sisällön alkuun
18.11.2017 14.09 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Luke, minä olen Kupolisi!"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vuoden 2010 vastuupestit tarjolla!  (Luettu 6935 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Veh
positiivinen
ylläpitäjä

Profiili
« : 15.03.10 klo 23:01 »

Kupoli ry:n kokous pidetään vajaan kahden viikon päästä miitin yhteydessä. Kokouksen tärkein tehtävä on valita Kupolille uusia vastuuhenkilöitä pitämään yhteisöämme pystyssä vuoden 2010 ja 2011 alun ajaksi.

Valinnat tehdään äänestämällä. Kaikilla yhdistyksen jäsenillä on äänioikeus, ikään katsomatta. Yhdistykseen ehtii vielä mainiosti liittyä ennen kokousta. Liittymismaksu on 5 euroa, ja sillä saa myös äänioikeuden kokoukseen. Vuoden 2010 jäsenyys ei sisälly liittymiseen, ja tämän vuoden jäsenmaksun suuruudesta päätetään vasta kokouksessa. Liittyminen onnistuu joko miitissä tai etukäteen tämän sivun ohjeilla. Suosittelen liittymistä lämpimästi - näin olet tukemassa Kupolin toimintaa ja antamassa meille enemmän näkyvyyttä ja potkua toimintaan!

Jos haluat asettua ehdolle jo etukäteen, sen voi tehdä vastaamalla tähän ketjuun tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen hallitus (ätmerkki) kupoli (piste) net. Ehdokkaiden ei ole pakko olla läsnä kokouksessa, mutta tällöin toki etukäteisilmoittaminen on välttämätöntä. Ilmoituksen mukaan kannattaa kirjoittaa lyhyt esittelyteksti, joka voidaan lukea kokouksessa ääneen korvikkeeksi siitä, että et pääse pääse itse paikalle mainostamaan itseään. Voit myös osoittaa jonkun ihmisen puhumaan lyhyen puheenvuoron puolestasi.

Hallituksen jäsenet

Hallituksen jäsenet - puheenjohtaja, taloudenhoitaja, päätoimittaja, keskusteluylläpitäjä, piirtolautaylläpitäjä, con- ja kirpputorivastaava ja tekninen ylläpitäjä - ovat henkilöt Kupolin huipulla. Hallitus kokoontuu säännöllisin väliajoin ja päättää Kupolin käytännön toiminnasta. Hallituksen jäsenten tulee olla vähintään 15-vuotiaita, mutta ainoastaan puheenjohtajan on pakko olla yhdistyksen jäsen.

Hallituksen kokoukset pyritään pitämään irkissä. Siispä hallituksen jäsenillä olisi suotavaa olla käytössään tietokone iltaisin, ja mahdollisuus asentaa siihen irkkausohjelma.

Puheenjohtaja

Puheenjohtaja johtaa hallituksen kokouksia ja Kupolin toimintaa. Hän on käytännössä samalla Kupolin pääylläpitäjä, ja hän pääsee hääräämään mukana Kupolin jokaisen osa-alueen toiminnassa. Puheenjohtajaehdokkaiden tulee olla vähintään 18-vuotiaita ja yhdistyksen jäseniä.

Ehdolla: Veh

Taloudenhoitaja eli tilitantti

Taloudenhoitaja huolehtii Kupolin talousasioista. Hän pitää huolta laskujen maksamisesta, kirpputorituottojen tallettamisesta tilille ja siirtämisestä myyjille, sekä tilinpäätöksen tekemisestä vuoden lopulla. Tehtävä ei vaadi kauhean paljoa vaivaa, mutta sen sijaan sitäkin enemmän luottamusta.

Ehdolla: Efana

Päätoimittaja eli ylitintti

Päätoimittaja pitää valtaa Kupolin sisältöpuolella - hän huolehtii arvosteluista, artikkeleista, uutisista, sanastosta ja viikon teoksista. Hänen ei toki tarvitse tehdä läheskään kaikkea näistä itse. Riittää vain, että hän värvää riittävästi aktiivisia tinttejä avukseen.

Ehdolla: Hachikat

Keskusteluylläpitäjä eli painajaisvaltias

Keskusteluylläpitäjä on ylin vallanpitäjä keskustelualueilla. Hän valitsee Kupolin shabranigdot ja päättää keskustelualueen linjauksista.

Ehdolla: Andromeda

Piirtolautaylläpitäjä eli oemestari

Piirtolautaylläpitäjä on ylin vallanpitäjä piirtolaudoilla. Hän valitsee oekakivalvojat ja päättää piirtolautojen linjauksista.

Ehdolla: Xinadra

Con- ja kirpputorivastaava eli coniitti

Con- ja kirpputorivastaava järjestelee mangakirpputoreja ja Kupolin con-edustusta. Hänen tärkeimmät tehtävänsä ovat varmistaa, että Kupoli näkyy coneissa ja mangakirppiksille saadaan tilaa, sekä huolehtia siitä, että kirpputorijärjestelyt onnistuvat.

Ehdolla: Efana, Hectigo

Tekninen ylläpitäjä

Tekninen ylläpitäjä vastaa Kupolin palvelimen, Niranegin, huollosta ja ohjelmistojen tietoturvapäivityksistä. Hän valitsee tarvittaessa teknisiä avustajia tuekseen.

Ehdolla: Kriel

Toimihenkilöt

Toimihenkilöt eivät kuulu hallitukseen, eikä heidän siksi tarvitse ilmaantua säännöllisesti minnekään tekemään päätöksiä. Heidän harteillaan on Kupolin vähän vähemmän kriittisiä osa-alueita, jotka kuitenkin tarvitsevat erityistä huomiota.

Pollimestari

Pollimestari pyörittää Kupolin etusivun polleja. Hän valitsee pollinoviisit ja huolehtii siitä, että etusivun polli vaihtuu kohtuullisen usein.

Ehdolla: nekorin

Improkontrolleri

Improkontrolleri pyörittää Kupolin impromangoja. Hän vastaa kuvien vastaanottamisesta ja laittamisesta nettiin sekä piirtovuorojen jakamisesta.

Ehdolla: Miizou

Suomimangusti
Suomimangusti huolehtii Suomimanga.netistä. Hän lisäilee uudet sarjat ja varmistaa aina toisinaan, että albumiluvut ovat kohdallaan.

Ehdolla: Flarona
« Viimeksi muokattu: 27.03.10 klo 09:42 kirjoittanut Veh » tallennettu
Veh
positiivinen
ylläpitäjä

Profiili

« Vastaus #1 : 15.03.10 klo 23:05 »

Kupoli ry:n kokous pidetään vajaan kahden viikon päästä miitin yhteydessä. Kokouksen tärkein tehtävä on valita Kupolille uusia vastuuhenkilöitä pitämään yhteisöämme pystyssä vuoden 2010 ja 2011 alun ajaksi.

Oletko halunnut aina auttaa Kupolin pyörittämisessä? Onko sinulla uusia hienoja visioita siitä, miten Kupolia voisi parantaa? Oletko aina halunnut Vehiksi Vehin paikalle? Nyt mihin tahansa näistä on erinomainen tilaisuus! Lue lisää kokouksessa valittavista tehtävistä tai ilmoittaudu jo ennalta ehdolle aihetta varten perustetussa ketjussa.

* kupoli_haluaa_sinut_pieni.png (42.56 kilotavua, 150x196 - tarkasteltu 36814 kertaa.)
tallennettu
Kriel
Irkkaava
ameeba

Profiili
« Vastaus #2 : 15.03.10 klo 23:06 »

Voisin ilmoittautua halukkaaksi vastaamaan jatkossakin palvelimen tunkkauksesta ja tietoturva-aukkojen toteutta..korjaamisesta.
tallennettu
Efana
unissa kulkeva
kupomuumio

Kaikkien janoisten sankari

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 16.03.10 klo 01:30 »

Koska en osaa päättää, ilmoittaudun ehdolle sekä tilitantin että coniitin virkoihin. En silti suinkaan halua haalia itselleni molempia, sus siunatkoon, yhdessäkin on tälle tytölle tarpeeksi! En pääse kokoukseen paikalle, joten myyntipuheeni tulkoon tässä.

Olen ollut aktiivisesti mukana Kupolin toiminnassa Otakupoliksen ajoista asti, välillä rivijäsenenä ja välillä vastuuhenkilönä (taidekisavastaava, miittijärjestäjä, hetkellisesti shabranigdo). Käyn foorumilla ja irkissä lähes päivittäin. Olen aktiivinen luottohenkilö myös muiden yhdistysten parissa, ja organisointikykyni on hämmästyttävän huikea: Teatteriohjaajana (ja välillä kyllä tuottajanakin) toimiminen on viimeistään osoittanut minun olevan kykeneväinen pitämään kaikki langat hyppysissäni ja hoitamaan asiat ajoissa kunnialla loppuun saakka. En pelkää sosiaalisia kontakteja, joten esimerkiksi con-järjestäjiin yhteyden ottaminen on minulle pala kakkua. Easy wiener. Kaiken kaikkiaan olen luotettava, fiksu ja asiallinen tyyppi.

Jos joku haluaa puhua puolestani kokouksessa, sen tehkööt. E kuittaa.
tallennettu

weightless
bare
faithless
scared
Miizou
improvisoiva
ylläpitäjä

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 16.03.10 klo 02:57 »

Improkontrollerin virka voisi olla kiva uusia taas, kun olen tähänkin mennessä onnistunut hoitamaan homman sutjakkaasti.

Älkää vaihtako hevosia keskellä virtaa.
tallennettu
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #5 : 16.03.10 klo 10:13 »

Painajaisvaltiaaksi painajaisvaltiaan paikalle. Kappas, sitä paikkaahan pitää hallussaan allekirjoittanut. Eli olisin jatkamassa.

Ehkä keksin vielä tähän jonkin vetävän mainospuheen illemmalla, kun on vähemmän kiire (kouluun). Kokoukseen kuitenkin tulossa.
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
nekorin
Raivotar
vastuuhenkilö

Amanda <3

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 20.03.10 klo 22:03 »

Ehdottaudun olemaan pollivastaavana ensi kaudella. En minä kyllä pollien kanssa ole aiemmin puuhannut, mutta olenhan toiminut muissa kupoliviroissa jo pidemmän aikaa ja tuttu talossa silleen.
tallennettu

Flarona
kovin pötkyläinen
suomimangusti

A, nandemo nai.

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 21.03.10 klo 03:28 »

Minäkin voisin jatkaa hommaani suomimangustina.
Kokoukseen en pääse, joten raapustanen tähän myöhemmin jonkinsorttista vaalipuhetta.
tallennettu

On laitonta ajatella, että Death Note: How To Read julkaistaisiin Suomessa.
Hachikat
foorumisti

pentu

Profiili
« Vastaus #8 : 24.03.10 klo 20:46 »

Haluaisin tiedustella, notta minkäslaista työtä oikein kuuluukaan päätoimittajan homaan noin tarkemmin? Kuinka vaativaa noin suunnilleen on? Minulla kieli hallussa näppärästi, voisin olla kiinnostunut kirjoittamaan arvosteluja ja viikon teoksia!
tallennettu

"Televisio kiellettävä. Ja musiikki. Ja taide. Ja kirjat. Joku voi saada vaikutteita jostakin."
Veh
positiivinen
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #9 : 24.03.10 klo 21:38 »

Haluaisin tiedustella, notta minkäslaista työtä oikein kuuluukaan päätoimittajan homaan noin tarkemmin? Kuinka vaativaa noin suunnilleen on? Minulla kieli hallussa näppärästi, voisin olla kiinnostunut kirjoittamaan arvosteluja ja viikon teoksia!

Päätoimittajalla on hallituspesteistä kaikkein joustavin homma. Velvollisuuksiin kuuluu lähinnä huolehtia siitä, että puolenkuun teokset soljuvat eteenpäin (eli varata vuoroja teoksille ja pistää ei-tinttien lähettämät tekstit paikoilleen) ja katsoa, että Kupolille lähetetyt arvostelut päätyvät ainakin ennen pitkää nettisivuille asti.

Arvostelut ja esittelyt vaativat usein jonkin verran oikolukemista, joten suomen kielen perusteiden pitäisi olla päätoimittajalla kunnossa. Tätä pakollista työtä ei kuitenkaan ole kovin kummoisesti - postilaatikkoosi tipahtelisi ehkä kerran kuukaudessa arvostelu, ja puolenkuun ketjuja pitäisi seurata noin kerran viikossa. Lisäksi hallitus kokoustaa irkissä kahden viikon tai kuukauden välein, ja kokoukseen kannattaa tulla paikalle jotta tietää että mitä tapahtuu.

Toisaalta, vapaaehtoista tekemistä sitten kyllä riittää. Eli arvosteluja ja teoksia saa kirjoittaa, ja myös etusivun uutisia olisi kiva olla entistä enemmän. Jos olet joskus pohtinut oman lehden kirjoittamista tai jonkin harrastajalehden toimittamiseen osallistumista, Kupolilta löytyisi kyllä reilusti tämänkin kaltaisia hommia päätoimittajalle!
tallennettu
Hachikat
foorumisti

pentu

Profiili
« Vastaus #10 : 25.03.10 klo 16:53 »

Päätoimittajalla on hallituspesteistä kaikkein joustavin homma. Velvollisuuksiin kuuluu lähinnä huolehtia siitä, että puolenkuun teokset soljuvat eteenpäin (eli varata vuoroja teoksille ja pistää ei-tinttien lähettämät tekstit paikoilleen) ja katsoa, että Kupolille lähetetyt arvostelut päätyvät ainakin ennen pitkää nettisivuille asti.

Arvostelut ja esittelyt vaativat usein jonkin verran oikolukemista, joten suomen kielen perusteiden pitäisi olla päätoimittajalla kunnossa. Tätä pakollista työtä ei kuitenkaan ole kovin kummoisesti - postilaatikkoosi tipahtelisi ehkä kerran kuukaudessa arvostelu, ja puolenkuun ketjuja pitäisi seurata noin kerran viikossa. Lisäksi hallitus kokoustaa irkissä kahden viikon tai kuukauden välein, ja kokoukseen kannattaa tulla paikalle jotta tietää että mitä tapahtuu.

Toisaalta, vapaaehtoista tekemistä sitten kyllä riittää. Eli arvosteluja ja teoksia saa kirjoittaa, ja myös etusivun uutisia olisi kiva olla entistä enemmän. Jos olet joskus pohtinut oman lehden kirjoittamista tai jonkin harrastajalehden toimittamiseen osallistumista, Kupolilta löytyisi kyllä reilusti tämänkin kaltaisia hommia päätoimittajalle!

Heimuthei Veh, toi kuulostaisi ihan täydelliseltä hommalta mulle! Jos kelpuutatte viisitoistavuotiaan (nuoren, mutta sitäkin vastuullisemman!) työtä tekemään, niin olen mielelläni ehdolla. :)
tallennettu

"Televisio kiellettävä. Ja musiikki. Ja taide. Ja kirjat. Joku voi saada vaikutteita jostakin."
Veh
positiivinen
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #11 : 25.03.10 klo 20:00 »

Heimuthei Veh, toi kuulostaisi ihan täydelliseltä hommalta mulle! Jos kelpuutatte viisitoistavuotiaan (nuoren, mutta sitäkin vastuullisemman!) työtä tekemään, niin olen mielelläni ehdolla. :)

Kiva kuulla! Kelpuutamme juurikin viisitoistavuotiaat, ja kaikki siitä eteenpäin, sillä 15 on hallitustoimien ikäraja :-)
tallennettu
Hectigo
poliittinen
vastuuhenkilö

Profiili WWW
« Vastaus #12 : 27.03.10 klo 09:33 »

Olen halukas jatkamaan nykyisessä coniitin virassani. Tulen kokoukseen, joten voin pitää mainospuheeni siellä.
tallennettu
Veh
positiivinen
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #13 : 29.03.10 klo 11:53 »

Vuoden 2010 tehtäviin valittiin seuraavat henkilöt:

Puheenjohtaja: Veh
Taloudenhoitaja: Efana
Päätoimittaja: Hachikat
Keskusteluylläpitäjä: Andromeda
Piirtolautaylläpitäjä: Xinadra
Con- ja kirpputorivastaava: Hectigo
Tekninen ylläpitäjä: Kriel

Toimihenkilöt:
Pollimestari: nekorin
Improkontrolleri: Miizou
Suomimangusti: Flarona

Tilintarkastajana toimii Miizou ja varatilintarkastajana madalice.
tallennettu
levanti
Vieras
« Vastaus #14 : 29.03.10 klo 12:02 »

En kyllä ole koskaan tajunnut miksi anime/manga/Japani-foorumin keskustelun ylläpitäjänä on ihminen jota ei kyseiset asiat juuri tunnu kiinnostavan, mutta joo.
tallennettu
Veh
positiivinen
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #15 : 29.03.10 klo 12:25 »

En kyllä ole koskaan tajunnut miksi anime/manga/Japani-foorumin keskustelun ylläpitäjänä on ihminen jota ei kyseiset asiat juuri tunnu kiinnostavan, mutta joo.

Ylläpitäjältä tarvitaan ennen kaikkea aktiivisuutta ja hyvää harkintakykyä, eikä niinkään alansa huippuosaamista. Parempihan vain on, että kaikkein innokkaimmat ja asiantuntevimmat keskustelijat voivat keskittyä pysymään itse asiassa, kun joku järjestelytehtävissä taitavampi huolehtii keskustelualueen käytännön toiminnasta!

Mikäli olet eri mieltä tästä, nyt on aika huono aika ottaa asia puheeksi. Ennen kokousta, tai kokouksen aikana, olisi ollut hyvä tilaisuus pohtia, että mitä Kupolin ylläpitäjältä vaaditaan. Nyt hallitus on valittu, ja varsinaisessa päätöksentekovaiheessa kukaan ei esittänyt soraääniä. Seuraava tilaisuus pohtia ylläpitäjän tehtäviä onkin sitten vasta vuoden päästä.
tallennettu
levanti
Vieras
« Vastaus #16 : 29.03.10 klo 16:47 »

Joo siis, tuo oli lähinnä tuollainen ihmettely, ei mikään hyökkäys. Tiedän että kokous oli ja meni sekä asiat on nyt päätetty. Lisäksi mainittakoon vielä ettei mistään katkeruudesta ole kyse - enhän esim. itse ollut ehdollakaan. Toivottavasti hommat rullaa tästä eteenpäinkin, ei minulla muuta.   
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.04 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste