sisällön alkuun
25.9.2017 05.39 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Suuri ja mahtava Kupoliitto"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Materiaalia japanin itseopiskeluun  (Luettu 3039 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
VampireNaomi
foorumisti

Rochefort

Profiili
« : 25.03.12 klo 15:39 »

Mitä kirjoja, sivustoja yms. materiaalia olette käyttäneet japanin itseopiskeluun ja mitä mieltä olette niistä? Mikä on ollut hyvää, mikä huonoa?

Varsinainen syy ketjun aloittamiseen on se, että aloitin syksylla japanin opiskelun yliopiston kielikursilla, mutta en ensi vuonna enää voi jatkaa sitä, koska toivon valmistuvani ennen kesää. Tarvitsen siis hyviä vinkkejä siitä, miten parhaiten jatkan omatoimisesti.

Olemme kursseilla käyttäneet oppikirjaa Shin bunka shokyuu nihongo 1, jonka aion käydä kesän aikana loppuun. Sen jälkeen haluaisin kuitenkin vaihtaa kirjasarjaa, sillä en pidä oppikirjoista, joissa ei ole kielioppiselityksiä. Osaisiko joku suositella jotain, jossa olisi selitykset ja joka olisi tasoltaan sellainen, että se suurin piirtein jatkaa tuon Shin bunkan tiedoista eteenpäin?  Sekä suomen- että englanninkieliset kirjat käyvät, mutta mieluiten opiskelisin suomen kuin englannin kautta.
tallennettu

K-haza
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 30.03.12 klo 16:27 »

Omalla Japanese 1&2 kursseillani käytimme Genki 1 kirjaa. Kirja on paksu ja siellä on omasta mielestäni hyvät kielioppiselityksen, ja lopussa kanjien harjoittelua. Itse pidin kirjasta aika paljonkin, tosin hinta voi olla ehkä vähän suolainen. (Tosin se tosiaan oli kahden kurssin materiaali)

Meillä ei ole enempää japania omassa AMKissani, ja olen ajatellut kenties joskus jatkavani yliopiston puolella. Ongelmana on vain se, että se on hieman turhan kaukana omasta toimipisteestäni, ja olen miettinyt itsekin tapoja opiskella japania itsekseen silloin tällöin, tai jotain viihdettä, jossa olisi yksinkertaista kieltä ja helppoja merkkejä jne. Jos niitäkin joku keksii (mangaa, animea, pelejä, jotka olisivat japaniksi ja helppoja ymmärtää), niin niitäkin varmaan tähän ketjuun voisi lisäillä :)
tallennettu

"I don't give a crap about any of this, er.. crap!"
neji
himono-onna
vastuuhenkilö

Profiili
« Vastaus #2 : 14.05.12 klo 17:14 »

Mulla on itelläni Takako Karppisen Japanin kielen alkeet -kirja, mutta en oo sitä pahemmin käynyt läpi, siinä alkaa melkein heti kaikki lukea hiraganalla, joten se on aika puuduttava näin ihan alkuun. Pian voisi ehkä siihenkin perehtyä, niin jäisi hiraganaakin päähän.

Nyt oon lukenut samaisen tyypin Japania matkailijoille -kirjaa ja se onkin ollut kivempi ja vaivattomampi.

Sitten on ystävämme youtube! Josta mä oon ainakin oppinut jotakin ja mukavan helposti.
Japan Societyn videot ovat olleet kivoja, suosittelen vilkaisemaan.

Tästä ei varmaan ollut apua juuri VampireNaomille, mutta ehkä jollekin toiselle. :3
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.018 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste