sisällön alkuun
19.11.2017 03.06 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Ota Kupoliisi, Otakupoliisi"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

äänestys
Kysymys: Mihin aikaan taiteilu on parasta?
Aamu - 2 (2%)
Päivä - 9 (9.1%)
Ilta - 32 (32.3%)
- 56 (56.6%)
äänestäjiä yhteensä: 92

« edellinen seuraava »
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mihin aikaan taiteilu on parasta?  (Luettu 8630 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
nekorin
Raivotar
vastuuhenkilö

Amanda <3

Profiili WWW
« : 29.04.11 klo 23:20 »

Mihin aikaan olet luovimmillasi? Milloin tulee parasta tulosta? Milloin ylipäänsä tulee mitään tulosta? Yksinkertaisuudessaan, mihin aikaan päivästä teet mieluiten taidetta?
tallennettu

Kiesu
kupoliitti

Kiesus ja kauhistus

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 30.04.11 klo 01:07 »

Höh, haluan äänestää kahta vaihtoehtoa. Aamuisin ja öisin, silloin luistaa. Vasta heränneenä kun aivot ei ole vielä ihan täysin mukana pelissä, kun osa niistä jäi vielä viimeöisiin uniin (alitajuntaisesti huom huom). Tai yöllä kun on päivän työt tehty, ja saa tyytyväisenä istahtaa alas ja unohtua koneen ääreen kukonlauluun saakka (ei toimi kyllä silloin jos on jäänyt hommat tekemättä, kun niitä tekemättömiä jää sitten stressaamaan).
« Viimeksi muokattu: 30.04.11 klo 12:48 kirjoittanut Kiesu » tallennettu

Kenraali Darkkis
Vieras
« Vastaus #2 : 30.04.11 klo 10:12 »

Vastasin ilta, sillä silloin ajatus tuntuu luistavan parhaiten. Yöllä saan parhaat ideat, mutta olen silloin aivan liian väsynyt tehdäkseni mitään. Illalla myös mesekaverit ovat mesessä, joten he voivat potkia peffalle jos joitain ideoita on ehtinyt kehittyä päivän mittaan. :3 Heiltä myös saa lisää ideoita!

Toisaalta myös aamulla saattaa joskus olla hyvä aika roskan luomiselle.. taiteilulle, mutta vain silloin jos viimeöinen uni muistuu mieleen. Unet ovat oiva inspiraation lähde, harmi vain etten muista uniani kovinkaan usein.
tallennettu
Namuless
peruskäyttäjä

Koirahan olen

Profiili
« Vastaus #3 : 01.05.11 klo 18:58 »

Illalla sekä aamulla, joten en varsinaisesti osannut äänestää, kun nuo molemmat pitävät yhtä paljon paikkaansa minulla. Joskus illalla sujuu, joskus aikainen aamu antaa parhaimmat ideat. Illalla tulee vain ne pimeimmät ideat, mutta aamulla taas herättyään virkeänä saattaa saada huiman inspisaallon katsomalla pelkästään auringonnousua. 
tallennettu

Don't worry, take lollipops!
DewymorningCrewelynKarkiton
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #4 : 06.05.11 klo 15:45 »

Mietin päivän ja illan väliä, ja päädyin iltaan. Silloin kun teen jotain edes vähän taiteellista, teen sen yleensä illalla, kun muut tehtävät on saatu pois alta. Toisaalta satunnaista suttupiirtelyä tulee harrastettua lähinnä päivisin (=luennoilla). Se taitaakin olla ainoa piirtelymuoto, jota harrastan. Muuten taiteilu on yleensä fyysisempää ja enemmän käsillä ja eri materiaaleilla tekemistä: leikkaa-liimaa-askartelua, helmitöitä, marmorointia, maalaamista, kynsikoristeiden piirtämistä...
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
Candice
kaukana täältä oleva
kupoliitti

Profiili
« Vastaus #5 : 08.05.11 klo 12:22 »

Aloin tosissani miettiä omakohtaista kokemustani.
Itse olen aamulla aivan kuvaannollisesti kuollut väsymyksestä ja jos yritän piirtää ajatukseni ei luista ja käteni tekee huonoa jälkeä kankeana.
Päivälläkään inspiraationi ei yleensä iske (tai sitten iskee aivan väärään aikaan) kun pitäisi tehdä kaikenlaista muuta. Inspiraatio on väärässä paikassa kun se iskee minuun matikantunnilla enkä uuden opettajamme takia uskalla alkaa luonnostella mitään joten sitten inspiraatiot katoavat ja vievät hyvän mielenikin mennessään. Masennun jos en voi toteuttaa inspiraaatiotani silloin kun se tulee.
Illalla olen varmaan piirtämisen kannalta parhaimmillani. Kun katson yöhän valmistautuvaa pihaa ja ensimmäisiä tähtiä jotka ilmestyvät taivaalle saan välittömästi inspiraation. Kaupungilla illalla liikkuessani saatanb saada inspiraatiota myös erikoisista juopuneista ihmisistä yms. Illalla en voi myöskään olla toivottoman väsynyt tai mitään.
Olin aluksi vastaamassa yöllä, mutta sitten mieleeni tuli, että saan yöllä vain todella kahjoja ideoita (jotka silloin tuntuvat suurenmoisilta) eikä niistä kuitenkaan tule mitään. Yleensä kun alan piirtämään yöllä paperille tulee vain muotopuolia murhaajia tai jotain vastaavaa joten en halua ikinä lähettää yöllä tekemiäni teoksia Kupolissa..
Eli siis, kaiken tämän kiertelyn, kaartelun ja pohdiskelun jälkeen vastaan että kyllä, taiteilu omalla kohdallani on parasta illalla!
tallennettu

ava (c) erkki the mustekala
Haamu
oekakisti

Tulkaa puhumaa mulle mangasta

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 11.05.11 klo 07:20 »

Illalla ja yöllä, lähinnä yöllä. Muulloin ei ajatus luista eikä ole minkäänlaista innostustakaan, mutta auta armias kun pitäisi nukkumaanmenoa suunnitella, niin sitten inspaa.
tallennettu

Hei siis, ihkuu
Shancus
kupoliitti

Frábært!

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 23.05.11 klo 12:08 »

Miksei tässä ole semmoista "inspispuuskat tulevat ja menevät, eivätkä ole sidottuja vuorokaudenaikaan" vaihtoehtoa??

No eniveis, vastasin illalla, koska olen kovin ilta-/yöaktiivinen, mutta viimeaikoina olen ollut niin väsynyt, että yöllä ei tule mistään muusta kuin nukkumisesta mitään. Joten ilta.
Yöt ovat harvinaisen inspisherkkää aikaa noin niinkuin muuten, mutta viimeaikoina minä en yksinkertaisesti ole pystynyt valvomaan. Yhtenäkin yönä iski kauhea inspispuuska ja piti odottaa aamuun että voin alkaa piirtämään, sillä en yksinkertaisesti jaksanut. Ikävää tämä tämmöinen -.-¨.
Illat on hyviä kun silloin on jo hiukan semmoinen kivan ajatusvapaa yöfiilis, mutta ei ihan vielä väsytä niin paljoa, että pitäisi mennä nukkumaan.
tallennettu

-Lattialla kaikkien tärkeitten laitteitten joukossa, totesi AU kun löysin mp3-soittimeni.
Mangopiirakka
kupoliitti

Profiili
« Vastaus #8 : 07.08.11 klo 20:33 »

Illalla ja yöllä tulee eniten ideoita, mutta sitten niitä ei jaksa vielä silloin toteuttaa. Voisin ehkä sanoa, että piirtelen kaikkein mieluiten iltapäivällä 8D
tallennettu
Cookiecat
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #9 : 10.08.11 klo 00:10 »

Mulla ei vielä oo piirtopöytää, mutta paperille taiteilen paljon. .__. Noh, koulussa(olen pahis, piirrän tunnilla) ja iltaisin. Ja tietysti öisin(olen myös yökyöpeli), jolloin piirränkin melko paljon. Mutta, koulussa, ja siitä sitten päivän mittään yöhön asti. :3
tallennettu
Korallibambi
foorumisti

Profiili
« Vastaus #10 : 05.12.11 klo 14:08 »

Itse vältän myöhään illalla piirtämistä, sillä väsyneenä tulee piirrettyä huonommin ja huolimattomammin. Olen luonteeltani hyvin paljon täydellisyyteen pyrkivä ihminen ja minua hävettää lähetellä ns. rumia töitä. Yleensä käytän illat luonnoksiin tai sarjakuvan käsikirjoittamiseen. Piirtämisajankohtana aamu ja päivä ovat parhaita aikoja.
tallennettu

hey, gorgeous, let's celebrate
aki-chan
peruskäyttäjä

By:Kattling Ihania pikseli iconeja tekee hän! :O

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 05.12.11 klo 21:59 »

Mul tulee aina parempaa jälkeä jostain syystä iltasin ja öisin.Se on aik jännää.Ku mä haluun piirtää jotai parempaa,teen sen yleensä iltasin.
tallennettu

(^.^)
metalmiku
Serious fun!
oekakivalvoja

kuvanveiston opiskelija

Profiili WWW
« Vastaus #12 : 05.12.11 klo 22:42 »

Taidekoulussa ihanne työskentelyaika on tietysti klo 10 - 17:sta(sama koskee omia isompia projekteja). Sen jälkeen alkaa olla mehut poissa, eikä jaksa enään keskittyä kunnolla(ellei deadline pakota ja oo appelsiinisuklaata). Jos on aikaa ja energiaa, niin omia hupikuvia tekee eniten mieli piirtää vähän ennen keskiyötä tai sen jälkeen, kun se on niin paheellista rentoutus luksusta.
tallennettu
AreraChan
Unelmoiva
foorumisti

My Love For You Is Eternal

Profiili
« Vastaus #13 : 14.01.12 klo 15:27 »

Olin näköjään vastannut aiemmin, että yöllä. Se pitää tavallaan paikkansa, mutta nykyään inspiraationi ovat erittäin harvinaisia. Jos joskus käy niin, että mieleni tekee piirtää, niin joko olen silloin töissä tai sitten juuri silloin pitäisi tehdä jotain muuta.

Varsinainen piirtäminen on minulle tällä hetkellä hyvin vaikeaa, koska tyylini on kateissa, enkä osaa päättää miten oikein piirtäisin. Ensi maanantaista lähtien alan käymään eräässä "maalauspiirissä", joten haen sitä kautta jotain uutta ja vähän innostustakin.

Aamuisin en voi kuvitellakaan piirtäväni, joten ne satunnaiset inspiraatiot sijoittuvat tasaisesti päivän ja yön välille, joskus pikkutunneille saakka.
tallennettu

...what good is Hiten mitsurugi ryuu...
...what good is Himura Kenshin..?
Again, I... I failed to protect the one person who is most important to me... Kaoru-dono...
Kaoru.

~Kenshin~
elluri
foorumisti

Profiili
« Vastaus #14 : 24.03.12 klo 21:46 »

En vastaisi tähän kysymykseen aamu, ilta tai muuta vastaavaa, sillä eniten aiheita ja intoa piirtämiseen tulee silloin, kun on tietty tunnetila. Iloisena on mukava piirrellä kaikkea söpöä ja mistä on onnellinen, kuva kuvastaa sitä, mikä tällä hetkellä aiheuttaa iloa, tai päinvastoin, mikä tekee surulliseksi.

Toisaalta esimerkiksi kuviksen tunnit ovat keskellä päivää useimmiten koulussa, joten aivojen on jollain asteella pakko raksuttaa juuri siihen aikaan. Tietenkin töitä voi onneksi jatkaa kotona.. Itselläni iltaisin ei oikeastaan ole paljoakaan aikaa piirtää, mutta iltaisin luultavammin tulee enemmän intoa piirtämiseen, kun voi vain istua rauhassa omassa huoneessaan.

Tiivistettynä siis, ehkä korkeintaan piirtämisintooni vaikuttaa se, onko minulla jokin syy piirtää jotain ja voin purkaa siihen pahaa tai hyvää oloani.
tallennettu
Nasutin84
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #15 : 02.08.13 klo 01:20 »

On mulla sit taiteenlaji mitä oon tekemässä piirtäminen tai kirjottaminen, ni yleensä aina silloin, ku pitäs ruveta nukkumaan eli illalla/yöllä tulee se inspis ja sitten on pakko mennä koneelle ja piirtää/kirjoittaa joskus jopa läpi yön.
tallennettu
Sipulikeitto
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #16 : 05.09.13 klo 14:50 »

Kuten moni muukin täällä, niin illalla/yöllä. Itse asiassa siitä noin ilta kahdeksasta eteenpäin alkaa taiteilu kiinnostaa, sitä ennen on ihan nounou ja ei saa aikaiseksi kuin roskaa vaikka aikaa olisikin. Tuo on muuten jännä juttu, onko tästä mitään tieteellistä tutkimusta mistä moinen johtuu, kun tuntuu olevan ihan yleistä. :--D
tallennettu

Remember to eat nakki
Kasumi
karismaattinen
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #17 : 09.12.13 klo 21:00 »

Hullun lailla iskevä luovuus jatkuu yön läpi varhain aamuun. Kun työ on valmis, ihmiset jo heräävät ja itse painun jo nukkumaan. Sitten herätessäni voin tarkistaa onko sosiaalinen media ihan liekeissä työstäni.

Saisi enemmän tälläistä irti kuvataiteilusta jos harrastaisi sitä useammin kuin kerran 5 vuodessa. :D

Yöllä taiteilussa hyvä puoli on vapaus tehdä töitä ilman häirintää, olettaen että häiritsevä tekijä ei ole herätyskello, hälyttämässä päivätöihin. Onneksi näin ei ole vielä käynyt vaan jos jotain teen se on tapahtunut ns. "vapaapäivänä" tarkoittaen viikonloppua tai lomaa.
tallennettu

Modern Life Is Rubbish
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.031 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste