sisällön alkuun
21.9.2017 22.41 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Suomalaisten fanien palvelemista jo vuodesta 2002"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Charanavi - Japanilainen horoskooppi  (Luettu 14502 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Minizy
Vaaleanpunainen
tintti

"Sallikaa minun naamioitua omaksi itsekseni"

Profiili WWW
« : 21.03.10 klo 12:08 »

Kyseessä on siis Masahiro Tsurumoton kehittelemä horoskooppi Charanavi joka perustuu ikivanhaan kiinalaiseen horoskooppiin psykologisilla elementeillä höystettynä.

Charanavissa voi selvittää syntymäajastaan oman eläinhamonsa ja sen myötä luonnettyyppinsä. Erilaisia eläimiä on 12; susi, kauris, apina, gepardi, pantteri, leijona, tiikeri, tanuki, koala, norsu, lammas  ja pegasos.
Jokaisella eläinhahmolla on myös alaryhmiä jotka tarkentavat ihmisen luonnetta. Esim. Suden alaryhmiä ovat Hilpeä susi, Vaeltava susi, Luova susi, Hillitty susi, Sopeutuva susi ja Rakastettava susi. Kaikkien eläinten alaryhmät mukaanlukien erilaisia hahmoja on 60.

Tuossa vähän faktoja Tsurumoton horoskoopista - Nappasin ne Charanavi- kirjan suomenkielisestä painoksesta (2009).
Erilaiset horoskoopit ovat ihan viihdyttäviä - varsinkin jos ne sattuvat osumaan oikeaan - ja siinä vaiheessa kun eteen sattui kirja jossa 'horoskooppi' sanan eteen oli lisätty 'japanilainen' niin ostin sen melkein huomaamattani. Suloiset eläinhahmot kirjan sivuille on kuvittanut Shinji Nishikawa - siitä iso plussa.

Charanavi kartoittaa luonteen lisäksi ajattelu- ja käytösmalleja sekä onnen tasoa tulevina vuosina. Siinä on myös omat pienet taulukkonsa kahden eri eläimen yhteensopivuudelle rakkaudessa. Rakkautta käsittelee enemmän samantyylinen Lovenavi - siihen en tosin ole ihmeemmin perehtynyt.

Onko joku muukin tutustunut Charanaviin? Minusta tämä on aika hauska ja monipuolinen horoskooppi, söpöydestä puhumattakaan.

Ai juu - Minä olen Käskevä leijona ;)

EDIT//  Jos joku ei ole kuullut tästä koko hommasta yhtään mitään (ihan mahdollista, luulemma) niin voin kyllä katsoa eläimen asianosaisen puolesta :>
Eli syntymävuotta ja aikaa kaivataan. Luonnetta tuskin jaksan kokonaisuudessaan raapustaa mutta ehkä jotain suuntaa antavaa.
Yksärilläkin voi muuten heittää niin säästän tässä tilaa (muha).

//Varjotiuku: Ei, kellonaikaa ei tarvita - Laskin että sinä olet Hillitty susi :)
« Viimeksi muokattu: 23.03.10 klo 06:35 kirjoittanut Minizy » tallennettu
Varjotiuku
peruskäyttäjä

Laa ~

Profiili
« Vastaus #1 : 22.03.10 klo 16:41 »

Haa, rakastan horoskooppeja ! :D

Tästä charanavista en ole kyllä kuullut laisinkaan, mutta kun aihealue kiinnostaa sen verran niin voisin vaikka oikeastaan hankkia tuon kirjasen jostakin..
Mikä eläimeni on jos olen syntynyt 21.4.1996? Tuskin kellon aikaa tarvitaan vai tarvitaanko?

//okeei, kiitti :D
« Viimeksi muokattu: 01.04.10 klo 16:50 kirjoittanut Varjotiuku » tallennettu
Tamasaburou
foorumisti

Eeppistä

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 26.07.10 klo 20:18 »

Hei, minullekin!! Tahtoo japanilaisen horoskoopin! *pomppii tasajalkaa*

8.2.1996!
tallennettu

"Tai sitten minä olen väärä orava! Huh, eivät kai asiat voi niin hullusti olla!"
Caranraug
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 26.07.10 klo 21:18 »

Muistan lukeneeni jotain Charanavi-kirjaa kirjakaupassa mutta en pihiyttäni kehdannyt ostaa :D Olisi kivaa kuulla oma horoskooppi myöskin.

25.4.1994
tallennettu

ˎ͓͜٨͓ˏ Laa shay'a waqi'un moutlaq bale kouloun moumkine

http://sayuri-zumi.deviantart.com
かずみ さゆり
K-haza
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 27.07.10 klo 02:01 »

Ah, olen ihan hulluna horoskooppeihin, veriryhmiin ja unien tulitsemiseen!!! 8D Tuollainen kirja pitää käydä hankkimassa, mistä kaupasta ostit? :D

Ja haluan tietää kyllä etukäteen jo oman eläimeni! :D
18.06.1990 (haha, oon vanhus :D)
tallennettu

"I don't give a crap about any of this, er.. crap!"
velonika
kupoliitti

hi there

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 27.07.10 klo 11:42 »

Tuohan kuulostaa kiinnostavalta, kaikenlaiset horoskoopit on aina hauskoja vaikken niihin sen enemmin uskokkaan :D

5.6.1995 ;3
tallennettu
Minizy
Vaaleanpunainen
tintti

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 27.07.10 klo 13:31 »

Horoskoopit totta vie ovat mielenkiintoisia.
Uskoo ken tahtoo, mutta minusta on ainakin hauska saada tietää uusia asioita ihmisistä. Ja kaikista kupolilaisista ;>

Tsekkailen mitä te ihmiset olette miehiänne ja postaan.

Ah, olen ihan hulluna horoskooppeihin, veriryhmiin ja unien tulitsemiseen!!! 8D Tuollainen kirja pitää käydä hankkimassa, mistä kaupasta ostit? :D

Ja haluan tietää kyllä etukäteen jo oman eläimeni! :D
18.06.1990 (haha, oon vanhus :D)

On minulla pieni kirja unienkin tulkitsemiseen mutta jostain syystä siitä ei löydy käypää selvennystä siitä miksi juoksin maratonia Tylypahkan pihamaalla ja hävisin koko roskan :''D

Oman Charanavini ostin Kärkkäiseltä - olisiko hinta ollut 10 e luokkaa? Se on hyvälaatuinen ja about pokkarin kokoinen - mutta on tullut bongattua jostain muistakin paikoista. Kannattaa varmaan yrittää hyvinvarustetuista kirja- kaupoista/osastoista.
tallennettu
AreraChan
Unelmoiva
foorumisti

My Love For You Is Eternal

Profiili
« Vastaus #7 : 27.07.10 klo 15:21 »

Minuakin kiinnostaisi kovin tällainen tieto.

3.5.1992
tallennettu

...what good is Hiten mitsurugi ryuu...
...what good is Himura Kenshin..?
Again, I... I failed to protect the one person who is most important to me... Kaoru-dono...
Kaoru.

~Kenshin~
Senkou
foorumisti

*Q* syön teijät kaikki~

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 28.07.10 klo 00:57 »

Kerran vilkaisin ko. kirjaa suomalaisessa kirjakaupassa kun se ilmestyi. Kivalta vaikutti ja voisin sen joskus ostaakkin. Horoskoopit ovat aina olleet ihan kiinnostava aihe, joten kyllä kelpaisi lukea :  )
tallennettu

nolife</3
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #9 : 28.07.10 klo 21:34 »

Koska olisi mukava lukea tästä ihan asiaakin eikä vain uteliaiden ihmisten syntymäaikoja, niin jatkossa oman horoskoopin utelemiset voisi tehdä yksärillä. Tänne ketjuun voitte sitten kommentoida horoskooppianne tai jotain vastaavaa, mutta älkää tehkö tästä syntymäpäivälistaa.
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
inkaka
oekakisti

Profiili
« Vastaus #10 : 29.07.10 klo 11:57 »

Kaverillani sattuu olemaan kyseinen opus, ja todella mielenkiintoinen on. ^^
Itse taisin olla hilpeä susi, ja oli hauska huomata kuinka paljon teksti osui kohdilleen luonteeni kanssa.
tallennettu
nekorin
Raivotar
vastuuhenkilö

Amanda <3

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 31.07.10 klo 23:26 »

Luin äsken privasta oman vastaukseni joka oli Energinen tiikeri. En nyt kopioi sitä tekstiä tähän, mutta toteanpa vain että omalle kohdalle se kyllä putosi valitettavan kauas totuudesta. Esim sen mukaan olisin siisti ihminen, jos olisit joskus käynyt kotonani tietäisit että sitä minä en todellakaan ole. :) Sitten se väitti, että en pitäisi hemmotelluksi tulemisesta. Kuinka absurdi toteamus, minähän rakastan sitä että minua hemmotellaan. Eli en allekirjoita kyllä noita luonnekuvauksia itsestäni, mutta Tiikerit ovat kyllä hienoja eläimiä :)
tallennettu

K-haza
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #12 : 05.08.10 klo 22:16 »

Kävin ostamassa sekä Charanavin että Lovenavin, vaikka olinkin jo omasta horoskoopistani varmistanut, ettei kyllä lähelle osunut, mutta kun tykkään kerätä huuhaa-kamaa ja nuo olivat tarjouksessa! 8D (sain kummatkin yhteensä 15 €:lla)

Olen siis itse tämän mukaan Itsenäinen Leijona, eli vaikutan seuralliselta (totta), mutta pärjään itsekin (....hmm... no ehkä kai sitten...). Olen perfektionistinen (kaukana - "noh, tällä mennään, ennenkin tuurilla selvitty, ei kai se nyt kauheesti haittaa, ett nää on ihan pyllyillään, no joo, ehkä ton laudan tohon sänkyyn vois vaihtaa, mut mikäs tässä, ihan jees kaikki toimii") ja "kuningatarluonne" (NOT!)

Muutenkin nämä, mitä olen ystävistänikin tässä lukenut, niin tuntuvat melkein sopivan juuri päinvastaisesti kaikkiin :'''D
Mutta näitä on todella hauskaa lukea!

Enemmän sitten nuo yleispätevät selitykset, eli Täydenkuun merkit ja oma Aurinkoni osuivat oikein. Eli Leijonana kuulun auringon vaikutuksen alle.

Auringon alla olevat "inhoavat rajoituksia, haluavat menestyä, haluavat olla aina toimeliaita ja loistavia ja mielialat vaihtelevat rajusti". Sekä ovat ulospäinsuuntautuneita ja lahjakkaita :'D

JA jos joku haluaa OIKEASTI todella upean horoskooppikirjan, niin suosittelen sellaista kuin Syntymä, tähdet ja numerot - elämäsi kohtalonyhteydet (by Saffi Crawford-Geraldin Sullivan)
Ihan länsimaista horoskooppia, mutta kaikki horoskoopit ovat PÄIVÄLLEEN, eli vuoden kaikista päivistä on oma A4-kokoinen tekstinsä. Harvoin olen näin uskomattomiin yhtälaisyyksiin osunut!! :D
« Viimeksi muokattu: 05.08.10 klo 22:45 kirjoittanut K-haza » tallennettu

"I don't give a crap about any of this, er.. crap!"
Mizuumi
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #13 : 14.08.10 klo 19:22 »

Minulla itsellänikin on sekä Charanavi että Lovenami, jonka perusteella olen Aito Koala. Niin hassua kuin se onkin, tulokset nykyään osoittautuvat sekä minun itseni että ystävieni kohdalla suurimmalta osin päteviksi. Ensimmäisillä kerroilla ei niinkään, sillä minulla kesti ainakin pari kuukautta oppia käyttämään sitä oikein. Ennen kuin opin oikealla tavalla katsomaan, mikä henkilön horoskooppi on, ehdin sitä selvitellä jo kahdella väärällä tavalla.

Yleiskuvaus naispuolisesta aidosta koalasta on "kunnianhimoa höystettynä äidillisillä taipumuksilla" ja miespuolisesta "hyvä mielikuvitus ja paljon intoa". Minua itseäni naisena kuvaa molemmat - sekä miehen että naisen yleiskuvaus. Minulla todellakin on hyvä ja ehkä jopa todella hyvä mielikuvitus eikä intoakaan yleensä puutu. Toisaalta olen myös osittain kunnianhimoinen ja äidillisiä taipumuksia todellakin löytyy.

Henkilöt, jotka omistavat charanavin / lovenamin, voivat halutessaa tarkastella ja lukea aidosta koalasta enemmän. Tuntuu kyllä hassulta, että molempien kirjojen tulokset ovat monilta osin totta minun sekä ystävieni kohdalla.

Sen kuitenkin sanon, että ihmissuhteiden prisentit eivät läheskään aina pidä paikkaansa, vaikka välillä kyllä. Leijonan kanssa viestinttä 100% helppoa ja Kauriin kanssa 5% helppoa charanavin mukaan.
tallennettu

真直ぐ愛を 見つめたかった
夢も未来もいらないから ♥
Red Wall
JaneDoe
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #14 : 30.12.11 klo 21:09 »

Hei! tietäiskö kukaan löytäiskö tästä aiheesta netistä?
tallennettu
Minizy
Vaaleanpunainen
tintti

Profiili WWW
« Vastaus #15 : 04.01.12 klo 08:58 »

Hei! tietäiskö kukaan löytäiskö tästä aiheesta netistä?

Yritin kovasti googlailla josko joku olisi vuotanut charanavin internetin ihmeelliseen maailmaan, mutta aika laihoin tuloksin. Itse kirja löytyy useiden verkko- ja kirjakauppojen sivuilta - siitä on myös tehty arvosteluja - mutta itse horoskooppia tai muuta sisältöä ei löydy. Helpoin tapa tutustua elänhahmoihin taitaa olla kirjaston tai kirjakaupan kautta (molemmat kirjat on varmasti mahdollista löytää ihan hyvään hintaan kun julkaisusta on jo aikaa).
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.046 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste