sisällön alkuun
25.9.2017 01.50 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Keiichiroo!! Hajotamme Kupolin, auta sinäkin!"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 [Kaikki]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä aiot tulevaisuudelta?  (Luettu 12230 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hinako
foorumisti

Profiili WWW
« : 03.07.07 klo 14:34 »

Niin elikkäs, mitä aiot tehdä tulevaisuudessa?
Esim. aioitko muuttaa jonnekkin kauas (ulkomaille?). Tai mitä aiot opiskella?
Haaveitakin saa kertoa.

Itselläni suunnitelmissa on vaikka mitä.
Hartain toiveeni tällä hetkellä on, että voisin muuttaa tai edes käydä Japanissa. Ja tietysti haluaisin oppia kieliä, kuten espanja, japani, ranska, venäjä ja kiina.

Olisin myös kovasti halunnut mennä opiskelemaan kuvataiteen alalle, mutta en päässyt sinne minne halusin, joten jouduin alalle jonne en todellakaan haluaisi, mutta tärkeintähän nykymaailmassa on varmaan se, että on ammatti. Toinen vaihtoehto olisi, että pidän välivuoden ja lähden seuraavana vuonna opiskelemaan Liminkaan. Oman kaupungin lukioon voisi myös mennä jos ensin pitäisin välivuoden...

Kovasti haluaisin myös oppia soittamaan sähköpianoa, bassoa ja kitaraa kunnolla, koska olen haaveillut omasta bändistä pitkään, vaikka siitä ei mitään tulisikaan.
« Viimeksi muokattu: 05.07.07 klo 21:57 kirjoittanut Hinako » tallennettu

Thought I'm standing by your side
I feel so lonely I could cry
Never say die
Leave me alone in the night
Keep me away from the light
Razorblade cuts the line
Never say never say die
Sekkosiki
kupoliitti

Sekkosiki

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 03.07.07 klo 14:47 »

1. Haluaisin tulevaisuudessa olla mukana jossain projektissa, jossa rakennetaan sääsatelliitti, jolla tutkitaan maapallon ilmastoa.

2. Haluaisin säveltää kappaleita, joita kuulisi muiden esittämänä. Voisin tietysti mennä mukaan djembe-rummullani :).

3. Haluaisin oppia maalaamaan öljyväreillä ja vesiväreillä niin, että voisin tehdä kuvitusta johonkin kirjaan.

tallennettu
Iis
Vieras
« Vastaus #2 : 04.07.07 klo 12:44 »

Hmm... No ensinnäkin haluaisin päästä peruskoulusta kunnialla läpi ja päästä hyvään lukioon. Mieluiten siihen lukioon joka toimii samassa rakennuksessa kuin tämä nykyinen koulunikin, koska haluaisin opiskella espanjaa ja muualla se ei oikein kait ole mahdollista. Jos siitä, että menen tavalliseen lukioon, ei ole haittaa tulevan ammattini kannalta. Tai no siis sen ammatin johon haluaisin.
Haluaisin nimittäin opiskella graafista suunnittelua. ^^ Olisi ihan mielettömän kivaa suunnitella puvustusta elokuviin ja näytelmiin, suunnittella levyjen kansia, kirjojen kansia, kuvittaa kirjoja, suunnittella julistemainoksia yms... ^^ Ja jollain kierolla tavalla myös kuvataideopettajan ura kiinnostaa. o__O
Ja sitten tietenkin haluan oppia piirtämään hyvin. ^^ Käyttämään erilaisia välineitä ja piirtämään ihmisiä erilaisista perspektiiveistä ja käyttämään värejä hyvin. Ja haluaisin myös opetella tekemään veistoksia savesta ja kipsistä yms.

Onhan näitä muitakin mutta tuossa ne tärkeimmät. :3
tallennettu
Kaori-chan
Vieras
« Vastaus #3 : 05.07.07 klo 14:25 »

Haluaisin hallita japanin niin hyvin, että voisin käydä japanissa selviten pelkällä japanilla.
Mutta ihan maallisista asioista, haluan käydä peruskoulun läpi ja mennä lukioon.
Sitten olisi mahtavaa kokeilla graafikon uraa, tai jonkilaista mediatyötä.
Myös seiyuuna työskenteleminen olisi ihanaa, mutta tämä "ääninäyttelijän" työ ei suomessa kovin kummoista ole.
tallennettu
Piips
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 05.07.07 klo 15:58 »

Ajattelin tänä aamuna, että onkohan tästä samaisesta aiheesta tehty aihetta vielä ja kappas! Onhan siitä. :D
Minä aion opiskella kiinaa, jotta voin sitten turvautua olemaan tulkki taikka matkaopas jos silloinen ammattini jättää minut oman onneni nojaan( ja voisin hankkia halvalla Kiinasta mangaa!~).  Olen ajatellut mennä kaupalliseen, mutta lukioonkin voisi mennä. Asianajajaksi olen ajatellut isona ryhtyä, kun nyt kaikki sanoo että luonteeni siihen sopisi. Yrittäjäksi haluaisin myös, mutta siihen ei taida olla tarvittavia luonteenpiirteitä. Mulla on hyvä juttu se, että on runsaasti aikaa päättää. n_n
 Lähitulevaisuuden aikomuksia on ollut saksan opiskeleminen kiinan lisäksi ja hyvä koulumenestys tulevalla lukuvuodella. Anatomian, varjojen ja laskostusten sisäitäminen on myös yksi odotus tulevaisuudelta. Ah, niin tietysti. Olen myös ajatellut hankkia enemmän ystäviä, jotta voisin juhlia joka kuukausi syntymäpäiviä(Niin, olen ajatellut tehdä sen vain tämän päivän...)!
  Aika monella tähän vastanneilla on tähtäimessään jokin luovuuteen(kuvataide, musiikki) liittyvä asia. Jännä juttu :D
tallennettu
Applethief
foorumisti

Profiili
« Vastaus #5 : 06.07.07 klo 00:46 »

No peruskoulu loppui ja syksyllä suuntaan amikseen opiskelemaan audiovisuaalista viestintää. Tahtoisin media-alalle töihin. Suunnittelua ja julkisuutta kiitos. Radiossa juontajana oleminen olisi todella hienoa. Myös tahtoisin sen miehen ja joskus pyöräyttäisin jonkun mukulan tai kaksi. Tahdon kissoja lisää. Talo jostain kivasta paikasta. Ei ihan kaupungin keskustasta muttei ihan metsien ja peltojen ympäröimänäkään. Tahdon joskus lähteä kaveriporukan kanssa kiertämään Suomea. joskus lähden Japaniin käymään. Voisin joskus muutta jonnekkin ulkomaille vuodeksi tai pariksi.
Haaveilen myös baarimestarin urasta. Perustaisin jonkun kivan baarin. Olisin valmis muuttamaan jonnekkin kivaan toiseen maahan ja olla siellä baarimestarina. En kuitenkaan jäisi pysyvästi sinne asumaan.

Eipä kai nyt tule enää mitään mieleen.
tallennettu

Live, Love, Laugh
Shiwori
foorumisti

i will come back tomorrow / and try living again

Profiili
« Vastaus #6 : 06.07.07 klo 09:45 »

Hmm. No ensinnäkin aion mennä lukioon ja opiskella ensi vuoden hieman ahkerammin, jotta pääsen minne haluan. Sitten olen päättänyt, että lukion jälkeen menen armeijaan. (Meen näyttää niille miehille!! :D) Intin jälkeen opiskelemaan jotakin, tarkoituksena saada korkeakoulututkinto. Alasta en vielä tiedä. Jokin IT/media- tai taidejuttu toivottavasti.

Näin. Ja joskus voisin mennä naimisiinkin.

Ja ainakin olla onnellinen.
« Viimeksi muokattu: 28.07.07 klo 09:28 kirjoittanut Shiwori » tallennettu

today is my life now here / yesterday i lived somewhere / i don't remember where / tomorrow / now i don't really know / where i am
Kitsa
kupoliitti

gasp.

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 06.07.07 klo 17:15 »

Viimeaikoina olen miettinyt hyvin paljon tulevaisuutta, joten ajattelin, että olisi mukava kirjoittaa tänne.

Aluksi aion opiskella peruskoulun loppuun kuin hullu, jotta saan päättötodistukseen korkean keskiarvon. Sen avustuksella pyrin Kallion lukioon sekä Helsingin kuvislukioon. Se onkin sitten elämänvaihe, jossa se elämä saa jäädä vähemmälle, silläjoudun käymään koulua Riihimäeltä (mikäli nyt Helsinkiin pääsen), mikä tarkoittaa aamulla todella aikaisin nousua, rautatieasemalle pyöräilyä, tunnin junamatka Helsinkiin, rautatieasemalta bussilla kouluun, itse koulussa opiskelua, ja sitten sama rumba kotiin päin. Sen jälkeen pitää vielä jäädä aikaa läksyjen tekemiselle ja muille harrasteille (otakuilu..). Olen kuitenkin jo moneen kertaan puhunut tästä vanhempieni kanssa ja he tietävät, että se on mitä haluan. Lukiosta päästyänin haluan opiskella joko opettajaksi, tai sitä hyvin suosittua graafista suunnittelua. Sitten aikuisena kun on ura ja rahaa, voisi muutta ulkomaille asumaan, mennä naimisiin (komean) miehen kanssa ja hankkia yksi lapsi. Olen vain aina kuvitellut asuvani muualla kuin Suomessa, ja hankkivani monikultuurisen perheen. Sitten sitä pidemmälle on vaikea ajatella.

Tällä tavalla siis haluaisin elämäni menevän, mutta elämä näyttää toteutuuko unelmani. :)
tallennettu

You're totally normal.
Hinako
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 09.07.07 klo 17:58 »

Ihanaa kuin näin moni on vastannut aloittamaani ketjuun!
Pitäkää unelmistanne kiinni, niinkuin eräs japanilainen ystäväni sanoi minulle. Häneltä sainkin inspiraation tähän ketjuun.
tallennettu

Never say die
Razorblade cuts the line
Never say never say die
Maria
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 11.07.07 klo 13:49 »

Dodiih.

Syksyllä huiman jännittävä ja minut innostuksesta vapisemaan saava yhdeksäs luokka alkaa! </sarcasm> Saan puurtaa koko syksyn ja kevään tosissani, jotta keskiarvoni nousisi yli 8.5 ja pääsisin himoitsemaani lukioon eli Tammerkoskeen kuvaamataitopainotteiselle luokalle. Laiskottelin koko kahdeksannen luokan joten vähintäänkin asenteeni läksyjä ja ylipäätänsä koulunkäyntiä kohtaan saa luvan muuttua.

Vanhempani ovat luvanneet minulle vaihto-oppilasvuoden Japanissa kun olen lukion toisella luokalla. Tästähän pikku-Maria on innoissaan.

Aion tulevaisuudessa viettää köyhää taitelijaelämää, matkustaa poikaystävän rahoilla ympäri maailmaa sekä olla perustamatta perhettä. Inhoan lapsia ja liikaa sitoutumista joten naimisiinkaan en taatusti mene. ("Joojoo katotaan sit kymmenen vuoden päästä") Luultavasti media-alalla tai taidealalla tai jollakin luovalla alalla tulen haahuilemaan ja aiheuttamaan tuhoa.

Kattellaan.
tallennettu

"Tiedän. Vaarallista on myös nousta aamulla sängystä ylös, ylittää katu ja työntää naama tuulettimeen."
Kitayama
foorumisti

さぁ、ぼうしやさん?

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 11.07.07 klo 14:54 »

Unelmia on joka lähtöön, olen aika villi idealisti ja no, kaikki mitä toivon ei ole järin realistista. Elän yleensä päivän kerrallaan, mutta tietenkin tällaisella taivaanrannanmaalarilla on tulevaisuuden haaveita.

Ykköshaave on tällä hetkellä päästä opiskelemaan vaatesuunnittelua. En toistaiseksi tiedä miten kävi tämän vuoden haun kanssa, sillä odottelen vielä tuloksia (pitäisi tulla viim. 20. päivä, jännitys tiivistyy!). Jos ei mene nyt läpi, yritän ensi vuonna uudestaan. Jotain suunnittelualaa tahdon päästä opiskelemaan, tai mahdollisesti jotain kielipainotteista yliopistoon. Jatkokoulutus ja opiskelu on osa elämää, se rytmittää kaiken niin mukavasti. Eli lähitulevaisuuden (haarukalla seuraavat 4-10 vuotta) haluan kuluttaa opiskellen.

Haluan asua Suomessa ja olla suomalainen ja puhua suomea joka päiväisessä elämässäni. Haluan oman puisen talon ja rehottavan, hämyisän puutarhan puukeinuineen päivineen. Ja ateljeerakennuksen jonnekin pihanurkkaan. Joko yksin tai jonkun kanssa, se jää nähtäväksi, mutta lapsia en luultavasti hanki. Rehellisesti sanottuna oma elämä ja vapaus sulkeutua omiin oloihina tai mennä lenkille juuri silloin kun siltä tuntuu on liian tärkeää minulle, en kykenisi ottamaan niin kokonaisvaltaista vastuuta mistään elollisesta olennosta.

Tahdon kehittyä taiteilijana, vaikkakin harrastuspohjalta. En halua ammattilaiseksi, sillä kun harrastuksesta tulee työ, se tuppaa muuttumaan pakkopullaksi ja viemään siitä kaiken ilon. Mutta tahdon pyöriä mukana harrastelijapiireissä, oppia enemmän vesiväreistä ja lineartista ja varjostuksista ja kaikesta kivasta. Ihan omaksi ilokseni. :3 Ja vaikka harrastelijana pysyisinkin, tahdon joskus julkaista omia novellejani kirjana ja tehdä kuvitukset siihen itse. Sarjakuvia tekemään minusta ei ole, mutta tällainen kirjadiili olisi unelmien täyttymys sitten kun olen kokeneempi.

Tärkein kuitenkin melkein unohtui: tahdon pysyä terveenä ja suht hyväkuntoisena halki elämäni, kesti se sitten vielä 8 tai 80 vuotta. Vaikka minä en todennäköisesti muuta maailmaa paremmaksi paikaksi tai saa tätä läpimätää yhteiskuntaa havahtumaan, tahdon säilyttää optimismini hamaan loppuun. Ei kai sitä sen ihmeempiä haaveita tarvitsekaan. ^^ Ei nyt ruveta keskutelemaan siitä onko yhteiskunta läpimätä vai ei, se vain kuulosti sopivan dramaattiselta.
tallennettu

Èlewyn
erakoitunut
kupomuumio

pssst

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 11.07.07 klo 15:25 »

Itselläni suunnitelmat vaihtelevat aika paljon, mutta joitakin pysyviä haaveita on kuitenkin tarttunut matkaan jotka eivät tunnu häipyvän vaikka vuosia meneekin.

Ensinnäkin haluaisin hyvään opiskelupaikkaan. Luultavimmin lukioon, varsinkin kun yliopistoon joskus hamassa tulevaisuudessa kiinnostaisi mennä(sitä ennen pitäisi kyllä todella paljon panostaa koulunkäyntiin ja vaihtaa asennetta). Luultavimmin, jos en pääse yhdeksännen jälkeen mihinkään ammattikouluun, jossa voisin opiskella kuvataidetta, jään luultavasti paikkakuntani lukioon(vaikka minulla on ollut jo pitkään kummallisen negatiivinen asenne tänne jäämisestä). Elikkä ylioppilaaksi sitä haluaisi, jos vain saisi opiskelu-kiinnostusta nostettua. Luultavasti tämä siksi, että siskoni pääsi yliopistoon ja rakastuin niin hänen opiskelupaikkaansa <3.

Kuitenkin periaatteessa haaveenani on tehdä jotain töitä, joissa voisin piirtää. Koneella, käsin, ihan miten vain. Sarjakuvan tekokin kiinnostaa, mutta välillä sitten kauhistuttaa että elättääköhän sillä loppujen lopuksi sitten itsensä. Yllättävän suuria päätöksiä nämäkin, varsinkin kun ajattelee ettei kauan tarvitse odottaa että nämä päätökset pitää tehdä. Kääntäjä/tulkki on ollut myös uratoiveenani, mieluusti käyttäisin englantia ja suomea, ja jos mahdollista että pääsisin opiskelemaan japania, myös sen kääntämistä ja tulkkaamista(pitkä tie edessä)

Elämältä muuten luultavasti odotan että saan joskus kivan omakotitalon, perheen(?) ja aviomiehen :-) Elikkä tälläistä perusjutskaa.

Élewyn, meidän on pakko päästä samaan lukioon!

Hohoo, katsotaan kuinka käy. Toivotaan toivotaan :)
« Viimeksi muokattu: 11.12.07 klo 21:44 kirjoittanut Èlewyn » tallennettu

gnawing,biting,breaking,hacking,burning !
Red Mage
Vieras
« Vastaus #12 : 11.07.07 klo 17:09 »

Tulevaisuus on oikeastaan aika kummallinen asia: se vain aina pakenee eikä ikinä lähesty, ja joka kerta sen ajatteleminen ja suunnittelu tuntuu yhtä utopistisen kummalliselta... mikä ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettenkö olisi suunnitellut tekeväni tiettyjä asioita vuosien kuluessa.

Yksi keskeisimmistä aiheista lienevät varmaankin opiskeluasiat. Olen ajatellut hakea tulevana syksynä englannin kääntämistä ja luovaa kirjoittamista sivuaineiksi, ja toivon mukaan ainakin toisen kanssa onnistaisi. Ranskan kääntäjäksi minun olisi siis tarkoitus lopulta valmistua, mutta siihen mennee vielä ainakin viisi vuotta :S Ensi kesänä yritän päästä Ranskaan töihin, Disneylandiin kenties, koska opiskelut kahden kuukauden kieliharjoittelua edellyttävät ja olisi se ihan aiheellistakin päästä tutustumaan maahan ja harjoittamaan kunnolla suullistakin kielitaitoa.
Tällä hetkellä toiveissa on, että päätyisin vielä joskus kääntämään ranskan- ja/tai englanninkielistä kirjallisuutta suomeksi, enkä haluaisi kääntää mitään ylitaiteellista tajunnanvirtaa, vaan ennemmin jotain viihdyttävää ja mukaansatempaavaa (fantasia olisi genrenä aika pop, joskin äärimmäisen epätodennäköinen :D) Toinen vaihtoehto olisi lokalisointi - siis tietokoneohjelmien/-pelien kääntäminen ja mukauttaminen kohdekulttuuriin - koska kirjallisuuden kääntämiseellä itsensä elättäviä on tässä maassa vain kourallinen, mutta eipä taida toisaalta lokalisointikaan olla mitenkään kovin rahakasta hommaa. Asiatekstejä joutuisin siis varmaankin joka tapauksessa kääntämään, mutta siinä tapauksessa toivottavasti ne liittyisivät talouteen tai johonkin yleismaailmallisiin asioihin (ei siis politiikkaan tai talouteen; olen miltei allerginen molemmille).

Toinen asia on ikiunelmani kirjan kirjoittaminen. Olen päättänyt, että jonain päivänä vielä pitelen käsissäni itse kirjoittamaani romaania, menipä siihen sitten viisi, kymmenen tai viisikymmentä vuotta (vaikka tietysti mitä nopeammin, sen parempi - voisin sitten kirjoittaa vaikka useamman teoksen!) Varsinaisesta julkaisemisesta en tiedä, mutta vakaana aikeenani on ottaa tulevasta teoksesta sitten aikanaan ainakin muutaman kappaleen painos omakustanteena.
Tällä hetkellä minulla on useampikin mahdollinen kirjakandidaatti tekeillä (ja kaikki yhtä pahasti vaiheessa), joskin niistä vanhin lienee kunnianhimoisin ja ykköstavoitteeni. Eräällä toisella idealla olen puolestaan kaavaillut osallistuvani NaNoWriMoon tänä syystalvena, jos lukujärjestykseni vain antaa myöden.

Mitä tulee perheeseen... No, jonkinlainen rakkaus olisi tähän(kin) elämään kiva saada, mutta todennäköisesti paljon helpommin sanottu kuin tehty. Mitään siitä pidemmälle en osaa enkä edes uskalla ajatella, sillä tällä hetkellä esimerkiksi ajatuskin omista lapsista tuntuu äärimmäisen absurdilta. Ei sitä tiedä, millaisia kokeiluja intoutuisin tekemään :/ Jos nyt kuitenkin jotain pitää sanoa, niin tällä hetkellä olisin ennemminkin valmis adoptoimaan lapsen kuin itse sellaisen tekemään, mutta voi hyvinkin olla, että vielä pitkään korvaisin omat jälkeläiset lemmikeillä :D Perheessäni on koko elämäni ajan ollut kissa, ja kun aika olisi jo omat nykyisestä rakkaasta kisustamme jättänyt (ja olisin kenties saanut isomman asunnon), saattaisin hankkia oman lemmikin. Löytöeläinkodista, koska siellä on varmasti monta söpöläistä vailla hyvää kotia.
« Viimeksi muokattu: 14.07.07 klo 11:02 kirjoittanut Red Mage » tallennettu
nekorin
Raivotar
vastuuhenkilö

Amanda <3

Profiili WWW
« Vastaus #13 : 11.07.07 klo 18:44 »

Mitenköhän pitkältä ajalta tulevaisuuteen tässä puhutaan...

Lähitulevaisuus
Haluaisin nyt ihan välittömimmältä lähitulevaisuudelta työn. Tarvitsisin työpaikan, että saisin elätettyä itseni. Ja haluaisin muuttaa ytheen poikaystäväni kanssa, joka ei ole toistaiseksi aivan suostunut tähän. Ja haluaisin saada velkani maksettua. Nämä asiat haluaisin hoitaa lähitulevaisuudessa.

Vähän kaukaisempi tulevaisuus
Haluaisin päästä taas opiskelemaan. Kenties ensisyksynä. Ensi keväänä pyrin hakemaan amkk:hon viestintälinjalle.

Kaukainen tulevaisuus
Haluan mennä naimisiin poikaystäväni kanssa. Haluan saada lapsia. Minä haluaisin 3, mutta mies haluaa kaiketi vain 2. Haluan meille oman asunnon (kerrostalosta tai rivitalosta), siis ihan omistusasunnon. Haluan olla onnellinen. Saada hyvän työpaikan joskus tulevaisuudessa. Sellaisia unelmia minulla on.
tallennettu

Sdall
sekarotuinen
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #14 : 11.07.07 klo 19:39 »

Mä olen unelmoijatyyppiä. Vaikka mitä olisi ihana tehdä, mutta vuosien varrella olen myös oppinut, että unelmoija pettyy todella helposti. Täyttä pessimistiä ei minusta kuitenkaan saa. Olen tulevaisuuteni suhteen todella optimistinen. Ehkä vähän turhankin :D

Tässä lähitulevaisuudessa olisi tarkoitus käydä lukio loppuun, tehdä muutamia kuvituksia eri lehdille ja hakea Turun Sanomille Extreme-palstan kuvittajaksi kun tarpeeksi kokemusta on kertynyt (mulla on suhteita sinne Extremen  toimitukseen, yay)
Jotain kunnon työtäkin olisi tarkoitus saada, että olisin varoissani sitten kun suurempia hankintoja pitää tehdä.

Jatko-opiskelupaikkaan olisi tarkoitus päästä. Minulla on 4-5 eri vaihtoehtoa, joista toivottavasti pääsen ainakin yhteen opiskelemaan. Yksi kouluista on ulkomailla, sinne pääsy olisi kyllä aika vinkeetä.

Ulkomailla työskentely olisi myös kiinnostava kokemus. Eniten minua vetävät puoleensa Ruotsi ja Ranska (englanti on sen verran hyvin hallussa etten Britteihin ole heti lentämässä. Olisi sekin ihan kivaa että oppisin sen ihanan aksentin).

Sitten joskus haluan naimisiin, kaksi lasta ja omakotitalon, mutta tämä meneekin sitten jo liian unelmoinnin puolelle. Mieluiten keskityn ihan tähän hetkeen :)
tallennettu

sorafune
Vieras
« Vastaus #15 : 14.07.07 klo 10:49 »

Minulla on jo neljännestä luokasta ollut haave, nimittäin päästä Torkkeliin tai Kallioon (kolmas vaihtoehto TES) peruskoulun jälkeen opiskelemaan. Nykyinen tavoite on siis ensi syksynä nostaa keskiarvoa yli kahdeksikon, koska minä haluan saada mahdollisimman hyvät pisteet päästäkseni sisään. En halua epäonnistua haussani vain sillä perusteella, että keskiarvoni alhaisuuden takia en ylittänyt pistemäärää. Hrrrr... *mielikuvia*

Tavoitteenani on siis päästä lukioon syksyllä 2008, ja valmistua vuonna 2012. Neljä vuotta lukiossa sen takia, että haen ensi vuoden alussa vaihto-oppilaaksi ensisijaisesti Japaniin. Tämä on myös hyvä syy nostaa keskiarvoa, koska vielä yläasteella olevien pitää omata yli 7,5:n keskiarvo, kun taas lukiossa olevien 7,0:n. Lähtisin vaihtoon siis vuonna 2009.

Kun olen lakin päähäni vetänyt, aion ottaa yhteyttä riparikaveriini (hui, riparikin vielä edessä) ja kysyä, onko hän vielä innostunut hullusta nuoruudenhaaveestamme - lähteä pariksi viikoksi Reilaamaan ympäri Eurooppaa. Se olisi niin ihana seikkailu! Haluan päästä entisiin itäblokin maihin, koska se taisi olla Liettua, josta sai sitä ihanaa Limpoa.

Valmistumisen jälkeen haluan päästä yliopistoon. Haaveenani on tulla historian- tai uskonnonopettajaksi. Opinnot kestävät siskoni mukaan sellaiset viisi vuotta (hän opiskelee saksan/englanninopettajaksi, tosin hänellä kestää kauemmin valmistua - oli Skoteissa vaihdossa ja muuttaa poikaystävänsä kanssa Saksaan syksyllä), ja minä olen valmis sellaiseen haasteeseen.
Myös englanninopettajan ura kiehtoo.

Haaveenani on myös tulevaisuudessa päästä opiskelemaan ulkomaille. Kaverini tähtää Oxfordiin, mutta minä tyytyisin ihan vain pelkkään vuoteenkin. Yhdysvallat, Etelä-Korea ja Japani olisivat maita, joissa olisi mielenkiintoista opiskella.

Nyt kun ollaan päästy pois kouluista ja ollaan vihdoinkin "vapaita", hankkisin minä töitä. Jos minulle olisi jo suotu vakituinen poikaystävä, vai mikseipä jopa kihlattu opiskeluvuosin aikana, haluaisin tämän kanssa yhteen asumaan ja jopa naimisiin asti. Haluan lapsia. Vähintään kolme. Toiveenani on, että jokainen kastettaisiin ja jokainen saisi kristillisen kasvatuksen, mutta samalla tutustuttaen eri kulttuureihin. Haluan, että he osaisivat suvaita, ja valita kristillisestä opistaan huolimatta oman uskonsa. Haluan, että asumme omistusasunnossa, emmekä vuokralla. Haluan meille oman pihan, jonka nurkkaan leikkimökin, haluan olla onnellinen.

Edelliseen kappaleeseen viitaten, minä EN halua suomalaista aviomiestä, ellei tämä onnistu hurahduttamaan minua täysin joillain ihme konsteilla. Muutaman vuoden olen jo haaveillut omasta salarymanistani Japaninmaalla. ^^; (Ainakaan minun odotukset eivät ole liian suuria miesten suhteen :P)

Sitten me ollemme ja elämme onnellisesti elämän loppuun asti. Sivussa haluaisin julkaista pari homoeroottista novellia tahi doujinshia. Yaoista minä en koskaan pääse eroon.

Tavoitteena on myös käydä jokaisessa maanosassa elämäni aikana. (Eurooppa ja Aasia valloitettu!)

Ja no, jokaisellahan on pieni sparkle sille toiveelle, että joskus tulisi kuuluisaksi...
tallennettu
Hinako
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #16 : 16.07.07 klo 16:45 »

Kaikilla on mielenkiintoisia tulevaisuudensuunnitelmia!
Itse olen päättänyt aika varmasti, että pidän välivuoden ja menen ensivuonna lukioon...
Keskiarvoni on kohtalainen, mutta kuutosen keskiarvoillakin joskus joku sisään päässyt, joten itselläni ei pitäisi olla mitään hätää, kunhan hakijoita on ensivuonna sen verran että pääsen sisään.
Élewyn, meidän on pakko päästä samaan lukioon!
tallennettu

Never say die
Razorblade cuts the line
Never say never say die
veronica
foorumisti

Profiili
« Vastaus #17 : 31.07.07 klo 22:16 »

Ensimmäiseksi minä aion tehdä ahkerasti töitä koulussa ainakin vielä Viisi vuotta, siksi että haluaisin päästä hyvään lukioon. (turha niitä asioita minun vielä miettiä)

Ja harrastuksia... Näyttelemisen kanssa niitä on kyllä vähän vaikea hankkia kun on niin monet treenit mutta, ajattelin mennä koirani kanssa johonkin agilityyn. Jos vain pääsen.

Aikuisena haluaisin ryhtyä näyttelijäksi. Näytteleminen on aivan ihanaa. (kannattaa kokeilla ensiksi vaikka jossain kerhossa)
Aion myös hankkina aikuisena monta koiraa ja kissaa. Haluaisin myös perustaa jonki laisen kennelin jos vain pystyisin.

Aino myös ostaa jonkun mukavan talon sittenkun on tarpeeksi ikää. Ja auton hankin myös.

No siinä oli sitten vähän tulevaisuuden suunitelmiani :)
tallennettu
JeBaZ
mallasvastaava
shabranigdo

Kill them mr. B!

Profiili WWW
« Vastaus #18 : 06.08.07 klo 10:10 »

Odotan tulevaisuudelta lottovoittoa ilman kuponkia ja paljon naisia... tai sitten en. Kun tämän sivarin möllötyksen nyt saisi päätökseen, niin ehkäpä opiskelen hieman lisää. Valmistuin Kultaseppä Artesaaniksi tänävuonna, mutta en varmaankaan suuntaudu alalle töihin. Jotain uutta tarvisi keksiä, muttakun mikään ei varsinaisesti harrastusten ulkopuolella kiinnosta.

Jousiampumista pyrin tulevaisuudessa harjoittamaan paljon enemmän kuin tällähetkellä. Tänä kesänä en ole käynyt vielä kertaakaan ampumassa ja inhottaa katsella kallista jousta seinällä tyhjän panttina. Auto olisi hyödyllinen, koska ulkoradalle on matkaa liian paljon poljettavaksi, eikä jousikaan oikein pyörän kanssa kulje. Onneksi vanhemmat muuttivat taas lähemmäksi ja pystyn lainaamaan sisäkauden heidän autoaan, kun ei ole varaa pitää omaa.

Piirtäminen on toinen asia, jota teen nyt jo huomattavasti enemmän, missä koitan petrata. Taidot tippuivat matkalle ja nyt alkvat työt miellyttää vihdoin edes vähän silmää.

Isona minusta tulee... ISO!
tallennettu

Renee
kupoliitti

While My Guitar Gently Weeps~

Profiili WWW
« Vastaus #19 : 06.08.07 klo 10:49 »

Minä haluaisin suorittaa yläasteen kunnialla loppuun ja mennä sen jälkeen amikseen, jollekin kuvataide alalle. Graafinen suunnittelu kiinnostaisi myöskin aika paljon.

Haluaisin julkaista ainakin yhden kirjan ja tehdä siihen itse kannen ja joillekin sivuille kuvia.

Haluaisin kyllä joskus hamassa tulevaisuudessa miehen ja lapsia. Olen aina toivonut poikakaksosia:3 Eniten haluaisin käydä ulkomailla jossain lämpimässä, koska en ole ikinä oikein käynyt missään. (Vain sen takia, koska kaikki luokkalaiseni ovat käyneet jossain;)) Muusta en oikein vielä tiedä. Tai no haluaisin näytellä tulevaisuudessa jossain fantasia elokuvassa ja harrastaa muutenkin näyttelemistä, mutta minun ujoudella se ei välttämättä onnistuisi..
tallennettu
forte
Vieras
« Vastaus #20 : 06.08.07 klo 12:13 »

Lyön pääni vetoa, että heti kun olen lähettänyt tämän viestin niin koko juttu tuntuu uskomattoman tyhmälle.

Minulla ei oikeastaan ole suunnitelmia. Tai on, mutta en koe niitä suunnitelmiksi tai tavoitteiksi. Ajattelen ne mahdollisuuksina.
Voisin puida vaikka koulutusta tässä ensiksi. Minulla on mennyt koulu aina aika perushyvin. Luulen, että jos en lipsu kamalasti mihinkään nyt yläasteen lopulla, niin päättötodistuksestani tulee ihan hyvä. Tähtään ainakin yhdeksikön keskiarvoon, mutta en ala itkeskelemään, vaikka alempi tulisi.
En uskalla sanoa varmaksi, mutta näillä näkymin pyrkisin vähän joka paikkaan, ja katsoisin minne pääsen. Musiikkilukio on yksi, tosin en tiedä, olenko tarpeeksi kyvykäs sinne, koska en mennyt ylästeella musiikkiluokalle, vaikka ala-asteella olin. Kuvataidelinjalle olisi myöskin kiva mennä, mutta en ole ottanut asiasta selvää, enkä siis tiedä, onko Kuopiossa millaiset mahdollisuudet siihen. Voi tosin olla, että muuttaisin lähemmäksi valitsemaani lukiota, jos se olisi minulle niin tärkeä asia. Yksi vaihtoehto on sitten myös pieneläinlääkärin ammatti. Tiedän, että koulutus ottaisi koville, koska olen todella laiska ihminen, mutta olen varma, että minusta olisi siihen, jos vain paneutuisin asiaan.

Loppujen lopuksi ammatinvalintani on ihan auki vielä, eikä minulla ole koskaan mitään sanottavaa, kun kaverit yrittää nyhtää minulta tietoja siitä, miksi haluaisin sitten tulla. En todellakaan, ikinä haluaisi kampaajaksi tai kosmetologiksi, se on minusta jotenkin vastenmielisen tuntuista, omistaa elämänsä meikkaamiselle ja hyvinvoinnille ja hyvännäköisyydelle ja blah. Journalistin ura kiehtoo myös, mutta siitä tosin en ole varma, että tulisiko minusta sille alalle mitään hyödyllistä, vaikka yrittäisinkin.

Omissa harrastuksissani kyllä haluaisin edetä. Esimerkiksi klarinetinsoiton haluan viedä loppuun asti ja saada siitä päättötodituksen, samoin kuitn teorian opiskelusta. Kitaransoittoa en ehkä ota niin vakavasti, mutta tilaisuuden tullen etenisin kyllä siinäkin.
Ja kuvataiteesta en oikein tiedä. Se tuntuu nyt jotenkin.. puumaiselta ajatukselta. Jos olisin mennyt kuvisluokalle kun tilaisuus oli, niin tilanne olisi varmaan toinen. En tiedä, siitä en osaa sanoa vielä mitään.

Oma oheishaaveeni olisi sitten olla pienimuotoinen matelijakasvattaja, mutta sekin veisi aikaa ja rahaa, eikä ole ihan sopiva lähitulevaisuuden suunnitelma.

Pittää nyt kahtoo.
tallennettu
jelden
kupoliitti

rahalla saa ja hevosella pääsee

Profiili WWW
« Vastaus #21 : 21.07.09 klo 13:33 »

Mulla olisi sellainen suunnitelma, että tässä alle kymmenen vuoden sisään saisin pientä tunnustusta Suomessa kuvataiteen alalla, sitten voisin lähteä muutamaksi vuodeksi maailmalle seikkailemaan jonkun rakkaan kanssa ja matkan jälkeen julkaista jonkun tajunnanräjäyttävän matkakertomus-kuva-sarjakuva-teoksen. Saisin mukavasti hilloa ja ostaisin itselleni upean ateljeen ja asunnon (ehkäpä sama rakennus, ehkäpä jopa sama tila) josta olisi uskomattomat näkymät merelle, kallioita ja aurinko paistaisi koko ajan hyvästä kulmasta. Tontti olisi täynnä puita ja rehottavia puskia jotka tuottaisivat minulle hedelmiä. Istuskelisin puutarhassa siemailemassa vastapuristettua appelsiinimehua ja ihailemassa maisemia niin kauan kunnes kyllästyisin ja lähtisin taas matkustelemaan.

No, jos nyt ensin kävis tän yläasteen loppuun. Ja vaikka nyt puoliksi läpällä heitinkin niin ihan hyvältä kuulostaa, ainakin osittain!
tallennettu

se parhaiten nauraa joka koiraa karvoihin katsoo ja joka toiselle kuoppaa kaivaa se villakoirana veräjästä pääsee
Siria
Vieras
« Vastaus #22 : 21.07.09 klo 15:52 »

Haluaisin kehittyä kilpa-uimarina,ja päästä edes EM-tasolle. Mahtavaa olisi myös Olympialaiset,mutta yritetään olla realistisia:'DOpiskelisin arkkitehdiksi,ja uintiuran loputtua sitten hommaisin oman arkkitehtitoimistoni.
 Haluaisin matkustaa mahdollisimman paljon, varsinin Euroopassa. Myös asuminen jossain Euroopan maassa olisi mahtavaa!
 Haluaisin että pitäisin tämänhetkisten rakkaiden ystävieni kanssa yhteyttä myös vanhempana,sekä saada uusia ystäviä lisää.
 Ja sitten joskus hommata perheen ja ison omakotitalon:D

Suuret on tytöllä suunnitelmat....
tallennettu
Candice
kaukana täältä oleva
kupoliitti

Profiili
« Vastaus #23 : 20.10.09 klo 18:00 »

Aloitetaan aikajärjestyksestä...

Haluaisin päästä kaikki koululuokat mitä käyn menetyksellä läpi, että saisin hyvämn ammatin. Tälläkin hetkellä menee ihan hyvin, mutta haluaisin että se ei loppuisi. Nyt syksyllä on lähtenyt hieman huonosti käyntiin muutamat aineet, ja niiden numerot tippuneet huomattavasti. Olisihan se kiva saada luokkansa hyvin läpi, että pääsisi johonkin hyvään lukioon, ja niin edespäin...

Toivon, että näytelmäkerhoryhmäni menestyy eräällä Tilateatteri tapahtumalla. Näytteleminen on aina ollut minulle tärkeää ja rakastan esiintymistä, joten olisi joskus myös hauskaa menestyä kyseisessä lajissa. Onko kukaan muu Kupolilainen ollut/menossa sinne?

Haluaisin päästä peruskoulun jälkeen ilmaisutaidon lukioon. Se on ollut haaveissani siitä lähtien kun kuulin sellaisenkin lukion olevan olemassa. Olen kahminut kaikki lehtien liitteet luettavakseni, kaikki ne, jotka kertovat siitä kyseisestä lukiosta. Kuvien perusteella paikat näyttävät kivoilta, ja olen kuullut hyvää palautetta kyseisestä lukiosta paljon. Lisäksi rakastan näyttelemistä paljon, joten paikka kuulostaa sopivalta.

Tahtoisin näyttelijäksi. Haluaisin päästä johonkin elokuvaan esiintymään. Mitä isompirooli, sen parempi. Tiestysti pikkuroolikin riittäisi, mutta ainahan saa haaveilla vai mitä? Yritän aikuisena päästä joihinkin koe-esiintymisiin, niin sittenpähän näen, onko minusta mihinkään.

Jos näyttelijän ura ei onnistuisi, kouluttautusin varmaan opettajaksi. Ehkä hieman hankala ja rasittava työ, mutta lomia, ja se ihana kesäloma... Aina ollut kakkosammattina mielessä.

Haluaisin miehen, pari lasta, ja suuren omakotitalon. Eikä saa tietenkään unohtaa hyvää ja tervettä elämää.

Siinäpä olisi muutamia minun tulevaisuuden haaveitani/suunnitelmiani. Eivät ihan helppoja toteuttaa, vai mitä? ;-)
tallennettu

ava (c) erkki the mustekala
elluri
foorumisti

Profiili
« Vastaus #24 : 28.03.12 klo 19:51 »

Noh, kohta alkaa olla peruskoulu loppusuoralla. Sitten suuntaan lukioon, ja sen jälkeen ajatuksenani oli ensin ryhtyä psykologiksi, mutta totesin, että se kestäisi aivan liian kauan ja lopulta en tiedä haluaisinkokaan enää edes.

Musiikki on minulle aina ollut tärkeää ja olen esiintynyt jo pienestä lähtien. Aloittanut kuorosta, pianonsoitosta ja pienistä koulu- tai vapaa-ajanesiintymisistä. Haaveammattini löytyy siis varmaankin enemmän musiikin parista. Olen ajatellut musiikinopettajaa tai jotain muuta. Saa nyt nähdä mihin elämä vie.

Musiikista vielä sen verran, että haaveilen myös siitä, että osaisin soittaa paremmin kitaraa ja vaikkapa rumpuja. Englanti on minulla 10, joten kiinnostaisi myös kokeilla seisoa jaloillaan jollain muulla alueella kuin Suomessa. Olisi mukava kehittää kielitaitoaan vielä pidemmälle ja kokeilla sitä käytännössä.
tallennettu
neji
himono-onna
vastuuhenkilö

Profiili
« Vastaus #25 : 23.05.12 klo 01:01 »

Kauhistus, oli muutaman vuoden takainen tulevaisuuden suunnitelma kirjailtuna tänne, joten päivitystä!

Eipä toteutuneet ne suunnitelmat, pakko myöntää. :D
Tän hetken suunnitelmat/haaveet pyörivät aika paljon Japanissa.. Sinne olis tarkotus lähteä mahdollisesti ens vuoden puolella hengailemaan. Sen jälkeen on sitten monissakin asioissa taas viisaampi.. :---)

Ulkomailla asuminen on edelleen haaveena ja näin vanhempana tietysti oma kersa sitten joskus. :D

tallennettu
erkki the mustekala
kupoliitti

☢CAUTION☢

Profiili WWW
« Vastaus #26 : 14.06.12 klo 15:54 »

Ah, ihana tämmöinen ketju missä saa haaveilla niin paljon kuin haluaa ja kertoa tulevaisuudestaan. Tässähän minä olen haka! :D Let's start then! No ensin voisin kertoa niistä tulevaisuudensuunnitelmista.

Hain kuvataidelukioon, toivottavasti pääsen sinne. Jos niin käy, olenkin maalailemassa arkipäivisin enemmän ja tulee myös tutustuttua ihmisiin, joilla on samoja kiinnostuksen kohteita. Ja olen aina halunnut opiskella paljon kuvataidetta. Koska kuvataidekoulu loppui tänä keväänä, taidelukio ei haittaisi menoani ollenkaan.

Sitten haaveita. Haluan käydä matkustamassa Japanissa, ja parhaillaan jopa muuttaa sinne. Haluaisin saada hahmosuunnittelijan ammatin ja kehittyä taiteilijana. Yksi suurista unelmistani on joskus perustaa suuri taidenäyttely kaikkien ystävieni kanssa! Ja käydä myös moikkaamassa nettikavereita ympäri maailmaa. Harmi vaan että kaikki maksaa :')

Kaksi lasta. Ja ja kaunis omakotitalo keskellä vihreää lehtimetsää ja komea aviomies! Eiköhän siinä ole hetkeksi tavoittelemista :)
tallennettu

Pilvilinnasta laskeutuessani totean kaiken taas pian palaavan ennalleen.
AreraChan
Unelmoiva
foorumisti

My Love For You Is Eternal

Profiili
« Vastaus #27 : 19.06.12 klo 11:44 »

Too many things for a one lifetime...

Haluan Jyväskylän yliopistoon.

Kutsumusammattini on tulla eläintieteilijäksi. Olisi upeaa myös olla biologian professori tai opettaja, ja opettaa kaiket päivät ihanasta biologiasta. Mutta eniten haluan tulla eläintieteilijäksi ja tehdä valtavan kirjasarjan "Maailman eläimet" ja piirtää kuvan jokaisesta eläimestä kirjoihin. Kenties keskittyisin eläinkunnista kuitenkin ennenkaikkea nisäkkäisiin ja matelijoihin.

Aion julkaista jonain päivänä myös taiteellisia tuotoksiani. Rakkain tarinani, josta teen sarjakuvaa, tulee olemaan debyyttini. Sävellän myös musiikkia tälle sarjalle. Sen lisäksi minulla on ainaki 5 vahvaa tarinaa, joista tulee joko sarjakuvia tai romaanimuotoisia teoksia. Olen säveltänyt musiikkia useamman vuoden ja haluaisin julkaista joskus sitäkin. Minulla on tällä hetkellä pari "albumillista" kappaleita.

Haluan tulevaisuudessa omistaa monia eri rotuisia koiria, mm. akita inu, bordercollie, samojedi, saksanpaimenkoira, shiba inu, welsh corgi pembroke, newfoundlandinkoira... Kaikkien nimeksi tulee nelikirjaiminen sana.

Haluan matkustaa useisiin eri paikkoihin: Japaniin, Islantiin, Austraaliaan, Hawajille, Puolaan, Sveitsiin, Kanadaan ja sitten sellaisille valkeille hiekkarannoille, sinisille laguuneille ja kallioille, jotka nousevat suoraan vedestä... Ah.

Kaiken tämän haluan jakaa yhdessä rakkaan aviomieheni kanssa, kunhan meidän tiemme vain kohtaavat. Haluan synnyttää hänelle kolme lastamme ja kokata ruokaa isossa keittiössämme. Mikään yllämainituista ei tuntuisi miltään, jos viimeinen ja tärkein haaveni ei toteutuisi.

Siinä on tavoiteltavaa. Ganbatte nee, zettai ni!

tallennettu

...what good is Hiten mitsurugi ryuu...
...what good is Himura Kenshin..?
Again, I... I failed to protect the one person who is most important to me... Kaoru-dono...
Kaoru.

~Kenshin~
Sipulikeitto
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #28 : 14.07.12 klo 23:47 »

Muistan aikoinaan lukeneeni tätä keskustelua mutta onneksi en koskaan vastannut mitään, olisin hävennyt silmät päästäni nyt että mitä sitä on tullut ajateltua. XD

No, aloitetaan alusta, jostain peruskoulusta. Halusin jollekin kuvataiteelliselle linjalle, alkuun mietin kuvataidelukiota, mutta koska lähin sellainen oli n. 200km päässä niin eihän vanhemmat semmosta keskenkasvusta teiniä mihinkään päästäneet. Joten lähdin sitten av-viestintään, jota nyt alan viimeistä vuotta opiskelemaan, joten yksi haave osittain toteutunut. n_~ Tässä hommassa on onneksi se hyvä puoli, ettei tarvitse sitten jämähtää tekemään sitä yhtä tai kahta asiaa vaan voi jatkaa siitä vaikka mitenkä ja silti aihe on aina itseä kiinnostava (tai no, melkein aina). :)

Nyt vajaan vuoden päästä pitäisi päättää, että mitäs ihmettä sitten keksin. Semmoisena pikku haaveena olisi saada vähän nimeä ja alkaa vaikka kuvittajaksi! Haluaisin kuvittaa varsinkin lasten kirjoja tai kirjojen kansia, mutta en taiteellisuudeltani ole vielä tarpeeksi hyvä tähän. Tai sitten toimia ihan vain freelancer-hommissa kunnes keksin jotain tai pääsen tavoitteisiin. :)

Mutta sitten taas vähän tällaisia päähaaveesta poikkeavia, haluaisin alkaa taidemaalariksi ja järjestää näyttelyitä sekä myydä teoksia. Varsinkin öljyväreillä haluaisin tehdä jotain simppeleitä ja värikkäitä pikkumaalauksia, jotka sopisi koristeeksi vaikkapa lastenhuoneeseen.

Haluaisin asettua poikaystäväni kanssa aloilleen. Asumme toki yhdessä, mutta ihan omistusasunto olisi kiva. Sellainen ylimmässä kerroksessa oleva huoneisto kauniilla maisemalla, jonne mahtuisi ehkä lapsi taikka parikin ja joku pieni kotieläin... No ehkä vähän liian aikaista tämmöstä vielä haaveilla, mutta kuitenkin. :D

Voi että, olisi niin hirveästi kaikenlaista, mutta kaikki on vähän tommosta unelmointia, ei mulla mitään tarkkaa päämäärää ole. :(
tallennettu

Remember to eat nakki
K-haza
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #29 : 23.07.12 klo 16:32 »

Olen huomannut eläväni kahden vuoden sykleissä. Teen suunnitelman ja maalin, joka on kahden vuoden päässä, sitten kuljen sitä kohti, kunnes vuoden päästä tarkistan, olenko vielä kuinka raiteilla.

Nyt maalinani toimii valmistuminen insinööriksi Tietotekniikasta. Siihen on aikaa 1,5-2 vuotta, jos kaikki menee tällä kertaa putkeen (olen tippunut aloitusryhmästäni). Sen jälkeen haen töitä.
Toiveammattini olisi tässä kohtaa pelialalla töiden tekeminen, tosin en oikeen tiedä vielä, haluanko olla designer vaiko artisti. Ohjelmoiminen ei itseltäni ainakaan suju; osaan vain lukea koodia, en kirjoittaa. Olen nyt tätä pelialahaavettani varten alkanut pelata enemmän pelejä, jotka ovat oman mukavuusalueeni ulkopuolella, sillä pitää olla kokemusta. Tarkoitus on myös osallistua ensi vuonna pelilabraan, ja alkaa käydä Game Developer -illoissa.

En tiedä vielä, kannattaako tämä ala. Peliteollisuus kun on kriisissä, koska piratismi. Hyvinkin menevillä firmoilla menee nyt huonosti ja jengiä heitetään ulos.
Toisaalta tämä on omaa intohimoani pelejä kohtaan. Olen rakastanut niitä ainakin 3-vuotiaasta lähtien! <3

Oh, ja haluaisin vielä käydä Japanissa työharjoittelussa/opiskelemassa. Olen opiskellut japania nyt vuoden, ja aikeissa olisi ottaa sitä lisääkin. Tämä opsikeluaika olisi loistava tekosyy mennä sinne elämään 3kk-6kk ajaksi, kun ei ole mitään suuria velvoitteita kotona ja voi jo hieman irroittautua.
Japani vain kiinnostaa maana aika paljon, ja tietotekniikka ja peliteollisuus ovat aika kovina juttuina siellä. Olisi kivaa päästä kokeilemaan siipiään jossain paljon kauempana kuin vain Euroopassa :)
Tämä tosin on haave vielä, ja hyvin epätodennäköinen. En yksinäni meinaan saa aikaan, mutta hmm, jos kyselisin haluasiko eräs luokkakaveri tulla mukaan... :D
tallennettu

"I don't give a crap about any of this, er.. crap!"
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #30 : 11.11.12 klo 21:50 »

Pieniä ja isoja tulevaisuudensuunnitelmia on joka sormelle ja varpaalle. Mutta toisaalta elämäntilanteeni on tälläkin hetkellä varsin mukava. Minulla on ihana ihminen asumassa yhdessä kanssani, ihana työpaikka, joka vastaa täydellisesti koulutustani ja jossa on mukava ilmapiiri ihmisten kesken, soma oma koti ja kaiken huipuksi turvallinen varmuus siitä, että asiat tulevat nyt jonkin aikaa jatkumaan näin hyvällä tolalla.

Tulevaisuuden toiveisiin kuuluu se, että työni jatkuisi samassa paikassa vielä ensi syksynä ja sijaisuus jatkuisi. Toinen työhön liittyvä toive on se, että ajan kuluessa työhön rutinoituisi sen verran, että joulun jälkeen työt veisivät vähän vähemmän aikaa ja ehtisi taas valmentaa enemmän.

Kaukaisemmalta ja suunnittelemattomammalta tulevaisuudelta odotan perhettä; omaa lasta ja lemmikkikissaa. Tämänhetkiseen taloon kumpikaan ei mahtuisi, joten välissä kai pitää etsiä isompi asunto.

Mutta juuri tällä hetkellä olen oikeastaan varsin tyytyväinen siitä, mitä minulla nyt on. Työelämään siirtyminen opiskelujen jälkeen on poistanut paljon stressiä elämästäni, ja varsinkin nyt, kun olen oman alan töissä, olen hyvin iloinen elämääni. :3
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
Sivuja: 1 2 [Kaikki]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.048 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste