden ominaisuuksista, mutta detaljien ymmärtäminen ei ole kovin oleellista siinä.

Myöhemmin näytin siitä ensimmäisen jakson alkua eräälle auto- ja mekaniikkaeksperttikaverilleni, ja kun tulin parin tunnin päästä katsomaan, mitä hän teki koneella, niin eikös siinä pyörinyt jo viides jakso. Hyvä sarja siis, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Oli niin jännä tuo ensimmäinen kausi, että pitäähän se toinenkin kausi katsoa jossain vaiheessa. Mitä haasteita päähenkilömme vielä saakaan?!

Initial D:n jälkeen olemme katselleet Ranmaa. Hänelle se on nostalgiaa ja niin minullekin tavallaan, vaikken animena ole siihen tutustunutkaan. Yhtä hauskaa ja naurettavaa touhua kuin manganakin! + japani-/enkkuäänten vertailu on hauskaa myös.
tallennettu

On laitonta ajatella, että Death Note: How To Read julkaistaisiin Suomessa.
Herkko
foorumisti

Suuri Johtaja

Profiili
« Vastaus #14 : 06.09.14 klo 22:39 »

Katsos.
Katsovat animua. Nuo muutkin.
Niin teen minäkin.
Siitä lukekaa.

Tällä hetkellä huomaan katselutottumuksieni painottuvan enemmän komediaan. Kesän sadosta olen poiminut tarkasteluuni joitakin valintoja.

Magimoiji/Majimonji Rurumo. Näppärä, itsetietoinen, sopivasti kliseinen, harmiton tapaus. Riittänee kun iltamyöhään tuo tuo huvia eloon, vaikka vain varauksella sitä saatan suositella. No, huvittanee se minua, tämä on tärkeintä.
Gekkan Shoujo Nozaki-kun, aivan samoista syistä kuin Rurumo. Huvi on hyväksi. Joskus on laitettava kriitikko pois päältä, laatikkoon ja laatikko talteen. Ja hemmoteltava alempia tajunnanasteita.

Mutta jottei tämä maailma aivan liian tyhjään typerään, huvittavaan, hedonismiin aivojani rapauttavaan juuttuisi. Täytyy katsella jotakin joka herättää ajatuksia, näin pohdintaan usuttavaa, aivojani työllistävää.

Zankayo No Terror, tarjoaakin huvittavaa toiminnallista salapoliisiviihdettä. Jossa vauhti korvaa draaman virheet. Tarjoaa ratkaistavaksi mystifioidun mysteerion johon, niin pelkään, en usko saavamme mielenkiintoamme tyydyttäviä vastauksia. Teoksen rakenne on miellyttävän itsetietoinen. Jopa liikaakin vain ajattelevan katsojan miellyttämiseksi. Näin ollen teos on hitusen epätasainen, kerronnaltaan ja ponneltaan. Myös toksen alku- ja loppulaulut niin sanoineen kuin sävelineen sekä musiikkivideoineen aivan tihkuvat laskelmoitua mutta kovin latteaa teennäisyyttä. Tämän voidaan katsovan heittävän varjonsa, leimaavan, teoksen draamaa ja juonta myös. Yhdessä värisevien asioiden terrori on näistä ongelmistaan huolimatta, menneen kesän mielenkiintoisin tapaus.

Genresarjoista, valinnoistani joista tietäväinen tuntee minun käyttävän termiä tätä vapaasti ja väljästi, sain äskettäin katseltua Infinite Ryviuksen. Joka on mielenkiintoinen, muttei allekirjoittaneen mieleen pysyvästi jäävä, toimiva ja ajasta aikaan varsin hyvin säilynyt kokonaisuus.

Kuvainraastajain urani jatkuu, siitä älkää liikoja piitatko, julistamalla että olen myös tutustunut kammottuun animaation siirtoon ”live-actionin”, kokovartalosuorituksien puolelle. Katselemalla, kokonaisuudessaan, Nodame Cantabile - saagan tarinan näytellyn sovituksen. Mikä tarjoaakin kokonaisuutena niin kauniin. Jopa hehkuvan, briljantiksi hiotun ja kyvykkyytensä sisältä loistavassa valossa paistattelevan esimerkin siitä, miten teos saattaa kokea renesanssin kun se onnistuneesti siirretään julkaisumediasta toiseen. Kun yleensä julkaisumedian vaihto, voi johtaa adaptaatiokorroosioon sekä kadotukseen.

Vaikka kriitikkonne on noviisi, mitä tulee nipponilaisen televisiodraaman nyanssituntemukseen. Uskaltaa tämä, laajalla länsimaalaisen viihteen seuraajan, havaintopohjaltaan näin vain ottaa ja julistaa Nodame Cantabile – saagan näyteltyjä versioita hyväksi viihteeksi. Siten ne pylvään päälle siten korottaa. Nähtäväksi kaikille.
tallennettu

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.028 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste