sisällön alkuun
18.11.2017 17.47 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Suomalaisten fanien palvelemista jo vuodesta 2002"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

äänestys
Kysymys: Harrastatko piirtämistä aktiivisesti?
Kyllä, pääosin mangavaikutteisella tyylillä - 268 (47.3%)
Kyllä, pääosin jollain muulla tyylillä - 121 (21.4%)
En erityisen aktiivisesti - 69 (12.2%)
En lainkaan - 26 (4.6%)
Toki, ovathan vihkojeni marginaalit täynnä taidetta - 82 (14.5%)
äänestäjiä yhteensä: 506

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 5 6 [7]  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Piirrätkö aktiivisesti?  (Luettu 55527 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Candice
kaukana täältä oleva
kupoliitti

Profiili
« Vastaus #120 : 24.10.10 klo 12:08 »

Piirrän lähes joka päivä kun minulla on aikaa.
Usein vain käy sillä tavalla, että piirrän silloin kun ei oikeastaan olisi aikaa. Koulussa vihot ovat täynnä kaikenlaista, kotona kokeisiin lukiessa ja silloin varsinkin, kun pitäisi siivota. Löydän tavaroiden joukosta uudet tussit tai uudet puukynät ja mietin miksen ole käyttänyt niitä. Ja sittenhän niitä on aivan pakko kokeilla.
Varsinkin matikan tunnilla minulle käy usein niin, että alan piirtämään jotain kaverini kanssa yhdessä, ja kun tunti on ohi, mietimme mitä piti tehdä, mitä tuli läksyksi, ja miten asiat lasketaan. Onneksi meillä on myös samalla tunnilla kaveri, joka kuuntelee joka sanan. :----D
Itse innostuin kunnolla mangasta, kun sain sellaisia manga tusseja, joita nyt olen alkanut keräilemään. Nyt niitä on satakunta, ja tuntuu, etten ikinä väsy taiteilemaan niillä. *______*
tallennettu

ava (c) erkki the mustekala
Kenraali Darkkis
Vieras
« Vastaus #121 : 27.04.11 klo 14:32 »

Joo, kyllä sitä tulee aktiivisesti piirrettyä (melkein päivittäin siis) ettei ne hyvin vähäiset taidot mitä minulla on, pääsisi ruostumaan entisestään. :F Moni sanoo tyyliäni animetyyliksi, mutta itse olen pyrkinyt välttämään isoja silmiä ja sen semmoista. Haluaisin oppia realistisemman tai sarjakuvamaisemman tyylin mutta rajansa minunkin aivo.. nuudelikapasiteetillani on.

Sarjakuvia, omia hahmoja ja muuta roskaa tulee piirrettyä, ennen myös hirveät määrät Transformers-fanarttia. Tosin olen rajoittanut vähän siitä mitä piirsin ala-aste ikäisenä; silloin matikanvihkonikin oli täynnä jotain Harry Potter-pilasarjista täynnä. XD Harry Potter ja Aromipesän Vanki yms, muistan nuo vieläkin!
Harmi ettei ole enää matikanvihot tallessa, edes se minkä takakannessa luki kaverilleni "PIIRRÄ" (hän istui toisella puolella luokkaa joten matikanvihko oli ainoa tapa kommunikoida tunnilla). Ainut mikä minulla on edelleen tallessa on historian kirja kuudennelta luokalta; yksi aukeama on täynnä minun ja kaverini pierustuksia.
tallennettu
Sir Hellsing
foorumisti

Damn, does my life suck!

Profiili
« Vastaus #122 : 30.04.11 klo 19:16 »

Piirrän kyllä, Tulinyrkit-nimistä sarjista. Ecchihtävän shounenmätön ystävät (ja miksei muutkin), tutustukaa lähemmin osoitteessa http://ukki150.deviantart.com/. Juuri sain 4. luvun valmiiksi ja jatkoa tulee taas pian!
tallennettu

Hito yo inochi yo hajimari wo miru
Space Runaway Ideon, Ideon
Space Runaway Ideon, Ideon
dotra
kupoliitti

Forever young

Profiili
« Vastaus #123 : 28.05.11 klo 22:00 »

Koneella piirrän TODELLA harvoin. Etenkään kun ei oikein jaksaisi hiirellä väsätä paljoa (hiirellä on mukava piirtää mutta kun olen äärimmäisen hidas joten vie kamalan kauan aikaa haha) mutta lyijykynillä tuli joskus sutattua joka päivä ja joka ikinen mahdollinen hetki.
 Rakastinhan minä piirtämistä, vaikken sitä niin taidokkaasti osannutkaan.

Nyt on jäänyt piirtäminen lähes kokonaan kun en enään löydä innostusta, inspiraatiota enkä tahdonvoimaa.

Ehkä sitä löytää vielä voimia jaksaa piirrustella ja että löytäisi sen inspiraation ja tahdonvoiman parantaa ja oppia uudelleen :)
« Viimeksi muokattu: 08.03.12 klo 01:09 kirjoittanut dotra » tallennettu
Miukumonni
peruskäyttäjä

Profiili WWW
« Vastaus #124 : 21.11.11 klo 15:50 »

Piirrän useimmiten mangavaikutteisella tyylillä, tosin sekin on hyvin vaihtelevaa mistä manga tyylistä otan vaikutteita. Välillä tulee piirrettyä aidonkin näköistä. Piirtelen lähes joka päivä ainakin jotain, josta johtuen kouluvihkoni ovatkin ihan täynnä kaiken maailman suttauksia. Koneella olisi kiva piirtää, kun on se elintäreä peruuta nappula, mutten omista piirtopöytää (ainakaan vielä) ja muutenkin tyt saa väritettyä paremmin.
tallennettu
Myya
oekakisti

Profiili
« Vastaus #125 : 18.01.12 klo 23:57 »

Minä kyllä lähes joka päivä suttaan johonkin, yleensä koulukirjoihin mutta kunnolla piirtelen vain silloin kun siltä tuntuu, ja kupolissa. "Käsin tehdyt" piirrokset aina hukkuvat jonnekkin eivätkä ikinä tule esille. Se on minusta jotenkin turhauttavaa :D
Mangavaikutteisesti taidan piirtää, en kyllä ole varma koska kaikki mangat ovat niin erilaisia. Jos mangaa ei olisi olemassa, niin piirtäisin nykyään varmaan vähän enemmän realistisella tavalla.
tallennettu
elluri
foorumisti

Profiili
« Vastaus #126 : 24.03.12 klo 21:51 »

Rupesin pohtimaan tätä aihetta, sillä ennen piirsin paljon, paljon enemmän! Joskus aikoinaan olin kiinnostuneempi mangasta ja animesta ja silloin yritin kovasti piirtää sen tyylisiä kuvia ja hahmoja. Nykyään piirrän melko vähän, mitä nyt kuviksen tunneilla ja kotona silloin tällöin jotain tuherran.

Olen myös huomannut, että tyylini on muuttunut melkoisesti. Nykyisin yritän enemmänkin piirtää mangasta erottuvia kuvia, vaikka entiset piirrostavat kyllä vaikuttavat vieläkin.. Voisi jopa sanoa, että harmillista etten nykyisin piirrä enää niin paljon, sillä siinäkin voisi kehittyä, kun harjoittelisi ahkerasti.

Silloin kun saan innostuksen piirtämiseen, niin silloin sen kyllä tosiaan saan, ja tuntuu etten muuta haluakaan tehdä kuin piirtää. Toisaalta nyt minulle tärkeämpää on ehkä musiikki, ja piirtäminen on jäänyt vähemmälle.

Noista vihkoista ja muista, niin kyllä sitä tulee koristeltua jos mitäkin vihkoa aina pienillä piirustuksilla ja kuvilla, ja vihkoista on mukava tehdä omannäköisiä. Varsinkin kun ei ole mitään kiinnostavaa tekemistä esim. oppitunneilla, silloin tulee piirreltyä huvin vuoksi kun ei jaksa aiheeseenkaan keskittyä. Koneella en niinkään osaa edes piirtää, tai ainakaan hiirellä, kun ei ole piirtopöytää.
tallennettu
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #127 : 28.03.12 klo 01:11 »

Lasketaanko maalaminen tässä tapauksessa piirtämiseksi? Rupesin nimittäin tässä pohtimaan, että meikäläisellähän on taiteilutarkoituksessa kädessä useammin sivellin kuin kynä. Hyvin, hyvin harvoin innostun piirtämään jotain oikeasti kunnollista (ajantapoksi raapusteltuja ölliäisiä paperin reunassa ei lasketa), mutta maalaamisesta tykkään. Ei sinänsä, että maalauksetkaan olisivat välttämättä mitään erityisen hienoja tai vaativia, mutta ainakin vaativampia kuin piirrokseni. Tällä hetkellä maalauspajassani on tyhjiksi puhallettuja kananmunia, joita maalailen pääsiäiseksi. Simppeliä ja rentouttavaa. Tietyllä tavalla olen hyvin aktiivinen maalaamaan silloin, kun sopiva "kausi" osuu kohdalle. Muutaman viikon voi pöytä olla erilaisten taiteilutilpehöörien peittämä ja teen aktiivisesti kaikenlaista, mutta kun ideat ehtyvät (tai kun joulu-/pääsiäis-/vappu-/äitienpäivä-/tms. -askartelukausi loppuu) ja siivoan pöydän, niin puoleen vuoteen ei tule tehtyä välttämättä yhtään mitään.
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
Sivuja: 1 ... 5 6 [7]  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.027 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste