sisällön alkuun
25.9.2017 02.05 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Muikeaa :3"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] 3 4  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pelit  (Luettu 41089 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
JeBaZ
mallasvastaava
shabranigdo

Kill them mr. B!

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 01.08.07 klo 13:02 »

PC kunniaan! (okei kyllä pelaan muillakin :P)

Ensimmäisiä pelikokemuksiani olivat serkkujeni Amiga 500 aikoihin muutama peli, joiden nimiä en kuitenkaan muista. Sitten myöhemmin tuli se ihana PC.

Incredible machines
Naapurini kanssa kepitettiin tätä ihan sikana pieninä. Oli sen aikaisia lemppari pelejäni

Doomit
Viimeisimpään osaan asti kaikki pelattu läpi. Klassikko.

Quake 1 ja 2
Huhhuh niitä aikoja kun vaikeimmalla tahkosin ykköstä. Siinä meni ikä ja terveys.

Duke Nukem 3d
Tämä on alltime favourite, jota pelailen aina välillä nykyäänkin. Helppo modata itse kaikkia hassuja juttuja :D

Red Alert 1
Ensikosketus strategiaan

Warcraft 1 ja 2, Starcraft, Diablo 1
Blizzardin vanhat pelit roks. WoW on monin kerroin huonompi, kuin edellämainitut :L

Call of Duty 1 ja 2 + kaikki lisäosat.
Yksinpeluut läpitahkottu ja kakkosta hakkaan netissä.

Counterstrike 1.6
Ei mitään pullasorsaa, vaan kunnon CS.

Condemned -Criminal Origins
Tästä pelistä sain parhaan nautinnon aikoihin! Loistava juoni ja pelitunnelma. Maksimoidakseni fiiliksen pelasin vain öisin, kuulokkeet päässä ja kontrasti alhaalla.

F.E.A.R
Vaikka juoni olisi voinut olla parempikin, action puoli pelasti pelin ja nosti sen mainittavien joukkoon.

Nonniin. Siinä oli vasta PC:ltä mainittavat pelit. Sitten lyhyt lista pleikan peleistä:

FF 3-8
Sanomattakin selvää

Jak and Daxter
Norjassa lomaillessani hakkasin ykkösen läpi. Oli sekin kokemus ^_^

Omistan myös DS liten ja siihen pari peliä, mutta ei maininnan arvoisia. Tosin lainasin kaverilta Advance Warssin ja se on jo hyvä.

Tämän pelin mainitseminen saa sydämeni itkemään verta, koska kukaan ei maininnut näitä klassikoita. Nämä jätin tarkoituksella loppuun, koska tämän pelin kahta ensimmäistä osaa ei voi sanoin kuvata ja kolmosta odotan innolla. Kakkos osan jälkeen tullut pelkkää kuraa, mutta kolmonen kuulemma palaa juurilleen. Jos joku ei vielä arvannut, niin:

FALL OUT 1 ja 2
Ahh mikä maksimaallinen nautinto nämä pelit ovat olleet. Näistä ei pelit enää parane, paitsi jos kolmonen on hyvä. Eli siis Tactis oli kurainen!

Kaikki varmaan huomasivat, että pelaan paljon. Muut pelit niistä joita olen pelannut, ei ole maininnan arvoisia.
tallennettu

Shaya
foorumisti

Profiili
« Vastaus #21 : 01.08.07 klo 20:53 »

Pelejä olen pelaillut aina, erityisesti pienenä tuli pelattua montaa erilaista PC-peliä, ja tuolla hyllyissä möllöttääkin useampi pienemmille suunnattu seikkailupeli, esimerkkeinä Muumeja, Alkupolku-pelejä, Kings Quest, Simsafari, Hugot, Pizza Connection 2, Disneyn taikastudio ja näin pois päin.

Playstationia taikka nintendoa ei meikätytöltä valitettavasti tuolloin löytynyt, mutta kavereilla tuli toisinaan pelattua yhtä jos toistakin Nintendo-peliä, erityisesti tätä kaikkien rakastamaa Mariota >> Ja ne Mariot ovat todellakin jotain aivan parasta, tykkäsin niistä todella paljon, ja sitä sitten tulikin harmiteltua kunnolla, kun itseltäni ei löytynyt edes koko pelille vaadittavaa konsolia.
Myöhemmin sain sitten Playstationin, jolle tuli ostettua mm. pelit Rayman 1 ja 2, Spyrot ja Crash Bandicoot 2. Raymanin ensimmäinen osa rokkaa *o* Isä osti tuon minulle joskus Saksan reissultaan, ja pidinkin todella paljon grafiikasta, hahmoista ja koko pelistä. Kakkososa taas oli lievä pettymys, kun grafiikkapuoli oli muutettu aivan täydellisesti, eikä siinä tuntunut olevan enää sitä samaa hohtoa, kuin ensimmäisessä osassa.

Myöhemmin tuli sitten tutustuttua Pokémon Stadium -peliin, mitä kuolasimme sitten yhdessä siskon kanssa. Ja kun peliin liittyvät SM-kisat alkoivat (muistaako niitä kukaan?), niin olihan se sitten tietysti itselleen ostettava >> Siskon kanssa kerättiin vaadittava rahasumma ja ostettiin konsoli peleineen kaikkineen. Myöhemmin myös Stadium 2 tupsahti joulupukin paketista.
Konsolille löytyvät myös kaksi Mario-peliä (ainoat Mario-pelini), Paper Mario ja Super Mario, joista jälkimmäisen olen ostanut ihan viimeisten kuukausien sisällä. Paper Mario on myöskin aivan *o* Kakkososaa olen itsekseni kuolannut, mutta kun tuo taisi kuulua Gamecubille, tai jollekin muulle konsolille jota meikätyttö ei ole ihan heti ostamassa niin..

Myös Gameboyn Pokémon-pelit rokkailevat, itseltäni löytyvät peliversiot Blue, Yellow, Gold ja Crystal + Pokémon pinball. Noita on kyllä nykyäänkin kiva pelailla, ajattelinkin tässä jokunen päivä sitten, että tuon Gold-version voisi aloitella alusta :D

Tässä muutama kuukausi sitten tuli myös ostettua Playstation 2 (taisipa tuo olla juuri silloin, kun konsolin kolmas osa saapui kauppoihin), jolle ostin pelit Final Fantasy X ja Tekken 5. En ole oikeastaan koskaan pitänyt väkivalta- ja tappelupeleistä, mutta kaverini sitten tutustutti minut kuukausi, pari sitten Tekkenin viidenteen osaan >> Kulutimme useamman tunnin kiroamalla toistemme tappelutekniikoita ja hahmoja liian monen VS battlen aikana :D Nojes, sehän oli hauskaa, ja menin ostamaan mokoman itselleni seuraavalla viikolla :D Final Fantasy X:kin sain sitten haltuuni >> Mielenkiintoinen peli, pitkälle en ole vielä ehtinyt, mutta pakkohan tätä on lisää saada!

Tällä hetkellä hankintalistalle kuuluvat Sing Starit, tanssimattopeli ja Final Fantasyn uusin versio >> Heti ylimääräisen käteisen astuessa kuvioihin :'D
tallennettu
ⓕⓞⓔ
kupoliitti

k a i

Profiili WWW
« Vastaus #22 : 21.08.07 klo 15:05 »

Snesin RPG:t ovat kyllä rautaa. Varsinkin Final Fantasy 5 sekä 6. Vitosessa aivan mahtava class-systeemi. Uudempi FFiä en ole jaksanutkaan läpi pelata vaikka jokaista olen kokeillut. Mikä lie syynä.
näkee onko ostamisen arvoinen.
I totally agree. Final Fantasyistä on hävinnyt se hohto ajan myötä ja vanhat fanit vaihtuvat uusiin. Itsekkin  suosittelen ffv:tä ihan kenelle tahansa. Jobsysteemi on hienoin keksinto final fantasyissä ever ja ffv:ssä se toimii paremmin kuin iii:ssä. mielestäni.

Ja nyt kun Wii:lle pystyy ostamaan netistä vanhempien konsolien pelejä niin kannattaa ehdottomasti tutustua vanhoihin Zelda peleihin joita moni on varmaan jo suositellut. Niiden kanssa menee rattoisasti useampikin päivä.

Sitten on suosikkini Shadow of the Colossus(PS2) joka on mielestäni selvästi vanhemmille ja pitkäpinnaisimmille pelaajille kuin esim Kingdom Heartsit.  SOTC on oikeastaan ensimmäinen peli pitkään pitkään aikaan joka on keskettanut minua myös tarinan kerronnallaan, grafiikoillaan ja ennenkaikkia musiikillaan. Peli on voittanut useita palkintoja ja lisäksi se paistattelee myös kriitikoiden suosiossa.
Pelissä siis tapetaan 16 jättimäistä hirviötä jotta päähenkilön rakastettu saisi jälleen elää. Jokaisen hirviön kohdalla ainakin minulla oli sellaiset fiilikset kuin oisin pieksemässä vikaa vastustajaa. Ei siinä mielessä että ne olisivat niin vaikeita vaan pelissä on aina tunnelma kohdallaan ja useammankin pelikerran jälkeen karvat nousevat pystyyn ajoittain tiettyjen vastusten kohdalla. Pelissä ei pärjää rämppäämällä ja vaiheittain siinä tarvitsee käyttää paljonkin älyään löytääkseen kunkin hirviön heikkoudet ja varsinkin parissa viimeisessä colossissa tarvitsee kummallista kikkailua taisteluympäristössäkin. Lisäksi pelin vedettyään saa käyttöön Hard moden ja Time moden.
Eikuin kaikki pelaamaan voitonriemun ja pakokauhun välisissä olotiloissa. : D

Lisäkisi SOTC:n saa lähes rikollisen halvalla prismoista ja EBGamesista. Omani ostin alle 20eurolla.<3
tallennettu
friikki zene
kupoliitti

GURRLFRIEND

Profiili
« Vastaus #23 : 23.08.07 klo 07:32 »

No nykyään olen pelannut aika paljon monenmoisia pelejä. Pölyttymässä ollut Playstation ykkönenkin sai kyytiä, kun innostuin lempipeleistäni Breath of Fire 3:sesta ja Grandiasta uudelleen kesäloman lopulla. Molemmat ovat järkyttävän ihania pelejä, vaikka vanhoja ovatkin!

Tietokoneellakin tulee mätettyä myös pelejä. AnimaRO (Ragnarokin ilmainen serveri) on se tämänhetkinen suurin suosikki. Pelaan myös satunnaisesti Turf Battlesia, Maplestorya ja tietenkin Stepmaniaa (oikealla metallipadilla tietysti, sormipeluu on aika turha harrastus).
tallennettu

"He's just a freak."
Zenepöö, taistellut pahisten puolella Kupossa since 26.01.2005~!
Roiga
kupoliitti

Ennen valistin kansaa nimellä Ninryoga...

Profiili WWW
« Vastaus #24 : 24.08.07 klo 16:52 »

GameBoy Advancelle lempi peli on Yoshis Island kannattaa kokeilla :D

Löytyy Super Nintendolle, mahtava kokemus isosta töllöttimestä.

Ostin tuossa viikko takaperin Yoshi's Island DS:n ja se oli pienoinen pettymys grafiikaltaan, luulin että olisivat säilyttäneet edes muutaman alkuperäisen spriten kuten Yoshin liitämisen ilmassa, nyt se oli penseä ilmeeltään sekä ääneltään.

Vaikeustaso on melkolailla 50-50, alkuperäisessä bossit pääsee helposti menettämättä yhtään sekuntia mutta DS:n pelissä kenttä suunnittelu on ovelampaa ja katalampaa.
tallennettu

...mutta päätin vaihtaa sen uskolliseen nimimerkkiini.
Saraneth
foorumisti

CAKELOCKED

Profiili WWW
« Vastaus #25 : 24.08.07 klo 17:22 »

Nanaca Crash on sellainen mihin jäin koukkuun^^ Vaikka itse pelissä ei ole oikein mitään järkeä sitä on kiva pelata... Ja lisäksi pelasin jonkun aikaa Qonquer Online nimistä olevinaan rpg nettipeliä, mutta peli alkoi melko pian olla aika tylsä... Pelikonetta kun ei ole niin koneella pitää pelata. >:|  (Ai niin ja kaverin luona olen pelannut Simsiä,niin minun ja kaverini talo paloi ensimmäisen 5 minuutin aikana... minä vaan kokkasin tai yritin kokata, ei  ole oikein minun peli -_-...^^)
tallennettu

Rainbows die like insignificant breezes
Maria
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #26 : 24.08.07 klo 17:25 »

Ikävä kyllä en omista muita pelikonsoleita kuin Pc:n, eikä tähänkään minulla ole yhtään omaa peliä :D. Vanha ja legendaarinen Nintendo 64 taitaa jossain lojua Super Mario 64:n kera. Se oli silloin aikoinaan aikamoinen kokemus! Katselin ensin kuinka isoveljeni pelasi ja myöhemmin innostuin itsekin kokeilemaan. En päässyt vissiin ikinä muutamaa tasoa pidemmälle, mutta tulihan siinä sentäs otettua ensimmäisiä kosketuksia pelien ihmeelliseen maailmaan.

Kaverilla olen pelittänyt Kingdom Hearts II:a ja haluaisin ehdottomasti sen omakseni (niin ja se PS2 olisi siinä sivussa ihan jees). Olen myös katsellut vierestä kun kaveri pelaa Final Fantasy XII:a, ja se näytti upealta. Taistelu oli tosin pelissä hieman hankalaa pelkkään rämpytyshakkaamiseen tottuneelle, tuumi kaveri.

Counter Strikea olen myös ex-poikaystäväni luona kokeillut. Woot, CS on oikeasti hyvä peli. En tosin halua sitä koneelleni etten jäisi koukkuun :D.
tallennettu

"Tiedän. Vaarallista on myös nousta aamulla sängystä ylös, ylittää katu ja työntää naama tuulettimeen."
Durahan
foorumisti

koira

Profiili
« Vastaus #27 : 24.08.07 klo 18:32 »

Pelit.....50% elämästäni taitaa olla peliä(toiset 50% on animea ja mangaa :P)

Tosiaan itse kasvoin nintendon ja super nintendon kanssa ja koululaisena ps1 ilmestyi myös kuvioihin ja nyt gamecube + pc ovat ottaneet paikkansa elämässäni myös :P

Ensimäinen pelikokemukseni taisi olla kun kokeilin bubble bobblea commodorella serkuillani kyläillessä joskus 4-5 vuotiaana, sen jälkeen olen ollut pelien kanssa tekemisissä aina.
Seuraavaksi tuli kokeiltua super mariot, ihan jumpmanista world 2:hteen ja siinä lomassa mm. duke nukemia, earthworm jimiä ja vaikka mitä.
Playstionin saatuani läpi tuli puskettua crash bandicootit ja spyrot, hiukan myöhemmin tuli kokeiltua samalla alustalla ekat final fantasyt(tällä hetkellä on kaikki FF:ät kokeiltu paitsi 3 ja nuo ps2:en julkaisut :P). Samoihin aikoihin tuli ihastuttua N64:jään ja legendaariisiin super mario 64:jään, legend of zelda: ocarina of timeen ja majoras maskiin
Jokunen vuosi taaksepäin tuli hankittua gamecube ja sillä mm. zeldojen remakeja ja ropeja pelaillut.
Onpa tuo GBA myös tultu hankittua ja sillä pelailen myös zeldoja ja final fantasy tactics advancea

Tätä nykyä olen langennut world of warcraftiinja sitä on tultu kymmenien eurojen edestä pelattua ihan normal ja rp realmeilla.(hahmonimiä ja realminnimiä saa kysyä ;))
Kuluneen 2 vuoden aikana on tultu PC:llä paukutettua mm. neverwinter nightsiä, silent hillejä, half lifejä, doom 3:ea, painkilleriä ja stepmaniaa.
Silloin tällöin vanha kunnon ps1 saa myös kyytiä kun nappaan veljet huoneeseeni ja crash team racing tai crash bashkoneeseen. (multi tap, 4 ohjainta + party pelejä = <3)

Yhä tuntuu kyllä siltä, että parhaat ropet tehtiin SNES:ille, seiken densetsuja, vanhoja FF:iä ja tales offeja ei voita mikään.
Ihan tässä tällä hetkellä pelailen seiken densetsu 3:ea
ja ownailen Lise, Duran + Kevin light-partylla ^^
« Viimeksi muokattu: 24.08.07 klo 23:15 kirjoittanut Durahan7777 » tallennettu
avmin
foorumisti

Profiili
« Vastaus #28 : 14.09.07 klo 11:31 »

Hohoo~ >w< Oma lempipaheeni~<3

Parantumattomana pelaajana/keräilijänä tulee heti vaikka mitä mieleen. Suunnilleen kaikki FF pelithän on tietysti tultu jo lueteltua, mutta mielestäni parhammat ovat ilman muuta 7, 6 ja 12 (yizmat oli hullu tappaa). Kingdom heartsit on tietysti tullut koluttua läpikoten Final Mixit mukaan lukien (japanista toin). Melkein mitä tahansa Atlukselta voi suositella SMT sarja lähinnä, joista tällä hetkellä kesken on Persona 3 ja Devil Summoner. Shadow Heartsit ovat tietysti hyviä vaikka kolmonen olikin heikompi kuin edeltäjänsä. Koudelka pitää tietysti mainita SHn yhteydessä, sillä siitähän se lähti.

Squexin muista peleistä (kuin FFistä) suositeltavia on Star Ocean 3 (4 tulossa!!!) vaikka se onkin älyttömän vaikea loppua kohden. Chrono Cross ja Trigger on myös hyviä. <3

Tämän hetken keskeneräinen suosikki on .hack//G.U. vol 3 (kaikki .hack pelit on myös hyviä, mutta G.U.ssa on parempi pelimekaniikka). Myös Wild Arms 5 on kesken, mutta mielestäni pelisarja on mennyt kiivaasti kohti metsää kolmannen osan jälkeen.

Suikodenit ovat myös rakkaita. Varsinkin ykkönen, josta maksoin itseni kipeäksi. Suiko4 ja 5 ovat myös mahtavia vaikka 4:n systeemi tökkiikin pahasti.

Tasohyppelyäkin tulee harrastettua silloin tällöin Jak&Daxter sarjan muodossa ja PSPllä pelailen Katamaria ja LocoRocoa.

Ja tätä voisi jatkaa ikuisuuksiin. ^^;;

Viimeisiksi sanoikseni kuitenkin voisin todeta että hyvät ihmiset! Pelatkaa Vagrant Storya jos voitte! Vanha peli, kyllä mutta juoni on aivan omaa luokkaansa. ^o~

FF vs XIII:tä odotellessa~
tallennettu

Knowledge is power and all power corrupts. Study hard – be evil. ^o^
Eiri
kupoliitti

Profiili
« Vastaus #29 : 06.12.07 klo 20:26 »

Waaa, pelejä!! ^^D Yaaaay~
Nyt kiltit lapset kuuntelevat Eiriin [erittäin kiinnostavaa (=tylsää)] pelihistoriikkia! <3

Ah, Final Fantasy on ehdottomasti rakkaus!!
Ensimmäinen jota pelasin (ehkä 6 tai 7 v, jolloin en älynnyt pelistä vielä mitään) oli FFVII joka on edelleen lempparini. Seiskan perässä seuraavana tulee FFIX. Olen myös pelannut VIII:tä, X:ää (joka on ainoa jonka itse omistan >,<), VI:tä ja joitakin vanhoja, vanhoja SNES-emulatorilla. Mutta sitä miulla ei ole enää, kärsin suurta tuskaa sen takia. TT_TT (Myös Chrono Trigger oli hyvä. <3) FFXII:ta en ole vielä käsiini saanut... En muuten ole eläessäni pelannut yhtäkään Final Fantasya kokonaan loppuun, ja se ärsyttää ja pahasti.
Joskus kokeilin myös Kingdom Heartsia, mutta silloin sen tyyli ei ollut minun makuuni enkä pelannut sitä muuta kuin vähän alkua... Nyt haluaisin kuitenkin pelata niitä. ^^
Myös Zelda-pelejä on tullut joskus pelattua. Niitä en fanita niin hirmuisesti, mutta on niitä hauskaa pelata. ^^
Nyt odotan että saan joululahjaksi XBox360:n ja siihen pelin Eternal Sonata. Se vaikuttaa hyvältä. ^^

Siinä taisi tulla suunnilleen kaikki... Ainakin tärkeimmät. Joskus myös jotain random-pleikkaripelejä pelaan. :3 Meikä odottaa myös PS3:lle tulevia FF:ia. ^w^ Koje on vain niin kallis, etten tiedä tulenko sitä hankkimaan ennen kuin on pakko. (eli ennen kuin sille ilmestyy FFia) <3
« Viimeksi muokattu: 03.02.08 klo 11:32 kirjoittanut Eirii » tallennettu

You were born unique. Don't die a copy.
JeBaZ
mallasvastaava
shabranigdo

Kill them mr. B!

Profiili WWW
« Vastaus #30 : 07.12.07 klo 09:19 »

Lainaus
Ensimäinen pelikokemukseni taisi olla kun kokeilin bubble bobblea commodorella serkuillani kyläillessä joskus 4-5 vuotiaana, sen jälkeen olen ollut pelien kanssa tekemisissä aina.

Tuo klassikko jäi manitsematta, Zeldojen lisäksi.

Nyt on wihdoin minullakin wii, joten saan ensimmäisen kunnon kosketuksen konsolipelaamiseen. Twilight Princess on kofa ja seuraavaksi joulun jälkeen ostan CoD 4 ja zapperin.
tallennettu

Viper7
foorumisti

>_>

Profiili
« Vastaus #31 : 14.12.07 klo 16:31 »

Tämä harrastus on mitä todennäköisemmin omalla kohdallani jopa animen yläpuolella. Olen pelannut pienestä pitäen eri laitteilla (famicon klooni 93) ja nytemmin tulee luettua alan uutisia päivittäin. ja jopa oma blogigin lähinnä peleistä on tultu luotua ja päivitettyä jo ainakin puolivuotta.

Omat suosikit ovat tietysti J-ropet sekä jotkut loistavat länsiropet kuten the elderscrolls ja fallout yms.
Pelaan pelejä genrestä genreen ja joku voi huomatakkin että litlebigplanetistähän tuo kuvatukseni avassa on.

Suosikki pelejäni: FF, GT, TES, DeusEx, Timesplitters, Fallout, Jak, uncharted, Mario galaxy, armored core, Gow, phantasy star, star ocean, shadow of memories, etc etc (vain murto osa)
tallennettu

We cannot become what we want to be by remaining what we are.
Amira
foorumisti

Kahvi ja muffe.

Profiili WWW
« Vastaus #32 : 17.12.07 klo 03:25 »

Ensimmäinen kosketukseni peleihin oli ystävän luona, kun he hankkivat Playstationin jouluksi ja siihen mitä ihanimman pelin, Spyron, jota pelattiin kaikki innoissamme.

Peleistä en Spyron ja Crash Bandicootin lisäksi tuolloin sen pahemmin innostunut, kunnes kerran pelihyllyä ohittaessa huomasin mitä mielenkiintoisimman nimen. Final Fantasy, joita olenkin pelannut orjallisesti tähän päivään saakka. PS2 on oikeastaan pyhitetty täysin Squaren peleille sekä muutamalle kauhupelille, joita tykkään keräillä muun ohessa. Final Fantasyjä on tullut pelattua siis ala-asteelta lähtien ja omistankin/olen omistanut ne kaikki. Ainoa mitä en ole hankkinut on tuo FFXI sen maksullisuuden vuoksi, mutta sekin on ollut paikoin harkinnassa. Katsoo nyt. Toinen, joka alkuaikoina vei sydämeni oli Breath of Fire IV, jonka jatko-osa olikin sitten pohjanoteeraus, mutta tuo alkuperäinen PS1 peli on minulla yhäkin tallessa. Yksi vielä erikoisempi tapaus on ollut Shadow of Memories ja Fahrenheit, jos tosiaan haluaa kokea jotain erilaista niin suosittelen näitä pelejä lämpimästi.

Seikkailu- ja roolipelit ovat siis lähellä sydäntä. PS2:n aikoihin tutustuin myös tähän Shadow Hearts -pelisarjaan mikä ihastutti erikoisuudellaan. :3 Pari Metal Gear Solidiakin on hylly syönyt ja varmasti harkitsen myös nelosen ostoa. Olin ihan yllättynyt kuinka jokin peli, jossa on isoja miehiä ja sitäkin enemmän aseita voi olla noinkin hyvä.

Kauhu peleistä olen ihastunut Project Zero -sarjaan, se on niin persoonallinen tapaus pelinä ettei siihen voi olla ihastumatta. Ehkä ainainen Ring tyttö-teema voisi jo jossain vaiheessa hellittää, mutta mikään peli ei kyllä oikeasti ole osannut olla tätä pelottavampi. Silent Hill -sarjaa olen jonkin verran ehtinyt pelailla myös, muttei se oikein pärjää aikaisemmin mainitulle. :)

Aivotonta ja rentouttavaa hakiessa on taas mukavapelata SSX3:ea. Musiikkia on mukaansa tempaavaa eikä lumilautailu koskaan ole ollut yhtä kaunista katseltavaa. Olen aika nirso pelien suhteen, hyvin harva peli saa minut istumaan TV:n ääressä kauempaa kuin tunnin, mutta aina olen FF:iä jaksanut pelailla innoissani.
tallennettu
Èlewyn
erakoitunut
kupomuumio

pssst

Profiili WWW
« Vastaus #33 : 02.02.08 klo 14:30 »

(Tämä aihe osui silmään sopivaan aikaan -> joutunutpäässyt kirjoittamaan median-tunnilla kolme sivullista pelikokemuksistaan)

Ensimmäiset pelikokemukseni vietin muistaakseni tietokoneella katsellen kun isosisko pelasi tyyliin Hexeniä ja Doomia(niin, ja minkäköhän ikäinen olinkaan...) Natiaisena tykkäsin hirveästi kaikenlaisista tasohyppely-seikkailu-peleistä, joita tulikin isän avustuksella naputettua.

Sitten sainkin PS1 joululahjaksi ja siitäkös riemu syntyi, kun vanha NESkin oli rikki. Ensimmäiset pelit sille oli tietysti tutut Spyrot ja Crash Bandicootit, ja kesti melko pitkään, ennenkö avasin silmäni muillekkin julkaisuille. PS2 toi tietysti aivan uusia ulottuvuuksia. Lemppareitani ovat tälläkin hetkellä lähinnä roolipelit, ja kuten arvata saattaa, FF:ia ja Star Oceania tuleekin nakuteltua aika paljon, Devil May Cryita ja Onimushaa kuitenkaan unohtamatta. Vanhoja PS1 julkaisujakin olen saanut käsiini, joista olen enemmän kuin iloinen.

PC:llä pelaan yleisesti ottaen aika vähän(mitä nyt pirun Guild Wars sai minut otteeseensa<3), kun sims-ajatkin ovat jo menneen talven lumia. KotOR ja DMC:n Special Edition löytyy kyllä, mutta jostain syystä kumpikaan ei ole oikein saanut syttymään. Odottelen tässä josko FFXI:n saisi vihdoin hankittua. o/

DS:lle en ole paljon pelejä vielä hankkinut, mutta Gyakuten Saibanit ovat ihan kivaa ajanvietettä. Uusin DS-Zelda ei ole vielä saanut minua koukkuun, mutta ehkä vielä joskus.
tallennettu

gnawing,biting,breaking,hacking,burning !
madu
foorumisti

Profiili
« Vastaus #34 : 02.02.08 klo 16:13 »

Kyllähän sitä tuli nuorempana pelattua aika paljonkin, nyt on parin viime vuoden aikana jäänyt kokonaan harrastuksista pois tosin, ja ehkäpä hyvä niin.

Isoimmat suosikit oli nämä legendaariset PC-roolipelit, päällimmäisenä Black Islen ja Bethesdan tuotokset - Planescape: Torment, Falloutit, Baldur's Gate 2 ja Morrowind kyllä kaikki söi tosi paljon aikaa ja omistautumista, Fallout kakkosen osaan varmaan vieläkin täysin ulkoa. Toinen mitä tuli pelattua tosi paljon on Warcraft III, enimmäkseen customia battle.netissä, ja kivaa oli. Ja sitte kolmas mitä nyt välillä vieläkin pelailee on noi uudemmat Need for Speedit, eipä niistä autosimulaattorina ole yhtään mihinkään, mutta tykkään autovalikoimasta ja asenteesta.

No joo, ja muutamat visual novellit tullut tahkottua läpi, mutta ne nyt ei oikein ole pelejä siinä perinteisessä mielessä.
tallennettu

last.fm | katsotut animet | type-moon faggotry 4 life | MOU IKKAI! | ざわ・・・・
Riiva
Vieras
« Vastaus #35 : 02.02.08 klo 16:48 »

Ensimmäiset pelaamani pelit olivat niitä legendaarisia muumi-pelejä<3 Ne ovat aivan mahtavia. Sittemmin aloin kiinnostumaan roolipelihenkisemmistä. Heroes 3 varsinkin on vieläkin yksi varmimmista suosikeistani. Tietysti tutustuin myös gameboyllä pelattaviin pokemoneihin ja mario-peleihin. Jossain vaiheessa taloon tuli pleikkari ja sillä on tullut pelattua muunmuassa spyroa, joka on vieläkin yksi meikäläisen eniten pelaamista peleistä. Tietysti the Legend of Zeldan tyyliset helmet on tullut kokeiltua ja ihastuttua.. Ne vaan ovat jotain ihan omaa luokkaansa. Kuten veljeni joskus totesikin: Ei ne oo pelejä. Ne on taidetta. Final fantasya en ole koskaan pelannut läpi. Vaikka pelit ovat näyttäviä ja jänniä, lässähtää tunnelma mielestäni jossain kohtaa ja peli jää lojumaan vaan jonnekin. NIin ei ole esim. Zeldassa koskaan käynyt.

Skeittipelit ovat sitten ihan omaa luokkaansa. Rakastan niitä ihan hirveästi. Meillä on Tony hawk pro skater ja Tony Hawk underground. Ihan mahtavia molemmat. Ne ovat vain niin kamalan vauhdikkaita ja pelimahdollisuuksia löytyy laidasta laitaan.
tallennettu
Haider
foorumisti

tsumihoroboshi

Profiili WWW
« Vastaus #36 : 03.02.08 klo 03:17 »

Pitkäaikaisin harrastus. Suurelta osin ainoa harrastus pitkän aikaa. Pelaaminen sydänsydän.

Ei muistu mieleen yhtä peliä, josta kaikki olisi alkanut. Bubble Bobble oli yksi ensimmäisistä ja sen musiikit soivat ajoittain vieläkin päässä. Sininen lohikäärme oli aina valintani. Niihinkin aikoihin, joihin ei kotona ollut mitään pelattavaa, olivat kaverin Megadrive-pelit kulutuksessa. Sonic jatko-osineen kului kyllä ahkerasti (Tails ftw.) samaten kuin Streets of Rage - sarja katupunkkien pahoinpitelyineen, jonka soundtrackin veroisia ei ole vastaan tullut kuin muutama harva ja valittu kaikkina niinä vuosina, joita sen ilmestymisestä on kulunut. Curse of Monkey Island oli myös yksi ensimmäisistä peleistä ajalta, jona olin liian nuori edes tajuamaan englantia ja miekkailu meni etupäässä muistipeliksi. Ei ollut helppoa, sano. Mutta se peli, joka räjäytti padon ja aloitti spiraalin alaspäin suorinta tietä kohti pimeää nurkkaa sisällä koneen ääressä oli isoveljen hamassa menneisyydessä ostama Command&Conquer. GDI vs. Nod oli kahakka jonka seuraamiseen ei väsynyt, grafiikat olivat jotain uskomatonta siihen aikaan, senkin soundtrack oli komeaa kuultavaa ja koko maailma raastoi mukaansa siltä istumalta. Ja Kanen kiiltävää kupolia oli hieno ihailla myös.

Pelikokoelman laajetessa alkoi genrevalikoima laajeta niin ikään. Steel Panthers oli ensikosketus vuoropohjaisen strategian puoleen siinä missä Jedi Knight oli ensimmäinen FPS, mitä tuli pelattua. Tosin kiinnostus suuntautui nopeasti tasohyppelyihin, jotka tosin olivat harmillisen rajallisesti saatavilla PC:n puolella. Commander Keen sekä Jazz Jackrabbit olivat ne tasohyppelyt, joita tuli aikanaan tahkottua tasohyppelynhimossa. Hyviä muistoja.

Oman koneen saaminen auttoi vielä enemmän. Heroes of Might&Magic III vei mukanaan välittömästi sen osuessa silmiini. Fortress oli aina ikuinen suosikkini pelin linnoista. (lukuunottamatta Tower-kautta josta ei kuitenkaan ole tarpeen puhua) Myöhemmät osat eivät koskaan napanneet sen poismenon johdosta. Post-apokalyptiset RPG:t Fallout sekä Fallout 2 kisaavat perin vakavasti parhaiden pelien koskaan tittelistä sekä niihin käytettyjen pelituntien puolesta. Ykkösen tunnelmaa ei ole voittanutta, mutta kakkonen saa pisteet laajemmasta maailmasta. Tacticsiakin tuli pelattua, kunnes menin quicksaveamaan mikrosekunnin ennen kuin päähahmo käveli miinaan. Edellinen savegame oli puolen pelin päässä.

Konsolitkin saatiin mukaan kuvioihin myöhemmällä ajalla ja suursuosikkeihini lukeutuvat lähestulkoon kaikki pelit, joiden nimessä on Mario (Luigi's Mansion kans!) mikä nettoaa minulle kommentteja fiksaatioista karvaisiin putkimiehiin. Nintendon varhaisemmilta konsoleilta myös Chrono Trigger on ollut ahkerassa kulutuksessa, samaten kuin Rockman X 1, 2 sekä 3. Puhumattakaan Final Fantasyn osista 1-6. Lienen vähemmistöä siinä suhteessa, että osat seiskasta eteenpäin ovat melko lailla vieraita kahdeksikkoa lukuunottamatta, mutta varhaisemmat osat ovat rakkaudella (sekä vihalla aina jokaisen uuden dungeonin kohdalla) tahkottuja. Kutosesta on vaikea mennä paremmaksi. GameBoy-perheen puolesta Pokémon lukuisine inkarnaatioineen on likipitäen fanaattisesti läpikäytyä aluetta. Mutta vieläkään en ota Fire-pokea tiimiini, vaikka henki riippuisi siitä. Advance Wars osat 1 sekä 2 ovat myös erinomaisemmasta päästä yksinkertaisine sääntöineen, joista saa silti väännettyä niin paljon irti.

Myöhempinä päivinä aivan oman paikkansa lämpimissä muistoissa ovat saaneet pelit, joissa on oma perin persoonallinen kosketuksensa. ION Stormin tekemä Paras Peli Ikinä - kisaaja RPG Anachronox erinomaisen huumorinsa ja välivideoidensa sekä Democratuksen puolesta (olen ikuisesti katkera siitä, että se oli pätkäistävä keskeltä kahtia ja kakkososaa tuskin tulee koskaan), Deus Ex likipitäen täydellisen tunnelmansa ja vapautensa tähden soundtrackistaan puhumattakaan, supersankaristrategia Freedom Force täysin Marvel-parodioidun supersankarifarssinsa puolesta ja Minutemanin ääninäyttelijän puolesta vielä erikseen, aina yhtä klassinen LAN-peli Unreal Tournament jonka kaikkiin pelimoodeihin miinus Deathmatch on vaikea väsyä koskaan, fantasia-RPG-puolelta Planescape:Torment niin ikään loistavan huumorinsa ja päälle vielä erinomaisen juonensa puolesta, persoonallinen strategia Jagged Alliance 2 palkkasoturikaartinsa ja näiden elon seuraamisen sekä Deidranna-välivideoiden puolesta, hiiviskelyvalokuvaus Beyond Good & Evil siitä hyvästä, että se on varsin epätyypillinen peli ja sai kaikki epätavallisuutensa toimimaan. Tämänhetkistä pelattavaa edustavat PC-puolella Star Wars: Knights of the Old Republic II sekä opportunistiset yritykset kalastaa influencea joka taholta siinä, missä PS2:lla taon avaruuspukuisia ihmisiä Disgaean tahtiin ja lahjon senaattoreita irtonenillä sekä tohveleilla. GameCubella taas on parhaillaan kesken Viewtiful Joe 2, jonka ykkösosaa etsin epätoivoisesti, sekä ikiprojekti Super Smash Bros. Melee mindsetillä "vielä jonain päivänä, jonain päivänä kaikki trophyt ovat minun..." Netissä eniten intoa herättänyt peli muinaisten CS-aikojen jälkeen on puolestaan Ragnarok Online aina yhtä ilahduttavine hahmoineen ja emoteineen. Sitä paitsi se on ainoa peli, josta allekirjoittanut pystyy herättämään sisäisen elitistinsä ja valittamaan, että meidän aikaan Occult Impact teki vain puolet vahinkoa siitä mitä nyt, teillä nykymunkeilla menee asiat niin helposti...
tallennettu

His train of thought, you see, had hit a penny on the rail, flew off the track at 200 miles per hour, and crashed in an awe-inspiring pyrotechnic display, leaving behind a smoking, half-melted wreck that would be used as shelter by deranged homeless persons for generations to come.
JeBaZ
mallasvastaava
shabranigdo

Kill them mr. B!

Profiili WWW
« Vastaus #37 : 04.02.08 klo 09:12 »

Täältähän nousee kokoajan pelejä, joita olen unohtanut mainita.

Unrel Tournament
Bottien kanssa tullut hakattua kaikkia osia :D

Planescape TormentTätä pelailin 200 mhz penalla ja muistaakseni ihan hyvä peli.

CoD4
Ostin PC:lle, petyin lyhyehköön yksinpeliin, mutta netissä mahtava.

Link's Crossbow Training
Hoho! Hauska laite tuo muovikapula ^_^ Seuraavaksi Zapper joutuu Umbrella Chroniclesin testipenkkiin.

Incredible Machines
Mainitsinkohan tämän ensimmäisessä viestissä...

//Edit: korjasinpas nuo lainaukset pois ^_^
« Viimeksi muokattu: 05.02.08 klo 09:45 kirjoittanut JeBaZ » tallennettu

Ynne
oekakien
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #38 : 04.02.08 klo 10:23 »

Pelailtua on tullut nappulasta lähtien, ja olen sydämessäni edelleen PC-pelaaja vaikka hyväksikäytänkin aktiivisesti sekä pleikkaria että DS:ää. Vanhoja ehdottomia suosikkejani ovat  Myst, Baldur's Gate II sekä ensimmäiset Tomb Raiderit, joita pelailin ala-asteen lopulla hullunkiilto silmissä. Konsolipuolelta suurin helmeni on Vagrant Story, ja sen myötä kai myös FF Tactics ja FFXII.

Nykyisin pelaan lähinnä nettiropeja PC:llä; Guild Warsia tahkoan edelleenkin epäilyttävän aktiivisesti. Joitain ilmaisia kökköropeja tulee myös kokeiltua välillä, mutta ei niitä kyllä jaksa yleensä kovin kauaa pelata.

Nyt on vähän sellainen tilanne, että liian paljon pelejä pelattavana vapaa-aikaan nähden, ja sitten kaikki mahdolliset helmet jäävät kokeilematta kun, noh, tahkoan edelleen vain sitä GW:tä.
tallennettu

| deeAa | GRAAAAGH!  Varför en banan?
Oekakivastaava | Piirtisvainoaja | MMO-olmi
Iwa
Vieras
« Vastaus #39 : 08.02.08 klo 22:47 »

Kirjoitin joskus tähän Pitkän viestin ja sitten selain meni sulkemaan itsensä. Uusi yritys (järkevintähän olisi kirjoittaa tämä teksti ensin vaikkapa jonnekin tekstitiedostoon ja kopsata, mutta tämä on jännempää :)

En jaksa jaaritella suosikeistani uudelleen vaan pyhitän tämän pelkästään Dragon Questille.

DQ on ehkäpä kaikkien aikojen maineikkain pelisarja, joskin Euroopassa jäänyt pahasti Final Fantasyjen varjoon. Syynä nyt on tietysti se että DQ:eista ainoastaan yksi peli, DQVIII on julkaistu täällä. Jenkeissähän on julkaistu DQ I-V, VII nimellä Dragon Warrior ja VIII viimein alkuperäisellä nimikkeellä. V-VI (SNES) ei ole koskaan saanut virallista käännöstä, mutta niitäkin on toki mahdollista pelata englanniksi...

Itse en ole koskaan ollut mikään pelisarjan fani, en ennen kuin tulin hankkineeksi SNES-pelioppaan japaniksi jossa hehkutettiin Dragon Quest V - Tenkuu no Hanayome kaikkien aikojen SNES-peliksi. Ja kyllä osaakin olla hieno peli. Grafiikka ei ole koskaan ollut DQ:ssa (I-VII) mikään kovin kummoinen, mutta tarina ja toteutus imaisee mukaansa. DQV on yksi ehdottomia suosikkejani. Eilen, tylsää kun oli, aloin pelata Dragon Quest VIII:a; olen aikaisemminkin yrittänyt mutta se kirkossa tallentaminen ja muutamat muut jutut ovat tehneet siitä jotenkin tuskaista. Kuitenkin eilen päätin jättää moiset asiat sivuseikoiksi ja keskittyä itse peliin. Olen nyt tasolla 20 ja pelannut vajaan kolmanneksen pääjuonesta. Hyvä peli, mutta ei lähelläkään kuitenkaan V:n loisteliaisuutta.

Tarkoitus olisi pelata kaikki DQ:t, ehkä VII lukuun ottamatta lähiaikoina läpi: DQ I-II (SNES - remake) DQ III (GBC - remake), DQ IV (NES), DQ V (SNES) ja DQ VI (SNES). VII on jotenkin nihkeä sillä se on PSX-peli, ja niitä on kurjaa pelata muuta kuin aidolla pleikkarilla, jollaista en omista - ja sen pitäisi olla modattukin vielä jotta jenkkipeliä voisi sillä mättää.

Suosittelen tutustumaan ko. pelisarjaan, mielestäni se on jopa parempi kuin FF... Varsinkin V on ehdoton! Jännityksellä odotan millainen tulee V:n remakesta DS:lle, IV on jo julkaistu ja VI seuraa sitten myöhemmin. Toivotaan vaan että niistä tulee viralliset käännökset joskus. :o
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.043 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste