sisällön alkuun
22.11.2017 14.34 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Suomalaisten fanien palvelemista jo vuodesta 2002"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

äänestys
Kysymys: Harrastatko piirtämistä aktiivisesti?
Kyllä, pääosin mangavaikutteisella tyylillä - 268 (47.3%)
Kyllä, pääosin jollain muulla tyylillä - 121 (21.4%)
En erityisen aktiivisesti - 69 (12.2%)
En lainkaan - 26 (4.6%)
Toki, ovathan vihkojeni marginaalit täynnä taidetta - 82 (14.5%)
äänestäjiä yhteensä: 506

« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2 3 ... 7  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Piirrätkö aktiivisesti?  (Luettu 55721 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ubba
kupoliitti

Profiili WWW
« : 14.05.07 klo 16:17 »

Hyvin usea ihastuu mangaan ja animeen nimenomaan niiden piirtotyylin kautta, ja hyvin usea myös faniksi edettyään alkaa piirtää mangasta vaikutteita saaneella tyylillä. Kupolissakin piirtolaudat ovat todella suosittuja, ja huomattavan suuri osa piirtolaudalle piirretyistä kuvista onkin tehty mangavaikutteisella tyylillä. Mites on, kupolilainen, piirrätkö sinä aktiivisesti? Ja mikäli piirrät, oletko ottanut vaikutteita siitä mielenkiinnon kohteesta, mikä meitä kaikkia näin Kupolissakin sitoo yhteen? :)
tallennettu
Iis
Vieras
« Vastaus #1 : 14.05.07 klo 16:26 »

Itse tykkään piirtää lähinnä suht. realistisella tyylillä. :3 Silmät aika normaalin kokoisina, nenät myös ja suu. Vähän on ehkä anatomiaan jäänyt vaikutteita siitä kaudesta, kun mangamaisella tyylillä yritin piirtää. Ei se kuitenkaan ollut oikein juttuni, realistisempi tyyli vei mukanaan. :) Mangaa tykkään kyllä lukea ja animea katsoa, mutta siihen se sitten jääkin. :D
Ja aktiivisesti tulee kyllä piirrettyä, lähes kaikkien monisteiden taakse on sutattu jotain enemmän tai vähemmän epämääräistä, ja tuntuu että piirustuspaperi olisi aina loppu. x3
tallennettu
Yami
foorumisti

Shadows are dancing

Profiili
« Vastaus #2 : 14.05.07 klo 16:36 »

Kyllä harrastan, lähes joka päivä. Jos aika antaa vain myöten.
Usein piirrän mangaa, mutta kyllä osaan piirtää (vielä suhteellisen hyvinkin) muutakin.
Olen siirtynyt pikkuhiljaa mallista piirtämisestä omiin tuotoksiin :3 Eivät mitään huippuja, mutta ihan katseltavaa.
Romantikon tavoin pidän tottakai söpöistä vaatteista <3 ^.^
tallennettu
Mannytsu
kupoliitti

Mandariini

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 14.05.07 klo 16:41 »

Harrastan ja väilillä vähän liikaakin. Suurimmaksi osaksi suttailen jotain vihkojen kulmiin (ja jopa koulukirjoihin!) tai sitten otan ihan puhtaan A4 ja suttaan muutaman sutun siihen ja eikun roskiin :3 paperin tuhlaaja.

Piirrän eniten "manga-tyyliin", mutta olen nyt viime aikoina harjoitellut valokuvista ja lehtien kuvista piirtämistä.
tallennettu

The Nightmare Begins. And You Can Hear the Cry of the Planet
Saya
foorumisti

Profiili
« Vastaus #4 : 14.05.07 klo 17:11 »

Piirrän arkipäivisin kello 8.00-16.00 jatkuvasti, taukoamatta ja koko ajan. No myönnettäköön: en ihan noin ahkerasti käy koulua, mutta siis koulutunneilla ollessani en keskity opetukseen, ellei satu olemaan jokin todella mielenkiintoinen aihe, vaan sotken kaikki monisteet ja edestäni löytyvät paperit täyteen suttuja. Olen aina pitänyt piirtämistä tärkeänä, mutta moniin vuosiin ei ole mukamas ollut aikaa piirtää mitään tosissaan ja vaivaa nähden. Tutustuessani Japanin populaarikulttuurin ihmeellisen maailmaan yritin jäljitellä mangatyyliä, mutta se on yllättävän vaikeaa. Yleensä piirtelen länsimaiseen pilapiirrostyyliin.

Olisi muuten mukava nähdä mahdollisimman monelta piirtäjältä yhden kuvan näyte tässä ketjussa. Olisi kiva tietää, minkä tasoisia ja millä tyylillä ihmiset suttaa, mutta ei oteta sitä oman kuvan postaamista pääasiaksi (eli edelleen perusteluja, eikä keskitytä arvostelemaan muiden töitä). Itse en tosin voi näytettä antaa, koska internetin syövereissä ei ole yhtään piirrostani.
« Viimeksi muokattu: 14.05.07 klo 17:58 kirjoittanut Saya » tallennettu
Odium
oekakisti

on se jännä

Profiili
« Vastaus #5 : 14.05.07 klo 17:12 »

piirrän ihan joka päivä yleensä koulussa ja harvemmin kotona koska kaikki tulee heti kyyläämään
tallennettu

This is Spartaaaaaa
Shin
foorumisti

あなたが美しいです

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 14.05.07 klo 17:25 »

Yleensä koulussa vihkoihin piirrän ja kotonakin tulee kyllä sitä aika paljon harjoitettua, tavalliselle paperille kylläkin... Aikaisemmin piirsin enemmän realistisella tyylillä ja mangaa aloin vasta jonkin aikaa sitten kunnolla harjoitella suttaamaanO.o Yrittäisi tässä nyt sitten vielä monipuolisesti piirtääX__x
tallennettu

neliapila1
foorumisti

Profiili
« Vastaus #7 : 14.05.07 klo 17:38 »

Minä piirrän melkein joka päivä, joskus ei vain jaksa. Usein piirrustukseni (varsinkin paperille[ei siis koneella]) vain hevosia, onhan se tylsää mutta kun en jaksa piirtää muuta. Okei, pakko myöntää että yritän aina piirtää mallista kaikkea hienoa(muita kuin hevosia) mutta sitten se ei onnistukkaan. Tänään kuviksentunnilla sai tehdä minkä työn vain. Joo vaan hevoskuvamalli ja piirtämään. Okei, pakko myöntää, tein vain 2(kaksi) hevoskuvaa ja muuten vain sotkin papereille jota hain kokoajan lisää. Piirrän realistisia kuvia, sarjakuvahahmot ei vaan onnistu, pitäisi opetella. Mangaan ja animeen en ole ihastunut edes kirjoina tai elokuvina/sarjoina. Niinpä niitä tulee todella harvoin piirrettyä.

Joo, mutta minun romaanini päättyi nyt tähän.
tallennettu

Luau!
Jos sä haluut syödä mehukkaita sikoja
Syö mun kamu Pumba, siin' on kunnon lihoja
Maria
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 14.05.07 klo 17:56 »

Koulussa ovat kaikkien vihkojen takakannet täynnä randomeja hahmoja. :P

Kotona piirrän yleensä piirtopöydällä koska se vaan nyt on niin kätevää, mutta kyllä lyijykynääkin tuetaan edelleen. Käsin en tosin enää nykyisin aloita mitään suuria töitä, johtuen surkeista päällystystaidoistani ja kehnosta käsinväritys-taidoistani. x_X
tallennettu

"Tiedän. Vaarallista on myös nousta aamulla sängystä ylös, ylittää katu ja työntää naama tuulettimeen."
Red Mage
Vieras
« Vastaus #9 : 14.05.07 klo 18:02 »

Täytyy myöntää, että harvassa ovat ne päivät, jolloin en piirrä jotain. Haluaisin kuitenkin oppia hillitsemään itseäni vähäsen - niin kummalliselta kuin se saattaakin kuulostaa - sillä välillä tuntuu, että runolijanero ja tarinankertojabardi sisälläni kärsivät wannabe-taiteilijan mellastaessa lähes koko ajan. Lisäksi piirrän nykyään syntisen vähän ei-mangamaisella tyylillä, mitä haluaisin pyrkiä tasoittamaan omien taitojeni sekä muiden palautteen vuoksi (toisin sanoen siis suuremmalla todennäköisyydellä saan positiivista palautetta "realistisemmista" kuin mangavaikutteisista tuotoksistani).

Lyhyesti sanottuna: kyllä, piirrän aktiivisesti ja mangatyylillä, mutta koitan (tasa)painoittua kirjoituspuolella tulevina kuukausina. Hankalahan sitä on piirtääkin, jos ei ole tarinaa takana tai hahmokuvausta mielessä :)

Muokkaus: Kappas joo, kuvanäytteitä: mangatyyli 1 & mangatyyli 2 + realistisempi 3
« Viimeksi muokattu: 14.05.07 klo 21:16 kirjoittanut Red Mage » tallennettu
Elyas
kupoliitti

Critical hit to the nads

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 14.05.07 klo 18:19 »

Melko aktiivisesti, silloin kun aikaa ja jaksamista riittää. Kutsun kyllä melkein aina piirtämistäni räpeltämiseksi, kun kynällä saa aikaan vain nopeita suttuja ja luonnoksia. "Oikea" piirtämiseni on jäänyt vähemmälle. Toivottavasti saan enemmän aikaan kesälomalla, kun aikaa on enemmän.
Piirrän melkein mitä vain. Ihmisiä ja eläimiä. Maisemia toisinaan ja joskus huvin vuoksi esineitä. Pääosin räpeltämiseni keskittyy kuitenkin noihin omatyylisiin ihmishahmoihin joissa löytyy vaikutteita "manga-tyylistä". Tällä hetkellä suosin aika paljon melko semirealistista tyyliä, jossa ruumiinosat ovat melko oikeassa koko-muotosuhteessa toisiinsa nähden.
tallennettu

Mahdollisimman siisti kala vasemmalla.
Junasu
peruskäyttäjä

Wilkommen zu dieser verrückten zeit.

Profiili
« Vastaus #11 : 14.05.07 klo 18:20 »

Jos tulee piirrettyä niin yleensä sitten piirustusvihkoon tai A4.lle. Nyt on piirtämiset jäänyt aika vähälle. Voisi taas pian aloittaa tuonkin... :)
tallennettu
Undame
oekakisti

herrasmiehet

Profiili WWW
« Vastaus #12 : 14.05.07 klo 18:51 »

Kyllähän minä manga-vaikutteisella tyylillä olen nyt viime aikoina aktiivisesti piirrellyt. :D
tallennettu

kees me
Vigly
Kalaisa
oekakivalvoja

HAAHAA

Profiili WWW
« Vastaus #13 : 14.05.07 klo 19:28 »

En enää ehdi piirtää. Toisinaan kidnappaamani piirtis kyllä innoittaa piirtämään, mutta vain koneella. Musiikki on vienyt minut.
Tykkään piirtää melko realistisesti. Vaikka monet sanovat että piirrustukseni olisivat hienompia jos piirtäisin puhtaasti mangatyylillä, piirrän silti.. Niinkuin piirrän.

Suuria silmiä ja copicceja, tämän "mangamaisempaa" en ole paljon piirrellyt:
http://www.deviantart.com/deviation/43852990/?qo=6&q=by%3Aviglyy&qh=sort%3Atime+-in%3Ascraps

Realistisempaa oekakilla:
http://www.deviantart.com/deviation/54987973/?qo=1&q=by%3Aviglyy&qh=sort%3Atime+-in%3Ascraps

Olen vähän kade niille jotka ehtii ja "saa aikaiseksi" piirtää :J ...Aika vaan katoaa aina johonkin vaikka ei olisi tehnyt mitään..
tallennettu
Mineko
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #14 : 14.05.07 klo 19:36 »

Aikaani tuhlaantuu enemmän kuin paljon piirtämiseen. Olen siis sangen aktiivinen piirtelijä, joskaan en kupolin piirtolaudoilla. (Miksi? Siihen on pari syytä: 1. Olen liian hidas pysyäkseni oekaan kuvankiertovaudin perässä, 2. Kannatan ennemmin "perinteisempää" piirtotapaa (johon kuuluvat kynä, paperi ja mielikuvitus [poikkeustapauksia lukuunottamatta]. Kukin taaplaa tyylillään. )Piirrän perinteisesti käsin, apunani jokin kättä pidempi, yleensä lyijykynä tai sivellin.

Töherryksissäni voi havaita melko runsaasti mangavaikutteisuutta, erityisesti ihmisiä kuvaavissa töissä. Eläimiä piirtäessäni piirrän lähes poikkeuksetta realistisesti (tai ainakin pyrin siihen).

Oe-näyte
Oe-näyte 2
« Viimeksi muokattu: 19.05.07 klo 15:31 kirjoittanut Mineko » tallennettu

Zio
Vieras
« Vastaus #15 : 14.05.07 klo 20:20 »

Piirrän jatkuvasti kun tulee tilaisuus.Mangatyyli on juurtunut tyyliini niin syvästi, etten saisi sitä pois vaikka tahtoisinkin. Tosin streotypisellä mangatyylillä en ole piirtänyt vuosikausiin, joten luonnehtisin tyyliäni mangavaikutteiseksi Zio-tyyliksi ^^' Välineiden suhteen olen sekakäyttäjä.

Tässäpä tuorein työni: http://irc-galleria.net/view.php?nick=Zionnah&image_id=58844588
tallennettu
Punakylkirastas
biologinen
kupomuumio

Profiili WWW
« Vastaus #16 : 14.05.07 klo 20:51 »

Nojuu aika usein piirrän, en ihan päivittäin enää. Tunneilla piirtelen nykyään harvemmin kuin aiemmin koska on turhauttavaa piirtää ilman inspistä. Enimmäkseen paperille ilmestyy lintuja tai ihmisiä, joskus harvemmin jotain muuta. Kupolin löytämisen jälkeen piirtelin oekakilla aika paljon, mutta joku semmoinen vuosi tässä on mennyt niin etten ole ollut oekakilla piirtämisen kanssa kauhean aktiivinen. Eniten tykkään käyttää lyijykynää sekä vesi- ja öljyvärejä.

Sen jälkeen kun tutustuin mangaan ja animeen aloin piirtämään selkeästi mangavaikutteisella tyylillä (ja opettelin piirtämään ihmisiä jee). Nykyään piirtelen ihmisiä yleensä jollain semirealismimössötyylillä tai jokin aika sitten löytämälläni omalla tyylilläni, joka tosin on vielä vähän hakusessa :D Mutjoo, olen ihan iloinen että löysin tyylin johon olen itse suht tyytyväinen, kun ennen tuskailin sen kanssa, että piirrän kaikki kuvani eri tavalla eikä minulla ole mitään omaa tyyliä.

(Muokkasin viestin kokonaan uusiksi)
« Viimeksi muokattu: 12.04.08 klo 22:02 kirjoittanut Punakylkirastas » tallennettu
minim
kupoliitti

Profiili
« Vastaus #17 : 14.05.07 klo 20:54 »

Kyllä, suurin osa ajastani menee piirtämiseen :) Nyt täällä oekakeilla en ole kerennyt kovin keskittyä tuhruihini, mitä nyt pari olen lähettänyt kommentoitavaksi. Kuitenkin, kouluvihkoni ja kirjani ovat täynnä omia hahmojani ja erilaisia otuksia. Kotona piirrän jatkuvasti, kuitenkin kerkeän välillä kirjottelemaan tarinoitakin ja tekemään läksyni :D Mutta paperia kuluu vietävästi, hahmottelen ja suttaan paljon, mutta kyllä jaksan joihinkin töihini panostaakin kun sille tuulelle satun.

Piirrän manga-vaikutteisia kuvia paljon, ja uskon sen johtuvan juuri siitä että luen/katselen paljon mangaa ja animea. Realistista tyyliä en kertakaikkiaan osaa enään, en pysty siihen vaikka kuinka olen yrittänyt. Olen siis jäänyt mangaan koukkuun, mutta ei se minua niinkään häiritse :)

Vastasin siis ensimmäisen vaihtoehdon n__n
tallennettu
Cyrax
Vieras
« Vastaus #18 : 14.05.07 klo 21:24 »

Piirrän päivittäin, mutta vain kouluvihkoihin. Joskus harvoin tulee vapaa-ajallakin piirrettyä, mutta kyllä ne parhaat työt poikkeuksetta löytyy vihoista. Mitä tyyliin tulee niin aika mangavaikutteisia nuo näyttäisivät olevan.
tallennettu
Nanu
kupoliitti

Profiili
« Vastaus #19 : 14.05.07 klo 21:28 »

Itse piirrän päivittäin paperille, harvemmin tietokoneelle, koska piirtäminen ei luonnistu ollenkaan niin hyvin sillä. Yleensä piirrän jotain ihmisten naamoja tai vartaloita, hyvin harvoin eläimiä. Ja kyllä, olen saanut hiukan vaikutteita animesta ja mangasta, mutta pyrin pitämään kyllä sitä omaa tyyliäni piirroksissani B)

Paperia kyllä menee jatkuvasti koska vihkoihin on vaikea piirtää, ruudut häiritsevät.
« Viimeksi muokattu: 23.10.07 klo 18:53 kirjoittanut Nanu » tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 7  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.031 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste