sisällön alkuun
19.11.2017 03.10 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"まさか。。。あの人?!"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 [3]  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: UKK: Termejä ja selityksiä  (Luettu 57367 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
epeli
kilokommentoiva
kupoliitti

Heart container 2/3 full

Profiili WWW
« Vastaus #40 : 20.07.08 klo 11:37 »

Paint BBS:stä olisi hiukan kysyttävää, kun viimein uskaltauduin tuota kokeilemaan.
Pientä päänvaivaa tässä ohjelmassa teettää ainakin minulle se, etten löydä mistään värivalikkoa.

Mistä sen löytäisi, ja mistä saisi vaihdettua remask-toimintoon valittua väriä?

Kiitän jo etukäteen.

//Kiitos ynne selvennyksestä, yritän elää tämän asian kanssa, ettei sitä valikkoa tosiaan ole D:

//Kometae: Ohhoh, onkos asia näin yksinkertainen kumpaisessakin ohjelmassa? D: Ja minäkun aina Shipainteriakin käyttäessä käytän reversevärin valintaan sitä värivalikon toista, alareunan pienempää laatikkoa. Kiitos paljon n___n
« Viimeksi muokattu: 21.07.08 klo 17:37 kirjoittanut pehla » tallennettu

Ynne
oekakien
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #41 : 20.07.08 klo 13:14 »

Pientä päänvaivaa tässä ohjelmassa teettää ainakin minulle se, etten löydä mistään värivalikkoa.
Värivalikko taitaa olla niin uudenuutukainen keksintö, ettei sitä vanhassa PaintBBS:ssä edes ole, vaan värit pitää säätää niiden perusvalikossa olevien slaiderien avulla. Remaskista en kyllä osaa sanoa, ikinä saanut niitä toimimaan.
tallennettu

| deeAa | GRAAAAGH!  Varför en banan?
Oekakivastaava | Piirtisvainoaja | MMO-olmi
Kometae
!
kupomuumio

sun maa mustikka

Profiili WWW
« Vastaus #42 : 20.07.08 klo 16:43 »

Mistä sen löytäisi, ja mistä saisi vaihdettua remask-toimintoon valittua väriä?

Jos nyt asia on niin yksinkertainen kuin ymmärsin, niin eikö remask ole ihan samalla tavalla paintissa ja shi-painterissa, että oikealla hiirinapilla napsauttaa sitä remask-laatikkoa, kun on valinnut haluamansa värin?
tallennettu

Lukemalla tämän tekstin sitoudut vastaanottamaan lämpimän virtuaalihalin :-)

* /o/ \o\ *
chellie
Vieras
« Vastaus #43 : 23.07.08 klo 10:24 »

Minulla olisi tuosta turvatallennuksesta kysyttävää, enkä löytänyt vastausta mistään.

Laitoin kuvani turvatallennukseen ja jatkoin sitä seuraavana päivänä. Tein sitten kuvani valmiiksi ja lähetin sen eteenpäin. Lähettämisen jälkeen kuva olikin se keskeneräinen, jonka olin laittanut turvatallennukseen. Miksi tekemäni muutokset eivät tulleet kuvaan, vaikka tein kaiken ihan ohjeita seuraten? Yritin uudestaan (ja uudestaan ja uudestaan), mutta kuva ei vain "valmistunut". Mitä nyt pitäisi tehdä? :o Olisin todella kiitollinen avusta. :33
tallennettu
Vigly
Kalaisa
oekakivalvoja

HAAHAA

Profiili WWW
« Vastaus #44 : 23.07.08 klo 11:47 »

Katsoppas UKK kohdat 2.13 ja 2.15 - niissä on ohjeita juuri tuollaisen tilanteen varalle.
//Print screenin käyttö on suositeltavaa. Kuitenkin, tapauksessasi luulisi että kuva olisi näkynyt muille valmiina (?) (muutenhan lähetys on syystä tai toisesta epäonnistunut), joten ei sitä olisi tarvinnut poistaa.
« Viimeksi muokattu: 23.07.08 klo 15:06 kirjoittanut Vigly » tallennettu
chellie
Vieras
« Vastaus #45 : 23.07.08 klo 14:17 »

Kokeilin juuri kyseisiä ohjeita, mutta kuva ei vain tullut valmiina. Nyt poistin kuvan lopullisesti (kyllästyin jo koko kuvaan sen kanssa sählätessä). Yritän sitten seuraavan kuvan kanssa uudelleen, jos joudun sen turvatallentamaan. :'3

// Kiitos kuitenkin avusta, Vigly.
tallennettu
Kometae
!
kupomuumio

sun maa mustikka

Profiili WWW
« Vastaus #46 : 30.07.08 klo 21:56 »

Selittäkää mulle, mikä on multiply-ominaisuus layereillä, miksi sitä käytetään ja miksi se on niin mahtavaupeakorvaamaton, että kaikki käyttää? :( Tunnen itseni outsideriksi, kun en tiedä siitä oikein mitään.

//Enköhän tuosta jotenkin hoksannut :O Ens kerralla yritän pelleillä sillä itse. Kiitos!
« Viimeksi muokattu: 31.07.08 klo 12:48 kirjoittanut Kometae » tallennettu

Lukemalla tämän tekstin sitoudut vastaanottamaan lämpimän virtuaalihalin :-)

* /o/ \o\ *
Kasumi
karismaattinen
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #47 : 31.07.08 klo 00:29 »

Selittäkää mulle, mikä on multiply-ominaisuus layereillä, miksi sitä käytetään ja miksi se on niin mahtavaupeakorvaamaton, että kaikki käyttää? :( Tunnen itseni outsideriksi, kun en tiedä siitä oikein mitään.
Sama kuin Photarissa. Multiply tekee layeristä läpinäkyvän tai läpikuultavan. Itse käytän joskus sitä tekemään "varjoja" sillä värillä mitä haluaa käyttää varjona. Kaksoisklikkaamalla layeria voi valita sen layerin ominaisuuden joita on luullakseni kolme. Oletuksena on "Normal".
tallennettu

Modern Life Is Rubbish
Rikotin
foorumisti

Nawww~

Profiili WWW
« Vastaus #48 : 18.09.08 klo 19:45 »

Tunnen itseni jotenkin mitättömäksi, kun en osaa liittää kuvia  vastaukseen, muuten kuin linkin kautta. Voisiko joku kertoa miten 'Img' toiminto toimii :3? Kiitos.
tallennettu

Vaikkukorvainen karvasaurus.
Miizou
improvisoiva
ylläpitäjä

Profiili WWW
« Vastaus #49 : 18.09.08 klo 22:01 »

Img-tagien väliin kuvan URL (eli http:// -alkuinen www-osoite).

Niinku tälleesti:
Koodia:
[img]http://koti.mbnet.fi/mijo/rosk/kekekekkonen.gif[/img]

Mutta muistakaakin edelleen olla linkittämättä liian isoja kuvia foorumille, jottei sivun leiska mene rikki ja jottei sivun lataaminen kestä tuhottomasti, jos kyseessä on vielä tiedostokooltaankin iso kuva.

Ja Kupolin foorumeille vain kupoli.netistä tai omalta sivulta löytyviä kuvia. Suoralinkitys muiden sivustojen kuviin ilman lupaa on väärin. (Jarskakin sen tietää.)
tallennettu
Rikotin
foorumisti

Nawww~

Profiili WWW
« Vastaus #50 : 19.09.08 klo 14:07 »

Kiitän sinua Miizou :3 Tuosta oli suuresti hyötyä.
tallennettu

Vaikkukorvainen karvasaurus.
Granaattiomena
Vieras
« Vastaus #51 : 04.01.09 klo 17:11 »

Miten pystyy lähettää ja tallentaa, en voi piirtää tänne ennenkuin tiiän.
Laittakaa vaikka joku linkki kuvan jossa neuvotaa.
tallennettu
Vigly
Kalaisa
oekakivalvoja

HAAHAA

Profiili WWW
« Vastaus #52 : 04.01.09 klo 17:50 »

Tälläisen oli tuo Andro tehnyt, kuva on kolmannesta kohdasta UKK 2.1

Vastaukset kyllä löytyvät jos niitä vaivautuu yhtään etsimään.
tallennettu
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #53 : 04.03.09 klo 22:26 »

Ehkäpä ohjeen piirtisten kynänterien vaihtoon voisi linkittää tännekin (ja ehkä myö Viglyn varsinaiseen UKK-postaukseen), jotta sen löytää tarvittaessa helpommin kun joku kyselee sitä piirtopöytäketjussa.

http://keskustelu.kupoli.net/index.php?topic=169.msg26694#msg26694
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
Nerilka
Vieras
« Vastaus #54 : 26.03.09 klo 19:46 »

Mulla on nyt sellainen ongelma etten saa piirtää. Mitkään laudat ei toimi, vaikka latasin sen uuden Java- version. Se menee kyllä siihen laudalle, mutta siinä vasemmassa yläkulmassa on pieni valkoinen ruutu jossa on punainen rasti. Miten mä saisins sen toimimaan?

Oliko tää oikea paikka?
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3]  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.029 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste