sisällön alkuun
19.11.2017 16.09 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"23:59 <Veh> Nokkahuilukaksintaistelu on monimutkainen laji!"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

äänestys
Kysymys: Pukeudutko Japani-vaikutteisesti?
Kyllä, pukeutumiseni on selvästi vaikutteista - 42 (6.6%)
Olen ottanut jonkin verran vaikutteita - 134 (21.2%)
Olen ottanut vain vähän vaikutteita - 153 (24.2%)
En ole ottanut Japanista vaikutteita pukeutumiseeni - 260 (41.1%)
Vain erityisissä tilaisuuksissa - 44 (7%)
äänestäjiä yhteensä: 565

« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2 3 ... 6  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pukeudutko Japani-vaikutteisesti?  (Luettu 60660 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ubba
kupoliitti

Profiili WWW
« : 30.07.07 klo 23:21 »

Japani on tunnettu paitsi animaatiostaan ja sarjakuvistaan, myös erikoisista muodistaan ja sen välillä hyvinkin erikoisista suunnista. Nykyään jo Suomenkin kaduilla voi bongata esimerkiksi gothic lolitoja ja conit pursuavat cosplayta harrastavaa populaa. Hyvin useat Japani-harrastajat tuntuvat ottavan enemmän tai vähemmän vaikutteita. Miten on, pukeutuvatko kupolilaisetkin idän ihmemaan tyyliin?

Tälle kysymykselle oli aika vaikea tehdä vaihtoehtoja, mutta vaikutteiden määrä on mielipideasia, joten kukin voinee tulkita asian omalla tavallaan - niin lienee parasta, vaikka jakauma ei välttämättä täydellisen tarkaksi tulisikaan. :)
tallennettu
sorafune
Vieras
« Vastaus #1 : 30.07.07 klo 23:36 »

Vielä pari vuotta sitten oli useitakin vivahteita, mutta nykyään ainoa Japani-vaikutteinen on Japanista ostettu koulupuvun hame (the real thing, dudes). Olen pitkään miettinyt, että pukeutuisiko sitä lolitaksi, mutta päädyn aina siihen tulokseen, etteivät rahat riitä, ja minulle ei yksinkertaisesti sovi kyseisen tyylilajin asusteet.
Myös ernuilu ja muu tällainen on historiaa. Pukeudun miten lystään, suosin suomalaisia merkkejä ja Indiskan vaatteita. Minusta ei kamalasti usko, että olen otaku(n alku). Pukeudun siististi ja asianmukaisesti.

Joskus saattaa olla meikän japanilainen viuhka messissä, mutta sitä tuskin lasketaan pukeutumiseen. ^_^;
tallennettu
Kitayama
foorumisti

さぁ、ぼうしやさん?

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 30.07.07 klo 23:44 »

No ehkäpä noita vaikutteita löytyy pikkuisen, tosin ei niinkään sieltä j-rockin ja lolitamuodin puolelta. Olen enemmän popparityyppiä ja bongailen kivoja juttuja esim. Ayumi Hamasakin, Hitomi Shimatanin, Koda Kumin ja muiden tyylikkäiden laulajien musavideoista. Viime vuonna Ayumilla oli pitkä valkoinen salsahame fairylandin PV:ssa ja hankin itsekin sellaisen (tosin omani on haalean laventeli). Yleensä sieltä tulee napsittua tyttömäisiä, feminiinisiä elementtejä ja ideoita siihen, mitä kannattaa käyttää farkkujen kanssa että ne olisivat tyylikkäät. ^^ Muotia en niinkään seuraa, napsin mukaani juuri ne jutut, jotka sopivat tyyliini sellaisenaan.

Ayumi-vaikutteista on vielä sekin tullut, että hylkäsin idean pitää tukkani puolipitkänä ja nyt kasvatan pitkää lettiä tyyliin Startin' PV ja värikin on ihan sama. J-vaikutteita ei minusta juuri huomaa, mutta kyllä ne siellä taustalla ovat, pitää vain katsoa tarkkaan. Nyt haluaisin söpöjä Ai Otsukan tyylisiä vaatteita, syysmuoti suorastaan pursuaa kaikkea siihen sopivaa. -shoppailufriikki-
tallennettu

Tartar
oekakisti

YO!

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 31.07.07 klo 00:21 »

Mielestäni hyvin vähän. En tiedä onko sitä välillä vähän siellä taustalla, mutta en voi sanoa että sitä hirveästi huomaisi. Jossain vaiheessa oli pieni "ernumeininki" menossa, mutta jotenkin innostus siihen lopahti ja huomasin ettei se kuulunut tyyliini. Tietenkin tykkään välillä pukeutua hieman erilaisesti, mutta en ihan ernusti kuitenkaan. Minäkin tykkään katsella erilaisia vaatteita mangoista, animeista ja musiikkivideoista ja yleensä niissä näkyy ihan tavallisia vaatteita jotka viehättävät minua. Jossain vaiheessa huomasin Kodochan Sanalla olevan melko samanlainen tyyli kuin minulla, se oli jotenkin hassua :D Tällähetkellä kuitenkin urheilullisempi puoli on ottanut vallan ja hupparit kuuluvat paljolti pukeutumiseeni.
tallennettu

"Eventually mountains and rivers will be named after corporations and products.
Even Mt.Fuji... will one day become Mt. Shonen Magazine."
Èlewyn
erakoitunut
kupomuumio

pssst

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 31.07.07 klo 00:24 »

En pukeudu. En ole oikeastaan koskaan tuntenut tarvetta vaihtaa pukeutumistani Japani harrastukseni takia, enkä usko että minusta huomaa välttämättä ulkoapäin että olisin kiinnostunut aiheesta. En ainakaan muista, että olisin yrittänyt etsiä vaikutteita esimerkiksi j-rockin sun muun puolelta, jos olenkin, niin luultavasti monta vuotta sitten harrastuksen alussa. Ovathan jotkut lolitamekot ehkä nättejä, mutta en koe että ne sopisivat itselleni, ja nykyinen ns. tavoitteeni onkin yrittää olla erottumatta massasta :D. En halua ylimääräisiä katseita osakseni. Farkut ja t-paita on jees.

Ei minulla henk.koht ole mitään niitä vastaan jotka ottavat vaikutteita pukeutumiseensa Japanista, mutta itse en vain jaksa panostaa kovinkaan paljon pukeutumiseeni, varsinkin kun en tykkää tuhlata rahojani kovinkaan paljon vaatteisiin. Joitakin kivoja pikkujuttuja voi joskus ostella lisukkeiksi asukokonaisuuteen, mutta ei muuten.
« Viimeksi muokattu: 02.08.07 klo 16:59 kirjoittanut Èlewyn » tallennettu

gnawing,biting,breaking,hacking,burning !
Kyugi
peruskäyttäjä

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 31.07.07 klo 11:30 »

EDIT// 9.4.2008 Nyt on pakko muokata tämä viesti kokonaan uusiksi (en kehtaa kirjoittaa uutta), kun tyyli on heinäkuulta muuttunut oikeastaan todella paljon.

Ensiksikin, kyllä, olen ottanut vaikutteita pukeutumiseeni, lähinnä jrockareilta ja näin. Kyllä sitä tulee otettua vaikutteita muualtakin, mutta aika sellaista "jrockmuoti" (keksinköhän nyt hyvän vaiko huonon sanan...)-painotteista se on.

Erotun koulun käytävillä lähes täydellisesti muista. Tykkään pukeutua sillä lailla, mikä milloinkin tuntuu hyvältä. Tässä lähiaikoina tyylistäni on tullut hivenen miehekkäämpi kuin mitä se joskus ennen oli, mutta se ei tarkoita ettenkö käyttäisi hameita, mekkoja ja rusettipinnejä; käytän vain enemmän housuja kuin yleensä olen käyttänyt, ei sen kummempia. Lisäksi sellaiset pipot ovat kivoja, en osaa selittää niitä mutta ne asetellaan sillä tavalla että ne ovat takaa aika löysiä. (Love<3)

Hiukset laitan silloin kun siihen on tarvetta (eli silloin kun en pidä sitä pipoa). Vahaa ja lakkaa niin että takaa sojottaa jokseenkin pystyssä, välillä parit pinnit ja pampulat, siinä se. Kravatteja en käytä juuri ikinä, kravattini on niin kauhea etten kehtaa. Kunhan saan kunnollisen skrakan hankittua niin kaikki on täydellistä.

Kenkiä minulla on erilaisia tuhannet ja yhdet, tosin käytän yleensä vain skottiruudullisia tai mustia tennareita (joskus sekä että, eriparikengät rules) ja punkkarimonoja mutta toisesta punkkarimonosta katkesi nyt nauha ja sitäpaitsi ne ovat talvikengät. Välillä pidän lenkkareitakin. Äitini mielestä joka viikonpäivälle pitäisi olla eri kengät, siksi minulla on niitä niin monet, mutta useimmiten kengät on joko pakotettu ostamaan, ja ovat siksi melko hirveät tai sitten ne voivat olla ihan kivat mutta hiertävät ihan kammottavasti (yksienkin saappaiden jäljiltä oli kantapäät ihan verillä, yh).

Mainitsemisen arvoisia vaatekappaleita mitä minulla näkee usein ovat ruutuhameet, (usein eri parin) raitasukat, vaalean maitokahvin värinen löysä pipo, hupparit, huivit, t-paidat, kynsikkäät ja revityt farkut, ruudulliset tai mustat pillihousut. Kaulakorujakin käytän kiitettävissä määrin. Säärystimiä pidän käsissä. Ketjuja.

Tyylin muuttumiseen en ole tuntenut tarvetta, se vain tuli äkkiä luonnostaan. Kuin vahingossa. Coneihin tietty mennään sitten cosplayasu päällä, jos sellainen sattuu siihen hätään olemaan. Ja useimmiten kyllä on.
« Viimeksi muokattu: 12.04.08 klo 22:47 kirjoittanut Kyugi » tallennettu

LOVE NYAPPY
Mannytsu
kupoliitti

Mandariini

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 31.07.07 klo 12:32 »

Ehkä vähän tai vähän enemmän. Riippuu missä ollaan. Kouluun pukeudun aika "normaalisti" mutta mukaan mahtuu pieniä yksityiskohtia Japani-vaikutteita. Mutta sitten jos on jokin tapahtuma (esm. animecon, j-rock keikka) Niin sinne sitten vähän enemmän. Raitasukat kuuluvat vakiovarustuksiin. Ja se vähän riippuu myös mikä lasketaan japani-vaikutteiseksi. Sanotaanko nyt, että pidän omaperäisestä pukeutumisesta joka ei ole niin normaalia eikä niin ernu-meininkiä (?)

Mutta en stressaa hirveästi pukeutumisesta ja minulle on oikeataan ihan sama kuinka kalliita tai halpoja vaatteeni ovat kunhan itse pidän niistä. En ole koskaan kulkenut muodin mukana tai seurannut mikä nyt on IN, vaan pukeudun niin kuin itse tykkään enkä yritä esittää mitään.
tallennettu

The Nightmare Begins. And You Can Hear the Cry of the Planet
BK
foorumisti

Don't let your guard down

Profiili
« Vastaus #7 : 31.07.07 klo 13:37 »

Itse olen ollut jo kauan huomattavan kiinnostunut lolitasta ja pyrin pukeutumaan myös sen mukaisesti! En pukeudu erikoisesti maalatakseni itseäni tapetille. Se on pääasiassa sellaista "Iiiiihana mekko!! Pitääpi kokeilla!"- tyylistä. Mutta pyrin ottamaan paljon vaikutteita japanilaisesta katumuodista ja olemaan mahdollisimman söötti. Vastapainona pukeudun emopunkkareiden tyylisesti, mutta tätä harrastan vain silloin, kun koen, etteivät rimpsuröyhelötylli-ilmestykset sovi oikein tilanteeseen. Esimerkiksi skeitatessa, tai muutenvaan riehuessa. Kunnollista mielipidettä en siis osaa näistä asioista muodostaa, sillä minulle on aika sama, miltä muut näyttävät. Kyllähän sitä saa ernuilla, mutta eivät tavalliset vaatteetkaan ihmisestä tyhmää tee.
tallennettu

Killed by an angel
Puuti
oekakisti

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 31.07.07 klo 16:07 »

Ernut ahhaha :D Minulla ei olisi pokkaa pukeutua, kuin tikkurilan värikartta :DD Tyylini vaihtelee melko lailla.. Joskus haluan olla vähän rokahtavampi eli mustat farkut, ketjuja ja koruja, printtipaita. Joskus taas vähän siistimpi, tyttömäisempi  ja joskus oikein väljät poikamaiset vaatteet :D Minusta ei siis todella näe päältä päin, että olisin tällainen japanisti.. Mutta ihailen kuitenkin aina http://www.style-arena.jp/index_e.htm tuolla tuota katumuotia.. ^__^ Lolitamekot ovat hienoja kaikkine pitsi yksityiskohtineen, mutta en ole oikein mekko/hame tyyppiä.
tallennettu
Suibel
kupoliitti

Profiili
« Vastaus #9 : 31.07.07 klo 16:25 »

"En ole ottanut Japanista vaikutteita pukeutumiseeni" vastasin. Oma vaatetyylini on tylsä ja yksinkertainen :P En nimittäin uskalla pistää mitään kirkasta tai muuten vain huomiota herättävää vaatetta päälleni. Sen takia suosin vain harmaata yleensäkin. Eivätkä mekotkaan minulle sovi ollenkaan, varsinkaan mitkään lolitamekot  :S
tallennettu
neji
himono-onna
vastuuhenkilö

Profiili
« Vastaus #10 : 31.07.07 klo 16:27 »

olen ottanut vain vähän vaikutteita.
Pukeudun lähinnä vaatteisiin mitä tulee hetkenmielijohteesta ostettua, yleensä jotakin mukavaa. Itselläni on melko sekalainen tyyli ja löytyy jotakin japanilaisia vaikutteitakin toki. ja vähintäänkin toisaalta haluaisin pukeutua edes hiukan japani tyylisesti.

minusta se on jotenkin hienoa, kun ihmiset ovat pukeutuneet todella jonkun tyylisesti ja nähneet vaivaa, että löytää tyyliin sopivia vaatteita. Itsestäni siihen ei olisi vaikka joskus sitä kovasti halusinkin... :D
tallennettu
Piips
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 31.07.07 klo 18:36 »

En erityisemmin pukeudu Japani-vaikutteisesti. Viime Kiinan matkalla ostin kylläkin Monokuro Boo asusteita, jotka eivät sopisi minun 'normaalien' vaatteiden kanssa ja tämän takia sitten silloin tällöin pukeudun ns. Japani-vaikutteisesti.
 Mieli tekisi joskus pukeutua niin Japani-vaikutteisesti, sääli vain, että useasti ne asukokonaisuudet sopivat vain aasialaisille.
tallennettu
Red Mage
Vieras
« Vastaus #12 : 31.07.07 klo 19:23 »

Vastasin, etten ole ottanut mitään vaikutteita, vaikka tarkalleen ajateltuna hiuspannat sekä kynsikkäät lienevät omassa kaapissani pelkästään japanilaisten roolipelien ja animen ansiosta. Niitäkin käytän kuitenkin varsin harvoin ja ne tuskin ovat alun perin Japanista lähtöisin, joten niitä ei laskettane (lisäksi ainakin hiuspanta on kokemusten perusteella ollut vahvemmin luomassa imagoa hipistä kuin mistään muusta)...

Tiedän Japanin muotioikuista hyvin vähän eikä ne minua juuri kiinnostakaan tietää lisää, koska jo kotimaan ja Euroopan muodissa on tarpeeksi ihmettelemistä - ja välttämistä ^__~ Olen liian huoleton (ja kenties huolimatonkin) nähdäkseni vaivaa moisten seuraamiseen.
tallennettu
Tassukäpälä
kupoliitti

Nipaa~!

Profiili
« Vastaus #13 : 31.07.07 klo 19:30 »

En tiedä minkään maailman muodeista mitään, ja yleensä pukeudun rennosti ja yksinkertaisesti(=laiskasti), mutta olen joskus miettinyt, että olisi kiva pukeutua lolita-tyyliin - ovat ne vaatteet kaikkine yksityiskohtineen niin ihania! Vielä ei ole tuo aikomus kuitenkaan ottanut oikein tuulta, ja jos ottaisi, niin pitäisi jostain kehitellä sopivat housut, sillä hameissa en viihdy. Ja sellainen simppelisti puettava, mutta silti näyttävä "laiskan miehen versio" olisi kiva. =3
tallennettu

A Freudian slip is like saying one thing, but meaning your mother.
Maria
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #14 : 31.07.07 klo 21:10 »

Vastasin että "Olen ottanut jonkin verran vaikutteita", koska olen pikkuhiljaa muuttamassa nykyistä (tylsää) tyyliäni enemmän erikoisempaan suuntaan, sanoisinko. Pidän silti mahdollisimman pelkistetystä ja yksinkertaisesta tyylistä, joten silmiäni särkee nähdä moniväriraitasukkia, pinkkejä skottiruutuhameita joista roikkuu kaikenmaailman krääsää ja tähän tyyliin. Viimeisimmät hankintani ovat musta hame jonka reunassa harmaata pitsiä (huuto.net) sekä musta v-kauluksinen napitettu t-paita Carlingsilta. En pidä kovinkaan paljon erilaisista kuvioista tyyliin raita ja ruutu, joten suosin paljon yksivärisiä vaatteita :P.

francesc sanoi tähän tyyliin: "Lisäksi useimmat tyyleistä ovat mielestäni epäkäytännöllisiä ja lähestulkoon mauttomia arkikäytössä. Tietenkin hyvissä rajoissa kaikki on ok, esim. söpö pitsihame lukioikäisellä tytöllä on ihan jee, mutta täydet pitsilolitashitit aurinkovarjoineen arkipäivänä, oh plz?" Ja tässä asiassa en voisi olla enempää samaa mieltä :B.
tallennettu

"Tiedän. Vaarallista on myös nousta aamulla sängystä ylös, ylittää katu ja työntää naama tuulettimeen."
yuho
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #15 : 31.07.07 klo 22:26 »

E. Pukeudun tylsän tylsähkösti. Mustat farkut ja mustaa paitaa, enkä paljon edes kiinnitä huomiota miten pukeudun. Tykkään vaatteista jotka istuu, ei erotu, ja jotka saan riipaistua päälle alle kahden minuutin. En jumaleissön jaksaisi ernutyyliin pukeutua 30 minuuttia jotain niinkin turhanpäiväistä kuin kirjanpidon tuntia varten. Oon nörtti \o

Huomautuksena tosin, tykkään silti tytöillä esim. lievähköstä gothic lolita pukeutumisesta. Or whatever.. minä niitä nimityksiä tiedä :/ 
Mutta esim hameet ja raitasukat miellyttää huomattavasti enemmän kuin siniset tiukat farkut ja pinkki kangasvyö. Musta ftw!
tallennettu

Punakylkirastas
biologinen
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #16 : 01.08.07 klo 00:04 »

Vastasin "Olen ottanut jonkin verran vaikutteita".

Vaatteet ja muoti kiinnostavat minua aika paljon. Sweet lolitat ovat suloisia, mutta tummat värit miellyttävät eniten omaa silmääni, joten kallistun enemmän gosurorien puolelle. Pukeutumistyyliäni en ala luokittelemaan mihinkään mutta käytän enimmäkseen mustaa, vähän punaista ja vielä vähemmän valkoista. Ostaessani vaatteita en valitse minkään tietyn tyylin mukaan, vaan ihan vain semmoisia mistä pidän. Tällä hetkellä t-paita + huppari + housut -yhdistelmä tuntuu houkuttelevimmalta, mutta se vaihtelee paljon :D Joskus tekee mieli heittää näyttävämmät vaatteet niskaan.
« Viimeksi muokattu: 04.04.08 klo 22:06 kirjoittanut Punakylkirastas » tallennettu
Kometae
!
kupomuumio

sun maa mustikka

Profiili WWW
« Vastaus #17 : 01.08.07 klo 12:42 »

En ole ottanut vaikutteita, koska en olisi tarpeeksi söpö mahdollisesti haluamiini asusteisiin D: (= näyttäisin ihan vammaiselta).

Lyhyt vastaus tällä kertaa.
tallennettu

Lukemalla tämän tekstin sitoudut vastaanottamaan lämpimän virtuaalihalin :-)

* /o/ \o\ *
Vigly
Kalaisa
oekakivalvoja

HAAHAA

Profiili WWW
« Vastaus #18 : 01.08.07 klo 12:52 »

En, mutta piakkoin otan. Sunnuntaikäyttöön ehkä. Kaapissa lojuu mustat lolikengät, joten niihin olisi tarkoitus saada asu, kun sponsorikin on jo tiedossa. Tämä kyseinen sponsori tulee oikein iloiseksi saadessaan oman pienen lolitan :3 Parempi että minä olen se lolita, eikä poikkikseni ;< Murr.

Minun pitäisi pukeutua kuulemma söpömmin ja ernummin mutten itse halua, mutta kiristyksen alla olen voimaton. - "Josset sä pue nii mä puen!" -__-'' Haluan pitää ainakin toisen meistä miehenä.
tallennettu
Marionetten
foorumisti

shamelessly a fangirl

Profiili
« Vastaus #19 : 01.08.07 klo 13:11 »

eh~ Vähän otan kyllä vaikutteita... :'D (...senkin sikapossu) mutta kun ne vaatteet on niin hienoja ;;^;; Lolitatyylisesti minua ei kovinkaan usein näe.. XD Näytän niin oudolta sellaisissa vaatteissa, enemmänkin näissä... eh... *miettii* miten sen nyt sanoisi... j-rock tyylisissä vaatteissa? o_ô Siis sellaisissa, että minua kutsutaan gootiksi... EN ole sellainen ;;__;; angst. Mutta mustaa päällä. Ja tietty välillä olen ihan normaalin oloisissa vaatteissakin jos ne vähäiset ihanuudet on pesussa... Bah. Pukeudun aika lailla niin kuin tykkään.. vaikka haluaisin  pvc-housut (you know, what I mean?) mutta rahat ei riitä eikä äiti ikinä antaisi!! Ilkeää. Tuli aika offtopic. Srry. *katoaa pimeyteen*
tallennettu

"So if you've got something to say, say it from the rooftops." - Tom Hiddleston

[ent.kokorilo]
Sivuja: [1] 2 3 ... 6  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.035 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste