sisällön alkuun
19.11.2017 08.46 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Suomalaisten fanien palvelemista jo vuodesta 2002"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 [3]  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Eläinystävät  (Luettu 19574 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
neji
himono-onna
vastuuhenkilö

Profiili
« Vastaus #40 : 17.07.12 klo 13:23 »

Jahas, tähän ketjuun olen näemmä vastannut viitisen vuotta sitten! :D Vastaampa uudelleen!

Olen jo itse lentänyt pesästäni (= muuttanut äitini luota omaan kotiin) muutama vuosi sitten, joten omia eläimiäkin on tullut adoptoitua.
Edelleen mulla on Micky, shetlanninlammaskoira, pian 7v (aiemmassa viestissäni hehkutin 1v kirppua:D)

Sitten on 2v kissa, Käpy. Käpy on kyllä varsinainen persoona, lempinimeltään kuningatar, joka kuvaa hyvin kisun luonnetta ja ulkonäköä. Mutta ihana ja ystävällinen kisu kuitenkin. <3

Viikonloppuna kotiutui ihana chihuahuan pentu, Momo, joka on 12vkoa nyt. Vaikuttaa todella ihana luonteiselta ja rohkealta pikkuhauvalta. :3
Innolla odotan mitä vaavista kehittyy...

Tykkään käydä koiranäyttelyissä jonkinverran ja Momonkin koulutus on jo aloitettu, että saadaan siitäkin leivottua kehäkettu. :D

5 vuotta sitten haaveilin shelttejen kasvattamisesta ja tähän mennessä on jo kasvattajakurssikin käyty, että pikkuhiljaa kohti päämäärää..
tallennettu
Sipulikeitto
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #41 : 18.07.12 klo 00:19 »

Voi koira että hävettää joskus lukea noita omia vanhoja viestejä. :'D Mutta joo tekee nyt itsekin mieli vastata uudestaan vähän uudemmalla tiedolla.

Tuolla aiemmin kirjoitin 10-vuotiaasta koirastamme, joka täytti nyt vappuna 15! (Jos oikein muistan.) Ja minä kun tuolloin olin jo huolissani että voi itku kun ei tuo meidän rakas enää kauan elä, mutta toisin on käynyt. Ei edes ole sairastellut tai mitään ja ihan on pirtsakkakin vielä, tosin nukkuu vain vähän enemmän kuten vanhukset yleensäkin.

Tässä välissä minulla on ollut myös kaksi venäjänkääpiöhamsteria. Ensimmäisen palleron otin joskus -07, talvikkonaaras nimeltään Lobo, joka sitten kuoli pois helmikuussa 2010 n. 2,5-vuotiaan ikäisenä, luultavasti kasvaimiin sekä vanhuuteen. :( Lobo oli toisinaan hieman aggressiivinen, tämän takia en kamalasti tykännyt pitää käsissä kun ihan satunnaisesti saattoi purra.

Toisen otin melkein heti perään, tällä kertaa uroksen joka sai nimen Teppo. :D Talvikko oli myös. Teppo oli kiva, se ei koskaan purrut eikä mitään ja oli väritykseltään sellainen ihana beige. Se tosin kuoli pois nyt kesäkuussa ihan tuosta vain, vähän päälle 2-vuotiaana. Liekö vanhuus sitten iski, ihan terveeltä ja pirteältä kuitenkin vaikutti. :/

Nyt asun poikaystäväni kanssa kahdestaan, joten en usko että ollaan ihan heti ottamassa eläimiä. Itsellä olisi hirveä kuume kuitenkin saada jonkun näköinen turrikka tänne, tosin muistaakseni vuokrasopimuksessa oli puhetta ettei eläimiä asuntoon, höh. On tuota ajatuksella leikitelty välillä, että mikäs sitä otettais jos nyt heti oltaisiin ottamassa. :D Kääpiösiili olisi aika jees, mutta kuullut vähän juttua että ei ole kovin helppohoitoisia (ja maksaakin ihan pirusti!).

Itsehän haluaisin kissan tai jyrsijän, mutta herra itse vihaa molempia. :(
tallennettu

Remember to eat nakki
Kissel
oekakisti

Profiili
« Vastaus #42 : 31.10.12 klo 12:36 »

Miulla on ollut kolme omaa lemmikkiä elämäni aikana, kaksi vieläkin hengissä. Yksi näistä kolmesta oli tosin äitini kustantama (olin silloin n. 11-vuotias).

Sain siis yksitoistavuotiaana äitiltä pitkän mankumisen jälkeen venäjänkääpiöhamsterin, pikku talvikon jonka nimesin Istoksi. Myös siskoni sai omansa ja oltiin tietysti innoissamme hoitamassa niitä. Molempien piti olla kauppiaan mukaan poikia, mutta lopulta ne piti laittaa eri häkkeihin siskoni hamsun osoittautuessa tytöksi. Äiti ei tatonut meille pikkumamstereita. :D Isto kuoli vuonna 2006.

Tämän jälkeen miulla ei pitkään aikaan ollut mitään "omaa" lemmikkiä, meillä oli tosin maatiaiskissa Iines (puoliksi siperiankissa), joka oli otettu vuosi ennen miun syntymää meille. Viime vuonna kuitenkin olin vihdoin ja viimein päässyt Istosta yli (:d) ja poikaystäväni osti miulle lahjaksi uuden talvikon, joka nimettiin pitkien palaverien jälkeen Tignus Tagnus Gabrieleistiksi, lähinnä protestiksi sylikoirien ranskalaisille Jean Pierre Grenade -nimille ("Mutta me kutsutaan sitä Matiksi."). Tignus Tagnus Garbieleistiäkin kuitenkin sanotaan ihan vaan Paavoksi. Heinäkuussa se täytti vuoden verran! :)

Tammikuussa se meidän Iines-kissa piti lopettaa, vähän vajaa 19-vuotiaana munuaissairauden vuoksi. Ikävä oli kova ja aloinkin miettiä miten ihanaa olisi pienen kissanpennun leikittäminen. Äiti oli joskus muinoin luvannut meille pennun, kun Iines kuolee. Säästin rahaa pari kuukautta ja varasin itselleni siperiankissanpennun, joka tuli meille heinäkuun ensimmäisenä päivänä FI*Sibsukan kissalasta. Pennun nimesin Seidiksi. Nyt Seidi on puolivuotias ja näyttelyelämä on käsillä. Jännäksi menee. :)

Näiden lisäksi olen miettinyt myös koiran hankkimista, mutta se ei ole aivan lähitulevaisuuden suunnitelmissa. Raha ei vain yksinkertaisesti riitä kaikkeen tässä elämänvaiheessa. :D
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3]  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.019 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste