sisällön alkuun
25.9.2017 01.48 SANASTO | KESKUSTELU | PIIRTOLAUDAT | SUOMIMANGA | RSS

Kupoli
"Suuri ja mahtava Kupoliitto"

Uutis- ja etusivu

Sisältö

Keskustelu

Piirtolaudat

Impromanga 3

Yhdistys

Kupolin palvelinkodon tarjoavat Säätöyhteisö B2 ry sekä Tietovelhot Oy.

x Keskustelu | Ohjeet | Kalenteri | Henkilökunta Haku | Kirjaudu | Rekisteröidy

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] 3  Kaikki
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ripari ja Protu  (Luettu 20950 kertaa)
0 käyttäjää ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
mira-pauliina
foorumisti

zzz

Profiili
« Vastaus #20 : 15.05.07 klo 08:54 »

YKSI VINKKI.

Jos asennoidut ripariin että siellä on ihan mätää ja kaikki on perseestä ja vitut jostain jumalasta ja asdfg kuolen sinne, niin se todellakin on helvetti. Joten neuvon kaikkia kiltisti ottamaan sen mukavana ryhmäytymisviikkona mahdollisesti saman alueen nuorison kesken ja että ehkä jopa saisitte uusia kavereita joiden kanssa hillua. Tietenkin pieni paha on ne luennot, toisaalta meitin riparilla niitä ei valitettavasti ehditty pitämään XD Ja siis koko riparin idea on se, että tutustutte uskontoonne ja loppujen lopuksi te päätätte, lausutteko uskontunnustuksen ja vastaatteko teille esitettyyn kysymykseen "tahdon". Kannattaa mitettiä sitä.

Tosiaan, kävin oman riparini vuonna.. 2004? 2005? En muista. Lapin vaellusreissu, joku hienoin kokemus ikinä, en saletisti ikinä unohda Kultalan maisemaa *---* Bussimatkat olivat kanssa ihan mahtavat ja meijän ryhmä oli ihanin ikinä. Mutta kyllä huomasin muutaman jotka olivat tulleet väkipakolla mukaan, yksi poika ei oikeasti sanonut koko leirin aikana _yhtään_mitään_. Kävi sääliksi.

Ikimuistoisen leirin jälkeen olen ollut kahtena vuotena kansainvälisillä ripareilla isosena, toinen oli suomen edustalla, viimevuotinen Virossa. On ollut sikanastaa, tänäkesänä en harmikseni pääse kun pitää tehdä töitä Tanskanreissun eteen *---*

Asennoituminen on kaiken Α ja Ω as they say in teh bible. Toivotan kaikille hyvää reissua :3
tallennettu

MIRABEAN desunyaa
Shiraha
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #21 : 16.05.07 klo 09:42 »

Hei, joku on tehnyt aiheen protusta! Itsekin on jo pitkään pitänyt, mutta kun on taas tämä Kupolissa pyöriminen jäänyt vähemmälle...

Eli, täältä löytyy yksi joka on käynyt sekä riparin että protun. Molemmat olivat oikein mukavia kokemuksia, ja (kuten eräässä Suomen Kuvalehden haastattelussakin sanoin) melko vaikeita verrata keskenään. Molemmissa oli omat hyvät puolensa.

Riparin kävin kaksi vuotta sitten hiihtoloman aikana. Vaikka asun Etelä-Suomessa, koulustamme järjestettiin ripari Lappiin. Leirillä oli päiviä, joista puolet vietettiin laskettelemassa. Koska kaikki leiriläiset olivat (yhtä lukuunottamatta) samasta koulusta, oleskeluryhmät olivat syntyneet jo valmiiksi, enkä edes puhunut kaikille leiriläisille koko leirin aikana. Mitään erityisen syvällisiä keskustelujakaan ei syntynyt, sillä raamis-ryhmässämme ollut poika teki pilaa kaikesta mitä kysyttiin, eikä siinä sitten kukaan muukaan kehdannut mitään sanoa. Kaikesta huolimatta leirillä oli kivaa, vaikka suurimmat hauskuudet olivatkin vapaa-aika ja laulaminen. Myös Lapissa oleminen teki oman tunnelmansa.

Protusta olin kuullut kahdelta minua vuotta vuotta vanhemmalta kaveriltani, (jotka eivät edes liittyneet toisiinsa millään tavalla) ja koska he puhuivat leireistä pelkkää hyvää, päätin kokeilla itsekin. Saatoin kuitenkin lähteä leirille hieman liian korkein odotuksin, sillä ensimmäisinä päivinä ajatukset "onko tämä nyt niin ihmeellistä kuin kuvittelin" eivät olleet harvinaisia. Ryhmämme oli muutenkin varsin hiljainen, mutta se antoi minulle tilaisuuden puhua keskusteluissa enemmän. Timpurinrannan porukasta muodostui kuitenkin loppua kohden vahva kokonaisuus, jota edesauttoi se, että kukaan ei tuntenut toistaan etukäteen. Hauskat leikit, avoimet keskustelut ja yhteiset saunaillat olivat vertaansa vailla.
Viime vuoden kesällä olin myös apparina, ja vaikka leiri olikin hyvin erilainen kuin omani, kaikki meni silti oikein mukavasti. Tällä leirillä ihmiset ryhmäytyivät pienemmiksi porukoiksi ja keskusteluja hallitsivat pari äänekkäintä, mutta uskon silti kaikilla olleen hauskaa. Tänä vuonna en jaksanut lähteä vanhaksi appariksi, mutta saatan kokeilla vielä toistekin.

Kaulassani pysyvät sekä protukoru että rippiristi, enkä halua ottaa kumpaakaan pois. Molemmat leirit olivat mukavia kokemuksia, ja kehotankin kaikkia valitsemaan sen leirin, mikä tuntuu itselleen sopivammalta. ^^
tallennettu
Iwa
Vieras
« Vastaus #22 : 22.05.07 klo 02:34 »

Itse kävin ihan tavallisen rippikoulun. Ärsyttävintä oli lauantai-'koulut. Leiri oli loppujen lopuksi ihan mukava. Aluksi se oli yhtä tuskaa (en esim. saanut nukutuksi alussa juuri yhtään jostain syystä) mutta muutaman päivän jälkeen se meni ihan kivaksi.

Spesiaali-triviaa: sain siitä loppukokeesta vai mikä olikaan, täydet pisteet. Jippii.
tallennettu
Suibel
kupoliitti

Profiili
« Vastaus #23 : 06.06.07 klo 18:21 »

Vaikka olenkin vasta käynyt kaksi päivää tyhmästä päivärippikoulustani, voin sanoa, että se on todella syvältä! Päivä ovat pitkät (7 tai 9 tuntia!!) ja leikit ovat vielä tyhmempiä. Miten nekin leikit liittyvät kristinuskoon tai mihinkään muuhun! Varsinkin, kun en ole kovinkaan puhelias, pitää itsensä nolata kaikkien edessä, koska en keksinyt Emma-tädin sairautta! >:( Tuskinpa mielipiteeni mitenkään muuttuu loppua kohden. Tyhmä, turha ja aikaa vievä paikka se ainakin on! Ne isosetkin on jotain ärsyttävää, luulevat olevansa hauskoja!

//No nyt kävin sen läpi (vielä konfirmaatio jäljellä), ja voin sanoa, että vaikka se oli päiväleiri, ei se mitenkään varmaan erikoisemmin leireistä eroa (enhän minä sitä tiedä). Loppua kohden tämäkin ripari muuttui paremmaksi, että tuli hiukan haikea olo, kun se oli lopussa, emmekä enää voi siinä pienryhmässämme haukkua Amerikkaa :'<
« Viimeksi muokattu: 15.06.07 klo 21:41 kirjoittanut Suibel » tallennettu
Tuonenkalla
kupoliitti

Profiili WWW
« Vastaus #24 : 06.06.07 klo 19:21 »

Ripari on tullut käytyä vuosia sitten vain tavasta ja pakosta, eikä ollut minun juttuni. Olin jo nimittäin silloin sujut itseni kanssa tästä asiasta: Minä en usko Jumalaan. Oli ikävää ja ahdistavaa opetella uskontunnustuksia ja laulaa ylistysvirsiä Jumalalle, Jeesukselle ja ties mille vapahduksille ja pelastuksille, koska se kaikki tuntui vain itsensä pettämiseltä, pelleilyltä muiden mielen hyväksi.
En muista milloin aloin löytää itseni uskonnon saralla, mutta kai se jo jossain ala-asteen tienoilla oli. Perheemme nyt ei muutenkaan uskovainen ole koskaan ollut, ja kun jo pienenä lapsena kukaan ei vastannut kysymykseeni, "Jos Jumala loi maailman, kuka loi Jumalan?" tyydyttävästi, loppui usko siihen. Ja uskokaa, rippileiri ei antanut sekään minulle vastausta, ei mihinkään.

Prometheus leireistä sain valitettavasti kuulla vasta jälkikäteen, sillä sellainen jos mikä olisi ollut minulle sopivampi. Sieltä olisin ehkä sielun murusiani saattanut vielä löytääkin, mutta kasassapa taidetaan olla siltikin.
Vahvaa tekoa minä olen ateistinakin.
tallennettu

Tiedän, että uskot, että ymmärrät, mitä luulet minun
sanoneen, mutta en ole varma siitä oivallatko, että se
mitä kuulit ei ollut se mitä tarkoitin.
Mannytsu
kupoliitti

Mandariini

Profiili WWW
« Vastaus #25 : 14.06.07 klo 18:52 »

Postaanpa tänne uudemman kerran nyt riparin käyneenä.

On nyt aivan pakko sanoa, että ripari todella oli elämäni unohtumattomampia kokemuksia. Konfirmaation on vielä käymättä, mutta leiri oli aivan ihana. Itselläni oli hirveästi ennakoluuloja ja edellisissä tapaamisissa muu ripari porukka vaikutti sairaan tylsältä porukalta. Ja kaiken lisäksi kammoksuin leiri paikkaa (Rajala), koska siellä oli kuulemma ulkovessat, suihkussa käydään kaatamalla ämpäristä vettä päälle. Mutta ei.. Rajala olikin ihana paikka. Muut leiriläiset olivat tosi kivoja. Isoset olivat todella mukavia (harrastivat mangaa ja animea itse myös). Oppitunnit olivat myös mukavia (siellä sai piirtää tunniilla eikä opettaja huomauttanut mitään), eikä mitään "Uskotte Jumalaan tai jäätte ilman iltapalaa" -touhuja. Ja parina viimeisenä päivänä meillä oli hauskaa opettaa kahta poikaa piirtämään ^^ Oppivat ainakin jotain.

Mutta todellakin ripari on mahtava kokemus ja siellä saa paljon uusia ystäviä :3
tallennettu

The Nightmare Begins. And You Can Hear the Cry of the Planet
Undame
oekakisti

herrasmiehet

Profiili WWW
« Vastaus #26 : 14.06.07 klo 19:55 »

Riparille menen tänä kesänä, halusin tai en. Mitään pahaa asiassa ei ole, muuta kuin etten tunne sieltä ketään ja on varmaan vaikea soluttautua joukkoon kun muut näyttävät olevan hyviä kavereita keskenään. Toinen erittäin rasittava asia on, että miltein kaikki (!) ovat jonkin sortin lissuja/lasseja. Daat ja ihkut vaan lentelivät tapaamisissa, ottaa pannuun. Heti ensimmäisessä esittelyssä puhuin hyvin suoraan "Olen Ronja, harrastan mangaa, animea ja dataamista. Jotain kysyttävää?".
Painotin sanoja manga ja anime, niin sain vihaisia katseita. Millainenhan leiristä tulee.
Monet sanovat että riparilla ihminen muuttuu, minä kylläkään en anna sen tapahtua itselleni. Olen vakaasti pikku j-rokkari peikko koko leirin ja näytän sen muille! \o/

Kai riparista on muutakin hyötyä, kuin että saa rahaa. :D
tallennettu

kees me
Antti Valkama
foorumisti

Profiili
« Vastaus #27 : 16.06.07 klo 15:44 »

Lainaus
Luulisi nyt aikuistenkin tajuavan, että yhteinen touhuaminen kuului perheen keskuuteen, päiväkotiin ja ala-asteelle, eikä suinkaan 15-vuotiaiden rippileirille.

Useamman riparin nähneenä puutun tuohon... Aikuiset, siis ne joilla on kokemusta ja ymmärrystä nuorista, tajuavat, että juuri 15-vuotiaiden on hyvä antaa välillä ihan reilusti leikkiä. Toki moni alkuun kokee moisen "lapselliseksi", mutta aika pian innostutaan osallistumaan. Harva jaksaa kauaa näytellä coolia ja/tai nyreää, kun muilla on hauskaa.
tallennettu
ming
foorumisti

Whippii

Profiili
« Vastaus #28 : 20.06.07 klo 00:27 »

Kieltäydyin rippikoulusta. En hallunut käydä rippikoulua perjaate syistä. En kuulu enää myöskään kirkkoon.

Vanhempani yrittivät pitkään saada minua käymään rippikoulua, mutta tuloksetta. Monet pitävät rippikoulua itsestään selvyytenä. Minä vain en kokenut tarvetta syventyä asiaan joka ei sinänsä koske minua, koska en usko Jumalaa tai Jeesukseen, vaikka osaankin luetella kaikki 9 helvetin epä jumalaa nimeltä.

Myöskään rahan perässä en suostunut rippikoulua käymään. Se tuntui oman uskon pettämiseltä,ja väärältä niitä kohtaan jotka uskon takia käyvät rippikoulun.
tallennettu

I´m not sure..But..I´d love to have a reason to live  - Othello Farelle
Maseru
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #29 : 20.06.07 klo 08:16 »

Minulla oli viime viikolla ensimmäinen apparointikokemukseni. Se oli aivan ihanaa. En tiedä muita sanoja millä sitä voisi kuvata, kuin ihanaa! Leiriläiset olivat uskomattoman avoimia ja rakastettavia. Taisin rakastua heihin kaikkiin. Sain myös itse uskomattoman yhteyden heihin. Se omalta leiriltäni viime vuonna puuttui. Vaistomaisesti korjasin asian omalta kohdaltani, eli ystävystyin leiriläisten kanssa.
  Suosittelen todellakin kaikille leirin käyneille appariksi lähtemistä, niin kuin myös ohjaajaksi.
tallennettu

~Tervetuloa Lihisbingoon~

Genshiken Helsinki - sinulle, joka tahdot mukaan joukkoomme kummaan.
Shiwori
foorumisti

i will come back tomorrow / and try living again

Profiili
« Vastaus #30 : 28.06.07 klo 19:30 »

Lainaus
Luulisi nyt aikuistenkin tajuavan, että yhteinen touhuaminen kuului perheen keskuuteen, päiväkotiin ja ala-asteelle, eikä suinkaan 15-vuotiaiden rippileirille.

Useamman riparin nähneenä puutun tuohon... Aikuiset, siis ne joilla on kokemusta ja ymmärrystä nuorista, tajuavat, että juuri 15-vuotiaiden on hyvä antaa välillä ihan reilusti leikkiä. Toki moni alkuun kokee moisen "lapselliseksi", mutta aika pian innostutaan osallistumaan. Harva jaksaa kauaa näytellä coolia ja/tai nyreää, kun muilla on hauskaa.

Samaa mieltä jälkimmäisen kanssa. Kävin oman riparini heti (tämän) kesän alussa. Meillä olivat kyllä lähes kaikki (45 leiriläistä yhteensä) heti leikeissä mukana. Olen sitä mieltä, että erilaiset leikit vain rikastuttavat leirikokemusta. Alkuleiristä sai myös tutustua muihin nimileikkien yms. avulla ja se oli hyvä. Ja hauskaahan meillä oli. :D

Itselläni riparin käyminen oli itsestäänselvyys. En ole koskaan edes miettinyt sitä vaihtoehtoa, että jättäisin sen käymättä. Ja kaiken lisäksi uskon Jumalaan. Ripari oli kyllä yksi elämäni parhaista kokemuksista! Vikat päivät oli tosi haikea tunnelma, kun tiesi, että kohta joutuu lähtemään kotiin. Konfis oli heti leirin perään, joten siellä me sitten kirkon penkissä vetisteltiin leirin loppua. Ja oli konfiksessa hieno tunne.
Mutta mutta, 12-päivänen ripari oli ihana jakso! Niin paljon ihania ihmisia, mukavia ohjelmia ja mielenkiintosia opetuksia! Isoset & ohjaajt oli huippuja, leiriläiset myös. Niin ikävä heitä kaikkia! <3

Suosittelen ehdottomasti riparia! (Tosin en käynyt minkään seurakunnan riparilla, joten jos ette halua nähdä vanhoja naamoja paikkakunnaltanne, ottakaa riski ja lähtekää vaikka kohti tuntematonta, jonkin kristillisen järjestön riparia!)
tallennettu

today is my life now here / yesterday i lived somewhere / i don't remember where / tomorrow / now i don't really know / where i am
Shiraha
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #31 : 28.06.07 klo 19:32 »

Lainaus

Olen täysin samaa mieltä Antti-sedän kanssa. Varsinkin protun pointtina on melko vahvasti se, että nuoret aikuistuvat leikkimällä. Kun nuori myöntää, että leikkiminen voi olla todella kivaa vielä vaikka aikuisenakin, hänestä tulee - ainakin minun mielestäni - hieman kypsempi ihminen. Ei kaikkien tietysti ole pakko pitää leikeistä, mutta ainakin protutapahtumissa ne nostavat yhteishenkeä ja kaikkien mielialaa huimasti. Lapsellisuus on yleensä pahasta, mutta lapsekkuus kannattaa säilyttää! ^^
tallennettu
Shaya
foorumisti

Profiili
« Vastaus #32 : 28.06.07 klo 22:32 »

Prometheus leireistä sain valitettavasti kuulla vasta jälkikäteen, sillä sellainen jos mikä olisi ollut minulle sopivampi. Sieltä olisin ehkä sielun murusiani saattanut vielä löytääkin, mutta kasassapa taidetaan olla siltikin.
Vahvaa tekoa minä olen ateistinakin.

Pakko todeta, anteeksi aiheen lievä sivuuttaminen, että jos sinua todella kiinnostaa mennä prometheusleirille, se on mahdollista. Protu järjestää aina kesäisin muutaman seniorileirin, joissa leiriläiset ovat yli 17-vuotiaita. Ohjelmat ja muut on siis suunniteltu samalla tavalla, kuin muillakin leireillä, mutta leiriporukka koostuu vain vanhemmista, useimmiten 17-19(?)-vuotiaista leiriläisistä. En tiedä, onko tuohon loppukesän seniorileiriin ilmoittautuminen enää mahdollista, mutta ensi kesäksi ainakin, jos sinua tosiaan kiinnostaisi protuleirikin käydä.
« Viimeksi muokattu: 20.09.07 klo 17:55 kirjoittanut Shaya » tallennettu
Hinako
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #33 : 30.06.07 klo 14:39 »

Ajattelin nyt vastata tänne sillä itse en ole käynyt kumpaakaan. Syynä siihen (lyhyesti) uskonnolliset syyt, eli (pelkään kertoa julkisesti, sillä ihmisillä on ennakkoluuloja minua kohtaan jos kerron) en usko, mutta kirkkoon kuitenkin kuulun. Vanhempani eivät anna erota. Mutta ateisti olen. Enkä riparille viitsinyt pelkän rahan perässä mennä.
MUTTA, en ole mikään saatananpalvoja!!!!
(En pidä ennakkoluuloisista ihmisistä. Mrrr.)
tallennettu

Thought I'm standing by your side
I feel so lonely I could cry
Never say die
Leave me alone in the night
Keep me away from the light
Razorblade cuts the line
Never say never say die
Maseru
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #34 : 30.06.07 klo 16:25 »

Ennakkoluuloista puheen ollen, itse en ole törmännyt tyyppeihin jotka leimaavat minut saatananpalvojaksi, koska en kuulu kirkkoon. Mutta niitäkin valitettavasti on, jotka eivät voi hyväksyä sitä. Esim. kun siskoni opiskeli yläasteella uskontoa, ja hänen opettajansa sai selville, että siskoni ei kuulu kirkkoon, niin haukkuipa tämän sitten lyttyyn. Kyseinen opettaja opetti minuakin vuoden, mutta jäi sitten eläkkeelle. En sitten tiedä että älysikö ollenkaan meidän olevan sisaruksia.
  Ja muuten, ateisti on kuulemani mukaan ihminen, joka ei usko mihinkään. Eli ei mihinkään, en kyllä osaa selittää tätä itse. Mutta minulle on sanottu, että jotkut eivät tahdo lokeroida itseään sen perusteella, mihin eivät usko. En nyt itse oikein tiedä, miten pitäisi selittää, mutta jos joku muu tietää tästä?
tallennettu

korpitar
foorumisti

minä vain...

Profiili
« Vastaus #35 : 30.06.07 klo 16:32 »

Itse kävin riparin n. vuosi sitten, enkä vakuuttunut, vaikka lähdin avoimin mielin leirille ja olin innostunutkin. Minulla ei ollut yhtään kaveria ja kuri oli kova, töitä tehtiin todella paljon. Enkä saanut niitä vastauksia joita olin hakemassa. Rippileiri ei ollut mukava kokemus, se oli pakko pullaa. Onneksi meni ohi. Uskon, että leiriin vaikuttaa paljonkin porukka ja minkälainen pappi on. (leirilläni oli todella pervo pappi.) Riparilla vain opiskellaan, siellä ei yritetä edes löytää omaa uskoa, olisin halunnut enemmän opastusta löytämään oman uskoni, jonka olen nyt itse löytänyt aivan muualta kuin kristillisistä piireistä. Ihan kuin riparilla olisi ollut itsestään selvyys, että uskoo Jeesukseen ja Jumalaan. En usko Jumalaan -asiaa ei edes käsitelty riparilla. En suosittele riparia, vaikka uskonkin, että ripari valinta on todella tärkeää, koska yhteishenki on tärkeä ydin leiriä. Voin vain sanoa, että minulla kävi huono tuuri ja valitsin väärän leirin, jollain toisella leirillä olisin voinutkin viihtyä. Minulla ei ole mitään hyviä kokemuksia rippileiristä...onneksi sitä ei tarvitse käydä uudestaan!
tallennettu

Sano se ulos,
sylki tuo suuhun saastaisia valheita.

Kirjoita se tähtiin,
käsi kirjoittaa kuolemaa.

Se olen vain minä...
Èlewyn
erakoitunut
kupomuumio

pssst

Profiili WWW
« Vastaus #36 : 02.07.07 klo 20:57 »

Kävin juuri riparin ja voin sanoa että se kannattaa käydä. ehdottomasti.

Ekaksi oli sellainen fiilis, että 'mitä minä täällä teen' ja ensimmäinen päivä tuntui kiduttavan pitkältä. Sitten kuitenkin lauantai ja perjantai-iltana ihmiset olivat jo kyynelissä kun olisi pitänyt lähteä. Minulla ei ollut muutenkaan kuin yksi kaveri leirillä, mutta se ei leiriä pilannut. Ripari antoi itselleni erittäin paljon ihania muistoja ja kokemuksia. Kristinuskokaan ei tunnu enää niin vieraalta, tai no ainakin niin, ettei siitä ole niin paljoa ennakkoluuloja.

On se jotenkin hienoa että asutaan viikko suurimmaksi osaksi ihan tuntemattomien ihmisten kanssa, mutta sitten kun se on ohi, tulee hirveä ikävä. Isoset olivat leirissä ehdottomasti paras asia sekä tietysti leiriavustajat.
Leikit jäivät ehdottomasti parhaiten mieleen ja ne olivat oikeasti loppujen lopuksi vain mukavia, eikä mitään kamaluuksia, niinkuin aluksi pelkäsi.

Riparille vaan, elämäneväitä etsimään :). Uskovaisuudestani en tiedä, mutta ripari voi antaa paljon muutakin, josta voi olla hyötyä elämässä. Viikko on kuitenkin liian lyhyt aika tutustumiseen, joten jäi harmittamaan ettei kovin paljon kunnollisia kaverisuhteita kerennyt kuitenkaan syntyä. Erikoisuutena kai leirillämme oli se, että kuitenkin jonkinlainen yhteinen henki löydettiin, ja vaikka minäkin yleensä vetäydyn helposti kuoreeni kun en ole niin sosiaalinen, huomasin että ihmiset olivat pohjimmiltaan mukavia. Kaikki. Nekin, joista oli eniten ennakkoluuloja. Kaikkia oppi sietämään, ja se oli varmaan hienoin juttu.
tallennettu

gnawing,biting,breaking,hacking,burning !
Andromeda
kilopostaava
ylläpitäjä

Profiili
« Vastaus #37 : 04.07.07 klo 18:27 »

Viime viikko tuli vietettya Saaramaalla protu-ohjaajana, ja oli tosi hieno kokemus. Aion kyllä lähteä uudestaankin ohjaajaksi. Tehtiin niin paljon kaikenlaista, ja aiheita käsiteltiin monin eri tavoin. Ei siis vain keskusteltu yhdessä isossa ryhmässä ohjelman aikana ja sitten leikitty vapaa-ajalla, vaan keskusteltiin välillä myös pienryhmissä, näyteltiin, väiteltiin, tehtiin simulaatioita ja laitettiin leiriläiset kiertämään polkuja, joiden rasteja tiimiläiset pitivät. Aivan mielettömän hyvä leiri.

Ja uusi ohjaajakin (siis minä) sai protukorun. Se tuli aika yllätyksenä, hyvin olivat muut tiimiläiset asian salanneet. Ja tässä on tullut parin päivän ajan luettua kehulappuja. Sain mukavia muistoja ja hyviä kavereita leiriltä.
tallennettu

Aina on toivoa.
---
Hänellä oli pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet. Ei hänellä mitään aarretta ollut, vain se pieni laatikko, johon mahtuivat kaikki maailman aarteet.
Maseru
foorumisti

Profiili WWW
« Vastaus #38 : 04.07.07 klo 21:18 »

^ Kehulaput ovatkin ihania :) Vieläkin välillä lueskelen viime vuoden lappuja, ja nyt sitten myös tämän vuoden. Näissä uusissa muuten, melko monessakin, sanottiin että ilman silmälasejani näytän animehahmolta :''D
  Protupiirit ovat muuten pienet. Aikamoisia yhteensattumia on huomattu aika urakalla!
 - Tiimiläiseni viime vuoden appari on poikaystäväni(<3) tiimissä.
 - Poikaystäväni toisessa apparikoulutuksessa oli kaksi leiriläistä omalta leiriltäni, toinen jopa kotiryhmässä.
 - Ystäväiseni omalta leiriltäni on ehkä poikaystäväni pikkusiskon appari, äsken ei ehtinyt tarkistaa kun älysin tätä kysyä.

Ja paljon muuta kaikkea. Kuten sanottu, protupiirit ovat pienet :')
tallennettu

Sugai Ai
foorumisti

Profiili
« Vastaus #39 : 25.10.07 klo 20:12 »

Mitään pahaa asiassa ei ole, muuta kuin etten tunne sieltä ketään ja on varmaan vaikea soluttautua joukkoon kun muut näyttävät olevan hyviä kavereita keskenään.
Itse en ole riparia vielä käynyt, mutta muiden puheista päätellen siellä saa uusia kavereita helposti. Menisin itse ainakin mieluummin sellaiselle riparille, josta en tunne ketään, kuin sellaiselle josta tuntisin kaikki. Toisaalta, en mielelläni menisi sellaisellekaan leirille, jossa kaikki muut tuntevat toisensa, mutta itse ei tunne ketään. Otan osaa.

Muuten, Onko ketään kupolilaisia menossa ensi kesänä Aholansaareen kolmos- tai nelosleirille? :D
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3  Kaikki
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.035 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.

tätä sivustoa ylläpitää Anime- ja mangayhteisö Kupoli ry
tietoa - sivukartta - rekisteriseloste