sisällön alkuun
20.11.2017 11.39 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Sinua kilo pukee, Kupoli kaunis"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kinkdoom Haatsu  (Luettu 8643 kertaa)
0 käyttäjää ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
levanti
Vieras
« : 05.01.10 klo 19:07 »

avannen Pandoran lippaan tällä ketjulla mutta siinä se nyt sitten on, jokaisen fanitytön magnum opus, Kingdom Hearts.

1 ja 2 löytyy ja olen pelannut myös Chain of Memoriesia ja aloitin juuri tänään Three-Five-Eight over Twon joka on DS:n peliksi kyllä lähes liioitellun tasokas. Mahtanut kulua muutama jeni pelin tekemiseen.

Ja PSP:n Birth by Sleephän julkaistaan ihan näinä päivinä.

Itse olin Pitkään sitä mieltä että EN KOSKAAN pelaa Kingdom Heartseja, mutta kuten niin monessa muussakin jutussa, tuli tähänkin tartutuksi. Onhan ne siistejä pelejä, ei voi kieltää, ja Shimomura Youkon musiikki on aina ilo korvile.

Häpeämätön hehkutus alkakoon. :)
tallennettu
Marava
foorumisti

Profiili
« Vastaus #1 : 05.01.10 klo 23:25 »

Tulen hehkuttamaan. >DD (Omg, oon varmaan ensimmäinen joka tulee tänne vastaamaan.)

Ite olen pelannut KH-2:sta, joka on meillä omana ja joskus KH-1:stä joka oli meillä joskus lainassa joltain isosiskon kaverilta.

KH-1:stä ois varmaa tosi kivaa viel joskus päästä pelaamaan, mutku en oo ikinä päässy siitä ihmeen Tarzan-maailman vastuksesta eteenpäin. (Ja oikeestaan en Ihmeemaankaan vastuksesta)

KH-2:ssa olen päässyt pitkälle, aina omin avuin Xigbariin asti, mutta kerran isoveljeni pelasi sen läpi ja siitä pääsin Ihan vikaan vastukseen asti. :'D
Ja eniten niistä maista rakastin Halloween Townia ja sitä ihmeen Leijonakuningas-paikkaa. (Ku on kivaa ku Sora juoksee leijonana nii kovaa. XD)

Olisi varmaan niitä muitaki KH-osia kiva kokeilla, I think. :D

Öhm, muttajoo, sanon tärkeimmän asina, ja lopetukseni: RAKASTAN KH:TA. <33 (kakkosta varmaa eniten ku sitä oon pelannukki eniten XD)
tallennettu
levanti
Vieras
« Vastaus #2 : 06.01.10 klo 03:19 »

Miksi tuon Utadan Sanctuary-kappaleen pitää olla niin mahtava... se soi tauotta päässä... my sanctuary...
tallennettu
Sato
kupoliitti

Qué?

Profiili
« Vastaus #3 : 06.01.10 klo 08:39 »

Pelasin itse niitä luultavasti ensimmäisen kerran noin vuosi sitten. Lainasin Yuffulta Kingdom Hearts ykkösen ja joulu lahjakso sain itse Kingdom Hearts kakkosen. vannoin etten alota pelaamaan kakkosta ennenkuin saan oman ykkösen ja pelaan sen läpi, mutta ei siitä tullut mitään...~

Tänä jouluna sain sitten KH 358/2~ Pyydän ihmisiä vähän väliä takavarikoimaan DS laitteeni etten vain pelaa sitä loppuun vielä.
tallennettu

I'd much rather be hated for who I am than loved for who I'm not.
K-haza
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 06.01.10 klo 09:58 »

Olin hyvin lähellä ostaa Pleikkarin silloin, kun Kingdom Hearts tuli Suomeen. Halusin niin niin NIIN kovasti pelata sitä! ;__;
Eipä ole vieläkään pleikkaria, kun käännyin nintendolaiseksi (ja konsolithan käyvät sotaa keskenään, niin oli pakko olla jossain leirissä 100% :''D)

Olen siis KH:n fandomissa ilman, että olen ikinä edes NÄHNYT kenenkään pelaavan yhtäkään Kingdom Heartsia ikinä!  Joten, nyt kun se 365/7 Days tuli DS:lle, olen hyvin 50-50 tilanteessa, kun mietin sen ostamista. Tekisi mieli, kun siinä on Organisation XIII mutten luultavasti ymmärtäisi kovinkaan paljon pääjuonesta

No, sitä suurempi syy yrittää päästä taas kesätöihin niin, että joudun punkkaamaan kaverilla! \o/ Viimeksi oli meinaan puhetta tästä KH-sivistyksen puutteesta, ja se on uhannut pakottaa mut pelaamaan kummatkin - sekä ykkösen että kakkosen - läpi, ennen kuin päästää mut takaisin himaan! XD
tallennettu

"I don't give a crap about any of this, er.. crap!"
annaXbara
peruskäyttäjä

An idle mind is Devil's play ground

Profiili
« Vastaus #5 : 06.01.10 klo 17:00 »

Mulla on omana  Kh 1 , 2 ja 358 /2 .   Kh 2 oon pelannut läpi miljoonia kertoja.  1 vaan kerran  :P  358/2 on vielä kesken . Olen  jumittunut tehtävään mitä en saa mitenkään ratkaistua.

358/2  On kyllä laadukas peli DS käsikonsolille.  Peli on muuten loistava , mutta kamera heittelehtii välillä pahasti .  Varsinkin jos seisot seinän vieressä.
tallennettu

'' Losers can't be Choosers ''  ♥
Eiri
kupoliitti

Profiili
« Vastaus #6 : 06.01.10 klo 17:29 »

Kingdom Hearts I ja II löytyvät molemmat peliboksista ja pyörivät kyllä vakituisesti pleikkarissa :9 Ensikosketus KH I:seen oli joskus vuosien 2002-03 tienoilla, kun kaverin luona näin tämän isoveljen hakkaavan sitä; silloin uskoin kivenkovasti etten ikinä koskisikaan kyseiseen peliin ("toi on väärin, Aerishan on siis KUALLU D: "), ja ihmettelin jopa että onko Square pettänyt minut, niin oudolle vaikutti Disney+Final Fantasy -yhdistelmä ensialkuun. Mutta ajan myötä tulin seurailleeksi sarjan kulkua ja tuli sitten ykkönen itsellekin hankittua, ja miellyttikin sitten minua kovasti.

Kunnes tuli aika hankkia Kingdom Hearts nro. II. Me got HOOKED. (En voinut vastustaa Organisaatiota, kuten en vieläkään, lol :P Varmasti pelkästään jo sen takia suositumpi kuin edeltäjänsä.) Lisäksi pidin enemmän KH II:sen pelisysteemistä, reaction commandit paransivat pelattavuutta entisestään ja muutenkin jotenkin sulavammin onnistuu nappuloiden ruhjominen. Kakkosessa päästään entistä syvemmälle jutun juoneen jne. jne. Ylipäätään, kakkonen on kiehtovampi pelattava kuin ykkönen.

Tässä vuoden alussa olisi kiikarissa laittaa viime vuonna säästetyt rahat DS:ään ja KH 358/2 Days:iin, tiedä nyt onko se edes ks. konsolin hankkimisen arvoinen. (Mut hei siis daa, siinä pääsee pelaa Xigbaril ja Demyxil jajaja) <-- En edes usko että kukaan tutuistani omistaa sitä että pääsisi kokeilemaan kaksinpeliä =_=''

Chain of Memoriesia en ole pelannut tunnin vertaa, vaikka suunnittelin pelaavani enemmän - taistelumekanismia ei ole ihan loppuun asti mietitty, ja se menee vähän yli hilseen ainakin minun kohdallani. On nimittäin vähän turhan hankalaa seurata samaan aikaa kortteja ja hahmoa+vihollisia sekä jotenkin suunnitella tekemisiään plus tehdä jotain kummallisia komboja ja erikoisliikkeitä ja..... *mindblow* Harmi, ettei KH Re:CoM:ia ole julkaistu Euroopassa, voisin kuvitella sen pelattavuuden pleikkarilla olevan edes vähän siedettävämpi (olenhan kasvanut pleikkarin ohjain kädessä :D). Vaikka inhoan niitä kortteja silti. Ovat niin.... *mutinaa*

Yoko Shimuran musiikit ovat todella kauniita, ja VGM-säveltäjistä hän on listallani toisena (heti Nobuo Uematsun jälkeen). Drammatica-versiot ovat mahtavia ;-) Utada Hikarun aloitusbiisit ovat ok, omalla kohdallani pidän enemmän Simple and cleanista ja Passionista kuin toisenkielisistä vastineistaan..
Joka tapauksessa Kingdom Hearts ylipäätään on aikalailla mielipiteitä jakava sarja, mutta itse voin suositella lämmöllä ja varmasti moni muukin, ainakin sen pohjalta minkälaisen fanikannan peli on itselleen saanut. Ja jos haluatte tietää juuri minun mielipiteeni, niin voin sanoa sen verran että se on yksi niistä asioista joista en luopuisi. ...kuten nyt videopelit yleensä.
tallennettu

You were born unique. Don't die a copy.
Mihu
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 06.01.10 klo 18:47 »

Täältäkin löytyy Kingdom Hearts I ja II. Kiinnostus peliin heräsi, kun törmäsin DA:ssa paljon pelin parituksiin (nimenomaan SoraxRiku yms), ja veli olikin juuri onnekseni ostanut sen ensimmäisen osan, joten heti pääsi pelaamaan. Sen läpi pääsemisessä kestikin sitten varmaan kaksikin vuotta, kun aina jumittuessani johonkin saatoin olla kaksikin kuukautta pelaamatta sitä. Mutta läpi kuitenkin vihdoin pääsin ja kädet ihan tärisi niiden lopputekstien aikana. Enkä viitsinyt sulkea playstationia varmaan varttiin sen jälkeen, kun se loppukuva oli siihen ilmestynyt. Sama juttu oli toisen osankin kanssa.

KH II pidän enemmän tarinan, hahmojen ja pelattavuuden takia, mutta ensimmäinenkin osa on erittäin hyvin toteutettu myös. Musiikki on kummassakin pelissä hyvin kaunista kuunneltavaa ja saatoin joskus mennäkin KH II:sessa Twilight Towniin hillumaan ihan vain sen musiikin takia.

Mitään muita sarjan pelejä en ole vielä käsiini saanut rahan puutteen takia, mikä on harmi sillä haluaisin niitä kokeilla. Olen jo kauan ajatellut tilaavani englanninkielisen Kingdom Hearts Final Mixin jonka mukana Chain Of Memories tulisi, mutta se on nyt vähän jäänyt. KH 358/2 Daysin löysin kerran kaupasta ja jos olisi konsoli siihen ollut, niin varmasti olisin mukaani napannut. Tosin vihaan jo valmiiksi Xionia, kuten vihasin jo valmiiksi Kairiakin silloin, kun ensimmäistä osaa lähdin pelaamaan. :'D

Nomutjoo. Erittäin laadukkaita pelejä minun silmissäni ovat ainakin KH I ja II, joten hyvin lämpimästi niitä suosittelen. Disney ja Square Enixin hahmot on ällistyttävän hieno ja toimiva yhdistelmä.
tallennettu

"You must not be afraid to dream a little bigger darling"
levanti
Vieras
« Vastaus #8 : 06.01.10 klo 19:23 »

Hieman outoa kyllä etteivät ne koskaan julkaisseet Re: Chain of Memoriesia täällä, ottaen huomioon millainen fandom Euroopassakin on KH:ssa. Onneksi itsellä on mahdollisuus pelata jenkkipelejä niin eiköhän se Re:CoM:nkin vielä joskus löydä tiensä koneen syövereihin. Pitäisi yrittää pelata 358/2, Re:CoM ja II ennen Birth by Sleepin jenkkijulkaisua, koska BbS on taas todellista "kaanonia".
tallennettu
mezzo
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 06.01.10 klo 19:57 »

Ah, Kingdom Hearts, ensimmäinen pelaamani kunnollinen konsolipeli. (Niin, en laske esim. Sly- pelejä tähän luokkaan.)

Yleisideaa olen aina pitänyt peleissä erittäin toimivana: lykätään vähän Disney- ja Final Fantasy- hahmoja uuteen paikkaan ja tarinaan ja kuorrutetaan omilla hahmoilla. Eikä tästä tehty edes sellaista hirveää 'rahastetaan nyt kaikella mahdollisella'- kokoelmateosta vaan pelit olivat sellaisinaan oikein hyviä. Musiikit ja grafiikat eivät juuri jättäneet moitteen sijaa ja vihulaisetkin olivat sangen mielikuvituksellisia ja hyvä niin.

Nykyään KH2 on minulle Proudillakin helpohko, mutta ykköstä en ole vaikeimmalla edes kokeillut :'D Kakkosen voi pelata aivan hyvin läpi Kingdom Keyllä ilman että asettaa yhtään abilityä ja osaa täsmälleen painaa äxää ja heittää itselleen potioneita. (Hei, olen minä neljä vuotta sitten ja pelasin juuri näin.) Ykkösessä tuo ei enää ihan lopussa riitäkkään...
Helppoudestaan huolimatta kakkonen oli pelinä enemmän mieleeni, vaikka esimerkiksi Wonderlandin ja Traverse Townin kaltaiset kivat paikat oli korvattu jollain ihme Pirates of the Caribbean- roskalla. Taistelusysteemi tuntuu nyt Final Fantasyjen vuortappeluita kokeneena mukavan luistavalta ja aivot narikkaan- tyyliseltä. Voit monesti käytännössä painaa x-nappia ja kaikki sujuu loistavasti.
Tarina on nyttemmin alkanut tuntua melko karkkikepeältä, varsinkin kun pelasin taas kakkosta FF7:n ja 358/2 Daysin angstilatausten jälkeen, mutta kepeys ei taaskaan ole huono asia. 

Omistan varsinaisten pääpelien lisäksi 358/2 Daysin, josta on kyllä aijemmasta keskustelun linjasta poiketen sanoa sen olleen ihan hyvä mutta ei niin sykähdyttävä kuin odotin...
Maailmat olivat hyvin tehtyjä ja lempimaailmoideni Wonderlandin ja Neverlandin paluu miellytti paljon. Glidenkin oppi tällä kertaa järkevässä vaiheessa peliä, sekin plussa koska lentäminen on ehkä parasta huvia ikinä :3
Paneelisysteemi aiheutti alkuhämmästystä, mutta osoittautui helpoksi ja linkityksen myötä hyvin kehittyväksi systeemiksi. Ja luojalle kiitos, ei ollut enää niitä järkyttäviä kortteja, mitkä kummitteli CoM:ssa!
Kaikkein paras juttu oli kuitenkin moninpeli. Se oli ihan todella hauskaa, kun pelasin sitä kahden kaverini kanssa. Ruudun ajoittainen bugaaminenkaan ei olennaisesti haitannut ja mikä parasta, toisiakin pystyi lyömään >:D

No, miksi ei silti ollut niin kivaa kuin olisi voinut olla? No, usein tuntuu kuin tappelisi aina vaan samaa Heartlessia vastaan, kun joka vihulaismallista on olemassa noin seitsemän eri variaatiota joiden erona usein käytännössä pelkkä väri ja koko. Turha väittää, että ette kertaakaan huvittuneet Shadow- Mega Shadow- Gigas Shadow ilmiöstä :') Uusia Heartlesseja löytyy muutama luovuustasolla jalallinen mato ja laatikko, josta tulee vasara...
Pelissä esiintyvissä pitkissä keskusteluvideoissa olisi voinut kaikin mokomin käyttää sitä parempaa grafiikkaa, koska muutamaan surumieliseen kohtaukseen ei oikein pysty keskittymään nauraessa hahmojen muuttumattomalle zombie-hymylle. Vasta lopussa tarina alkoi saada syvyyttä, kun vaivauduttiin käyttämään sitä kunnollista animaatiografiikkaa.

Sitten muutamia pelitekniikkaan liittyviä mokia, jotka pistää ärsyttämään:
1) Erityisesti Mission modessa alueiden siirtymäkohdat imaisevat toiseen paikkaan mittakaavassa viiden metrin päästä rajaa, jolloin iso Heartless, jonka ehkä olit juuri voittamassa odottelee palatessasi täysissä HP:issä.
2) Useimmat viholliset katoavat joutuessaan liian kauas ilmestymiskohdastaan ja tulevat alkukohdasta esiin ylläri täysissä voimissa. Rasittavinta karkuunlentävien vihollisten kohdalla.
3) Lock-on katoaa vähän silloin, kun huvittaa. Usein toki aina väärässä paikassa huitovan apurisi johdosta.
4) Mission moden monet pelattavat hahmot ovat sinänsä tosi kiva juttu. Sääli vain, että yli puolet niistä ovat melko tehottomia näennäisesti hyvistä statuksistaan huolimatta-- siis ennen kuin olet +30 levelillä. Muutamalla hahmolla ei koko pelin aikana tee yhtikäs mitään (Vexen, Zexion, Aku, Lexaeus...), koska ne eivät suvaitse kehittyä auttavasti juuri mihinkään suuntaan.

Harmi, ettei KH Re:CoM:ia ole julkaistu Euroopassa
Samaa mieltä, on typerästä korttisysteemistään huolimatta paljon mukavampi kuin GBA:n versio ja taistelukin on juuri ja juuri hallittavissa. Lisäksi jos on tämän pelannut, saa etenkin 358/2 Daysista lisää irti. Sama pätee toki GBA- versioon, mutta se on vaan niin rasittava. Re:Comissa nauratti vaan se, kun Soralla oli (ymmärrettävästi) kakkosen ääni, mutta ykkösen ulkomuoto. Voisimpa taas pelata tuota, mutta kun en omista sitä enkä jenkkipleikkaa :(

Tätä uutta Birth by Sleepiä odotan innolla jo siksi, koska tiedän mitä Square teki Crisis Coressa PSP:llä. Laadukasta tavaraa saisi olla tulossa.
« Viimeksi muokattu: 25.04.10 klo 15:47 kirjoittanut mezzo » tallennettu

"Aargh, a tiger!! Well, at least it's not my mum."
luonnosblogi
Epik Feil
foorumisti

angsted

Profiili
« Vastaus #10 : 08.04.10 klo 17:28 »

Nyt taitaa olla joku uusi KH-kausi käynnistymässä, mikä tosin johtunee siitä, että vihdoin tajusin, mitä ykkösessä pitää tehdä. Joo siis ostin sen kolme vuotta sitten ja jämähdin siihen, kun luulin että Phil Cup pitää läpäistä (joo oon luuseri en osaa sitä). Nyt tajusinkin, että siihen yhteen oveen pitää castata fire.

Ykkönen on pelinä mainio, musiikit hivelevät korvia ja maailmatkin ovat hauskasti tehtyjä. Heartlessejakin on mukava katsoa mättäessä, kun siis onhan niitäkin pelejä, missä otukset ovat saaneet vaikutteensa sisäelimistä.
Taistelut ovat tällä hetkellä juuri sopivan vaikeita, ainoa mistä en pitänyt oli ne Agrabahin tappelut. Siis kun niiden mitäliehämähäkkien ja siittiöiden ja sen luolan tappaminen oli vaikeaa, odotin pääpahiksen olevan vähintään mahdoton. No, se oli ehkäpä pelin helpoin  taistelu. Ei muuten muttakun hahmo on lähellä sydäntä ja nyt menivät pilaamaan sen maineen .__. . No, siitä sitten eteenpäin.

Kakkonen oli paljon helpompi, jos ei oteta lukuun Demyxin tappamista. Nykyään se menee läpi alle viidessä minuutissa, ensimmäisellä kerralla yritin puoli vuotta ja tulipa peli aloitettua kymmenisen kertaa alusta. Musiikit ovat tässä ehkä vieläkin parempia, varsinkin Roxasin theme. Niin kaunista... En tosin ole mitenkään innostunut tuosta Organization XIII-jutusta. Olen kai kuullut sitä hypetettävän liikaa, mutta jotenkin Ansem vaikuttaa kivemmalta. Mustan Pekan mukaan ottaminen tosin oli hauska juttu. Kakkosessa Sorakin näyttää jopa ikäiseltään, ykkösessä luulin 10-vuotiaaksi...

Ja nyt tahtoisin Bith By Sleepin, sen musiikki, ah.~
tallennettu

Ven, vidi, non vici.
velonika
kupoliitti

hi there

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 08.04.10 klo 20:03 »

Ehdottomasti lempi pelisarjani. Pelannut olen vain 1,2 ja daysin mutta tutustunut myös muihin osiin ja BBS:ää odotan innolla. 6-7 vuotiaana pelasin ensimmäisen kerran ykkösen läpi ja siitä asti sarjaa on tullut fanitettua. Hahmot (kaikki paitsi disneykököt ja riku) on aivan parhaita ja musiikki ihanaa. Toimiva ja helppo taistelujärjestelmä ja koukuttava tarina. Toimii!
tallennettu
levanti
Vieras
« Vastaus #12 : 10.07.10 klo 11:01 »

Hieman outoa kyllä etteivät ne koskaan julkaisseet Re: Chain of Memoriesia täällä, ottaen huomioon millainen fandom Euroopassakin on KH:ssa.

No niin, itselleni iski jokin kumma himo Kingdom Heartseihin ja päätin viimein sitten kokeilla tuota Re: Chain of Memoriesia; tajuan nyt miksei sitä julkaistu täällä, se ei ole huono mutta sanotaanko vaikka että GBA-perintö näkyy vähän liian vahvana. Alueet ovat erittäin pieniä ja erillinen taisteluruutusysteemi KH:ssa on vähän nihkeä. Hyvä peli mutta jos GBA-versio on tuttu niin kromin ja 3D:n lisäksi se ei kamalasti uutta tarjoa.

Paljon jännempi on tuo syyskuussa englanniksi julkaistava Birth by Sleep, olen nyt kuolannut sitä jo useamman ajanjakson. Onneksi Re: CoM, II ja 358/2 Days pitänee kiireisenä yhdessä Dragon Quest IX:n kanssa siihen asti~
tallennettu
Miliksi
peruskäyttäjä

Profiili
« Vastaus #13 : 10.07.10 klo 11:46 »

No ykkönen tuli varmaan hankittua joskus 2003 tai joskus silloin. Syy ostoon oli koska olin kiinnostunu pelistä kun naapurillakin oli se. Sitten vuonna 2005 kun kakkonen ilmestyi niin se tuli ostettua aikalailla samantien. Nykyään tulee aina silloin tällöin pelattua, yleensä kakkosta.
tallennettu

*pelaa pokemonia*
Elyas
kupoliitti

Critical hit to the nads

Profiili WWW
« Vastaus #14 : 08.04.11 klo 12:04 »

Itse hommasin ensimmäisen Kingdom Hearts-pelin silloin ala-asteelaisena, kun näin Tilt.tvn mainoskatkolla trailerin pelistä. Eli ihan alkuajoista ollaan KH-ratsun kyydissä oltu, vaikka putoamisia on moneen otteeseen meinannut tapahtua (coughKingdomHearts2cough), mutta aina joku sarjan peli on taas jaksanut yllättää sen verran että takaisin on päädytty.

KH number one taisi olla ensimmäinen läpivetämäni PS2-peli FFXn ja Jak&Daxterin rinnalla, joten ihan näistäkin syistä on peli jäänyt lähelle sydäntä. Itsellä ei ikinä ollut GameBoy Advancea, mutta sitä varten kaverit ovat, ja pelailin myös Kingdom Hearts: Chain of Memoriesia siis jonkunverran.

Kingdom Hearts 2 taisi olla ensimmäisiä pelejä joita aloin jopa odotteluaikana hypettää, koska uutukaisen taloon tulleen internetin avustuksella sain tietää julkaisupäivämäärät peleille ennakkoon. Kakkonen olikin sitten vedetty läpi kahdessa viikossa. Rakastuin pelin tappelusysteemiin, jolla sai näyttävännäköistä mäiskettä aikaan suht helposti, mutta monet asiat, kuten useiden Disneymaiden päätön juoni ja liian helppo vaikeustaso jäivät vähän kaivertamaan hampaankoloon.

Tässä välissä huomasin myös maailman KH-fanityttöistyneen. Ensimmäisen pelin aikoihin en tuntenut ketään muuta joka olisi edes kuullut koko pelistä, saatika sitten pelannut sitä. Nyt sitten sai kuulla jatkuvasti miten OrgXIII on niin hottis porukkaa ja että SoraRiku on Ihquint evöh. Kyllä tuo vähän salaista elitistipuoltani kirvelee, hah :---D

358/2 Dayssin ostin randomilla DSn hankittuani, mutta en kauheasti ole vielä pelille lämmennyt. Tarkoitus olisi jatkaa kunhan innostus palaa. 358 maratoonattu läpi.
Se, mikä oikeasti palautti uskoni Kingdom Heartsiin sarjana on kyllä Birth by Sleep, jonka senkin vedin muutamassa viikossa. Uskomattoman menevää taistelua, vaikeustasoa nostettu mukavasti kakkoseen verrattuna, nättiä grafiikkaa ja mikä parasta, VASTAUKSIA niihin miljooniin kysymyksiin mitä sarjan ensimmäiset pelit ovat jättäneet jälkeensä. Uskaltaisinpa melkein väittää Birth by Sleepiä suosikki KH-pelikseni, ainakin tähän mennessä. Toki kamera takkuaa välillä ja disneymaiden tarinat ovat vieläkin enimmäkseen tylsiä, mutta jes, tästä pelistähän jopa pitää~

Tällä hetkellä piiperrän Re:Codedin parissa. Nyt on Re:Coded tahkottu myös läpi. Ihan mukavaa pikkutekemistä, kunhan ei odota juonelta liikoja. Hahmonkehityssysteemi ja se, että BbSn Deck Command systeemi on säilytetty, ovat suurimmat plussat.

Dream Drop Distance on luultavasti hankintalistalla, mikäli 3DSlle on tulossa muitakin ostamisen arvoisia pelejä. Saa nähdä.

Nytkun olen pelannut kaikki muut tähän mennessä julkaistut KH:t läpi, paitsi CoM:in (Ja senkin juonesta olen perillä kiitos Let's Play -videoiden), voin sanoa, että eniten tästä tarinasta saa irti pelaamalla kaikki ne "sivupelitkin", koska juuri niissä esitellään monet juonen kannalta keskeisimmät asiat. Jos pitäytyy vain niissä oikeissa "numeroiduissa" peleissä, suurin osa juonesta ja hahmonkehityksestä menee vaan ~viuh~ ohi. Että niin.

Rant ends here.
« Viimeksi muokattu: 23.04.11 klo 12:45 kirjoittanut Elyas » tallennettu

Mahdollisimman siisti kala vasemmalla.
Yuffu
oekakisti

Profiili WWW
« Vastaus #15 : 08.04.11 klo 15:56 »

Se, joka osaa sanoa paremman, kauniimman, ihanamman, söpömmän ja koukuttavamman pelin, ei ole koskaan KH:ta pelannutkaan ♥

Pelasimme Kingdom Heartsia ensimmäisen kerran Naorin ja Hamakon kanssa saatuamme sen joululahjaksi vuonna 2002 vai mikä 2003 olikaan(se oli jo myynyt platinaa siinä vaiheessa o/). Se tuli ihan yllätyksenä, koska emme tienneet pelistä yhtään mitään. Ainoa tieto olivat TV-mainokset, joista en edes muista mitään. KH:ta tuli kumminkin pelattua joka päivä sen jälkeen. PS2 oli meille ihan uusi laite, emmekä olleet edes hankkineet muistikorttia. Pelasimme sitä siis joka päivä ihan alusta Jonnekin Wonderlandiin asti. Muistan varmaan vieläkin kaikki repliikit Destiny Islandsilta XD
Simple and Clean oli varmaan kaunein kappale mitä olin ikinä kuullut ♥
Ainiin ja ihan ensimmäisillä pelauskerroilla luulimme Soraa tytöksi. Emme olleet koskaan kuulleetkaan mistään anime-/mangajutuista, niin ei mikään ihme.

Vuosia myöhemmin KH-villitys oli jo vähän hiipunut, mutta sitten tuli Kingdom Hearts II. Oi sitä iloa! ;w; Saimme kakkosenkin joululahjaksi. Silloin järkytyin syvästi kun alussa pelattiinkin Roxasilla eikä Soralla, minkä vuoksi vihasin Roxasia. Sitten tuli melkein tippa linssiin kun vihdoinkin tuli se kohta missä Sora herää. Ja se musiikki! Viimeistään tässä vaiheessa tajusin, että KH:ssa on parhaat musiikit ikinä.
KH2 oli helpompi kuin ensimmäinen (niinkuin mezzo onkin sanonut, sen vetää ihan helposti läpi Kingdom Keyllä) ja sen olisi pelannut läpi viikossa, mutta en halunnut antaa Naon vetää sitä läpi, joten odotimme ainakin 3 kuukautta. Silloin, kun pelasimme kakkosen läpi, oli ensimmäinen kerta kun olen koskaan itkenyt pelin takia ;w; ♥

Sitten joskus kuulin KH: 358/2 Days -pelistä ensimmäistä kertaa. Laskin päiviä sen tulemiseen ja katsoin kaikki trailerit mitä siitä oli tullut ja koska Re:COM ei ikinä tullut Suomeen, pelkäsin ettei Dayssikään tulisi. Sitten kun se viimeinkin tuli, se myytiin heti loppuun. Siinä vaiheessa olisi tehnyt mieli tilata se Japanista. Sain sen kuitenkin joululahjaksi(Briteistä tilattuna), enkä muista milloin olen viimeksi ollut niin iloinen jouluna :'] Vaikka ykkönen on mahtavin peli ikinä, tykkään Dayssistä jonkin verran enemmän. En kylläkään sen takia, että Xion on lempparini, vaan siksi, että se oli niin täynnä tunnetta. Rakkauttani tätä peliä kohtaan lisäsi se, että soundtrackiin kuuluu lempikappaleeni, eli The Other Promise ~♥ Ja Xionin teema on aivan ihana! Siinä taas yksi peli, jolle itkin jatkuvasti XD

Sitten vielä Vanitas! Eikun siis Birth By Sleep. Vanitas on paras, muuta en halua sanoa o/ Mutta pakkohan nyt on kun muistakin peleistä olen kunnon romaanit jo naputellut. BBS ei ole ainakaan vielä vetänyt minua mukaansa samalla tavalla kuin aiemmat osat, vaikka olenkin jo pelannut sen läpi Terran ja Venin osalta. Jotenkin siinä tuntuu vain olevan liikaa kaikkea. Aqua on liian mestari kaikessa mitä tekee ja kaikki uudet toiminnot ovat lähinnä rasittavia. Unversedejä haluaisi vain hakata minkä ehtii, mutta sitten jossain vaiheessa meneekin päälle joku Finish commands hommeli. Äh. No mutta mahtava peli tämäkin~ Keyblade Graveyardin ja Enchanted Dominionin tautsamusiikit ovat parhaita tässä pelissä. Ja myös kaikki ne mitkä soivat Vanitasia vastaan taistellessa, aivan uskomattomia ♥

COM:ia ja Codedia ja Dream Drop Distanceakin olisi kiva päästä joskus pelaamaan 8] Ja sitten vielä ne vain japanissa julkaistut Final Mix ja Final Mix+!

Tämä on jo aaaaaika pitkä viesti, mutta pakko on vielä tähän loppuun sanoa, että Kingdom Hearts on vaikuttanut todella paljon siihen, millainen ihminen nykyään olen : D En edes haluaisi tietää millainen olisin ilman sitä. En olisi koskaan löytänyt japaniharrastusta, en ehkä pitäisi soundtrackeistä yhtään enkä haaveilisi säveltäjän tai ääninäyttelijän urasta, olisin hirveä lissu, joka vain menee massan mukana XD Hyi.

Ja vielä pakko sanoa sekin, että 28. maaliskuuta ensi vuonna tulee olemaan ihanin päivä koskaan ;w; ♥

Anteeksi pitkästä viestistä XD

//No makukysymyshän se on : D Minun mielestäni parempaa peliä ei voi olla olemassakaan, mutta kaikki pitävät eri asiaoista. Ja TWEWY on kyllä peli parhaasta päästä. Varmaan toinen lempipelini heti KH:n jälkeen ♥
« Viimeksi muokattu: 08.04.11 klo 21:54 kirjoittanut Yuffu » tallennettu
Marionetten
foorumisti

shamelessly a fangirl

Profiili
« Vastaus #16 : 08.04.11 klo 16:18 »

Voisin todeta kuivasti, että tiedän omasta mielestäni ihanampia, parempia ja kauniimpia (söpömpiäkin ja koukuttavia) pelejä kuin Kingdom Heartsit, mutta lienee kyllä makukysymys enemmän kuin fakta :D (esimerkkeinä The World Ends With You ja FFVII: Crisis Core)

Joo, eli on noita tullut pelattua, ja pidän oikein kovastikin KHsta, koska Disney on lähellä sydäntäni, kuten Final Fantasytkin, myöskin tietenkin suurinosa KHn ihan orginaaleista hahmoista on oikein mainioita ♥

Ykköstä olen pelannut jonki matkaa, en kuitenkaan loppuun, koska en jaksanut katsella kaikkia videoita miljoonaan kertaan kun vedin bossitappeluissa Game Overeita :'D
Mutta mukava tämä ykkönen oli siltikin.

Kakkosen sen sijaan olen pelannut lävitse ja pidinkin tästä huomattavasti enemmän ykköseen verrattuna.
Ehkä sen takia, että kakkosessa oli jo vähän synkempi tarina ja hahmojen desing (etenkin Soran ja Rikun asut) olivat enemmän omaan mieleen :D

Birth by Sleep on vielä vaiheessa, koska jumiuduin Ventuksella, enkä ole jaksanut pelata Terralla aloittamaa peliä vielä eteenpäin x'D
MUTTA tästä huolimatta, on kyllä noista kolmesta KH-pelistä paras. PSPllä on kivempi pelata kuin pleikalla ja BbS:ssä on mukavan oloinen juoni ja hahmot on jälleen todella kivoja :D Ainoana, että haluaisin kuristaa Aquan koska en kestä sen ääntä.. (en tiiä miten tuun selviämään kun pitää sillä alottaa pelaaminen... >u<; )

358/2 Days:iä ei ole tullut pelattua, lähinnä koska ei ole varaa ostaa sitä, mutta sitten joskus jos löydän sen jostain halvalla (tai epätodennäköisesti saan lainattua jostain) niin pitäähän se katsastaa läpi, vaikka sitten vain OrgyXIIIn nostalgisen fanityttöilyn takia :'D

Muitakin olisi toki kiva päästä kokeilemaan, mutta rahat ja aika vetää kyllä enemmän jo nykyään toisiin peleihin, vaikka onhan KH2:sta aina kiva mätkiä kun on oikein tylsää ja pleikka2 vapaana x3
Musiikit on kyllä näissä aivan ihania ♥

Yhteenvetona: KHt on oikein mukavia pelejä, muttei aivan ykkössuperduperparhaita, etten olisi koskaan parempaa pelannut.
tallennettu

"So if you've got something to say, say it from the rooftops." - Tom Hiddleston

[ent.kokorilo]
Kryptostasia
peruskäyttäjä

Häpeissään

Profiili
« Vastaus #17 : 09.04.11 klo 01:09 »

AH<3 Kingdom Hearts... Voisko ihanempaa pelisarjaa olla <333 Ite oon pelannu 1, 2, BBS, ja 358/2 ja pitäis saada coded ja mitä niitä nyt tulee viel olemaan :D
 Rupeen aina itkemää ku pelaan pelin läpi ja ihkutan kaikkii maita ja pelihahmoja ja keybladeja jajajajajajaja <33 JA musiikkia!! <3 Mä rakastan Hikarin orchestral versioo <3
 Ihanaa ku mun lempinäyttelijä Haley Joel Osment pääs mun lempihahmon eli Soran ääninäyttelijäks (ja Vanitaksenki >w< <3
Ähasdfghjklklööäääää mul olis niin paljo kerrottavaa mut en jaksa kirjottaa en kä mä tiiä miten mä sen kertosin D:
Noh Lukekaa Yuffun viesti nii ymmärrätte mitä mäki yritän selittää paitsi et Mä EN dissaa finish commandseja ku KH vaan on niin täydellinen peli <3
Ja todellakin 28.3.2012 on bileet !!! <3 o/
tallennettu

naoot★
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #18 : 09.04.11 klo 23:38 »

Vedetty läpi 1 ja 2, Birth by sleepiä aloin pelaamaan, mutta Terran tarinan jälkeen en jaksanut enää innostua pelaamaan ja 358/2 daysia en ole pelannut.

Kingdom Hearts 1sen oston muistan ikuisesti, kun en meinannut millään saada iskää ostamaan sitä ja sitten tuli siinä vähän kiukuteltuakin ja kotimatkalla Helsingistä mentiin sitten Cittariin ostamaan PS2, mutta ei tiedetty ettei siinä tule mukana muistikorttia joten sitä joutui odottamaan vielä vähän aikaa. Mutta ei se pelaamista estänyt.
Olin ennen KHta pelannut FF-pelejä ja rakastin ideaa, että pääsisin näkemään heitä vähän erilaisessa ympäristössä.
Tosin ykkösen kanssa sain harmaita huiksia parista tappelusta, ,mutta pääsin ihan itse ilman toisten apua sen läpi : D
Ja sanottakoon, että KH1 oli ihan ensimmäinen peli minkä olin ikinä pelannut omin avuin läpi!

Kakkosen ennakkotilasin ja pompin suurinpiirtein riemusta kun vihdoinkin sain sen. Eikä siinä kauaa nokka tuhissut kun pelasin sen läpi, sen verran helpompi se oli kuin ykkönen. Sen jälkeen olenkin sen niin moneen kertaan pelannut, että tuli tahaton kyllästyminen siihen.

Siinä vaiheessa  kun Birth by sleep tuli oli KH-maailmasta ja hahmoista lähtenyt vähän jo hohto silmissäni, mutta Terrasta olin ihan täpinöissäni. JA ZACK! Terra ja Zack oli kyllä se suurin asia minkä takia ostin BBSn, tällainen tyhmä Zack-fanityttö kun olen : D
Mutta joku kipinä siitä puuttui. Joku joka olisi saanut minut ihan "WOW!" tosin täytyy myöntää että kun Zackin teema biisi alkoi soimaan olin onnesta       soikeana....

Jotenkin näiden vuosien aikana Kingdom Hearts on menettänyt hohtoaan ( minun mielestäni ) enkä enää jaksa innostua siitä niinkuin ennen.
On sillä silti paikka sydämessäni ja tulen varmaan joskus vielä pelaamaan nämä pelit läpi jos sellanen olo tulee, mutta sillä välin pidättäydyn muissa peleissä : D
tallennettu

"We had found the stars, you and I. And this is given once only."
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.053 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste