sisällön alkuun
25.9.2017 01.47 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Kotimme on liikkuva linna."

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 3 [4]  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pelit  (Luettu 41087 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Frozy
foorumisti

記憶したか?

Profiili
« Vastaus #60 : 23.11.09 klo 15:06 »

Ensimmäinen pelini ikinä oli PlayStation 1:n mukana tullut Mickey's Wild Adventure. Muistan suuttuneeni, kun se oli niin vaikea. Seuraavana jouluna sain Spyro: Year of The Dragonin. Rakastuin siihen täysin, ja myöhemmin äitini osti minulle Spyro 2: Gateway To Glimmerin. Spyro-pelit ovat minulle rakkaita ja hyvin läheisiä, tosin Crash Bandicoot -sarja ei ole kaukana perässä. Omistan kaikki sarjan pelit PS1:lle (myös Crash Team Racingin) kolmatta lukuun ottamatta.

Kun saimme PlayStationin kakkosversion, pelasin enimmäkseen paketin mukana tullutta Ratchet & Clankia. Hyllymme alkoivat täyttyä autopeleistä, kun veljeni kasvoi ja innostui pelaamisesta. Itse en niistä pitänyt, ja moneen vuoteen en pelannut ollenkaan.
Intoni palasi, kun sain 11-vuotissyntymäpäivälahjaksi Kingdom Heartsin. Peli oli niin kaunis, niin ihana, niin monipuolinen ja niin mielenkiintoinen, että moneen viikkoon en mitään muuta tehnytkään kuin pelannut. Jäin jumiin pelin loppuvaiheessa ja monen yrityksen jälkeen luovutin - jätin KHn vuodeksi rauhaan, kunnes kokeilin uudestaan ja kuin ihmeen kaupalla selvitin vaikean vastuksen ensimmäisellä yrittämällä.

Nykyään omistan vähän alle kymmenen peliä PS2:lle: Ratchet & Clank, Kingdom Hearts, Kingdom Hearts 2 (jonka olen pelannut kohta puhki - ihana ihana ihana peli <33333 aion ostaa DSn voidakseni pelata KH 358/2 Dayssia), Crash Nitro Kart (omaperäinen ajopeli, en ole pelannut sitä vuosiin), Sims 2 (aika pettymys, eikä peli edes toimi kunnolla. Olisi pitänyt hommata tietokoneversio), Crash Twinsanity (aivan päätön :D) ja uusimpana hankintana pelikaupasta puolivahingossa löytynyt Final Fantasy X (todella hyvä peli, on saanut minut todella innostumaan FF -sarjasta. Lulu on kovis! <3)

Tietokonepelejä minulla ei ole yhtään.
Pelihankintoja, joita tahtoisin tehdä, ovat Final Fantasy XII, Persona 3 ja Okami. :3
tallennettu

Mihu
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #61 : 24.11.09 klo 19:00 »

Muistan hämärästi pelanneeni paljon Wormsia PC:llä veljeni kanssa, kun olin vielä pieni. Sekä myös ihan sitä (luultavasti) ensimmäistä Pokemon peliä ja tietysti kaverin luona tuli pelattua ihan hulluna Super Marionia Nintendolla.

Ihka ensimmäistä Crash Bandicootia tuli jälleen kaverin luona pelattua runsaasti. Olisi mahtavaa löytää kyseinen peli jostain vielä toimintakuntoisena, se kun on jäänyt muistoihin niin hauskana ajanvietteenä. Melkein kaikkia Crasheja on tullut pelattua ainakin kerran, mutta ehdoton suosikkini on kyllä Crash Team Racing, jota vieläkin kaverin kanssa pelaan melkein aina, kun heillä käyn.

Ratchet ja Clank -peliin tutustuin kaverin luona ja ihastuttuani siihen pyysin sitä joululahjaksi. Äiti tosin osti kakkososan, vaikka olin toivonut ensimmäistä, mutta ei se kyllä sen jälkeen enää harmittanut, kun olin peliä pelannut. Aseet ovat kyllä pelin parasta antia, sekä tietenkin hassut hahmot ja erikoiset maat. Kolmonen on pitänyt hankkia jo pitkän aikaa.

Ratchetin ja Clankin jälkeen veli osti Kingdom Heartsin ja minä kilttinä pikkusiskona omin koko pelin itselleni, kun ihastuin sen  hahmokaartiin, tarinaan ja upeisiin maihin. Veli ei ole onneksi koskaan pyytänyt sitä takaisin, sillä en millään raaskisi siitä luopua. Kun ensimmäinen oli vedetty läpi, piti tietenkin ostaa KH2, jota tälläkin hetkellä pelaan jo ties monennen kerran ja joka on ehdoton suosikkini kaikista pelaamistani peleistä.

Ja jälleen kaverin luona tutustuin Haloon, jonka olisin varmaan itsellenikin ostanut, jos ei olisi samalla pitänyt ostaa Xboxia jotta olisi sitä sitten voinut pelata. Kaverin luona kuitenkin on sitä yhdessä pelattu miljoonia kertoja ja se on varmaan ainut FPS-peli, jota tykkään pelata. Muista samankaltaisista peleistä en ole innostunut.

Simssejä on tullut pelattua ihan nuoresta lähtien tähän päivään saakka. Tai no, viime aikoina ei ole tullut pelattua, mutta jos joskus haluan mukavaa ajanvietettä, tiedän mitä tehdä. PS2 versiota ei ole tullut kokeiltua ja siksi sitä vähän vierastankin, vaikka ihan yhtä hyvä sekin varmasti on. Suunnitelmissa on joskus hankkia Sims3:nen.

Viime kesänä kaverini tuli meille about viikoksi ja toi mukanaan joukon pelejä (mm. Okamin, josta en itse oikein innostunut, vaikka sitä oli paljon kehuttu), joista rakastuin ehdottomasti Shadow of the Colossukseen. Sen yksinkertainen juoni, kauniit maisemat sekä mitä erikoisemmat otukset eli kolossit saivat minut pauloihinsa ja nyt olen sitäkin peliä aikomassa hankkia.

Niin ja tietenkin, ei saa unohtaa Tekken 3:sta, jonka parissa on vietetty erinomaisia hetkiä~

Itsekin haluaisin Persona 3 ja 4, kun olen niistäkin kuullut pelkkää hyvää. Varmaan voisi myös joskus veljen hyllyltä käydä lainaamassa Metal Gear pelit ja pelata ne läpi, kun vaikuttavat ihan hauskoilta Splinter Cellin kaltaisilta hiiviskelypeleiltä.

tallennettu

"You must not be afraid to dream a little bigger darling"
Elyas
kupoliitti

Critical hit to the nads

Profiili WWW
« Vastaus #62 : 19.06.10 klo 18:54 »

Vaikka olenkin vatvonut peliä jo ties missä ja miten puhki tahansa, pulputanpa nyt siitä aikani tässäkin topicissa.
Kyseessähän on siis PS3n Valkyria Chronicles

VC:tä on tosi vaikea määritellä mihinkään genreen. Siinä on piirteitä niin taktiikka- ja strategiapeleistä, japanilaisista roolipeleistä ja kolmospersoonan ampumispeleistä. Yleisesti se luokitellaan kuitenkin strategiaroolipeliksi. Pähkinänkuoressa peli kertoo sotatarinan Gallian ja Itäisen Imperiumin sodasta vaihtoehtoisessa 1930-luvun euroopassa näyttävään animukuoreen puettuna.
Päähenkilöinä toimivat gallialainen luonnontiedeopiskelija, lievästi omalaatuinen Welkin Gunther ja leipuriharjoittelija/osa-aikainen Bruhlin kylävahti Alicia Melchiott. Pelin alussa nämä kaksi päätyvät reserviarmeijan leiviin taistelemaan uhkaavaa imperiumia vastaan Joukkue 7:n lipun alla, ja tarinan edetessä mukaan ehtii lyöttäytyä toinen toistaan omaperäisempiä persoonia vihanneksia rakastavasta panssarintorjuntaäijästä mekaanikkoon, joka ajaa mitä tahansa härveliä jonka saa liikkeelle, ja lentää lentokonettakin silmät kiinni (no kidding). Suuri osa Joukkue 7:n jäsenistä on vapaasti valittavissa noin 50 henkilöstä, joista on ihme kyllä kaikista saatu niin persoonallisia omine äänineen, ulkonäköineen, taustatarinoineen, potentiaaleineen ja luonteineen, että monien pelien pakolliset päähahmotkin kalpenevat niiden rinnalla.

Itse peli on niinikään fiktiivinen kirja "On the Gallian Front", jota pelaaja "lukee" eteenpäin valitsemalla "artikkeleita", jotka sisältävät hahmokeskusteluja, juonenkuljetusta ja taisteluosuuksia. Pelaajan luettavissa on myös tiedot kaikista pelissä esiintyvistä hahmoista, aseista ja pelin maailmaan liittyvistä asioista. Pelaajalla on myös jatkuva pääsy joukkueen jäsenten vaihteluun, aseistamiseen, tasojen nostamiseen ja muuhun hauskaan näpertelyyn ja mikromanagerointiin koko pelin ajan.

Varsinainen pelaaminen, eli taistelukohtaukset koostuvat vuoropohjaisista taisteluista, joissa omaa joukkuetta johdetaan kohti tiettyä päämäärää, esimerkiksi vihollisleirin valtausta tai tankin tuhoamista. Vuoron alussa pelaajalle annetaan tietty määrä CP:tä eli komentopisteitä, joilla hän voi siirrellä joukkojaan. Kaikki omat joukot (joita voi olla kentällä korkeintaan 10 kerrallaan) näkyvät ensin pelaajalle kartalta, josta pelaaja voi sitten valita sotilaan tai tankin, jota liikutella. Kun pelaaja valitsee esimerkiksi sotilaan, tältä lähtee yksi komentopiste ja kamerakuva "sukeltaa" valitun sotilaan luokse. Tämän jälkeen pelaaja voi täysin vapaasti liikutella valittua sotilasta niin kauan kun toimintamittaria riittää haluamaansa paikkaan, ampua vihollista tai vaikkapa parantaa omia sotilaita. Tankkien liikutteluun CP:itä vaaditaan kaksi. Kun CP:t loppuvat, vihollisen vuoro alkaa. Edes omalla vuorolla ei ole turvassa vihollisjoukoilta, sillä ne ampuvat armotta editseen liikkuvia vastapuolen sotilaita.

Hahmoluokkia on tankin lisäksi viisi, ja kaikilla on omat heikkoutensa ja vahvuutensa. Tiedustelijat (Scout) pystyvät juoksemaan pitkiä matkoja, rynnäkkösoltut (Shocktrooper) saavat lähietäisyydeltä paljon vahinkoa konekivääreillään ja liekinheittimillään, panssarintorjuntamiehet (Lancer) tuhoavat nimensä mukaisesti tankkeja ja muita panssaroituja kohteita, pinoeerit (Engineer) korjailevat kaikkea tankeista suojiin, parantavat haavoittuneita ja tekevät miinoja toimintakyvyttömiksi ja tarkka-ampujat (Sniper) nimensä mukaisesti ampuvat vihollisia pitkien matkojen päästä. Eri hahmoluokkien lisäksi kaikilla hahmoilla on itselläänkin erilaisia taisteluun vaikuttavia tekijöitä, potentiaaleja, joista voi olla sekä hyötyä, että haittaa. Toinen on allerginen siitepölylle ja menettää siksi HP:taan oleillessaan puskien lähellä, kun taas toinen näkee paremmin pimeässä. Lisäksi hahmot saattavat pitää toisista hahmoista enemmän kuin toisista, mikä sekin vaikuttaa peliin.

Tietysti hahmoihin vaikuttavat myös käytössä oleva ase, varusteet ja hahmoluokka, mutta lisäksi on mahdollista antaa panssarivaunukomentaja Welkininä erityiskomentoja, joilla voi kasvattaa vaikkapa iskuvoimaa, puolustusta tai väistökykyä, tai vaikkapa kutsua kranaatinheitiniskua vastustajan väkijoukkoon.
Taistelun animulook voi vaikuttaa söpöltä, mutta peli silti maistuu sotapelille. Kun hahmon HP:t putoavat nollaan, on pelaajalla kolme vuoroa aikaa pelastaa tämä, muuten kuolo korjaa (Paitsi jos satut olemaan joku muu päähahmoista kuin Welkin, juonelle tärkeät hahmot vain perääntyvät. Welkinin kuolema on aina Game Over -ruutu). Näin tapahtuu myös, mikäli vihollissotilas koskee hahmoa ennen kuin hänet kyetään pelastamaan. Peli on kuitenkin mahdollista päästä läpi ilman henkilötappioita ilman minkäänlaista erityisgrindailua, ja onkin hyvin palkitsevaa nähdä lopputekstien rullatessa, kuinka kaikkien sivuhahmojen statuksena lukee "living".

Pelissä on toki virheensä. Vihollistekoäly tekee ajoittain hieman outoja asiota, mutta on toisaalta myös ärsyttävän tarkka osumaan. Taisteluiden suoriutumisesta saa aina kirjainarvosanan A.sta D:hen, mutta mikäli A:ta halajaa, on turvauduttava usein grindaamiseen ja erinäisiin netistä löytyviin oppaisiin. Peli on uskomattoman hauska ja koukuttava, mikäli jättää ylimääräkouluttamisen minimiin ja pelioppaat netin perukoille. Full A combo ekalla pelikerralla pilaa vain hauskuuden. Henk. koht. en ole ollut mistään pelistä niin innostunut sitten Persona 3:sen. Täytynee mainita vielä että pelissä on valittavana originaali japaninkielinen dubbi, jos enkku ärsyttää liikaa korvaa.

Pelin jatko-osaa odotellessa~ (Valkyria Chronicles 2 ilmestyy muuten lähipäivinä PSP:lle)

Mahdollisimman siisti kala vasemmalla.
levanti
Vieras
« Vastaus #63 : 20.06.10 klo 12:03 »

Jo kauan hehkuttamani Shadow Hearts II:n rinnalle on nyt noussut neljä muuta peliä, ja tämä viisikko muodostaa ehdottoman eliitin PS2:n J-RPGeistä. Otanta on kattava, olen tässä testannut lähes tulkoon kaikki englanniksi julkaistut PS2:n RPG:t ja tästä seulasta pääsi läpi vain nämä viisi (ei järjestyksessä vielä):

1. Shadow Hearts II (Shadow Hearts: Covenant)
- lukekaa ketju aiheesta Japani-laudalla

2. Atelier Iris: ETERNAL MANA (Atelier Iris: Eternal Mana)
- GUSTin ihana alkemiarpg on musiikiltaan ja pelattavuudeltaan huippuluokkaa, äänet saa japaniksi, peli ei ole hampaat irvessä vääntämistä vaan enemmän hauskanpitoa

3. Atelier Iris: ETERNAL MANA 2 (Atelier Iris 2: The Azoth of Destiny)
- EM1:n jatko-osa on oikeasti EM1:n esiosa, hitaahkon alun jälkeen peli nousee edeltäjänsä tasolle, musiikki ja pelattavuus hieman hiotumpia ja taistelujärjestelmä erinomainen. Japaniääniraita on mukana

4. Wild ARMs Advanced 3rd (Wild Arms 3)
- mykkä RPG, mutta ei ollenkaan huono sellainen. Wild ARMseista se paras, pelattavuudeltaan nerokkaan simppeli, musiikiltaan mainio paketti. WA1 ja 2 olivat liian alkukantaisia, 4 ja 5 tyhmän heksatappelusysteemin saastuttamia ja Alter Code F taas kehno remake ensimmäistä sekä XF on hölmösti tehty strategiaksi, jää jäljelle vain 3

5. Gensou Suikoden III (Genso Suikoden III)
- legendaarinen mykkä RPG, jota ei koskaan julkaistu Euroopassa, mistä syystä täkäläiset Suikoden-fanit edelleen pitävät kehnoa Suikoden II:a sarjan parhaana osana, vaikka kolmonen on kaikin puolin parempi. Suikoden II:n uutta sarjaa lukuunottamatta ainoa Suiko joka on muokattu mangaksi, 11-tankoiseksi sellaiseksi.
tallennettu
erkki the mustekala
kupoliitti

☢CAUTION☢

Profiili WWW
« Vastaus #64 : 21.06.10 klo 10:10 »

Minulle kelpaa melkein kaikki pelit, varsinkin square enixin pelit on herkkua mun silmille <3 Olen myös pelannut montakin vuotta nintendo ds:ssä, joten monta erilaista peliä minulle on kertynyt ;D

Mutta Kingdom hearts ja FF on  henkilökohtainen rakkauteni. Mutta pienempänä hikutin simmsiä. :---D
tallennettu

Pilvilinnasta laskeutuessani totean kaiken taas pian palaavan ennalleen.
Niptumiini
foorumisti

Tuolit ovat taas menossa epäkuntoon...

Profiili WWW
« Vastaus #65 : 23.06.10 klo 23:28 »

Ostin tuossa pari viikkoa sitten kirpparilta 2 € seikkailupelin! Tomb Raider: the Angel of Darkness on ihan hyvä peli on, vaikka ei tämä pelaaminen ole samanlaista kuin kakkosen ja kolmosen kohdalla ^^"
Nyt tosin ärsyttää kun jäin jumiin semmoisen "Punaisen aaveen" kanssa, enkä pääse pelissä eteenpäin v.v" Tiedän kyllä miten se aave päihitettäisiin, mutta kun siinä pitäisi olla semmoista tarkkuutta ja nopeutta, jotka eivät onnistu minulta näiden ohjausmekanismien kanssa!
tallennettu

Defeating a sandwich only makes it tastier!
Fukairi
Vieras
« Vastaus #66 : 25.07.10 klo 18:01 »

Ensimmäisen pleikkarin ensimmäinen HUGO! Laatu! Herää pahvi, viimeistä viedään! Pääseekö tätä kautta kiinaan?
Krhmn.

Crash Team Racing oli kans erityisen kovassa kulutuksessa, varsinkin sen jälkeen kun hommasimme ensimäisen multitabin ja alettiin tahkoamaan sitä aina nelisteen, Minä, broidit ja setä :D

Oddworld -pelit
Lähinnä ne ihanat jossa on Abe <3 Tosin jouduin aina pyytämään veljeltä apua tehtaalta pakenemisessa Oddysseessä kun ne kirahviravut pelotti minua niin helvetisti :D Menin aina ihan paniikkiin ja juoksin vaan ja unohdin hypätä ja BAM kuolin 8DDDD;;

Tomb Raider

En muista sen ihka ensimäisen pelin nimeä, mutta nostalginen se oli. Tosin olin niin surkea kyseisessä pelissä että jäin aina vaan hengailemaan sinne kartanoon ja suljin stalkkaavan hovimestarin kylmäkaappiin.

Tombi!

Aivan ihana! Ja harvinainen. En kait kyllä koskaan päässyt tätä 100% läpi. Joku kellotornihomoilu jäi aina puuttumaan... Mutta oikeasti, onko mitään niin ihanaa kuin peli Mykästä pinkkitukkaisesta pojasta joka pelastaa maailman possuilta? :'D

Heroes of Might and Magic III

Tätä tykytettiin aina broidin kanssa hotseatilla ennenkuin edes osattiin englantia haha. Vähän kuin jotain Age of Empiresia!

Dungeon Keeper 2

.... :D

Uudemmista peleistä suosikeiksi ovat nousseet ehdottomasti ICO, SOTC, Dragon Age : Origins (kakkososaa odotellessa!), PaRappa The Rapper 2, FFX ja Princess Maker 2 (okei ei ole uusi, mutta uusi tuttavuus minulle)

tallennettu
Sansipi
oekakisti

Osaatko piirtää ?- peitä kaikki kasvot xD

Profiili WWW
« Vastaus #67 : 28.07.10 klo 00:51 »

En tiedä PC peleistä paljoo mitään, mutta pleikkari pelejä on kyllä tullu pelailtua.

PS 1 parhaat demo pelit

Bloodyroar
Tombi
Oddworld
Blitterboy
Jade Cocoon
Silent hill 1
Parappa the rapper
Dead or alive 1
Wipeout

qula world (se pallo peli)
Discworld
Se musiikin teko ohjelma,,, hmm Music2000 tai jotain.
Medievil

PS1 ja PS2
Metal gear solid 2, 3 (4 vielä kesken)
Jurassic Park -Lost World
Silent hill 2
Shadow of the Colossus
Okami
Tekken 1, 2, 3
Final Fantasy 9, 10
,( 12 oli aika.... nooh ei mun makuun)
Fighting Force
Vigilante 8
Dead or alive 2
Croc
Spyro
Crash Bandicoot 1,2,3

Xbox
Dancing stage universe
Lost Odyssei - hyvä vaihtoehto niille jotka ei tykkää näistä uusista FF peleistä  :0
Vanha kunnon Nobuokin mukana ! :D

tallennettu

Sunny otus
Senkou
foorumisti

*Q* syön teijät kaikki~

Profiili WWW
« Vastaus #68 : 31.07.10 klo 23:17 »

Parhaita pelejä ei voi koskaan olla liikaa! Itse rakastan mm. tappelu/areena-pelejä, seikkailupelejä ja kaikkia pelejä mitä maailmasta nyt löytyykään. Pelejä olen pelannu taaperosta asti(haha) ja pelaan vieläkin. Ensimmäisiä suosikkipelejäni olivat mm. Crashit, Spyrot ja Jack&Dexterit

Tappelu-peleistä~
Super smash bros brawl on minusta varmaan paras tappelu/areena-peli koskaan. Voisin pelata sitä veljieni kanssa vaikka kuinka monta tuntia. Suosikki hahmojani ovat mm. Link, Pit, Marth, Ike, Fox, Kirby ja Pikachu. Pitillä/tai Kirbyllä pelaan varmaan parhaiten.

Seikkailupeleistä~
The Legend of Zelda Twilight princess on yksi suosikkipeleistäni. Rakastan pelin juonta, hahmoja(erityisesti Linkkipoikaa), toimintoja ja kaikkea muutakin pelissä. Läpäisin pelin ensimmäistä kertaa viime vuonna, ja rakastuin täysin peliin. Haluaisin pelata sen joskus uudelleen, jos aikaa vain riittäisi. Linkkiä tulen crossaamaan joskus tulevaisuudessa ihan varmasti.

Kingdom Hearts Tämä peli on jotain liian ihanaa. Pelasin pienenä Kingdomin läpi, mutta innostuin tänä vuonna(rakastuin) Kingdom Heartsiin uudelleen. Sora on mahtava ja suloinen hahmo ja haluaisin joskus crossata häntä. Kingdom Hearts kakkosesta lempihahmoni on Roxas, joka on lempihahmoni koko pelisarjasta. Aivan mahtava sarja!

Final Fantasyt Tästä sarjasta jos pitää sanoa yksi sana niin: "upea". Musiikit ovat upeita, grafiikat ovat mahtavia, hahmot vielä upeempia ja rakastan melkeenpä kaikkea näissä peleissä. Pelasin pienenä olisikohan 10:in läpi ja pelejä löytyy itsessään 4 hyllystä+DS-peli. Tällä hetkellä pelaan Final Fantasy XIII:tä läpi ja olen aivan rakastunut siihen. Lempihahmoni koko sarjasta on Cloud, se pitkä komea blondi"prinssi". Cloudia haluaisin ehdottomasti myös crossata, samoin Hopea. Mitä näistä peleistä voisi sanoa muuta kuin pelkkää hyvää?
tallennettu

nolife</3
Etnalover
foorumisti

Come closer I promise not to bite..hard..XD

Profiili
« Vastaus #69 : 01.11.10 klo 20:05 »

Muuten pelaan yllättävän vähän. Pidän kaikenlaisista seikkailu, tasohyppely ja roolipeleistä. Myös kaikenlaiset puzzle-pelit ovat kivoja.
Joo aika on nykyään kortilla eikä tunnu jäävän aikaa pelailulle..

Itselläni pelaaminen alkoi Spyro sarjasta ja mulla onkin kaikki ne tuolla hyllyssä(osa tosin on pikkuveljen). Niitä sitten joskus pelailen kun haluan fiilistellä vanhoja aikoja..XD
Kaikenlaisia tasohyppelyjä sitä sitten pelailin ja pelaan yhä, Spyron lisäksi Crash bandicoot, Pac-man.Tombi ja Rayman nostattavat hymyn huulille ja muistan vieläkin osan kohdista jotka ärsyttivät suuresti jumittaessaan kun ei millään ajoitus natsannut..XD

Kula world(toisin sanoen kula quest) on myös ehdoton kärkisija peli pleikka ykköselle, sitä en koskaan kyllästy rämpyttämään liikaaXD

Nyttemmin(kuten jo avataristani näkee) olen jymähtänyt enimmäkseen animetyylillä tehtyyn RPG pelien maailmaan.
Nykysuosikkejani ovat Disgaeat (siitä toi mun suosikki hahmo Etna), Final Fantasyt(sekä uudet että vanhat) ja pari muuta kuten Phantom Brave ja Kingdom Heartsit unohtamatta tietenkään Soul Calibureja ja Tekkenejä(pieni mätkintä silloin tällöin tekee hyvää ja oooh Jin Kazama<3).
On mulla myös joku Naruto peli, mutten nyt muista kuolemaksenikaan että mikä niistä..XD

Yleisimmin pelaan pleikkarilla mutta löytyy multa myös Nintendo DS..joskus muinoin kiinnostuin pokémon peleistä, joita serkkupojat pelailivat ja manguin sellaista gameboy coloriakin vanhemmiltani, sitä kuitenkaan koskaan saamatta.. vanhempana sitte tuli hankittua tuo DS ja nyt fiilistelen sitten silloin tällöin junamatkoilla ny esimerkiksi pelaillen pokémonia, jos ei satu olemaan mitään uutta mangaa luettavana.

että sellaista peli-rintamalla mulla.
tallennettu

Sipulikeitto
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #70 : 03.09.12 klo 12:34 »

Voi että tuo iänikuinen viesti tuolla, että oikein hävettää kun en ole paljon mitään kertonut oikein mistään! Siksi vastaan nyt uusiksi. :))

Nykyiseen kokoelmaani siis kuuluu Wii, GBC, GBA, DSi ja nyt aivan tuoreeltaan 3DS tuli ostettua Prisman verkkokauppa-alesta.
Noita ennen löytyi myöskin se rakas SNES ja PS1, mutta muuton yhteydessä ne jäivät sitten vanhemmilleni lojumaan kun ei ollut täällä enää tilaa, ja no ne nyt oli muutenkin vähän yhteisiä veljen kanssa. Wiin nyt kuitenkin halusin itselleni vielä omia. Löytyy toki myös PS3, mutta se oikeastaan kuuluu avokilleni joten...

Hitsi, nykypäivän suosikkipelejä on niin kauhian vaikeeta sanoo kun niitä on niin paljon! Mutta kaikennäköiset RPG:t ovat rakkaus, varsinkin Chrono Trigger (anteeksi, en voi olla tuputtamatta tuota joka paikkaan). Siinä vaan on sitä jotain, joka laittaa pelaamaan aina vain uudestaan ja uudestaan. Musiikit ovat ehkä maailman kauneimmat, niihin ainakin olen koukuttunut.
Ai niin Pokemonit myös melkein unohtui! Näitäkään en tosin ole päässyt pelaamaan kunnolla kuin emulaattoreilla (hyi) kunnes vihdoin sain DS:n ja siihen Pokemon Blackin. :D

Ja Zeldat tietenkin! Itse asiassa näistä innostuin vasta joskus 2010(!!) Random Gaming Groupin Zelda-maratoonin myötä, sitä ennen olivat aika meh kun oikein ollut vielä perillä ja kuvittelin niiden vain olleen ylihypetettyjä. :D Mutta näitäkin multa löytyy jo Minish Cap, Twilight Princess sekä Skyward Sword, tosin TP on vielä pahasti kesken vaikka aikoja sitten sen ostinkin. 3DS:lle oli tarkoitus ostaa Ocarina of Time kunhan saan vähän rahaa kasaan.

Lähellä sydäntä ovat myös kaikenlaiset tasohyppelyt. Etenkin NES ja SNES aikaiset Mariot ja Donkey Kongit, koska lapsuus ja nostalgia ja kaikki sellainen yksinkertaisuus. Näistä uusista en niinkään jaksa enää välittää kun alkaa tulla jo korvista ulos eikä ne loppupeleissä ole niin hirveän ihmeellisiä, muutamat biisit remixattu ja vähän maailmoja muunneltu. :| Tosin tämä Wiin Donkey Kong Returns oli vielä ihan jepa.

Ja totta kai Mega Manit meinasi myös unohtua! Suosikkeja ovat varmaankin 2 ja 9, koska helppous. 4 on myöskin kiva, koska musiikit. :) Mega Man X tuli myös hakattua lapsena aika hurjana, mutta mitä nykyään olen yrittänyt niin huh miten vaikealta se tuntuukaan. o_O

PC:llä ei niinkään tule pelattua kun en mitään hirveetä tehomyllyä omista että jaksaisi edes näitä uudempia pelejä pyörittää. Tämmösiä pienehköjä freeware pelejä joskus, kuten Cave Story, Yume Nikki ja Ib. Silloin tällöin Minecraftia innostun hakkaamaan, mutta jaksan sitäkin ehkä sen viikon tai pari ja sitten taas lopahtaa muutamaksi kuukaudeksi. :D

Mutta kuten tästä postauksesta voi päätellä, niin olen enemmänkin tämmöinen tylsä suht retrohenkinen kasuaali/indie-pelaaja sekä nintendofangirl.
2D on mulle se rakkauden kohde ja kaikenlaiset rauhalliset chillailupelit. Kaikki räiskinnät ja muut nopeutta ja refleksejä vaativat pelit ovat iso ei, en tykkää yhtään.

Että tällaista täällä. Huh, tulipas jotenkin sekavan oloinen postaus. o_O Juttua kuitenkin riittäisi vielä, mutta kun ei jaksa enää kirjottaa enkä halua tästä vielä sekavampaa. :D
tallennettu

Remember to eat nakki
Kissel
oekakisti

Profiili
« Vastaus #71 : 31.10.12 klo 20:03 »

Kukapa tämän sukupolven nuorista ei olisi jotain pelannut? Itsekin olen kokeillut kaikennäköistä tässä nuoruusvuosien aikana. Nyt päällimmäisenä kuitenkin Sims 1,2,3 ja Wowiin tutustin hetki sitten. Se on oikeasti ihan hyvä! :D Lisäksi olen vannoutunut visual novelien lukija, ja suosikkeja ovat mm. Saya No Uta, Katawa Shoujo, Clannad ja Higurashi no Naku Koro ni. Myös pleikkarille olevia suosikkipelejä on, kuten Need for Speed: Undercover ja Limbo.

Nämä olivat nyt päällimmäisinä mielessä, ja tykkäänhän mie ihan lasten peleistäkin, esmes Muumit ovat ihania! :)
tallennettu
K-haza
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #72 : 07.11.12 klo 22:19 »

Noh, tälla hetkellä oikeastaan olen pelannut vain fb:ssä :) Angry Birds, yeah.

Mutta siis, koen olevani core-pelaaja, vaikka laitteena onkin Wii ja DS:t. Pelejä löytyy monia ja hiljalleen skaala alkaa laajentuakin siitä ikuisesta J-rpg:stä ja seikkailupeleistä eteenpäin.
Seurailen peliuutisia hyvin tiuhaan, myös peleistä, jotka eivät oikeasti itselleni edes sopisi (FP-pelit saavat pääni pyörimään...)

Ensimmäinen peli, jota olen koskaan pelannut tietokoneella on joskus 90-luvun alussa ollut Alley Cat. Ah, se on legendaarinen! :)

Eniten pelitunteja minulta on mennyt varmasti Tales of Symphoniaan. Rakastuin peliin silloin 2004, ja sen jälkeen sillä (ja muilla Tales of-peleillä) on ollut erityinen paikka sydämessäni.

Uusin pelini on tänään ostetut Kororinpa Wiille ja 3DS:lle Metal Gear Solid 3D: Solid snake. En ehdi vielä kokeilla, etenkin, kun pelit oli muutenkin tarkoitettu joululahjaksi itselle.

Tällä hetkellä pelattavissa ovat Pokémon Black ja juuri pääsin läpi Professor Layton and the Miracle Maskin. Pitää vielä pelata noita päivittäin ladattavia puzzleja, ne ovat hauskoja!

Olen itsekin tehnyt muutaman pelin, kun olen osallistunut pelijameille. Sulakkeen Habbohotellin mestaan tehtiin tässä syksyllä Trader Bunny peli (grafiikat allekirjottaneelta) ja sitten olin kans mukana tekemässä Kinectille Dance of the Underdog -nimistä peliä.
Nytkin on päällä peliprojekti muutaman jätkän kanssa, mutta se... kulkee jopa huonommin kuin Trader Bunny. Liian monta kokkia, suoraan sanottuna.
tallennettu

"I don't give a crap about any of this, er.. crap!"
Sivuja: 1 2 3 [4]  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.055 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste