Hachikat
Lauhkea Ylitintti ja harmiton
ylläpitäjä
The legendary Finnish dub
Profiili
|

« : 20.07.10 klo 21:55 » |
|
Sangatsu Manga ottaa reippaasti söpön otteen loppuvuoteen julkaisemalla Medetain kuusiosaisen mangan Hamusutaa Kurabu (Suomessa Hamsteripäiväkirjat), jonka pääosassa seikkailevat pienet ja pörröiset hamsterit. Manga kertoo mangakan omista hamstereista, hamstereiden hoidosta ja kasvatuksesta.
Julkaisuajankohtaa ei ole vielä paljastettu, siitä lisää tuonnenpana. Olettaisin sarjan ilmestyvän syksystä.
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 20.07.10 klo 22:12 kirjoittanut Hachikat »
|
tallennettu
|
Kiltit aina voimaa saa, muuttamalla hahmoaan, ja yhdessä me pahaa uhmataan.
|
|
|
|
levanti
Vieras
|
|
« Vastaus #1 : 20.07.10 klo 22:51 » |
|
Voi jeebus...
En oikeasti voi sanoa mitään muuta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kasumi
karismaattinen
kupomuumio
Profiili
|
|
« Vastaus #2 : 20.07.10 klo 23:38 » |
|
Onko Hän läheistä sukua Hamtarolle ja Ebichulle?
Japanilaiset :)
//haluan tehdä selväksi että minusta tälläisen julkaisu ei ole pahastakaan, mutta hihittelin japski-hamsterien yhdennäköisyydelle.
Hamsterin harrastajille tällainen voi olla tosi kivakin sarjakuva.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 21.07.10 klo 19:53 kirjoittanut Kasumi »
|
tallennettu
|
Modern Life Is Rubbish
|
|
|
Kokorilo
foorumisti
Mä vaan oon niin äijä.
Profiili
|
|
« Vastaus #3 : 21.07.10 klo 00:01 » |
|
Voi jeebus...
En oikeasti voi sanoa mitään muuta.
Tämä sama pyöri omassakin päässä. ....Mietin vaan kuka tätä ostaa, itse en kyllä tähän hätään tylsempää aihetta keksiä. Kun ovathan hamsterit söpöjä mutta... Joo. Tosin tämä ehkä kyllä tosiaan sopii niille perheen pienimmillekin : P
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Love to hate you ♥
|
|
|
Kipsi
kupoliitti
Come to the dark site, we have chocolat. :3
Profiili
|
|
« Vastaus #4 : 21.07.10 klo 00:44 » |
|
Veti kyllä hiljaseksi. Itse en ainakaan tätä tule hankkimaan, saa nähdä sitten miten tulee menestymään.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Raiko
peruskäyttäjä
Bala Balance!
Profiili
|
|
« Vastaus #5 : 21.07.10 klo 14:08 » |
|
Mistähän ne saivat idean tämän julkaisuun? No itselle en varmaan osta, mutta pikkusiskolle ehkä(seli seli)...ekaluokkalainen kun on ja muutenkin käy mun mangoja kinuamassa(Koska niissä on kuulemma jotenkin tosi kivoi kuvii sun muuta), ja sitten täytyy yrittää löytää hyllystä jotain 1. jonka juonen/sanat sun muut kohtaukset se ymmärtää ja 2. jossa ei päät lennä heti ekalla sivulla tms. Joten tälläisille pikkuisille se voi olla ihan mukavaa luetavaa ;D ...köh...kuitenkin heti ekana lukemassa sitä söpöjen hamstereiden takia......Vaikka kyllä tuntuu että tämä ei kyllä tule olemaan mikään suuren suuri hitti...Vaikka toisaalta...HAMTARO! GO! GO! xD
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 21.07.10 klo 16:14 kirjoittanut Raiko »
|
tallennettu
|
All I know is driving on drugs feels better when they're prescription All I know is the world looks beautiful, the world looks so damn beautiful
And I feel fantastic And I never felt as good as how I do right now
|
|
|
haplo
Uutisankka
foorumisti
Profiili
|
|
« Vastaus #6 : 21.07.10 klo 14:24 » |
|
Taidan olla siis jonkinsortin outo lintu kun tämä julkaisu sai pelkästään hyvälle tuulelle kun luin sen Sangatsun blogista. Jäin odottamaan innolla lisäpaljastuksia ja itse julkaisua. Ensimmäinen osa tulee ainakin ostaa, luultavasti useampikin. Ei kannata olla ennakkoluuloinen, eihän sarjasta hirmusti ole edes kerrottu vielä. Avoimesti vaan odottelemaan edes sinne asti.
Mukavan tuore sarjaidea. Eläinsöpöilyä tässä on jo odotettukin. Täytyy toivoa että myy Kupolin ensireaktioista huolimatta että saadaan lisää vähän samaan suuntaan kalleellaan olevia sarjakuvia. Vaikka Chi's Sweet Home ja What's Michael kissapuolelta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Njäh.
|
|
|
Hachikat
ylläpitäjä
Profiili
|
|
« Vastaus #7 : 21.07.10 klo 19:09 » |
|
Itse olen ihan samaa mieltä Haplon kanssa tästä. :D Koska yksinkertaisesti söpöjä asioita vaan on mahdoton vastustaa. Saa tosin nähdä, millaista tarinankerronta on. Ja toivottavasti eivät laita yhden pokkarin hinnaksi sitä yhdeksikköä. l: Riippuen toki siitä, minkä kokoinen julkaisusta tuleepi. Sangatsun mangathan yleisesti ottaen tuntuvat halvemmilta kuin Egmontin, muutenkin. Vai olenko vain väärässä ja sekoittanut kaksi kustannusyhtiötä taas, en tiedä.
Hamstereita odotellessa. |D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
pediofobia
oekakisti
Profiili
|
|
« Vastaus #8 : 21.07.10 klo 20:19 » |
|
Tää on kyllä aikasta turha manga nimim: Kattelin tätä joskus japanitunnil -.-' vaik onhan ne kuvat ihan söpöjä ja silleen, mut silti ei tämmöstä jaksa lukee 1 kappaletta enempää ellei sit oo joku hullu hamsteri rakastaja :DD
Musta tuntuu että sangatsulla kääntäjiiki alkaa närästää tän kääntäminen jo ennen ku ne ees alottaa :-----D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Hachikat
ylläpitäjä
Profiili
|
|
« Vastaus #9 : 22.07.10 klo 12:35 » |
|
Tää on kyllä aikasta turha manga nimim: Kattelin tätä joskus japanitunnil -.-' Japanilaiset tekee paljon turhaa! 8D Hahah. Joo, mut meikä kestääkin ihan yliluonnollisia määriä söpöyttä. Puh pah. Ei nuo hamsut kyllä ihan kauheesti kiinnosta tosin. Mutta toivottavasti siinä ei sitä hoitamista liikaa painoteta. :c Tahdon kuulla otuksian seikkailuista. Jos Sangatsulla on kääntäjinä vanhoja miehiä tai muuten vaan vakavia ihmisiä, niin mä luulisin samaa. :---D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Maoi
foorumisti
*Q* syön teijät kaikki~
Profiili
|
|
« Vastaus #10 : 22.07.10 klo 22:09 » |
|
Veti kyllä hiljaseks...tosiaan. Tämmöset julkasut sopii kyllä perheen pienimmille~ ja jotenkin kummasti tuli mieleen Hamtaro :' ) Mutta hamsterirakastajille oma sarja jee~ itse en valitettavasti semmoinen ole. Olisi mukavaa jos julkaistaisiin esimerkiksi lisää shonen-ai sarjoja tai jotain muuta myös kuin söpistely sarjoja :' )
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Aoi on yleissivistävä Jumala~
|
|
|
Kasumi
karismaattinen
kupomuumio
Profiili
|
|
« Vastaus #11 : 23.07.10 klo 03:26 » |
|
Tää on kyllä aikasta turha manga nimim: Kattelin tätä joskus japanitunnil -.-' Japanilaiset tekee paljon turhaa! 8D Hahah. Jos sitä on julkaistu niin sille on kyllä kysyntää. Japanissa on niin helvetisti kohderyhmiä sarjakuville joten se on ihan täälläpäin julkaisijasta kiinni, mitä turhaa ne julkaisee.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Modern Life Is Rubbish
|
|
|
mezzo
kupoliitti
0709
Profiili
|
|
« Vastaus #12 : 23.07.10 klo 21:56 » |
|
Vai että tällaista. En kyllä ole aikeissa ostaa, kun ei pikkueläinsöpöilyt tai eläinsarjat muutenkaan juuri kiinnosta. Jännityksellä seuraan kyllä löytääkö tämä Suomessa kohderyhmäänsä miten hyvin. Toivon kyllä, että ei jotta julkaisijat jättäisivät tällaiset sarjat rauhaan ja toisivat sen sijaan jotain luettavaa...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
MikuMikuDance
peruskäyttäjä
Siis se ei tarkoita että olisin poika :D
Profiili
|
|
« Vastaus #13 : 24.07.10 klo 15:22 » |
|
Ensimmäinen reaktio oli : Okei...., että tallaisenkin se sangatsu kustantaa XD Itse en ainakaan aio ostaa, ........ O_O Mutta ties joku muu löytää siitä lempisarjansa :__D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
haplo
Uutisankka
foorumisti
Profiili
|
|
« Vastaus #14 : 24.07.10 klo 16:26 » |
|
Jännityksellä seuraan kyllä löytääkö tämä Suomessa kohderyhmäänsä miten hyvin. Toivon kyllä, että ei jotta julkaisijat jättäisivät tällaiset sarjat rauhaan ja toisivat sen sijaan jotain luettavaa...
Tällaiset kommentit saa tämän nuoren miehen näkemään turhan paljon punaista ja siksi mieitinkin kannattaako mitään kirjoittaa, mutta... Kertokaa nyt jo minullekin miten se on keltään pois jos tällaista tulee suomeksi? Ei ne kustantajat näitä "luettavia" sarjoja tuo sen enempää tarjolle, ne kun ovat sitten liian lähellä tyylillisesti toisiaan ja syövät toistensa lukijoita. Jos Suomen mangakenttää halutaan laajentaa, niin nimenomaan tällaisilla sarjoilla joille ei aivan samanlaista vertailukohtaa ole tarjolla. Jos ei tätä niin mitä sitten? Shojoa ja shonenia on jo yllin kyllin eikä lisää kannata tuoda ennen kuin entiset sarjat loppuvat. Josei ja vastaavat eivät puolestaan mene sen vertaa kaupaksi että niitä kannattaisi tuoda samoja määriä kauppojen hyllyille. Tällä sentään yritetään saada jotain tuoretta aikaan ja sitä kautta ehkä lisää mangan lukijoitakin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Njäh.
|
|
|
Mmkay
kupoliitti
I had a plan.
Profiili
|
|
« Vastaus #15 : 24.07.10 klo 16:43 » |
|
Mun mielestä on vaan ihanaa, että kustantajat uskaltavat tuoda reippaasti erilaisia mangoja markkinoille. Shounenia ja sohjoa onkin jo rahdattu kotiin ihan tarpeeksi. En kyllä ehkä ihan tämän mangan haettuun kohderyhmään kuulu, mutta turhahan siitä on hernettä nenään vetää, Haplolla olikin oikein hyvä pointti viestissään.
Taidan kyllä itse asiassa kerätä sarjan, tai ainakin muutaman osan ihan vaan tukeakseni tätä vetoa ja nähdäkseni miten toi idea on saatu toteutettua.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
mira-pauliina
foorumisti
zzz
Profiili
|
|
« Vastaus #16 : 25.07.10 klo 12:32 » |
|
Hieno homma! Olenkin miettinyt että onko Suomessa ollenkaan sarjoja jotka sopisivat hyvin pienille lapsille (ekaluokkalaisista alkaen), ehkä tämä alkaa lähennellä jotakin sellaista.
Anoppi kysyi minulta yksi päivä noista lasten sarjoista ja jäin kyllä aika hiljaiseksi kun ei muistunut mitään mieleen :|
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Punainen jättiläinen
foorumisti
Profiili
|
|
« Vastaus #17 : 26.07.10 klo 11:39 » |
|
Hieno homma! Olenkin miettinyt että onko Suomessa ollenkaan sarjoja jotka sopisivat hyvin pienille lapsille (ekaluokkalaisista alkaen), ehkä tämä alkaa lähennellä jotakin sellaista.
Anoppi kysyi minulta yksi päivä noista lasten sarjoista ja jäin kyllä aika hiljaiseksi kun ei muistunut mitään mieleen :|
Eikö edes Yotsuba?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Muoto muuttuu, sisältö pysyy." "Hirveä kiire. Aivan hirveä kiire." -Antero Ruusuvuori, 2007
|
|
|
Omochan
peruskäyttäjä
Profiili
|
|
« Vastaus #18 : 27.07.10 klo 18:41 » |
|
Kuulostaa aika... söpöltä! :3 Saattaa ehkä olla liian söpö mun makuun, mutta voisinhan ehkä ostaa ekan osan, jos se ei ole liian kallis...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Maoi
foorumisti
*Q* syön teijät kaikki~
Profiili
|
|
« Vastaus #19 : 28.07.10 klo 01:05 » |
|
Eihän siinä ole mitään menetetty, vaikka tälläisiäkin sarjoja julkaistaan. Saavathan sitten nuoremmatkin lukijat luettavaa. Perus shonenia ja shoujoa on jo aika paljon, mutta esimerkiksi shonen-aita/yaoita tai shoujo-aita/yuria ei paljon ole julkaistu. ; )
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Aoi on yleissivistävä Jumala~
|
|
|
|