sisällön alkuun
19.11.2017 03.11 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Ecchi na no wa ikenai to omoimasu!"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

äänestys
Kysymys: Miten piirrät mieluiten?
Tietokoneella (myös piirtopöytä)
Kynällä
Hiilellä
Jokin muu

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2]  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miten piirrät mieluiten?  (Luettu 12761 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kenraali Darkkis
Vieras
« Vastaus #20 : 27.04.11 klo 14:23 »

Nöyyyy, ei voi sitten äänestää kahta, sillä minulla on se tekniikka että piirrän ääriviivat kynällä ja sen jälkeen siistin + väritän ja varjostan koneella piirtopöytää ja Photoshoppia ilkeästi hyväksikäyttäen. Puhtaasti koneella eli siis tikku-ukko luonnoksesta lähtien minulle on erittäin tuskaisaa tehdä mitään, sillä käsi ei ole ihan niin tottunut vielä piirtopöytään vaikka onhan tuo ollut minulla jo viitisen vuotta. o.0

Vesivärejä en ole koskaan osannut käyttää, vaikka jotkut mega mahtavat saavatkin niillä hienoa jälkeä aikaan. Meikä taitaa laittaa liikaa vettä...
tallennettu
Jinpei
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #21 : 24.10.11 klo 21:09 »

......Muste-terät ja muste vei sydämein. Mustavalkoisia kuvia siis paljon. Värit lähtee sit copiceist. SAI:ta olen kokeillut, ei ihan onnannu. Ostin vähänaika sitten sivellinkynän, sekin vei osan sydämeäni.
tallennettu

Dilemma~
Sipulikeitto
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #22 : 16.12.12 klo 13:13 »

Piirtopöytä + Photoshop (vaihtoehtoisesti myös ShiPainter) on ollut aikamoinen rakkauskombo jo useiden vuosien ajan enkä siitä ihan heti ole luopumassa. Lähinnä vaan siksi että se tekee piirtämisestä yli 9000x helpompaa koska voi undoilla mielin määrin ja käyttää useita layereita pienimpienkin yksityiskohtien vuoksi ja halutessaan hävittää ne. Paperille tehtäessä on vaan otettava riski että se joko näyttää hyvältä tai sitten ei.

Toisaalta jos päätän tehdä jotain käsin niin kyllä se lyijytäytekynä vie voiton ja mustekynä tulee hyvänä kakkosena perässä. Lyijytäytekynä siksi, että en vaan koskaan osannut enää palata perinteiseen lyijäriin kun kerran tuollaista olin käyttänyt, eli siis ihan ala-asteelta lähtien. 0.9mm paksuista lyijyä käytän, sillä saa ihanan tummaa jälkeä aikaiseksi eikä kärki katkea joka toisesta painalluksesta. Ja näillä kynillä saa myös helposti pienen pieniä yksityiskohtia tehtyä. :>

Mustekynistä taas tykkään ihan vaan siksi koska en muksuna jostain syystä halunnut edes piirtää millään muulla kuin niillä (aikana ennen lyijytäytekynää) niin se vaan on jotenkin jäänyt. Pidän siitä tunteesta kun kynä vaan liukuu paperilla ja sillä saa aika nättiäkin jälkeä aikaiseksi jos vaan riittää kärsivällisyys. Ja sininen väri on muutenkin aika silmäkarkkia itselle. <3
tallennettu

Remember to eat nakki
Nasutin84
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #23 : 02.08.13 klo 01:10 »

Piirän kaikkein mieluiten tietokoneella ja juuri erityisesti piirtopöydällä.
Jos piirtäisin paperille, minulle tulisi iso kasa rutattuja papereita ympärille ja sais olla koko ajan ostamassa lisää paperia kaupasta. Lyijykyniä ei koskaan löydy ja tussit on aina kuivia.
Tietokoneella kun ei paperi lopu kesken,kynä katoa, eikä värit kuivu.
tallennettu
frobishounen
foorumisti

666

Profiili WWW
« Vastaus #24 : 25.11.13 klo 16:13 »

Ennen piirsin hirveesti digitaalitöitä mut kyl mun mielijuttu vielki on kynä + tussiterä + vesiväri. Luonnokset lyijäril tai jollain muul ja sit terällä tai kunnollisel markeril. Tykkään jotenki siit kontaktist joka paperiin on, paperin äänestä ja tekstuurista. Sei ole kuitenkaan samanlainen kun piirtopöydäl, vaik mun piirtis onkin ihan hyvälaatuinen ja toimiva ja on kyl vuosien varrel asiansa ajanut.

En muutenkaa oo nykyään käyttänyt miljoonia layereitä digitaalisesti piirtäessäni ja digitaalityylini on yleensä joko maalauksellinen tai perus lineart+väri-settii, eli ei mitään erikoista verrattaen paperivärkkäyksiini. Paperin kanssa tykkään välil tehdä ehkä kokeilunhaluisempia juttuja, kuten kollaaseja ja erilaisia mixed media-väkerryksiä paljon helpommin kuin mitä digitaalitöiden kans tulee tehtyä. Että niin, mun weapon of choice on nykyään yleensä ihan peruspaperi (tai layoutpaperi joskus) ja lyijykynä, ellen sit tee jotain ns. kunnollisia töitä, jolloin sit on tussei ja vesivärei sun muuta. Käytän kyl mustavalkotöihin han copic-tussejakin aika usein jos täytyy saada kuviin sävyeroja eikä pelkkä mustavalkotussaus riitä.
tallennettu

ruoja
xyz
Sivuja: 1 [2]  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.019 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste