sisällön alkuun
25.9.2017 20.05 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mangon tarina  (Luettu 3462 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Mangopiirakka
kupoliitti

Profiili
« : 06.06.10 klo 16:59 »

Kirjoittelen tänne omaa tarinaani, ja lukuja ilmestyy tänne aina kun ehdin kirjoittaa.

1.luku

Daisy on juuri kävelemässä kouluun, ja on hänen ensimmäinen koulupäivä. Hän menisi tänään 6. luokalle, ja on nyt ala-asteen vanhimpia. Miten tämä vuosi sujuu koulussa? Daisy mietti, että onkohan hänen luokalleen tullut uusia tyyppejä. Se olisi kivaa, koska voisi tutustua uusiin ihmisiin.
Daisy saapuu koulun pihalle, ja siellä hän näkee ystävänsä Lizzyn ja Lunan.
- Moi, Lizzy! Ja Luna! hän moikkasi heitä.
- Moi Daisy! Kiva nähdä pitkästä aikaa! he vastasivat.
Sen jälkeen Daisy, Lizzy ja Luna alkoivat keskustella kaikenlaista mitä he olivat tehneet kesälomalla. Heillä kaikilla oli paljon kerrottavaa. Sitten kello soi.
- Mitä meillä on ekalla tunnilla? kysyi Luna.
- En tiedä, varmaan meille tulee uusia oppilaita niin jotain tutustumista on, Lizzy sanoi.
- No, katotaan nyt. Mennään luokkaan, Daisy sanoi.
Sitten he kävelivät luokkaan. Kukaan ei ollut muuttanut luokalta pois, mutta heille oli tullut kaksi uutta oppilasta.
Opettaja ilmoitti, että he tulisivat pian.
Pian uudet oppilaat koputtivat jo ovea. Sitten he astuivat sisään.
- No niin, esitelkääs itsenne. Aloita sinä vaikka Anicette, opettaja sanoi.
- Öh... Hei, olen Anicette, olen 12-vuotias ja muutin tänne....
- Mistä sinä muutit? opettaja kysyi.
- No.. Aika kaukaa.. En tiedä paikan nimeä tarkkaan... Anicette sanoi hiljaisesti.

2.luku

- Selvä. No, Yvette esittele nyt sinä itsesi, opettaja totesi.
- Moi, olen Yvette, ja olen 12-vuotta. Muutin tänne myös kaukaa.
- Harrastatteko te tytöt jotain? opettaja kysyi.
- Minä harrastan laulamista, mutta vain kotonani ja yhden kaverini kanssa. Tää kaveri on 8. luokalla, Anicette sanoi.
- Minä en harrasta mitään, Yvette sanoi.
- No, aloitetaanpas tunti. Joku voisi esitellä hieman itseään ja koulua välitunnin ajan sitten, opettaja sanoi
Sitten he aloittivat tunnin, ja heillä oli matematiikkaa. Oppilaat tekivät tehtäviä, ja kello soi.
Kaikki olivat menossa välitunnille, ja Daisy, Lizzy ja Luna olivat viimeisiä ketkä olivat menossa. Mutta opettaja pysäytti heidät.
- Voisitteko te tytöt näyttää paikkoja Yvetelle ja Anicetelle? Annan teille luvan olla tämä välitunti sisällä, opetta sanoi.
- Kyllä me voidaan, Luna sanoi.
- Tulkaa sitten luokkaan ajoissa, kun kellot soivat, opettaja vielä muistutti.
- Kyllä! he vastasivat.
He lähtivät sen jälkeen kierrokselle. Daisy, Lizzy ja Luna esittelivät käsityö luokat, musiikki luokan, ruokalan, liikuntasalin ja paljon muuta. Tämän jälkeen Yvette ja Anicette löytäisivät kaiken helposti.
- Teillä on todella iso koulu! Verrattanu siihen mitä vanha koulu oli... Anicette sanoi.
- Ai onko? Daisy kysyi.
- Tosiaankin on. Te olette vain tottuneet siihen, niin ei se varmaan niin isolta tunnu, Yvette totesi.
- Niin kai... Siis mistä te muuten tulittekaan? Lizzy kysyi.
- Noo aika kaukaa ei me muisteta sen paikan nimee kun se olis sillain aika pieni paikka... Yvette ja Anicette sanoivat jotenkin hätääntyneesti.
- Okei, Luna sanoi.
Sen jälkeen kellot jo soivatkin, ja pitäisi mennä luokkaan. Koulupäivä jatkui normaalisti tutustuessa, eikä mitään erikoista tapahtunut.

3.luku

Daisy lähti jo kotiinpäin. Hän ei ikinä kulkenut kenenkään kanssa samaa matkaa, koska kukaan luokkalainen ei asu samassa suunnassa. Hän joutuisi taas pitkästä aikaa kävelemään kolmen aikaan kotiin, yksin. Mutta kun hän oli kulkenut jonkin aikaa, hän huomasi takanaan Aniceten. Daisy juoksee Aniceten luokse.
- Moi Anicette! Voitaisiinko mennä samaa matkaa? Daisy kysyy.
- Moi Daisy. Voidaan me, Anicette sanoo.
He juttelivat kaikkea, ja tulivat hyvin toimeen. Yleensä Daisy on varsin hiljainen, mutta nyt hän puhui melko paljon.
- Muuten, voit kutsua minua Aniksi, kun tuo minun nimi on aika pitkä, Anicette sanoi.
- Okei, Anicet... Siis Ani, Daisy vastasi.
Sen jälkeen he nauroivat molemmat. Pian kuitenkin he saapuivat risteykseen, jossa Daisy kääntyi. He moikkasivat ja lähtivät molemmat omille teilleen.
>>Hmm... Hän on todella kiva, voisin ystävystyä vielä enemmän hänen kanssaan.<< Daisy mietti.
Sitten Daisy saapui kotiin. Hän otti avaimet taskustaan ja avasi oven. Ketään ei ollut kotona.
>>Aziz on kai taas mennyt jollekin kaverilleen... Joten olen melkein koko päivän yksin..<<
Daisy heitti laukkunsa huoneeseensa, ja istahti sängylleen. Heidän talo oli melko iso, ja Daisylla oli iso huone. Huoneessa oli lipasto, sänky, työpöytä, yöpöytä ja jopa vaatekaappi. Siellä oli myös hänen muita tavaroitaan, ja pikkuinen nojatuoli.
- Voisin mennä syömään jotakin, oli nimittäin melko pitkä koulupäivä, Daisy sanoi itsekseen.
Daisy meni keittiöön, ja hän avasi jääkaapin ja otti sieltä omenan. Hänen puhelin oli viereisellä lipastolla, ja siihen oli tullut viesti, ja yksi vastaamaton puhelu.
>>Ai, Lizzy oli soittanut. Soitanpa takaisin.<< Daisy mietti.
Lizzy kuuli, että hänen puhelinsa soi, ja hän vastasi siihen.

Daisy:
- Moi! Sä olit soittanut, että mitä asiaa?

Lizzy:
- Moi, kysyisin vaan sitä, että voisitko sä tulla yökylään meille viikonloppuna? Tai mä teille?

Daisy:
- Kyllä se varmaan käy. Vaikka meille. Muuten, pääsisitkö sä nyt meseen?

Lizzy:
- Pääsen varmaan meseen puolen tunnin päästä. No, jutellaan sit siellä enemmän! Moikka!

Sen jälkeen he painoivat molemmat punaista luuria.
« Viimeksi muokattu: 07.06.10 klo 12:14 kirjoittanut Mangoz » tallennettu
Marava
foorumisti

Profiili
« Vastaus #1 : 06.06.10 klo 17:10 »

Hoho, tykkään lukee tän tapasia tarinoita joissa on niinku tollanen juoni, ja toiki tarina vaikuttaa hauskalta, good job! 8D
tallennettu
Mangopiirakka
kupoliitti

Profiili
« Vastaus #2 : 06.06.10 klo 19:04 »

Hurr kiitos Marava ~
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.017 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste