sisällön alkuun
25.9.2017 19.59 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Ota Kupoliisi, Otakupoliisi"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

äänestys
Kysymys: Harrastatko piirtämistä aktiivisesti?
Kyllä, pääosin mangavaikutteisella tyylillä - 268 (47.3%)
Kyllä, pääosin jollain muulla tyylillä - 121 (21.4%)
En erityisen aktiivisesti - 69 (12.2%)
En lainkaan - 26 (4.6%)
Toki, ovathan vihkojeni marginaalit täynnä taidetta - 82 (14.5%)
äänestäjiä yhteensä: 506

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Piirrätkö aktiivisesti?  (Luettu 53202 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Mallu-chan
peruskäyttäjä

"art is a BANG!" >:D

Profiili
« Vastaus #100 : 24.08.09 klo 17:03 »

piirrän hyvin aktiivisesti, monestikin juuri kouluvihkoihin sun muihin. Manga on se lemppari, mutta on sinne paperille muutakin ehtinyt jo kertyä... Pitäisi piirtopöytä kyllä hankkia, sellaista olen vinkunut jo puoli vuotta... Ja semmoinen olisi jo aika saada! Mutta joskus se sieltä vielä tulee, toivottavasti. Mutta hyvin paljon piirrän! ^^
tallennettu
Inku
foorumisti

Profiili
« Vastaus #101 : 27.08.09 klo 17:25 »

Välillä tulee aktiivisempia ja vähemmän aktiivisia kausia, mutta pääosin piirrän melko aktiivisesti. Parhaimmillaan kuva per päivä, keskivaiheilla 2-3 kuvaa viikossa, hiljaisempina kausina ehkä pari kuvaa kuussa. Ja kyllä piirrän pääosin mangatyylillä. Olen piirrellyt siitä asti kun Pokémon-anime saapui Suomeen, mutta sitä ennenkin olin piirrellyt paljon Hopeanuolikoiria, ja muutkin aiheet olivat hyvin sarjakuvamaisia.

Osaan piirtää myös realistisia kuvia, tosin sorrun yleensä tyylittelemään niitä aika paljon, jolloin niistä tulee sitten "realistisen näköisiä fantasiaotuksia." ^^' Realismi ei vain kovin paljoa kiehdo ja jotta jaksaisin piirtää edes niitä osittain realistisia kuvia, on niihin lisäiltävä siipiä, sarvia, lentäviä saaria ja muuta mukavaa.

Lisäksi olen aika kärsimätön ja kuva pitää saada suht nopeaan valmiiksi tai muuten se ei valmistu ikinä. Joka ikisen kerran kun olen päättänyt että nytpä näperrän jotain tosi yksityiskohtaista ja hienoa, niin kuvasta on 6 tunnin ruohonjuuritason työskentelyn jälkeen ehkä noin 1/4 valmiina, jätän sen siihen ajatellen että jatkan huomenna, mutten sitten kuitenkaan jaksa enää jatkaa sitä. Kun eivät ne sudet näytä miun silmääni tarpeeksi hyvältä ellei niille ole piirretty jokaista karvaa tai lohikäärmeille suomuja tai linnuille sulkia erikseen.

Siksi piirränkin eniten chibejä ja semi chibejä sekä muita yksinkertaisuuksia ja vain silloin tällöin alan säveltämään jotain monimutkaisempaa. Haluun nimittäin saada jotain aikaiseksikin. XD
tallennettu
Marava
foorumisti

Profiili
« Vastaus #102 : 27.08.09 klo 18:18 »

No no, mitenkäs sen nyt ottaa.
Välillä piirrän hyvinkin aktiivisesti, ja välillä taas en ollenkaan.
Esim. nyt on vain yhtäkkiä lopahtanut kiinnostus piirtämiseen. En ole pitkään aikaan piirrellyt.

Jos nyt on tultu pari kertaa piirreltyä, se on ollut pelkkää suhertelua.
Joskus taas saatan tuottaa pari kuvaa päivässä.
Eikä oikeen sitä pitkäjänteisyyttäkään löydy.

Joo, niinhän se on, että piirtämisessä on pääasiana hauskanpito, mutta en vain kykene nauttimaan siitä, kun en vain omasta mielestäni osaa.

Inspiraatiokin täydellisesti hukassa.

Piirrän pääasiassa sillä realistisemmalla tyylillä, mutta välillä piirtelen kaikenlaisilla tyyleillä.
tallennettu
annaXbara
peruskäyttäjä

An idle mind is Devil's play ground

Profiili
« Vastaus #103 : 07.09.09 klo 18:15 »

Mä piirrän lähes joka päivä :D aina kun on aikaa .  tunnillaki koulus piirtelen vihkot täyteen :P
tallennettu

'' Losers can't be Choosers ''  ♥
furball891
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #104 : 08.09.09 klo 07:49 »

Kyllä, todellakin piirrän aktiivisesti. Kulutan siihen yleensä vähintään sen pari tuntia päivässä. Joinain päivinä voin nyvertää kuvia aamusta iltaan, jos minulla suinkin on siihen aikaa.
Olen piirtänyt niin kauan kuin kynä on minulla kädessä pysynyt, ja tulen luultavasti piirtämäänkin tasan tarkkaan niin kauan, kun saan kynän pysymään kädessä. Mitäs sitä vaihtamaan tai vähentämään hyvää harrastusta. :'D
tallennettu

"Pitääks tääkin vääntää sulle rautalangasta? Ensin me etsitään ne, sitten me napataan ne, ja lopuks me hakataan ne! Tajuuksä?" -Henkka(Maa Aikojen Alussa, Ihmeiden Aika)
Annie
foorumisti

Profiili
« Vastaus #105 : 22.09.09 klo 19:59 »

Piirrän melko aktiivisesti.
Varsinkin käsin piirrän suunnilleen joka päivä, kunhan on aikaa. Tietokoneella sen sijaan... No, mitä nyt muutaman kerran viikossa tänne Kupoliin piirtelen. :>
Koulussakin aina välillä suttailen vihkooni jotain, mutten nyt mitenkään erityisen paljon.
Piirrän yleensä mangaa, vaikken enää luekaan sitä niin paljon xD Olen kuitenkin yrittänyt muuttaa käsin piirrettäessä piirtotyylini hiukkasen realistisemmaksi.
tallennettu
Sato
kupoliitti

Qué?

Profiili
« Vastaus #106 : 28.09.09 klo 16:21 »

Kuten tuohon vastasin, vihkojeni marginaalit ovat vaarassa. Tänä vuona onneksi keksin ratkaisun ongelmaan, ja pidän joka tunnilla edes jonkinlaista irtopaperia vieressä.

piirrustustyylini vaihtelee huomattavasti, joten en voi varmasti sanoa onko minulla sellaista. Ajattelin kylläkin kehittää piirrustustyylin, josta tulee todennäköisesti melko mangamainen, mutta yritän piirtää realistisesti.

Esimerkiksi viimeksi tänään, piirsin kasvoja mahdollisimman oikeissa mittasuhteissa. ( kyseinen paperin palanen päätyi kylläkin ystäväni muovitaskuun.)

Tässä viimevikon (olisiko ollut torstai) aamuinen sählys.
Spoileri (vie kursori päälle näytääksesi)
tallennettu

I'd much rather be hated for who I am than loved for who I'm not.
Yuffu
oekakisti

Profiili WWW
« Vastaus #107 : 28.09.09 klo 17:51 »

Piirrän hyvin aktiivisesti, ehkä liiankin. Kaapit ja hyllyt kun ovat täynnä vain kesälomalla tehtyjä piirroksia .__. Koulussa ollessani piirrän jokaisella välkällä ja sekoan jos en löydä tyhjää paperia muovitaskustani(<--joka onkin mainittu täällä jo aiemmin, heh heh)
Joskus käy niin, että piirrän tehtävämonisteiden tyhjille puolille ja muihin lappuihin mitä koulusta saadaan, enkä taida omistaa enää yhtään vihkoakaan, jossa ei hahmoni Miyon jo komeilisi takakannessa. Joskus piirrän myös vihkojen sivuille. Tänään pelastin ruotsinvihon Miyonilta ottamalla irtopaperin siihen viereen^^

Viikonloppuisin piirrän paljon. Hyvin paljon.. Joskus menee koko päivä vain piirtämiseen. Olen niin hulluna piirtämiseen, että haluan myös aina olla katsomassa, jos joku piirtää.

En voisi ikinä edes kuvitella meneväni minnekkään ilman penaalia ja vihkoani. Vaikka kävisin vain kaupassa, ne ovat mukana laukun pohjalla~♥

Vastasin tuon ylimmän vaihtoehdon, vaikken piirtotyyliäni itse ihan 100% mangaksi luokittelisi. Se sattuu muuttumaankin aika usein, yleensä silloin, kun on enemmän kuin 5 päivän pituinen loma(koska silloin vain piirtelen ja vahingossa kehittelen tyyliäni) Tuossa esimerkki tämänhetkisestä piirtotyylistäni(jonka olen piirtänyt Kupolissa yay~)
Spoileri (vie kursori päälle näytääksesi)
tallennettu
Lollie
kupoliitti

-('•w•')- Duu duu (8)

Profiili WWW
« Vastaus #108 : 09.12.09 klo 18:09 »

No en nyt tiiä piirränkö ite hirveen manga maisesti, mutta oma tyylihän on aina se paras tyyli. Voi tietysti ottaa vaikutteita muista tyyleistä.(näin minä ajattelisin)
Itse piirrän kouluvihkoni täyteen ukkeleita sun muita ja tietokoneella piirrän silloin kun saan suuren inspiraation :)
tallennettu
erkki the mustekala
kupoliitti

☢CAUTION☢

Profiili WWW
« Vastaus #109 : 06.02.10 klo 15:06 »

ÖÖH. Harrastan piirtämistä melkein koko ajan, ihme, että saan yöt edes nukuttua. No, en voi sille mitään, siitä on tullut addiktio. Kupoliin piirrän melkein päivittäin; tein eilen työn turvikseen ;D
Ja yritän käydä painchatissakin, aina kun mahdollista :DDD

Mutta mangatyylillä mennään XDD
tallennettu

Pilvilinnasta laskeutuessani totean kaiken taas pian palaavan ennalleen.
Fukairi
Vieras
« Vastaus #110 : 06.02.10 klo 18:01 »

En, en todellakaan.

Joskus tulee kausia kun piirrän lähes joka päivä, mutta toisaalta saatan olla ihan hyvin monta kuukautta ilman että (vapaaehtoisesti) piirrän yhtään mitään.

Piirrän sillä tavalla kun piirrän. Silloin joskus kun ekan kerran Ranman sain käteeni niin olihan sitä tyyliä pakko kopsata, mutta sittemmin on tullut kokeiltua eri juttuja ja muutenkin muututta niin nyt se vaan tulee miten tulee. Tämä piirtäminen. Rutiinilla mennään.

Tosin, kyllä minä joskus piirsin 24/7. Se kyllä taisi olla ennenkuin kuvislukioon änkesin. Siellä joutuu piirtämään ihan tarpeeksi tahtomattaan kaikkea kakkaa niin ei nykyisin enää niin kovasti huvita.
tallennettu
frobishounen
foorumisti

666

Profiili WWW
« Vastaus #111 : 10.02.10 klo 22:09 »

Joo, kai sen voi niinkin ilmaista. Piirrän joka päivä ainakin yhden luonnoksen, tai ainakin tietoisesti pyrin siihen. Piirrän ja maalaan myös muita juttuja lähes päivittäin, ainakin monta kertaa viikossa. Aktiivisempia ja epäaktiivisempia kausia toki on, mutta luonnos päivässä tahtia pyrin pitämään vaikka mikä olisi ja vain erikoisissa tapauksissa luistan siitä. Silloinkin korvaan välistä jätetyn luonnoksen seuraavana päivänä. Obsessed? Ei, vaan liittynyt 365 Scetch Day -haasteeseen. Syynä se, että olen laiska, mutta minun on pakko oppia piirtämään paremmin ja paremmin ja jos on joku ulkoinen motivaationlähde, on helpompi tarttua työnlaitaan.

Olen kyllä jo monta vuotta (kolme, neljä, viisi?) piirtänyt aktiivisesti muutenkin. Tykkään suhrailla luonnoskirjojen ja muiden papereiden lisäksi eri lippusiin ja lappusiin koulussakin, ja koulukirjojen ja vihkojen laidat on usein enemmän tai vähemmän koristeltuja. Ja käpälät toki myös, joskin niihin kirjoittelen enemmän. Mutta siis kyllä, piirtelen aktiivisesti. Se vaan kun en jaksa potkia itseäni laittamaan tuotoksia nettiin tarpeeksi usein ja sitten niitä kasautuu.
tallennettu

ruoja
xyz
Sirri
oekakisti

Profiili WWW
« Vastaus #112 : 13.02.10 klo 20:41 »

Vastaanpa tähän ketjuun nyt uudemman kerran, kun haluan testata uutta näppistäni siitä viime vastauksesta taitaa olla jo muutama vuosi aikaa. Tilanne siis vähän eri kuin silloin. Aiemmin yritin kovasti harjoitella jotain ihmeen mangatyyliä ja olin muutenki rajoittuneempi. :D

Nyt oikeastaan vasta lukiossa olen alkanut kunnolla tutustumaan piirtämiseen eri tyyleillä. Vähän kuin olisi saanut vihdoin koko hommasta kunnolla kiinni. Piirtelen aktiivisemmin ja jotenkin enemmän tosissaan, mikä nyt varmaan johtuu siitäkin että koulussa tulee otettua paljon taidekursseja ja niillä sitten haluaa oikeasti jotain oppiakin. Kuulostaa vähän kuivalta ehkä mutta on ainakin omalta osalta ollut ihan hyväkin juttu. Ei yhtään rajoittava vaan päinvastoin: kokeilen aktiivisemmin ja tulee kehityttyä ihan tyylillisestikin.

Tarkemmin sanoisin, että luonnosteltua tulee kyllä melkein joka päivä, suurempia teoksia teen yhä aika harvoin, mutta sentään teen. Ennen en niinkään tehnyt kuin sellaisia muutaman päivän töitä koneella, ja käsin en oikeastaan mitään. Harmi vaan, että aika ei tahdo riittää ihan kaikkeen. Tekisi mieli piirtää enemmänkin, maalata ja silleen ja hankkia se piirtopöytäkin viimein. Eli ehkä en nyt yhtä hanakasti vastaisi tuohon "aktiivisesti ja mangatyylillä" kohtaan, vaikka sitäkin harrastan tietty edelleenkin.

Duh, olikohan tää nyt vähän offtopic. iiks.
tallennettu

.alavilla mailla hallan vaara.
Hannarawr
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #113 : 26.02.10 klo 10:46 »

Jepjep. Yleensä koneella :))
tallennettu
Mangopiirakka
kupoliitti

Profiili
« Vastaus #114 : 26.02.10 klo 15:29 »

Minä piirrän aina manga tyylillä. Joskus paperille piirrän jotain realistisempaa, mutta en ole siinä hyvä.
Piirrän yleensä joka päivä kupolissa tai sitten vain paperille. Pidän enemmän piirtää mangaa kuin realistista.
tallennettu
Sellofaani
oekakisti

Profiili
« Vastaus #115 : 25.06.10 klo 21:24 »

Lähes päivittäin, enkä koskaan "mangatyylillä." Kokeilin sitä joskus ja se oli kenties elämäni suurin virhe.

Sama juttu. Mulla ei ole mitään itse mangaa vastaan, mutta mangatyyli ''typistää'' taidon jos siihen jumittuu, koska yksinkertaistetulla tyylittelyllä ei opi tarpeeksi anatomiasta tai maalauksesta (jopa piirtämisestä). Itsekin olen piirtänyt pari vuotta pelkällä mangatyylillä, ja selaillessani mun vihkoja, huomaan, että en kehittynyt melkein ollenkaan sinä aikana vaikka piirsin paljon. Ainoastaan viivassa ja piirtämisen varmuudessa näkyi jotain eroa, mutta itse piirtäminen ja anatomia oli melko samanlaista 12-14 -vuotiaana. Lopetin, ja rupesin piirtämään realistisella tyylillä. Parissa viikossa näkyi jo tuloksia....

Pelkkä mangatyyli on OK, jos ei halua olla ammattitaiteilija tai joko osaa jo tai treenaa realismia samalla. Poikkeuksia totta kai on, mutta yleisesti ottaen en suosittelisi sitä kenellekään. Vilkaiskaapa vaikka joskus conceptart.orgin sivuille, missä niin monet sanovat katuvansa koskaan piirtäneensä mangatyylillä. Mulla itsellänikin mangatyyli oli varmaan yksi mun huonoimmista päätöksistä ikinä, koska mä voisin olla just nyt paljon parempi jos en olisi ikinä ruvennut sähläämään sen kanssa.... Enää en kyllä voi tehdä sille mitään muuta kuin treenata mun tuhlattu aika pois.

Mutta joo, eipä enää mitään mangatyylistä, taisi olla vähän off-topiccia. No, piirrän päivittäin vähintään pari tuntia. Koulupäivinä vähemmän, viikonloppuina enemmän. Loma laskettaisiin siis pitkäksi viikonlopuksi, joten mulla kuluu usein viisikin tuntia (jopa enemmän, riippuu mistä roikkuu) piirtämiseen, jollen satu olemaan ulkona.... höm, leikkimässä. Silloinkin mulla on aina piirustusvihko mukana, joten voin vaikka bussissa luonnostella omia juttujani. Piirrän paljon sekä huvikseen ja siksi, että haluaisin treenata ollakseni konseptitaiteilija. Tai mikä se nyt onkaan suomeksi.... ''concept artist''. Tykkään sekä peleistä että taiteesta, joten se olisi luonnollinen valinta. Mikä voisi olla siistimpää kuin pystyä suunnittelemaan hahmoja ja maailmoja peleihin? Ja kaikki Daniel Dociut ja Veronique Meignauditkin on vaan niin älyttömän hyviä. Plus vapaa-ajalla voi tehdä omia juttujaan, joten contemporary artit ja muutkin höpölöpöt ovat mahdollisia samaan aikaan. Konseptitaiteilijan täytyy piirtää 8 tuntia päivittäin ja enemmän saa tehdä jos on useampia projekteja samaan aikaan. Vapaa-ajalla saa tehdä vielä lisää ja siitäkin maksetaan jos on hyvä. Vau... Monet taiteilijat on köyhiä, mutta se on sen arvoista. En halua mitään muuta. Jos voi elää unelmaansa ja siitä saa rahaa, mikä voisi olla parempaa? Jos keksit paremman työn, mä olen batman.

Ai hups, sori. Tuli vähän hehkutettua off-topiccia... Voisin puhua taiteesta vaikka koko päivän :P.
« Viimeksi muokattu: 26.06.10 klo 00:45 kirjoittanut Sellofaani » tallennettu
neji
himono-onna
vastuuhenkilö

Profiili
« Vastaus #116 : 10.07.10 klo 13:47 »

Tosi tylsää, mutta piirrän nykyään todella harvoin!
Viimeksi kun piirtelin, ehkä viikko tai pari sitten niin sekin oli tatuointia varten. Sitä ennen... En edes muista tarkalleen. :<

Tyylistä on vaikea sanoa, se ei nykyään ole mangaa eikä realististakaan =) Käsin en osaa pirtää kuin säälittäviä harakanvarpaita! Wacom on siis mukava keksintö.
Pitäisi kai aloittaa piirtelemään useammin, vaikka Kupolin puolelle jälleen, ei niin kiire saa olla, eihän.. 
tallennettu
K-haza
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #117 : 06.09.10 klo 16:51 »

Harvoin sitä tulee piirrettyy muuten kuin ruutuvihkoihin kesken matikan tunnin tai kupoliin (kesken matikan tunnin... :'D), joten en kai nyt kovin aktiivisesti piirtele...
tallennettu

"I don't give a crap about any of this, er.. crap!"
RainbowHiccup
oekakisti

Profiili WWW
« Vastaus #118 : 17.10.10 klo 16:41 »

Sitä tulee piirrettyä kyllä joka päivä mutta useimmiten en kuitenkaan saa mitään aikaiseksi ja piirrustukset joutuvat roskiin/poistan (jos koneella piirrän). Joskus lopetan piirtämisen muutamaksi viikoksi koska yksinkertaisesti ei vaan jaksa piirtää mitään, mutta toisaalta on joskus viikkoja jolloin en malta millään lopettaa piirtämistä.

Tällä hetkellä kärsin pahasta art blockista joka on jo kestänyt melkein kuukauden! -_-*. Mitään ei saa tehtyä, ei keksi aihetta ja kaikki tuntuu menevän pilalle. Nyt vielä on se etten jaksa piirtää mitään loppuun saakka. Hahmotus/tussaus sujuu ihan hyvin muttakun pitää alkaa värittämään niin siihen se sitten loppuukin. Enkä edes välttämättä tussausta jaksa tehdä.
Sitten on vielä se kauhea itsekriittisyys! Kun katson kaikkien muiden töitä täällä masennun täysin siitä kuinka kaikki ovat niin hyviä piirtämään. 

Piirrän mangaa, en edes osaa piirtää oikeastaan muuta. Joskus olen jotain muuta tyyliä kokeillut mutta eipä siitä oikein mitään tullut.
tallennettu
Etnalover
foorumisti

Come closer I promise not to bite..hard..XD

Profiili
« Vastaus #119 : 17.10.10 klo 19:33 »

Hyvin usea ihastuu mangaan ja animeen nimenomaan niiden piirtotyylin kautta, ja hyvin usea myös faniksi edettyään alkaa piirtää mangasta vaikutteita saaneella tyylillä.
Näin mulle ainakin kävi, ihastuin suunnattomasti isoihin silmiin joita mangassa niin usein esiintyy ja sitten jo huomasinkin piirtäväni itse pelkkää mangaa.. kaikki muu tyylisuuntaus jäi taa ja manga vain jäi päälle.

..Vielä edelleenkin aloitan piirtämisen aina silmistä, piirrän sitten kasvokuvan tai kokohahmon; D ja piirränkin lähes päivittäin riippuen siitä kuinka inspiroitunut olen.

Suurin heikkouteni on tosin se, etten digitaalisesti osaa piirtää kuin tikku-ukon sillä sain vasta ihan äskettäin pienen piirtopöydän enkä ole vielä sitä oppinut hallitsemaan joten piirtelen enimmäkseen perinteiseen tapaan paperille.
Siksi löydänkin itseni usein ihastelemassa muiden digi-piirtäjien uskomattoman upeita teoksia, toivoen että joskus itsekin oppisin miten sellainen piirtäminen onnistuu, aivan upeetaO.O
« Viimeksi muokattu: 28.10.10 klo 18:06 kirjoittanut Etnalover » tallennettu

Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.035 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste