sisällön alkuun
19.11.2017 16.11 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Masaka... ano hito?!"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lävistykset  (Luettu 14563 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
colakarkki
kupoliitti

Profiili
« : 15.09.10 klo 16:49 »

Eli ihan nyt mielenkiinnolla kysyn, että minkälaisia läväreitä teillä on ja mitä mieltä olette niistä ?

Itelläni on iha perus kieliläväri , 4 reikää korvalehdessä ja rustoläväri :)

Ekat korvikset sain tokalla luokalla ja toiset vitosella? ja tohon rustoon otin kesällä. (ei oo viäkään parantunu -.-) Kielessä on nyt ollut jonkun aikaa. Kieleen sattu puolisekuntii aika pahasti mut sit oli ohi, vaikka verta tuli ämpärilline ja syömine oli aika tuskaa muutaman päivän.
   Lisäks oon ajatellu lähiaikoina ottaa industrialin, eli siis korva lävistetään rustosta kahesta kohtaa ja niiden kahen reiän välille sellanen perus lävistyskoru.
// niin ja tosiaan melkein unohdin että onhan mulla toisen korvan toinen reikä hieman venytetty mutta todella vähän ehkä noin 4 mm. 
« Viimeksi muokattu: 30.10.10 klo 00:11 kirjoittanut colakarkki » tallennettu

If i'm ugly, then so are you.
alliM
foorumisti

Profiili
« Vastaus #1 : 15.09.10 klo 20:07 »

Itselläni on vasemmalla puolella kulmassa ja oikealla alahuulessa koru. Kulmaan kinusin kauan lupaa vanhemmiltani, ja sen vihdoin maaliskuussa sain. Pelkäsin neuloja kuollakseni, ja olinkin ihan paniikissa siellä liikkeessä. Kun lävistys tehtiin aikalailla kivuttomasti, pääsin kammostani eroon ja sain sen mitä halusinkin.

Huulikoruni tarina alkoi viime vappuna. Olin Joensuussa kiertelemässä torilla tätini kanssa. Siellä eräällä kadulla oli mainos; "Tänään lävistykset vain 30e!". Tätini oli mukana, ja kysyi haluanko. No tietysti halusin. Huulikoru oli toinen vaihtoehto jo tuota ensimmäistä lävistystä hankkiessa, siispä nyt se oli hankittava. Otin korun salaa äidiltäni, mutta en saanut asiasta edes huutoa. Olihan niin vastuullinen tätini sen minulle luvannut. :)

Ja muuten, onhan minulla korvissakin reiät. Kummassakin yksi, sain 7-vuotis lahjaksi.

Itse olen sitä mieltä, että lävistykset ovat ihan jees, jos niitä ei ole liikaa. Jos koko naama on täynnä metallia, se on jo ällöttävää. Osalle lävistykset sopivat ja osalle ei. Omat lävistykseni sopivat itselleni, ne ovat hiuksieni lisäksi asia josta minut muistetaan ja saan niistä kehuja.

Eli; lävistyksiä omaan ja en niitä hirveinä pidä (..jos niitä ei ole koko naama täynnä).

//Jurinova: Suosittelisin itse että ihan neulalla teetättäisit ne reiät..jos niitten ottamiseen päädyt. Itse ole sitä mieltä, että tuo neulalla tekeminen sattuu vähemmän :)
« Viimeksi muokattu: 15.09.10 klo 22:12 kirjoittanut alliM » tallennettu

Se se on.
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #2 : 15.09.10 klo 20:39 »

Kuten alliM sanoikin jo, niin lävistykset ovat kivan näköisiä, kunhan niitä ei ole liikaa. Hyvällä tyylillä ja maulla valitut lävistykset koristavat kantajaansa, mutta jos lävistys otetaan vain lävistyksen vuoksi ilman harkintaa siitä, mikä sopii omaan naamaan (tai muualle kroppaan), niin sitten mennään kyllä metsään.

Omaa silmääni viehättävät eniten pikkuiset ja sirot lävistykset. Varsinkin  pienet huulilävistykset suun sivussa ovat mielestäni kivan näköisiä. Sen sijaan isot tapit ja piikit näyttävät melko hurjilta, vaikka toisinaan se nimenomaan taitaa ollakin tarkoitus, ainakin kun katsoo joidenkin hevareiden naamaa. Kyllähän tapit siihen tyyliin sopivat, sitä en kiellä, mutta minun silmääni se on silti liian "räikeä" lävistys.

Itselleni en kuitenkaan mitään erikoislävistyksiä halua. En koe niitä "jutukseni". Ei kiinnosta enkä halua mitään vierasta naamaani. Molemmissa korvissani on kyllä yksi reikä, mutta se on melkeinpä oletusarvoista, kun naisten koristautumisesta puhutaan. Olen kyllä silloin tällöin miettinyt, että voisi olla kiva laittaa toiseen korvaan yksi reikä lisää. Entisen viereen kylläkin, ei siis mitään dramaattista, mutta jollain tavalla epäsymmetria korvien lävistyksissä viehättäisi. Mutta sen enempää en kyllä kaipaisi, 1 ja 2 per korva saisivat riittää.
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
Jurinova
the GODDAMN
oekakivalvoja

No evil shall escape my sight!

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 15.09.10 klo 22:08 »

Vaikka itse pidänkin lävistyksistä, niin itselläni ei niitä ole, lukuunottamatta korviani. Lävistykset naamassa ovat mielestäni erikoisia ja viehättäviä koristuksia, ja itsekin halusin vielä pari vuotta sitten koristaa itseäni niillä. Totesin kuitenkin, etteivät ne sovi miulle yhtään ja olen tyytyväinen ratkaisuuni olla ottamatta niitä.

Korvani sen sijaan ovat reikiä täynnä, sillä pidän kovasti korvarenkaiden käyttämisestä. Ensimmäiset korvareiät sain jo ennen kouluikää ja joskus yläasteen sekä lukion aikana kävin hakemassa vielä kaksi paria reikiä lisää. Harmillisesti yksi reikä tulehtui ja umpeutui, mutta haluaisin jossain välissä käydä sen uudestaan ampumassa tai jopa neulalla lävistämässä. Mahdollisesti vielä sen lisäksi hankin uuden parin reikiä, sillä korvakorut ovat yksiä harvoista koruista, joiden käyttämisestä pidän. Tunnen oloni suorastaan orvoksi, jos miulla ei ole korvakoruja päälläni.
tallennettu
Fukairi
Vieras
« Vastaus #4 : 16.09.10 klo 08:55 »

Korvissa on reiät. Sinne voisin ottaa vielä pari lisää, mutta naamani on ihan nätti ilman metallinkappaleita. Eivät edes sopisi minulle yhtään :D

Kipu ei kyllä minulle olisi siinä esteenä, minulla on aika korkea kipukynnys. Ei satu mikään :DD
tallennettu
K-haza
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 16.09.10 klo 14:40 »

Ei ole yhtäkään lävistystä, ei edes korvissa :) Koen sen jotenkin outona, että ihoon tehdään reikä ja siihen tungetaan jotain metallia/muovia... Ei ole minun juttuni

Mutta lävistykset on kyllä kivoja, etenkin kulmassa! <3 Jos olisin yhtään sen oloinen ihminen, niin takuulla hankkisin kulmakorun. (siskon poikakaverilla on, ja ihailen sitä aina ihan uskomattomasti)

Yksi lävärijuttu, jota en ymmärrä, enkä tule koskaan tajuamaan on ne ihme aukot, joilla revitään korvaan valtavaa reikää. Olen aika herkkis kaikessa vähänkään ällöttävässä (en voi sille mitään, vaikka yritänkin) mutta niiden näkeminen vääntää vatsaani samantien... :/ Annan toki ihmisten tehdä, mitä haluavat, mutten vain ymmärrä niitä, ja tosiaan tuo ällötysreaktio on todella voimakas.
Arvostaisin kyllä, jos joku saisi selitettyä tuon villityksen mulle muutenkin kuin vaan shokeeraamisarvolla ja sillä, että se korvan repiminen on missio...
tallennettu

"I don't give a crap about any of this, er.. crap!"
Mihu
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 17.09.10 klo 18:24 »

Minulla on alahuulessa vasemmalla puolella lävistys, semmoinen hopeinen pallo. Mietinnässä olisi hankkia toinen samanlainen toiselle puolelle. Perinteisiä korvanreikiä en ole jostain syystä koskaan halunnut. Nähtyäni kerran yhdellä tytöllä lävistyksen ranteessa ja toisella taas niskassa, alkoivat tuon kaltaiset korut kiinnostamaan. Niiden asennus tosin hirvityttää. 

Lävistykseni oli syntymäpäivälahja, ja vaikka äitini ei asiasta kovin ilahtunut, suostui hän kuitenkin sen maksamaan. Lävistyksen ottaminen ei kirpaissut kuin sen pienen hetken, kun neula lävisti ihon, ja sen jälkeen ei sattunut enää yhtään. Jonkun viikon verran korun ottamisen jälkeen vietin aikaa peilin edessä miettien näyttääkö se tyhmältä; jos olisikin pitänyt ottaa hiukan eri kohtaan. Lopulta siihen kuitenkin tottui, eikä sitä enää edes itse huomaa muuten kuin peiliin katsomalla.

Luulen, että lävärin ottaminen oli minulla osa muutosprosessia. Samaan aikaan nimittäin värjäsin hiukseni tummaksi ja myöhemmin leikkasin ne aina vain lyhyemmäksi ja lyhyemmäksi. Vaatuskin vaihtoi tyyliä. Koin itseni ennen kovin tavalliseksi, ja halusin näyttää persoonallisemmalta, sellaiselta ihmiseltä joka erottuisi jotenkin massasta, ja kai lävärin ottaminen sitten oli yksi keino erottua. Hankin korun myös sen esteettisyyden takia.

Mielestäni lävistykset näyttävät kivoilta ja viehättäviltä, jos niitä ei tosiaan ole liikaa. Ainut lävistys, mistä en pidä yhtään on septum eli siis nenän välirustossa oleva koru. Se ei vain jostain syystä näytä hyvältä oikein kellään. Mietin vain, että missähän iässä lävistyksestä pitäisi luopua, jos milloinkaan. Nyt en tietenkään voisi kuvitellakaan ottavani korua pois, mutta näyttääkö se vielä keski-ikäisenä hyvältä?
tallennettu

"You must not be afraid to dream a little bigger darling"
franskanleipa
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 17.09.10 klo 20:19 »

septum eli siis nenän välirustossa oleva koru.

Eipä ole rustossa, vaan ruston ja nenänpohjan välissä olevassa pehmeessä nahassa. Kokeile vetää sitä nenän keskiosaa alaspäin ja tunnustella, niin huomaat ruston alle jäävän runsaasti tilaa.

Septum on yks mun henkilökohtaisista suosikeista. Se tosin näyttää monilla typerältä, mutta parhaimmillaan upealta. Oon tehnyt sellaisen itselleni kaksi kertaa, ja olen ynt kaavaillut kolmatta. Myös unicornia olen miettinyt.. Jos haluan ottaa valtaisten arpien riskin, heti sitten kun saan rahaa jostain muualtakin kuin sossusta..

On ollut septumin lisäksi myös: nännit ja labret. Labretin tein tylsyyksissäni itse hetken mielijohteesta, eikä se ollut kovin kauaa. Nänneistä toinen ehti olla jopa puoltoista vuotta, kunnes alkoi kasvamaan ulos. Toisen otin jo muutaman kuukauden päästä pois, jälleen hetken mielijohteesta.

Nännien lävistäminen oli yks mun elämän kivuliaimmist ja ihanimmist kokemuksista <3 Juamaluta, ei oo koskaan mikään kirpaissut niin syvällä hermostossa kuin se ohikiitävä osa sekunnista.

Täss'mä 15v äksdee-teininä septumin kanssa (musta se näyttää mulla aivan kerrassaan viehättävältä!)
Spoileri (vie kursori päälle näytääksesi)
tallennettu

Silmä on katsojan päässä
Mihu
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 17.09.10 klo 21:10 »

Eipä ole rustossa, vaan ruston ja nenänpohjan välissä olevassa pehmeessä nahassa. Kokeile vetää sitä nenän keskiosaa alaspäin ja tunnustella, niin huomaat ruston alle jäävän runsaasti tilaa.

Ehkä sitä kohtaa kutsutaan välirustoksi? Aika monella sivulla kun juuri puhutaan välirustosta, mutta en sitten tiiä. :o

tallennettu

"You must not be afraid to dream a little bigger darling"
franskanleipa
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 20.09.10 klo 10:50 »

Ehkä sitä kohtaa kutsutaan välirustoksi? Aika monella sivulla kun juuri puhutaan välirustosta, mutta en sitten tiiä. :o

Kuten sanottu, itse lävistettävässä osassa nenää kyse ei ole rustosta. Septumlävistys sijoittuu nenän väliruston ja nenänpohjan väliselle pehmeälle nahalle. Harhakäsitykset aiheesta eivät tosin kokemukseni mukaan ole mitenkään harvinaisia, mut kelaa nyt, hyi hitto, kuka helvetin hullu nyt tosta kovasta rustosta menis neulaa läpi laittamaan. No, valtaosa ihmisistä ei varmaan kaiva nenäänsä riittämiin tunteakseen sen rakenteen, ja tekevät pers.. näkemältä? erinäisiä johtopäätöksiä. Kuitenkin sormituntumalla voi tunnustella nenän rakennetta ja todeta ruston alla sijaitsevan yleensä ihan reilusti pehmeää nahkaa.
tallennettu

Silmä on katsojan päässä
Shin
foorumisti

あなたが美しいです

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 02.10.10 klo 15:36 »

Lähtökohtaisesti olen sitä mieltä että lävistykset ovat siistejä. Mutta myönnettäköön ettei kaikille sovi tietyt lävärit, erit. tarkoitan siis naaman lävistyksiä.
Itse harkitsin pari vuotta sitten kulmaläväriä, mutta into siihen on nyttemmin kuihtunut (vanhemmat eivät silloin innostuneet). Napakorun hankin vuonna nakki ja muusi (taisi olla 6 lk, eli 5 vuottakos siitä on jo). Kaveri sai minut innostumaan ja käytiin sitten yhdessä ottamassa lävistykset.
Nykyään intohimoni on tiuhaan rei'itetyt korvalehdet ja se mielessä kävin laitattamassa rustolävärin vähä reilu vuosi sitten. Eipä ole sen lisäksi korvissa vielä muuta kuin yhdet peruskorvikset, eli tilaa lisäykselle on runsaasti. Rustoläväri vaan oli vähän hidas parantumaan, joten enpä ole pitänyt kiireitä lisäreikien hankkimisessa. Seuraavaksi käyn varmaa ammuttamassa korvalehteen parit reiät lisää ja sitten joskus myöhemmin otan toiseenkin korvaan rustolävärin.
tallennettu

Kometae
!
kupomuumio

sun maa mustikka

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 02.10.10 klo 17:28 »

Minulla on vain yhdet reiät korvissa. 13-14-vuotiaana tosin puolivakavissani harkitsin napakorua, kulmakorua, huulikorua ja nenäkorua kutakin vuorollaan. Se oli sellainen vaihe menossa ja nyt jälkeenpäin olen ihan tyytyväinen, ettei naama muistuta neulatyynyä. Tutullani on 4 reikää per korvanipukka ja eräänä päivänä hän oli jättänyt kaikki korut pois - havaihduin siihen, että pelkät reiät eivät ole mitään kaunista katsottavaa. Mitenköhän nopeasti reiät umpeutuvat ja entäs jos niistä jääkin jotain epämääräisiä jälkiä?

Ihan viime kuukausina harkitsin toisia korvareikiä, mutta minulla on niin paljon sellaisia korviksia, joita on vaikea yhdistää minkään muun kanssa. Henkilökohtaisesti kyllä tykkään, että korvassa on paljon tavaraa, mutta en tiedä jaksanko itse vaivautua.

Tytöillä tykkään madonnalävistyksestä, niskälävistyksestä ja silmien välissä olevasta pallosta (en löytänyt sille nimeä :( ). 

Ovatko nämä lävistykset sitten lopulta vain nuorten juttu? Miltä ajatus huulikorusta 5-kymppisellä kuulostaisi?

tallennettu

Lukemalla tämän tekstin sitoudut vastaanottamaan lämpimän virtuaalihalin :-)

* /o/ \o\ *
Mmkay
kupoliitti

I had a plan.

Profiili
« Vastaus #12 : 02.10.10 klo 21:48 »

Joskus kun olin emoteini 666 niin lävistykset oli niiiin kova sana, kauniita, hot ja sillee! Tulipa sit itekki sörkittyä korvia, napaa ja huulta reikien merkeissä. Lävistäjän toimesta tosin. Olin niin happy happy, mut vanhempana kun tajusin et esim. se oh so dear lip piercing on aika iso este mun lakimies/lääkäri/joku hieno mies -uralle niin vituttaa piccasen. :) Toki se on otettu ajat sitten pois, mutta hirvee monttu siitä jäi. Varsinkin kun suuta mutristaa. YHYY EN VOI PUSSATA.

Muilla ihmisillä lävistykset ei oikein herätä mitään tunteita. Ihan sama kun jaksa katella ketään muutenkaan.
tallennettu
Niptumiini
foorumisti

Tuolit ovat taas menossa epäkuntoon...

Profiili WWW
« Vastaus #13 : 03.10.10 klo 16:25 »

Itselläni on molemmissa korvissa kahdet korvakorut ja vasemmalla puolella rustokoru. Ensimmäiset korvikset sain 9-vuotiaana ja liikkeessä käytiin laittamassa. Toiset korvikset tulivat tässä pari viikkoa sitten kotitekoisesti :D Ja rustokoru käytiin laittamassa tuossa viikko sitten. Ei sattunut korujen ottaminen muuten kuin noiden kotitekoisten, kun korvisten laittaminen verta vuotaviin reikiin oli aika vaikeaa. Olisin luullut, että rustokoru sattuisi enemmän, mutta ei se kirpaissut muuta kuin silloin kun koru laitettiin paikalleen ja rusto otti vastaan.
Ainut huono puoli mikä näissä lävistyksissä on ollut oli se, että olin ostanut hiusvärin rustokorun ottamisen yhteydessä ja luin vasta kotona lävistyksen hoitoohjeet; "..pidä huoli ettei lävistykseesi pääse mitään kemikaaleja.." -.-" ...eli hiustenvärjääminen venyy 3-4 viikon päähän.

Jossain vaiheessa voisi ottaa 2 rustokorua lisää, toisen tuohon nykyisen viereen ja toisen oikealle puolelle. Ensin pitää tosin saada lisää rahaa ja parannuttaa tuo nykyinen :3
En taida ottaa enää peruskorviksia noiden aikaisempien viereen, koska nyt ne ovat juuri sopivat ja 3:nsien kanssa ne näyttäisivät liian täyteenahdetuilta.

Kasvolävistyksiäkin olen harkinnut, mutta ainoa, mitkä tulisivat kysymykseen olisivat ainoastaan kieli- tai kulmalävistys. Kielilävistys olisi huono siksi, että kieleni on aika harmahtava, enkä siksi oikein pitäisi lävistyksen laittamisesta siihen ^^" Kulmaläväri olisi kiva, mutta silloin pitäisi kai tasapainottaa kasvoja lisäämällä korujen määrää oikeassa korvassa. Haluan epäsymmetriaa, mutta en halua, että vasemmalla puolella olisi hirveän paljon enemmän metallia kuin oikealla puolella...

Korut joista en oikein pidä ovat jonnekkin kehoon otetut korut, kuten nännikorut yms... Napakorut on ihan kivoja, mutta joo... Myöskään venytyskoruista en oikein innostu. Yäk -.-
Spoileri (vie kursori päälle näytääksesi)
tallennettu

Defeating a sandwich only makes it tastier!
neji
himono-onna
vastuuhenkilö

Profiili
« Vastaus #14 : 30.05.12 klo 01:52 »

Lävistykset, yes please!
Korvakoruja on yhteensä (vain :<) 6kpl, joista yksi rustossa.

Sitten on huulessa keskellä rengas, jonka otin viime talvena.
Voin kertoa, että elkööt ottako alkuun rengasta, se on pirun kipeä, verrattuna tappiin.
Aiemmin mulla on ollut sivussa tappi, mutta sen jouduin aikoinaan ottamaan työn vuoksi pois, joten nyt siinä näkyy pienen pieni reikä enää.

Kulmakoru on ollut kahdesti - kasvoi molemmilla kerroilla ulos, toisella kertaa super nopeesti. Kyllä, arvet löytyy..

Tahtoisin toisaalta enemmänkin lävistyksiä, mutta mennään nyt näillä.

tallennettu
AreraChan
Unelmoiva
foorumisti

My Love For You Is Eternal

Profiili
« Vastaus #15 : 07.06.12 klo 01:26 »

En voisi koskaan ottaa lävistystä muualle kuin korviini. Suurimmat syyt ovat, että ne eivät mielestäni ole kovin hienoja ja ne saavat minut voimaan pahoin. Kamalinta on kuunnella, kuinka joku on ottanut jonkun lävistyksen ja sitten kauhukertomukset, kuinka ne on tulehtunu ja mätiny ja vaikka mitä ja hyi hyi hyi. Siis eri asia joku korva, mutta jos huuli... En kestä.

Itselläni kuitenkin siis on korvissa reikiä yhteensä 7 kappaletta, joista kolme rustossa. Ensimmäisenä sain 8-vuotiaana yhden reiän molempiin korviin. Sitten otin myöhemmin lukion ekalla oikeaan korvaan toisen reiän lehteen ja rustoon yhden. Sitten jossain vaiheessa lukiota otin toisen oikean korvan rustoon ja toisen reiän vasempaan lehteen. Ja taas myöhemmin vasempaan kolmannen lehteen ja rustoon yhden. Mielenkiintoista... Kun olin ottanut ensimmäiset "lisäreiät", päätin, että tulee 7 reikää ja mihin paikkoihin ne tulee. 7 on aina ollut minulle onnekas ja tärkeä numero ja parittomat numerot rokkaa. Epäsymmetria on kaunista.
tallennettu

...what good is Hiten mitsurugi ryuu...
...what good is Himura Kenshin..?
Again, I... I failed to protect the one person who is most important to me... Kaoru-dono...
Kaoru.

~Kenshin~
Sirri
oekakisti

Profiili WWW
« Vastaus #16 : 10.06.12 klo 19:50 »

Joskus muinoin ala-asteen ensimmäisillä luokilla alkoi lävistysvillitys, kaikki olivat yksi toisensa jälkeen ottamassa ekoja korviksii, siis oikeesti! Korvikset oli iso juttu, kun oltiin vasta ensimmäistä vuosikymmentämme eläviä naperoita. Erään kutosluokkalaisen pissiksen napakoru oli hurja erikoisuus, jota kauhisteltiin ääneen, mutta salaa kuitenkin ihailtiin.

En tiedä, miksen aikoinani liittynyt mukaan lävistysintoiluun! En halunnut edes korviksia, eikä nahkaani ole koskaan tuikattu mitään muitakaan lävistyksiä. Ei kiinnostanut silloin eikä sitten teinivuosinakaan, vaikka olen aina ihaillut kaikenlaisten ihmisten tyylejä - myös sellaisia, joihin milloin mikäkin lävistys (tai useampi) kuuluu olennaisena osana meikki/hius/vaatetus -komboa. Jotenkin vain ajatus lävistyksistä omassa ihossa on kummallinen. Vääränlainen. Ja tykkään siitä, miltä ehjä korvalehti tuntuu, kun sitä hypistelee! Varmaankin yksi syy sille, etten halunnut korvakoruja ala-asteella. Kasvoihin olisin sen sijaan saattanut kulmakorun ottaakin, mutta se jäi tekemättä, niin kuin moni muukin teinivuosien tyylihaave.

Nykyään lävärin hankkiminen varmaan aiheuttaisi pienen identiteettikriisin, kun kaksi vuosikymmentä olen ajoittain jopa ylpeästikin liittänyt koruttomuuden osaksi ulkomuotoani ja minuuttani. Muuten kyllä oikeastaan tykkään lävistyksistä. Edellisiä vastaajia voisin tosin kompata sen verran, että naama täynnä rautaa ei aina toimi, ja semmoiset isot stereotyyppiset piikkilävistysseptumsekoilut on aika hassuja.

Mutta yleensä ottaen ihmisillä on tosi hienoja lävistyksiä! On niin paljon eri tyylisiä, pieniä ja nättejä, hurjia ja huomiota herättäviä; ja sitten tietysti niitä perinteisiä, vaikkapa intialaisia massiivisia nenäkoruja, joita näkee vain valokuvissa... Etenkin korvareiät on kivoja, kun niihin voi ripustaa tai tunkea kaikkea mahdollista. Tykkään bongailla erikoisia korvakoruja kaupoista ja ihmisten korvista. Lävistykset vaikka niskassa tai kädessä on kans jänniä, mutta ehkä mun suosikkeja on pienet ja herkät septumit. Etenkin tämmöset yhtenäiset renkaat on erittäin tyylikkäitä.

Innostuinpa jaarittelemaan! Mutta kun identiteettiä ja kaikkia tyyliseikkoja on kiva jäädä pohtimaan~
tallennettu

.alavilla mailla hallan vaara.
Maseru
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #17 : 06.07.12 klo 12:03 »

Ensimmäiset korvakoruni sain 7-vuotiaana, toiset reiät korviin otin sitten 17-vuotiaana. 18-vuotta täytettyäni kävin hakemassa huulilävistyksen, alahuuleen keskelle hevosenkengän sain. Vanhemmat olivat sanoneet, että sitten kun olen täysi-ikäinen, niin saan tehdä naamalleni mitä tahdon, mutta valitustahan siitä silti tuli. Sen jälkeen ei kyllä ole tullut mitään negatiivista kommenttia porukoilta. Nyt sitten viikko sitten hankin snake bitesit<3 Pitkäaikainen unelma, ja tykkään näistä niin paljon. Harmaat tapit tällä hetkellä näissä, ja varmaan jossain vaiheessa vaihtelen hevosenkenkien välillä. Eli alahuulesta löytyy siis kolme reikää, ja tämä riittää naamaan. Mietin että jos joskus lisää korvareikiä hankkisi. En tiedä, ei ole hinkua tällä hetkellä.

Lävistyskoruja, huuliin nimenomaan, on tullut ostettua, määrä menee luultavasti jossain 10-20 välillä. Tykkään vaihdella koruja, palloja tappeja varten suurin osa, pari spiraalikorua ja hevosenkenkää löytyy myös.
tallennettu

~Tervetuloa Lihisbingoon~

Genshiken Helsinki - sinulle, joka tahdot mukaan joukkoomme kummaan.
ennaway
oekakisti

Profiili
« Vastaus #18 : 10.07.12 klo 01:41 »

o/

Itseltäni löytyy huulilävistys keskeltä alahuulta (kawaconissa otatettu :>), vasemmassa korvassa 3 korua ja oikeassa neljä. Kys. korvaan on myös suunnitteilla ottaa rustokoru.

Yhteensä korvanlehdistä reikiä on löytynyt 11. Äitini sai loistavan idean ollessani penska ja teetätti sitten 1-vuotiaalle vaavilleen korvikset. Hölmö mikä hölmö.

Napakoru on ollut pitkään myös suunnitteilla. Ehkäpä joku kaunis kesäilta tulee sellainenkin otatettua.
tallennettu
Sipulikeitto
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #19 : 11.07.12 klo 00:17 »

Aikoinaan löytyi korvannipukoista tasan yhdet, mutta annoin pari vuotta sitten umpeutua lopullisesti, kun alkoi kyllästyttää eikä muutenkaan ollu mun juttu. (en koskaan edes vaivautunut saati muistanut puhdistaa niitä loppuvaiheessa ja vaihdoin korvikset ehkä kerran vuodessa köh köh...) Umpeutumisprosessissa kuitenkin jäi korviin myös ikävän tuntuiset nasturat, jotka nyt tuntuu lähinnä painellessa, eivät kuitenkaan näy enää mihinkään.

Korvisten kanssa mulla on oikeestaan aina ollut vähän ongelmia. Joskus ala-asteella noin 8-vuotiaana oli pakko saada, koska muillakin oli ja ai herran jumala sitä kipua ja turvotusta, joka kesti lopulta päälle vuoden (!!!!) ellei kaksikin ennen kuin pystyin vaihtamaan harjoituskorvikset pois. Jos muita käytin niin sattui vaan ja mätää tuppasi tulemaan. Varsinkin oikeessa korvassa oli aina joku probleema, en meinannut saada korua paikoilleen ja sattuikin ihan hirveästi, mutta toinen meni aina ihan nätisti. :/
Traumatisoiduin (noin 9-10v?), kun kerran oltiin uimassa jossain ja multa oli korvikset tippunu siinä peuhatessa, sanoin vanhemmille ja mentiin sit hakee uudet jostain koruliikkeestä, jossa se myyjä lupautu laittaa ne korviin valmiiks. Ei tainnut ihan asiantuntija olla, koska muistan vieläkin miten se väkisin yritti ahtaa sitä korua korvaan ja sattui niiiiiin paljon että itku pääs, kotiin päästyä siitä tuli vertakin ja koko korva punotti ja turvotti koko illan. :(
(ah tätä avautumista!)

Lävärit on kyllä kaikin puolin ihan kivoja, en kyllä itselleni ottaisi kun ei vaan naamavärkkiin ja tyyliin sopisi ja tuosta korvistragediasta on jäänyt vähän paha maku. Mutta jos saisin päättää minkä itselleni ottaisin, niin luultavasti tuohon alahuuleen keskelle semmoisen palluran tai kieleen jonkun siistin. :D
tallennettu

Remember to eat nakki
Sivuja: [1] 2  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.039 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste