sisällön alkuun
26.9.2017 01.23 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"KUntaPOliittisten nuorten LIitto"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

äänestys
Kysymys: Kuinka paljon deviantArt ärsyttää sinua?
Todella paljon, se saa minut raivon partaalle - 10 (5.9%)
Jonkin verran se ärsyttää - 61 (35.9%)
Ei ärsytä, mutten pidäkään siitä - 16 (9.4%)
Ei ärsytä, pidän useimmiten dA:sta - 67 (39.4%)
Ei sitten yhtään, menen dA:n kanssa naimisiin! - 10 (5.9%)
Mikä deviantArt on? - 6 (3.5%)
äänestäjiä yhteensä: 153

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2]  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ärsyttävä deviantArt  (Luettu 32275 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Takashi
kupoliitti

Muoviletkusetä! \o/

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 29.10.07 klo 14:51 »

Ei Devi minuakaan ärsytä varsinaisesti, vaikka olenkin tässä kihissyt vihasta sitä kohtaan noin viikko sitten.
Se teki temput. En pystynyt enää kirjautumaan silloisella tunnuksellani ollenkaan ja kun katsoin muuten vain, sieltä oli kaikki kuvani kadonneet.
Nyt on pysynyt melkein viikon tunnus käytössä. Saa nähdä, mitä tällekin tapahtuu.

Hitaus ja lukuisat bugit ärsyttävät, eivät ihmiset siellä. Tosin nämä ovat vähän kammottavia, jotka oikein ruinaavat katsomaan galleriaansa. En sentään ole itse sellaisiin vielä törmännyt, vain mukaviin ihmisiin (tosin muutama hullu fani siellä on jaloissani kaiken aikaa feivittämässä ja kommentoimassa :D)
Nyt en pääse kirjautumaan taaskaan, koska tunnuksien pyyntöä varten ne kentät puuttuvat ja tilalla on vain teksti: deviantART is currently in read-only mode for system maintenance.

Juu, niinpä niin. MUTTA olen sitä mieltä, että onhan siellä ihan mukavaa olla, vaikka sivusto itsessään hivenen tökkii toiminnan kohdalta.
Foorumilla en edes käy huonon englannin osaamiseni vuoksi.
tallennettu

BK
foorumisti

Don't let your guard down

Profiili
« Vastaus #21 : 29.10.07 klo 15:46 »

Itse tykkään ihan hirveästi DeviantArtista. En olekkaan tullut ajatelleeksi sitä tuolta "maineen haku"-kannalta. Ehkä se johtuu siitä, etten ihan hirveästi siellä käykkään ja ehkä myös siitä, ettei kuuluisuus netissä ole koskaan ollut minulle sellainen tavoittelun arvoinen juttu. Kukaan ei ole pyytänyt minua katsomaan galleriaansa ja useimmat tulevat vielä kiittämään kommentista tai faveksi pistämisestä.. Tietysti ymmärrän, että jotkut viestit, joissa kinutaan käymään sivuilla ovat ärsyttäviä, mutta sellaisiinhan törmää lähes kaikkialla. (Hahhah! Jopa virtuaalitallit ovat syyllistyneitä sellaiseen! omg >_< Siskoni niillä käy, en minä..)

Yleensä taide, jota olen löytänyt on aika tasokasta ja olen itsekin saanut yhden rakentavan tapaisen kommentin. Yleensä käytän kyllä deviä kavereitten kanssa juttelemiseen ja heidän töittensä katseluun. n_n Siihen se sentään soveltuu.
tallennettu

Killed by an angel
Cadow
kupoliitti

yay

Profiili WWW
« Vastaus #22 : 29.10.07 klo 18:03 »

Eeei. Pidän Deviantartista. Joskus kyllä ottaa päähän kun DA ei toimi odotetulla tavalla (esimerkiksi "unohtaa" kirjata ylös kommentin, jonka olet saanut tai hävittää tiedoista favauksia).

Itse en yleensä törmää mauttomaan tarjontaan enkä törkeisiin ihmisiin siellä liikkuessani. Fanittajia ja suosionkerääjiä toisaalta ei voi välttyä näkemästä. Mutta en heistä häiriinny (tosin Kingdom Hearts fanikama alkoi yhdessä vaiheessa jo melkein tulvia korvista ulos... muthei, sekin buumi on jo laantumassa).

Aiemmin mainittiinkin jo lyhyet ja mitäänsanomattomat kommentit kuvien/journalien alla... ne eivät toki ole toivottavia, mutta varmasti kaikki meistä erehtyvät joskus sellaisiakin lähettämään. >>
tallennettu
LilyAngel
foorumisti

Jos masentaa, kissa piristää!

Profiili
« Vastaus #23 : 29.10.07 klo 18:22 »

Usein miten ei ärsytä mutta ärsyttää sitten kuitenkin. Se on kivaa saa kommentteja mutta asiallisia sellaisia. Suurin osa saamistani kommenteista on suhteellisen asiallisia ja kavereitten kesken voi nyt laittaa jotain epämääräistä ja ei-asiallistakin kommenttia. Mutta sitten joo.

DA on minusta aika pelottava paikka sillä en pidä taidevarkaista. Kukapa pitäisi? Tunnen muutaman sellaisen enkä katso heitä mitenkää hyvällä. Luultavasti tiedostavat sen myös itsekin. Itse toivon, että saan noteja jos jostain löytyy taidettani väärin käytettynä. Muutaman viivan työt... Piirrän sellaisia itsekin mutta ne ovatkin sitten luonnoksia tahi sitten Sandros-sarjakuvaa jonka kyllä aina piirrän puhtaaksi, mutta siinäkin on useampi viiva kuin jossain DA-töissä.Toki on olemassa sitten aloittelijoita, jotka eivät välttämättä osaa piirtää kovin hyvin, ymmärrän heitä. Olen itsekin joskus ollut sellainen ja olen vieläkin. Pidän aloittelijoista, ja heidän töistään. (Olenko omituinen...)

Tämä "olla-suosittu", miksi ihmeessä? Minulle riitää jos kaverit käyvät katsomassa ja kommentoimassa. Jos piirrän fan-arttia niin piirrän. Joskin sitäkin teen todella harvoin. Lähinnä sitten omaksi iloksi jotain luonnoksia, joita piirtelen silloin tällöin valmiiksi. Harva päätyy DA:han.

Olen saanut esim. sellaisia kommentteja, kuten "Nice gallery, can you check out my gallery?".

Kiva kommentti joo mutta mitäs hyötyä tuosta sitten on? Itse jätän tuollaiset kommentit aika omaan arvoonsa.

Kehittäviä kommenteja olisi hauskaa saada mutta lieneekö se sitten siinä, että ihmiset eivät uskalla kun pelkäävät loukkaavansa. Tuskin kukaan on niin hyvä piirtäjä etteikö jotain kehittämistä olisi.
tallennettu

jelden
kupoliitti

rahalla saa ja hevosella pääsee

Profiili WWW
« Vastaus #24 : 30.10.07 klo 07:36 »

No jaa, usemmiten pidän DAsta.
Kiva paikka, pääsee näyttämään kuviaan näytille jne. :3 Olen kyllä saanut muutamia kommentteja tyyliin "nice", ja vastannut ihan normaalisti kiittämällä, mutta ei se paljon tunnelmaa ole kohottanut. D: ja sitten niitä, jotka watchaavat vain sen takia, että tulisivat itse watchatuiksi. Jos en töllikään takaisin, heti tullaan sanomaan jotain "hei mikset watchannu takas ;;___;;".
Itse DA ei ärsytä pahemmin, vaikka kuvanlajittelukategoriat ovatkin vähän omituiset. Kuvani on joskus siirretty toiseen kategoriaan, ja lähetetty siitä joku note. Wtf, sanon minä. No, ehkei se ollut ihan oikea kategoria, mutta kyllä minä päätän mihin kuvani lajittelen. D---:<
tallennettu

se parhaiten nauraa joka koiraa karvoihin katsoo ja joka toiselle kuoppaa kaivaa se villakoirana veräjästä pääsee
Calzu
Epäkuollut
ameeba

Dirty Limey!

Profiili
« Vastaus #25 : 30.10.07 klo 18:52 »

Olen käytännössä samaa mieltä kuin Noken kolme ensimmäistä pointtia (vaikka itse en piirräkkään). Taidevarkaat ovat ehkä säälittävintä sakkia mitä netistä löytää. Laatu on myös kärsinyt pahasti massaryntäyksen kautta. Useissa piireissä alkaa olla nykyään, että jos mainitsee deviantartin niin useille se merkitsee todella huonoa fanitaidetta suosituimmista animeista.

4.Liian suuret kuvat
Itse tykkään isoista kuvista aivan valtavasti. Ensinnäkin taustakuvien tekeminen tarkoista kuvista on helppoa kun näyttöni on sen verran isolla resoluutiolla. Itseäni enemmän ärsyttää kuvat jotka on selvästi tehty isommaksi mutta pienennetty DA:ta varten. Mieluiten otan kuvan mistä ei ole mennyt ainuttakaan pikseliä hukkaan ja sitten muokkaan sen mieleiseksini.

Loppujen lopuksi tällä hetkellä DA:ssa ärsyttävät eniten aivan kammottava mainostulva. Minua ei kiinnosta DA t-paidat tai muu vastaava. Selaan sivua tavoitteenani löytää hienoja kuvia, en törsätäkseni rahaa roskaan.
tallennettu

Elävien maailma on pelottava paikka.
Kometae
!
kupomuumio

sun maa mustikka

Profiili WWW
« Vastaus #26 : 30.10.07 klo 19:01 »

Loppujen lopuksi tällä hetkellä DA:ssa ärsyttävät eniten aivan kammottava mainostulva.
Joo älä!

DA:han kuulumattomana en voi moittia tai puolustaa sen sisältöä juuri mitenkään, mutta mainoksia on paljon ja sivusto joskus hermojaraastavan hidas.

Mikäli kupolissa tai missä tahansa linkki vie DA:han, niin harvemmin edes avaan sitä. Täälläkin kuvataideosiossa törmää DA:han vieviin linkkeihin - pari avaan, loput jätän huomioitta. Hermot ei vain kestä, jos joutuu klikkailemaan koko ajan jonkun mainossivun kautta ennen kuin näkee itse taiteen. "Click here to continue to Deviant" vai mitä siinä lukeekaan.
tallennettu

Lukemalla tämän tekstin sitoudut vastaanottamaan lämpimän virtuaalihalin :-)

* /o/ \o\ *
Tanttura
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #27 : 30.10.07 klo 20:07 »

Joskus se tuppaa ärsyttämään, mutta kyllä itse viihdyn siellä.

Taidevarkaisiin olen törmännyt kyllä ja juuri näihin ns. 'pro-taiteilijoihin' joiden pageviewit ovat taivaissa jne. Fanikuvien avulla saa varmasti suuren ryöpyn kommentteja ja faveja sun muita, mutta itse en ainakaan jaksa/viitsi tehdä fanikuvia sen takia, että olisin suosionnälkäinen. Teen kuvia niin kuin tuntuu. (eli yleensä perstuntumalla. :D)

Ihmisiä on sitten niin moneksi...omalle kohdalleni ei ole sattunut  ruinaamista gallerian katselemisesta tai watchaamisesta, saati sitten häiriköistä, jotka kyllä ovat se vihonviimeinen kiusanhenki. D:

Olen saanut DA:n kautta paljon itselleni ja kehittynyt sen kautta ainakin jonkin verran. Enemmän se on saanut hyvää aikaan minun osassani, kuin huonoa, mutta onhan kolikolla aina se huonompi puolensa.

Itselleni tulivat nyt mieleen myös Harhakuva, Yaoigallery ja SheezyArt.
tallennettu

Pikkuleipiä tässä tilanteessa? No ehkä yksi..
Лайка
kupoliitti

oh snap

Profiili
« Vastaus #28 : 01.11.07 klo 22:46 »

Ärsyttää enimmäkseen.

Ensimmäinen galleriani siellä meni vähän tutustuessa ihmisiin ja sainkin sieltä pari tuttua (ja yhden uuden ystävänkin). Mutta on niitäkin, jotka joko yrittävät väkisin tutustua tai rupeavat haukkumaan ilman mitään syytä.

Taidevarkaat, jotkut osaavat olla käsittämättömän röyhkeitä, osa on ovelia ja osa lataa muiden kuvia ja laittaa ne omalle sivulleen kuvitellen, että se on jokin random nättien kuvien esittelypaikka. Oh gawd.

Ja on vastaan tullut tyyppejäkin, jotka lähettävät notea ja KÄSKEVÄT sinua kääntämään omaa sarjakuvaansa jollekin kielelle. Eräskin hoksasi minut kaiketi kaverin sivun kautta ja pommitti noteilla, koska en suostunut kääntämään sen sarjakuvaa suomenkielelle. Hienovarainen kieltäytyminen ei saanut tyyppiä luovuttamaan.

Ja ketjuviestit etusivulla. Siis siinä sinun oman sivusi etusivulla. Täyttävät kaikki paikat, kaikki lähettävät niitä, osa saattaa suuttuakin kun et ole lähettänyt sitä eteenpäin etc. Onneksi ne saa nykyään omistajan omasta tahdosta piiloon.

Perseennuolijat ovat...no sieltä juuri. Ja dA on niin helevetin hidas. Argh.

Kaikki hokevat pageviewseistä, aluksi minäkin olin ihan innoissani kun saavutin jonkun tuhannen rajapyykin, mutta nykyään se on yks ja hailee. Nykyinen galleriani siellä on ihan vain fiilispohjalla siellä. Siis elän pienessä toivossa että saisin uusia tuttavia ja mahdollisesti joku osaisi piirroksistani oikeasti sanoakin jotain muuta kuin: OMG LOL!! Luv that! Funny nose... Ish he GAY?! ja sitä rataa.

Ihan ok paikka mikäli kukaan oikein retardi ei löydä sinua xD
tallennettu

When I'm sad, I stop being sad and be awesome instead.
Inku
foorumisti

Profiili
« Vastaus #29 : 05.09.09 klo 22:36 »

Vastasin "jonkin verran se ärsyttää". On itsellänikin ollut tunnus siellä jo sen neljä vuotta ainakin. En tiennyt DA:sta aluksi mitään muuta kuin että se on nettitaidegalleria ja lähdin sinne aikoinaan sillä periaatteella että saisin kritiikkiä, mutta kun totuus paikan tasosta alkoi paljastua niin en toisaalta jaksanut vetää hirveää stressiä siitä. Nykyisin DA toimii minulle paikkana missä voin tuoda töitäni esille ja nähdä muiden teoksia. Omia kotisivuja minulla ei ole, tosin taitaisi palvella enemmän tehdä sellaiset.

Minua ärsyttävät pitkälti samat asiat kuin kaikkia muitakin keitä DA jotenkin ärsyttää. Kaikesta muusta kun alkaa jo vähän päästä yli, niin yhä vain jaksaa ärsyttää näsäviisastelijat. Nykyisin kun DA:ssa on se vaihtoehto jonka voi laittaa työn yhteyteen, että haluan kritiikkiä. Nojoo, minä kyllä laitan sen silloin kun/jos haluan kritiikkiä, ja siksipä ärsyttääkin kun joku tulee johonkin kritiikittömään chibityöhön joka muutenkin jo uhmaa painovoiman ja realistisen anatomian lakeja, vinettämään että pää ja silmät ovat liian isot ja muu vartalo liian pieni tms. vastaavaa. -.-

Sitten löytyy näitä puristeja joiden mielestä fan artti täytyy piirtää just eikä melkein; pitää olla juuri samanlainen kuin alkuperäisessä yhteydessä, ja auta armias jos sävellät jotain omalla tyylilläsi tai muuten vain haluat vaikka pukea tyypin kokonaan erilaisiin kamppeisiin, niin johan tulee vineä. "Ei sillä oikeesti tommosia vaatteita oo!11+" No ihanko totta.

Sitten tekisi mieli hakata päätä seinään joka kerta kun vastaan tulee ihmisiä jotka ovat liian kiireisiä lukeakseen tekijän omat kommentit tai kategorian, mutta silti löytyy aikaa kommentoida jotain "Hei, tuo näyttää ihan siltä ja siltä hahmolta siitä ja siitä sarjasta." No, jospa se vaikka olisi silloin se. Lue ne kommentit, jooko. Ja se joka väittää ettei tyhmiä kysymyksiä ole olemassa on väärässä. :D Minulta aina melko tasaisin väliajoin joku tulee kyselemään, että piirränkö / olenko tehnyt itse kaiken galleriassani olevan matskun? No mutta en tietenkään. Tottahan minä kopioin kaiken muilta tai pöllin röyhkeästi suoraan väittäen kaikkea itse tekemikseni, mutta koska olen niin pahuksen taitava ja yhteistyössä FBI:n ja ufojen kanssa, niin te hölmöt pikku ihmiset ette huomaa mitään. Paitsi tietysti sinä, ja nyt aivosi pitää ikävä kyllä muuttaa mössöksi. *bzzzzzz*

/facepalm

Mutjoo. Nuo muutamat asiat aiheuttavat facepalmeja ja silmienpyöritystä joskus, mutta en minä nyt DA:ssa jaksaisi olla mikäli sitä inhoamalla inhoaisin. ^.^'
tallennettu
Candice
kaukana täältä oleva
kupoliitti

Profiili
« Vastaus #30 : 17.10.09 klo 13:23 »

Minua deviantArt ärsyttää jonkun verran. Minulla joskus oli iellä profiili, ja sillä tavalla, mutta sitten se yhtäkkiä lakkasi toimimasta normaalisti, ja alkoi puuhaamaan omiaan.
En saanut lisättyä kuvia, en poistettua, enkä mitään muutakaan. Vähitellen aloin unohtamaan devini, eikä siellä sitten oikein tullut käytyä. Nyt on viime käynnistä vaikka kuinka pitkä aika, enkä taida siellä jaksaa käydäkään.
Saattaisihan se toimia tällaisen ajan jälkeen taas hyvin, kuka tietää, mutta suoraan sanottuna devi ei kiinnosta minua tällä hetkellä juurikaan.
Nykyään olen eniten juuri Kupolissa, ja täällä tuleekin sitten aina vietettyä suurinosa ajasta, jonka olen koneella. Ja tuleepa sitä välillä piipahdettua muillakin sivuilla, tai sitten pelaan jotain pelejä arcadessa tai miniclipissä, mutta täällähä minä useimmiten olen, kun se devikään ei enää jaksa kiinnosta. *u*
tallennettu

ava (c) erkki the mustekala
Inku
foorumisti

Profiili
« Vastaus #31 : 21.11.09 klo 14:37 »

Ärh, pitääpä hieman avautua jonnekin tästä. Tuntuu, että DA:ssa ihmiset pitävät nykyisin vain tietynlaisista töistä. Suosituimpina varmaan furryt, varsinkin sudet/ketut, seuraavana ehkä mangahahmot, ja mikä parasta: mangatyylillä piirretyt furryhahmot ja varsinkin sudet/ketut.

Ei paljoa tarvitse työhönsä panostaa, jos aihe on joku näistä. Itselleni on käynyt montakin kertaa niin, että kymmenessä minuutissa hetken mielijohteesta piirrettyyn isosilmäiseen kissankorvaiseen lolihahmoon on pläjähtänyt saman tien 100 favia, kun taas johonkin realistisemman näköiseen, yksityiskohtaiseen työhön, mitä on väsännyt päiviä tai viikkoja, tulee muutama favi ja kommentteja vielä niukemmin.

Nyt kun olen muutaman viikon ajan postannut ei-kovin-söpöjä ja ei-mangatyylillä piirrettyjä töitä, tuntuu ettei juuri ketään kiinnosta - ainakaan verrattuna aiempiin töihin. Ei sillä, että minä favien ja kommenttien määrää ihan neuroottisesti tuijottaisin, mutta kyllä se vähän masentavaa on, kun yrittää kokeilla jotain muutakin ja irroitella, mutta porukka haluaisi vain sitä samaa vanhaa koko ajan.

Nojaa. Omaksi iloksihan sitä pohjimmiltaan piirtää, ja saa lisäpuhtia siitä jos muutkin diggaavat. Vähän kyllä pistänyt miettimään, että moniko oikeasti tykkää piirrustus- ja väritystyylistä ja siitä työstä itsestään, vai tykätäänkö niistä vain siksi että niissä sattuu olemaan se ihq NarutoSasuketaijokusemmoinen, laadusta viis. -_-;;
tallennettu
Sipulikeitto
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #32 : 18.08.13 klo 13:10 »

Vaikka onkin iänikuinen ketju, niin yllätyin miten paljon vielä nykypäivänä törmään näihin asioihin da:ssa mitä täällä on mainittu joskus 2007. Itse liityin vasta hieman yli vuosi sitten ja kyllä tuo on pänninyt jo jonkin aikaa.

Tämä tässä on yksi syy miksen jaksa enää kamalasti sinne postata mitään:

Ärh, pitääpä hieman avautua jonnekin tästä. Tuntuu, että DA:ssa ihmiset pitävät nykyisin vain tietynlaisista töistä. Suosituimpina varmaan furryt, varsinkin sudet/ketut, seuraavana ehkä mangahahmot, ja mikä parasta: mangatyylillä piirretyt furryhahmot ja varsinkin sudet/ketut.

Ei paljoa tarvitse työhönsä panostaa, jos aihe on joku näistä. Itselleni on käynyt montakin kertaa niin, että kymmenessä minuutissa hetken mielijohteesta piirrettyyn isosilmäiseen kissankorvaiseen lolihahmoon on pläjähtänyt saman tien 100 favia, kun taas johonkin realistisemman näköiseen, yksityiskohtaiseen työhön, mitä on väsännyt päiviä tai viikkoja, tulee muutama favi ja kommentteja vielä niukemmin.

Tosin aiheet ovat nykyään ehkä hieman eri, en oikeastaan osaa enää edes sanoa koska tuo Undiscovered-toiminto ollut päällä siitä asti kun se tuli.

Ja sitten myös se, että heti etusivulla (nämä "popular 24h" yms.) on aina se samat artistit vaikka piirtäisivät pelkän tikku-ukon. >_> Ja vielä pahempaa on mielestäni se, että jotkut ovat vielä lähes suoraan kopioineet näiden tyyliä ja ovat sen ansiosta tulleet suositummaksi, kun heillä on "niin söpö" tyyli. Ei nyt sillä etteivätkö osaisi piirtää ja etteikö nyt ihailemaltaan artistilta saisi pientä tyylivivahdetta ottaa itselleen, mutta jotain rajaa oikeasti.

Nykyään myös siellä oikeassa laidassa näkyy se "more like this" loota ja ai että kun näen näiden SAMOJEN ETUSIVUARTISTIEN töitä myös täällä vaikkei millään tavalla siihen varsinaiseen kuvaan liittyisi!! Kyllähän tässä jo alkaa pienoinen katkeruus iskeä kun toiset tuolla tavalla saa ilmaista mainontaa ja muut jäävät vähän sivuun. Tuon laatikon toiminta on muutenkin välillä niin ihmeellistä että useimmiten yritän ignoorata kokonaan.

Ainoa hyvä uudistus on se Undiscovered-lajittelu, mutta sieltäkin kyllä löytyy toisinaan näitä artisteja jotka ovat jo valmiiksi suht suosittuja. Ehkä pari tyyppiä olen löytänyt, jotka ovat oikeasti taitavia ja täysin jääneet huomaamattomaksi vaikka olisivat sen ~9 vuotta pyörineet mukana.

Niin ja da:ssa on ollut hirveä spämmiaalto jo jonkin aikaa eikä ylläpitoa näytä kiinnostavan. Onhan noita ilmeisesti aina ollut mutta viime aikoina niitä on ollut järkyttävän paljon, jossain suositussa kuvassa melkein joka toinen kommentti näitä "how to get free money $$$ [link]".

Uhhuh, olen pitkään halunnut avautua aiheesta. Välillä tekisi mieli jäädyttää koko tunnus mutta enpähän vielä toistaiseksi viitsi.
tallennettu

Remember to eat nakki
Haamu
oekakisti

Tulkaa puhumaa mulle mangasta

Profiili WWW
« Vastaus #33 : 25.08.13 klo 12:12 »

Olen muutenkin eri sivustoja käyttäessäni (siis nykyisin) aika viileästi soveltanut käyttötarkoitusta ihan oman mielen mukaan. Joskus surkuttelin, kuinka en osaa jutella kenellekään netissä ja että dA:n sosiaalinen puoli menee osaltani hukkaan, mutta nyt en vain välitä.

Käytän siis dA:ta lähes pelkästään oman gallerian luomiseen ja joidenkin töiden ylöspistamiseen (inspiraatiota ja ihailua varten). Tiedän hyvinkin että sieltä löytyy aivan järkyttävää materiaalia ja vielä järkyttävempiä ihmisiä, mutta ignooraan sen kaiken parhaani mukaan, jolloin ei aivan suunnatonta vitutusta iske.

Nykyisinhän dA:n etusivullehan tulevat ne työt ihan satunnaisesti, toisin kuin ennen esim. suosiolla oikeasti oli merkitystä? Nykyisin niitä yritetään tunkea sinne "vähemmän suosituilta" taiteilijoilta, tarkoittaen että laatu on aika järkyttävää. Samojen taiteilijoiden toistuvuudesta en ole juuri huomannut (kuin ehkä parin kohdalla, mutta he nyt ovat paikkansa ansainneetkin).
tallennettu

Hei siis, ihkuu
frobishounen
foorumisti

666

Profiili WWW
« Vastaus #34 : 25.11.13 klo 15:42 »

Mua deviantART ärsytti lukuisista täällä jo mainituista syistä silloin aikanaan kun pyörin siellä aktiivisesti. Nyt oon kuitenkin vähentänyt siellä käyntiä parin viimevuoden aikana enkä tosiaan ole käyttänyt sitä aktiivisesti pitkään aikaan. Tänään kirjauduin sisään, poistin kaikki viestit ja siivosin vähän galleriaa, sekä kirjoitin vihdoin ja viimein absencejournalin, jonka sit täytin muilla kontaktitavoil ihan sketchblogista ja twitterist lähtien.

Olin aktiivinen joskus silloin 2007-2009 ehkäpä ja silloin tykkäsin siit sosiaalisesta puolesta sekä positiivisesta huomiosta, joita työni saivat. Piirsin kyl just sellaista mainstreamhöttöä, ettei mikään ihmekään kun aihepiirei katsoo. Nykyään en piirrä enää sellaista (enkä paljon muutakaan, mut varsinkaan sitä perus jeejeekoiraeläimet-settii). Julkaisen ne vähäiset piirrokseni tumblrissa jos julkaisen missään.

Tuosta etusivusta en oo kyl huomannut varsinaista eroa entiseen, paitsi et ennen siel näytti olevan aina samojen taiteilijoiden töitä, ja jopa ihan samoja kuvia ikuisuuksia. En tiedä miten nykyään, mut toisaalta näyttää et taso on laskenut roimasti. Voi toki olla et toi sivuston uusi satunnaisuusperiaate vaikuttaa, tai sit mun oma maku on muuttunut ja vaadin enemmän. En tiedä, mut jotenkin sen declinen huomas ehkä jo silloin kun sieltä lähdin muutama vuosi sitten. Tai no, käynhän mä siel vieläkin välil lurkkimas silleen pari-kolme kertaa vuodes -tahdil.
tallennettu

ruoja
xyz
K-haza
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #35 : 16.01.14 klo 00:18 »

Näiden edellämainittujen juttujen lisäksi olen huomannut, miten pääsivulle päätyy joko poniarttia tai "katsokaa minun kosteata vulvaani, katsokaa sitä" kuvia. Siellä on myös hyvin paljon ei-taidetta, eli screenshottia jostain sarjasta, johon on lisätty sitten tekstiä ehkä korkeintaan. Näille kun yrittää sanoa, ei, tämä ei ole taidetta, ei ainakaan sinun, niin sieltä tulee ininää, että halusin vain jakaa tämän dA-ystävieni kanssa yhyy, mikä vika
Argh.

Ja ei minulla ole mitään suurta ahdistusta siis naisten alastomuudesta, mutta dA on sivustona kuitenkin taidesivusto, ei huomiohuoraukseen tarkoitettu. Siellä on hyvin paljon kauniisti aseteltuja malleja kauniissa ympäristöissä, vaikka kuva olisikin ehdotteleva. Mutta se, mitä en vain siedä, on se, että suosituimpien listalla on sitten se joku käyttäjä, joka on ottanut itsestään web camilla alastonkuvan, jossa hän levittelee ulkosynnyttimiään <- ei taidetta!

Pyörin nykyään hyvin vähän siellä, oikeastaan seuraamassa vain yhden ryhmän toimintaa, koska se on ainoa yhteisö tietylle pelisarjalle. Tämäkin jo kuvastaa mielestäni dA:n tasoa nykyään; Käyttäjät linnottautuvat yhdelle fanisivulleen ja eivät edes muuten kiinnostu taiteilijoista itsestään.
En ole itse kertaakaan klikannut itseäni hienosta kuvasta oikeasti katsomaan galleriaa, koska hei, sain sen mitä hain, eli taidetta tästä ja tästä hahmosta.

Olenkin jo pitkään odottanut, että missä kohtaa sivu vetää lopullisen kuolonkorinansa. Sellainen meinaan on sivustojen loppusilaus...
tallennettu

"I don't give a crap about any of this, er.. crap!"
Sivuja: 1 [2]  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.035 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste