sisällön alkuun
19.11.2017 03.12 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Sinua kilo pukee, Kupoli kaunis"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

äänestys
Kysymys: Harrastatko piirtämistä aktiivisesti?
Kyllä, pääosin mangavaikutteisella tyylillä - 268 (47.3%)
Kyllä, pääosin jollain muulla tyylillä - 121 (21.4%)
En erityisen aktiivisesti - 69 (12.2%)
En lainkaan - 26 (4.6%)
Toki, ovathan vihkojeni marginaalit täynnä taidetta - 82 (14.5%)
äänestäjiä yhteensä: 506

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 7  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Piirrätkö aktiivisesti?  (Luettu 55542 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sorafune
Vieras
« Vastaus #20 : 14.05.07 klo 22:07 »

Piirrän vähän minne sattuu - koulun vessoihin, vihkoihin, pulpetteihin ja koulukirjoihin näin aktiivisimmin, mutta kulutin vielä viime vuoden puolella n. 10 paprua per viikko, kesällä vielä enemmän. Nykyään olen omistautuneempi digitaalisille medioille, etenkin kun skanneria ei ole vieläkään asennettu...
Olen muutenkin kuvisluokalla, joten eiköhän se piirtäminen ole ihan luonnollista puuhaa. Nyt on koulukiireiden ja näyttelemisen ohella mennyt kaikki vähän vähemmälle.

En osaa päättää mitä vastaan, koska tyylini ei oiken ole... mitään. Se vain on. D: Lähinnä tosin nykyään piirrän realismilla aasialaisia seksikkäitä isomunaisia miehiä.
tallennettu
yuho
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #21 : 14.05.07 klo 22:56 »

Harmillisen vähän ehdin piirtämään nykyään, muutamia pikaisia suttauksia lukuunottamatta. Alimman vaihtoehdon siksi rastinkin kun suurin osa "taiteestani" löytyy nimenomaan siitä ainokaisesta kouluvihosta, jossa ei sen lisäksi muuta sisältöä taida ollakaan : D
Voisi rivien välistä lukea että meillä on kohtuu rentoa koulunkäyntiä... tai minä olen vain laiska.

Mutta oekakia en ehdi liikaa piirtämään kyllä.. varsinkaan nyt työssäoppimisen takia. Mangaa tulee matkittua fan-artin ulkopuolella oikeastaan vain cell sheidauksessa silloin tällöin. Aika samanlaisena länsimaalaisena ja tylsänä tuo tyylini on pysynyt jo ajalta ennen kuin animea seurasin. Omaa tyyliä minulla ei edes ole. Ainakaan en itse sitä huomaa. Varsinkin kun melkein jokainen työni on aina jotain uuden kokeilua, ja harvoin pääsen mitään tekemään, niin tyyliä pääsee hädin tuskin muodostumaan.
tallennettu

mira-pauliina
foorumisti

zzz

Profiili
« Vastaus #22 : 15.05.07 klo 08:27 »

Mietin pitkään vaihtoehtojen

Toki, ovathan vihkojeni marginaalit täynnä taidetta
Kyllä, pääosin jollain muulla tyylillä

väliä, ja päädyin lopulta tuohon viimeksi mainittuun. Piirrän suht paljon, kynä on pysynyt kädessä ahkerasti jo pikkuisena eikä meikää hidastanut piirustuskursseille laittaminen 5-vuotiaana, jotka ovat jatkuneet vielä tähän vuoteen asti (ja jatkuvat varmaan syksyllä taas), sekä yläasteen kuvataideluokka.  En ikinä ole oikein tykännyt termistä "mangatyyli" vaikka sillä saatankin joskus piirtää :p annan kuvien elää ja piirrän niin miten silloin sattuu tuntumaan.
tallennettu

MIRABEAN desunyaa
Suibel
kupoliitti

Profiili
« Vastaus #23 : 15.05.07 klo 08:52 »

Vastasin: "Toki, ovathan vihkojeni marginaalit täynnä taidetta"

Enimmikseen koulussa tunneilla piirtelen (varsinkin historian) ja joskus jos ehdin kotonakin. Käyn myös kuvataideluokkaa koulussani ja sen lisäksi vielä kuvataidekoulua (kerran viikossa). Piirtäminen on kivaa, jos keksii mitä piirtää (ja jos osaisi paremmin) :D Piirtelen yleensä tuollaisella manga-tyylillä ja myös tykkään piirrellä kukkia!
tallennettu
LilyAngel
foorumisti

Jos masentaa, kissa piristää!

Profiili
« Vastaus #24 : 15.05.07 klo 11:45 »

Vastaus: Kyllä, pääosin mangavaikutteisella tyylillä

Piirrän aktiivisesti, joskaan aina en ehdi päivittäin piirtelemään tai tekemään mitään muutakaan. Parhaimmat luomukset syntyvät pienessä angstissa tai vastaavassa mielentilassa. Toisaalta piirtäessäni olen niin "hurmiossa" että en tajua mistään mitään.Piirroksia löytyy sitten ihan kaikkialta, mikä tuskin on huono asia. Itseoppinut piirtäjän erheen ja onnistumisen kautta. Useimmat piirrokset jätän värittämättä, sillä olen liian laiska. Jos väritän niin sitten käytän puuvärejä ja näitä vesiväri(?)kyniä, joiden jäljen voi pensselillä levittää.

Piirrostyylini voi olla mangavaikutteista sillä kovin hyvin realistista tapaa en osaa. Olen liian laiska harjoitellakseni. Ihmisten lisäksi piirrän paljon eläimiä (hevosia, koiria, susia) sekä kaikenmaailman omituisia ns. pelkistettyjä juttuja jotka kävisivät tatuoinneista.

Tuossapa sitten pientä mallia

http://img144.imageshack.us/my.php?image=nemyaes9.jpg
tallennettu

Kaori-chan
Vieras
« Vastaus #25 : 15.05.07 klo 16:22 »

Piirrän jokaisena päivänä, kunhan vain ehdin.
On piirtotyylissäni jotain mangamaista ja se menee sellaisen Gothic Lolita-tyylin ja Ai Yazawan tyylin lähelle.
Sellainen tyyli jolloin hahmot näyttävät realistisen nukkemaisen kauniilta.
Vaikkapa kouluvihkoni ovat niin täynnä piirroksia, että hävettää jo näyttää jotain vihkostani.
tallennettu
pemmikaani
foorumisti

Profiili
« Vastaus #26 : 15.05.07 klo 20:39 »

Jaa a....täytynee myöntää että nyt tuli piirrettyä vähän turhankin aktiivisti (ranne niin kipeä että hyvä jos taipuu xD)...joka ikinen koulusta saatu lappu ja vihkokin on täynnä kaikentasoista söherrystä. Kerran ah niin kiintoisalla matikan tunnilla saatoin itseni kiusalliseen tilanteeseen kun söhräsin jotain mangatyylistä vihkoni sisäkanteen sen sijaan että olisin seurannut mielenkiinnolla esitystä avaruuslävistäjästä. Opettajani sitten huomasi tekoseni ja itsekin mangan ja animen ystävänä sitten kysäisi että mitäs se iida piirtelee...pakkohan sitä oli näyttää. Siispä useimmiten käytän mangatyyliä, realistinenkin tyyli luonnistuu aika mainiosti.
tallennettu

I'm not young enough to know everything.

-Oscar Wlide-
Lullaby
foorumisti

Keinutaan.

Profiili
« Vastaus #27 : 15.05.07 klo 21:01 »

Piirrän päivittäin, aina kun siihen tulee mahdollisuus. Vihkon reunaan, paperilappusille. Matikantunnilla varsinkin valitettavasti tulee paljon piirreltyä siinä laskujen lomassa. On ihan mielenkiintoista tutkia vanhoja kirjoja ja vihkoja, että mitäs niitten kansista ja sivuilta löytyykään. :'D Piirrustukseni ovat aika mangavaikutteisia, mutta olen yrittänyt saada niihin vähän realistisuutta mukaan. Itseasiassa en ole kovin lahjakas piirtämään mitään elukoita. Muistuttavat lähinnä sellaisia mitä joskus eskari-ikäisenä suttasin. (No ehkei aivan.) Parhaiten ehkä piirtelen.. hevosia. Niitä tuli aika reippaasti piirrettyä silloin aikoinaan. <':
tallennettu
Meu
kupoliitti

~

Profiili WWW
« Vastaus #28 : 16.05.07 klo 15:47 »

Toki, aloitin jo piirtämään jotain mangaa (=pokemonia) muistuttavaa jo viisivuotiaana, joten realistinen piirtäminen on minulle aika hankalaa. :'D
Deviantartissa on pikkusen tuhruja ( ~Meu-chan ).
Yritän kitkeä pikkuisen pois sitä shoujomaisuutta tyylistä, kun haluaisin piirtää vähemmän isoja silmiä ynnä muuta. x'3
tallennettu

:)
phenom
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #29 : 16.05.07 klo 16:07 »

Piirrän aika aktiivisesti, noin joka toinen päivä, vaikka nyt on koulu yms. kiireiden takia tahti hiukan hidastunut. Ja kaikenlisäksi olen niin toivottoman hidas piirtämään, että saatan luonnostella yhtenä iltana, tussata seuraavana ja niin edelleen. Voisi sanoa, että piirrän ns. mangatyylillä, vaikka en siihen mitenkään erityisemmin pyri. Se tulee vain itsestään. (tai sitten toinen vaihtoehto on, etten muuta osaa)

//niin ja pari näytettä;
  Sasu-poj-ke
neitoperhonen, piirretty oeluonnossa
uinuva velhopoju ,vähän vanhempi työ (karmea orava ja tönköt jalat)

« Viimeksi muokattu: 16.05.07 klo 16:31 kirjoittanut phenom » tallennettu

Romantic
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #30 : 16.05.07 klo 17:12 »

En piirrä aktiivisesti, sillä en vain yksinkertaisesti osaa piirtää :DD Olen kyllä monesti yrittänyt ja olihan se todella mukavaa osata piirtää todella hyvin ja harjoitus tekee mestarin, mutta minun pitkäjännittenyisyys ei siihen harjoitteluun riitä.
Mutta vihkojeni marginaalit ovat täynnä minun omaa taidetta ja töherrystä tylsyyden vuoksi 8DDDDDDDDd
tallennettu
Kasumi
karismaattinen
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #31 : 17.05.07 klo 05:36 »

Totuus on, että Suomessa piirtotaidolla, joka on tyyliltään 
vahvasti manga -tyylin vaikutteista, ei työllistetä miltein ketään. Jos osaa piirtää muutakin kuin manga -hahmoja, niin on hyvä. Ei kannata kersailla sillä että "piirtää mangaa" sillä miltein kukaan ei palkkaa sellaista ihmistä töihin, jonka piirtotaito on keskitasoa ja rajoittuu manga -tyyliin.

Jos uskotte osaavanne piirtää, harjoitelkaa ihmeessä vaikkapa  photorealistista -tyyliä sillä se harjaannuttaa paljon. Esimerkiksi ihmisiä piirtäessä oppii varjostamaan. Samoin elävästä mallista tai valokuvastakin kannattaa ottaa mallia vartalon piirtämiseen. Siinä oppii realistiset mittasuhteet ja vartalon muodot. Kun taitaa edes keskivertoisen tasoisesti perusasiat piirtäessä ihmistä niin siitä voi sitten lähteä tyylittelemään ja vähän rikkoa rajoja mitä tietää rikkovansa, eikä tietämättömänä tehdä läjän silmäänpistäviä virheitä mitä ei itse heti huomaa.

En latele sanoja jotka ovat minulle "teh absoluuttinen totuus", kerron vain rehellisen mielipiteeni.
Mielipiteeni on, ettei kannata opetella piirtämään manga -tyylillä, minkä virheen itse tein vuosia sitten. Nyt "luonnollinen oma tyylini" on manga -tyyli, mutta olen pitkään harjoitellut realistisempaa tyyliä vaihtoehtona manga -tyylille, en syrjäyttääkseni sitä. Onhan se hauskaa välillä tyylitellä tavalla tai toisella "manga -tyylillä".
Piirtämistä harjoitellessani minulla oli pitkään ongelmana ja vaikeuksia ihmisen anatomian kanssa: iso pää, isot silmät, isot rinnat ja tikkulaiha vartalo, joka oli usein mittasuhteiltaan vähän liian lyhyt. Nykyään rakastan piirtää "normaali- vartaloisia" naiskehoja, vaikka oma kauneusihanteeni on kiinteä ja hoikka vartalo. Silti tykkään piirtää paljon pehmeitä muotoja.

Niin, vastaukseni polliin: Piirrän nykyään epäsäännöllisesti. Ennen piirsin päivittäin. Joskus manga -tyylillä, joskus realistisemmin.
« Viimeksi muokattu: 18.05.07 klo 17:59 kirjoittanut Kasumi » tallennettu

Modern Life Is Rubbish
Em
kupoliitti

yhdyssanahirviö

Profiili WWW
« Vastaus #32 : 17.05.07 klo 11:26 »

Piirtäminen on aina ollut minun tapa ilmaista itseäni ja mielipiteitäni. Pääosin yritän hivuttaa tyyliäni kauemmas mangasta. Ärsyttää, kun ihmiset sanovat että "Kato kun hienon mangaukkelin sinä piirsit." Jos juuri aloitatte piirtämään oikeasti, niin oikea tapa ei ole kopioida hahmoja Ranman sivuilta vaan katsella ympärilleen. Ja jättäkää Katy Coopet ja How to Draw Mangat rauhaan ainakin toistaiseksi. Ennen vanhaan minulla oli tapana piirtää joka päivä A4 kuulakärkikynällä täyteen luonnosmaisia pikkupiirroksia. Kehittävää ja kivaa muun tekemisen ohessa. Nytten olen laiskistunut ja tällä hetkellä ei tule mitään hyvää, muuten kuin matematiikan tunneilla (ei ole mukavaa, kun opettaja haluaa väkisin nähdä, mitä tehtäviä vihossa on tehtynä). Viimeisin inspiraatiohuippu oli viime kesänä. Minulla on hirveä pakkomielle ostaa jatkuvasti lisää uusia värikyniä ja maaleja ynnä muuta aletavaraa, vaikka käyttämättömäksi jäävätkin.
tallennettu
Katri-Chan
Vieras
« Vastaus #33 : 17.05.07 klo 19:10 »

Päivittäin piirrän... Koulussa syntyvät hämärimmät idikset... Kotona ei kehtaa ku heti tulee joku et hei mitä sä teet...
=.=' pääosin mangavaikutteisella tyylillä tulee piirrettyä.....
tallennettu
Peking
foorumisti

Kettuli

Profiili
« Vastaus #34 : 17.05.07 klo 23:28 »

Harrastan piirtämistä ja taidetta hyvin aktiivisesti, ja yritänkin saada siitä sivutoimea itselleni ottamalla tilaustöitä vastaan muilta maailmanlaajuisesti. Olen lähdössä syksyllä Saksaan erääseen tapahtumaan esittelemään taidettani.

Tyylini on suht sarjakuvamainen, mutta en ole pahemmin ottanut vaikutteita mistään. Yritänkin kehittää aina jotakin aivan omaa. Mangatyylillä en oikeastaan piirrä koskaan, koska piirrän nykyään vain eläimiä (ennen piirsin ihmisiä semi-realistisella tyylillä). Piirrän tosin paljon Cinnamorollin kaltaisia söpisjapanivaikutteisia eläimiä, mutta se rajoittuu siihen.

Tyylinäyte on avassani, se on itse tehty. Ja tässäpä toinen: klik (alastomuutta!)

Deviantart -galleriaan pääsee linkistä allekirjoituksessa.
tallennettu

PipsA97
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #35 : 18.05.07 klo 16:47 »

^^Konnighi wa^^

Kyllä piirrän mangaa useimmiten ja hevoset on toinen jota piirrän.

On kiva kun löytyi tälläinen sivusto jossa on muitakin manga-faneja^^

pai pai^^
tallennettu
Shaya
foorumisti

Profiili
« Vastaus #36 : 18.05.07 klo 21:27 »

Kyllä, piirtelen erittäinkin paljon, toisinaan niinkin aktiivisesti, että saatan inspiraationpuuskassani saada useankin työn valmiiksi parin päivän sisällä, joskus taas iskee pitkiä piirtotaukoja, jolloin piirtämiseni rajoittuu kouluvihkoihin ja englannin tuntien monisteisiin. Olen yrittänyt herätellä aktiivisuuttani tuolla oekakilautojenkin puolella, mutta jostain kumman syystä koulu- ja muut jyräävät muka tämän ohitse (Edellinen oekaa-työnikin lopulta katosi, kun en "ehtinyt" kolmeen päivään piirtää >.> Onneksi tuli kuitenkin napattua keskeneräinen työ talteen tuonne tiedostoihini). Mutta vielä jonain päivänä saan aktiivisuuteni nousuun, se luvattakoon :D

Mutta aktiivinen piirtelijä kuitenkin olen, piirtäminen onkin se pääasiallisin harrastukseni <3 Piirtämisessä onkin mukavaa juuri se, kun huomaa aina oppineensa ja luoneensa jotain uutta, eikä sillä mielikuvituksella ole minkäänlaisia rajoja.
tallennettu
Sirri
oekakisti

Profiili WWW
« Vastaus #37 : 18.05.07 klo 23:13 »

Kyllä, piirrän aktiivisesti ja mangatyylillä. Ei juuri muulla tyylillä ole tullutkaan piirreltyä sitten viidennen luokan, lukuunottamatta paria satunnaista piirustusta. Onhan tuota realistisempaakin tyyliä kiva kokeilla silloin tällöin, mutta ei se tunnu sujuvan yhtä sutjakasti kuin tuo mangatyyli (johtunee harjoituksen puutteesta, nee? xD). Harva se ilta tuleekin nökötettyä koneen/A4:n ääressä piirtäen. Oekakeillakin taiteilen suht aktiivisesti, ja olen alkanut tuota kuollutta DA galleriaanikin herättelemään eloon. Voisinkin nyt piruuttani heittää linkit Oekakeilla ja rakkaalla Open Canvasellani piirrettyihin kuviin.

Minä en kyllä tuota monisteisiin piirtelyä erityisemmin harrasta... Taidan olla liian laiska tuhrimaan jokaisen nenäni eteen tuodun paperin täyteen suttuja (sitä paitsi tunneilla kuunteleminen on kuulkaas mielenkiintoista 8'D). Sen sijaan uhreiksi joutuvat matikan vihko ja ruotsin tehtäväkirja (kertonee varmaan millä tunneilla keskityn tehtävien tekemiseen...). Niin ja paheekseni voisin mainita myös pulpettien kannet (tiedetään, tiedetään, ei niihin saisi piirtää >3<).
tallennettu

.alavilla mailla hallan vaara.
Iwa
Vieras
« Vastaus #38 : 19.05.07 klo 22:55 »

En piirrä ollenkaan ja hyvästä syystä.

Itkisitte verta jos joutuisitte meikäläisen riipustuksia katselemaan. Olen ihan oikeasti legendaarisen huono piirtäjä, ja olen hyvin kateellinen kaikille jotka osaavat tuon piirtämisen jalon taidon. Minulla on muutamia vihkosia joissa on joitakin raapustuksiani ja ne ovat hyvässä piilossa - ja syystä!
tallennettu
Minsvo
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #39 : 20.05.07 klo 10:54 »

Todellakin piirrän aktiivisesti. Välillä ehkä liikaakin.
Kaikista mukavinta on nähdä suurella vaivalla tehty työ valmiina. Minulla on eräs ystävä, joka kysyy minulta aina neuvoa piirtäessään. Hän luulee että olen koko ikäni osannut piirtää, mutta se taito vain kasvaa koko ajan. On mukavaa kuulla ystäviltä, kuinka paljon olen kehittynyt. :)
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 7  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.036 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste