sisällön alkuun
21.9.2017 22.41 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Portti on auki!"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

äänestys
Kysymys: Pukeudutko Japani-vaikutteisesti?
Kyllä, pukeutumiseni on selvästi vaikutteista - 42 (6.6%)
Olen ottanut jonkin verran vaikutteita - 134 (21.2%)
Olen ottanut vain vähän vaikutteita - 153 (24.2%)
En ole ottanut Japanista vaikutteita pukeutumiseeni - 260 (41.1%)
Vain erityisissä tilaisuuksissa - 44 (7%)
äänestäjiä yhteensä: 565

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pukeudutko Japani-vaikutteisesti?  (Luettu 58737 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
shinnnju
oekakisti

Profiili WWW
« Vastaus #80 : 05.03.09 klo 21:06 »

Kyllä pukeudun ^3^ !
Japani-avikutteisesti on hauska pukeutua, varsinkin coneissa ja muissa tapahtumissa :3
Harrastan myös lolitaa ja vähän decoraa.

Juu, sama juttu. Harrastan myös ajoittan kigurumeilua sun muuta "ernu" pukeutumista >w<
« Viimeksi muokattu: 09.06.09 klo 19:50 kirjoittanut Shinashinju » tallennettu

oh bby
Elysion
foorumisti

Internet is serious business

Profiili
« Vastaus #81 : 05.03.09 klo 22:45 »

Japani-vaikutteisesta pukeutumisesta tulee mieleen ensin business man-look ja ne koulupuvut. Japanilaiset näyttävät kuulemma ihan tylsiltä taviksilta meihinkin verrattuna, joten voisin kai sanoa että kyllä :D
tallennettu
riisi
oekakisti

Profiili WWW
« Vastaus #82 : 05.03.09 klo 22:56 »

Minulle joskus käännettiin oshare = laittautua. Kaikenlainen laittautuminen kun menee ulos, pelkkä oshare japanista suomeksi.
Eli voisi luulla että pelkkä tyylikkyys yksinkertaisella pukeutumisella ei ole se mitä oshare kei alunperin tarkoittaisi, vaan yli-laittautuminen?

Yli-laittautuminen kuvaa aika hyvin :D

(monet muuten tuntuvat sekoittavan osharen decoraan vaikka oshare ei oleläheskään niin.....yliampuva neonvärinen sateenkaari)
tallennettu
Lawliet
Vieras
« Vastaus #83 : 11.03.09 klo 14:54 »

Jos oikein katsoo, saattaa vaatetuksani jne. nähdä pieniä vaikuitteita Japanista. Ei kuitenkaan aina, pynttäytyminen rasittaa tiettyinä päivinä. -.- Suunnitteilla olisi gothic lolita tyylinen hamonen, mutta saa nähdä jaksanko ruveta värkkäämään. ;p
tallennettu
SÄMEI
peruskäyttäjä

PETTAN, PETTAN, TSURUPETTAN !♥

Profiili
« Vastaus #84 : 11.03.09 klo 15:47 »

Jonkin verran.

Vois sanoa että olen sekoitus emoa ja japania :--D ♥

Panostan enemmän hiuksiin, meikkiin ja asusteisiin, en niinkään vaatteisiin, ne tulee siinä mukana 8D

Lolitat on ihania, mutta en omista yhtään mekkoa, ei varmaan oikein sopisi 8DD

Kigurumi olis kiva, mutta kun en niitä mistään saa ;www;
tallennettu
Tsunayoshi
Vieras
« Vastaus #85 : 11.03.09 klo 16:49 »

Ehdottomasti en, koska se on idioottimaista.
tallennettu
sagura
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #86 : 26.03.09 klo 06:22 »

En oikeastaan. En tiedä olisiko kyse siitä, ettenkö haluaisi, vai jostain ihan muusta.. Kyllähän monet japanilaiset pukeutuvat kovin nätisti ^^

Mä en ole, kun en osaa silleen tehdä niit   itte....:(
tallennettu
Samadhi
foorumisti

Profiili
« Vastaus #87 : 07.04.09 klo 20:08 »

No en, en todellakaan. En varsinkaan voisi kuvitella itseäni jonakin j-rock bändin jäsenen näköisenä, mieluummin vaikka norjalaisen blackmetal bändin jäsenenä...
tallennettu

“Sänky ja kaksi yöpöytää hyökkäävät julmasti sellon kimppuun”
Zio
Vieras
« Vastaus #88 : 09.06.09 klo 21:21 »

Pukeuduin ennen tosi ernusti, mutta en enää. Syinä yksinkertaisesti teiniangstin hellittäminen jonka seurauksena ajatukset selkiytyivät ja pukeutuminen muuttui sisäsiistimmäksi. Tykkään edelleen räväyttää suhteellisen erottuvilla vaatteilla, mutta nykyään haluan tehdä sen tyylikkäästi. ;D
Ernupukeutuminen on minusta mänttiä, jos nyt sattuu tykkäämään jostain maasta niin tarvitseeko sen hiisi vieköön näkyä kyseisen tyypin koko olemuksessa? Ihmetyttää myös se, että monet luulevat Japanissa kaikkien ihmisten pukeutuvan kuten japanifanit täällä. Viime vuonna japanilainen vaihtarikamuni Sakiko oli aivan ihmeissään ernuvaatteistani, ja minä tiesin kertoa lolitamuodista häntä enemmän! :D
Pidän kyllä japanilaisten pukeutumisesta, olen nähnyt jossain juttuja Tokiolaisten tavisten pukeutumisesta ja olen ollut lääpälläni huoliteltujen ja tarkasti mietittyjen, mutta kuitenkin käytännölisten asujen takia.Jos siis ostaisin vaatteita Japanista, asioisin normikaupoissa.
tallennettu
Hakufujin
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #89 : 19.07.09 klo 00:27 »

Kyllä kai, puolet vaatekaapista kun on Japanista hankittua. Ei mulla silti mitään Lolitakamaa ole, tuskin sitä edes tehdään mun kokosille :D
tallennettu
Laura-kun
peruskäyttäjä

Justice will prevail

Profiili WWW
« Vastaus #90 : 19.07.09 klo 01:12 »

Mikä kaikki sitten lasketaan Japani-vaikutteiseksi?

http://girldir.com/files/images/Tokyo-Street-style-02.jpg

http://farm1.static.flickr.com/145/382712299_0fcf4999c8.jpg

Kyllä mullakin on ollut se musta vaihe, mutta en mä oikein tiedä, että voiko sellasta kutsua enää ns. ernu-tyyliksi. Mun mielestä se on jo vähän sceneä (Backstreet-vaatekansa, tiedätte mistä puhun ;D).

Kyllä useimmiten toi japaniernu-vaikutelma tulee enemmän meikistä, hiuksista ja an cafe-kuvista laukussa kuin Cybershop-vaatteista.
tallennettu
Hunajasieni
foorumisti

Nukkedorka

Profiili
« Vastaus #91 : 19.07.09 klo 14:26 »

Ennen paljonkin, nykyään vähemmän. Olen liian mukavuudenhaluinen eli arkivaatteet ei mene enää sen mukaan mikä on siistin näköstä ja epämukavaa vaan mahdollisimman mukavaa ja tietty kivan näköistä. Mut ihmeviritelmät on tosiaan jäänyt vähälle.

Vastasin siis tilaisuuksiin, kuten cosplayt tai joskus harvemmin jos tahtoo panna jotain jännempää päälle kun hameen ja t-paidan.
tallennettu

Minä olen... TYRMÄÄJÄSIENI!
chirin
peruskäyttäjä

Hetaliaa <3 suomi on niin cute <3

Profiili
« Vastaus #92 : 19.07.09 klo 19:18 »

Minusta ei kyllä ulkonäöllisesti huomaa kaukaalta että olisin anime harrastaja tai peli fanaatikko...

Mutta kummallisesti he jotka ovat kiinnostuneista animesta tai peleistä tuntuvat röntgen katseillaan näkevän minussa sen pikkuruisen fanaatikon joka on piiloutunut tavis vaatteiden taakse... En ole kyllä mitenkään ajatellut pukeutumista anime tyyppisesti, eikä minulla ole pinssejä, laukkuju tai muita fani tuotteita jotka oikein huutavat minun kiinnostani aiheiseen..

Mutta jotenkin minusta paljastuu se pieni japanikulttuuriista kiinnostunut talipallo.
tallennettu

.... Mamman oma muna ...
K-haza
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #93 : 22.08.09 klo 21:09 »

Farkut, T-paita ja huppari = minä

Ei tule ainakaan mieleen, että minussa olisi mitään jaappanivaikutteista, mansikkapantsuja ehkä lukuun ottamatta :D
tallennettu

"I don't give a crap about any of this, er.. crap!"
Yuziko
oekakisti

Its summer time!!

Profiili
« Vastaus #94 : 23.08.09 klo 17:26 »

No nyt kun tämä aihe on ajankohtaisissa, niin täytyyhän siihen vastata. En pukeudu japani-vaikutteisesti. Ja jos pukeutuisin jotenkin japanilaisittain, niin kaikki nauraisivat minulle, koskapa en oikein tiedä japanilaisesta pukeutumisesta hölkäsen pöläystä, siis ainakaan vielä. Mutta olen toki halunnut pukeutua, siitä lähtien kun aloin katsomaan animeja. Ja olisihan se toki kivaa. No kyllä minulla sellainen yksi rusetti on, jota käytän hiuksissa, ja kuuluvathan rusetit japaniin? Tai ainakin olen nähnyt monilla rusetteja hiuksissa. 0_o
tallennettu
minnamon
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #95 : 23.08.09 klo 17:29 »

No jos näkee tyyppejä 'japanivaikutteisissa' niin naurattaa vaan. Ei nyt millään pahalla muttajoo, heitä nyt sitte vaa jotain päälles ja näytä ihan pelleltä niin oot taatusti onnistunu!
tallennettu
Lucyrinoa
peruskäyttäjä

köyhä opiskelija

Profiili WWW
« Vastaus #96 : 24.08.09 klo 09:56 »

En pukeudu. saattaa olla laukussa muutama genrewearin pinssi mutta ei muuta. En oikein pidä siitä että suomalaiset yrittävät olla kuin japanilaiset ja pukeutuvat kolmivärisiin pillifarkkuihin ja kiinnittävät kaksimetrisen pikatchun avaimiinsa. Välillä oikein naurattaa kun he kävelevät kaduilla ja huutelevat jotain japaniksi :'D

Minusta ei voi sanoa olevansa japaniharrastaja jos on oppinut kaiken japanista vain animen ja mangan kautta. Kulttuuriin pitää myös tutustua, lapsukaiset! :)
tallennettu

{ Very easy things are very hard to do }

Silver
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #97 : 26.08.09 klo 16:57 »

Jonkun verran. En kokonaan, mutta silti otan joitain vaikutteita Japanista.
tallennettu

Miau
Inku
foorumisti

Profiili
« Vastaus #98 : 26.08.09 klo 22:06 »

En ainakaan tietääkseni. Yleensä pukeutumiseni koostuu mustista farkuista ja T-paidasta, pitkähihaisesta tai hupparista. Usein näytän omaan silmääni aika tylsältä ja olen itse asiassa miettinyt että pitäisikö alkaa pukeutua vähän japsityylisemmin. Mitään täyttä tyyliä en haluaisi, mutta jotain vaikutteita piristämään muuten niin tylsäksi käynyttä tyyliä. Kotimaisia muotivillityksiä en ole ikinä ymmärtänyt saati sitten pitänyt hyvännäköisinä.

Yksi punamustaruudullinen koulutyttöhame tosin löytyy ja kesäisin se onkin ahkerassa käytössä. Syy yksinkertaisesti: tykkään hameista, mutta sellaiset "normaalit" yksiväriset, suorat hameet näyttävät vain niin tylsiltä, että tottakai valitsisin mieluummin sen koulutyttöhameen päälle. Kyllä noita tylsiä joka tallaajan vaatteita joutaa pitämään sitten vanhuksena. Nuorena voi vielä suht hyvällä omalla tunnolla kokeilla mitä erikoisimpia tyylejä ja yhdistelmiä ilman että kukaan mitenkään erityisen hulluna pitää. =D
tallennettu
Mirikikituki
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #99 : 01.10.09 klo 18:34 »

Suosin raitapolvisukkia, korkeapohjaisia kenkiä ja rusetteja.  Myös tyllihameet ovat suuressa kulutuksessa. En kuitenkaan oikein lajittele itseäni mihinkään tyyliin, olen vain oma itseni, ja se nyt sattuu olemaan J-vaikutteinen.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.034 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste