sisällön alkuun
21.9.2017 22.39 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Portti on auki!"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

äänestys
Kysymys: Pukeudutko Japani-vaikutteisesti?
Kyllä, pukeutumiseni on selvästi vaikutteista - 42 (6.6%)
Olen ottanut jonkin verran vaikutteita - 134 (21.2%)
Olen ottanut vain vähän vaikutteita - 153 (24.2%)
En ole ottanut Japanista vaikutteita pukeutumiseeni - 260 (41.1%)
Vain erityisissä tilaisuuksissa - 44 (7%)
äänestäjiä yhteensä: 565

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pukeudutko Japani-vaikutteisesti?  (Luettu 58734 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kitsa
kupoliitti

gasp.

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 01.08.07 klo 13:13 »

Minulla on yhtä monta tyyliä, kuin vuodessa on päiviä, mutta useimmiten japani vaikutteet huomaa. En sentään mikään tr00 ernu ole, joka ei voisi kuvitellakaan normaalisti pukeutumista, mutta pidän vaatteista, ja haluan erottua niillä. Tyylini riippuu joskus myös seurasta. Kotona hillun yöpaidassa, koulussa jotain hauskaa, mitä vaatekaapista löysin. Jos olen parhaan kaverini kanssa, pukeudun yleensä punkahtavasti, tai ottamalla vaikutteita 80-luvun glamrockista. Jos olen erään toisen ystäväni kanssa, vedän päälleni jotain lolita tyylistä. Ja jonkun toisen kanssa päälläni sattaa olla vain revityt farkut ja kauluspaita.

Tulevaisuudessa olen viemassa tyyliäni ehkä vielä enemmän lolitaan päin, mistä äitini, tätini ja mumminin ovat todella innoisaan, kun tyttö opettelee ompelemaan ja pukeutuu niin nätisti. Pitsisen päivänvarjonkin olen jo saanut. :D (Niin ja missäköhän sitäkin tulee käytettyä?..)

Muistakaa kuitenkin, etteivät kaikki ernut ota vaikutteitaan japanista.
tallennettu

You're totally normal.
Kar
foorumisti

Profiili
« Vastaus #21 : 01.08.07 klo 14:35 »

En ole ottanut vaikutteita.
Minullakin on melko rento tyyli pukeutua, löysät housut ja niin edespäin. Lolitamekot ovat kyllä todella söpöjä mutta mielestäni ne sopivat parhaiten pienille söpöille japanilaistytöille. Itse pidän hametta vain silloin kun on aivan pakko. Pidän kyllä värikkäistä vaatteista ja mielenkiintoisista yhdistelmistä. Raitasukat olisivat ihan kivoja, mutta läskistävät jalkojani entisestään :P
Tässä iässä kyllä etsii jonkinlaista persoonallista näköä tyyliinsä mutta japanilainen ei ole se minun juttuni. Minusta ei kyllä näy että olen animesta ja mangasta kiinnostunut (miksi sen pitäisikään näkyä O.o)

Olen samaa mieltä kuin jotkut täällä, eli mielestäni monet japanilaiset tyylit ovat liian epäkäytännöllisiä. Ei hirveästi huvita viettää tuntia peilin ja vaatekaapin ääressä päivittäin. . . Olen laiska, tiedän.
tallennettu

Kellarista kohoaa hillopurkkeja!
forte
Vieras
« Vastaus #22 : 01.08.07 klo 14:55 »

Vaikka joskus pukeutuisinkin Japani-vaukutteisesti, en usko että tekisin sitä vain japanilaisen lähtöisyyden vuoksi. Lolita-tyyli on minusta nätti, mutta empä minä kamalasti Japanin tyylistä tiedäkkään. Ernuilu ei ehkä ole ihan minun heiniäni, en tykkää pinkistä (pinkistä päiväpeitostani huolimatta) ja näin. Japanilaiset tyylit ovat kyllä hienon näköisiä, varsinkin ihmiset, jotka ovat tosissaan omistautuneet tyylilleen. En itse ole kovinkaan vahvasti mitään tyyliä noudattava henkilö, sillä en oikein usko pukeutumisen tuomaan uskottavuuteen. Vastaukseni siis oli, etten pukeudu Japani-vaikutteisesti.
Olen kyllä sitä mieltä, ettei mitään tyyliä oikeastaan ole tarpeen luokitella epäkäytännölliseksi tai työlääksi, koska sitä on jos on, ja menee sen tyylin mukaan kun haluaa. Kyllä itsekin tykkään laitella itseäni ja niin edespäin, minulla saattaa mennä vaatteita ja hiuksia laittaessa aika kauankin, ja jos olisin jonkun tyylin todellinen edustaja, niin menisin sen mukaan. Minusta tyyliin kuuluu olla osa itseä, ja sen mukaan olisi määrä sitten elää eikä valittaa, että hitsi kun mulla menee meikkaamisessa niin kamalan pitkään aina. en tosin tarkoita, että pitäisi elää vain yhden tyylin alaisena. Saahan sitä tehdä miten haluaa, mutta ei minusta pidä vain katsella jotain kuvitteellista tyylisanakirjaa ja valita suosikki ja sanoa: "Joo, minäpä olen tuon tyylinen, teempä sitten noin ja olempa tuollainen ja näytämpä tuolta tästä lähtien."

Enkä cossaa, vaikka eihän se varsinaisesti kuulu aiheeseen, mutta... Tai siis, etten varta vasten ole innostunut laittamaan jotain japanista tullutta juttua ylleni.
« Viimeksi muokattu: 04.08.07 klo 00:39 kirjoittanut forte » tallennettu
Cyrax
Vieras
« Vastaus #23 : 01.08.07 klo 15:01 »

En ole ottanut vaikutteita. Animeyhdistyksen animeiltoihin tai johonkin coniin saatan jonkun Naruto otsapannan pistää, mutta siihen se sitten jääkin. Jos meikäläiseen sattuu kadulla törmää niin ei mitenkään huomaa päällepäin, että kyseessä on otaku. Eikä lolitamekot sun muut miälle edes sopisikaan kun olen niin pojan näköinen. Ihmiset vielä luulisivat meikäläistä transuvestiitiksi jos menisin lolitamekossa tuonne pörräämään 'D
tallennettu
Tuonenkalla
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #24 : 01.08.07 klo 17:08 »

En.
Olen siinä määrin jääräpäinen ja käytännönläheinen suomalainen, että tyylini jää pukeutumisen osalta mukavaan ja käytännölliseen vaatetukseen; reisitaskuhousuihin ja toppiin.
Ihailen kyllä kovinkin rokahtavampaa, goottityylisempää tai lolitamaista pukeutumista, mutta minun päälläni moiset näyttäisivät luultavasti vain tyhmiltä.
Sen verran kissatytön vikaa minussa on, että valkean salsahameen ja niskalenkkitopin kera juhlatilaisuuksissa kiskaisen kaulaani mustaan silkkinauhaan pujotetun kulkusen ja hiukseni sidon samanlaisella yhdistelmällä. Silti en laske tätä vaikutteeksi. Liian lievä sellainen.
tallennettu

Tiedän, että uskot, että ymmärrät, mitä luulet minun
sanoneen, mutta en ole varma siitä oivallatko, että se
mitä kuulit ei ollut se mitä tarkoitin.
Kuuchu
oekakisti

Profiili
« Vastaus #25 : 01.08.07 klo 21:36 »

Jos nyt puhutaan ihan arkivaatetuksesta niin pukeudun melko lolimaisesti. Yleensä kauluspaita, rusetti ja joku pitsihärpäkehame (jonka alla tietenkin tyllihame kohottamassa). Koristelen usein myös joitain valmiina ostettuja vaatteita pitsein ja rusetein. Lolikenkäsiä löytyy kaapista useampi pari, mutta niitä ei ainakaan koulussa tule käytettyä korkojen takia. Näyttävempiä lolimekkoja en niinkään arkena käytä.

Joskus satunnaisesti osuu kohdalle "tänään-haluan-olla-massaa" -päiviä, jolloin vedän päälle vaan farkut ja hupparin. Pääasiahan on kuitenkin viihtyä omissa vaatteissaan.
tallennettu
Iwa
Vieras
« Vastaus #26 : 02.08.07 klo 01:33 »

Nah.

Jos olisin lyhyempi ja kauniimpi niin taatusti goottiloleilisin (ihailen kovasti ko. tyyliä :F) kaiket päivät, mutta kun ei niin ei. Buhuu. :<
tallennettu
Mineko
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #27 : 02.08.07 klo 14:09 »

Olen ottanut vain vähän vaikutteita.

Ja vähän on hyvin vähän. Eikä ´(japani-)vaikutteita´ tässä yhteydessä viittaa gothic lolita- tai muihin japanin katumuotityyleihin, vaan lähinnä Japanin kulttuuriin yleensä: toisin sanoen omistan joukon vaatteita, joita koristavat eri anime- tai mangahahmot.
Täytyy sanoa, että muoti ei ole koskaan suuremmin kiinnostanut minua, joten omat vaatteeni ovat miltei aina hyvin neutraalin/pelkistetyn näköisiä. Tärkeintä minulle on pukimieni mukavuus ja käytännöllisyys. Kaikenlaisia goottiloleja sekä muita eri tavoin pukeutuneita ihmisiä on kyllä mukava bongailla ja ihastella.
tallennettu

Renuski
sparkling
kupomuumio

muffins

Profiili WWW
« Vastaus #28 : 02.08.07 klo 20:12 »

Selvästi vaikutteita. Casual lolita/casuaalimpi punk lolita ja vekkihameet kiehtovat kovin. Koulutyttömäiset asut on kivoja. Välillä maanläheisempää harmaa-valko-mustaa tai sitten pinkkiä ja muuta. En kuitenkaan pysty pitämään päälläni liian monimutkaisia vaatteita, kuten vaikka jotain mortician/backstreetin hameita, joissa on liikaa sälää yms. Pidän selkeistä linjoista ja ehkä siksi koulutyttö style vekkihameineen ja ehkä pienine yksityiskohtineen esim kravaatissa ovat jees :). Ristiriitainen iminen kun olen pidän kuitekin todella paljon decorasta, vaikka sillälailla pukeudukaan. Koristelen myös kamerani/kännykkäni/muistitikkuni tarroin yms. 
tallennettu
kalamushenki
kupoliitti

d_o kalamushenki

Profiili WWW
« Vastaus #29 : 02.08.07 klo 22:38 »

En. Pukeudun edelleen alelaareihin löytöihin ja suosin mustia kauluspaitoja... :P olen maailman värittömin pukeutuja.
Cosplay on asia erikseen! ``v
tallennettu

Arrogance - The only dependable thing about future is uncertainty.
Viper7
foorumisti

>_>

Profiili
« Vastaus #30 : 03.08.07 klo 13:07 »

En juurikaan pukeudu japanilais vaikutteisesti sillä se ei soveltuisi tyyliini sitten millään. Olen enemmän metalli miehiä ja pukeudun normaalisti mustiin housuihin ja mustiin paitoihin ja välillä tietty näin kesäisin vaaleampiin koska musta nyt tukkaa kivasti lämmetä.

Minulla ei silti ole sitä vastaan mitään jos joku näin haluaa tehdä, vaikka tietysti liika voi olla liikaa :D
tallennettu

We cannot become what we want to be by remaining what we are.
Nikuchu
foorumisti

thunder sh0ck. #

Profiili WWW
« Vastaus #31 : 03.08.07 klo 14:54 »

Sanoisin etten ole suoraan ottanut, mutta nykyään ihmisillä on _suhtkoht_ KÄSIIN LEVINNYT käsite "japanilaisesta pukeutumisesta" (lue: kaikki mustavalkopunanen), joka on melko rasittavaa kun peruskuteissa kulkee ja ihmiset leimaa joksku superjapanifaniotakuksi. Mutta njaa ei se mitään, ernuilu on ihan jees.
tallennettu

Aqwa. Sana joka ei tarkoita mitään.
paperboy
oekakisti

Profiili WWW
« Vastaus #32 : 03.08.07 klo 19:52 »

En kuitenkaan pysty pitämään päälläni liian monimutkaisia vaatteita, kuten vaikka jotain mortician/backstreetin hameita, joissa on liikaa sälää yms. Pidän selkeistä linjoista ja ehkä siksi koulutyttö style vekkihameineen ja ehkä pienine yksityiskohtineen esim kravaatissa ovat jees :). Ristiriitainen iminen kun olen pidän kuitekin todella paljon decorasta, vaikka sillälailla pukeudukaan. Koristelen myös kamerani/kännykkäni/muistitikkuni tarroin yms. 
Aika samoilla linjoilla minäkin. Liika sälä käy vaan silmiin, mutta huoneesta kyllä löytyy jos jonkinlaista tilpehööriä ja krääsää kaikissa sateenkaaren väreissä.
Hieman olen ottanut vaikutteita. Muutama vuosi sitten ihannoin vielä kovin kaikkia Fruitsin asuja, mutta nyt se on mennyt osittain ohi. Yhä tykkään katsella kyllä sellaisia vaatteita, mutta en enää itse niin haluaisi pukeutua.
Yleisestikään en tykkää jos on esimerkiksi liikaa värejä jotka eivät sovi toisiinsa. Myös asuun sopimattomat kengät on ihan ehdoton no no *esim. jossain törmäsin hyvin hienostuneeseen goottiin jolla oli uutuuttaan loistavat valkoiset lenkkarit*.
Itselläni tyyli vaihtelee ihan mielialan mukaan. Kesällä tykkään hameista ja silloin vaatetus näyttää kenties hieman lolihtavammalta, kun taas syksyllä ja talvella en halua kiduttaa koipiani pakkasessa ja pukeudun farkkuihin ja villapaitoihin. Joinain päivinä on kiva näyttää tyttömäisen söpöltä ja joinakin emopojalta. Kaikesta pienestä tilpehööristä, kuten koruista, tykkään, mutta en ikinä muista/jaksa laittaa niitä päälle/alkaa miettimään mikä käy minkäkin kanssa.
Tulipas ramble, toivottavasti ei mene ihan asian ohi.
tallennettu
japsi
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #33 : 03.08.07 klo 21:58 »

en ole ottanut vaikutteita japanista, koska en löydä mistään vaatteita...
tallennettu

ei sitte.
ming
foorumisti

Whippii

Profiili
« Vastaus #34 : 04.08.07 klo 13:47 »

Hyvin vähän, piilareiden käytön sieltä nappasin. Muuten olen pukeutunut aika pitkälti samalla tavalla kuin ennenkin. Vaikka jotkut tyylit vaikkuttaakin ihan mukavilta, ei taida minulle sopia. Mutta kaikken itselleen sopivan voi sieltä poimia..

Muuten menee ihan pelkät mustat vaatteet ja nahkatakki.
tallennettu

I´m not sure..But..I´d love to have a reason to live  - Othello Farelle
mira-pauliina
foorumisti

zzz

Profiili
« Vastaus #35 : 04.08.07 klo 18:56 »

E. Lyhyt vastaus.

Oisin voinut vatstata että erityistilaisuuksissa, mutta erityistilaisuuksia on tasan yksi vuodessa, Annantalon jaappanipäivä jolloin vetäisen yukatan päälle ja getat jalkaan. Japanivaikutteista pukeutumista jos mitä?

Muutama vuosi sitten, about kolme, leikin välillä EGLää mutta se oli nopeasti ohimenevä vitsaus jonka kitki ompelukoneen rikkimeneminen ja rahanpuute joka esti kankaiden ostamisen. JEP =)
tallennettu

MIRABEAN desunyaa
Nata
kupoliitti

Profiili
« Vastaus #36 : 05.08.07 klo 16:34 »

No en nyt ole mikään superjapanivaikuitteinen tai mikään lolita, mutta kyllä käytän esim. raitasukkia, sellaisia hansikkaita ja kaikkia söpöjä pikkuasusteita. Mutta muuten ihan lökärit+teepaita <33
tallennettu

Introduce a little anarchy, and everything becomes chaos.
Maseru
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #37 : 05.08.07 klo 17:45 »

Jonkin verran on vaikutteita, toisaalta taas ei. Minua ei oikein lolita-tyyliset vaatteetm pue, vaikka niiden ulkonäöstä pidänkin. Enemmän on vaikutteita j-rockista, tykkään rockahtavista, mutta ehkä asiallisista vaatteista. MUCCun poikien tyyli iskee.
Nyt olen alkanut käyttämään enemmän hameita, skottiruudut on nam<3 Ja kauluspaidat. Ja krakat. Koulutyttö?
tallennettu

~Tervetuloa Lihisbingoon~

Genshiken Helsinki - sinulle, joka tahdot mukaan joukkoomme kummaan.
TEENSUICIDE
peruskäyttäjä

of all the lonely people, i wanna be loved by you.

Profiili
« Vastaus #38 : 05.08.07 klo 23:16 »

Ennen pukeuduin, mutta nyt pukeuduun niinkuin haluan, aina silloin tällöin hiphop maisesti, välillä on rock tyyli ja välillä on taas ihan normaali vaatetus meininki, nyt on hieman Rock henkinen vaatetus meneillään, kun tota Tokio Hotellia fanittelen, et en kyl paljookaan oo ottanu vaikutteita...
tallennettu

"se oli onnenpäivä,
kun huomasin olevani sinulle vähän tärkeä."
Surise
foorumisti

Lu lu la la lu~

Profiili
« Vastaus #39 : 07.08.07 klo 20:29 »

En ole ottanut Japanista vaikutteita pukeutumiseeni oli vastaukseni. Minusta erikoiset asusteet sun muut ovat kauniita ja ihailen ihmisiä jotka onnistuvat luomaan Japanivaikutteisen tyylin, mutta minun omaan, simppeliin ja poikamaiseen pukeutumistyyliini ne eivät yksikertaisesti sovi.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.034 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste