haplo
Uutisankka
foorumisti
Profiili
|

« : 23.06.10 klo 13:45 » |
|
Ivrea julkisti uusimman Suomeen tulevan mangasarjansa tuoreimman Vagabondin takasivuilla. Uutuussarja on Ai Yazawan Paradise Kiss. Aiemmin Yazawa on tullut suomalaisille tutuksi Egmontin valikoimaan kuuluvan Nanan kautta. Sarja kertoo opiskelijatyttö Yukarista, joka tutustuu muotialaa opiskeleviin uusiin ystäviinsä ja tätä kautta hänelle aivan uuteen maailmaan. Myöskään romantiikkaa ei ole sarjassa unohdettu sen ollessa yksi sarjan kantavista aiheista. Alunperin viisiosainen sarja julkaistaan kymmenessä osassa noudattaen samaa tapaa, jolla Ivrea julkaisi sarjan myös Argentiinassa. Editorial IvreaAnime News Networkin tiedot sarjasta
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Njäh.
|
|
|
haplo
Uutisankka
foorumisti
Profiili
|
|
« Vastaus #1 : 23.06.10 klo 13:48 » |
|
Ivrean sivuilta ei sarjasta vielä ole mainintaa, mutta laitoin linkin sivuille joka tapauksessa. Eiköhän tuo sinnekin vielä päivity.
Mitä itse uutiseen tulee, pidän sitä positiivisena. Toivottavasti löytää ostajansa. Jää kuitenkin omalta osalta ostamatta kun löytyvät jo englanniksi. Myöskin julkaisu kymmenessä osassa hieman kalskahtaa huonolta formaatilta. Tykkään itse paksummista mangapokkareista.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Njäh.
|
|
|
Cineya
★ suriseva ja sininen
oekakivalvoja
Sun otsassa on rasti.
Profiili
|
|
« Vastaus #2 : 23.06.10 klo 13:55 » |
|
Oi hitsi, rakastan NANAa, ja Paradise Kisskin kuuluu suosikkeihini~~ Vaikka kumpikin sarja on varsinaista shoujoa, niin jotain niissä on, mikä minua kovasti vetää puoleensa~~ Yazawan tyyli on ihana, ja mangan hahmoissa on aina jotain erityistä. Ehkäpä tuon Paradise Kissin ainakin lainaan kaveriltani sitten, ellen itse osta~~~~ *u*
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
ayuminette
peruskäyttäjä
友達 y s t ä v ä < 3
Profiili
|
|
« Vastaus #3 : 23.06.10 klo 17:50 » |
|
Oi hitsi, rakastan NANAa, ja Paradise Kisskin kuuluu suosikkeihini~~ Vaikka kumpikin sarja on varsinaista shoujoa, niin jotain niissä on, mikä minua kovasti vetää puoleensa~~ Yazawan tyyli on ihana, ja mangan hahmoissa on aina jotain erityistä.
Sama juttu :D Paradise Kiss kuuluu suosikkeihini, koska tulihan se katsottua mielenkiinnosta, koska olen itse opiskelemassa vaatetus-alaa ja tämähän oli mitä mukavin yllätys minulle ;3 nyt sitten vain odotellaan ~
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Maybe.. It's time to die?
|
|
|
Sekoleptikko
foorumisti
ruts
Profiili
|
|
« Vastaus #4 : 23.06.10 klo 19:28 » |
|
Oih, kyllä tuo taitaa juuri sohjoisuutensa takia tämän tytön hyllyille päätyä. On kyllä mielenkiinto siihenkin sarjaan herännyt jokin aika sitten ja positiivista kommenttai kuultu, joten miksi ei. Hieman vain epäilyttää, mitenhän tuo hintataso sitten on, kun en ole Ivrean julkaisuihin aiemmin koskenut. Mutta toivotaan kohtuullisuutta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Ota minut mukaan sun kanssasi Junan alle mahtuu kaksinkin Kädet ratista irti Ja nyt mennään
|
|
|
Saya
foorumisti
Profiili
|
|
« Vastaus #5 : 23.06.10 klo 22:05 » |
|
Olen tutustunut ainoastaan animeversioon, johon hullaannuinkin säälittävän tosissani. Kuinka monta kertaa sen jälkeen olenkaan pidellyt käsissäni Paradise Kissin paria ensimmäistä pokkaria ja pohtinut ostaoko vaiko eikö, siinä vasta pulma. Suomijulkaisut tulevat aina askeleen lähemmäs ostopäätöstä.
Kokemukset Ivreasta rajoittuu osaltani ainoastaan Bokura ga itaan, jonka käännös on järkyttävän huono. Onko laatu nykyään edelleen yhtä onnetonta? Saakos Ivreaa lähikaupoista ollenkaan?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
AreraChan
Unelmoiva
tintti
My Love For You Is Eternal
Profiili
|
|
« Vastaus #6 : 23.06.10 klo 22:08 » |
|
Hieman vain epäilyttää, mitenhän tuo hintataso sitten on, kun en ole Ivrean julkaisuihin aiemmin koskenut. Mutta toivotaan kohtuullisuutta.
Sama homma täällä. Voih, minua kyllä niin niin niin kovasti kiinnostaisi tutustua tähän, koska Yazawa on niin taitava. Näkeehän sen nyt jo Nanastakin! Harmittaa vain, kun nyt on niin monta sarjaa, joista kaikkea haluaisin jatkaa, mutta... Nyyyh! Köyhä opiskelija...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
...what good is Hiten mitsurugi ryuu... ...what good is Himura Kenshin..? Again, I... I failed to protect the one person who is most important to me... Kaoru-dono... Kaoru.
~Kenshin~
|
|
|
Hachikat
Lauhkea Ylitintti ja harmiton
ylläpitäjä
The legendary Finnish dub
Profiili
|
|
« Vastaus #7 : 24.06.10 klo 11:14 » |
|
Voivoivoivoi, NANA on aivan loistava sarja, joten kaipa on nyt Paradise Kissiinkin tutustuttava! Kumma, kun en ole ennen tajunnut tutustua Yazawan muihin teoksiin...
Julkaisuformaatti ketuttaa. Jos hinnat ovat vielä kovatkin, niin sehän on selkeää riistoa. Vaan ei se joka pyytää vaan se joka maksaa...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kiltit aina voimaa saa, muuttamalla hahmoaan, ja yhdessä me pahaa uhmataan.
|
|
|
haplo
Uutisankka
foorumisti
Profiili
|
|
« Vastaus #8 : 24.06.10 klo 11:41 » |
|
Kokemukset Ivreasta rajoittuu osaltani ainoastaan Bokura ga itaan, jonka käännös on järkyttävän huono. Onko laatu nykyään edelleen yhtä onnetonta? Saakos Ivreaa lähikaupoista ollenkaan?
Saa lähikaupoista ainakin Oulussa, mutta kauppojen valikoimathan ovat aina kaupasta itsestään kiinni. Ja siitä ei liene vielä tietoa, tuleeko Paradise Kiss lehtipistejakeluun. Esimerkiksi Ivrean Love Celeb ei tullut, vaan sitä saanee lähinnä Fantasiapeleistä. Mitä suomennosten laatuun tulee, olen kyllä tykännyt Vagabondin käännöksestä. En tosin huomannut Bokura ga itankaan ensimmäisen osan käännöksessä suuria ongelmia. Makuasioitahan nämä ovatkin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Njäh.
|
|
|
Sekoleptikko
foorumisti
ruts
Profiili
|
|
« Vastaus #9 : 24.06.10 klo 13:06 » |
|
Esimerkiksi Ivrean Love Celeb ei tullut, vaan sitä saanee lähinnä Fantasiapeleistä.
Ja lappilaiset (+ muut syrjäkyläläiset) hihkuvat riemusta! D: Tästä on ennenkin napistu, kun ei kaikki suomimanga ole kaikkien saatavilla.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Ota minut mukaan sun kanssasi Junan alle mahtuu kaksinkin Kädet ratista irti Ja nyt mennään
|
|
|
Flarona
kovin pötkyläinen
suomimangusti
No, it's nothing.
Profiili
|
|
« Vastaus #10 : 24.06.10 klo 21:51 » |
|
Uskoisin Parakisun tulevan Lehtipisteisiin. Ensinnäkin Love Celeb on taiteeltaan ja kieleltään aika epäilyttävän näköinen sarja (juoni on asia erikseen), minkä takia se on piilotettu pois pikkupoikien ja -tyttöjen ulottuvilta. Toiseksi voisin sanoa, että sen Vagabondin takana Parakisun kohdalla on sama teksti kuin muissakin Lehtipisteisiin tulevien sarjojen mainosten alla. Ykkösosa ilmestyy sen mukaan epämääräisesti lähiaikoina.
Kun se ilmestyy, katson ensin sisälle, sitten takakantta ja sitten päätän, ostanko vai en. Vähän kyllä minuakin jännittää noiden paksuus, mutta mikäs siinä, jos sarjan yhteishinta ei nouse liiaksi osien paljouden takia ja saadaan värisivujakin enemmän. Kansia ainakin on enemmän kuin viisiosaisessa. :D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Saya
foorumisti
Profiili
|
|
« Vastaus #11 : 26.07.10 klo 18:11 » |
|
Mitä suomennosten laatuun tulee, olen kyllä tykännyt Vagabondin käännöksestä. En tosin huomannut Bokura ga itankaan ensimmäisen osan käännöksessä suuria ongelmia. Makuasioitahan nämä ovatkin.
Luitkohan pokkarin kenties silmät kiinni vai miten siinä ei voi havaita suuria ongelmia? Bokura ga itassahan on tosi kömpelö suomennos. Ne puhuu kuin olisivat 6-vuotiaita. Ne sivutekstit ja taustaäänet ei tee välillä mitään järkeä. Tulee mieleen, että kääntäjä ei ole edes yrittänyt miettiä, mikä merkitys niillä pienillä teksteillä on tai liittyykö ne jotenkin siihen tilanteeseen, vaan lätkäissyt suoran käänöksen. Parasta käännöksessä on kuitenkin ne kirjaimet, joita ei löydy suomenkielisistä aakkosista... Sööttiä. En tietenkään osaa sanoa, kuinka looginen tai laadukas alkuperäinenkään manga on, kun olen tosiaan vain sen animen katsonut. Nyt kun Sangatsu ja Punis on totuttanut mangustit huipputeksteihin, ei muu enää kelpaakaan!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|